Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Raider79

    csendes tag

    válasz ollie #37 üzenetére

    Ki mondta hogy nem 128 bites a 9600xt?Az ok hogy kell hozzá proci,lap,memo,de most csak a vga-ról volt szó,nem maga az egész gépről.:)

  • Raider79

    csendes tag

    válasz Csepy #35 üzenetére

    Ez teljes mértékben így van.A 3d2001 már nem nérvadó.Valami félreértés történt,mert nem azt mondtam,és senki nem mondta hogy ha egy kari 256bit-en megy akkor dupla teljesítményű lesz,mert ahoz szügség lenne egy dupla sebességű magra is.Csupán arról van szó egy pl:x kari 128bit ennek a keresztmetszete 10gb/s,ugyan ilyen karin egy 256bites memo keresztmetszete 18-20gb/s.Nérvadóbb már a 3d2003,de ott sem azt kell nézni hogy 1000 vagy 1100 pont különbség az adott 2 kari közt.Akkor lenne látványos a dolog ha lenne egy olyan grafikai teszt vagy játék,ami kihasználja a 2 karit és kihasználja teljesen a 256bit adta keresztmetszetet.A kettő külömbsége igencsak hozná a duplát,és még abban sem vagyok biztos hogy nem e a háromszorosát.Mikor már a 128bit nem tud máshonnan táplálkozni,és elkezdi haszálni a rendszer memót,onnan az már halál.Értelmetlen szaggatást eredményez.Lelassúlhat 1-2fps-re,míg egy 256bit-es karin még csordulás határon van akkor lehet hogy szalad 25-30fps-el.Az ok hogy ezek speciális esetek vagy tesztek,de akkor is ennyi a külömbség közte.Egy olyan játéknál ami még a 128bit adta keresztmetszetet sem használja ki a külömbség max 5-10%.Ott érdekes ez mikor már a játszhatóság szintjére lassúl a 128bit,de a 256 még simán hozza a jatszhatósághoz szükséges fps-t.Azért is írtam a fentebbiekben,hogy egy 256bites kari túlélőbb a jövőre nézve.Az újabb és újabb játékok és grafikai motorok,egyre inkább keresztmetszet zabálók,és ez a jövőre nézve csak romlani fog.Lassan értem ezt 1-2év,már ez is kevés lesz.Nézd Ureal engine 3.0.

  • Raider79

    csendes tag

    válasz bélanéni #8 üzenetére

    128 ill 256bit.Mostanság nem szabad 128bit-es karikat venni.A mai grafikai igényeknek már kell a 256.A 256-at lényegében dupla memo sávszél.Minnél szebb és jobb nagyobb felbontású a graf a 256 bit-es memok sokkal gyorsabban feltudják dolgozni,ezáltal a játékok is gyorsabbak lesznek.Érdekes dolog az amit bélanéni írt.A 6600gt egy sokkal fejlettebb és gyorsabb grafikai maggal rendelkezik mint a 9800-as széria.Ezért gyorsabb egy átlagos felbontásban és szűrők nékűl mint a 9800.De viszont ha növeljük a felbontást ill a graf minőségét,a kari elkezd hanyatlani,és mindez köszönhető a 128bites memoinak.Kicsi a keresztmetszet ahoz ,hogy ennyi adatot kezeljen.De azt is hozzá kell tennem,hogy ha most akarsz karit venni,és ilyen 30-40e körűl gondolkodsz,és nem akarsz minden játékot 8*anti+8*aniso mellett futatni,akkor mindenképp egy 6600gt-t ajánlom,már csak azért is mert mint említettem,újabb és fejlettebb a 9800-nál.De ha találsz használtan 40 körűl egy 9800pro-t,256 bittel,akkor meg az a jó vétel.Nagyobb a túlélési esélye a 256 bit miatt.9800se,vagy bármilyen 128 bit-es 9800-at nem szabad megvenni,mert egy jóképű 9600xt oda rakja ahova akarja.Igaz hogy ólcsó de nagyon nem jó játékra.Főleg az újabb játékokra.A döntés a te kezedben van,nézegess teszteket,árlistákat,és mikor biztos vagy magadban akkor dönts.

Új hozzászólás Aktív témák