Elon Musk megosztó személyiség, a Tesla viszont vitathatatlan kulcsszerepet játszott a villanyautók elterjedésében, és 2023 első felében a Model Y lett az első EV a járműtörténetben, amely a világ legnépszerűbb modellje címet elcsípte, a Toyota Corollát trónfosztva. A Teslának nagyjából 12 év kellett az első egymillió villanyautó megépítéséig, ami 2020 első felére jött össze, és másfél évvel később lett meg a második. Bő egy éve, 2022 augusztusában lett meg a harmadik, és alig fél éve, márciusban a negyedik, azt bizonyítva, hogy továbbra is megvan a gyártó lendülete.
This week, we produced our 5 millionth car—thank you Tesla owners for your ongoing support!
— Tesla (@Tesla) September 16, 2023
Pár nappal több, mint fél év kellett, hogy még egymillió Tesla elkészüljön, pedig mostanság több gigagyárban is felújítják a gyártósorokat, úgy a Model 3 Highland frissítést, mint pedig a Model Y kisebb változtatásait eszközölve. Küszöbön a Cybertruck pick-up startja is, és egyedül erre az alacsony poligonszámú, rozsdamentes acél izére kétmillió előjegyzés érkezett.
Küszöbön a Cybertruck amerikai startja (forrás: Jeff Roberts) [+]
Ez persze nem egyenlő kétmillió eladással, ám 100 dolláros előleggel kétmillió VIN szám valóban összejött, és ha ennek csak a feléből lesz eladás, az önmagában 75 milliárd dollárt hozhat az austini gyártó konyhájára. Pörög a Tesla akkumulátoros üzletága is: megérkezett az otthonokba szánt, megújuló energiaforrásokkal (lásd: napelem) kompatibilis Powerwall 3 akkumulátor beépített inverterrel, a Tesla Semi nyergesvontató pedig hivatalos rekordot döntött, amikor kétnapos turnusban 1600 mérföldet (2600 km-t) tett meg teherszállítással.
Family trip pic.twitter.com/WeTYKg3r1I
— Tesla (@Tesla) September 8, 2023
Végül közeleg a Tesla FSD önvezető szoftverkód 12-es verziója, amely elhagyná a béta jelzőt, és ez a tisztán neurális hálózatokon alapuló kód hozhatja meg az áttörést a teljes önvezetés felé. Vagy nem. Walter Isaacson friss Elon Musk életrajzi könyvéből mindenesetre kiderül, hogy egy ugyanazon platformra építve készül a Tesla 25 ezer dolláros, fogyasztóknak szánt tömegautója és a kormányt kihagyó robotaxi modellje, amit lehet, hogy egyszeri vásárló meg sem vehet majd. A forma állítólag a Cybertrucktól vesz ihletést és a mexikói gigagyár helyett mégis inkább Texasban készül majd, valamikor 2025-26-tól. Azt, hogy kész lesz-e addig a Drive GPT, vagyis a való világban magabiztosan közlekedő mesterséges intelligencia (lásd Terminátor), persze senki sem tudja megmondani, főleg Elon Musk nem. De azért mindig megpróbálja.
Ötösével sétálnak a Teslabotok a gyárban, de állítólag nem készülnek hatalomátvételre (forrás: Tesla) [+]