Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nyunyu

    félisten

    válasz Wolverine #1180 üzenetére

    Nyugodtan berajzolhattak volna szolgaltatascsokkentest elszenvedettnek az eszak-balatoni (fo)vonalat. :O

    Nyarig naponta 3 par Budapest Deli-Tapolca gyorsvonat volt (Ha jol remlik, akkor 6:20/12:20/17:15, bar az evek soran tologattak ezeket ide-oda negyed/fel orakat), 2-3 par "gyorsvonat" (ami regen a minden masodik bokornal megallo sebesnek felelt meg), meg jo nehany, Fureden vagy Fehervaron atszallos szemelyvonati csatlakozas.
    Menetido Furedig volt a gyorsaknak papiron ~2:30 (*), "gyorsaknak" 2:45-50, kozvetlen szemelyeknek ~3:00, ezekhez adodott hozza a kotelezo 15-20 perc keses.

    Mult heten nezegettem a menetrendet, mert le kellett volna ugranom Furedre, erre megrokonyodve lattam, alig van kozvetlen vonat Pestrol, es a
    menetidok is brutalisak.

    Elso ranezesre azt hittem, hogy megszunt a 3 gyors, jobban megnezve a palyaszam stimmel, csak bejott egy rakas megallo ahol eddig a valodi gyorsok nem alltak meg csak a "gyors"-ok, menetido 3:08 lett, ami a korabbi szemelyeket is alulmulja :Y

    Egy szem nematszallos szemelyre meg mar 3:24-et irnak. :C

    Ezek utan ne csodalkozzanak, ha legkozelebb busszal megyek. Az ugyanennyibe kerul, aztan 2:15 alatt leer.
    (Raadasul ebbol meg levonhato a Nepliget-Kosztolanyi ter tav 13 perce, mivel utobbi nekem kozelebb van tomegkozlekedesileg. Deli mellol 20 perc villamossal, mig Nepliget 40 perc.)

    *: Tizenhuszoneve, amikor meg Nohab huzta felenk a Gocsej-expresszt, akkor volt 2:08 a menetido Furedrol-Deliig, es nem kesett...

  • (Darkwood)

    őstag

    válasz Wolverine #1174 üzenetére

    "és a létszámleépítés elsődleges terepe az irodákban lesz."

    Óóó... igen, szerinted, akik felszabadulnak azon a 33 mellékvonalon, azok hova fognak menni? Szerinted hány emberről van szó? Telt ház van itt vasútéknál nagy jól tudom! Ez csak egy kamu szöveg, amit a laikus be is szopnak!

    "ha egy vasútvonalon napi 10 utas van, ahhoz nem kell vonat."

    Igen ám, csak olyan vonalakat is be akarnak zárni - főleg azokat -, ahol nem 10 utas/nap van!

  • (Darkwood)

    őstag

    válasz Wolverine #1170 üzenetére

    Véletlenül sem olcsóbb és felénk sem tervezték, hogy bővítenék a buszjáratokat! Sőt! :Y Igazság az, hogy csak a fővonalakt akarják megtartani a mellékvonalakat pedig szinte teljesen ignorálni!

  • Tothgera30

    Ármester

    válasz Wolverine #1170 üzenetére

    "ahol nincs gyakorlatilag egyetlen utas sem" - tehát van...

    "tényleg a világon semmi szükség, azt a forgalmat busszal is simán fent lehet tartani olcsóbban" - ha megszüntetik azokon a vonalakon a közlekedést, akkor felszedik a sineket és leadják vasba...

    "a hozzá nem értő fejesek és a rövidlátó vasutasok akarják megfúrni" - Egy szakaszervezet hírdette ki a szrájkot, és nem a vasutasok, amúgy egy mindennapos vasutasnak semmi köze a menetrend változásához, arról ő nem dönthet, lassa véleménye se lehet rólla. Egy halk megjegyzés lenne még, az hogy a legtöbb vasutas vonattal közlekedik a munkahellyére, tehát ők sem örülnek néha a szrájknak, illetve ha Bp-ről nem indúl vonat, akkor az ország másik részében sem lessz, arról meg nem tehet egy Pesttől 150-200km-re lakó vasutas.

  • tildy

    nagyúr

    válasz Wolverine #1102 üzenetére

    Ja akkor ez kb olyna, mint az átlagfizetés... kevés nagykeresetű húzza fel a sok kicsit...

  • Morris

    veterán

    válasz Wolverine #974 üzenetére

    Értem, de szeritem a Körös Volán nem küszködik olyan problémákkal mint a BKV. egyébként valóban, itt is megállna vmilyen szinten az élet.

    Mondjuk én személy szerint jogosnak tartom a MÁV sztrájkot is. Mégpedig azért mert a pl egy kocsivizsgálón hatalmas felelősség van. és ehhez képest tényleg minimális pénzt kapnak. Csakúgy mint a forgalmisták. Ők sincsenek megfizetve hidd el. Egyetlen apró nemodafigyelés és frontális ütközéses vonatbaleset a vége ahol legrosszabb esetben is 200 ember halhat meg. És kevesebbet keresnek mint a BKV-sok, meg a reptéri dolgozók sajnos... :(

    Egy szó mint szász, támogatom a sztrájkot, de nem az év utolsó heteiben. Ez egy nagyon szemét dolog volt a Gaskótól.

  • Morris

    veterán

    válasz Wolverine #902 üzenetére

    Én tévedtem. Igazad van.
    de
    "A Rail Cargo Austria AG. (az osztrák állami vasúttársaság) és a GYSEV Zrt. konzorciumának 102 milliárd forintos ajánlata volt a befutó a tenderen, és ezt az összeget még egy kötelező 48 milliárdos fejlesztés is növeli. A MÁV független könyvvizsgálói szerint kétszeres áron sikerült eladni az üzletrészt."
    [link]

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Wolverine #830 üzenetére

    Ahhoz, hogy ingajáratban működjenek a szerelvények, ingajáratban működtethető szerelvények kellenek. Ilyenek a HÉV a Metro számára gyártott szerelvények. Ezek tipikusan bár sok járatot bonyolítanak, de gyorsan fordulnak egy útvonalon. Tehát nem kell belőlük sok. A vasútnál nem 5-10-15 km ez a forduló, hanem például a Nyugati és Szolnok között 100km. Ezen a vonalon Szolnok az az állomás, esetleg Cegléd, ahonnan ezek a vonatok, /amikből olyan sok azért nincs ám/ visszafordulnak.
    Ha Te mint alkalmi utas, aki tipikusan Tevan demagógiájának célpontja vagy, aki időnként utazik egyet-egyet, nem utazol el, mert nem vagy képes másként utazni, csak ha az óra meghatározott időpontjában indul a vonat, a menetrendet meg nem vagy képes megnézni, az közel sem akkora veszteség a MÁV-nak, mintha a bérletet vásárló, keményen perkáló naponta bejáró utas szokik át más közlekedési eszközre, amiatt, hogy a hangsúlyozom korlátozott számban rendelkezésre álló kocsik-ból álló szerelvények kevesebb kocsival és esetleg ritkábban is közlekednek a csúcsidőben, amikor a MÁV utasforgalmának meghatározó része zajlik. Ha valaki gyakran utazik hétvégén, tapasztalhatja, hogy a diákok haza- és visszautazása idején, amikor gyakorlatilag az összes rendelkezésre álló kocsi fut a hálózaton, kevés az ülőhely, gyakran kell akár 100-150 km-t is állni egy utasnak, holott mindenki ülőhelyért fizet elvileg, a zsúfoltság meg kiemelten jeles napokon, vagy az utazás szempontjából kifejezetten preferált időszakaszokban még állva is szinte elviselhetetlen.
    Azonban a MÁV-nak nem áll rendelkezésre annyival több szállítási kapacitás, /kocsik, mozdonyok, személyzet/ , hogy ilyen időszakokban a forgalom lebonyolítására megnövelje a szüséges mértékben a szerelvények számát.
    Ehhez jelentős beruházás kellene, amit a folyamatosan görgetett veszteségek miatt, hangsúlyozom, ez már a '80-as évek elején is így volt, nem tud finanszírozni. Ahhoz, hogy a MÁV valódi haszonelvű vállalatként működhessen, egyszer rendbe kellene tenni az egészet, azonban ez a legracionálisabb és legoptimistább számítások szerint is rettenetes összeg lenne, még akkor is, ha minden felesleges kapacitást /állomások vonalak stb./ megszüntetnének.
    Ha ez a rendbetétel egyszer meglenne, akkor valóban volna értelme az ütemezett menetrendnek, mert a meglévő mellé még beszerzett kocsikkal, mondjuk legalább 30-50%-al több kellene szerintem ehhez, már kiválthatóak volnának a csúcs idején szükséges többletforgalom lebonyolítására beállított szerelvények.
    A karbantartásról: Nagyon jó lenne, ha minden végállomáson elvégezhető lenne, de sajnos a javítások, karbantartások, éppen a költségek csökkentése okán, egyre koncentráltabban zajlanak a vasútnál, tehát a meglévő bázisok használata egyszerűen nem teszi lehetővé, azt, hogy mondjuk az utasforgalom szempontjából frekventált állomásról forduljanak vissza egész évben a szerelvények, így is sok az üres futás, /garázsmenet, mondjuk/ , ami a szerelvények karbantartási /itt természetesen nemcsak a javításról van szó, hanem külső és belső takarításról és műszaki átvizsgálásról is/ helyre történő eljutása miatt szükséges.

    Az újságíró látásmódjáról:
    A MÁV személyforgalmának becslésem szerint 80-90 %-a a legforgalmasabb vonalakon zajlik. Az újságíró által bejárogatott /100 éve még jelentős utasforgalmat bonyolító/ szárnyvonalakon alig van utas, itt sok állomásról akkor sem lenne, ha tízpercenként indulna vonat. Itt hiába sűrítené a vasút a járatokat, az utaslétszám, /hangsúlyozom, nagyon kis számokról van szó, van ahol ez az utasszám két-három utas szerelvényenként / megtízszerezése sem tenné nyereségessé a vonalak fenntartását, annál is inkább, mert ezeken a vonalakon gyakorlatilag a teherforgalom megszűnt.
    Az ütemes menetrend nem fogja más időpontra terelni a nyugdíjasokat, a gyeses anyukákat, stb. Mindenki akkor akar utazni, amikor szeretne, mert az az időpont felel meg számára. A legutolsó szempont az időpontválasztásnál, a járatok esetleges zsúfoltsága. Ez világosan látszik, az ünnepi forgalomban, amikor az utolsó egy-két vonattal utazik mindenki, holott mondjuk az eggyel korábbi járatok félig vannak, vagy időnként konganak az ürességtől.

    Analógiákat keresve IT oldalról a könnyebb megértés végett:
    A vasútnál jelenleg, a számítógépparkkal vett párhuzamos példával élve, nemhogy Commodore gépek is léteznek a rendszerben, hanem még golyós számológépek is, /abakusz/ , a legmodernebb részek, néhány százalékban tartalmaznak Pentium 4 -es gépeket, tudunk róla, hogy a dicsért külföldi vállalatoknál, már Core/AMD 8 rendszerek vannak, olvastunk róla, hogy léteznek négymagos procik is, az utasok számon kérik rajtunk, hogy miért nem futnak zökkenőmentesen a Win98 -al kompatibilis játékprogramok, a mondott újságíró pedig az ajtóban toporzékol, a betévedő kispénzű játékosok felé kiabálva, hogy minden játékprogramunkat futtatta már többször is, rengeteg pénzt nálunk hagyott, azonnal DirectX 10-es játékokat akar, ráadásul miért nem lehet nálunk PS3 -n és XBOX 360-on játszani.
    Hiába mondjuk Neki, hogy nálunk egy játékóra csak tíz forint, hogy ez tizenöt éve még csak egy forint volt, hogy ebből nem lehet fejleszteni, nem érti meg, azt szeretné, hogy minket tehetségtelen dolgozókat rendszabályozzanak meg, akik ha sokkal többet dolgoznának, biztosan jobb lenne a rendszer, csak mi lusták vagyunk, hiszen ha a régi gépekre föltennénk a Vistát, ha egyre nem fér, akkor kettőre-háromra, akkor "eljőne a kánaán" és minden játékos boldog lenne a teremben.

  • RedWing

    aktív tag

    válasz Wolverine #810 üzenetére

    a saját ötletem: külföldi szakmai céggel átvilágíttatni a működést

    Teljes mértékben egyetértek! Itt máshogy sajnos nem lehet rendet tenni. Kár, hogy ez nem fog megvalósulni... :W
    Amit még én javasolnék: a sztrájk ideje alatt dolgozó vasutasoknak, a sztrájkolók bérének a terhére karácsonyi jutalmat adni! Én speciel gaskó éves fizetésének szétosztásával kezdeném! A máv vezetőségében "dolgozó", 500k fölött keresők fizetését mondjuk 500k-ban (bruttó!) maximalizálni. Prémiumokat eltörölni! Az ily módon 1 év alatt megspórolt pénzeket pedig a meglévő géppark karbantartására, tisztán tartására fordítani!

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Wolverine #817 üzenetére

    Itt például az első részben a leírt helyzet képtelenség, hiszen a szerelvények soha nem a végállomásról indulnak az elágazó állomásra, hanem fordítva. Tehát nem Sátoraljaújhelyről kell indulnia a szerelvénynek Szerencsre és onnan vissza, hanem fordítva, Szerencsről Sátoraljaújhelyre. Ha nem indul Szerencsről abba az irányba, indulhat másfelé, hiszen mostanság annyira kevés a működő gép és szerelvény, hogy egészen kacifántosan is közlekednek szerelvények és személyzetek, egyik vonalról a másikra. A mondott vonalrészen abban az időben egyáltalán nincs is valószínűleg szerelvény, ha megnézed az Elvirán, láthatod mikor indulnak a vonatok Szerencsről és merre . Az abban az időpontban kimaradó szerelvény más vonalon közlekedik valószínűleg, vagy karbantartják éppen. A Blogíró fixa ideája, amit Devecz úr "áldásos" tevékenysége ültetett el az agyába, hogy ha bizonyos időközönként mindig indul vonat egy állomásról, akkor majd azon a vonaton rengeteg utas lesz. Valamiért azonban az utasok nem eszerint szeretnek utazni, hanem reggel be a munkahelyre, délután haza például. Reggel tömött vonatok befelé, délután tömött vonatok kifelé például BPestre-ről.
    Ha kimész valamelyik fejpályaudvarra, láthatod, hogy délelőtt hétközben és nem szünidőben, ünnepen, nagyon kevés az utas kifelé, befelé se sok. Nem azért, mert kevés a vonat. Nagyon sok üresen közlekedő vonatot láthatsz bizonyos időszakokban. Ha azonban mondjuk félóránként akarunk vonatot indítani például a Nyugatiból nagyjából három-négy irányba /elővárosi vonatok/ akkor olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a metrohoz hasonlóan mindkét irányba tudnak közlekedni. Ezek száma véges. /Azért nem lehet hagyományos, csak vontatva közlekedő szerelvényekkel ezt megoldani, mert a pályaudvar nem ekkora igénybevételre készült anno/ Ezek a szerelvények viszonylag korlátozott számban állnak csak rendelkezésre, karbantartani és takarítani is kell őket, ez a tevékenység a kapacitás hiánya miatt nem végezhető kizárólag éjszaka. A nappali szünetekben elvégezhető a karbantartás egy része például. Az meg, hogy a kalauz , a mozdonyvezető csak malmozik a szünetben általában nem igaz, hiszen nincs a szerelvényhez kötve egyik sem, nem reggeltől estig dolgoznak, hanem hajnalban, reggel, délelőtt, délután, vagy este a legváltozatosabb időpontokban kezdenek és végeznek akár hat, akár tizenkét órás műszak után bármikor.
    A blogban /Kötött pálya/ ex chatedra kijelentéseket tesz a szerző, "megvilágítja" a tájékozatlan olvasót és levonja a következtetést akár egy példából az egészre vonatkozóan.
    Természetesen vannak kihasználatlan vonalak, kihasznált vonatok és nyilván rengeteg hiba is, egy ekkora évtizedek óta alulfinanszírozott hálózaton.
    A Kötött pályán olvasható írások mégis szakmai szemmel a "lefagyott a vindóz, micsinájjak" topiknyitásra hasonlít, PH!-s példával élve. Ha konkrét és komplex javaslatokat olvashatna az ember, melyik szerelvény, mikor, honnan, hány kocsival, aminek a forrását is megjelölné az író, akkor komolyan is vehetnénk.
    Azonban nem ez történik, ha továbbolvasod az írást, máris politikai következtetésekre jut a szerinte Sátoraljaújhelyen malmozó kalauzról.
    Ezen cikk kommentjére írt válaszból idézek:

    "
    Nem zavar, hogy írásod csak tovább növeli azt a (szerintem egyébként hamis) sztereotípiát, hogy MINDEN vasutas rosszindulatú, kőbuta, lusta, önző élősködő féreg? (Mert szerintem nem MINDEN vasutas rosszindulatú, kőbuta, lusta, önző élősködő féreg.)

    Kezdjük a szánalmas személyeskedéseddel. Nem ismersz persze, de azért beugatsz. Speciel biztos vagyok benne, hogy többet utaztam vasúton az elmúlt években, mint te, mondjuk 100 km kivételével beutaztam az ország összes vasútvonalát, sokat többször is. Beleértve a bezárt 14 vonalat. (Kimaradt eddig Mátészalka-Tiborszállás, Vámosgyörk-Gyöngyös, Fertőszentmiklós-Pomogy, néhány kisvasút és határátmenet.)

    És én jegyet vettem sokszázezer forintért. Abból kaptad a fizetésed (meg az adómból), bár nem örömmel adtam.

    Hogy mire jó az ütemes menetrend, azt úgyse fogod megérteni, mert buta vagy hozzá. Nem tehetsz róla, évtizedekig hülyítettek, te már menthetetlen vagy. A többiek, ha elolvassák pár korábbi cikkem, megérthetik."

    Tehát szakértelmét a megtett utaskilométerből vezeti le, szerintem nem kell kommentár.
    Sok éve használok Windowst, biztosan értek hozzá, "mér nem elég a Vistának 128MB memória, monnyon le a billgéc" írhatnám én is.... :(

    mod: azért nincs már nélkülük közlekedés, mert a Start külön cég lett, így nem ülhetünk fel helyettük a vonatra. Ha azonban tényleg liberalizálódik a vasúti közlekedés EU szerte, ilyenkor majd más vasútvállalat szerelvényei is közlekedhetnek majd. /Román, osztrák, szlovák például és vice versa/

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Wolverine #810 üzenetére

    Kötött pálya? muhaha

    Az a szerencsétlen , aki szakembernek hiszi magát, de annyit ért a vasúthoz, mint én a programozáshoz, ami hidd el nem sok.
    A "Kötött pálya" szakmailag a Logouton megjelenő vérpistikék színvonalán van, egyetlen komoly elemzés sincs az ott megjelenő állítások alátámasztására. Ha akarod pontokba szedve cáfolhatom szinte bármely állítását. /mondjuk a legújabb írás, ami a sztrájktörvény elégtelenségéről szól, az nem vasúti kérdés, azzal egyet is értek/
    Nem kellene külső cég, aki itt van az is tudja hol a hiba, de a kicsiket nem kérdezik, a nagyok, meg fogalmazzunk úgy, hogy ellenérdekeltek.
    Nyereséget nem lehet kihozni a vasútból, ez sehol sincs így a világon, a veszteség mértéke pedig nem itt tárgyalható ki igazán.

    Gazdasági elemző fórumozók esetleg kiszámolhatnák, hogy a harmincezer vasúti dolgozó mennyi segélyt igényelne, munka nélkül, így pedig mennyi fizetést kap helyette nettó. A veszteség a két összeg különbsége lehet, ezt biztosan ki lehet hozni nullára szerintem. Az, hogy hová megy a pénz, itt semmiképp nem tárgyalható ki az elégtelen információk miatt.

  • BITBOYS

    addikt

    válasz Wolverine #795 üzenetére

    Nekem ez már csak hab a tortán és igen, érzem a különbséget.

    szerk: Különben bérletes vagyok, nem szeretek lógni. A mávra nincs bérletem ;]

  • szatocs

    őstag

    válasz Wolverine #775 üzenetére

    Te nem, de én (és még sok más ember) más megyébe jár tanulni, dolgozni, és az inga ezek között csak néhány nagyobb városra van megoldva átszállás nélkül busszal, a többiben meg akár 2 órás várakozással, min1 átszállással.

    Nem mondom, hogy vonatnál nincs olyan, hogy átszállással lehet csak megoldani, de lényegesen kevesebb az olyan, mivel nem megyékben gondolkodik. A holnapi (mostmár mai) utam pl 1óra 16 perces vonatút helyett 2,5 órás, átszállásos buszozással lesz megoldva, 3 órával hamarabb kell kelnem hozzá, és hát nem utolsó szempont, hogy 2 táskával elég rosszul fog érinteni a dolog. Nem beszélve arról, hogy hányan vannak még így ugyanarra a buszra kivetítve, így érdekes utam lesz...

  • szatocs

    őstag

    válasz Wolverine #760 üzenetére

    Ha lenne autóm, akkora ívben lexxxxnámén is a sztrájkot, hogy öröm lenne nézni. Főleg a mostani benzinárak mellett. Csakhogy nincs, és ez itt a legnagyobb baj, és pont ezért érzem lőtt dolognak az egészet, mert pont azzal csesznek ki, akin már nem kéne rúgni.

    Meg nem tudom hogy van ez. Tanároknál pl. ha sztrájk van, akkor is be kell menni, és "őrizni" a kölyköket, majd ha megtartották a sztrájkot, akkor le is kell dolgozniuk. Vasútnál?

  • (Darkwood)

    őstag

    válasz Wolverine #760 üzenetére

    Nálunk nem az ütemes menetrenddel van a baj, hanem azzal, hogy kivettek egy-két frekventált vonatot, és nem képesek a reggeli vonatot olyan időpontra tenni, ami jó volna mind a diákoknak, mind a munkába járóknak!

  • zsid

    senior tag

    válasz Wolverine #701 üzenetére

    Nem azt mondom, hogy az ütemes menetrend nem jó, csak mifelénk nem lett jobb a közlekedés. Annyiban frankó, hogy minden óra 03 kor indul vonat Miskolcra, de most minden vonat személy lett, és az út 1:50perc. Gyorsvonatok nincsenek, IC sincs végig Sátoraljaújhelyig, a körICkkel lehet utazni Szerencsig, onnan személy.. Egy Pesti útnál, ha vmi gebasz van ezen a 37 kmen Szerencsig, akkor az IC nem vár..

  • zsid

    senior tag

    válasz Wolverine #698 üzenetére

    Én az ütemes menetrendnek sem örültem. Jobb már nem lesz :(

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Wolverine #608 üzenetére

    A cél csak a sz.rkavarás volt amúgy is......, hogy tovább már ne menjek. Kíváncsi vagyok mit kap majd cserébe a következő választás után.

  • Dalai Láma

    őstag

    válasz Wolverine #139 üzenetére

    Hát ez érdekes. Remélem a pécsire fel lehet ott is szállni. Úgy lenne logikus, hogy a pestről indulóról kelenföldön leszállni ne lehessen. Bár ezzel a lehetőséggel nem s élnek,mert macerás.

  • Dalai Láma

    őstag

    válasz Wolverine #129 üzenetére

    Úgy értem, ha Budapestről indul. Olyankor pedig természetesen fel is lehet szállni ott is

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés