- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- OnePlus One - Kína már itt One
- Android szakmai topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Honor Play - játék az árakkal
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Magisk
- Google Pixel topik
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BiriBum
őstag
válasz
Throme #15747 üzenetére
Ha DSLR gép van a kezemben igen erős a késztetés, hogy a keresőn át nézzem a témát, a LV-t csak extrém esetben kapcsolom be. Évekig használtam egy S3IS-t, ott az elektronikus kereső helyett inkább az LCD-t használtam és nagyon tetszett, hogy kihajtható. DSLR-nél ez a funkció soha nem hiányzott.
-
Byk01
őstag
válasz
Throme #15605 üzenetére
A "fícsörök" egy része olyan, amit a fotózással komolyabban foglalkozók értékelnek igazán (aki kisautós módban fényképez, azt baromira nem érdekli a két tárcsa).
Lehet, hogy alsóbb kategóriákba hozza le a Pentax a Canikonnál csak fentebb megjelenő szolgáltatásokat, azonban a gépek az adott kategóriában kicsit feljebb vannak árazva, és az árérzékeny, vagy a szolgáltatást nem értékelő vásárló az olcsóbbat veszi.
A CSI-os helyszínelők is Nikont, az NCIS-esek Canont használnak/tak.A fotózást komolyabban venni szándékozókat eltántoríthatja a Pentaxtól az is, hogy náluk nincs továbblépési lehetőség FF-re, tehát, ha fejleszteni akar, az teljes rendszercserével jár.
És egy egyszerű dolog: megnézi a használtpiacot, és azt látja, hogy a két nagynál 1000 meg egy hirdetés van, a többieknél meg jóval kevesebb. De ugyanez lehet az új piacon is, mert ha csak az árgépen megnézed, Pentax gyártású objektívből van 36, míg Nikonból 85, Canonból 121. -
BiriBum
őstag
válasz
Throme #15609 üzenetére
szerk: A felső kategóriás Pentax brand lencsék (pl. Limited) ára ugrott nagyot. Az ilyen minőségű lencsék mondjuk Nikon ekvivalensben is horror árban vannak.
A consumer lencsék egyáltalán nem vészesek, pl. a kiemelkedő minőségű 55-300 évek óta 80k körül van. Fixben a 35/2.4 (50k) megjárja, de pl. az 50/1.4 (100k) tényleg kicsit sok. A 17-70 sdm ára csak a forint gyengülését követve ment némileg fel.
A használtpiac sajnos erősen szűkült és drágult. Én sem adok el semmit(pedig most nincs vázam).
-
Studi
veterán
válasz
Throme #15605 üzenetére
Jókor voltak jó helyen: a Canon és a Nikon elsőként indította az elérhető árú DSLR rendszerét, így magas piaci részesedésre tettek szert viszonylag gyorsan. Aztán aki kiépítette a rendszerét, az már maradt a márkánál, aki pedig új belépő volt, az megnézte, mi van a haveroknak, és olyat vett.
Nagyon jó vázak vannak Pentax/Oly/Sony vonalon is, sőt... De kevesebb is van belőlük, a kiegészítőket is nehezebb beszerezni hozzájuk, és a használt piacuk is kisebb emiatt.
Én például nem voltam hajlandó Canikont venni, mert borsódzott a hátam a játék hatású belépő DSLR-jeiktől, míg hasonló áron az Oly nagyon masszív, jó vázakat kínált. Sajnos már leálltak a DSLR vonallal, viszont milcben most ők állnak úgy, ahogy DSLR-ben a Canon 8-10 éve. :-) -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Throme #15605 üzenetére
Reklám és ami még fontos: Objektívek, kiegészítők. Sajnos a Pentax egy kicsit megdrágult az utóbbi 2 évben, már ami az objektíveket illeti. A vázak kiváló ár/érték aránnyal bírnak és bár az objektívek is többnyire kiváló darabok, de nem egy olyan akad köztük ami 30-50%-ot emelkedett árban.
-
BiriBum
őstag
válasz
Throme #15600 üzenetére
A szenzor ugyanaz, így a képminőséget a képfeldolgozó elektronika és a feltekert lencse adja. Tehát a képminőségben az említett feltételekkel nem lehet nagy különbség.
Ezek miatt jobb fotóra a K-30, mint a D5100:
Pentax Pentaprizma - világosabb, 100% lefedettségű kereső
Pentax 2 vezérlőtárcsa, Nikon 1
Pentax- 9 keresztérzékelős AF pont, Nikon csak 1
Pentax-focus peeking
Pentax 1/6000s Nikon 1/4000s
Pentax-TAv mód
Pentax 6fps sorozat, Nikon 4 fps
Nikon-kihajtható LCD
Nikon-pontosabb vakuvezérlés -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Throme #15600 üzenetére
Nem csak a szenzor minősége számít. A K30 több olyan dolgot is tud amit a D5100 nem. Mondjuk az én szempontrendszeremben egy fényképezőgépen legalább két vezérlőtárcsa van (mivel ma már nem sűrűn gyártanak rekesz gyűrűs objektíveket). De ott van még a szenzor stabilizálás, 100% fedésű pentaprizmás kereső, időjárás álló vázszigetelés és szerintem nagy előny, hogy a Li-Ion akku mellett AA ceruzaelemek vagy akkuk is beletehetők, így ha a legrosszabbkor kifutsz a töltöttségből, akkor bárhol vásárolhatsz hozzá egy kis tartalékot (na meg a Li-ion akkuval elketyeg kb 400 expót, míg 4db AA Eneloop Ni-Mh akkuval meg dupla ennyit, még a kifejezetten csípős hideget is jobban bírja).
Egy kicsit esetlen felfogásnak tartom, hogy sokak szemében csak és kizárólag a szenzor minősége az egyetlen mérce egy váz megítélésében, holott nagyon sok más (főleg kényelmi, kezelésbeli) funkció legalább annyira fontos. Mintha vennél egy erős autót, amivel lehet vadulni lámpától lámpáig, de közben kényelmetlen, nem tudsz belepakolni a csomagterébe még két megrakott teszkós szatyrot sem és még lehetne sorolni...
-
Byk01
őstag
válasz
Throme #15566 üzenetére
No igen, a torzítás meg a CA, csak cseszhetem, ha lemaradok a gyerekről, mert az 55 kevés, és már a környéken sincs, mire lecseréltem a 18-55-öt az 55-200-ra.
Ez a hasonlítgatás meg jó, csak mikor a két végét nézzük, akkor már meglehetős különbség van. Tudod, az ötösnél csak kicsit gyengébb a négyes. A négyesnél csak kicsit rosszabb a hármas, aminél alig gyengébb a kettes. Ettől alig marad el az egyes, szóval nem is olyan rossz jegy az. De azért ha a gyerek egyest hoz haza ötös helyett, mégsem dicséri meg az ember.
Igen, 200-assal adják, ezért írtam is, hogy ha nem nagy a különbség a sima 18-105-ös kombóhoz képest, akkor érdemes lehet megvenni. Aztán vagy megtartani az 55-200-at (tudom, ezt nem írtam), vagy eladni, és vagy visszaforgatni akár egy használt 35/1.8-ba, vagy hozzátenni kicsit, ha kell a tele, és venni egy 55-300-at vagy 70-300-at.
Nekem VC-s Tami van. Még mazsolázom a képeim, csak az idő olyan, mint a pénz (a legkevesebb)
-
Byk01
őstag
válasz
Throme #15561 üzenetére
Nem annyira a nagy közös részre gondoltam, inkább a kevés 105 fölöttire. Inkább egy 70-300 (esetleg 55-300) a jó a 18-105 mellé általános telének (szerintem).
Igen, a 18-55, 55-200 megvolt nekem is. Aztán valóban idegesítő volt, hogy csak kicsit kellett volna több, mint az 55, és ezért cserélni kellett. Így lett a 18-105. Aztán jött az, hogy a 105 fölött meg ritkán volt értelme feltenni az 55-200-at, így ment az 55-200, és van helyette most a 70-300.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Throme #15457 üzenetére
Nincs bajom a műanyaggal. A 60D-nek sem a műanyag váza nyílik szét, hanem egyszerűen leolvad/lemállik róla a gumiborítás. Olyan mintha egy kutya szétrágná. Ez a 60D egyik nagy gyengesége.
Nekem ne nézzen így ki 1-2 év után egy 350 ezer forintos gépváz. De a Canon nem bírta ki baki nélkül a 650D piacra dobását sem, azt vissza is kellett hívni, mert olyan ragasztót használtak ami sok embernél allergiás reakciót váltott ki.
Meg az elv is zavar, hogy az egyik pillanatban még ott az 50D, ami egy masszív, 5D-szerű magnézium ötvözet fémvázzal kerül piacra, igényes borítással X forintért, majd jön a 60D, csupa műanyag, gagyi ragasztott gumival, szar általános anyagminőséggel, amit szintén X forintért sóznak rád. Tudod kit nézzenek hülyének... persze valamivel rá kellett bírni a vásárlókat, hogy vegyenek 7D-t.
-
-
Alex91
félisten
válasz
Throme #15386 üzenetére
Nem arrol va szo, hogy en mit vettem. (De legalabb van rola tapasztalatom, es lottem mar alap kites DSLR-rel is.) Hanem arrol, hogy neki mire van szuksege. Szerintem itt kicsit tullonek a celon. De majd o eldonti...
Es nem azt mondtam, hogy XZ-1-et vegyen, hanem, hogy esetleg megfelelne neki egy csucskompakt...
-
Pee-Tee
tag
válasz
Throme #15157 üzenetére
A 0%THM azért van, hogy a kereskedőtől minnel több termeket megvasaroljanak aránylag rövid idő alatt. (forgási sebesség). Pár éve hasonló cégnél dolgoztam, cetelemeztumk rengeteget 0%-al. Sokan nem hitték el elsőre, hogy nem valami átverés. Pedig nem az. Rendszerint ilyenkor a kereskedő lemond a banktól kapott jutalék egy részéről, cserébe kap 0%- os hitel kihelyezést.
Sajnos a 15 honaposrol lemaradtam az e.digitalnal. Lehet ezt a 8 honaposat meglépem egy D3200 18-105 gepre -
kokr
tag
válasz
Throme #15125 üzenetére
Tehát,egy fotózással ismerkedő kollégámnak lenne a gép,aki egy kicsit jobban bele akar merülni a fényképezés rejtelmeibe.Persze nem akar több százezret rákölteni.Max egy két kiegészítőt venne később hozzá.Lencse,+1 obi,esetleg vaku.
Főleg család(beltér-kültér),kirándulás,természetfotózás lenne neki.Kb 80% fotó,20% video.
Sok gép tetszett neki,de ez a 2 maradt fenn a rostán.
Árban ugye azonosak,de nem tud dönteni a DSLR-MILC párharcban.
Fontos lenne a gyors AF,és a megbízhatóság.meg persze a jó képminőség.
Magyar menü ugye csak a panában van,de egy kicsit konyítja az angolt.
Eleinte szerintem főleg auto módban használná,mert át kell szokni a kompakt gépről.:-)
Szerintem utómunka sem lenne sok a fotókkal,persze ez később változhat,mert nagyon lelkes.Csak nem tudom meddig tart majd ez...:-) -
StanDoFF
tag
válasz
Throme #14970 üzenetére
Kössz a tippet! a Tamronról 18 véleményt írtak, ebből csak 1 nem ajánlja a vételét, a többi mind pozitívan nyilatkozik róla. A sigmáról se teszt, se komment.
Egyébként visszatérve a kipróbálásra, a legközelebbi fotós boltok csak BP-n vannak, ami nekem rohadt messzi van, és nagyon ritkán járunk arrafelé. Szóval a kipróbálási lehetőség kiesett. -
t181
senior tag
válasz
Throme #14948 üzenetére
Szerintem hagyom, úgy, ahogy van, Lightroom-ban úgyis többet látni.
(#14949) tutis
A hülye azért nem vagyok üzletben.
De hülye vagyok.Nem 110k-ért vettem, hanem 125-ért. Csereakció van, és most hirtelen azt hittem, hogy a 125-böl jött le a 15, de az már a végeredmény.. :S
-
BiriBum
őstag
válasz
Throme #14906 üzenetére
Lehet, hogy igazad van, kevés saját tapasztalatom van, de az 55-300 e szerint egyértelműen jobb 200mm-en: [link]
A 300-as végén persze erősen romlik.
A forgó frontlencse sem túl frankó a polárszűrő miatt (mindkettőé ilyen).
Hogy egy kicsit hazabeszéljek, a Pentax 55-300 kenterbe veri mindkettőt, kb. ugyanezért az árért.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Throme #14817 üzenetére
"Aztán ha kellenek a különböző feladatokra a különböző obik, akkor bizony zsebbenyúlós játék lesz."
Ezt bizonyítsd be kérlek! Túrj elő egy pár DSLR-hez tervezett objektívet és ugyan azok MILC megfelelőit. Méregessük kicsit az árcédulákat egymáshoz, mert nem biztos, hogy igaz amit mondasz.
-
bteebi
veterán
válasz
Throme #14804 üzenetére
Köszi a tanácsokat!
A szigetelt váz egyébként a Pentaxnál mit jelent? Szakadó esőben is bátran lehet vele fotózni (akár hosszabb ideig is), vagy "csak" nem kell megijedni pár csepp esőtől? Nem mindegy. Előbbit persze nem szeretném (bár nem kizárt, hogy a közeljövőben szükségem lesz rá), de azt meg végképp nem, hogy esetleg tönkremenjen - a beázás nyilván nem garanciális javítás volna.
A Pentax objektívekhez egyébként mekkora szűrőméret kell? Egy polárszűrőt is szeretnék majd venni hozzá.
-
BiriBum
őstag
válasz
Throme #14797 üzenetére
És ehhez van szigetelt zoom obi (nagy átfogást is említi a kérdező), ami a vázzal együtt kijön 180k-ból?
Ennyiért nincs akkora átfogású szigetelt lencse, de a másik 2 váz egyáltalán nincs szigetelve, a 18-105VR szintúgy nem.
A Pentxnál van 18-55 és 55-300 WR, azaz mindkettő szigetelt.
-
tybsen
addikt
válasz
Throme #14542 üzenetére
Értem koszi a reszletes valaszt - bocs, hogy ilyen ertetlen vagyok. De igy mar ertheto. Megneztem, igazabol a d5100 most eppen 470 EUR az amazonon (a d3100 pedig 350 EUR). Ez azert bevallalhato hosszu tavra, ha tenyleg jelentos kulonbseg van es jobban megeri az 5100. Akkor erdemes hozzasporolni.
(#14543) JackFeryll: dehogy, ilyen ertelemben nekem teljes mertekben altalanos celra kellene csak egy gep. Nem szeretnem kinyomtatni sem.
-
A Zéé
addikt
válasz
Throme #14531 üzenetére
D5100 valóban jobb. Egyetértünk.
De olvasd el a többi igényét is a kollégának. Nem akar sokat rákölteni, nem akar sokat foglalkozni vele, és én úgy vettem észre, hogy nem akar a mostani kezdeti beruházásnál többet rákölteni.
Egy D5100 valami obival, meg egy Tami 70-300 VR (amúgy azért nem olyan fontos itt a VR, mert ugye legalább 1/320, 1/400 záridőkről beszélünk ahhoz, hogy ne legyen full életlen a kép) is legalább a duplája annak, amekkora beruházásról most beszélünk. Jobb magas iso-n. Emlékeim szerint olyan 1-1,3 fé-vel igen.Azért 8-10 évvel ezelőtt is voltak sportriporterek, nem mindenkinek futotta 1 számjegyű Canonra, és a végtermékek már monitorméreten is zajosak, de a lényeg éles, és megvan "A" kép. Ezért mondom, hogy szerintem sportfotónál fontosabb az, hogy meglegyen a kép, mint az, hogy mennyire zajos.
szerk: most látom, hogy a kosármeccs mégse annyira fontos, inkább csak egy kiragadott példa
de én továbbra is tartom, hogy ha csak a zöld mód játszik, akkor egy oly m4/3 jobb, mint egy kezdő tükrös. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Throme #14531 üzenetére
viszont nem csak kosármeccset fotózna, és jpeg motorban, auto módban az oly a nyerő...na meg ha a "művészkedést" így értette, akkor ott vannak az art filterek
ha viszont komolyabban, rawban fotózik, akkor igen, a nikon jobb választás...de nekem az jött le, hogy kell egy olyan masina, ami autó módban, jpegben minőségben veri a jelenlegi kompaktot, meg olyan obit, ami a legtöbb általános célra megfelel: "nyaralás emberek mozgó kutya néha a tájról egy két fotót tehát általános felhasználásra én nagyon szeretek közelről fényképezni tehát biztosan lenne jó néhány makró is" sztem ilyen lenne egy kezdőnek a 14-42 + 40-150
-
tybsen
addikt
válasz
Throme #14526 üzenetére
Nem, nincs titkarnom
meg en se vagyok az. Egy androidos telefonrol irtam. Ranyomtam a mikrofonra, belebeszeltem es kesz
Itt-ott belejavitottam egy-ket szot persze, de a legtobbet azert eleg jo hatasfokkal eltalalja. Uzenetekhez nagyreszt ezt hasznalom (whatsapp, viber meg tarsai), sokat vagyok uton ezert nagyon praktikus
Meg itthon is csak ranyomok, belebeszelek es kesz. Forumra viszont nem nagyon szoktam irogatni diktalva mert azert nem akarok senkit farasztani meg eleg igenytelen is, hogy nincsenek irasjelek, stb. Na meg vezetes kozben nem szerencses dolog javitgatni, masokat veszelyeztetni ugye..
Kosarmeccs: ez csak egy pelda volt, eletemben 1x fenykepeztem kosarmeccsen
Csak azt hittem, jobbak lesznek a kepek es azon dobbentem meg (ezen is latszik, hogy nem ertek hozza), hogy a kis kompakt gepem teljesen alkalmatlan erre. Pedig maga a palya sem nagy ugye, de egyreszt kivehetetlenek az arcok, minden eletlen, es olyan gyorsan tortennek az esemenyek, hogy alig sikerult jol nehany kep, masreszt a zoom-ot hiaba nyomkodom, semmi ertelme. De multkor peldaul egy erdei turan csinaltam kepeket es ritka rosszak lettek. Nagyon nagy csalodas volt, mert olyan elvezettel csinaltam a kepeket, aztan itthon jott a realitas.. pl. lattam egy mokust, de mire bekapcsoltam meg lefenykepeztem, felmaszott a fara - aztan ott megallt es hiaba fenykepeztem le, ugy nez ki, mintha a fatorzsbol kiallna egy ag - nem veheto ki, hogy az egy mokus. De jellemzoen nem kosarmeccsekre es mokusfenykepezesre kellene
Nyomtatni egyaltalan nem nyomtatok, leginkabb atlagos fenykepezesre - varosnezes, vagy otthon, baratok, bulik, kerti sutogetes, neha egy szalado kutya, fak, egy virag, falevel, pokhalo stb.. Nyilvan nem kell profi kepekre gondolni amiket szakmai ujsagokba valok. Egyszeruen csak azt szeretnem, hogy szepek legyenek a kepek. A kulonbseget en is latom.
Egy baratomnak van valami tukorreflexes canon gepe - o csinalt olyan kepeket is, hogy a levegobe felugrottunk es ott is eles maradt, tehat siman elkapta a pillanatot a gep, olyan gyorsan fenykepezett. En a kompakttal mire lenyomom a gombot es keszul egy kep, mar minden ket perce megtortent
Egy canon ixus 115 HS gepem van egyebkent.
(#14530) A Zéé: nem akarok ennyi penzt kolteni persze
igazabol - valoszinuleg tevesen - azt gondoltam, hogy egy tukorreflexes gep automata modban sokkal jobb kepeket csinal, mint az en kompakt gepem (azt is automata modban hasznalom legtobbszor). Tipikusan ahogyan lenni szokott, a Canon eos 1100 D-t es a Nikon d3100-t neztem mert ezek a legolcsobb tukorreflexes gepek. Az amazonon olvasgatva pedig a beszamolokat eleg jokat irtak roluk illetve osszehasonlitasokat feluletesen atfutva is a nikon tunt jobbnak. De nem ertek hozza persze.
-
A Zéé
addikt
válasz
Throme #14526 üzenetére
hát biztos jobban, mint egy 80k-s szuperzummal.
Nyilván, ha riporter minőségbe kellene, meg nagy méretben nyomatni, akkor én is inkább mondjuk a D7k+Sigma 70-200/2.8 verziót mondanám a minimumnak, de úgy veszem észre, hogy a kolléga nem feltétlen akar most hirtelenjében 400k+ -t erre költeni.
De azért nem megoldhatatlan feladat egy ilyen szettel sem. Nem hinném, hogy a Sports Illustrated címlapjára lődözne képeket. Amúgy meg a sport tipikus olyan, hogy sokkal többet ér, hogy meglegyen a kép, mint az, hogy zajos. Szóval az isot lehet tekerni, netere, meg saját emléknek meglőni szerintem 1600-3200-ig bőven. -
JanR
addikt
válasz
Throme #14368 üzenetére
De most nagyon megbántódtam
(nem az a típus vagyok)
Nagyon sok tesztet olvastam a 2 gépről. Így vásárlás előtt nekem is szimpatikusabb a Nikon és képeket amiket néztem, azok a képek sokkal jobban tetszettek, amit a D5100 lőtt. Biztos, hogy jó képet lőjjek vele én is nagyon sokat kell fejlődjek, de ráérek. Igazából a Nikon-al szimpatizálok leginkább, csak egy kis "ráhatást" szerettem volna, amit meg is kaptam. Elsősorban most azt fogom keresni, de a Canon-t is megvenném gondolkodás nélkül, ha nagyon jó árban lesz.
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Throme #14337 üzenetére
A legtöbb fotós ismerősöm Canon fanatikus. De betegesen.
Mindig imádtam a nagy Pentax felirattal a nyakpánton megjelenni előttük. De munkám során sok gépet kapok tesztelésre. Itt egy Olympus, ott egy Fujifilm, amott meg egy Sony, plusz a céges flotta csupa Nikon amit magammal cipelek olykor. Nagyon viccesek ahogy fintorognak, meg magyaráznak, hogy "De hát a Magic Lantern óta ezt az enyém is tudja".
A Pentax azért van mindig a Canon, Nikon, de még a Sony mögött is, mert gyakorlatilag nulla amit marketingre fordít. Az átlagvásárló ezért nem veszi, mert nem ismeri. És nagyon gáz az, hogy az átlag vásárló az ismeretséget reklámfilmekből és a szintén teljesen laikus ismerőseitől szedi össze. De azért a Pentax köszöni jól van. A vázak kiváló ár/érték aránya képes eladni a terméket. De tény, hogy az idióta Canon-Nikon fanboyok körében a Pentax egy szitokszó. Nem egyszer voltam fültanúja annak, hogy ezek a fanboy ismerőseim úgy sértegetik egymást, hogy "Te büdös Pentaxos!"
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Throme #14311 üzenetére
"Ha nikonnál maradsz, szerintem D5100/5200 alá ne add."
Miért ne? Annyival azért nem jobb a D3xxx vonalnál, hogy egy kezdőt feltétlenül érdekeljen. Szerintem a megfelelő kezelhetőség hiányát előbb nőné ki, mint a szenzor képességeit. Ráadásul mint írta még a D3200 is a kereten túl van már (bár a keret 50.000 Ft-ról elég szépen megnőtt
).
(#14310) predakon: Ha érdekel az a kupon és tudnád is használni akkor szerintem ez a csomag vállalható ennyi pénzért. Bár nemrégiben még Samsung Galaxy Tab 7 2.0 táblagép volt az ajándék hozzá.
-
Peat;)
veterán
válasz
Throme #14204 üzenetére
Most pl 110-ért már van olympus epm1 14-150 (28-300) obival, újonnan. Vannak olyan ajánlatok milc oldalon amik egyszerűen verhetetlenek, csak senki nem tud róla, valahogy nem terjedt el a köztudatban. Persze ez sem 50, de annyiért normálisabb kompakt sincs.
zodo: neked nem ajánlom a fentebb írt opciót ha fontos a video. Illetve maga az objektív jó rá, manuális így nincs zaja, ugyanakkor az epm1 váznak nem erőssége a videozás. (mondjuk mihez képest, az olcsó dslr-eket sem szokták dicsérni ilyen szempontból)
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Throme #14200 üzenetére
"Máshogyan közelítjük meg..."
Ahogy a kérdező is. Ő is belátta, hogy lesz ebben nem kevés kompromisszum. Ha te a Nikkor 18-300mm VR-t tartod mindenes objektívnek, akkor arra megint más azt mondja, hogy az meg azért nem jó, mert. Itt csak az egyéni igények számítanak. Neked is mások a preferenciáid, nekem is és neki is.
Abban egyetértünk, hogy a DSLR-re szánt 50 ezres bekerülési költség... hát elég gyér. Több éves gépek vannak ennyiért és rendszerint 18-50mm körüli kit objektívekkel. Ezzel is el lehet indulni, én nem tartanám vissza, de az átlagos kattintgatástól eltérő igények esetén elkerülhetetlen, hogy később még pénzt kelljen rá áldozni, nem is keveset. Ez egy pénznyelő műfaj, főleg amíg nem alakul ki az a 2-3 fix objektív amivel a fotós szinte minden helyzetre lefedi az igényeit.
Egyébként a legkevesebb anyagi befektetéssel még mindig az analóggal lehet elindulni. Vaterán, eBay-en fillérekért beszerezhetők patika állapotú gépek és objektívek amik egykor legendásak voltak. Aztán persze a nyersanyag, előhívás, szkennelés hosszú távon már nem olcsó, de nem egyszerre kell sokat kifizetni. Aki fotózni akar megtanulni az kezdheti itt is, mindegy mennyivel praktikusabb egy digitális gép. Aki csak kattintgatni akar az meg vegyen digitálisat. De digitálison sokkal nehezebb megtanulni jól fotózni. Az ember csak kattintgat ész nélkül az előre tervezés helyett, aztán otthon 200 fotóból kiválogat 1-2 használhatót és sosem tudja meg, hogy mi a frászra pazarolt el 198 értéktelen képkockát.
-
Peat;)
veterán
válasz
Throme #14200 üzenetére
Én azt nem értem hogy nem profi szintre, általános felhasználásra minek DSLR. Micro 4/3 egy 14-150-es obival és kész. Újonnan kijön sokszor 140-ből.., de számításba sem jön sokaknál. Nem hiszem hogy egy amatőr kezében a két gép között jelentős minőségkülönbség alakulna ki a végeredményt tekintve.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Throme #14197 üzenetére
Ő mondta, hogy nem baj ha makróban és más speciálisabb területeken nem domborít túlságosan. Egy teljesen kezdő amatőrnek általában a 18-135-mm-hez hasonló átfogás bőven elégséges a legtöbb témához. Az all-in-one (jelentsen ez bármit is) mindig hatalmas kompromisszum, de 50-60 ezer pénz körül DSLR-t venni már önmagában is kompromisszum amiben a pénztárcád a legnagyobb korlátozó erő. Csodák nincsenek, de vannak általános célú objektívek, amik pont az ilyen amatőröknek készülnek, hogy le tudjanak kattintani egy kerti virágot meg a ballagási menetet is.
Mások meg a fotóik java részét készítik egyetlen 35mm-es vagy 50mm-es fix objektívvel és az esetek többségében nem szorulnak cserére. Akinek erre van igénye, annak egy ilyen fix is "all-in-one".
A bridge gépre meg nem tudsz tenni közgyűrűket vagy objektív fordítót ha mégsem lenne nagy eresztés a makrója. Ezek a legolcsóbb kompromisszumok egy DSLR esetén a drága makró objektívek helyett. Szóval az sem visz mindent.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Throme #14192 üzenetére
"dslr-ben nincs all in one. Főleg nem olcsón."
De van, csak az igényektől függ minden. Aki egy középszerű kompaktról vált fel DSLR-re, azt általában rögtön elvarázsolja a jól skálázható mélységélesség meg a (gépváztól és objektívtől függő) manuális kezelhetőség szabadsága. Mondjuk az újabban a Nikonokhoz újabban kitként is csomagolt 18-135mm-es objektív egészen megtestesít mindent amit egy kezdő a "relatíve sokoldalú" címszó alatt ért. Kitként még nem is drága (külön vásárolva viszont nem éri meg).
Na meg mondjuk egy utcai fotósnak egy ekv. 35mm-es fix objektív is lehet "all-in-one". Persze ez már nem az amiről a kolléga beszél "mindenes" objektív alatt.
Én nagyon azt veszem ki a szavaiból, hogy nem nagyok az igényei, nem National Geographic szintű természetfotókat akar, csak jobbat, mint egy kompakt esetében. Nagyobb a szenzorméret, hirtelen még az f3.5 - f5.6 mellett megtapasztalt mélységélesség is hihetetlen szűknek tűnik, stb.
Egy kezdő valószínűleg észre sem veszi egy objektív legszembetűnőbb hibáit. Hogy lágyul a szélek fele, csak lerekeszelve rajzol igazán karcosan, hogy hajlamos a CA-ra és a többi, amit a tapasztalt szem rögtön kiszúr.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Throme #14184 üzenetére
felhasználó függő...én pár hónapja vettem az első vázam, és azóta is manuálozok, rawban, manu beállításokkal, igaz nem dslr-em van, hanem milc. ha viszont az mf obik kizárva, akkor tényleg sokba fájnak majd az üvegek...max ha találsz kitben olcsóért...esetleg pl canonra az 50 egynyócas pl nem drága...
(#14185) Mr.Csizmás: ja, az nekem is hiányzik, olypen-en csak belenagyítani lehet...
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Throme #13589 üzenetére
Talán kezdésnek meglennék egy 18-105VR-rel is.
Kénytelen vagyok a kezdeti elképzelésnél többet rászánni ezek szerint, mivel nem szeretném egy év múlva cserélni újra (és használt géppel sem szeretnék befürödni). Amik árban a fent említett objektívvel beleférnek a költségvetésbe a következőek: D3100, D3200, D5100. Canon gépeket nem nagyon nézegettem a fullHD videó hiánya miatt (ezt lehet, hogy rosszul teszem?). Mi a lényegesebb különbség (a felbontáson) kívül a fent felsorolt három váz között? Kitben érné meg jobban, vagy külön a váz + egy általam választott jó obi? Gondolom utóbbinak nagyobb a költségvonzata.
-
Murloc
tag
válasz
Throme #13561 üzenetére
Köszönöm, vélemény persze, de minden infó segítség! Nem voltam konkrét az árat illetően, ezért most annyit hozzáteszek, hogy egy ilyen belépő szintű gépet (bő 100-150) azért ki tudnék gazdálkodni. Ami felmerült inkább most bennem a hozzászólásod kapcsán, hogy megérik-e az általad ajánlott típusok újonnan, mennyire hamar "növi ki" az, aki fejlődik, ha értelmezhető ez a kérdés? Továbbá mi alapján tudnék dönteni Canon és Nikon, mondjuk egy 600D és egy D5100 között? Köszi!
-
Freddy76
addikt
válasz
Throme #13387 üzenetére
Attól félek, hogy ez a tami 17-50 úgy rágyógyul a vázra, hogy nem fogom cserélgetni, rározsdál, beragad, akkor meg hogy lesz nekem cserélhető objektíves gépem? A 35-ös megy, az tuti. Szívem szerint megtartanám az 50-est, bár valszeg sok expó nem fog belemenni, de ezt majd meglátom. Ott a 18-105. Az alsó felén nem használom, mert arra ott a 17-50. Mikor fogom feltenni? Amikor kell a nagyobb átfogás, és olyanok a fényviszonyok, hogy nem kell a fényerő. Amikor nyáron elmegyünk Csehországba kirándulni. Akkor meg már nem jobb a 18-105 helyett egy 18-200? Ha nincs fény, kreatívkodni kell, ott a tami, ha meg nyaralás van, ott a 18-200. Félreértés ne essék, a 18-105 is jó, de erre a 18-200 jobb lenne.
És hogy miért nem veszek egy telét inkább? Nos, a válasz egyszerű: cserélgetem én az obit, de ha nem muszáj, akkor nem. Egy városnézésre inkább viszek 18-200-at, mint 17-50+70-300 kombót.
De ezek még csak tervek, egyelőre a 35-öst adjam el (gondolom, segítene, ha végre elkezdeném hirdetni), aztán majd kigondolom.
-
Freddy76
addikt
válasz
Throme #13375 üzenetére
De, csak az már messze nem a 140-es keret... Emellett a kolléga szavaiból ítélve nem ért annyira a kérdéshez, és az auto mód használata valószínű, így nem küldeném rá egy használt 17-50-es tamronra...
150-ért már kap 5100-at 18-105-tel, ezzel nagy eséllyel nem nyúl mellé, és minden úgy fog működni, ahogy kell.
-
Zoluska
tag
válasz
Throme #13211 üzenetére
Köszi! Pont a jobb képminőség és a beállítások miatt szeretnék milcet. Nem sokat tudtam ezekről a gépekről, majd miután a kompakt topikban ajánlották, megnéztem pár tesztet, és tényleg ideálisnak tűnik az én felhasználási módomhoz. Egyedül az Olympus videózás közbeni digitális képstabilizálása kompromisszum, de úgy döntöttem, ez belefér. A Pana G3 képei még jobbnak tűnnek, de az két obival már kétszáz felett van.
-
s7evcsenko
addikt
válasz
Throme #13038 üzenetére
Köszönöm a választ és előző reakciót is.
Én nem akartam lereagálni, mert nem tudnám kedvesen tenni.
Igazából eddig csak kompaktom volt, ebből kifolyólag bármire is cserélem, minden új lesz.
Anyagiakkal nincs gond, a keret már összejött rá, egyszerűen még magamat nem győztem meg róla, hogy akarok-e ennyiért fényképezőgépet venni.
Mert mi van, ha használom pár hétig, aztán megunom a fotózósdit és ott porosodik a polcon majd.
Azt már eldöntöttem, hogy D5100 lesz, ha lesz, de lehet igazuk van az előttem szólóknak és előbb egy "kisebbel" kéne próbálkoznom, épp azért ha mégsem jönne be. Kevesebb pénz, kevesebb kockázat, kevesebb bukta.
G3-at, 550D-t, D5100-et fogdostam már, fura a kompakt után, de nem annyira vészes.
Szóval nem is értem MC Pite mire reagált ilyen hevesen, hisz igazából semmilyen tanácsot nem kértem a hozzászólásomban, csak leírtam bizonytalanságom.
Na mindegy, nem is szaporítom itt a felesleges hsz-eket, majd csak lesz valami, aztán viselem a következményeit... -
Zozzer888
addikt
válasz
Throme #12985 üzenetére
Ez a legjobb ebben a DSLRezésben
1)Veszel valamit
2)Veszel kiegészítőket, pl vakut stb
3)Veszel végre egy igazán jó obit hogy ki tudd használni a vázat teljesen
4)Venned kell egy jobb vázat, hogy ki tudd használni az obit
5)Venned kell még táskát, másik táskát, stb hogy elférj egyáltalán... -
BiriBum
őstag
válasz
Throme #12971 üzenetére
Te nem, de ők igen
Igaz csak rövid ideig próbáltam, de nekem eléggé kényelmetlen volt a fogása. Nem nagyon állt kézre a markolat és a burkolat anyaga nem jó.
Néhány mértéktartó vélemény:
http://www.ephotozine.com/article/canon-eos-1100d-digital-slr-review-16085
I found the camera comfortable to use, although the body, despite being solidly built, didn't inspire confidence. The overall feel of the body was one of a budget plastic body.
http://www.photographyblog.com/reviews/canon_eos_1100d_review/
It has a narrow, mildly uncomfortable hand-grip that unfortunately doesn't have any textured surface to aid your grip, with the entire body finished in an appealingly glossy but rather too smooth finish.
-
válasz
Throme #12966 üzenetére
Nagy távolságból nem fényképezem, átlagban pár méter (tájfotók, természet képek, tárgyak képei), utóbbi időben viszont gyakran makrózom, tehát szerintem elég lesz, ha pedig mégsem, akkor következő évben nem lesz fájdalmas venni hozzá egy plusz obit. Sajnos árban nagyon el lehet szállni, eredetileg 100k alatt akartam maradni, most viszont már tuti hogy 150-200k közzé fog becsúszni ez a projekt.
-
válasz
Throme #12964 üzenetére
Bár szerintem a gépek elég erősek (lásd adatlap), tehát ez nálam nem szempont, főleg hogy rendszeresen fejlesztem/bővítem őket. Képeket csak kicsinyíteném, olyan 1920p-be, ha netre töltöm akkor elég az 1280/720p is. 18-105VR is jó lenne, csak nagyon megnyomja az árát, ha pedig eddig elvoltam egy Fujifilm FinePix S1000fd-vel, (és ezután is megtartanám, mert szinte tökéletes), akkor nem hiszem hogy nem lenne elég a 18-55, úgy hogy 1 év alatt 1000-1500 expo-t tudnék beletekerni.
-
-
Balinov
titán
válasz
Throme #12952 üzenetére
en is arra gondoltam, szenzormerettel nyitok, aztan terelem oket a milc fele.
egy a baj a milc-cel, 100k a legolcsobb oly az edigitalban, +20-25-ert mar van D3100 kit...
Zozzer888 : elozmenyeket el kellett volna olvasnod
nem nekem lesz, nekem van D5000 vaz. egy jobarat kert tanacsot
-
Balinov
titán
válasz
Throme #12931 üzenetére
na, kezd erdekesbe fordulni, nezett osztrak/nemet ebay-en bridgeket, ime amit talalt.
Nikon Coolpix P510 - 290-300€ korul germaniabol
Nikon Coolpix P7100 - 300-350€ korul, szinten germania
Canon Powershot SX40 - 330-430€ korul, germania
Canon Powershot SX50 - 400-480€korul,Ezek Bridge gepek, lovesem sincs errol a fajta pekfenyezorol. Egy D3100 1100D-nek ezek hasznalhatosagban, kepminosegben, featurelistaban ellenfelei?
Szerintetek?
-
MC Pite
veterán
válasz
Throme #12918 üzenetére
Szerintem 20ezres kompaktról a D90 elég nagy ugrás, akkor rég kinőtte volna a kiskompaktot.
Viszont egy elég komoly gép sokakkal megutáltatja a tükrösöket, mert nem érti, nincs türelme belemélyedni - valljuk be, bele kell. Én ismerősi körömnek a milc-eket is tanulnia kell, de sokkal kevesebb rontott képet csinálnak vele (mert látják expó előtt is a várható képet, és minden esetben az elkészültet is (evf használat esetén is).
Az hogy lesz fogalma a rekeszről meg a kompozícióról, meg fénymérés/derítés terén az nem baj, ettől még nem egy középkategóriás vázzal kezdenék én.Legtöbb ember csak jobb képet akar, de néha megkérdezem hogy ez mit takar, akkor hülyén(ek) néznek. Zaj, mélységélesség, dinamika ismeretlen fogalom, néha nem is tetszik nekik a kis mélységélességű kép! 'Csak' jót akarnak. Meg persze hogy minél kisebb legyen ÉS minél egyszerűbb ÉS minél jobb ÉS ne kerüljön sokba se, ÉS legyen rajta zoom is ÉS nagyon fasza videó is. Ilyenkor mennyire jól jönne egy 2, max 3 oldalas, példákat is mutató összefoglaló, hogy legalább azt ki tudná az ember deríteni hogy valójában mi kéne a usereknek. Bár én azt szoktam mondani, akinek tükrös kell, az tud róla (hogy miért az kell). Aki nem tudja, annak milc.
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
válasz
Throme #12719 üzenetére
kezdőként nem fogja észrevenni a különbséget, ha meg fejlődik, akkor egy normális obihoz van egy jó szenzoralapja. win-win.
a műanyag milceid többsége meg fémből van, mérföldekkel jobb építési minőséggel, mint egy belépős 1100d, csak tudnám miért úgy állsz a témához, mint a turulos oldalak a szombati naposokhoz........
-
Zozzer888
addikt
-
-
MC Pite
veterán
válasz
Throme #12435 üzenetére
Már az, aki nem slow sync vakut használ. Márpedig ellenfény ellenében használom a sima vakut, vagy manuálisan; egyébként rühellem, és S-es vakut használok hogy természetesebb legyen a kép. Ilyenkor pedig feljebb viszi az isot (jó, itt a 3200 nyilván egy rossz beállítás folyamánya). Mellesleg 1250/1600as vakus képek sem rosszak, beltéren általában ilyeneket gyártok (most már van rendes vakum is, de azt még csak teszteltem, élesbe nem próbáltam, de 800alá nem hiszem hogy fogok menni, hisz természetes hátteret akarok, amihez majdnem olyan hosszú záridő kell mint vaku nélkül ugye). A Fuji elég jól kente a témát (természetesen kiexponált vakus képek), rászoktatott a jóra.
Egyébként múltkor ahogy nézegettem vissza a próbálgatós időből a képeket, egy nagy adag portrét sikerült (beltéren, de az alany a világos ablaktól 2 méterre, én meg az ablakban) ISO1600on lőni, és meglepődve néztem az exif infót, mert a képek teljesen jók lettek. Persze világos volt, de többet is megnéztem már többször is 1:1ben, sose tűnt fel.
Zozzer888: Tök irreveláns, csak épp tegnap láttam a képeit amikor zenét válogattam a pendrivejáról. Elnézést hogy megemlítettem; és elnézést hogy felhívtam a figyelmüket rá. Biztos a tükrös kézbefogásától egyből faszább képeket fognak csinálni. Köszönjük Zozzer...
-
lcee79
addikt
válasz
Throme #12426 üzenetére
"A szoba fényviszonyai változnak. Nem csak napszakonként, de mondjuk jó időben felhőátvonulásoknál."
Ez csak nappal van így, amikor én otthon vagyok akkor biztosan sötét van már kinn, és redőnyök is le vannak húzva, és csak a világítás megy, azzal nincs ilyen sűrűn változásA manual fókusz meg azért kell, mert soxor mikor elmozdul a kislányom, először tök jól befókuszáltam, aztán mikor újra megnyomom, hogy fényképezzek, akkor újra fókuszál, és nem az lesz éles amit én szeretnék,
szóval néha jól jön a manuális, de végülis, tegnap megtaláltam ami nekem kellett, és így jók lettek a képek. -
lcee79
addikt
válasz
Throme #12420 üzenetére
"most manual-ban mire mindent beállítasz"
Először én is ezt gondoltam, de a szoba fényviszonyai maradnak, és megfelelő beállításokkal csak arra kell várnom hogy egy helyben maradjon egy picit, és még rám is figyeljen legalább egy kicsit
Lényeg, hogy tegnap nagyon jó képeket csináltam (legalábbis nekem tetszenek
)
Ja és kézi fókuszhoz, vagy én vagyok béna, vagy nem jó a szemem, mert próbálkoztam percekig és fényképezgettem, akár mozdulatlan dolgokat is, de valahogy nem jött össze normális éles képeket lőni
Miért nincs benn az élességhez valami segítőfunkció, hogy azon is láthassam hogy biztosan jó....
Vagy van csak én nem látom?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- SSD kibeszélő
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- sziku69: Szólánc.
- Synology NAS
- Óvodások homokozója
- Gmail
- Villanyszerelés
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S21 Ultra , 12GB , 128 GB , Kártyafüggetlen
- Zebra ZP505 EPL - Hőpapíros címkenyomtató
- Xiaomi Redmi 13128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- AKCIÓ! ASRock B85M Pro4 B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ROBUX ÁRON ALUL - VÁSÁROLJ ROBLOX ROBUXOT MÉG MA, ELKÉPESZTŐ KEDVEZMÉNNYEL (Bármilyen platformra)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest