Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
Annyira ne menjünk bele mélységében a témába, hogy milyen lehetőségeket ad pluszban a KÖFI, mert igazából egy komolyabb zavarnál szerintem pont annyi hátránya is van legalább, mint előnye... Ellenben mivel a központi irányítás legtöbbször azzal jár, hogy az adott helyről elveszik az embert, nincs aki váltót takarítson, ha szükséges lenne, azaz például ha az egyik vágány járhatatlansága esetén a másikra kellene terelni a forgalmat.
A KÖFE egyértelmű előny, de azzal embert nem spórolnak., tehát...
A sebesség emelése sajnos csak szakaszosan alakulgat, ellenben van olyan, hogy mire mindenütt elkészül az új pálya, addigra az először elkészültek már lassabbra "romlanak".... -
philoxenia
MODERÁTOR
A 48 kilós sínek már gyakorlatilag elavultak, bár ilyen szempontból mindegy,de az állomásokon sem építik már be felújítás után a fontosabb vágányokba....
A KÖFI ide nem tartozó fogalom, itt olvashatsz róla, bár a Keletiben ilyen nem is lehetne, nyilván másra gondolsz, de a központilag állított váltók sokkal rosszabbak hótakarítás szempontjából,mint a helyszíniek, ráadásul ott aki állítja,az már takarítja is...
A Keleti/Nyugati nem a korszerűség,hanem inkább a méret és a felépítés miatt problémás, kb. mint az M0-ás például ....
Gyakorlatilag nincs tartalék a rendszerben már, ha minden jól működik, akkor nincs gond, de kisebb problémák is nagyobb fennakadást okoznak....
Egyébként egy Keleti méretű állomás átépítése olyan nagyságrendű költséggel jár,amit eleve meggondolandó kiadni, a vasút jelenlegi helyzetében pedig pláne...
A mai tendenciák az igen nagy sebességű vasutat vetítik előre világszerte,annak meg nem sok értelme lenne,hogy mondjuk Bécsből egy óra az út a városhatárig,onnan meg egy fél óra a célállomásig... -
philoxenia
MODERÁTOR
Arra próbáltam célozni, hogy a MÁV szóvivő nem él a vasúttal együtt, a rádióban ő nyilatkozik, de váltót nagyon régen söpört nyilván...
Persze az orosz vasútról nem tudom milyen percre és napra pontos információval rendelkezel keress rá a menetrendi gyakoriságra például, hány vágányon, mennyi vonat, hány alkalmazott stb. A Nyugati és Keleti nagyon zsúfolt például, a menetrendek tervezése, a vágányspecializáció nem a lehetőségek figyelembevételével, hanem az igények elsődlegességével számol....
A nagy pesti pályaudvarok a múlt század végén épültek, az akkori élettempó figyelembevételével, akkori vonatgyakorisághoz...
Gondold el, hogy ha az utcák még mindig macskakövesek lennének a város nagy részében.. -
philoxenia
MODERÁTOR
Ez most olyan volt, mintha azt írtad volna, nem értem miért akad el a kispolák, mikor én a kamionnal simán átmentem ott....
A váltófűtésnek nincs köze hozzá, milyen hosszú és hány vonat megy át rajta, míg át nem kell állítani. Az meg, hogy esetleg hülyeségeket hallasz a tévében/rádióban... Azt is mondták, hogy az M0-ra nem tudnak felmenni a kamionok, most mondjam azt, hogy az Alpokban kicsit nagyobb az emelkedő mint az M0-s....[link]
-
Wolverine
félisten
Lásd a #1079-es írást; sok esetben a rivális Volán-társaságok vagy maga a felelős minisztérium hibája, hogy nincs gyors buszjárat. (nekem mázlim van, mert Bp-Szombathely viszonylatban van napi egy gyorsbusz az M1-en, és van lassabb is Veszprém felé egy vagy kettő; persze a gyorsjárat sem tökéletes, mert a Vasi Volán és a Kisalföld Volán meg nem egyezése miatt nem mehet be Győrbe, így szépen elmegy a város mellett...)
-
-
Hasek
Közösségépítő
A válaszodból arra merek következtetni, hogy csupán az első mondatot olvastad el a rövidke véleményemből. Elhiszem és tudom én azt, hogy nagyon masszív egy vonat, és annak bizonyos alkatrészei, és éppen ezért mondtam, hogy minél veszélyesebb valami, annál inkább vigyázni kell vele, és biztonságosan felépíteni/használni.
A szabályozás önmagában nem ér semmit(vagy legalábbis keveset), amíg ember van a közelben, és ő dönt, hogy azt most betartja-e vagy sem, vagy hogy mi legyen.
PazsitZ: A pénzügyi és politikai gondoktól elhatárolódnék. Semmiféle vitába sincs kedvem belefolyni. (legyünk inkább jóban
) Csupán a véleményemet mondtam el, a műszaki/biztonságtechnikai oldalról.
mod.: mentem mára, ha válaszomra számítanátok.
-
Hasek
Közösségépítő
Arra is vannak különböző módszerek, hogy miként nyelessük el az energiát. Gondolj csak a személyautók esetére...először a motor törik, aztán jöhet az utastér. Jó persze soha nem lehet 100%-osan garantálni mindenki épségét, és lehetnek esetek, mint ahogy mondtad is, hogy mondjuk ha a mozdony rohan neki, akkor nagyobb a kár, de én úgy gondolom, hogy ha már olyan eszközöket használunk, és fejlesztünk amelyek ugyanannyira veszélyesek, mint hasznosak(vagy közel) akkor egy bizonyos biztonsági szint nem árt. Lásd: Repülők. Azért valljuk be, a vonatozás sem egy gyengéd játékszer, amelyet félvállról lehet venni(mint ahogy ez a tragédia is mutatja)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- GAMER PC : RYZEN 5 4500 / 16GB DDR4 / ASUS RX 480 8GB / WiFi / Bluetooth / 512GB M.2 SSD / 500GB HDD
- Dell Latitude 7390, 13,3" FHD IPS , I5-7300U CPU, 16GB DDR4, 512GB SSD, WIN 11, ( olvasd végig )
- Acer PREDATOR HELIOS NEO 16 / i9-14900HX / RTX 4070 (140W) / 1 TB SSD / 240HZ
- Topping A70 Pro fejhallgató erősítő
- Topping D70 Pro Octo DAC
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged