Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    Sziasztok!

    Spartan Jumbo III (van ahol Spartan Double Suspension néven szerepel) rollert vettünk a minap, gondoltam megosztom veletek a tapasztalatokat, miután sok itteni komment segített a kiválasztásban. Sajnos komolyabb roller sosem volt még alattam (kis koromban persze volt ilyen akkor divatos gagyi alu scooterünk, de az inkább csak vicc volt), így rendes összehasonlítási alapom nincs.

    A masina összeszerelésre elég masszívnak tűnik, kinézetre is pofás. A markolata nem az a gagyi "szivacsos", hanem kifejezetten jó fogású, ergonomikus gumi. Természetesen ez is lecsatolható és a kormányszárhoz rögzíthető.

    A nagy 20 centis kerekek és a teleszkóp meglepően jól teszi a dolgát, próbáltam díszburkolaton és persze nem úgy suhan az ember, mint aszfalton, de egyáltalán nincs az a "leszakad a vesém" érzés. Kisebb gödröket is simán veszi. Igazából lehet picit túl "puha" is a teleszkóp, ha ráállok a rollerre érzem hogy lesüpped enyhén a ~70 kilóm alatt, elsőre furcsa, de megszokható.

    Az összecsukása nagyon állat, egy pöcköt kell csak felhúzni. Masszívan tart teljesen a pöcök annak ellenére, hogy nem nehéz felhúzni, egyszer volt csak, hogy picit szorult talán és akkor erősebben kellett rántani, meglátjuk idővel milyen irányban változik.

    A fék kizárólag lábfék, na az nem sokat ér, rá kell erősen állni és akkor is elég hosszú a féktáv, satufékezni nem fog vele 200-al hajtva az ember. A lábfékes társainál mondjuk nem hiszem, hogy úgy rosszabb lenne, kétlem a koncepcióból - ilyen "fényes" gumik mellett - többet ki lehetne hozni.

    A Toldysport FlexPron gondolkoztunk még vételben a megvett modell mellett a tárcsaféke miatt, nem tudom az mennyivel tudna többet. Mivel nem száguldozni vettük, hanem egyszerűen csak közlekedni, nem érzem komolyabb fék szükségét, a bonyolultabb fékrendszerek inkább csak plusz hibalehetőségnek tűnnek nekem, ami elromolhat rajta.

    Egyetlen dolog van a Spartan Jumbo III-ban, ami kicsit zavaró számunkra, az a súlya, most mértem, a mérlegünk 5,6 Kg-ra lövi be. Nem tudom ez átlagosnak mondható-e, igazából nekem nem is nehéz, csak a barátnőmnek ez már azért nem az a kategória, amit a villamoson észrevétlenül felkap a vállára vagy letesz éppen a tömegben.

    20k-ért vettük, hogy alaposan körbejártuk a vásárlás előtt a lehetőségeket, szerintem nem csináltunk rossz vásárt vele.

    Ja igen, láttam, hogy sokan ráizgultak arra, hogy az Aldis masina felállítható összehajtva. Hát ez is, lásd a képeket. :)


    [ Szerkesztve ]

  • julius666

    addikt

    válasz Fishor #493 üzenetére

    Szia!

    Lemérni majd ha este hazaértem, lemérem.

    Felállítva elég stabil. Letámasztásnál kicsit igazgatni kell, nem csak "leejted és megáll", de utána magától már biztosan nem dől el. Direkt két képet raktam a két kormányállásról, bármerre forgathatod a kormányt, megáll.

    Nagy szélben, mozgó járművön azért persze nem merném magára hagyni. De a 2 macskánknak eddig még nem sikerült feldöntenie. :)

  • julius666

    addikt

    válasz Fishor #496 üzenetére

    Ma próbából a rollerrel jöttem melóba, így most van kis tapasztalatom vele. Én két lábam (42-es) egymás mögött ferdén kényelmesen elfér, a felület nagyon jól tapad (az egész végig ilyen smirgliszerű bevonatos), nem mozdul el a lábad rajta ha nem akarod egyáltalán.

    Alapból aszfalton hangtalanul suhan, kisebb úthibákat is jól veszi. Nagyobb (hüvelykujjnyi vagy még nagyobb, amit alapból nem kerülnél ki/nem is tudsz kikerülni) hézagoknál néha csúnya fémes csattanó hangot ad rajta valami, arra nem sikerült még rájönnöm, mi lehet (talán a fém sárvédő). Érdekes, mert nagyobb bukkanóknál nem jön elő, csak a kis, nagyon éles peremeken ha nagy sebességgel átmész.

    A legvacakabb hullám térkőhöz volt szerencsém vele (amivel ész nélkül lerakták a fél országot), azon is egész jól teljesít a teleszkóp, zötyögésre vállalható, de ott már azért hallatszik némi csörgés. Hosszútávon tuti nem tesz jót neki, a csavarokat minimum kilazítja.

    Lábfék lassításra teljesen jó, gyors megállásra tökéletesen alkalmatlan, autók közé egyszer majdnem begurultam vele kereszteződésnél. :D

    Teszteltem 4-es metrón az állítva tárolást, gyorsulásoknál már eldől, szóval fogni kell mindenképpen. Persze így is nagy segítség, hogy állítani lehet, elég kb. ha csak rajta van a kezed.

    Tegnap amúgy pont volt napközben szerencsém egy lepusztult gyógyegér alu rollerhez, ahhoz képest ég és föld, ugyanazon a hullámos térkövön, ahol ez kicsit zörgött, a másikat a szomszéd utcából is lehetett hallani. :DDD

  • julius666

    addikt

    válasz julius666 #499 üzenetére

    Kérdés: boltba beugrásnál mit lehet kezdeni a géppel? Be nyilván nem viszi az ember, ha van bicikli tároló oda esetleg le lehet - valahogy - láncolni még talán, de ha az sincs?

  • julius666

    addikt

    válasz Fishor #502 üzenetére

    A tenyér zsibbadáson/viszketésen segít a teleszkóp, ez a lényege, a felfüggesztésre támaszkodó részek számára kisimítja az egyenetlenségeket, a kis méretű, hirtelen bukkanókat egészen jól, a nagyobbakat kevésbé. A tenyered pedig a folyamatos rezgéstől megy szét.

    Csörömpölés attól is függ, hogy mi csörömpöl a rolleren, de szerintem általánosan arról is elmondható, hogy segít rajta.

    Csodákat persze ne várj, átlag magyar térkő - ahol a kockák között nagy a hézag, esetleg még le is kerekítik az egyes elemek szélét tovább növelve a bukkanókat - baromira nem roller-barát, felfüggesztés segít rajta, hogy kevésbé rezegjen be az egész váz, de attól még az egyes bukkanók megmaradnak.

  • julius666

    addikt

    válasz geotigris9 #534 üzenetére

    Kerékpárúton 30 km/h a max, gyalog és kerékpárúton 20 km/h, sehol sem 25 km/h.

    Ha egy ilyen elektromos roller tényleg robogónak számít, akkor az elég nagy szívás, elvileg lakott területen belül nem mehetnél a kerékpár úton se vele, nem hogy a járdán. Kerékpár úton csak lakott területen kívül engedélyezett a robogó.

    Gyalogos járdán amúgy 10 km/h szokott lenni a sebességhatár, a rokkant kerekesszék, illetve azon ritka esetek egyikén, amikor biciklis is felhajthat rá, ennyivel haladhatnak max. Szóval ha beemelik a KRESZ-be külön kategóriaként az elektromos rollert és nem a bicikliútra száműzik, akkor erre lehet számítani.

    Elnézést a kukacoskodásért, most volt KRESZ vizsgám és még képben vagyok. :B

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák