- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- Google Pixel topik
- Egy óra, két rendszer
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- MIUI / HyperOS topik
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Narancs
őstag
válasz
Peti N95 #66880 üzenetére
Köszi a tippet, lehúztam az automata szivatót, semmi változás, kivettem a légszűrőt egy körre, de semmi változás. Közben néztem egy csomó Runner gyorsulási videót, és mindegyikben úgy gyorsulnak, hogy a fordulatszám felmegy, megáll maxon, aztán már csak a sebesség nő folyamatosan és egyenletesen. Na nekem kurvára nem ilyen. Én úgy indulok, hogy fordulatszám emelkedik, olyan 30-ig kb, de közel sem éri el a maxot, aztán visszaesik a francba, és jó mélyről kezd el megint emelkedni, egészen a végsebességig, ami 85 (óra szerint). Hangban ezt úgy tudnám leírni, hogy másoké ilyen: vinyúvíííííííííííííí....végig, az enyém meg vinyúvííínyáúúúúúááááéééééíííííííí
És pont amikor jönnék fel vele a hegyre baromi alacsony a fordulat, ha autó lenne vissza is váltanék, de uyge ezt kézzel nem lehet. Szóval azt hiszem cvt gondjaim vannak. Szíjam gyári mérete 18,5 mm, rámértem az enémre és 17,8mm volt. Lehet ez a baj?Vagy túl gyenge a rugó a tányéron? Vagy a kuplung 3 pici rugója gyenge?
//Runner 50 2T '99//
Csináltam pár képet, hátha látszik valami amit én nem veszek észre.
-
üszök
őstag
válasz
Peti N95 #65873 üzenetére
Ez a műszerfala? Lehet csak a lyuk kitöltése miatt van benne gyárilag.
Karbinál nem kell ilyen levegő nyomás sehova. -
üszök
őstag
válasz
Peti N95 #65866 üzenetére
Ez egy Ditech levegő pumpa 60k körül van az új ára.
Ez tolja a levegőt az injektorhoz 5bar körüli nyomással. A főtengely nyomogatja az excenteren keresztül. Neked semmi szükséged rá. Viszont a helyére csavarozott lemez sem tökéletes megoldás,mert a forgattyús házban lévő részt is pótolni kell,mert csökkenti az elősűrítést.
bizti,hogy nem tsdi-k voltak ezek a mocik? -
-
válasz
Peti N95 #63221 üzenetére
Igen, emlékszem, hogy beszéltünk róla.
(#63220) persuader A házon belül van a garázs, így ha kinn nagyon hideg van akkor sem nagyon megy 8 fok környéke alá. Előtte anyáméknál szintén hasonló körülmények között volt. Egyett majd kibontok és megnézem, hogy egyáltalán hogy is néz ki. Azért jó nagy marha vagyok, mert annak idején nem kevés pénzembe kerültek ezek az olajok.
(#63218) mumtaz Bocs, hogy nem emlékeztem, hogy te írtad.
Amit írtál arra majd holnap megpróbálok válaszolni, mert jelenleg már gyenge az agyam ahhoz, hogy átlássam a dolgokat amikről írtál.Megyek lefekszem.
-
-
válasz
Peti N95 #62910 üzenetére
Nem kell félned, hogy szétesik.
Az aluhenger erre van kitalálva, hogy pörögjön. A nikasil bevonat gondoskodik arról, hogy ez viszonylag tartós is maradjon. Még egy dugó-gyűrűzés is belefér pluszban mire a nikasilozás megadja magát. Főtengelyt meg főtengelycsapágyakat meg gondolom csak cseréltek benne megfelelőre. Ha nem az úgy is hamar kiderül.Nem tudom, hogy mióta van nálad. Ha mindenhol megfelelő cuccok vannak akkor elméletileg semmi gond nem lehet. Persze azzal számolj, hogy semmi nem tart örökké.
A kenésre figyelj oda piszkosul!
És ellenőrizd mindig az ékszíjadat. Max 1mm kopás és kuka! És persze folyamatosan utána kell hézagolni, hogy mindig megfelelően működjön. A görgőkön se spórolj, nem egy nagy összeg. Amit leírnak, hogy ennyi meg ennyi kilométert kibír egy garnitúra görgő az egy f@szság. A felét sem. -
válasz
Peti N95 #62908 üzenetére
Ha ötvenes alu henger van rajta, akkor kell a 17,5-ös karbi.
Teljesen normális egy ötvenes alunál a 6 ezer körüli nyitás, és a menet közbeni 10-11 ezres körüli fordulat ha húzod neki.
Gondolj bele, gyári állapotban is 6-6,5 ezer körül pörög. Csak azért tűnik magasnak, mert nem szoktál hozzá. Akkor mit szolnál egy 15 ezren pörgő robogóhoz?
Növelni a görgők súlyát egy grammal?
Ezen a szinten már negyed gramm eltérésnek is jelentősége van. Ha megváltoztatod a görgők tömegét akár minimálisan is, azzal rögtön megváltozik a kuplung nyitása is. Már attól is megváltozik a kuplung kapcsolása, hogy ha beraksz vagy kiveszel egy hézagoló alátétet a variátorban az éjszíj hézagolásnál. Mindig előröl megyünk hátrafele. Először a variátort állítjuk be megfelelően utána következik a kontrasztrugó és a kuplung. Az a baj, hogy itt már kőkemény robogóhangolásról beszélünk. Egyszerűnek tűnhet, de korántsem az.
Amikor hangolsz egy frissen tuningolt robogót (és itt csak a meghajtásra gondolok) az alapoktól kiindulva napokig is eltarthat mire elérsz a tuti beállításhoz. És abból nincsen többféle, csak egy.
Szerintem hagyd úgy ahogy van, valószínű, hogy akiktől vetted azok belőtték megfelelően.
A gyári szűrőt megpróbálhatod visszarakni, nem lesz baja. Bár értelme sem sok, hogy ha nem lehet benne cserélni a szűrőt, és az már el van tömődve.szerk: Egyébként nem megbántásból akarom mondani, de a motorodon lévő rezonátor elég harmatgyengének mondható. Egy drágább csővel még többet ki lehetne hozni a motorból, nem véletlenül vannak ekkora árkülönbségek. Nem mindegy, hogy egy konstrukciónál hogy és milyen pontosan vannak kiszámolva a gázlengések. A pénz beszél itt is.
-
válasz
Peti N95 #62904 üzenetére
Akkor ugyanaz a kuplungod, mint amit én vettem az Aerox-hoz.
Ötvenes henger van a motorodon? Ha az, akkor azt bírta volna a gyári kuplung is. Bár az is igaz, hogy ártani sem lehet vele. Legalább nem áll fenn a vetemedés veszélye. A hűtött harang szintén plusz jó dolog.
Ha zavaró, hogy magas fordulaton nyit a kuplungod mondom, azon lehet segíteni. Viszont egy valamit vegyél figyelembe! Mivel a gyári csöved le lett cserélve, ezáltal megváltozott a motor görbéje. Teljesen más fordulaton adja le a motor a teljesítményét! A rezonátor felszerelésével már nem tud alacsony fordulaton "nyomatékból" úgy elindulni a motor, mint ahogyan azt a gyári csővel korábban tette. A magas fordulat biztosítja a dinamikus elindulást. Minél jobban visszaveszed az optimálistól ezt a fordulatot annál nagyobb, és továbbtartó hatásszünet lesz majd az elindulásnál. Több idő kell majd neki amíg rendesen elkapja a fonalat. Ha továbbra is dinamikusan akarsz elindulni a motorral, és ki akarsz lőni a lámpáknál, akkor ne nyúlj hozzá!
Egyébként itt van az, hogy valamit valamiért. Nagyobb teljesítmény=nagyobb fordulat és fogyasztás. Ja és persze mindez a lökettérfogat megtartása mellett.A rugóra rátérve: Fehér és fehér rugó között is lehet eltérés, gyártóként eltérő lehet az erősség. Ráadásul ennél a kuplungnál az előfeszítésen is lehet állítani, tehát biztosan be lehetne állítani amit szeretnél. De még egyszer mondom, nem érdemes!
Amúgy a gyári fehérek vannak még benne? Nézted?Egyébként hányas az a karbi? Mert ha ötvenes a hengered akkor hiába van felhúzva a motorod (kivéve ha ötvenes aluhengerről van szó) teljesen felesleges egy gyárinál nagyobb (17,5 mm-es) karburátor használata. Sokan ezt másképp gondolják pedig nem így van. Elég csak a főfúvókát nagyobbra cserélni egy előzetes gyertyakép szemrevételezése után.
Ötven köbcentinél a sport légszűrő használata is szintén felesleges, sokszor még ront is csak a dolgokon. A gyári légszűrőhöz nincs értelme hozzányúlni amíg nincs egy hetvenes aluhenger a robogóban.
-
válasz
Peti N95 #62901 üzenetére
Azt, hogy hol nyisson a kuplung be lehet lőni a rugókkal, sőt, ugye vannak kuplungok amin még a rugók előfeszítését is lehet állítani.
Mást is cseréltetek ami indokolta a kuplungcserét? Mert maga a kuplung önmagában nem fog javítani semmit a menetteljesítményen.Egyébként az Aerox projektemhez már én is beszereztem a kuplungot, szintén Doppler. És itt a harang is hozzá. Remélem bírni fogja majd a terhelést.
(#62902) mumtaz Kinézetre tényleg nem rosszak, nekem is tetszenek. Jó kiállásuk van.
-
válasz
Peti N95 #62899 üzenetére
Hát, egy tuti biztos módszer van csak. Az pedig nem más, mint hogy te magad kevered a benzinhez az olajat. De ha jó akkor hagyjad. Azért mert én ezt mondom ne nyúlj még ezért hozzá.
Pl a kétütemű cross motoroknál nem véletlenül nincs különolajozás. Nem másért mint, hogy az extrém igénybevétel mellett minél kisebb legyen a meghibásodási lehetőség.Ilyened van egyébként? Elég pofásan néz ki.
Elolvastam gyorsan a cikket is, gratulálok az írójának:
"A kuplungot elég könnyű röpsúlyokkal látták el, ezért elég magas fordulaton nyit csak ki."
A kuplungba röpsúly?Az író a szerkezeti ismeretek tekintetében igen toppon lehet.
Mellesleg a kuplungrugóknak ugye nincs szerepük az elindulásnál?
-
-
-
mumtaz
senior tag
válasz
Peti N95 #62720 üzenetére
A hengerük egyforma. A dugó is. Nicasil hengerekről vannak infók. Elvileg az van, hogy betüjelölésük van a dugóknak az alapmérettel kezdve. Általában A-B-C, néha D, tehát 3-4 méret, de csak századokkal térnek el egymástól. Elvileg hónolás után már a következő méret jönne.
Két gyűrűs.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD Sérült I W10 I CAM I Garancia!
- FSP RAIDER S 750W 80 PLUS Silver táp
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest