Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • imibogyo

    veterán

    válasz N.Ferry #16 üzenetére

    Igazán nincs mit, de ne nekem köszönd, hanem a Google-nak. Ha valami kérdésed van jöhet nyugodtan. Napközben dolgozom és sokszor este is, szóval nem vagyok az a napi 8 órát PH előtt ülő alkat, de ha időm engedi és hozzájutok szívesen segítek bármiben. ;)

    (#17) Stirlitz: Velkám a topikban. :C

    (#18) Livio: Rajta vagyok, készül, csak nincs sok időm. Még csak ma indult a topik, és még relatíve kevesen voltunk napközben ahhoz, hogy sürgősnek éreztem volna. Oktató anyagok is hamarosan lesznek.

    (#19) Drizzt01: ha az időm engedi akkor elindítok egy YouTube mini sorozatot, amiben lesz egy alapozó session, valamint az aktuális problémákra és kérdésekre is próbálok majd válaszolni. De ez még a jövő zenéje, legalábbis biztosan nem ezé a hété, talán jövőhéten már esélyes az első rész. :B A terveid nem rosszak "első" terveknek, egyáltalán. Hardverekkel pedig sztem ne görcsölj. Warehouse-ból töltsd le ami kell és akkor már csak javarészt illeszteni kell őket.

    (#25) FatalEror: igen számtalan dologra használható. Én is szoktam a házakon kívül is jó pár dolog megtervezésére használni, vagyis inkább csak virtualizálni az ötleteimet. Ha valamilyen mechanikai dolgot komolyabban szeretnék modellezni akkor GoTo SolidWorks. :K

    (#27) N.Ferry: kiválasztod az elemet (ha darabokból áll akkor az összes darabját amit méretezni szeretnél) és kattints erre az ikonra (ha nincs kinn az ikonja akkor Menü --> Tools --> Scale), utána a húzógombokkal már tudod méretezni. Ha simán húzod akkor látod, hogy mi történik, ha közben a Shift-et is nyomod, akkor mindig a megfogott ponttal átellenes pont marad rögzítve a többi pont "mozog", ha pedig Controlt nyomod közben akkor a középpontra szimmetrikusan történik a torzitás.

    MINDENKINEK: EZ egy nagyon jó oldal rengeteg hardverrel és kiegészitővel. Ez is megy majd az első hozzászólásba. :K

    [ Szerkesztve ]

  • imibogyo

    veterán

    válasz N.Ferry #32 üzenetére

    Igen. Én egyébként körülbelül összevissza ennyit álitottam át a programban, valamint a hardveres gyorsitást kapcsoltam be (hogy ez miért nem lehet alapból ON, amikor nélküle már egy kisebb modell is akad, azt nem tudom. Majd ezek az apróságok is benne lesznek az első videóban. :K

    (#33) s3toraph: YT videók lesznek, mert úgyis van egy alap csatornám. A felvételi gondokat még én sem oldottam meg, lévén még 5 percet sem volt időm vele foglalkozni, szóval még programot sem választottam, de majd megoldom. ;)

    sajnos sok olyan elem a WH-ban ami maga nagyobb mint 8 házam egymás mellett
    Igen a cm, mm, inch nagyon keveredik a modellek között. Lehetnek méretarányosak, csak épp különböző mértékegységben. Ilyenkor szoktam rajzolni egy adott méretű valamit, mondjuk 287 mm hosszú lapot egy 287 mm hosszú VGA esetében (megnézem neten, hogy pontosan mekkorának kellene lennie az adott hardvernek) és a kettőt arányosítva méretezem át a letöltött modellt. Ez egyszerű trükk, de mindig működik.

    Neked nem szokott olyan lenni, hogy pl. rajzolsz egy négyzetet, mondjuk reactangle-val, ezt ugye kitölti fehérrel, majd kitörlöm hogy csak a 4 szegélyvonal legyen, húzok bele egy felező vonalat, erre megint kitölti fehérrel?
    De igen. Ez adott működés. Engem csak nagyon ritkán zavar, már hozzászoktam. Viszont nagyon hatékony segítség is egyben, hiszen a legtöbb esetben nem drótvázra van szükségünk hanem testre és amikor mondjuk egy 32-szöget kell kitöltened telivé, akkor hatalmas segítség, hogy nem kell körbemenned a teljes kerületen ceruzával. ;)

    Apropó solidworks, az mennyire bonyolult sketchuphoz viszonyítva?
    Nagyon én sem vagyok otthon benne SW-ben, de talán azt tudnám mondani, hogy úgy viszonyul használati bonyolultságban a Sketchup a SolidWorks-höz, mint egy fejsze a nemzetközi űrállomáshoz. ;] :P

    Én konkrétan napokat lőttem el olyan alap dolgok (SW esetében inkább folyamatok) megtanulására, ami Sketchupban magától értetődő és 5 perc alatt megtanulható. Egyébként ez nagyban függ attól, hogy mi az amit használtál már előtte, illetve mennyire tudsz autodidakta módon tanulni (YT, Google, blogok stb.). Ha például AutoCAD-ben, Maya-ban, vagy 3DS Max-ban dolgoztál már valamit akkor elég rövid lehet SW-vel is az ismerkedési szakasz.

    Bár szerintem teljesen más a célja a két programnak. Arról nem is beszélve, hogy SW-hez nincs egy olyan kiforrott modellkészlet, mint Sketchuphoz és így elég nehéz mondjuk számítógépházakat tervezni, mert egyszerűen ha nem létezik az adott ház, vagy hardver, akkor azt le kell gyártanod, ami nagyon nem 5 perc. Persze egyedi tervezésnél (szerszám, egyedi mechanikus kütyü stb.) sokkal jobb az SW, például tudsz benne kötöttségeket adni, hogy ez a valami egy másik valamihez kötve csak ilyen tengelyen mozoghat és csak ettől-eddig (ami hasznos mondjuk egy szerszám tervezésekor, de eléggé felesleges egy ház megalkotásakor).

  • Pete55555

    addikt

    válasz N.Ferry #35 üzenetére

    Mint windowsba - ctrl+C - ctrl+V :)
    Bármit lehet így másolni, csak jelöld ki amit akarsz.

    [ Szerkesztve ]

    ...Szeretem leracsniztatni...

  • imibogyo

    veterán

    válasz N.Ferry #37 üzenetére

    Leghatásosabb a Ctrl + Mozgatás megoldás (elég egyszer megnyomni a Ctrl-t mozgatásonként, tehát nem kell nyomva tartani. Ha új elemet, vagy újabb másolást akarsz végrehajtani akkor újra meg kell nyomni. Látni lehet a négyirányú kurzor mellett megjelenő "+" ikont, ez jelzi, hogy klónozás-mozgatás módban vagy, mert így nem csak másolod az adott modellt, hanem azonnal mozgathatod is, arról nem is beszélve, hogy az eredetivel 100%-osan megegyező helyről tudod így elhúzni a tárgyat nem kell a kamerával szenvedni, ami beillesztéskor elég sokszor előfordul. Ha igazítani is szeretnéd gyorsan a másolt valamit, érdemes oldalélt, vagy csúcspontot megragadni, mert azzal fogja hozzácuppantani a következő elemhez az éppen mozgatottat. Például nagyon könnyű így mondjuk sakktáblát létrehozni, mert ha egyformák az elemek akkor pillanatok alatt illeszthetőek.

    Ha másol-beillesztet használsz akkor jóformán random helyre rakja ki a modellt (na jó nem egészen, a kurzorhoz teszi) és alapból szabad-mozgatás módban lesz. Míg a Ctrl + Mozgatás megoldással például alapból tudod valamilyen tengely mentén mozgatni a tárgyat ha "zárolsz" egy tengelyt a Shift-tel.

    Ehhez folyamatosan nyomva kell tartani a Shift-et, tehát először nyomsz egy Ctrl-t amire megjelenik a "+" ikon a kurzorod mellett, majd utána amikor mozgatsz és rajta vagy egy tengelyen (zöld, piros, vagy kék tengellyé változik az elmozdulást jelző vonal) akkor tudsz Shift-el tengelyt zárolni, ha ez sikeres akkor az adott tengely vonala megvastagodik és innentől csak ezen tengely mentén mozgatható a tárgy egészen addig, míg nyomva tartod a Shift-et. Ezzel a módszerrel nagyon gyorsan lehet sormintát készíteni (például, mint nekem a faház előlapján látható sok függőleges pálca). ;)

    (#36) Pete55555: igaz, de személy szerint én nem kedvelem ezt a megoldást. :B

    [ Szerkesztve ]

  • Drizzt01

    őstag

    válasz N.Ferry #60 üzenetére

    Nekem is tetszik , csak amit csináltam házat sajna le kell cserélnem kisebbre , mert a párom egy kicsit nagyolja . Az új , az 3 cm-rel rövidebb és 4-gyel alacsonyabb . ;]

    https://www.facebook.com/Drizztmodding/ http://www.techpowerup.com/forums/threads/obsidian.219662/

  • imibogyo

    veterán

    válasz N.Ferry #72 üzenetére

    Van ilyen lehetőség, de ilyen célra én más programokat szoktam használni, tehát mélységében nem ismerem. Annyit tudok, hogy "Scene" vagyis jelenet alapú az animáció és nem modell alapú (ez elsődlegesen kameramozgáshoz jó). Tehát nem a modell mozgását animálod le közvetlenül a modellből, hanem ilyen stopmotion-ös technikával kell dolgozni.

    Szóval jóformán képkockánként animálsz (de a program kiszámolja a köztes lépéseket egy-egy jelneten belül, tehát neked csak az első és az utolsó állapotot kell megadnod az adott jelenetnek, például, hogy "kinő a földből egy kocka"), de egy videó jobban szemlélteti ezt, mint ahogy elmondom. Itt van egy profibb lépésről-lépésre videó egy animáció készítéséről, ami már nem frame-by-frame tevhnikával készült, hanem "section plane"-el.

    Ha az animációt a kameramozgásra akarod megtenni a köztes mozgását ki tudja számolni a program magától (ilyenkor ténylegesen Scene-eket kell létrehoznod, tehát nem Section Plane-el dolgozol), így egy körbejárós videó nem egy nagy kunszt. Ilyet már én is csináltam. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • imibogyo

    veterán

    válasz N.Ferry #74 üzenetére

    Igen de ezt a plexi esetében pont "festéssel" éred el. Átlátszó "festékkel" kell bevonnod a modellt, hogy látszódjanak mögötte az alkatrészek. Nekem is több házamon van "füstplexi", hogy látszódjon mögöttük az alaplap stb.. Nézd meg a terveim között. ;)

    (#75) tDr1v3r: jöhetnek tervek is rajtad kívül. :B

    (#76) s3toraph: na akkor örülök. Egyébként csak azért érdekelt ennyire a visszajelzés, hogy van-e értelem csinálnom. A sebességre visszatérve gondolkoztam rajta, hogy megmutatom ténylegesen mennyi idő alatt készítek el egy tervet, tehát amikor nem "oktatok" közben. Úgy sokkal-sokkal gyorsabb, viszont természetesen jóval követhetetlenebb is.

    A kezdeti konfig részből egy későbbi részben csak a menü átszerkesztését és a hardveres gyorsítás bekapcsolását gondoltam megmutatni. Nagyon mást nem is állítottam rajta.

    A konfigomat láthatod az adatlapomon: ;)
    - i7 3770k stock
    - 16 GB RAM
    - 7970
    - 120 GB SSD Win 8.1
    - 3000 GB HDD - adatoknak sketchup modellek is innen futnak

    (#78) Stirlitz: ok, köszönöm. Sok pozitív visszajelzés jött, biztosan lesz folytatás. A következő videóban a rajzolásé lesz a főszerep, említés szintjén volt az első videóban is, de majd most mélyebben is belemegyek. :K

    (#80) Drizzt01: :R Átméretezéssel tudsz letöltött modellt is átméretezni, vagyis Menü --> Tools --> Scale és utána húzogatod a kis zöld pöcköket. De #28-ban részletesen leírtam N.ferry-nek válaszolva.

    (#81) zolee5016: már írtam többször, hogy készül az első hsz. csak nagyon el vagyok maradva (ma is dolgozom itthonról :( ). Este lehet össze tudom dobni neked a tervet, majd igyekszem. :R

    [ Szerkesztve ]

  • imibogyo

    veterán

    válasz N.Ferry #85 üzenetére

    Na akkor volt értelme. Jövő héten jön az új rész részletesen a rajzolásról.

    (#86) s3toraph: A4-Tech X6-80D. Egy kb. 3000 Ft-os példány. Semmi extra de a célnak megfelel. A görgője nekem sem dönthető. Gyorsbillentyűnek "o" betű a forgatás, majd bal egérgombbal tudsz forogni. Nem vált vissza automatikusan, "space"-el váltasz vissza kijelölésre.

    (#88) s3toraph: :R

    (#87) tDr1v3r: ok. Azért várjuk majd. ;)

    (#81) zolee5016: bocsi, kicsit elhúzódott a dolog, de még egy fél órája is dolgoztam. :((( Tessék itt van egy gyorsban összedobott terv. Remélem jól értettem amit szerettél volna elérni.

    [ Szerkesztve ]

  • tDr1v3r

    veterán

    válasz N.Ferry #100 üzenetére

    Kattints a kép helyére.

    disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

  • tDr1v3r

    veterán

    válasz N.Ferry #102 üzenetére

    Akkor katt ide.

    disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

  • imibogyo

    veterán

    válasz N.Ferry #108 üzenetére

    Hát igen ez egy nehéz szakma. :B

    (#109) viperabácsi: köszi. Várom a munkáidat. Meg persze a kérdéseidet is, remélem tudok rájuk válaszolni. :B

    De hogy ha már itt vagyok, megosztok egy másik régebbi projektemet is (igazából ez egy ház két féle megoldása, egyszer vízzel, egyszer léggel). Ezeket amúgy csak azért dobálgatom be, hogy akik nem látogatják sűrűn a topikot, azok is hátha kedvet kapnak egy kis tervezgetésre. Ha már csak pár elborult ötletet látunk egymástól nagyon beindulhat az ember fantáziája. Ezért is tartom fontosnak a rosszul, vagy rosszabbul sikerült terveimet is megosztani, mert rész ötletek lehetnek benne, amik másnak tetszenek. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • s3toraph

    senior tag

    válasz N.Ferry #108 üzenetére

    Én is így vagyok vele. Pl. nagy nehezen legyártottam a házam keretét, erre most megint újítottam a terven - ami még lehet kap még egy kört mert aludtam rá egyet - szóval venni kell másik L szögvasat, mert új keret kell... nem egyszerű... már mennyi időt beleöltem a tervezésbe, te jó ég...

    Régi rendszerben: 59 + / 0 - | A legújabb rendszerben (2020.02.28-ig összegyűlt): 162 + / 0 -

  • imibogyo

    veterán

    válasz N.Ferry #112 üzenetére

    Csak nem szoktam őket tökéletesíteni. Van egy kb. ötletem azt gyorsan megvalósítom, de a részleteket már nem szoktam kidolgozni (kábelezés, csövezés stb.). Egy-két régebbi gépemen meg vannak ezek is csinálva, de az újabbakon már csak a lényegre törekszem. Azért köszi, jól esik az elismerés. De semmi más nem kell hozzá, csak leülni és nyomni pár éjszakát a progit (én is ezt tettem), egy idő után már megy magától.

    És vannak tőlem sokkal profibbak itt a PH-n is. Én például soha nem szoktam foglalkozni vele, hogy ilyen minőségű legyen a render (na jó ezt nem magyar srác csinálta), mert nem látom értelmét, nem kiállításra megy a tervem, csak hogy lehessen egyben látni az ötletemet, hogy életképes-e? Elég sok tervet kukáztam már, mert fejben jó ötletnek tűnt, aztán amikor megrajzoltam kiderült, hogy nem életképes. :K

    (#115) Supr@: szólj nyugodtan ha nagyon nem megy. És ha nem túl bonyolult a terv nem fogok semmit sem kérni érte. Ennyire ne legyünk anyagiasak. Persze ha bonyolult a terv és nagyon sok óra megcsinálni az más tészta, de például zolee5016-nak ezt a tervet bő 5 perc alatt csináltam, úgy hogy közben még fórumoztam is. Na jó itt a házmodell adott volt. ;)

    De mivel ismét írtam egy új hozzászólást, igy ismét berakom egy régebbi tervemet. :D

    [ Szerkesztve ]

  • imibogyo

    veterán

    válasz N.Ferry #119 üzenetére

    Nem baj. Majd belejössz. :K

    (#120) jones965: Nagyon szépen köszönöm! Üdvözöllek köreinkben. :B A videókból készül majd még előreláthatólag, de nem 5 perc összerakni őket. Talán hétvégén már tudom publikálni a következőt. Még egyszer köszi. Egyébként én is nagyon sokat tervezek fejben. Csak azt nehéz megosztani másokkal. ezért szoktam rá, hogy képernyőre vetem őket. ;)

    (#121) Pete55555: jobb tapasztalatom van a 12-14-es ventik csapágyazásával és általános (főleg hosszútávú) minőségével, mint a nagyobbakkal. Ezért használok szinte minden tervemben és a valóságban is 12-es, vagy 14-es ventiket, maximum átfestve (mind tervben, mind a kész projektekben). Arról nem is beszélve, hogy kettő irányított 12-14-es ventivel jobban be lehet szabályozni a ház hűtését, mint egy, 18-20-assal, amik általában hasonlóan kevésbé irányítottak. De persze ez szerintem a tipikus ízlések és pofonok kérdéskör.

    Esti unatkozós ITX terv:

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák