- One mobilszolgáltatások
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Dare2Live #2068 üzenetére
Ebben 180k km-t bírt. De mákja volt, egy osztrák paskóba hátulról beleszálltak és úgy döntött nem viszi haza a már azt a gépet. Így egy megkímélt turbóhoz jutott a gyári árhoz mérten potom pénzért.
AMD Power: Hát én vezettem már pár dízeles kocsit (Vectra 1,9 CDTI, A6 3.0 TDI, Superb 2.0 CR TDI, Passat 2.0 TDI, a kisbuszokat nem sorolom fel). Jó nyomatékosok de a hangjukat soha nem tudtam elfogadni/megszokni.
-
Qru
MODERÁTOR
No igen, de ugye egy ilyen dízel amúgy is jobban ráköltős mint egy sima szívó benzines.
Reméli ő is, hogy most egy jó darabig nem kell hozzányúlni. A turbó halál meg pech volt, valószínűleg gyártási hibás lehetett csak ezt 10 év után nehéz bizonyítani. Vett egy bontottat aztán azt rakták bele.
mod:
kisza25: Én is így tettem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
dízelracer #2051 üzenetére
Ismerősnek van, egyik kanyarban elszállt és lebontotta kicsit a bal elejét. Nem két fillér volt mire rendbe rakták.
De a többi alkatrész (pl kopók) nem olyan vészesek. Nálunk ami volt A6-os pl sokkal drágábban volt szervízelhető.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
jasszer #1728 üzenetére
1,6 16V mind a kettő. Használatn kerültek hozzám, nem tudom milyen előéletük volt, mind a kettő céges kocsi volt, nem hiszem, hogy megkímélt példánynak számítanának.
Vegyesben 8 litert evett/ettek, ebben 2/3 belváros (BP) 1/3-ad vidék. Nem volt bennük fedélzeti comp, ezért csak vegyes fogyit tudok mondani neked. A cég 10 literes nomát határozott meg de ettől bőven messze voltam még télen is mikor rövid városi utakra használtam akkor is, pedig volt hogy sietősre vettem a figurát. Kopó/fogyó alkatrészeken kívül soha semmi bajuk nem volt (leszámítva az egy elrohadt kipufogót, de az is 200k km után jött elő). Azt tudom, hogy akik jobban gyilkolták ők is 9 literrel eljártak vele.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
jasszer #1726 üzenetére
Akkor felesleges a Zafira, ha egy magad jösz-mész vele.
Érted minek cígöld azt a nagy kasztnit. Meg a légellánálása is olyan jó kb mint nagyagyám konyhakeredencének.Ha van jó állapotú G Astra akkor azt vegyél, ha nincs akkor Zafira. Nekem volt 2 db G Astrám is zsinórban, összesen 5 évig használtam őket több százezer km-t tekertem a kettőbe együtt (mind a kettő 2002 környéki volt). Kényelmes hosszú úton is, csak ajánlani tudom. Egy baja van, hogy eszi az olajat (főleg ha pályán mész) szóval abból legyen a csomiban 1-2 liter tarcsiban.
mod: Olajos kitétel a Zafirára is él, konstrukciós hiba. A hasonló korú VW-k is ettől szenvednek. Amúgy megbízható, engem egyszer sem hagyott ott, illetve egyszer a kipufogó rohadt el/le de menetképes volt még attól csak kicsit hangos...
-
Qru
MODERÁTOR
3 millió környékén ha csak új 0km-es autó jöhet szóba, van jobb vétel mint a Jazz mostanság?
Nem kell nagy verda, 1-2 személynek lesz, kevés városi nyúzás de főleg vidéki utak, évi 1-2 külföld (kb 2000km oda-vissza távval/db). -
Qru
MODERÁTOR
válasz
zoo8800 #1527 üzenetére
Most megnéztem neked, M7-esen gurulva 140-145 környékén 7-8 lityit kér be. Itt olyan 3100rpm körül pörög a moci VI.-ban.
Egy vegyes távot toltam, volt benne pálya (déli part közepéig) 140-180 között forgalomtól függően, meg 80-90-es gurulás is főúton, 400km-t toltam le így (nagyon kevés városi szötyögés a rakparton) a vége 7,7 liter lett. Passatal ez 9 lityi környékén lenne bizony.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
zoo8800 #1530 üzenetére
Itt egy cikk róla: [link]
Jó a dízel is de a dsg és a 4x4 mellé kicsit kevés a 140 lovas változat. Manuálissal meg front hajtással sztem elég a 140 is de olyat nem próbáltam. Persze nem rossz, csak mondom vérmesebb az 1.8-as (+20 ló ugye) és ezek a Superb-k elég nagyok, mind súlyra mind a homlokfelület (légellánálás). Normál használatra elég a 140 is.
De azért 2x meggondolnám, hogy dízelt vegyek-e. Egyrészt helyből van a felára másrészt hamarosan aranyárban lesz a dízel, harmad részt gondozás igényesebb egy dízel.Ha magaman vennék én egy Octaviat vennék inkább 1,8-as turbósat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
zoo8800 #1527 üzenetére
Nem toom, nincs benne tempomat, full fapad az 1,8 TSI. De inkább ez így mint egy 1,4-es...
De 140-145nél olyan 3000-et forog (6 gang) és olyan 8-8,5 litert eszik domborzati viszonytól függően (klímával). Nem mertem megnézni mi a vége, 190-nél elvettem a gázról a lábam, de még volt benne bőven.
A CRDI 140 lovas, az nem olyan virgonc. Egyik kolléga aki ezzel tolja átült az 1,8-asba. Csak annyit mondott miután visszahozta: "Nagyon meglepődtem, hogy lenyomtam a gázt és ez majdnem kiszaladt alólam."
Viszont a kombi kicsit jobb sztem. Az is van nálunk, hátra jobban kilátni, a sedan ék alakja miatt a hátsója nagyon fent van tolató radar nélkül kb vakon tudsz csak parkolni, noha a nagy külső tükrök jók nagyon. Főleg a Passat kis fingi-ling Boráról átpakolt csöpp külső tükrei után.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MPowerPH #1523 üzenetére
Nálunk ilyenek is vannak a flottában. 4x4 DSG 2.0 CRDI Superb, elég jók azok is. Noha itt csak 140 lovas változat van, az picit kevés bele, szóval az erősebbet vegyétek belőle mindenképpen.
Dízelt meg gondold meg, nagyobb szervízigény és jön a 400Ft-os gázolaj ár. Az 1,8 TFSI-vel lazán eljárok városban is 9 literből.
Igényesebb mint a Passat? Ezzel tudnék vitatkozni belül olcsó, kemény műanyag az egész.
Még a vezér full bőröse is...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Napfénysüti #1520 üzenetére
Jó de neked magas fordulaton vált a vezérlés, nálam meg nem igazán történik semmi "hátbavágó" élmény. Ez még a régi Jazz, nem az új.
A Passat 1.8T jobban szerettem pont ezért, 3000-nél jöt a hátbavágás, ez a TFSI meg túl kiegyensúlyozott, legalul van egy kis turbólyuk de kb 1500-2000-től úgy gyorsul mint egy villanyautó, szépen egyenletesen semmi meglepő érzés, hogy "annnny@d, mekkorát lép ez".
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Yushchenko #1317 üzenetére
Azért egy defektjavító nem árt ha nincs pótkereked. Az ilyesmi a legrosszabkkor szokott jönni.
Én is cseréltem már kereket az útszélen zuhogó esőben.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Yushchenko #1314 üzenetére
Bontó?
Hasznos cucc? Autoklub kártya, meg egy porraloltó. Kb ennyi.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
spurika #1229 üzenetére
Hát jah kis pénz kis foci ugye...
Ha tehetném én is inkább az 1,8 TFSI-vel járnék állandóan de nem lehet sajnos. Ezek után beülni a 1,2 8V-mbe...
Opelt kizárom volt hozzá "szerencsém"... I-es Puntóval csak jó tapasztalatom van, muternak is az van 136k km-et futott és semmi komoly baja nem volt ezért jutott eszembe rögtön ez/az.
-
Qru
MODERÁTOR
Srácok!
Van egy ismerős, 300k-t szánna kocsira. Városi szaladgálós verda lenne főleg, esetleg 1-2 vidéki út. Klíma nem szükséges (már csak az ár miatt sem
).
Mi az amibe érdemes beugrani?I-es Puntó jutott eszembe hirtelen... Esetleg vmi egyéb ami szóbajöhet?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Napfénysüti #957 üzenetére
Tök tipikus, ugye?!
-
Qru
MODERÁTOR
Srácok, valakinek nem kell egy újszerű, megkímélt, sérülésmentes Merci?
-
Qru
MODERÁTOR
Azért egy benyós turbós hangja meg a dízel turbós hangja között elég nagy a különbség...
1 évig hajtottam egy 1,8-as turbós Passatot, annak is gyönyörű hangja volt. Annyira lehetett hallani hogy elkezd tölteni a turbó, olyan szépen fütyült, hogy a rádiót szinte soha nem is hallgattam csak a turbó énekét.
-
Qru
MODERÁTOR
Halgass a szerelődre ha jót akarsz. 1 misiért akkor vegyél turbós gépet ha még egyszer ennyi van a zsebedben a rendbetételéhez. Gondolom attól nem állna fel (már mint a szőr a hátadon
) ha csak állna az udvaron a verda de egy centit se tudnál vele menni...
mod:
Ezért a válaszért is jár az egérrágás?
-
Qru
MODERÁTOR
"A szabályszegés miatt eljáró hatóság által hozott határozatban, a helyszínen alkalmazott közigazgatási bírság és a helyszíni bírság esetén az elismervényben (tájékoztatóban) tájékoztatni kell az elkövetőt az elbírált cselekményhez - jogszabály által - rendelt pontok számáról. A határozat megváltoztatása, illetve téves tájékoztatás miatt az első fokon eljárt hatóság, a helyszínen alkalmazott közigazgatási bírság és a helyszíni bírság kiszabása esetén a bírságot kiszabó hatóság értesíti az elkövetőt a jogszabály által a szabályszegéshez rendelt pontszámról.'[link]
Vagy b@sztak megmondani vagy nem kaptál.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
hobizoli #359 üzenetére
Télen nem használom a kéziféket autó rögzítésre. Nyáron sem, minidg sebességben hagyom és kész.
Mondjuk egyszer befagyott a kézifék a G Astrán anno. Hát pár km után azért kiolvad szépen az is.
Oktatódnak biztos üldezési mániája volt kicsit. Nem túl valószínű, hogy addig csattan beléd vki amíg indítózol. De soha sem lehet tudni... lehet figyelnek...?!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
neduddki #327 üzenetére
Nem gombos indítású azért csodálkoztam.
Kolléga beül, kipróbálja. Mondom persze itt a kulcs, röffentsd be. Nézi, azt mondja ez nem indul. Mondom ne izélj, 2 hónapos a kocsi, nincs benne 2,5E km sem még.
Aztán kiderült, hogy ha nem nyomod ki a kuplungot nem indítózik.
Én ugye mindig kinyomott kuplunngal indítózok ezért nem tűnt fel eddig.mod:
zoo8800: Kapcsolót nem fedzetem fel még, de akkor körbenézek jobban. Mondjuk nem zavar csak mondom kolléga nézett, hogy ez most akkor miért nem indul...
-
Qru
MODERÁTOR
Találoztatok olyannal, hogy egy kocsi csak kinyomott kuplunggal indul?
Hiába van üresben a váltó nem indít csak ha kinyomod a kuplungot is. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
capulet75 #301 üzenetére
Akkor a magam részéről:
2002-es 1,8T-s Passat (nem kombi), nagyjából 100k km-t tekertem le vele. Hozzám használtan került, 160k km-el, és 250k km-t mutatott a számláló mikor kiszálltam belőle végleg.
Ez idő alatt csak olajcsere volt, semmi meghibásodás, egyszer kellett a hátsó lámpába izzót cserélni és kész.
Igaz a fék már visított a végefelé, de csak betét csere kellett (volna) neki de azt már az új tulajra bíztam.
Hangja nagyon szép, visít a turbó ahogy kell, szinte kívánja, hogy állandóan 2800-3000rpm felett legyen a motor (itt kezd tölteni a turbó).
A féke nagyon jó még a klasszikus jó, nem ez az elején harap aztán felpuhul ami manapság divatos.
Nem rozsdásodik a kasztnija, pedig az enyém törve volt, a hátsó ajtót nem is sikerült újra teljesen síkba rakni.Hátránya, hogy eszi az olajat, főleg ha tolod neki autópályán.
Érdemes vmi rendes ablaktörlőt rátenni, mert a "hagyományos" 180-an felett elkezdi lobogva csapkodni a szélvédőt. Elég zavaró.
Másik, hogy málik a kormány. Puha műanyag hátránya. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
capulet75 #291 üzenetére
Azokból mentem 1,6 és 1,8T-s motorral szerelttel, meg 1,9 PD TDI-vel is.
Ha sokat mész akkor esetleg jöhet az 1,9-es PD TDI, de az elég gondozás igényes, ha nem olyan sokat mész akkor benyós. Az 1,6-os gyenge bele és sokat eszik, az 1.8T megy mint atom de normál használattal 10-11 liter környékén van városban, országúton 7-8 liter, pályán 9-10 literből kihozod. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Napfénysüti #263 üzenetére
Egy toronymerevítős verdával mentem eddog az egy Honda Legend volt de merevítő nélkül nem próbltam (abban is gyárialg van benne) nincs összehasonlítási alapom nekem sem.
Egyedül egy régi Switf-et oróbáltam (literes 3 hengeres) amibe utólag rakatta be haver a kanyarstabilizátort, az érezhetően hozott a konyhára.Vesztor87: Első autónak teljesen jó, ha nincs nagy összehasonlítási alapod (értsd: nem egy fullos Merciből ülsz át), A-ból B-be eljutni, meg megtanulni vezetni bőven jó, bírja a kátyús magyar utakat is. Nem kell félned, hogy ellopják, ha esetleg lekoccolod akkor se megy rá a gyatyád.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Vesztor87 #258 üzenetére
Nekem nem kényelmes a sok kemény műanyag, igaz az előnye az, hogy nem is porlad szét 10 év után mint a Passat-é amit használtam.
A kormánynak elég jó a fogása, az nekem bejött pl. A motorja is elég jól húz, csak ugye ne akarjon vele "sportosan" kanyarodni az ember. Bár a kiss traktorhoz képest (WagonR+) még mnidg sinautónak számít.
Minden estre a kettő közül én inkább a Swiftet venném (legalábbis az összehasonító tesztel totál egyetértek amit linkeltél).
Futóművön lehet javítani persze, ültetéssel (bár akkor romlik a rugózási komfort), esetleg lehet bele toronymerevítést rakatni (bár nem tudom mennyire éri meg).mod:
Napfénysüti: Jaja ezt mondom én is, érted kolléga A Vestrája se volt egy "álomautó" mégis óriási minőségbeli visszalépésnek élte meg az Ignist, hiába sokkal újabb...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Vesztor87 #256 üzenetére
Imbolygós kicsit, kényelmetlen, a műanyagok szörnyen kemények és tele van velük minden felület a kocsiban, a csomagtartója kicsi (Jazz-emhez mérve, pedig az se egy nagy autó ugye), a váltója sem túl precíz (anyám Puntójában jobb van, pedig az olasz kocsik se a váltási érzetükről híresek).
Hát így első körben ennyi.Amúgy igénytelen jószág (a szó pozitív értlemében), olcsó az alkatrész hozzá és nagyon megbízható.
-
Qru
MODERÁTOR
Nagyon szép, kortalan formaterv. De nem bízok a Peugeot-ban pedig a szívóbenzineseikkel nincs olyan nagyon sok nyűg tudom.
Wankelről lemondok, nem akaraok úgyjárni mint a Peugeot-os akinek a határ előtt esett szét a kocsija és bukta az egész nyaralását kvázi.
A3 1,8T vagy 2.0 TFSI-vel szemezgetek egyelőre.
mod:
kpal:
Eclips is nagyon baba, NFS-be is olyannal nyomultam.
De vmi szolidabbra gondoltam, hogy a laikus szomszédok se gondolják hogy most rámszakad a bank.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
dízelracer #238 üzenetére
1,8T-ről tudom, hogy jó moci, egy évig hajtottam egy Passat 1,8T-t, tudom hogy megbízható jó kis motor.
H.Ezredes: Hmm, eléggé meggyőző...
Amúgy ha chip, így érdeklődés képpen 1,2-es I-DSI Jazz-ből mit lehet kihozni, hogy azért egyben maradjon a technika?
megema: Tetszetős ez is! Bár igazából vmi szolidabb gondoltam első sorban mert nem jampizni kéne csak haladni ha kedvem úgy tartja.
Xero: Hmm, akkor végülis "élhető" autó az RX8-is. Kérdés mennyire tartós...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
H.Ezredes #233 üzenetére
Nagyon baba! Tetszik!
Ilyesmire gondoltam. Bár egy kicsit "félek" a hátsókerekes autóktól, mert azért nem vagyok olyan vérporfi és 120L-es skoda óta nem volt hátul hajtott járgány a hátsóm alatt...
Egyik haver vett egy Z3-at, elindulunk és tolt egy olyan piruettet az üllőin, hogy hirtelen 3 sávval arrébb voltunk irányban. Mondom ez laza... csak akkor kezdtem aggódni mikor közölte a srác, hogy nem direkt volt.mod:
megema + Xero: Pont ezt akartam kérdezni, hogy a Wankel motor menyire tartós?
-
Qru
MODERÁTOR
Igen elég ha csak két személyes a verda. Celica szimpi, talán jobban használható mint az MR hétköznapokon. Pl egy Tecsós bevásárlásra is alkalmas a hátsó üléssor, mert emberi tartózkodásra biztos hogy nem.
(Haver Celicaját már próbáltam.)
Rick4: Az nem szétesős? Japók felé több a bizodalmam.
Amúgy nem muszáj sportosan kinéznie, csak erős legyen. tehát vmi kispolgári kasztni is jöhet ha nagyot tol benne az agregát.
-
Qru
MODERÁTOR
Mit tudnátok ajánlani 3 misi körül ha a kritériumok:
- erős legyen (150LE minima)
- benzines, nem baj ha kicsit sokat eszik, nem szaladgálós autó lesz
- megbízható legyen, lehetőleg olcsó fenntartással
- ne legyen túl nagy karosszériája, de ne is legyen halál autómod: első sorban turbós autók érdekelnének
-
Qru
MODERÁTOR
Ismerős aki Fiat szervízben melózott mondta mikor vettük a Puntót, hogy felesleges parasztvakítás a 6 gang Puntóba de még Stiloba is igazából.
Aztán mikor meglett a Puntó direkt megnéztem a leírásban, fogyija nem kevesebb és egy "pozitívumot írt a gépkönyv": "Sík terepen byugodtan indulhatunk 2-es fokozatból is."
Ezért marhára megéri a felárat.mod:
tomcsi23: 8 sebesség? Abból fogadok 2 hátramenet...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
dízelracer #162 üzenetére
Jaja.
6 gangos Stiloval mentem már, ott sem ér(t) sokat a dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkPad 40AF docking station (DisplayLink)
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Állapot: 10/10 6 hó jótállás!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Asus ROG X13 Flow 2in1 Touch WUXGA 120Hz Ryzen9 5900HS 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 3050Ti Win11 Garancia
- Új Asus F16 TUF WQXGA 165Hz G-Sync i7-14650HX 16mag 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 5050 8GB Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest