- Milyen okostelefont vegyek?
- Kivételesen olcsó Moto érkezik Európába
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Galaxy Watch FE
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Apple iPhone XS - kerül, amibe kerül
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- MIUI / HyperOS topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Kivételesen olcsó Moto érkezik Európába
ma Az Android 14 Go rendszerű Moto E14 az Egyesült Királyságban mutatkozott be, ott 32 ezer forintnyi fontot kell fizetni érte.
-
Itt a Logitech Keys-To-Go 2
ph A táblagépekhez és más kisebb méretű mobil eszközökhöz szánt billentyűzet háromféle színben lesz megvásárolható.
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - A héten újabb részleteket kapunk a játékról
gp A csütörtöki napon a készítők egy hat perces bemutatót osztanak meg velünk.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz soldi3r #174299 üzenetére
Ez a kilencvenes évek közepéig igaz is volt. A Subaru hajtása pont ugyan olyan jó de egy Haldex rendszerű awd hajtás pont ugyan oda elvisz mint egy quattro. Ha egy kerék tapadást fog a négyből már továbbviszi az autót. [link]
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz soldi3r #174307 üzenetére
Ez nettó hülyeség, már bocsánat.
(#174308) Coyot: Egy francot. Manapság ugyan azt tudja mindkettő és csak nagyon-nagyon extrém szélsőséges esetben nyújt(hat) többet egy állandó összkerékhajtás, de ilyen helyzetbe átlag autós nem keveredik soha. Ha folyamat necces helyzeteket kell megoldani... akkor a torsen is mehet a kukába mert oda már mechanikus difi záras felezős váltós terepjáró kell nem egy utcai autó quattro hajtással.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Primary92
senior tag
válasz soldi3r #174311 üzenetére
Az a baj, hogy 2 millióba nem fér bele egy nem túl öreg Torsen-es autó, nem beszélve arról, hogy a Skoda és az Audi között fenntartási költségben azért akad különbség. Persze a Torsen-nek jobban örülnék, de nem találtam megfelelőt.
Bejönnek az A6 C5 Allroad-ok, de a fenntartási költsége (üzemanyag, alkatrész, sarcok) más kategória, mint egy Skoda. Az A4 allroadok pedig elég drágák.
-
kisza25
félisten
-
-
8th
addikt
válasz soldi3r #174366 üzenetére
No comment. Remélem már megtanultak tiptronic váltót javítani és nem küldözgetik az ügyfelet márkaszervízről márkaszervízre mint ahogy velünk tették.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
vzsryl
nagyúr
válasz soldi3r #174662 üzenetére
Annyi kiegészítés, hogy ez abban az esetben igaz, ha ugyanarról a motorról van szó. Ha már nagyobb a motor, és emiatt nehezebb is, akkor már kellhet az erősebb fék is. +30 LE csipsznél semmi sem indokolja a komolyabb fék jelenlétét.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
Declare
őstag
válasz soldi3r #174877 üzenetére
rugalmassag alatt ersd, relative nagy nyomatek hirtelen, rövid ideig rendelkezesre all. Ellenben egy szivobenzinnel kapcsolgathatsz jobra balra es akkor sem fog olyat ugrani, pl egy savvaltaskor, mint a kis turbos.
(#174879) OPiiPO ülesbenyomast, nyilvan az eröviszonyokhoz viszonyitva nezd. Nem fogja a vesedet leverni az 1.4 turbo nyilvan , de hasonlisd össze az 1.4 szivo benzinnel.
-
Declare
őstag
válasz soldi3r #174885 üzenetére
Hat akkor maradjunk az izlesek es pofonok kategorianal. En nagyon nem szeretnek szivo benzines autoba visszaülni. Vezettem mar a fent emlegetett 2.0 accordot is az uj mazda 6 ot, meg az uj mx5 öt is. Ezek közül egyedül az mx5 ami tetszett, de ott se igazan az amit a motor csinal, hanem az egesz auto igy egyben. Oda passzol a szivo, az fun auto....de a többi. Pedig a mazda 6 amugy tetszik, mert szep es jo auto, de nem kellene es ez csak a motor miatt van.
Izlesek es pofonok
(#174886) OPiiPO hat akkor nem is ertem miröl beszelsz...az 1.4 szivo astranal lomhabb auto a vilagon nem letezik ahhoz viszonyitva ha nem veri le a vesedet az 1.4 turbos, akkor nezessetek meg, mert szerintem lyukas a turbocsö, vagy ilyesmi
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz soldi3r #174885 üzenetére
Ettol egy atlagos, hasonlo teljesitmenyu, de mas nyomatek/teljesitmeny-gorbeju 2.0 szivo benzin sokkal jobb.
Te vezettel mar 1.4-es turbot ?(#174892) Johnny_vT
Amit te irsz az (turbo)dizeles betegseg, a (turbo)benzineseknel sokkal szelesebb tartomanyban rendelkezesre all a nyomatek. -
8th
addikt
válasz soldi3r #174877 üzenetére
Ahhoz képest az egyliteres ecoboost és TSI motoroknak elég szép a teljesítménygörbéje. Már bőven 2000 rmp alatt is van elegendő nyomaték és a fordulatszám tartomány alsó felében mindkettőnél olyan lapos a nyomatékgörbe, hogy ennek láttán még a laposföld hívők is elégedetten csettintenének. Rugalmasságot tekintve már-már tökéletesek a kis turbós motorok. Alulról húznak mint egy dízel de fent sem fogynak el.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz soldi3r #174911 üzenetére
Remek. Akkor most keress rá, hogy az a kétliteres szívómotor 2000rpm és 3000rpm között mekkora nyomatékot tud és nézd meg ugyanezt random általad kiválasztott mai 1.4-1.5T motornál. Egy grafikonban illeszd egymásra a két görbét.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
hobizoli
nagyúr
válasz soldi3r #174920 üzenetére
ha a csucsteljesitmenyuk egyezik, akkor ott a nyomatekuk is egyezni fog... kulonben nem jon ki a matek
reszterhelesen viszont biztos a kistubos lesz a furgebbcsak a kisturbosokban mostanaban nem ritka a 6-s valto, amivel a kerekre eso nyomatek nagyobb lehet belole, mert az ugyanakkora jarmu sebesseghez van egy plusz fokozat is, igy minden fokozat elotte rovidebb lehet kicsit
több drón kell ;P
-
8th
addikt
válasz soldi3r #174920 üzenetére
Óriási tévedés Skoda Octavia 1.4 TSI 122hp Lap aljára legörgetsz ott a grafikon, megmérték chiptuning előtt és után is. Széria állapotában 1500-4000 rpm között végig 200Nm felett tud ahol a nyomatékgörbe lassan esni kezd onnan végig emelkedni kezd a teljesítménygörbe és egészen rev.limitig végig 120lóerő felett tud a motor. Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120hp-ra ugyanez igaz. Ilyen karakterisztikát semmilyen szívóbenzines motorral nem lehet elérni két liternél nagyobb ccm-vel sem. A régi vágású kifejezetten nyomatékra hangolt M20 B27 BMW sor6 motorok sem tudtak ilyet de még az amerikai big block-ok sem a csillió-millió ccm ellenére sem. Csodák nincsenek. Egy szívómotort vagy nyomatékosra hangolsz vagy pörgősre fent erősre. A kettő együtt egyszerre (feltöltés nélkül) nem megy.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz soldi3r #174936 üzenetére
Nem egészen értem hová szeretnél kilyukadni.
A linkelt TSI motornál 4000-től van leszálló ágban a nyomaték és igazán fogyóba úgy 5000rpm felett csap csak át, a piros diagramokat nézd, ne a kéket. A kék irreleváns ott már könyékig bele lett nyúlva a gyári szoftverbe. Egy jól hangolt turbóbenzinesnél nem csak a dízeles hátbaverős nyomaték jön meg alacsony fordulaton hanem van ott mellé már "lóerő" is. A fent linkelt 1.4T motorokkal teljesítményben megegyező szívóbenzinesnél csak vérpisálás van 4000rpm alatt semmi más. Ez a nem mindegy.
Amúgy az általad linkelt 330i erejének hány százaléka is jön meg 2000-es fordulatnál? ~30%? Szép meg jó, hogy papíron szép széles tartományban adja le a nyomatékát de ettől függetlenül mondjuk negyedikben 60-ról cipőzve esélye nincs egy azonos teljesítményű turbóshoz képest. E46 330ci-t odarakod egy 200lovas (2.0 TFSI) Octavia RS vagy Golf GTI mellé akkor bukik ki, hogy a BMW hiába jóval erősebb sokkal jobban nem megy mint azok. Ha pedig utóbbiak a BMW teljesítményszintjére fel vannak húzva ... Inkább nem folytatom.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
footy
addikt
válasz soldi3r #174911 üzenetére
Viszont 1700-5500 kozott volt belole hasznalhato mennyisegu. Semmifele muszaki problema nem volt az autoval.
Nezd meg barmelyik 1.4t gorbejet mindnek sokkal tobb lesz a nyomateka a fenti tartomanyban mint a 2.0vvti-nek. (meg a 2.0 szivo benzinesek 99%-nak)[ Szerkesztve ]
-
OPiiPO
addikt
válasz soldi3r #174947 üzenetére
"Nyilvan nehanyan vedik, gondolom akik valamiert kotodnek hozza."
- nyilvánvalóan csak azok védhetik akik érzelmileg érintettek, mivel mindegyik, ismétlem mindegyik, J Astrát 1.4T motorral csakis érzelmi alapon vásároltak, még véletlenül sincs olyan a vásárlók közt aki átgondoltan, racionális alapon vette volna meg Teljesen igazad van, például én is csak a kis pufi hátsó lámpái miatt vettem, olyan cukikák"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
Dare2Live
nagyúr
válasz soldi3r #174792 üzenetére
"De a CO2 a kisebbik gond, csak mindenki ezt emlegeti. Emellet egy belsoegesu motor termel meg NOx-et, CO-t, szenhidrogeneket meg egy adag kormot is, ezek pedig mergezok anyagok."
Szerintem csak más jellegűek.
NOx... tól EÜ panaszaid lesznek akár rák... nagyon komoly gond. Egyéni katasztrófák sorozata.
CO2 meg az üvegházhatás 70%ért felelős. Ami szerintem még a mi életünkben brutális globális katasztrófát fog okozni.@Gombinyó: kösz.
Mild hibrid lehet tudni mennyit dob majd az árakon? Jan 1től lesz? Annyira nem sürgős a váltás, csak nagyon megtetszett... főleg az 1.4es turbo.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz soldi3r #175946 üzenetére
Mindig, de pl: Prius/Auris alapból le is áll 1 perc után, ha nem kell hűteni vagy fűteni, nem túráztatja magát álló helyzetben.
Doki16: Igen, de ugye a HSD rendszeres autókban nincs önindító sem, illet nincs a hagyományos formájában. Csoportban azért felbukkannak néha 500-600k-t futott taxik is ráadásul alig 3-5 évesen, beteg futásteljesítmény és működnek.
bitpork: A hagyományos start-stopos rendszereket én is kikapcsolom, főleg ha esetleg DSGvel párosul, mert ebben a kombinációban nekem különösen nem jön be. HSDnél nincs köszörülés, nincs rángatás a motor indulásakor, de ugye nem is vesz részt mindig a hajtásban.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Doki16
addikt
válasz soldi3r #176132 üzenetére
Hopp, bocsánat elírtam. VW T-Roc, a megjelenéskor rendelte.
(#176130) soldi3r: Biztos, hogy van belőle jó és alapból rendben van a motor. Csak mára már sok a lerúgott hülyegyerek kocsi belőle. Nehéz lehet már belőle okés példányt találni.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!