Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Proci85

    senior tag

    Sziasztok

    Rollert keresek napi 2x 2-2.5km megtételéhez.
    Elsődleges felhasználó: 170/60, másodlagos felhasználó 180/70
    Itt-tt láttam 18-20cm kerekű Spartan teleszkoposat 16.500 Ft-ért.
    Pontos típust nem tudok. Most Spartan Jumbo III (2291) jön velem inkább szembe 20.500-ért.
    Nem tudom érdemes-e ezzel a kategóriával foglalkozni.

    Max 30-at szánnék rá, persze, nem vagyok a pénzem ellensége, ha kedvezőbben is megkapom a céleszközt.

    Kérjek ajánljatok pár típust. Nem szeretném félévente cserélni.

    Köszönöm!

  • Proci85

    senior tag

    válasz Proci85 #479 üzenetére

    Még annyi, hogy előnyösebb a könnyebb járgány. Elképzelhető, hogy lesz 1 km lejtőn felfelé hazafele. Ott cipelni kell majd.

  • Proci85

    senior tag

    Sziasztok

    Hosszabb távú tapasztalat kellene a következőkról:
    - Toldy FlexPro
    - Oxelo Town 7 XL
    - Oxelo Town 7 EF

    Az utóbbi kettőről sajnos olvastam olyat a termék alatti kommentekbe, hogy pár hét után levált, eldeformálódott a kerék. Gariba nem cserélték. Nem túl bizalomgerjesztő.

    A FlexProról olyan sok negatívat nem olvastam, gondolom nem is birtokolják még sokan. Ellenben az árgép termék alatti kommentjeiben nagyon dicsérik a csapágyazást, felfüggesztést és állítólag kompatibilis a Decathlonos alkatrészekkel (pl. kerék utánpótlás)

    Ezekről kellene némi megerősítés, javaslat h merre terelődjek vásárlás terén :)
    Köszi

    [ Szerkesztve ]

  • Proci85

    senior tag

    válasz Fishor #486 üzenetére

    Szia

    Köszi a választ. Nekem ez pozitívnak tűnik: [link]
    De annyira nem értek ezekhez a dolgokhoz, hogy fenttartás nélkül fogadjam az írottakat. Mindenesetre, ha igaz, jónak tűnik.

    Az archivum kedvéért, ha a linken megszünne:

    Ma voltam vele Józsefváros és pesti kerületekben és volt ott kis macskakő, nagy macskakő, térkő, töredezett aszfalt mint égen a csillag. Meg sem éreztem. Sima roller használata után kicsit beállnak az ízületek mert rendesen felütnek az úthibák. Szóval kormány rendesen rögzül becsukásnál. Maga a kerék elfordítása összecsukva azért jó, mert nem kell kiszedni a markolatokat buszra felszállásnál. Buszon, villamoson akárhová be lehet ülni vele, kívül, belül -stb- elfér láb között.

    És itt viszont fontos kerék elforgatása mert azon támaszkodik fel vagyis nem kell fogni csak kitámasztani a kereket megfelelő szögben és csak a markolatot fogni a súlyát elviszi a kitámasztás, mint egy gitártoknál.
    - Másik az alkatrész utánpótlás: Dechatlonos szabvány, barátomnak már sikerült újítania bele egy tengelyt. Tökéletesen passzol bele.
    - Kerékcsapágyak 6000 RS szabvány, vagyis kismotorba való nem ABEC tehát nem gördeszka-roller mutáció hanem kismoto-roller kombináció például Honda 70 Trial, ami azért megtisztelő.
    - Tárcsafék: hozzáér kicsit a fékbetét menet közben de ez mindössze azért van mert több rajta a koptatófelület. Vékony műanyag alátéttel kiküszöbölhető kb 15 forintos beruházás ennél a csillagászati árnál még kigazdálkodható : D Amúgy jól fog és fejleszthető.

    És ez úgy az egész rollerre igaz: vagyis fejleszthető, tuningolható, E-scooter szabvány tehát előre is lehet tenni elektromotort széles villa miatt, első tárcsafék bővítésre is van hely szóval mit is mondhatnék.

    ! !! Ami fontos: rollereket használat előtt be kell üzemelni vagy valakivel beállítatni, aki ért hozzá és érdemes Shopping All oldalán elolvasgatni termék alatti \"fórumban\" hogy mire figyeljünk indulás előtt. Ez bármelyik rollerre igaz, de ez már inkább bicikli vagy kismotor összetettségű. Akinek ez sok: vegyen inkább Hudora-t ugyanennyiért ! !!

    Előnyök
    - csapágyazás kismotor szabvány 6000 RS és 6000 2RS - KOYO és SKF ajánlott
    - rugózás és kismotor csapágy együtt nagy előny, kíméli az ízületeket rázkódástól
    - tárcsafék lehet hogy zörög néha, de fejleszthető házilag teljesen csendesre is és mindig fog
    - szállíthatóság nagyon jó + nem vállpánttal hanem mint kézitáskát érdemes vinni
    - kerékméret kiváló Magyarországra: villamossínen keresztbe, úthibán, kátyút túléltem kettőt nyom nélkül stb.

    Hátrányok
    - ami hátrány lehet későbbiekben az a tuningolási korlátok. Tehát több alkatrész és márkásabb alkatrész jó lenne. 10 centis féktárcsa és rugókból választék kellene. SZóval inkább jövőbeni elvárás, de sokat jelent
    - másik ami hátrány lehet: túl drágának néz ki, félő hogy ellophatják ezért jobb reklámozni hogy nem 50 feletti árkategória, de tud annyit
    - vásárlás után olajozni kell az első rugót. Ha van olaj akkor nem hátrány, de ilyen kategória nincs... : D

    [ Szerkesztve ]

  • Proci85

    senior tag

    válasz thomasa #488 üzenetére

    Ez nekem is megfordult a fejemben, mert annyira sok jót mond:)
    A fórumban keresgéltem, de olyan elrettentőt nem találtam. A fék hozzáér, amire írtátok az alátétes megoldás. Pár válasz jött a ki használja kérdésekre, sehol nem emlékszem olyanra, hogy ne vedd meg, mert gázos a cucc. Vagy elkerülte vmi a figyelmemet?

  • Proci85

    senior tag

    válasz Fishor #496 üzenetére

    A sok pro mellett nekem problémásnak tűnik a gyenge fékező hatás és, hogy az amúgy is vékony sárvédővel kell fékezni. Páran írták a neten, talán itt a topikban is, hogy volt akinek elkopott valamelyik rollernél.

  • Proci85

    senior tag

    válasz Aranygyerek #506 üzenetére

    Toldy Flexpro-t most vettem. írok majd róla egy hosszabb beszámolót., ha huzamosabb ideig használtam.
    Egyelőre pár napos. Gyári hibás volt, összecsuklott. Cserélték, most jó. A kínai gyárral csináltatnak egy javított változatot, hamarosan azt árulják majd. Pár típushibát orvosolnak így.
    Amúgy az összecsuklás hiba egy bagatel volt. A bekattanó pöcök túl sorjás/festékes és nem pattant be rendesen. Elvileg ezt megtisztítva rendesen pattan. De mind1, javítják vagy cserélik gond nélkül.
    A tárcsafék baromi jó, szinte koppra képes megfogni a kereket. Én ezért vettem és nem csalódtam. A súrlódás ismert jelenség tárcsafékes kerékpáros ismerősöknék, tehát ez viszonylag velejárója a tárcsaféknek. Az is megvan, hogy hova kell betenni az alátétet és akkor biztosabban pozícionálhatóak a fékpofák. Ezt kipróbálom majd és beszámolok róla fotókkal.

    A taposófék jó, a műanyag sárvédő belsejében íves fém lap van, így a műanyag sosem fog elkopni.
    Az összecsukása olyan, mint a Town 7 stb-nél. Gyorsan összecsukható, persze nem egy easyfold...
    Saját lábán nem áll meg összecsukva, viszont van rajta cuki kitámasztó, amivel kinyitva megáll.
    A hosszú bowden a legmagasabb kormány állásban indokolt lehet. Nekem középsőben van, egyáltalán nem zavaró, 2 bowden vezető van a kormányon, nem kerül az utamba.
    Nincs még mély tapasztalat, de műszaki szemmel megnézve, nem tűnik rossznak.
    A webshop ügyfélszolgálata, helye, kiszolgálása is rendben volt...a csere gari miatt ugye ezt is volt szerencsém kitapasztalni.

  • Proci85

    senior tag

    válasz thomasa #518 üzenetére

    A 7-es szükségtelen. Nem rezeg menet közben, ha helyesen beállítja az ember. Én sem tudtam, eladó mondta:
    Annyira meg kell húzni a csavart, hogy amikor lehajtod azt a lapot, megfogja a kormány markolatokat. Így nem csak, hogy a markolatok nem mozdulnak el, de a távtartók sem mocorognak. Túlképp ez a funkciójuk, ne tud túlhúzni/túlhúzva lehajtani azt a fém lapot.
    Az meg h be kell állítani, meg kell húzni csavarokat, nem újdonság. Új kerékpárnál is gyakori, hogy nem húzzák bikára a csavarokat.
    Ez a roller tudását tekintve 2x annyit érhet. Hol lehet spórolni? Az anyaghasználat mellett az összerakó ember munkáján...nem húzza az időt a pontos beállítással, hanem szórják kifele kilóra.
    A nyilakkal jelzett csavarokon túl mást nem kell meghúzni. Minden más tökig van húzva, pl. kerekek.
    A legtöbb csavar szárnyas anyás, tehát nem nagy meló meghúzni.

    Ill. nekem ano azt mondták a szakik, amikor kerékpár teleszkóp rugót akartam olajozni/zsírozni kívülről, hogy SOHA. Csak beleragad a por és rosszabb lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • Proci85

    senior tag

    válasz thomasa #520 üzenetére

    Nem tartok én semmit, csak a tapasztalást írtam le. :) A rezgő távtartó engem is bosszantott, mire egy garis probléma miatt visszavitt roller kapcsán szóba elegyedtem az egyik eladóval és jött a nagy kopp, hogy jaaa, ennek van értelmes funkciója is? Hát van, csak a roller papírja nem sokat beszél róla :)

    [ Szerkesztve ]

  • Proci85

    senior tag

    válasz thomasa #537 üzenetére

    Ha olyan fajta. Van olyan, ami lejtön lefelé fékezéskor is meíri az akkut.

  • Proci85

    senior tag

    Sziasztok

    Korábban ígértem, hogy írok a Toldy Flexproról. Most pótolom.
    Előny:
    - A tárcsafék nagyon hasznos. Sokkal bátrabban megyek vele, mint a taposós fékekkel. Hajtom neki ezerrel, suhanok az emberek között, bármi váratlan esemény, bukkanó közeledtével a tárcsafék biztonságosan megfogja a szekeret.
    - A kormány 3 szintben állítható. 170cm-es magasságomhoz a 2. állás elég.
    - A 40-es cipőmmel elfér a 2 lábam. Olykor csak lazán felrakom a hajtós lábam sarkát támasztéknak és úgy gurulok. Menet közben meg tudom cserélni a hajtós lábamat és másikra váltani, mintezt a rolleren, leszállás nélkül gurulás közben.
    - gagyi úton sem rázza a lábam, kezem
    - A metrón könnyen szállítom. Akár kinyitva, betolva az új metrók ülése alá, miközben állok oldalt vagy összecsukva, felállítva. Ekkor a lenti kereke gurulni akar, de berakom a sarokba, lábam a kerék elé teszem, és ott marad, míg ott állok vagy szintén összecsukva: egyik kerék lent a földön, kormány a kezemben, az egész szerkezet előttem átlósan (magasságomból adódva ha fogom, nem áll egyenesen az összecsukott roller) így kényelmesen egy kézzel, stabilan tudom fogni, minden erőlködés nélkül. Ebereket nem zavarja.

    Hátrány:
    - zörög, mint a rohadalom :) Figyeltem más rollereket. A puritán, teleszkóp nélküliek csendesek, amin van teleszkóp, hangosabb. Ezen szerintem csörög mindkét teleszkóp, de legjobban a tárcsafék mechanikája fémes hangon zizeg. Ha sűrűn fugázott úton megyek, zörög...oké jó csengőnek, mert mindig utat kapok:) de kicsit cinkes. A teleszkóp dolgozik, mert a lábamat, könyökömet nem zavarja a rázkódás, de a hang zavaró.
    - a tárcsafék fékpofái elmásznak, utána kell húzni mindig, h ne érjen hozzá.
    - apróság, de meg kell húzni a csavarokat, ezt jó esetben egyszer kell beállítani. Az egyik legfontosabb a kormányrudat rögzítő 4 imbusz csavar.
    - használat után enyhén olajszagú lesz a kezem. Gyanítom a lenti patent körül van kenés, amikor összecsukom.

    A tárcsafékkel kapcsolatban írtátok páran, hogy be kell tenni egy anyacsavart rögzítésre. Azt hittem tudom hova, de tévedtem. Le tudnátok írni, hogy pontosan hova és mekkorát érdemes betenni? Jó volna azt a mechanikát fixálni amennyire lehet. Talán nem zörögnek ennyire, + nem mászna el a pofája.

    Írtátok, hogy a markolat rúdja mozog. A hozzá tartozó imbuszt meg kell húzni és úgy ráhajtani erőből a fém lapot. Úgy odaszorítja a rudakat, hogy tuti nem mozdul el. 1x megcsináltam, azóta áll.

  • Proci85

    senior tag

    válasz ANOka #645 üzenetére

    1km az ~10-15 perc. Meló előtt, után az pont jót tesz az embernek.
    1km még épp határeset szerintem rollerre. Több vele a macera.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák