- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Kikristályosodik a Razr 60
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz
Oppenheimer #140706 üzenetére
-
vlevi
nagyúr
válasz
pietrrr #140156 üzenetére
" minél nagyobb akksikapacitás lenne a lényeg"
Egyikben sincs túl nagy akksi, a menetrögzítő kameráknál éppen az ellenkezője a jellemző. Ezeknek folymatos tápelleátás kell.
pl. az utóbbi időben már nem is akksit raknak be a menetrögzítőkbe, hanem ún. szuperkondenzátort, ami áramellátás nélkül rövid ideig még működtetni tudja a kamerát. Előnye viszont, hogy nem érzékeny a hőváltozásokra, nem öregszik. -
vlevi
nagyúr
válasz
csongi #140126 üzenetére
Az, hogy komolyabb, vagy alis, attól függetlenül kell a relé.
A gyári index relék úgy vannak belőve, hogy 2db villanykörte ellenállása esetén működjön a megfelelő frekvenciával. Ha pl kieg az egyik index izzod, akkor már rögtön gyorsabban villog.
A LED fogyasztása toredéke az izzonak, anélkül nincs mesey gyorsan fog villogni. A mostani index relék már olyanok, hogy teljesítménytől függetlenül egyforma sebességgel működnek. Pl nekem az első az volt, hogy kicseréltem a relét, és ugyanolyan jól működött, a 2db izzolampas régi indexszel, mint a gyári relé.
Másik, nem olyan elegáns megoldás, hogy ellenállást tesznek a LED index vezetékébe, hogy ugyanolyan legyen, mint az izzó. -
vlevi
nagyúr
válasz
Harcipocok84 #140124 üzenetére
Dragsart nem ismerem, de kell lennie egy index relének valahol.
Ezt a relét kell kicserélni olyanra, ami a LED-el is működik, különben marha gyorsan fog villogni.
Én ezt vettem E jeles, adnak hozzá relét is . De egy dragstarra inkább olyat keresnék, ami valami krómozott jellegű, de ez ízlés kérdése.
[link]
Szükség lehet még csatlakozóra, ha nem akarod szetvagni a gyári kabelezest, és esetleg olyan adapterre (apró műanyag talp), amivel a gyári helyére be tudod rakni. -
vlevi
nagyúr
Tél végi babrálásom, még azelőtt, hogy érdemes lenne beröffenteni.
[link]És, ha már arra jártam, beraktam egy szivargyújtó csatlakozót is, mert a gyári, műszerfalon lévő az 2A-es biztivel van védve.
Tehetnék bele nagyobbat, de inkább nem.
Ezen a szivargyújtón van egy 10A biztosíték, és a beledugott dugoval a töltőt is viszonylag könnyen rá tudom dugni, mert az akksi saruhoz rohadt nehéz hozzá férni. -
vlevi
nagyúr
Hiába tavasz, nálunk még mindíg nincs motorozós idő.
Ezért inkább babráltam egy kicsit a garázsban, a télen megrendelt LED indexxel.
[Videó]Annyi haszna azért volt a dolognak, hogy a rendszámtáblatartót, és a Givi doboztartó konzolt is le kellett szedni, és így vettem észre, hogy a doboztartó konzol csavarjai meg voltak lazulva.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #139900 üzenetére
Igen, AGM-et, mert a kérdező is azt írta, hogy fontos a 14.4-14,7 feletti töltő feszültség.
-
vlevi
nagyúr
válasz
bacus #139880 üzenetére
Talán annyi lehet a különbség, hogy aki DL-t vesz SV helyett, az nyugodtabban használja.
Pont most olvastam a motor revüben egy cikket, fiatal korában azért vett SV-t mert nem volt pénze Monsterre.
És ebben benne van az is, hogy az SV-t inkább rövidebb távon, mátrázni, stb használják, a DL-t pedig beáll 110-120 utazora, és meg nem áll, míg ki nem fogy a 20 (22) literes tank -
vlevi
nagyúr
válasz
norbert1998 #139871 üzenetére
Az is
Tekintve, hogy 40 éve az első GS az az R80 volt. BMW R80G/S - Wikipedia
De másik irányból nézve, sokan azért szólják le, mer nem boxer, és nem kardán, szóval nem is BMW -
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #139748 üzenetére
Egy ilyen is jó lesz [link] -
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #139461 üzenetére
Nincs. Motor muszakinal nem mérik. Nem emlékszem, hogy a 2004-es Dl650-nel mi volt írva, de a 2019-es Tracer forgalmijaban üres a V.9
-
vlevi
nagyúr
válasz
vicces #139127 üzenetére
mt-09...viszont nulla szél és időjárásvédelem van rajta.
Az, amelyiken van, az a Tracer
Állítólag lehet 4 körüli fogyasztással használni, de képtelenség olyan lassan menni vele
Pályán 6 körül, inkább afölött van a fogyasztása.Honda NC700, 750-re szokták mondani, hogy nagyon keveset fogyaszt, de a másik oldalról viszont pont azt szokták felhozni ellene, hogy nagyon jó munkába jaros, ingazos, esetleg kiranduló motor, de semmi több.
Nyíregyháza -debrecen között ingazva meg az idő megtakarítás se nagyon játszik, mert Pesten lehet 50-60km-t ingazni városon belül, dugóban, ahol a motorral sokkal könnyebben atjutsz, mint autóval, de országúton ez már annyira nem egyértelmű.
-
vlevi
nagyúr
Ismeri valaki a Seventy Degrees márkát?
Pl. Ez a csizma keltette fel az érdeklődésemet.
[link]
Szar helyzet, hogy nem pesti vagyok, nem tudok boltokban szétnézni -
vlevi
nagyúr
válasz
norbeerto #139042 üzenetére
Ugyanez igaz a DL650-re is. V2, és sokkal érzékenyebb alul a gázra, mint a mostani, egyébként sokkal erősebb Tracer900, pedig ugyanakkora dugattyuk vannak benne, csak eggyel több
Ja, és a V2 motorfekje is durvább.
Persze ez lehet elektronika kérdése is, mert például a KTM 790 Duke az egy bakkecske módjára viselkedik, mert ez a dolga, de mentem ugyanaznap az 1290 Super Adventure -el is, és az, hiába egy bitang dög V2, az elektronika kisimitja, egy használható túramotor lett belőle. Például a motorfek, ha megfelelő üzemmódban van, akkor szép simán ajtó vissza a fordulatot, pedig ha akarna, tudna akkorát bólintani, hogy fejre állsz, de nem teszi. -
vlevi
nagyúr
válasz
Geresics #138906 üzenetére
Osztrák ellenfelet kap a Transalp és a V-Strom - A CFMoto készíti az új KTM Adventure-t
SportMotor.hu
Visszatér a 790 Adventure, de már nem Mattighofenben születik a KTM újdonsága.Nem tudom, mit csináltak az alakjával, de valahogy látszólag eltűnt az a hatalmas nagy, lenyúló üzemenyagtartály.
Jobban megnézve, nem tűnt el, csak annyival szélesebb lett a tank helyén lévő oldalidom, és a képeken lévő haspáncél is akkorára nőtt, hogy eltakarja a tankot. -
vlevi
nagyúr
válasz
Geresics #138906 üzenetére
Valószínűleg.
Olvastam olyat is, hogy a 890 Duke után a 790-et azért hozták vissza, 95 lóerős változatban, mert így abból tudnak csinálni 48LE-s, A2-vel vezethetőt.
Ugyanez az oka annak, hogy a Triumph Tiger, tudna erősebb lenni 95 lónál, ha akarnák, de nem akarják.
Amúgy simán lehetne a 790, 890-ből is utcai változat, a szokásosnak mondható, 19-es gumival, satöbbi.
Persze lehet, hogy az ottani marketingesek kiszámolták, és nem érné meg. -
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #138616 üzenetére
Azt mondják rá.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #138608 üzenetére
Hát igen.
Mostanában kénytelenek akkora brutál katalizátort rarakni valahova.
Az MT09 alatt is egy akkor fém doboz van, mint a légszűrő és a tank együtt. Csak egy adv. motoron nem opció az alul lévő kipuff.
Pedig annak idején a KTM 690 SM mennyivel szebben megoldották -
vlevi
nagyúr
válasz
Geresics #138593 üzenetére
Még egyik korábbi motoron se láttam azt, hogy a képeken ennyire aránytalan lenne a kerékméret, motor egésze közötti arány.
Valahogy az új V-Stromon oldalról nagyon furcsa.
Az elejéről pedig nem olyan érzésem van, mintha raktáron maradt egy csomó Katana lámpabúra, és nem tudnak vele mit kezdeni, ezért iderakták.
-
-
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #138360 üzenetére
Igazad van, a viszkozitast össze kevertem a nagy írási kényszerben. :) -
vlevi
nagyúr
válasz
Predator2 #138348 üzenetére
Ezek alapján bármi, ami folyik, az jó bele
De viccet félretéve. Az olajnak nem csak a10w40 paramétere van, mellette a súrlódási osztályozását, teljesítményszintjét is nézni kell. De magyarországon, a hasonló teljesítményű motorokba valóban a 10w40 félszintetikus olajakat szokták javasolni. Így volt ez már 20 éve is, a Suzuki SV650-be is ugyanez az olaj kellett.
Jó hír, hogy pl. az API SG szinten minden olaj teljesíti.
Az MA pedig a viszkozitási indexet jelöli, nos, így, hogy a Yamaha nem adta meg, hogy MA1, vagy MA2, ez megintcsak nagyon tág fogalom.
Ezt egy teszkós használt étolaj is teljesíti
Ezek alapján teljesen felesleges pl. a Motul 7100, vagy a 300v, legdrágább olajakat beletölteni, mert eszerint totál felesleges.
De ez azért nem igaz, mert igenis máshogy jár egy jobb minőségű löttyel a gép.Az pedig, hogy ajánlott márka a Yamalube, hát ...
Olyan olaj nincsen, csak átcsomagolják mások termékeit. Egyik évben, amikor úgy sikerül, akkor a Motorex-el állnak szerződésben, máskor mással.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #138198 üzenetére
Mert még benne van a dB killer
-
vlevi
nagyúr
válasz
JDMKid #138018 üzenetére
Sajnos ezt sem lehet politikai felhang nélkül kitargyalni.
Szerintem akkor se lett volna belőle semmi, ha nincs a mostani helyzet.
Érdekesség, hogy a Szlovákia ringet kb tized ennyi pénzből csinálták.
Tudom, lehet mondani, hogy akkor olcsóbb volt minden, de ennek a pályának a tervezési költség volt 65mrd, évekkel ezelőtt, mielőtt elszálltak volna az árak.
Igaz, az nem állami beruházás volt, ahol nem számít mennyibe kerül, hanem teljes egészében magán befektetők pénzéből épült. -
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #137999 üzenetére
Kérdezzük meg erről az egyik résztvevőt
🇬🇧 ROAD vs SUPERBIKE vs SUPERSTOCK Suzuki GSX-R1000 - YouTube
Természetesen nem sok hasonlóság van az utcai, és a WSBK (és a WEC) gép között. -
vlevi
nagyúr
válasz
norbert1998 #137991 üzenetére
Respect.
Pedig tényleg nincs túl jó motoros idő most arrafelé .
[link] -
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #137827 üzenetére
A 4-5 évet asszem azért szokták mondani, mert a napsütés miatt eloregszik a külső műanyag héj.
De pl a Nolan sisak Lexan-bol készíti a külsőt, amire azt mondják nem öregszik a napfenytol. Ugyanez igaz sok más sisak gyártora is.
Ha viszont a belső ütés elnyelő réteg ment tönkre, akkor nincs mit csinálni, az legfeljebb a gyereknek lesz jó, bilinek :) -
vlevi
nagyúr
válasz
csongi #137739 üzenetére
Ez sem fekete, vagy fehér, hanem inkább szürke.
Nagyon sokan vannak, akiknek nem tűnik fel, hogy "nagyon hamar" leér a lábtartó, mert a túrázás nekik azt jelenti, hogy kényelmes tempóban elgurulgatnak, és nem keresik sem az út, sem a motor határait.
Igazából talán az lehet az egyetlen probléma az NT1100-al, hogy olyan semmilyen.
Nagy túragőzősnek, mint pl. a Pan-European volt (szándékosan nem Goldwinget írok), azért mégsem annyira adja az érzést.
Sportos túramotornak, mint pl. egy Tracer, pedig szintén nem sportos, ez is igaz.
Valahogy úgy tudnám besorolni, hogy a korábbi CBF1000-nél (ami tulajdonképp a csupasz CB, csak plexivel) egy kicsit jobban a kényelmes túrára kialakított változat. -
vlevi
nagyúr
válasz
JoinR #137734 üzenetére
Van az AT-ból a "sima", és az Adventure Sports kiadás.
[link]
Érdekesség, hogy ez előtt a modellfrissítés előtt, vagyis, az 1000-es AT-nél az Adv. sports modellt hívta a Honda a terepesebb kiadásnak.
Aztán rájöttek, minél nagyobb bálna valami, annál kevésbé terepeznek vele. -
vlevi
nagyúr
Lehet, az első motornak érdemesebb lenne az 500-600 helyett gondolkodni egy kisebbet nézni, 125/250/300-ast, azt tényleg kinovod 1 év alatt, de utána már nem lehet probléma a 600-as se, mert megtanulod a motor kezelését.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #137437 üzenetére
Végülis a hengerek mérete nagyjából ugyanakkora, csak 1-el több van neki ( DL650 -> Tracer 900 )
Szerintem a fordulatszám tartomány nagyjából egyforma. -
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #137428 üzenetére
Ezzel nem vitatkozom, csak azt akartam írni, hogy hosszú autópályás szakaszra a több henger jobb.
A DL-el, 110-120 körüli tempóval úgy éreztem, kimegy a világból, de folyamatosan (értsd, több órán keresztül) autópálya tempó már valahogy nem az igazi. Nem mondom, hogy nem bírja, mert simán viszi, de ott már valahogy nekem nem volt szimpi.
A Tracer, ugyanezen sebességnél egy kicsit kevesebbet is forog, de a több henger miatti finomabb járás miatt teljesen más érzés.Más felhasználás az, amikor rövid távon (pl. szerpentinen) elforgatod tiltás közelébe, aztán fék, vissza kettőt, kanyar, megint nyélgáz. Ott kurvajó a V2.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #137418 üzenetére
Igen, technikailag tudja bőven az autópálya tempót.
Csak már én sajnáltam, hogy egész nap azon a fordulaton kell hajtani.
Főleg, amikor egy nagyobb vas ment elöl, és neki a 140-150 volt az a 130, akkor méginkább :) -
vlevi
nagyúr
válasz
HoaryFox #137415 üzenetére
De abból is csak a sor3, sor4.
Hiába 650cm3 az SV, DL650, az valahogy már nem olyan jó, ha fél napon keresztül folyamatosan 7ezer környéken forog.
Nekem legalábbis nem tetszett, amikor az országon keresztül kellett menni, végig pályán. Inkább beálltam ott is a max 120 körüli tempóra, mert nekem az jobban tetszett.
Tracer900-al ilyen baj nincs. Azt vissza kell fogni, hogy ne akarjon 160-al menni :) -
vlevi
nagyúr
válasz
dellfanboy #137145 üzenetére
Persze, nem egy kategória a kettő, de szerintem úgy gondolta, hogy vez. tech. tréningen, egy nagyobb méretű felnőtt nem igazán vesz észre lényegi külünbséget a kettő között bólyakerülgetés közben.
Igen, máshogy fordul, de ha már jó a technikád, kiülsz oldalra ahogy mutatják, akkor bólyázás közben ezek a különbségek eltörpülnek.
Mátrában már mást mondanék -
vlevi
nagyúr
válasz
Flashback #137118 üzenetére
Onroad-on már nézegették.
[link]
Én nem ismerem a típust, de egy 600 körüli sor4 blokk az nagy valószínűséggel úgy működik, hogy alul harmatos, már-már kezdő motor, és valahol 7-8 ezer fordulat körül kezdi el megmutatni, ki is ő valójában.
Ha nekem kellene választani, nem tudom melyik lenne. A CB500-t kihagynám, akkor már inkább az NC750. Igaz, hogy papíron alig erősebb, mint az 500-as társa, de a sokkal nagyobb blokk miatt a nyomatéka az jelentősen jobb.
Nem kell forgatni. Nem véletlenül csak annyi a teljesítménye, amenyii, mivel kb 6500 a max fordulata, ha engednék 10e körül forogni, akkor szerintem simán meglenne benne a 100 ló. De nem erre van tervezve. Az NC750 inkább kirándulós, ingázós motor, semmint a pályanapok ördöge
De cserébe, ha jól hallottam másoktól, nem fogyaszt többet, mint a CB500, sőt, talán kevesebbet is. -
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #137065 üzenetére
"Szerk: ja latom, c5. Te jo eg, ez is laprugos :DDD"
És az már űrtechnika.
Mert a C2-es az nagyjából a Trabant futóművét mintázza
Keresztbe egy laprugó.
De ettől még marha jól néz ki, nekem is van egy. A polcon
-
vlevi
nagyúr
válasz
Somatom #137051 üzenetére
"Csak akkor kell vele bírkózni, ha feszegeted a határait"
Lehet ezekkel is gyorsan menni, csak akarni kell.
[link]
[link]
Kinek mi a "birkózás"Nekem pl. Tracer900-am van, de nézhetjük pl. az MT07, SV650, stb... motorokat is, amivel szerintem sokkal könnyebb akár városban, akár egy hegyi úton közlekedni, a KRESZ szabályain belül is, mint egy Harley Dyna-val.
Lillafüred-Felsőtárkány-Sirok-Parád-Mátraház útvonalon pl. egyáltalán nem feszegetem a határokat, a palotaszállót elhagyva berakom hármasba, és kényelmesen végig gurulok az említett úton. Sehol sem kell 90-nél többet menjek, szóval a KRESZ-en belül maradok, de ezt nem biztos, hogy élvezném annyira, ha Harley-val, vagy bármi más, hasonló kialakítású motorral mennék. De egyszer ki kéne próbálni, és akkor lehetne véleményt mondani róla.Amúgy meg ezen vitatkozni, és püfölni egymást, hogy kinek melyik motor tetszik... Hát, nem kéne. Erősen egyén függő, hogy kinek mi tetszik, és, hogy azért, mert tetszik, miről hajlandó lemondani. Vagy, annyira tetszik neki a dolog, hogy nem is tud róla, hogy valamiről lemondott.
pl. akinek a chopper, bobber forma tetszik, és csak kényelmes tempóban gurulgat, azt nem fogja érdekelni, a WP, ÖHLINS, ... márkanév
Mint ahogy engem se. Sőt nálam az Akra, Leovince, ... sem szempont.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Geresics #136956 üzenetére
Addigra már a Harley sem lesz olyan.
Sőt, már most se. Elég csak a Pan-America-ra, vagy az új Sportster, Nightster modellekre gondolni.
Ezekben már vadonatúj V2-es, vizes blokk van, kisebb hengerűrtartalom, de pörgős blokk, elektronikus asszisztensek, motormódok, satöbbi. -
vlevi
nagyúr
válasz
-Mosquito- #136898 üzenetére
Szerintem fogaras
A 67C az keletre van nagyszebentől, a fogaras nyugatra.
Kerciora pedig a fogaras bejáratánál van.
Egy a lényeg, a kettő közötti főutat, (E81) kerüljétek el jó messziről.
Mivel az az egyetlen észak-déli útvonal a környéken, ezért a teljes kamion forgalom azon megy át. Normál 2x1 sávos útról van szó, képtelenség rajta haladni, még motorral is. -
vlevi
nagyúr
válasz
lumpy92 #136732 üzenetére
Kecskeméten, a Rodeo Ride-nál a Dl650-t el tudod vinni egy félórás körre, az még ingyen van.
Tudom, ez semmire sem elég, de arra talán jó, hogy egyáltalán neked megfelelő-e egy ehhez hasonló kategóriájú motor.
A DL650 a 2004-es megjelenése óta, alapvetően ugyanaz, csak a formája változott, illetve plusz elektronikai segédleteket kapott.
Az SV650-ből származó blokkot is apránként módosítgatták, 99-ben még karbis volt, 2004-ben, amikor a DL650 megjelent, akkor kapott injektort. Később duplagyertyás gyújtás, és egyéb dolgok változtak, de az alap koncepcó, és ugyanaz maradt. Ahogy a 70ló körüli teljesítmény is.
NC-n még nem ültem, de ott a 750-es blokk nyomatéka elég jó. Teljesítményből csak azért nincs neki sok, mert 6000 körül van a maximáls fordulatszáma. -
vlevi
nagyúr
válasz
zgospel #136448 üzenetére
"nem merte leállítani a motort,"
Sok ilyen sztorit hallottam már
Amikor pl. a benzinkúton felejtette valaki a kulcsot, elindult, és a nagy semmi kellős közepén megáll pár percre nyújtózkodni, és utánra rádöbben, hogy nem indul a motor, mert fogalma sincs, hol a kulcs... -
vlevi
nagyúr
válasz
pelgrim_v1 #136404 üzenetére
Nekem egy Sony BT fulesem van, motoron még nem használtam de bicajon rendszeresen. 16 óra folyamatos zene hallgatást írnak rá, azt szerintem nagyjából tudja is.
Valami ilyesmi.
[link]
Nem tudom miért, de ezt egész nap el bírom viselni, ha a fülembe van, meg akkor is, total leizzadok bicajozas közben.
Van másik agyba dugós fulesem, és bármelyik méretét próbáltam, kibírhatatlan volt, de ez a Sony ez bevált.
Üzemidő és hangminőség is rendben van. -
vlevi
nagyúr
válasz
norbert1998 #136400 üzenetére
Akkor jól írtw, aki azt sejtette, hogy valahol fals levegőt szív.
Ez is valami olyasmi.
Utólag már könnyű okosnak lenni, de abból a rengeteg féle, egymáshoz semmi köze hibából én is valami olyanra tippeltem volna, valami banális mechanikus hibára.
De legalább tudod, hogy nem hullott szét az egész.Kb ilyet olvastam valahol, amikor valami szirszar bekerült a hátsó kerék mögé, az ABS jeladó hoz. Attól is megbolondult az elektronika, ABS fail, TC fail, összes elektronika mutatott minden hülyeséget...
-
vlevi
nagyúr
válasz
norbert1998 #136304 üzenetére
Nem, nem, az én 2004-es DL650-em is elvolt kirándulgatós tempóban 4 körül, kicsit 4 felett.
És, mivel 22 literes volt a tankja, 300km után kezdtem nézelődni, hogy merre lehet esetleg egy kút.
A Tracer kicsit többet kér inni (hát, igen, 2x annyi lovat etetni, itatni kell), és a tankja is kisebb 4literrel, szóval ott valahol 200 km után jön ugyanez. Persze még akkor is el lehet menni vele egy 100-ast simán, szóval nem para, de a DL hatótávja az jóval nagyobb volt.
-
vlevi
nagyúr
válasz
norbert1998 #136229 üzenetére
Igen, a gyors töltő technológia felmegy 5V fölé, ha az eszköz támogatja.
Egyébként az EU-s igyekezet, hogy egységes Type C csatlakozó legyen, az (ha jól olvastam) tartalmazza a PD gyors töltő szabványt is.
Arra is szükség lenne, mert a Samu, Xiaomi, Huawey telefonok más töltést használnak, hiába van már most is Type C, a három szabvány háromféle töltőt igényel. Pl a Samu toltovel próbálom a xiaomit, nem elég, hogy nem használja a gyorstöltőt, de percenként ledobalja a töltést. -
vlevi
nagyúr
-
vlevi
nagyúr
válasz
Somatom #136113 üzenetére
"azzal, hogy talajtól függetlenül, "ész nélkül" satut húznak."
Az ABS pont erre való. Arra az esetre, amikor olyat akarsz fékezni, amit az adott útfelület tapadásához már sok.
Mindíg oda jutunk, hogy, ha előre tudod, hogy hol kell fékezni, és nem léped át az útfelület tapadási határát, akkor egy ABS nélküli, szarrákopott diagonál gumival is meg tudsz állni.
De, ha úgy motorozol, hogy 2 ujjad mindíg rajta van a fékkaron, akkor az átlag motorosok nagy része veszélyhelyzetben, gondolkodás nélkül megrántja a fékkart. És blokkol az első kerék.
Ha nincs rajta a kezed a fékkaron, akkor viszont beletaposol a hátsófékbe (annak a megcsúszását lehet konrollálni), és mire a fékkarhoz nyúlsz, addigra talán ezsedbe jut a tréningen hallott (vagy itt olvasott dolog), hogy nem kéne megtépni, hanem folyamatosan húzni.
Akkor nem fog kattogni az ABS, hacsak nincs sóder felhordás, vagy olajfolt az úton.
De ha van, akkor azt nem veszed észre, és bármilyen jól csinálod, ABS nélkül eltaknyolsz, ABS-el viszont gurulsz tovább egyenesen.
Persze, lehet rövidebbet fékezni ABS nélkül, ideális körülmények között. Ezért bosszankodott pl. Lövey Ádám, hogy az új Triumpon nem sikerült kikapcsolni az ABS-t, még pályázás közben sem, és a pancsi ringen néhányszor ez megszivatta, mert ő tudta, hogy van még tartalék a fékben, nem fog megcsúszni, de az ABS közbeszólt.
De utcára szerinte is nagyon jól jön az ABS.
[link] -
vlevi
nagyúr
válasz
Somatom #136042 üzenetére
Ha csak hirtelen belemarkolsz a fékbe, akkor, ha nincs ABS, az első kerék nagyon hamar megcsúszik. Sokkal nagyobbat lehet fékezni, ha folyamatosan húzod be a féket, mert akkor összeül a teló, szétlapul az első gumi, így nagyobb felületen érintkezik a talajjal.
Ha van ABS, akkor az első kerék nem fog megcsúszni, de beavatkozik az ABS, elveszi a fékerőt.
Ennyi a fotelfizika
A gyakorlatban, ha pályanapon, vagy tréningen vagy kinn, akkor pontosan tudod, hol kell fékezni, van rá idő felkészülni, tehát van lehetőség a blokkolás határainak kitapasztalására.
A való életben viszont bármikor jöhet egy húbammeg szituáció, amikor kifordulnak eléd, vagy friss tehénszar van az úton, ilyen esetekben nem tudsz jobbat fékezni, mint az ABS.De a vészfékezésnél (ahogy a videóban mackó is mondja) nagyon fontos, hogy előre nézz. Nem hittem volna, de, amikor a legutóbbi, hasonló tréningen a vészfék közben hagytam magam előre dőlni, és ezzel együtt magam elé néztem, akkor rögtön imbolyogni kezdett a gép. A következő próbánál már odafigyeltem, hogy akármi történik, messzire, előre nézzek, és a motor atomstabil maradt, egészen a fékezés végéig.
Megint más dolog a terephasználat, az off-road felhasználásra (is) tervezett motorokon kikapcsolható az ABS (leginkább csak a hátsó). Mert annak a megcsúszása még kezelhető, sőt, terepen néha szükséges is, mert a laza talajon a bütykös hátsó gumi jobban fékez, ha csúszik, mintha a homokban az ABS kattogna.
De az első kerék megcsúszása ott sem "kívánatos" -
vlevi
nagyúr
Egyszerkétszer voltam csak motorral Pesten, de nekem az a furakodás már túl sok.
Ha bőven van hely, akkor előrébb megyek, persze, de az, hogy minden centire bemenjek, azt köszi, inkább kihagyom...
Persze egy ha egész nap ott kell tekeregni, akkor a nap végére kicsit merészebb vagyok, de azért közel sem ennyire, mint ezen a londoni videón
[link] -
vlevi
nagyúr
válasz
Graphics #135353 üzenetére
"tudnia kell a tanulónak, mivel van dolga..."
Gondolom van más, kisebb motorotok is a tanulók számára.
Ha csak olyan embert engedtek ráülni a 600-as tanulógépre, akiről biztosan tudjátok, hogy tudja kezelni a kisebb, pl. CB500, GS500 gépet, akkor nem nagyon történhet baja.
Sőt, meg fog lepődni, hogy a kéthengeres után a négyhengeres karakterisztikája miatt talán még könnyebb is kezelni. Ha nem forgatja 6-7e fölé. -
vlevi
nagyúr
válasz
Graphics #135320 üzenetére
Mondom, nekem FZ6N volt a tanulómotor
Azt nem tudom, így tizensok év távlatából, hogy fojtva volt-e.
Műszerfalon, az, hogy 14-től piros, elég ilyesztő volt a Simson után.
De alul nagyon halovány, nem kell forgatni.
Persze, értem a problémádat, a tanuló az tanuló.
Viszont a CBF600 az már egy folytott verzió, mert a közel 100 lovas Hornet blokk van visszafogva 78-ra. -
vlevi
nagyúr
válasz
norbert1998 #135079 üzenetére
Vattas feltett egy olyan videót, hogy befejezi...
[link]
De ne ilyedj meg :) -
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #135158 üzenetére
Fotelben ülve én is tudom, hogy kell kanyarodni :)
Az ülésen, előttem a kormánnyal, már kevésbé:)
Ha kanyarban rafekezel, de elég hozzá egy nagyobb gázelvetel, és a motor felegyenesedik. Nem csak arról van ilyenkor szó, hogy nem mered jobban bedonteni, hanem, meg a doles megtartásához is meg jobban le kellene nyomni.
Aki egy szűkülő kanyarban megilyed, az sajnos már nem tud egy ilyen összetett mozdulat sort egyszerre végre hajtani, ha nincs benne gyakorlata. -
vlevi
nagyúr
-
vlevi
nagyúr
Szerintem az Africa Twinnel ez már nem rendeltetésszerű használat :)
A videó utolsó fél percében látható, hogy a csávó miben világbajnok.
[link]u.i.: 15x szabadtéri, 15x fedettpályás trial bajnok, csak, hogyha valaki megprobálná utánozni
-
vlevi
nagyúr
válasz
Polemius #134589 üzenetére
Pont a múltkori motor revuben tesztelték ezeket a kuytuket.
Tulajdonképpen mindegyik jó volt, motorral egyiknek sem volt gondja, talán 1-2 volt köztük, ami az autót csak 1x bírta bebikazni.
Érdemes lehet elolvasni, ha másért nem, akkor azért, hogy melyiknek milyen extra szolgáltatása van, mire lehet szükséged.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Lian Li HydroShift LCD 360R/TL AIO vízhűtés eladó!
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Új Asus F16 TUF WQXGA 165Hz G-Sync i7-14650HX 16mag 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 5050 8GB Win11 Garancia
- BESZÁMÍTÁS! LG 24MB35PM 60Hz FHD IPS 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest