Hirdetés
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kis méret, nagy változás a Motorolánál
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Fotók, videók mobillal
- Miért fárad gyorsabban az iPhone akku, mint az androidos?
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Magisk
Új hozzászólás Aktív témák
-
Héraklész
aktív tag
válasz
powermause
#220
üzenetére
Köszi mindenkinek!
Majd hamarosan újrakezdem, csak kell végtelen szabadidő... :-) -
powermause
tag
válasz
Héraklész
#217
üzenetére
Perszehogy..!Minden világra kell civilizáció.Sőt minél fejlettebb társadalmak vannak a világokban,annál több szigetre kell települni a világokon belül.Persze hogy nem tudsz mindent, egyszerre ,minden világon összehangolni.Sorsukra kell hagyni a többieket amíg a kiválasztott világot fejleszted.A hajók lassúsága legendás!De ez nem fontos!A megfelelő darabszám és szervezés számít csak.Nem baj ha tetű lassúak.

-
cucka
addikt
válasz
Héraklész
#217
üzenetére
A season pass annyit jelent, hogy ilyen néven egybe csomagolva árulták a dlc-ket. Semmi köze az online játékhoz.
Én az Anno 1404-el játszottam ezen kívül, ott is volt új világ, ott is kellett foglalkozni a logisztikával, ez egy ilyen játék.
A hajóutakat nem kell kivárni, a cél, hogy pl. tudod, mennyi rumot fogyaszt a szigeted, mennyit termel az újvilágban az ültetvény, mennyi fér a hajóra, és mennyi idő az út, és ezekből kell számolni. Ha megvan a trade route, onnantól az önjáró.Nekem pont ez fogott meg a játékban, hogy ezer dolog történik a birodalmadban, trade route-ot mindenhonnan mindenhova, és ha ügyes vagy, akkor minden megy magától, mint egy óramű, miközben te azzal foglalkozol, hogy az állatkertet csinosítgatod az egyik szigeten.
-
Héraklész
aktív tag
válasz
powermause
#216
üzenetére
Köszi de nem játszom online és mint írtad nerm csak a chili van, hanem rum stb. amit az Újvilágból kell importálni. Már nem emlékszem pontosan, de a lényeg, hogy az teljesen megakasztotta az addig gördülékeny játékmenetet és nem lehetett normálisan megoldani. Gondolom az a megoldás, ha az Újvilágban is felépítünk civilizációkat, közben elvegetál a többi... Aztán ki kell várni az ezeréves hajóutakat...
-
cucka
addikt
válasz
powermause
#213
üzenetére
Persze, a trükk hogy Archibald nagyon korán elkezdi árulni a zsebórát, kb. amikor először upgrade-elsz artisan-okra. A király pedig azonnal megvásárolja őket, amint elérted a kikötőjét.
Zsebóra gyártáshoz meg kell asszem 900 vagy 1000 engineer, hogy egyáltalán meg tudd építeni a gyárat, azt jóval később éred el.És ha nem elég, vannak itemek, amik csökkentik a trade price-t, ráraksz egy olyat a hajóra, és akkor még profitábilisabb a mutatvány.
-
Héraklész
aktív tag
válasz
powermause
#209
üzenetére
Léghajót nyilván akkor építhetsz, amikor már biztosítottad az "artisanoknak" (vagy más kasztnak, nem emlékszem) a tonnányi chilit...
-
cucka
addikt
válasz
powermause
#208
üzenetére
A másik opció, hogy békét kötsz meg lefizeted őket, előbb-utóbb adnak trade right-ot, onnantól elég azt a diplomáciai szintet fenntartani, és békében tudtok kereskedni egymással.
mod: ami előző hsz-ből pénzcsinálás témakörben kimaradt. Ha megvan a land of lions dlc, akkor
1. Veszel Archibald-tól zsebórát 8300-ért
2. Elviszed Enbesa-ba a királynak és eladod 13000-ért
Archibald készlete újratöltődik lassan, szóval ezzel kb. végtelen pénzt lehet csinálni. -
válasz
powermause
#208
üzenetére
Köszönöm szépen! Ennek utána nézek, megpróbálom összehozni!
-
powermause
tag
válasz
Héraklész
#207
üzenetére
Van a léghajós DLC .Miért nem próbálod ki?Azokat nem tudják támadni a kalózok.
[Anno 1800 - Empire of the Skies] -
powermause
tag
Szia! A kalózokat ki kell irtani!Igyekezz eljutni arra a szintre hogy tudj Dreadnought -ot gyártani.(A páncélozott csatahajó.)Ennek van akkora hatósugara,hogy még két, 10%-20% hatósugár növelő gifttel (+ lehet még tűzerő növelő is, mert van vagy négy képesség bővítő slotja),a kalóz szigetek védelmi ágyúinak a hatósugarán kívülről(bár éppen csak),pont ki tudod lőni egyenként az ágyúkat!Amíg a sziget védelmét morzsolod fel, a többi kalóz hajó nem fog támadni ,mert a célba vett ágyú körül csoportosulnak hogy csökkentsék a lövéseid hatását!
Azt hiszem talán egy ágyú még marad mikor a sziget kapitulál,és "voilá" eltűnnek a kalózhajók egy időre!!
Majd valamikor sokkal később megjelenik ugyan 3 kalózhajó és próbálják a szigetet újra épiteni ,de ezeket ki tudod lőni, mivel sokkal nagyobb a lőtávod,és ezek csak a szigetre koncentrálnak!!
Ha nem lövöd ki őket és újra tudják építeni a szigetet,kezdheted előröl az ágyúállások egyenkénti megsemmisétését
!! -
Héraklész
aktív tag
Én Amerikával szívtam meg, mert chili meg hasonló kellett a lakosságnak, de nagyon hosszú idő, mire egyáltalán eljutottam odáig, aztán ott is harcolni, kiépíteni a szigeteket... Aztán a kereskedőflotta még ezer év, míg eljutt A-ból B-be. Itt fel is adtam.
-
cucka
addikt
A játék vége fele a kihívás, hogy hogyan tudod jól megszervezni a logisztikát.
Jellemzően van egy fő szigeted, ahova szeretnél palotát, world's fair-t, felhőkarcolót, akármit építeni. Ez lesz a fő pénztermelő a birodalomban.
A többi sziget azért van, hogy a fő sziget által igényelt árukat megtermelje, és trade route-okkal eljuttassa oda ahol felhasználják.Szóval ha jól csinálod, akkor a sok sziget és a rengeteg trade route mind magától működik, nem kell rá odafigyelni.
Ami ebben sokat tud segíteni
- Commuter pier - ha két szigetre megépíted, akkor a lakosság meg fog oszlani a kettő között. Vagyis ki tudod rakni a fő szigetről az ipart egy specializált szigetre, úgy, hogy nem kell ott is magas szintű lakóépületet csinálni.
- A trade route képernyő, ahol el tudod nevezni a járatokat, tudod csoportosítani, stb., hogy átlátható legyen. -
cucka
addikt
Nemrég vettem meg a játékot, én innen tanultam meg a lényeget: [link] . Angolul van, nagyon jó videói vannak kezdőknek.
Pénzcsináláshoz a lényeg:
- Vannak lakosok, akik fizetnek adót. Ha rákattintasz egy házra, látod, mennyit. Tök mindegy, hogy dolgoznak-e vagy sem.
- A lakosoknak vannak igényeik, pl. a parasztoknak kell hal. Ha ráviszed az egeret az igényre, ott írja, hogy pl. hal esetében ha kielégíted, akkor minden paraszt háznál +3 lakos fog beköltözni, és +3 pénzt fog a ház adóban befizetni.
- Az igényt úgy elégíted ki, hogy felépíted az adott termelési láncot. Pl. halak esetén egy halász ipart kell építs, annak 40 aranyba kerül a fenntartása és percenként 2 tonna halat termel. Jól látod, hogy legalább 13 parasztház kell ahhoz, hogy pozitív legyen a mérleg.
- A statisztika képernyő (Ctrl+Q) a legjobb barátod, azt sokat kell nézegetni, ott látod, hogy miből mennyit termelsz és mennyit fogyasztasz.
- Nem akarsz semmiből túltermelést, mert az viszi a pénzt. A termelő épületet le tudod állítani pause-al, akkor nem kerül fenntartási költségbe.
- A magasabb szintű házak (worker, artisan, stb.) sokkal több adót fizetnek, de az igényeiket is drágább kielégíteni.
- A szigeteid teljesen önállóan működnek, a pénzen kívül nincs semmi se megosztva. Ha az egyik szigeten kell tégla, és azt a másik szigeten termeled, akkor oda kell vidd. (Később lesz commuter pier, az megosztja a lakosságot a szigetek között, drága de nagyon hasznos)Kereskedésnél jól látod, van az automata kereskedés. Ezen kívül:
- A többi versenyzővel tudsz kereskedni, ha van trade rights (ha jóban vagytok, akkor könnyű megkötni). A kalózokkal ugyanúgy lehet jóban lenni és kaphatsz trade rights-t.
- Vannak a térképen NPC trader-ek. Például pro tipp korai városokhoz: Eli (a börtön sziget) végtelen mennyiségben vesz szappant, és 382 aranyat fizet egy tonnáért. A szappan ellátási láncot elég korán és könnyen meg tudod csinálni. Szóval egyszerűen csinálsz egy csomó szappant, és egy trade route-ot Eli-hoz, hogy eladd neki, és ez a háttérben szépen fogja termelni a pénzt.
- Vannak nagyon drága termelési láncok. Például acél gerendát gyártani az brutál drága ipar, az elején simán megéri megvenni a trader-től azt a keveset amire szükség van. Asszem Archibald árulja őket. -
Norb79
addikt
Nézni se szoktam gameplay videókat, játszani szeretek, a nézés nekem túl passzív, így aztán nem is tudom hogyan lehetne jól csinálni a videó készítést, mert hát nem tudom milyen jó, szóval nincs.
De ha van kérdésed még akkor hajrá, screenshotokat tudok majd este csinálni kb az alapokról, ahogy én látom, aztán ha a régiek közül előkerül vki, ők lehet tudnak mondani még jobb dolgokat.
-
Norb79
addikt
Nem számít, hogy dolgoznak e.
A lényeg a termelés és a fogyasztás egyensúlya.
Vannak az alap parasztok nekik vannak igényeik, ami a szintlépéshez kell, ha kijelölöd a házat, és rámész mondjuk a halnak a csíkjára, akkor írja, hogy mennyivel lesz több a jövedelmed az adott házból, ha van haluk, a ruha ugyanez, utána ha van piac, ruha, hal, akkor szintet tud lépni, annak már kolbász kell, templom meg akármi, de azoknál is írja a csíknál, hogy mi mennyi pénz.
De legyen csak az alap parasztok. Csinálsz halászhelyet a parton, a szárazföldi részen meg ruhagyártókat, ha elkezd felgyűlni a ruha meg a hal, nagyon durván, akkor raksz még le házat, hogy csak kicsit növekedjen mindkettő. Mert a felesleget még ha el is viszik, akkor is kevesebb pénz, mintha van még házad és a plusz parasztok elhasználják.
És azért tűnhetett randomnak a kereskedés, mert nekem olyan, mintha fix pénzzel mennének körbe az npc hajók, ha az x. szigetig kiköltekeznek, akkor az x+1. szigeten már nem vesznek semmit, rádrohad a cucc.Nekem szokott lenni 2-3 fő sziget (ahol komoly ipar van), ott fejlődök és kb 6-8 sziget ami csak pénz gyár, vagy nagyon maximum érceket szállít be az "ipari szigeteknek".
A 6-8 pénzes szigetet meg azért finoman tolom előre, mert a második szintű házak dupla pénzt hoznak, a harmadik szintűek meg rengeteget, ha az olcsón kielégíthető igényeket elégítem ki. Kb ott szokott lenni a tűrésvonal, hogy a 3. szinten szőrnyekabátot már nem kapnak, mert ahhoz a selymet vagy mit az új világ részről kéne hozni hozzá, és az már túl sok költség, és annyival nem hoz többet egy pénzsziget.A mennyi kell "felesleges" embert meg úgy szoktam belőni, hogy aki dolgozik, plusz 10% lötyögés, ha tűz van, lázadás van, betegség van, akkor se forduljon mínuszba, a többit lövöm egy szinttel feljebb, és a legnagyobb szinten van végtelen munkanélküliség, ott fizetik a legtöbb adót, ha dolgoznak, ha nem,
-
Norb79
addikt
Nem véletlenszerűen kel el, inkább időnkéntet mondanék. Az NPC-knek jár körbe a hajója és amikor odaér egy kikötőhöz, akkor megveszi a felesleget egy bizonyos összegig. Kb mindegyik Annoban így van, az Anno1404 óta tuti, a korábbiakban nem vagyok teljesen biztos.
Nem rossz módszer ez amúgy, a hajóval ide-oda-amoda hordod az rengeteg manualitást igényel, amit el mikrózol a cipekedéssel addig más dolgokra figyelve többet tudsz haladni.
Konkrét kereskedési tippem nekem nincs, én be szoktam állítani, hogy vigye el a felesleget és csá.
Ha csak pénz szűkében vagy, akkor a #182es kommentet és abban levő továbbutalásokat javaslom.
Jobb megoldás lehet, és inkább abból van a sok pénz, hogy a lakosságot felfuttatom oda, hogy nagyon minimál termelési többlet legyen, mert ha eladom az x terméket az kevesebb pénzt hoz, mintha rakok még le házakat és a lakók felhasználják a terméket és adót fizetnek.
-
Sziasztok!
Pár órát már beletettem, de még láma vagyok Anno 1800-ban. Segítsetek légyszi!
A kereskedéssel vagyok elakadva. Ha valamiből többletem van és a raktárban beállítom, hogy bizonyos mennyiség felett el akarom adni, akkor az ugye csak véletlenszerűen fog elkelni!? Ez nem a legjobb módszer, igaz?
Ha berakom egy hajóba és elviszem valahova, akkor ott nem tudom eladni, mert azt írja, hogy nincs vele kereskedelmi szerződésem. Szerződni viszont nehéz, mert drága.
Vannak más típusú helyek, ahol el lehet adni, de ott meg nem fizetnek túl jól.
Tudtok itt tanácsot adni, vagy ajánlani normális videót, leírást a kereskedésről?
Köszi!
-
Norb79
addikt
Az Anno117 bétázás és demózás közben megrökönyödve tapasztaltam, hogy csak az acsik 40%-a van meg pc-n (xboxon a konzol kiadás nyilván 1000/1000GS), szóval gyorsan belevágtam egy kis időt és eddig jutottam:
A két 50.000-s acsi darabja (50.000 investor a sunken crownos fő szigeten meg 50.000 nemtommi Manolán, a new world újragondolás dlc-ban) 30-30 óra volt. Minimum. 
Még trade empire, afrikás, felhőkarcolós meg turista dlc-s acsik hiányoznak főleg.
-
Norb79
addikt
És ma mentek ki az inviteok is. Szigorú NDA van, szóval jó tesztelést mindenkinek!
-
Norb79
addikt
https://register.ubisoft.com/anno-117/en-GB
Anno 117 béta teszternek lehet jelentkezni pc, xbox series s/x és ps5 platformokon.
-
vvega30
senior tag
válasz
powermause
#189
üzenetére
áh, na erre voltam kíváncsi

THXVan már a játékban nettó 1500 órám keresem a változatosságot
-
Volband
tag
A New World Risinggal az új világ is kap egy olyan nagy szigetet, azt láthatod a térképen.
-
vvega30
senior tag
válasz
powermause
#186
üzenetére
nem nem nem

ott felül van a fősziget az északi sarokban, vagy van valami beállítás, hogy a mapot is lehet forgatni?
-
vvega30
senior tag
válasz
powermause
#181
üzenetére
Helló, az a map melyik mod?
-
Norb79
addikt
válasz
powermause
#181
üzenetére
Jobb felső sarokban újraértelmezted a “pestisként terjed” fogalmát.
-
Norb79
addikt
válasz
Héraklész
#172
üzenetére
A kampány zseniális tutorial, egyre nehezebb szinten újrajátszva minden tanulható.
Kezdőknek én továbbra is ezt javaslom, hogy a “pénzgyár” szigetek vagy a fő szigetre rakva “pénzgyár” negyedek művészetét gyakorold be, hogy biztos anyagi alapról menjen tovább a tapogatózás. És amikor ezt megtanultam gyorsan, rutinből összedobni, akkor megszűnik az időnyomás is.#169-es kommentben kovsol belinkelte hogyan is néz ez ki, Small (80 residence) farmer/worker city layout, hozzá pár favágó, fűrész üzem, hal, ruha, 1db raktár vagy kikötő, hogy meglegyen az alapja a további vírusszerű terjeszkedésnek.
És emellé fér el a fő rész, amit lehet lavírozva fejleszthetni, mert van más bevételi forrás hibázni.
Gyakorlat teszi a mestert.

-
powermause
tag
válasz
powermause
#180
üzenetére
-
powermause
tag
Hát én akkor kezdek nemességet kialakítani(ugye nulláról) ,ha már nem győzöm anyagilag a már meglevő lakossági darabszámot.Csak lassan ,egyesével,kettesével hogy legyen idő kitalálni az ellátásukat.Na és mindig csak egy lépcsőt!Szinte azonnal nő az egyenleg!Innen már majd ha engedi a fejlesztést(ugye teljes ellátottság kell),egyesével jöhet a következő lépcső.Elég lassú, de nem megy másként.
-
RazoR
veterán
Értem, köszi mindenkinek.
Mi az a pont ahol már elkezdhetek Artisan-okat fejleszteni és nem kell tartanom a csődtől?
-
powermause
tag
Én most ~400mill és ~150K balance-nál járok,5-6 világon játszom(mondjuk fárasztó),és amit mindig nézek az a balance!Ezen lehet látni ha valamelyik artisan,artista,stb. GAZDAG réteg kezd kifogyni alapvető,vagy akár luxus cikkekből.Azonnal drasztikusan csökken a bevétel!Igaz mivel több világon is van arisztokrata réteg, az egy világon bekövetkezett hiány nem végzetes.Van idő pótolni.Tehát több lábon állok,ami jó dolog.
Magyarul ,ha kevés a pénzed ,növeld a népességet (erre való a városháza) de ne hirtelen.Növeld a nemességet,lásd el őket mindennel!Semmi nem maradhat ki,mert akkor jön a piros - egyenleg ,és akkor elég gyorsan becsődölsz.Ha lecsökken a balance ,először mindig a lakosság ellátatlanságát kell ellenőrizni!Nálam legalább is ez volt az egyetlen probléma az egyenlegemmel.
-
Norb79
addikt
Három oka lehet:
- vmi nagyobbat építettél éppen és hát olyankor valóban több a költés, mint a bevétel
- automata vagy sima kereskedés van folyamatban és vettél vmit, az is elránthatja
- amit mások is írtak, egy pillanatra vhol kifogyott vmi nyersanyag és egy pillanatra leesett a falusiaktól a bevétel -
Volband
tag
Az ellátástól függ. Ha mindenki, minden egyes pillanatban megkapna mindent, amire szüksége van, akkor egy fix bevételt látnál. Ilyen vagy olyan okok miatt (pl. a termelésed a szükségesnek csak a 85%-a, teli a raktár és időbe telik míg le tudják tenni az árut, mire megjönnek a szállítóhajók, már 0-n van a szükséges áru és úgy töltik fel, stb) ez ingadozik.
Röviden: ha van minden cucc, jó pénz, ha ép phiányzik valami, rossz pénz.
-
Volband
tag
Szerintem ez az Anno 1800 sok személyiségkutató módszerre köröket ver, mert ugyanazt játszuk, de tökre más a feeling. Egyébként én is elég görcsös személyiség tudok lenni, akit nagyon irritál, ha tudom, hogy valami lehetne jobb is. Ez nálam jobbna kiütközik a My TIme At... játékokban, amik ilyen gyűjtögetős, barkácsolós, npc-kel spanolós kis játékok, de mivel szó szerint ketyeg az óra, ezért folyamatosan kattog az agyam, hogy minden egyes játéknap mindent kipréseljek a karakteremből, mert ha 3 faléccel kevesebbet gyártok, mint lehetett volna, akkor nincs is értelme ennek az életnek - akkor se, ha van már 2000 falécem raktáron.
Annoban mondjuk a gagyi játékostársak vagy a játékostársak teljes hiánya azért jócskán segít a "kifutok az időből" érzésen, hiszen nagyjából csak dísznek vannak ott. Így még azzal is elütheted az időd, hogy a mezei útjaid mellé fasorokat meg parkokat létesíthetsz. A kiszemelt szigeteket amúgy előre el is foglalhatod, és akkor nehezbb ellenfelekkel szemben se kell aggódnod, hogy elhappolják előled. Nem kell neked rögtön építkezni is ott.
-
Héraklész
aktív tag
Én nem érzem ezt a szabadságot. Egy alagútban vagyok, ahol ráadásul sietni kell. Mintha percre pontosan meg lenne a legoptimálisabb lépés, ha nem azt teszem, távolodok a fenntarthatóságtól. Legalábbis így érzem, és mindig megborul valami. A versenytársak meg jönnek fel ezerrel, simán leköröznek, mire kiépítek valami szövetségfélét velük.
Nem a -200 fogja eltüntetni a tízezreket, hanem a már szükséges acéltermelés például, meg a fegyvergyártás, hogy ne nekem legyenek a legbénább hajóim.
Ha növelem az ellátmányt, az is probléma, hiszen felesleges költségek, ha meg kicsivel kevesebb, mint optimális lenne, már nem tudok fejelszteni házakat. Szóval ez végig idegörlő kötéltánc.
Az újvilág megjelenése meg katasztrófa. Az a vég mindig. Mire onnan megfordul a hajó, vége a játéknak. :-)Igaz, azt még nem próbáltam végig, amit ajánlottál fentebb. Talán a héten nekiugrok.
-
kovsol
titán
Én is többnyire a magam módszereit használom, de szerintem nem szégyen inspirálódni az ilyenekből.
Én kifejezetten szeretem a kereskedelmi hálózatok kiépítését, de elfogadom persze ha valaki a szegények adópénzéből akarja eltartani magát.
És most teljesen úgy vagyok vele, hogy foglalok be egy szigetet, és én is kipróbálom mennyit hoz.
-
Norb79
addikt
Small (80 residence) farmer/worker city layout, amiről én beszélek, bár nem tudtam, hogy vannak ilyen tudományos guideok, én Annoról, Annora fejlesztettek a módszereim.

Saját fő szigeten is innen kell elindulni, és ezt fejleszteni tovább, aztán ha lusta vki kereskedni, vagy más melósabb módon pénzt keresni, akkor ezzel a sémával lehet teleszórni kisebb szigeteket lehet létrehozni és dől a lé!
-
kovsol
titán
Egyébként neten találni tök jó Layoutokat. Városra, meg gazdasági területekre is.
Én egy időben ezeket tanulmányozgattam, és több helyen is sikerült optimalizáljam a saját elgondolásaimat ezáltal. [link] -
Volband
tag
Úgymond pénzes-szigeteket én se szoktam csinálni, de az (is) a jó ebben a játékban, hogy hatalmas szabadsága van az embernek. Én a kezdeti szigetünkön kívül még egy nagyobbat szoktam kolonizálni úgy, hogy a két sziget nagyjából minden nyersanyag igényt lefedjen az elején, így saját magammal kereskedve sokáig sínen tudok lenni. Aztán előbb-utóbb alárendelem az egyiket a másiknak, mert az nem szokott menni, hogy tandemben fejlesszem mindkettőt.
Ha az elején mínuszban vagy, azon ne aggódj. Nem ezek az átmeneti mínusz 50-200-ak fogják eltüntetni a több tízezres vagyonod.
Raktárból tényleg sokat tettél le. Nem csak értékes fa és némi pénz, de azt hiszem 50 fenntartási költsége is van egy sima raktárnak, szóval ha kettővel kevesebbed lenne, akkor máris pluszban lennél. Próbáld úgy helyezni a termelési épületeidet, hogy minél többet le tudjon fedni egy raktár. A raktár felett meg fog jelenni egy piros felkiáltójel, ha nem tud optimálisan működni: akkor vagy fejleszd fel, vagy vegyél a közelben egy másik raktárat.
Olyan szempontból sem szerencsés az elrendezésed, hogy a piacod elérési hálójának egy része a vízben van, a másikat meg termelő és raktárépületek foglalják. Tudom, hogy nem intuitív, de nyugodtan tedd le/át a piacod a semmi közelébe, mert az ég világon semmi jelentősége nincs, hogy közel vagy-e a kikötődhöz vagy sem. Legyen egy úttal összekötve és ennyi. Így békésen teleépítheted a piacod lefedési területét lakó- és középületekkel (templom, kocsma, iskola, stb.) Nyugi, utóbbiak miatt lesz min tetrisezgetned. (Már nem emlékszem, hogy a kampányban előre letették-e neked a piacot, de ha igen, nyugodtan helyezd át; van többes kijelölés is, és akkor viszel minden épületet meg utat, amit kijelöltél, nem kell egyenként cseszekedni).
Az ellátást pedig úgy nézd, hogy ha mondjuk ki van centizve a pálesz a parasztokra, de át akarsz fejleszteni 50 parasztházat melóssá, akkor az azt jelenti, hogy 50 lakóháznak meg fog duplázódni a snapsz igénye, ugyanis míg a parasztházban 10 ember lakhat, a melósban 20. Ha nagy átfejlesztgetésekre készülsz, akkor ezt érdemes észben tartani, de az se a világ vége, ha utólag pótolod, csak ne lepődj meg, hogy miért nem elég hirtelen a cucc.
-
Norb79
addikt
Persze, de a kereskedés már egy komplexebb dolog, RazoR még az alapoknál jár, egyelőre azt kéne megtanulnia, hogy ne féljen egymás hegyire-hátára rakni a sokszáz házat, meg a szükségleteket minimálisan elégítse ki, és hogy 6-8-10-12 termelő épületre jusson egy raktár, úgy plusszos az alapműködés.
-
kovsol
titán
-
Norb79
addikt
Bubópestis módjára kell terjeszteni a lvl1es házas parasztokat. A kezdő szigeten és a többi szigeten is. Csak ezért érdemes új szigeteket kezdeni, kikötő, 2-3 favágó és fűrészüzem, majd sok ház, és még több ház, egy idő után legyen nekik hal meg ami meg ruha, oszt szevasztok. Addig tolni az épületeket ameddig elér a piac, és amíg nem fogy a hal meg a ruha. Ezek sima pénzgyárak, lehet fókuszálni a fő szigetre fejlesztés szempontjából. Tűzoltó azért legyen a pénzgyár szigeteken is.
Amikor már jobban állsz és ha tudsz pálinkát csinálni a pénz gyár szigeten akkor még odáig érdemes fel fejleszteni, hogy lvl2 házak és kolbászuk legyen, meg templom, és rendőrség. Többi lvl2 igényt felejtsd el, ott fordítanád mínuszba a bulit.
Amit elbír a sziget annyi lvl1-2 ház. Akár sok tízezer plusz is kieshet egy-egy ilyen pénzgyárból./szerk: a konkrét képen 3al több raktár és 250el kevesebb ház van, mint ami az ideális.

-
kovsol
titán
Én mindig arra törekszem, hogy mielőtt nagy erővel fejlesztem az adott fajta lakosság létszámát, előtte kimaxolom az igényeiket, hogy boldogok legyenek. Gondolok itt arra, hogy sör, kenyér stb legyen megfelelő mennyiség, hogy a robbanásszerű népességet is el tudja látni. Ilyenkor a házakban többen is laknak, és nem kell akkora nagy területen felhúzni épületeket. Mikor fejlesztesz épületet utána is egy kicsit várni kell, hogy belakják őket. Nem szoktam azonnal hatalmas mennyiségben upgradelni épületet egyszerre.
-
Héraklész
aktív tag
Nekem úgy volt (most egy ideje nem játszok), hogy valamiért csak kevés parasztházat fejleszthettem Artisan szintre, pedig kellett volna több száz vagy akár ezer a különböző ellátási láncokhoz, gyárakhoz. Máskor meg hiába fejleszthettem, a szigeten alig volt már hely új házaknak (ugye parasztság is kell bőven). Egy-egy gyár megépítese után meg negatívba ment a büdzsé - bármit is csináltam.
De hamarosan a tanácsaid alapján fogok nem rohanva játszani, csak nincs időm. -
Volband
tag
Segítene kicsit, ha elmondanád, hogy hol tartasz épp, mikor utolér a végzet. Ami látványosan be tudja verni a költségvetést az az Engineer szint, mert hirtelen minden új épület és lánc baromi drága (mind megvenni, mind fenntartani), ráadásul az olajtermelést is el kell kezdeni + kiépíteni a vasúti infrastruktúrát, ami szintén nem 2 forint. Kártyavárként omolhat össze minden.
A #153-as hozzászólásomban már írtam pár tanácsokat, azokat nem ismételném meg újra. De alapvetően ha már az Artisan melósok iparának vége felé jársz, tehát lassan átfejlesztheted őket engineerekre, de mindössze 1-2000 a bevételed, akkor ott valami hibádzik. Vagy feleslegesen üzemel pár nyersanyag láncod, vagy szuboptimálisan működik, vagy pedig egészen egyszerűen nincs elég embered. Minél több és minél fejlettebb egy adott lakóház, annál drágább cuccokat vesznek és annál többet adnak ugyanazért a portékáért is, amit akár az előző szinten is vettek már. Ha jelentősen szűkük a munkaerő szinted, az azt jelenti, hogy pl. egy csomó paraszt meg melós adójából kell eltartanod a bazi drágra engineer épületeket, amik ráadásul az elején még profitot se termelnek, hiszen ha nincs elég felvásárlóerőd, akkor ráfizetsz a termelésre.
-
RazoR
veterán
Kerestem valami chilles, nem a harcra kiélezett RTS-t és így lyukadtam ki az Anno 1800-nál. Nagyon tetszik, viszont egy ponton mindig elakadok benne Defeat lesz. Elkezdtem a kampámyt Normal fokozaton - Defeat, elkezdtem Sandbox-ban normalon 4x, kb 3-4 óra utánn elfogy a pénzem és Defeat. Nincs bevételem. Mit rontok el?
-
Volband
tag
Az AI fokozatát maga a karakter határozza meg. Látsz a választható aik portréja alatt egy 1, 2 vagy 3 csillagos medálszerűséget. Az határozza meg az erősségük. Bente, Willy és az ázsiai csaj egyesek.
-
Volband
tag
válasz
Héraklész
#155
üzenetére
A "kampány"-ban nem tudom, hogy állithatod-e, de szabad játékban (sandbox) mindent testreszabhatsz.
Elsőre javallott beállítasok:
- csaj kalóz (anne) leggyenkébb fokozatra
- pali kalóz (vmi francias neve van, la fonte) kikapcsolva
- összes többi alsó sori npc bekapcsolva
- 1 csillagos ellenfelek, Bente es Willie sztem elegendőek- világ mérete: legnagyobb
- szigetek nagysága: legnagyobb
- termekenység: legnagyobb
- győzelmi kondíció: nincs
- ingyenes épületmozgatás
- teljes visszatérítés romboláskor
- adó es egyéb fenntartási költségek (pl. influence): alacsony
- fog of war: tetszés szerint
- térkép fajtája: tetszés szerint, itt láthatod őket https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.reddit.com/r/anno/comments/apfgan/all_map_types_overview_what_they_look_like/&ved=2ahUKEwjm_PiOypmHAxV3gv0HHd8PDLoQjjh6BAgREAE&usg=AOvVaw22djv17zIKAUC1lx6y065hDe ha Easyre állítod a nehézséget, akkor amiket felsoroltam, azok 95%-ban azonnal beállításra kerülnek, de azért nézd át őket.
-
Volband
tag
válasz
Héraklész
#152
üzenetére
Abszolút értem, hogy mit mondasz, ráadásul ez ennél még sokkal rosszabb is lesz később, amikor olyan drágák (mind megépíteni, mind fenntartani) lesznek az épületek, hogy egyik pillanatban +8000 a bevételed, a másikban meg már -10000. Ezt kitapasztalod majd te is.
De ezért is mondtam, hogy lassíts, mert máskülönben csak szétstresszel. Inkább alakíts ki stabilabb szigeteket, mint hogy kapkodj.
AI-nak tegyél be 1-es szintű gépeket (vagy még azt se, csak úgy kicsit magányos): ők engedélyt kérnek tőled a letelepedéshez, tehát nem hajt a tatár. Majd ha tapasztaltabb vagy és elsajatítottál pár praktikát is, akkor tehetsz be komolyabb gépi ellenfeleket - feltéve, ha számodra élvezetes az ilyesfajta versengés az idővel.
Nem kell minden ipart szép sorban kifejleszteni, lásd a steel beamet, amiről beszéltél. Ahhoz h legyárts pár steel beamet, nagyon sok munkás és pénz kell - a környezetszennyezés a legkevesebb, azt ne parázd túl. Vegyél inkább az Archietól! Potom pénzért vehetsz tőle, és elkezdhetsz olyan ipart meg épületeket nyomatni, amik penzt is hoznak, nem csak visznek. Esetleg gyártasz te is, de amint van pár tucat, leállítod egy darabig az egész láncot.
A production menü tanulmányozását erősen ajánlom. Pontosan láthatod szigetekre lebontva, hogy miből mennyit termelsz és mennyi kellene.
Extra pénzkeresetként kereskedhetsz az AI-val. Pirossal megvannak jelölve azok a portékak, amikért a piaci ár felett fizetnek. Érdemes körülnézni, hogy 1-1 ilyen felesleget nekik adj el, vagy akár egyenesen ezért termelj!
Az itemek és emberek is sokat segíthetnek, érdemes alkalmazni őket, és lesni, hogy épp mi a kínálat. Ha sok a pénzed, néha rerollolhatsz is.
Ugyanígy érdemes eladni azokat, amikre nincs szükséged. Kalózok gyepálásából jó cuccokat lehet szerezni. Ctr + [szám]-mal hozzárendelhetsz hajókat a gyorsbillentyűkhöz. Pl. az elejen a zaszlóshajómat hozzárendelem az 1-eshez, körbenézek hol látok csillagot, rákatt, kiadja avfeladatot, megnyomom az 1est és odaküldöm. Egy idő után már automatán megy.
Az AI küldikért mindig nézz szét, mert legtöbbször szinte a semmiért fizetnek - bár vigyázz az escort küldikkel, mert ott harcolni is kell.
Az új világ a dlc-k nélkül egy rabszolga tanya. Csak hozd a régi világban szükséges árukat. Ha túl lassú, akkor állíts be több hajót is ugyanarra a trade routera. Hidd el, a kabátokért vagy kavékért jó kis pénzt fogsz kapni. Erfől jut eszembe: (kacsint) lehet, hogy bizonyos új világi (vagy olyan alapanyagból keszülő árukat) AI-tól is meg tudsz venni később, amin nettó nyereséged lesz (kacsint)
Az új világi kalózt (néger pali) én kikapcsolnám. Az baromi idegesítő, hacsak nem mindened a csatázás.
És továbbra is azt mondom, hogy egyszerre egy dologra figyelj, mert különben szétszakadsz. Kevesebb állandó mikromenedzselést igényelnek a szigetek és világok, mint hinnéd.
-
Héraklész
aktív tag
Oké, de ha nem pont úgy csinálom ahogy kellene, megborul a gazdaság. Mínuszba megy a profit egyből, a farmerházakat nem tudom munkássá fejleszteni, emiatt a következő szigeten már nem tudok normális kolóniát felépíteni. Aztán amíg én balanszírozok a paraméterekkel, addig a versenytársaim ezerrel terjeszkednek. Az Újvilággal kereskedni meg rémálom. Hosszú idő, mire onnan megjön valami, aztán kiderül az nem is annyira jó áru vagy nem így kellett volna beállítani a szállítást, már hiába módosítanék, újabb végtelen várakozás az eredményre, közben a versenytársak kis túlzással az űrhajózásnál tartanak.
Kis szünet után azért újrakezdem majd.Egyébként az acélgerendák termelése az első ilyen nehéz lépcső, a gyárak szennyezése, a sok munkás, pontosabban a rengeteg munkás, ami miatt alig marad már hely újabb lakóházaknak adott szigeten adják meg azt a lökést, ami miatt elindul a lejtőn a kis városom... Pedig az acélgerenda kell már sok mindenhez.
-
Volband
tag
Ne keseredj el! Ez lényegében egy sandbox játék, szóval ha úgy is erzed, hogy ezt meg azt csinálnod kell, valójában nem. Órákra magukra hagyhatsz egész szigeteket vagy akár mapokat is, és semmi nem történik, max néha berobban 1-1 üzem.
A sandbox jellege miatt ne is gondold úgy, hogy az alkotók kepzelt vagy valós elvárásai szerint kell játszanod. Nincs "helyes" játékmód. Igen, optimális van, de a lényeg, hogy jól érezd magad, nem az h fejből tudd h X ilyen meg Y olyan üzem kell, máskülönben 4,3%-ot pazarolsz az áruból.
Szóval tl,dr: lassíts, ne siess, vegyél sok nagy levegőt!
-
Héraklész
aktív tag
Szerintem ez a játék nagyon nehéz. Pengeélen táncolunk egyszerre több mindennel és ha nem azt csináljuk, amit az alkotók elképzeltek, akkor szívás...
Na mindegy. Azért még próbálkozom, de kevés reménnyel. -
Volband
tag
Mégsem volt ma semmi
-
Ted_Beneky
senior tag
Nem küldetés volt, csak el akartam kezdeni a kereskedelmi útvonalak kiépítését és ez volt az első. Csináltam pár kört azután leállítottam az útvonalat, mert nem tudtam megéri-e. Ez a börtönszigetes npc végtelen mennyiségű burgonyát igényel, szóval ...

Köszi szépen, meglesem ezt a production menüt, szerintem pont ilyen lebontást keresek.
-
Volband
tag
Azt akarod mondani, hogy folyamatosan viszel neki (azaz eladsz) 30 burgonyát, és veszel tőle 10 szenet? Vagy ez valamilyen küldetés volt? Esetleg egyszeri alkalom és manuálisan csináltál mindent?
Ha folyamatos a csere, akkor bal felül kattints a bevételedre, az behozza a production menüt, ahonnét mindent átláthatsz, akár szigetekre lebontva is. Valahol lennie kell egy kereskedelem fülnek is; én úgy emlékszem, hogy valahol jobb oldalt szokta felsorolni a legutóbbi tranzakciókat. Ott láthatod pl., hogy eladtál 30 burgonyát mondjuk 250 aranyért, és vettél 10 szenet mondjuk 200-ért. Alapjáraton ha egy ilyen NPC-nek akarsz eladni, érdemes azokat a termékeket eladni neki, amiket külön jelez pirossal, hogy szüksége van rá - ahogy fejlődik a birodalmad, úgy bővül a lista. Ha olyat adsz fel, ami nincs ott felsorolva, azt a piaci áron adod el.
Pl. ha neked durván túltermelés van a krumpliból, akkor: 1. vagy nézel egy NPC-t, aki pont krumplit akar venni és speckón neki adod el. 2. vagy nincs ilyen NPC, vagy nem akarsz ezzel tökölni, és akkor a kikötődben beállítod a csúszkával, hogy mondjuk 50 db (valójában tonnaként számol a játék) krumpli felett automatikusan adja el valakinek piaci áron. 3. Leállítod, esetleg elpusztítod a feles krumplifarmjaid.
Küldetések esetében a játék ismerete fog majd segíteni. Pl. vannak olyan küldetések, ahol mondjuk kérnek 7 db-ot egy termékért, cserébe fizetnek mondjuk 4000 aranyat, de a termék előállításának költségei, nehézsége és ideje abszolút nem éri meg.
-
Ted_Beneky
senior tag
Sziasztok!
Full kezdő vagyok az Anno 1800ban, a kampányt csinálom és szeretném megtudni, hogy a Börtönszigettel való kereskedésem nyereséges volt-e vagy veszteséges. 30 burgonyát vittem neki tíz szénért cserébe, de fogalmam sincs, hogy megérte-e. Hogyan lehet ezt kideríteni?
-
Volband
tag
Kicsit belehallgattam a német Gamestar Anno 117-es podcastjába. Sajna még csak tanulom a nyelvet, szóval sorry, ha félreértettem valamit, de nyugi, elvileg 18-án többet is mutatnak a játékból, szóval max 5 napig vezetlek félre titeket.
- Megváltozott az "Anno" név megjelenése, stilisztikája. Erre azt mondták, hogy ez az elkövetkezendő 10 évet szeretné reprezentálni, jelentsen ez bármit is.
- Az egyik világ (én így hívom a sessionöket, amiket ti itt térképekként emlegettetek) a Latium lesz, ami ugye Róma városa és környéke, a másik pedig Albion, tehát a Brit-szigetek. Említették még a gallokat is, de nem volt tiszta nekem, hogy az most egy harmadik világ, vagy a Latiumosban lesznek megtalálhatóak.
- Albionban a keltákra kell elsősorban gondolni. Azt mondták, hogy szeretnék az ő történetüket is elmesélni.
- Lehet választani, hogy melyik világban szeretnél kezdeni, tehát Latium vagy Albion; mintha Anno 1800-ban választhatnál, hogy az Old vagy a New Worldben kezdesz. Viszont beállítható, hogy eleve ne is legyen elérhető más világ, ebből pedig arra lehet következtetni, hogy ezek önellátóak is tudnak lenni. Beszéltek még birodalom módról is, ahol mindegyik elérhető.
- Megerősítették, hogy fontos szerepet szánnak más kultúráknak. A diplomáciát is emlegették.
- Az előbbiből is kiindulva, szinte biztos, hogy csak a rómaiak bőrébe bújhatunk, hiszen ők voltak a hódítók és kolonizálók, szóval a kulturális és társadalmi együttélés nehézségei és sokszínűsége csak az ő szemszögükből tud kibontakozni igazán. Pl. a rómaiaknak több beleszólása volt abba, hogy hogyan bánnak a Brit-szigeten élőkkel, mint fordítva.
-
Norb79
addikt
Konzolon nincs dlc, csak pár kozmetikai. Az alapjáték van, vagyis az “európai” meg az “amerikai” világ és kész. Átlátható méret, jó irányítás, nyugis.
Sok dlc már stresszes volt nekem is. Megvan mind pc-n, többségét maxoltam is, telepítve van az is, de konzolos letisztult nyugit adott újra. -
kovsol
titán
-
Volband
tag
Kíváncsi leszek az irányra, mert az 1800 lett a legsikeresebb Anno játékuk, nem is terveztek hozzá 4 évadot meg ennyi cosmetic dlc-t, ugyanakkor tényleg az a konszenzus, hogy egy kicsit már túl sok volt a jóból. Ez legyen persze a legnagyobb problémánk egy játéknál, főleg Ubisoftosnál, de nem lepődnék meg, hogy ha nem is lebutítanák, de a komplexitást egy kicsit átrendeznék. Pl. sok, akár még több opció, mint 1800-ban, de úgy, hogy a játékos ne azt érezze, hogy egyszerre 40 dolgot kellene csinálni 5 különböző világban.
Afrika és a Brit-szigetek szerintem borítékolhatóak, mint leendő mapok. Az sejthető volt, hogy ókori (római vagy görög) kor lesz, a címét viszont nem tudtam volna megtippelni; én azt hittem, hogy tesznek arra, hogy ez a 8. Anno játék csak, és Anno 9-nek fogják hívni.
A nagyon rövid kis leírásból nekem az az érzésem támadt, hogy nagyobb hangsúlyt fognak fektetni a kolonizáció társadalmi aspektusaira, tehát nem úgy lesz ,mint eddig, hogy mindenki tárt karokkal vár minket és rögtön puszipajtik vagyunk a saját lakosságunkkal a saját szigeteinken.
Arra is lehet tippelgetni, hogy lesz-e szárazföldi csata. Egyrészt a római kor egyik szimbóluma a római légiók, másrészt ez az első Anno játék, ahol a hajókon nem lesznek ágyúk. Nem lenne ellenemre, de ne olyan legyen ,mint pl. az 1404-ben, mert ott konkrétan inkább ki is nyomtam a kampányt, annyira nem volt bejövős.
-
kovsol
titán
-
Sinu
senior tag
válasz
Capricornus
#136
üzenetére
Én őszintén remélem, hogy nem lesz annyi map mint az 1800-ban volt. Nekem ez teljesen elvette a kedvem a játéktól, a kettő még oké volt, de a továbbiak...
-
Volband
tag
Én vanilla gamer vagyok, úgyhogy a modok valahogy sohasem vonzottak, de ettől függetlenül nagyon örülök, hogy aktív a mod community, és mindenki megtalálhatja a neki kedvező extrákat. Szoktam Annos podcasteket vadászgatni, és ott hallottam egy nőtől pl., hogy ő olyan modot használ, amiben az összes világ összes szigetének raktára közös, tehát nincs szükség hajókra. Furcsa ez egy Anno játékban, de ha valaki így élvezi jobban...

Időközben viszont már megvettük a laptopot, rtx 4050 és 24 giga ram. Leszedtem valaki mástól egy late game-es mentését (bár évekkel ezelőtti, szóval nem voltak még felhőkarcolók meg miegyebek) és kb. 20 giga ramot evett. És már bocsánat, de ez a játék kibaszott gyönyörű - én nem tudtam, hogy mennyit tud számítani egy jó monitor, szóval azt hittem, hogy a jobb gép előnye csak a szebb grafika és akadásmentes játékélmény lesz, de nem. Minden vibráló, a tengert pedig percekig el tudnám nézni. Nagyon megjött a kedvem hozzá, csak sajnos ez még nem az én gépem, úgyhogy egyelőre várnom kell.
Mindig megfogadom, hogy addig is megcsinálom a scenariokat, az édenessel kezdve, de valahogy elmegy a kedvem.

Május 14.-én jön amúgy a Steampunk cosmetic dlc, ha esetleg valakit érdekel: https://anno-union.com/devblog-the-steampunk-pack-cdlc/
-
powermause
tag


-
powermause
tag
Én mindig ,minden DLC bekapcsolok.A mod támogatás miatt
sokkal jobb a helyzet,a zűr-zavarral.
Tény, hogy a mod-ok nagyon átvariálnak sok mindent!De, játszhatóbbá válik tőle az egész játék.Talán a "skyscraper" fejlesztések/igények azok amik szerintem kissé érthetetlenek és talán nehézkesek.De a léghajó gyártás (főleg hogy mod-dal a hajó fejlesztéseket is lehet rajtuk használni) nagyon meg gyorsítja a kereskedelmet.Modok közül nekem nagyon tetszik még az atomreaktor (az egész szigethez elég 1db!),a meg duplázott hajó kapacitás,a különböző kisebb erőművek (szél,szén ,fa,halolaj).Tény ,hogy valószínűleg ez a legbonyolultabb,legnehezebben átlátható(követhető) játék.Ebben a műfajban biztos de lehet ,hogy az egész játék piacon.
Ugyan akkor szerintem biztosan a legszebb is egyúttal.
-
Norb79
addikt
Nekem a HW nem szűk keresztmetszet, de valóban levon az élvezhetőségből a sok dlc egyszerre.
Mivel rögtön az elején kezdtem el játszani a játékkal, így ahogy jöttek sorba a dlc-k, én úgy játszottam sorban, szóval egyszerre mindig csak 1-2 volt bekapcsolva.
Kivéve a 4. év dlc-it, mert azokat még nem próbáltam ki, bár most is telepítve vannak.Amikor kijött a konzolos verzió, azért is csaptam le rá rögtön, mert abban nincs dlc, simán a játékra lehet koncentrálni. Amint pár kommenttel feljebb látod, abból ki is szedtem minden achievementet, meg azt nyomtuk coopban is haverral.
Általában 1-2 azért pc-n továbbra is be szokott lenni kapcsolva, de a többségét hanyagolom.
-
Volband
tag
És hogy bírod a komplexitást? Bár DLCktől is függ. Nekem már megvan mind (bár a gépem nem bírja őket egyszerre), de egyedüli játékhoz nekem az már sok, úgyhogy co-opban tolom inkább, amit gyébként mindenkinek tudok javasolni attól függetlenül, hogy nehéznek találják-e a játékot vagy sem. Az nagyon buli, mikor együtt irányíthattok egy birodalmat.
-
Volband
tag
Játszogat még ezzel valaki? Ha igen, mennyi rammal csapatjátok és hogy bírja a dlc-ket? Olvastam, hogy a 16 nem elég, de azt is, hogy másoknak meg igen.
Nekem per pill 20 van, de azzal nem szokott probléma adódni.
-
Norb79
addikt
Money and time well spent!
-
Sinu
senior tag
Modtàmogatàshoz mit szóltok?
-
powermause
tag
Az első rövid táblázat azt mutatja hogy ~7Gb a RAM felhasználás az Anno1800 nélkül.A második hosszabb pedig azt, hogy miután elindítottam a játékot(és csak is a játékot) simán
felmegy a memória felhasználás ~19Gb-21Gb -ra.
Megnéztem a feladat kezelőben az
Anno 1800.exe ~ 9,1 Gb-ot használ.Van még néhány hozzá kapcsolható process de itt nem lehet látni azt a 21~26Gb rendszer fogyasztást.
-
kovsol
titán
válasz
powermause
#121
üzenetére
Azt kellene megnézni ilyenkor, hogy a játék processze mennyit RAM -t használ, mert ez itt ami van a táblázatban az egész rendszer fogyasztása mindenestül. A Windwos meg csomó eltöltöttöt programot tárol a RAM-ban amit elenged ha szükséges.
-
s4hu|SyD^
addikt
Sziasztok! Javítottak már valamit a RAM kezelésen vagy 32 GB alatt el sem indul a DLC?
-
csabsz13
aktív tag
sziasztok! szerintem az új DLC sok pluszt ad, végre az újvilág is egy komolyan feljeszthető terület lett, végre sok mindent meg lehet oldani a régi világból behozandó termékek nélkül is.
-
powermause
tag
Mégis van egy új lépcső a népességben az újvilágban.Az artista.

Mindenfélét lehet termelni a segítségével,még olyat is ami
nincs a sziget termeszthetőségei között!De lehet másra is használni.Lakó
házat építeni,néhány ipari üzemet telepíteni,de a legfontosabb szerintem.hogy
a 'fertiliser"-t is ennél lehet építeni.Ami minden ültetvény,(minden világban!) ,termelését
nagyon megnöveli. -
powermause
tag
Hát igen .Csak a kikötőket,és az álló hajókat lehet bombázni.Semmi mást.Ha jól gondolom...Az ágyúk csak a többi léghajót támadják.Az újvilágban talán nem lépcsőnek nevezném,de van a városoknak egy +fejlődési lehetőség ,valami hacienda épület vagy mi.Azon be lehet állítani néhány opciót...Ezen kívül itt lehet bányászni bauxitot (a léghajókhoz főleg),héliumot lehet gyártani ami elég bonyolult de nélkülözhetetlen.Meg van a posta(az mindenhol van),léghajó kikötők meg pár dolog...ezeken kívül már alig tudok valamit ami új.De nagyon jól működik minden,a léghajózással!
-
vvega30
senior tag
válasz
powermause
#112
üzenetére
Ticcsen a kiválasztottak már játszák az új dlc-t, mi földi halandók 8-án kapjuk meg. Jónak tűnik

Új világban lesz még egy lépcső a mépességben. azt látom, hogy ráfeküdtek most erre.
Azt hiszem a léghajók csak másik léghajókra tudnak lőni, bár nagyon nem teszteltem én sem. Az biztos, hogy földi célra bombát kell nekik gyártani az alég kemyény. 4-5 léghajó legyalul egy kikötőt
-
powermause
tag
Van benne valami...Tényleg nincs több új világ(hála istennek),de a léghajók az óvilágban az hatalmas ötlet!!Mondjuk még a harci alkalmazásuk az rejtély,mert nem akarnak lőni semmire,pedig elvileg tudnak.Nagyon,nagyon jó árú szállítók!A legnagyobban 8(!) árú slot van,és gyorsabbak mint a hajók.Rejtély még a posta működése is
..de majd rá jövök.
-
vvega30
senior tag
Amennyire tudom nem lesz új világ, csak átalakítják a régi "new world"-öt. Lesz egy nagy sziget mint crown fallsban meg egy rakás csicsa. Léghajó jó, de csak azért mert munkaerőt lehet csoportosítani az új világban. Imádom ezt a játékot de szerintem már kicsit túltolták.
-
powermause
tag
Én sem tudom fejben tartani a rengeteg "világot",
nem is tudom , hogy lehet -e egyeltalán?
A 4.Session Pass is meg van de még nem volt rá elég időm.Elsőre talán az új ,hogy lehet bauxitot bányászni a "New World"-ben,meg héliumot.Az biztos hogy "postás" léghajót lehet gyártani...Nem tudom.Hátha nincs több "World" ez miatt..

-
-
Aethel
aktív tag
Fura hogy egyik magyar gamer sajtó sem hoz le semmi újat erről a játékról. Ennyire partvonal lenne?
Egyszerűen nem tudom lerakni.. Most a negyedik évad meglepett rendesen, de nagyon örülök hogy jön még hozzá content. Igazából ha a háttérben már készülne a következő rész fejlesztése és annak megjelenéséig évente jönnének a DLC-k ehhez, az lenne a kánaán.
Arra viszont erősen haragszom, hogy a gyűjtői dobozos kiadáshoz még egy tetves Deluxe pack sem járt, csak a legalapabb verzió. A régebbi részeknél mindig járt valami extra bónusz. -
s4hu|SyD^
addikt
Én is az alapot játszottam mikor ingyenesen kipróbálható volt az Uplay +. Viszont megvettem pár hónapja a DLC-kkel és már crash volt meg minden 16 GB-al. Alap megy szépen az 1070-el + 16 GB RAM. Persze nem minden maxon sajnos. Ha nem lesz ilyen drága minden majd veszek vasat, ami bírja a 4k 60 fps-t legalább, mert a játék kegyetlen jó.
-
Capricornus
aktív tag
Sokáig én is egy GTX 1060-al toltam és ha nem is maxon, de azért elég jól vitte. A RAM mennyisége sokkal kritikusabb ennél a játéknál. Ha már több területen van az ember, akkor mindet szépen elrakja a RAM-ba, azért is olyan gyors a területváltás, cserébe odvas sok kell neki, hogy ne haljon ki.
-
s4hu|SyD^
addikt
válasz
powermause
#101
üzenetére
Nálam is aztán olvastam, hogy kell neki a 32GB és tényleg. Elég érdekes amúgy, nem igazán van játék aminek kéne ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Kihúzhatja a gyufát a PC-s gyártóknál az érkező új Xbox
- Nintendo Switch 2
- Folytatja küzdelmét az Intel az NVIDIA (és az AMD) ellen
- Vírusirtó topic
- laskr99: DFI és DFI Lanparty gyűjteményem
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ingatlanos topic!
- További aktív témák...
- Microsoft Surface Hub 2s - Interaktiv 4K monitor/ All in one PC - I5 8. generációs - Piaci ár alatt
- Benq - LU951- 5000 Ansi Lézer projektor - Piaci ár alatt
- -ÚJ,2 ÉV GAR- GAMER PC: i5-14400F (10mag/16szál) +RX 6600/6700XT +16-64GB DDR4! SZÁMLA! 70 féle ház!
- Capriolo Oxygen 29" MTB Új
- DJI Convertible Carrying Bag + Ajándék DJI rádió nyakpánt
- Apple iPhone 12 Mini 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Thinkpad X1 Yoga 2in1 WUXGA Touch i5-1135G7 16GB 256GB Intel Iris XE 4G LTE W11 Pro Garancia
- Samsung Galaxy A54 5G /8/128GB / Kártyafüggetlen / 12HÓ Garancia /
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3285
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

Perszehogy..!Minden világra kell civilizáció.Sőt minél fejlettebb társadalmak vannak a világokban,annál több szigetre kell települni a világokon belül.Persze hogy nem tudsz mindent, egyszerre ,minden világon összehangolni.Sorsukra kell hagyni a többieket amíg a kiválasztott világot fejleszted.A hajók lassúsága legendás!De ez nem fontos!A megfelelő darabszám és szervezés számít csak.Nem baj ha tetű lassúak.

[IMG:/dl/
A két 50.000-s acsi darabja (50.000 investor a sunken crownos fő szigeten meg 50.000 nemtommi Manolán, a new world újragondolás dlc-ban) 30-30 óra volt. Minimum.




Mindenképpen jó lesz,de én egy magyarításnak jobban örülnék! 
A 4.Session Pass is meg van de még nem volt rá elég időm.Elsőre talán az új ,hogy lehet bauxitot bányászni a "New World"-ben,meg héliumot.Az biztos hogy "postás" léghajót lehet gyártani...Nem tudom.Hátha nincs több "World" ez miatt..


