- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Jobb hajlítható kijelzőt gyárt a Samsung
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Csak 15 ezret kérnek ezért az autós fejegységért - hát olyan is
- Google Pixel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
pusszycat
nagyúr
Kicsit tulloztam a hatás kedvéért, de idő kérdése csak nem tudom pontosan 10 vagy 20. Nem vagyok Nostradamus de a tech világban jók a megérzéseim.
És a cringe szót nem ismertem. Tényleg. -
pusszycat
nagyúr
Nem értek veled 1-et. Mindkét típusnak megvan a maga előnye, hátránya. 10 év és a belső égésű motorok a múzeumok kedvenc látnivalója lesz. Nem tudnak már hova fejlődni és nem is fejlesztik már őket. És be lesznek tiltva nem kérdés. Az e-autók ható távja meg 5 évenként duplázódik. Jó lesz majd havonta egyszer tölteni.
-
Füleske
addikt
Tudatlanságod már-már komikus.
Nem láttál még műanyag alufelni burkolatot, ami a légellenállást hivatott csökkenteni. Ok, nem foglalkozol villanyautókkal, meg nem is kötelező ezt feltenni, opció egyes villanyautóknál.
De ez mindent visz: "A Volvokról meg ne is beszéljünk... Na azok autók, ezek a távol-nyugati elemes talicskák meg fosok."
A kínai tulajdonú Volvo pár hónapon belül nem gyárt dízelt, 2030 - tól meg csak tisztán elektromost. Jó reggelt.[link]
-
Sirus86
aktív tag
Azert nem annyira igaz, a futesi szokasok valotzasaval a hosszivattyu iranti kereslet megnott, annak is kell aram. Ahol en lakom Nemetorszagban allig van EV, de a kormany mar csak kvazi hosszivattyus futest enged. Pl ha a foberlomnek meghal az olajos kazanja, mar csak hosszivattyut vehet, vagy valami felujitott kazant. Ennek okan sok-sok tehetos hazban mar le is csereltek ezeket hosszivattyusra, illetve a napelemek gombamod szapoorodnak. Ezert egy picinyke nemet faluban is vannak mar uj elektromos eloszto kozpontok, vagy trafok vagy micsodak. Homokba dugnia nem szabad a szolgaltatonak otthon sem, mert a vegen nem lesz infrastuktura es mindennaposak lesznek az aramszunetek. Maltan eltem, ott pl. mindennapos volt a kabelleges nyaron, mert a maltai szakik nem szamoltak azzal,hogy nyaron klimaznak, de ezerrel. Megoldas: Ugyanaz a kabelrendszer kirakva, es masnap megint leegett. Szoval a penz igenis kell es a feljesztes hasonloan is, EV-k nelkul is.
-
forumpista
aktív tag
Marmint nem eletkepes alternativa Magyarorszagon.
Ahol egyebkent a belsoegsu autozas sem eletkepes alternativa, nem veletlen jar a fel orszag 20 eves, kiherelt katalizatoru az elso gazadasra 100 meteres korben fekete fusttel beterito f.stalicska roncsautokkal, amiket tolunk nyugatabbra kerdes nelkul vinnenek a bontoba.
Tetszettek volna nem ellopni a penzt luxusyachtokra, es akkor lenne zseton uj(abb) belsoegesure ami kevesbe szennyez, meg toltohalozatra, meg villanyvezetek csere stb.
Igy meg irany kuba meg eszak-korea, majd az 50 eves f.sokat lehet simogatni es abrandozni hogy milyen f@sza autok mikozben korulottunk ezekhez kepest mar mindenki urhajoval jar -
-
-
-
Olyanokat számolgatsz aminek semmi valóságalapja sincs.
ahogy pista is irja ilyen nem letezik.
ahogy a magyar autoparkban nem lesz holnapra uj minden garazsban ugy nem lesz EV sem.
De a magyar Energetikai szolgaltatok es a kormany is kenyszeritve van az infrastruktura fejlesztesre ha mar a rezsicsokkentessel ez mind elmaradt az utobbi 10 evben tenyszeruen.Ahogy ha mindenkinek megfizetheto lenne mar most akkor meg nagyobb sorbanallas lenne.
Masreszt az EV bummot valoban nem szolgalna ki az infrastruktura.
A boltban miert nem 10ft a tojas? Magyar sajatossag az arstop, mit okozott?
Komyolyan felnott, erettsegizett (feltehetoen legalabb) embereknek magyarazni kell a kereslet-kinalat egyensulyat?!Akkucserelgetesre van pelda, pl a NIO.
Majd ez is szepen alakul, szabvanyosodik organikusan, vagy piac vedelem miatt vagy mas miatt, ahogy 20 eve minden telefonmarkanak mas toltoje volt, tobb evvel kesobb, ahogy most Type-C lett pl kenyszeritve a gyartokra. Ha mar tech forumon vagyunk.Lassunk tul a konfortzonan es a magyarokra kenyszeritett konzervativumon piciket.
-
Sirus86
aktív tag
+1 Illetve a kapializmus lenyegeben is csorba esik manapsag. Nem feltetlen tudjuk megvenni azt, amit szeretnenk. (Legyunk tudatos vasaralok pl. es meg nagyobb lesz a felfordulas ) Pl : A gyartok dontik el, mit adjanak el, hiaba szeretnenk mast. En pl szerettem volna egy SION-szeru autot, ami nem egy feleslegesen nagy SUV, ami 800km-t elmegy egy toltessel, tankolassal akarmi es nem a gatyamat rohasztja le,ha javitani kell. En szeretnek egy iPhone mini v SE meretu Androidos telot, de nincsen evek ota. Szeretnek 100% pamut ruhakat, mert masra allergias vagyok, de nagyon nehez dio. Nemetorszagban nincsen 100-as papirzsepi, de Magyarorszagon van (ami nekem praktikus). Es igy tovabb. A gyartok, marketingesek es politikusok probaljak elhitetni, hogy az a jo, amit az o indivualitasuk jonak lat, es a politikai jatszmakkal letoljak az emberek torkan. Az EV autok is ilyenek, le akarjak tolni az emberek torkan,hogy ez jovo, csakis ez Moricka, semmi mas, holott nem hiszem, hogy csak egy iranyba kene menni. Belso egesu vesszen a mai formjaban, de legyen modern belso egesunek mondott valami, ami megujulo uzemanyagot hasznal, legyen hidrogen auto, legyen fuzios, vagy mas, ami a mi tudasunk es jovonk elotti megoldas lesz. de csak EV a tuti? Nem hiszem.
-
-
Folyamatosan kapod.
Évről évre nő az e autók hatótávja.
és akkor az energia felhasználásuk ~15kwh/100km csökkentése pedig a másik oldal.Az új technika sose a csórók játékszere jóreggelt.
az új iphone és galaxy S sem, csak elérhetőbb egy havi fizuból mint egy autó.Mérnök vagyok, elég racionális köszike.
Racionalitás mellett pedig az EV mellett foglalok állást. -
Tökre lesz@rom a zöld maszlagot.
az e autó a jövőnek szól.
Áramot idővel jól fogunk tudni tárolni, felhsználni (napelem) stb.
Kőolaj alapú energiával robbanómotorral ezt nem tudod kiváltani.
bioüzemanyag előállítása mégrosszabb.
Napokban láttam akkugyár roadmapet évekre előre, hogy milyen akkuk vannak tervben és bíztató az energiasűrűség növekedés.Utóbbi években kezdtem érezni, mikor megyek egy fos Ducato, transit vagy szutyok euro 3-as Passat5 stb mögött, hogy nem lehet megmaradni mögötte úgy okádják a füstöt.
Egyszeri user pedig teliberakja a dpd, fap, katalizátor stb állapotát.Nem érdekelnek a konzervatívok a témában, haladás párti vagyok.
Tesla pedig az e-autó iPhoneja a mögöttes hype miatt is.
Vesszen a belső égés és jöjjön az e autó! -
#52931072
törölt tag
Az is valami? 23 éves suzuki, olajcsere 10ezer, vezérműszíj csere 15, ( csináld magad kit) motort vettem bele 65ért a vaterán, futárral küldték, egy hétvégén kicseréltem. Mondtam a páromnak, nézd csak, most már olyan, mint egy tízéves.
Ma már nem gyártanak sem olcsó, sem tartós járművet. A koncepció, hogy akinek nincs 15 milkája villanyautóra, az gazdagék szerint járjon gyalog ( mert annak valszeg normális bringára sem bukja) szarjanak sünt a teszla hátsó üllésén! -
forumpista
aktív tag
Azert egy ujabb autonal mashogy alakulnak a szervizkoltsegek, foleg ha nem a legfaekebb autorol beszelunk (mert egy G astra a maga koraban sem volt a legpengebb auto).
Egy modern euro 5 vagy 6os dizelnel ha vmi megpeceredik ott repkednek am a sulyos szazezrek. Es ez meg a kopo-fogyo dolgokranis igaz, pl. gondolom egy G astranak nem kell kivenni a motort vezerlescserehez.
Na sok modern autonal meg igen, mert mashogy nem hozzaferheto.
az alkatresz arakrol nem is beszelve -
ben11
őstag
Én - mint aki távolról szemléli ezt az egész elektromos autós hypot a majd 20 éves g astrájából - mondom hogy a megtérülés messze nem csak a tankoláson, de a szervízelésen is bőven ott van. Hatalmas a különbség a kettő között és persze az elektromos javára.
A magam részéről nagyon várom az újgenerációs akkukat, amiket rebesgetnek. Ha megoldják a gyorsabb töltést, a nagyobb energiasűrűséget és ezek mellett a jelentős természetkárosítás mellett bányászható elemek leváltását, akkor fog ez nagyon érdekes lenni. Persze emellett az árak csökkenése is szuper lenne, de már ideje lenne bilibe nyúlnom..
-
Kinder
senior tag
Te úgy egyébként miről beszélsz? Az a műanyag felni az aero-felni, ami kb az összes villanyautón rajta van. ( meg még a szuperdízel autókon is, hogy esetleg tudják hozni a gyári kamu fogyasztást ).
Meg milyen fosért? Amikor egy 2008-as Peugeot 16,2 millió + extrák?! Na AZ fos.
Új hozzászólás Aktív témák
ma 12 évig tartott az első egymilliót legyártani, fél év alatt meglett az utolsó.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- EA Sports WRC '23
- Videós, mozgóképes topik
- Fujifilm X
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Opel topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra. I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- ASUS 18W USB ADAPTER
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- AlzaPower CAT6 UTP 40m, szürke kábel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest