Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #64791808

    törölt tag

    válasz benike123 #297 üzenetére

    Ügyvédi levél, vagy négy ukrán kolléga a következő lépés.

  • #64791808

    törölt tag

    válasz benike123 #295 üzenetére

    Ez egy viszonylag komoly sablonszerződésnek tűnik, próbáld az eladóval megértetni, hogy garanciát vállalt a termékre, te pedig a leírt időn belül jelezted a hibát. Nem kicsit abszurd azzal védekezni, hogy már elmúlt a 30 nap, így nem tesz semmit, főleg úgy, hogy az eddigi műveletek miatta hiúsultak meg.

    Azt is el lehet mondani, hogy ha szép szóval nem megy, akkor majd megy erővel. Tovább tart, de ő nagyobbat bukik rajta, mert ha bizonyítható, hogy ő szerződést szegett, akkor te azonnal kérheted a szerződés előtti állapot visszaállítását, plusz az ügyvédi költségedet, plusz a kamatot amire csak lehet.

    Szóval vagy most csendben visszaadja a készülék árát, vagy pereskedtek, nyerni fogsz, fizeti a készülék árát, az ügyvédi költséget, a perköltséget, meg kb. egy évi kamatot.

  • #64791808

    törölt tag

    válasz benike123 #292 üzenetére

    Hali,

    ha írásban nem, csak szóban jelezted, hogy hiba van, és az egyeztetések szóban történtek, akkor buktad.

    Ha őt írásban tájékoztattad, és van bármilyen írásos (papíron vagy e-mailben) nyoma annak, hogy ő megkapta a te tájékoztatásodat arról, hogy hibás a készülék, akkor a Ptk. szerinti bejelentési kötelezettségednek eleget tettél.

    Innentől kezdve kötelessége elvégezni a javítást vagy fizetni a javíttatást, amennyiben ez nem lehetséges, akkor kérheted a szerződés előtti állapot visszaállítását. Tehát garanciaidőn belül be kell jelenteni a hibát, a garanciaidő erre vonatkozik a Ptk szerint. Az, hogy ő ezt húzza, az nem mentesíti a kötelezettség alól.

    Az ügyet jogi útra lehet terelni olyan formában, hogy keresel egy ügyvédet, aki nagyon dörgedelmes, nagyon hivatalos levelet ír a kollégának. Pert nem hiszem, hogy érdemes csinálni belőle, mert a magánszemélyek közötti használt ingóság adás-vétel elég ingoványos terület, na nincs 100%ra lepapírozva a dolog, akkor nehezen érvényesíted az igazadat. Ilyen kis tételért meg sok vesződség. Esetleg meg lehet kérdezni a kollégát arról, hogy SZJA-t fizetett-e vajh' a tőled kapott pénz után, merthogy kellene. N

    A jövőre nézve: olyan adás-vételit kell írni, ahol az van, hogy az eladó x ideig jótáll a termékért, és annak bármilyen, nem külsérelmi okból adódó meghibásodása esetén jogodban áll elállni a szerződéstől. Mert ha ez van leírva, akkor bíróságon is sima az ügy, jelezted, hogy a gép hibás, jelezted, hogy elállnál, ő meg megszegte a szerződést. De így...

Új hozzászólás Aktív témák