- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Mobil flották
- iPhone topik
- Vivo V50 5G - új is, nem is
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Telekom mobilszolgáltatások
- Külföldi SIM-ek itthon
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #5482 üzenetére
De neked nem e-rollered van, hanem egy rakétád.
Szerintem a 20 km/h átlag
is necces, ha az ember járdázik közben. Autók közt érthető el csak több. De az
meg nem a pálcika rollerek világa. 51 km/h átlag Budapesten meg picit húzós!
(Egy ilyen statisztika felér egy önfeljelentéssel... Nekem 40 km/h volt anno úgy
az átlagom, hogy több 70-es szakaszon haladtam nagyrobogóval, de pontosan
ugyanannyira volt elég a kisebb vas, csak kevesebbet kellett állni a pirosnál.)
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5437 üzenetére
Azért egy S1 nem tépi le a kezed beragadt tempomattal sem...
A fék viszont botrányosan kevés rajta. A Pro valamivel jobb*, de
egy M365 fényévekkel hamarabb megáll. Észnél kell lenni ezen
is, csak nem a nagy teljesítmény okán: hirtelen megállás nincs.krakki88: mégis mire kötnél mechanikus gázt? A karburátorra?
Viccen kívül ha lenne gázbovden, annak a végén is egy potméter
lenne, semmivel se lennél előrébb, inkább plusz hibalehetőség...*: ezt amúgy nem tapasztaltad? A sima S1 fékútja hosszabb.
-
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5424 üzenetére
-
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5333 üzenetére
Ha a Pro döglik meg, megveszem alkatrésznek occón.
-
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5331 üzenetére
Ha befolyik a vezérlőbe, onnantól tolhatod: ha mázlid van, kicsit jobban
kinyomták a szorgos kínai kezek tömítő anyaggal, nem ázik rögtön be...
(Kerék is be tud ázni, érdekes módon az akku egész jól bírja, pedig azon
van egy címke is, ami víztől elszíneződik, és akkor viszlát garancia.)
-
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5323 üzenetére
Eddig nem is nyitottam meg a cikket (csak az IP54-en kacarásztam), de most már igen: baromságot ír, szegény, íme: "I went through countless posts, comments and reviews, and I didn’t find one single complaint from someone that their scooter broke down because of rain." Alattam konkrétan megállt a Kugoo az első esőben. Persze, nem angolul írtam meg ezt a tapasztalatot, így nem találta meg a cikk szerzője. Vagy pont kimaradt a Kugoo a szórásból?
Neked, mint (kétszeres) Kugoo tulajnak viszont javaslom, hogy esőben inkább ne...
Akármit hazudik a gyár (IP54). Amúgy jól is tették, hogy hazudtak, így legalább nem tudtak kibújni a gari felelőssége alól.
-
DigitXT
félisten
válasz
alexandrosz #5320 üzenetére
Akkor az biztos nem Pro.
-
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5310 üzenetére
Te most egészen konkrétan azt állítod, hogy a Kugoo nemhogy az esőt is
bírja, de még 4 cm mélyen vízbe is lehet vele menni? Ez annyira vicces! -
DigitXT
félisten
Simán nem működik a limiter.
A motor meg adott feszültség mellett
nem képes többet pörögni, mert adott fordulatszámon a tekercsekben
keletkező ellen-feszültség akkora, ami "kiüti" a vezérlő által ráengedett
feszt (max. az aktuális akku fesz), nullára csökken a forgatónyomaték,
így nem gyorsul tovább.(Ráterhelve sík úton ez sem érhető el soha.)
Ui: az aktuális akkufesz és a terheletlen maxfordulatszám közt lineáris
összefüggés van, ami a motorra jellemző érték.(Kolléga 42V-on 885
rpm-et mért (sima S1). Én 35V-on 716 rpm-et (Pro). 42V-on 848-at...)
Ha eltekintünk a mérési hibáktól a sima S1 Kv értéke picivel nagyobb...
De majd csinálok új tesztet a sima S1 motorral én is: kíváncsi vagyok...
(Ebből ugyanis az következik, hogy nyomatékosabb a Pro, de lassabb.) -
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5282 üzenetére
Tudod hol van ezeknek az akku csatlakozója?
Érdekes lenne azt
naponta kétszer szétszedni...Mondjuk hosszabbítókkal minden
megoldható, de akkor is: én maradnék fix párhuzamos kötésnél.Wine: lehet olcsóbban jössz ki egy gyárival... Ilyesmi kapható, ami
univerzális, viszont ehhez még kell egy csatlakozó átalakító is...Szerk: nyilván legfontosabb, hogy adott akkupakkhoz való legyen,
teljesen univerzális nem lesz, mivel csak egy végfeszültséget tud.
(Ha már átállítható az is, akkor valószínűleg sokkal drágább lesz.)Kugoo-hoz talán ez lenne jó kapásból, valamivel "erősebb" is, mint
a gyári (2A-t tud a 1.5A helyett, tehát gyorsabban tölt fel, ami nem
hátrány, ha vki nagyobb kapacitású akkuban gondolkodik), viszont
ez is drágább az mint a gyári. Tudom, neked nem Kugoo van. Nem
tudom, annak milyen csatija van, egyáltalán 36V rendszer-e... -
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5277 üzenetére
Ez az átcsatlakozok, ha lemerül, nem olyan jó ötlet, mivel csak akkor lehet
párhuzamosan összekötni az akkukat, ha azonos feszültségen vannak - így
praktikusan, ha fullra vannak töltve. Ha egy lemerült akksira rádugnál egy jól
feltöltöttet, leolvadna az egész, akkora áramok indulnának meg a feszültség
eltérés okán. Persze ha fizikailag leválasztod az egyiket, s helyette rádugod
a másikat, az működhet, csak kicsit macerás. Hatótávot növelni pótakksival
úgy célszerű, hogy egyszerre fut mindkettő, párhuzamosan. Természetesen
ez meg csak egyforma kapacitású akkuk esetén ajánlott megoldás.Szerk: pont linkelted is a videót, amit még tavaly néztem ebben a témában..
(Aztán lehet, hogy megkoptak az emlékeim, mert régen néztem, de ott sem
átcsatlakozós a megoldás, hanem fixen rádugja: a két akku összedolgozik.) -
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5277 üzenetére
Na akkor az csalja rendesen a távot. Valóban kisebb az átmérője mint 8":
én a kerületét mértem meg, bár lehet, egyszerűbb lett volna az a 2r*PI. -
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5275 üzenetére
Na, ez így már kezd érdekes lenni...
Ugye a Pro motor "méhsejtrácsos" gumija
komfortosabb. Jobban elnyeli az úthibákat... Cserébe nyilván deformálódik gurulás
közben, azaz nagyobb a gördülési ellenállása. (Ezen kívül sokkal erősebbet fékez,
bár erre nem jöttünk rá a kollégákkal, hogy miért, de mérhető, így tény...) Cserébe
a sima S1 6Ah akksiját simán lezabálja kb. 15 km alatt, legalábbis nekem. Okés,
én még megfejeltem egy pneumatikus másik kerékkel: szintén nagyobb ellenállás.
Szóval a megtehető távot összességében jelentősen beáldoztam a komfort oltárán.Ui: távot a Google pontosan megadja, csak csinálj benne egy útvonaltervet...
Ha nem nagy kérés, benézel a "szervizmenübe", hogy mennyi a kalibrációs érték? -
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5268 üzenetére
Ez érdekes, mert a Pro-ban eleve 25%-kal nagyobb akku van, aztán papíron
ugyanannyit bír. (Kíváncsi vagyok ezzel is mész-e 25-30 km-t egy töltéssel.) -
DigitXT
félisten
Nem nagyon szeretik a forrasztást ezek a cellák, tönkremennek a melegtől.
Nem véletlen ponthegesztettek gyárilag, csak hát ótvar, vékony lemezekkel.
Aki ezzel foglalkozik, annak van ponthegesztője, így meg tudja javítani.Nekem nincs (egy akku miatt nem éri meg beszerezni), másképp oldottam
meg, de mivel ezzel jóval nagyobb lett a pakk, nem is a gyári helyre megy...
Pótakkunak szánom, ha egyszer össze lesz rakva: elfér majd a kormányon. -
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5260 üzenetére
Függ attól is, milyen utakon hajtod. Mindenesetre, az az összekötő papír
vékony, és bazinagyokat kap amikor mondjuk járdáról leugratsz.Lehet
ilyeneket csinálni, jó esetben nem az alu váz fog eltörni. De az akku igen.
Csak idő kérdése. Nekem is 650 km körül volt benne: használtan vettem. -
DigitXT
félisten
válasz
Taliga78 #5258 üzenetére
Szerintem törés, mint nekem. Hasonló tüneteim lettek, egyik pillanatról a másikra.
Kaptam gariban akkut, ezt meg szétszedtem és kiderült, hogy tényleg csak ennyi
a baja. De azért házilag nem is könnyű javítani (eleve szétszedni roncsolással jár):
ráköltöttem egy kisebb vagyont, újjáépítettem a pakkot "második akkunak jó lesz".
Azóta sincs kész, de legalább kimértem, hogy a celláknak semmi baja nem lett. -
DigitXT
félisten
Én szívesen beszélgetek róla. De konkrét vásárlási tanácsot tőlem
ne várj! Mivel egyiket se használtam. Ezért ugyanúgy csak a neten
tudok utána nézni, ahogy Te is. Annyi, hogy a Hudorát pár éve ki is
néztem magamnak, láttam róla videót, ami meggyőzött... de végül
nem lett belőle vétel (másra kellett a pénz, és 50K nem kevés csak
úgy, hobbi célra), de azóta is tetszik, az A5-ről meg sok tapasztalat
van itt a topikban is, csak használni kéne a keresőt. A kolléga meg,
akinek most beszóltál, pont linkelt egy jó vételnek tűnő (mivel 30K)
cuccot, nem tudom, mivel érdemelte ki ezt az ellenszenves hangot.Egyébként át lehet nevezni a topikot. Attól senki nem fogja szádba
rágni az ideális vételt. Keresel, mérlegelsz - megnézed, mi kapható,
és döntesz. HA konkrét kérdés van, akkor meg felteszed. Ha tud rá
valaki válaszolni, majd fog. Jó is lenne egy tök üres topik, ahol még
ennyi választ se kapnál, mert mondjuk kevesebben olvasnák. Azért
csak szólj be az elektromos rollert használóknak (zusamnen), hogy
lusták neked segíteni (meg izzadni is), és ez mennyire felháborító...Tessék: pro/kontra hozzászólás, nyilván ilyet vártál, de miért tőlem?
Ha minden új, témában kezdő látogató így leszarná, hogy már több
évnyi tapasztalat gyűlt itt össze (csak keresni kéne rá), mi lenne itt? -
DigitXT
félisten
Szedd szét, nézd meg milyen felépítésű és specifikációjú akku
van benne. Mivel gari már nincs rá, vesztenivalód nincs. Ha ez
megvan, akkor lehet hozzá keresni kompatibilis akkut. Esetleg
csináltatni, de az megint nem olcsó mulatság. Vagy persze, ha
sikerül totál szétszedni a benne lévőt, akkor azt megjavítani.A legvalószínűbb, hogy nálad is egy vagy több hegesztés kuka,
ez megmagyarázza, miért töltött fel gyanúsan gyorsan, s miért
nem kapcsol be látszólag előzmény nélkül. Persze lehet éppen
cellazárlat is... (Csak akkor lehet megmondani, ha szétszedted.) -
DigitXT
félisten
Hudorából a nem dupla fékes simán 40-50 szokott lenni.
Más kérdés, hogy nem mai csirke, így "kifutott", de azért az
utolsó ára magas volt (főleg a forint gyengélkedései miatt).
Emiatt a megnövekedett ár miatt használtan ajánlották itt...A többihez nem tudok szólni... Jól hangzik a spéci csapágy,
bizonyos rezgéseket biztos megfog, de úthibáknál az kevés.Nincs nagy tapasztalatom műanyag kerekes rollerekkel, de
ami kevés van, az nem valami pozitív: azt kell megkérdezni,
aki látott már ilyeneket, esetleg használja is napi szinten.
(Gondolom lehet optimalizálni, hogy térkőre inkább ne stb.) -
DigitXT
félisten
A levegős kerék adja a legjobb komfort érzetet, szerintem, de nem
árt, ha van valami minimálisan mocorgó felfüggesztés is.Azért
lengéscsillapítónak nevezni ezeket a gagyi vmiket túlzás. Rezgés-,
az oké, de arra meg a levegős kerék a legjobb. A rugózás, hogy így
fogalmazzak, inkább a nagyobb úthibáknál jó, vagy járdára ugratni.Műanyag kerék alá rakhatsz akármilyen teleszkópot, zörögni fog...
Ui: személyes kedvencem a Hudora Big Wheel Air, bár élőben még
nem volt hozzá szerencsém. (50-be pont bele szokott férni árban.) -
DigitXT
félisten
válasz
Dr Bubo #5200 üzenetére
Ezért kell munkába érkezéskor lezuhanyozni és átöltözni... Vagy elektromos
rollert használni.Ezek a technikai ruházatok csak elvezetik az izzadságot,
hogy sportolás közben jobban érezd magad, arra nem jók, hogy aztán egész
nap rajtad maradjon az irodában, "ebbe nem izzadtál meg" jeligére... -
DigitXT
félisten
Mai karika végén 13 km megtétele után 29.4V-ra esett az emelkedőn a fesz,
és csak gyalogos tempóban vonszolta magát a gépsárkány. Még nem állt le
meg semmi, de már igen közel volt hozzá. 49 perc volt, rövid megállókkal.
Volt olyan szakasz (más is említette itt a topikban: Tordai út), ami durva volt,
csak nekem pont nem azért, mert felfele kaptattam rajta (nem is bírta volna),
hanem lefele mentem közel 35 km/h-val. Bizonyos szakaszain a fék csupán
annyira volt elég, hogy ne gyorsuljon tovább. Érdemi lassulást nem tudott.Szerk: rákerestem. Hasonló környéken a kolléga alatt 21 km jött ki belőle.
Valami tényleg "sz*r" nálam. Ennyivel nem lehetek nehezebb... Meg ennyivel
nem fogyaszthat többet a Pro motor (de tény, hogy a Pro-k 25%-kal nagyobb
kapacitású akksival jöttek ki gyárilag): esetleg szorul valami, azért erőlködik?
Utánajárok, mert hangyányit gyanús lett, hogy mindenki 20+ km-t megy.Szerk: a vas mentségére legyen szólva, hogy pár km-en viharos szembe szél
kerekedett, én meg nyomtam neki, ahogy bírtam, hogy elkerüljem a zivatart...
(Néha még 20 km/h-nál is rásegítettem az emelkedőkön, csak haladjunk már:
ilyenkor azért nem barátja az akkunak, ha 11A-t rángatnak ki belőle folyamat.) -
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5182 üzenetére
Azért nem kell hanyatt esni, mert "külföldiül" írta. Kis hazánkban is játszunk ilyet.
Jó, hát még nincs kész, mert az élet megy tovább. De részleteiben mind megvan!szkóp, 9600 baud, hátsó kerék hajtás (Annyi, hogy nincs két vezérlőm, meg csak
egy Pro motorom van, azt is úgy szereztem, hála B-L-A-C-K fórumtársnak...)
Szerk: ja igen, azóta tudom, hogy 200+-os gázjelből nem lesz erősebb masina.
Szerk2: még egy kép a hátsó kerék befaragásáról. Külön vettem hozzá Pro villát...
Szerk3: a legjobb az egészben, hogy magyar a srác, talán olvasott is minket.
-
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #5180 üzenetére
Hát igen, akár én is írhattam volna.
Nekem még azóta is jön a vezérlő Kínából.
De tetszik az ötlet, hogy burkolat nélkül beerőszakolni az akku mögé, ötletes!
Mondjuk a dupla akku nem jutott eszébe, ha már egyszer leszívja emelkedőn.Viszont a "brutál fékhatás" kicsit ijesztő... Szerintem ezt szoftverből fel lehetne
tuningolni, mivel azt tudod, mennyire van lenyomva a fék: a szoftvered csinálhat
egy sima PWM szabályozást a kimenő fékhatáson ennek függvényében.Írta is, hogy nyomogatni kell, hogy ne essen pofára. Nyomogassa a szoftver.
De ha satulni kell, akkor meg satuljon kegyetlenül, mert még így sem tárcsafék. -
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5159 üzenetére
Szerintem a tiédnek valami baja van.
Vagy csak nem ugyanúgy használjuk. A következő HSZ-edben leírtad, hogy jajj,
egyszer kihúzattad, de bár ne tetted volna, mert AZ nagyon meríti az akkut...
Nos én végig 3-ason, sebességkorlát nélkül, csőgázon használom. Ez látszik is
a fotókon, amin mutatod, hogy 24.5 km-t 1:18 alatt tettél meg ~18.8-as átlaggal,
majd jött a "kihúzatás", további 4 perc volt 1.1 km, az már csak 16.5-es átlag.
Nyilván a fotó készítése is időbe telik, meg esetleg meg kellhetett állni közben...Ja és a kalibrációs érték se mindegy, mert a kijelzett sebességet és a mért távot
a gyári beállítás felfelé csalja. Nem kicsit: persze katalógusban jól mutat vele, de
GPS-szel ne ellenőrizd, mert lesz meglepetés, hogy nem igazán annyi a valóság.Egyébként igen, van baja az enyémnek, elismerem. Pro motor van benne, ami pl.
sokkal jobban fékez (mérhetően, bizonyíthatóan), és érzésre agresszívebb kicsit,
jobban veszi a lapot gyorsításkor. Ez inkább csak érzés. Ezen kívül pneumatikus
kerék van benne jelenleg elöl, ami tuti nagyobb gördülési ellenállású, mint a gyári
műanyag, csökkenti az elérhető végsebességet (mérhető), s növeli a fogyasztást,
cserébe a komfortérzetet, és azt, hogy csendesen suhansz zörgés helyett össze
se lehet hasonlítani. Nem mérhető, ki kell próbálni: erre mondják, hogy ég és föld.Nekem megéri ebben a konfigban használni. Noha csak (kb.) 15 km a max., amit
megtettem vele, de az legalább valós km volt.Gyárilag rádobott volna +1-et?
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #5157 üzenetére
Mondjuk legutóbb voltunk kint párommal gurulni. Ő biciklizett, én meg rollereztem.
Nem akartam kockáztatni, mivel az út vége rendesen emelkedik. Úgy számoltam,
hogy biztosan nem kell izmozni az emelkedőn, ha csak 12 km-t megyünk. Ez be
is vált, mert pedálozva + lelassulva, de felhozott az emelkedőn is, s megállás után
még 35.4V-ra visszakúszott. Szóval el tudom képzelni, hogy 15 km fölött is tudna,
ezzel az új akksival (a régi, ami eltört csak 7km-t tudott): sík úton 6A-t zabál, félig
üres akkuval, 24 km/h-t tartva. Tehát a 6 Ah kapacitással egy óráig lehetne nyúzni.
Elméletileg nem lehetetlen 25 km hatótáv, DE ezzel szkeptikus vagyok: csőgázon
amikor 11A-eket is képes berántani (gyorsul, vagy emelkedik) elméletben se bírná.Max. még egy akksival. Ha meg 15A-es a vezérlő, akkor meg aztán pláne.
A Pro előnyben van, mert 7.5Ah az akkupakk, viszont kicsit agresszívebb a motor.Szerk: az első 3.8 km-t meg se érezte (40V), mert az eleje lejtős: még töltött is.
-
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #5155 üzenetére
Hogy pék micsodájába mentek ~25 km-t egy Kugoo S1-gyel? Hajtjátok lábbal?
De komolyan: ha akksival mész, akkor a max. stabil 24 km/h és 15 km után vége.
Soha nem mentem többet 15-nél, én is 85 kg vagyok, 25 km/h-nál nem pedálozok. -
DigitXT
félisten
Jó, de ha unalmas itt a téma, akkor hajrá, dobd fel picit, és mondjuk
számolj be róla te honnan vetted, egyáltalán mennyiért vesztegetik,
mennyit kellett várnod rá stb. Hogyan vált be napi szinten? Mennyit
bír az akku? Milyen az úton? Ajánlani úgy lehet, hogy van vele bármi
tapasztalatod. (Félreértés ne essék, én pl. kicsit negatívan szoktam
írni a Kugoo-ról, mert úgy jártam, ahogy: nem igazán ajánlottam azt
a G Boostert sem. Főleg, hogy drága is. De ha vkinek olyasmi kell...)Azt látom, hogy aprós oldalakon halomban áll az olcsó S1... Engem
max. Pro érdekelne occón, és annyi. (Vezérlők még jönnek Kínából.)Gondoltam rá, hogy kimegyek ma egy karikára (nem brahiból), de a
hőmérsékletet és a távot meglátva, elengedtem a dolgot.(Oda is
fagytam volna a vasra, meg esetleg hazafelé már tolhattam volna.) -
DigitXT
félisten
Én pl. a Kaabo Mantis-ról sem hallottam eddig... de most elolvastam egy review-t
és igencsak tetszett... Sajnos se a szabályozás, se az itthoni (nem) forgalmazók
nem barátai az ilyen extrább rollereknek, de mindig van első ember, aki kipróbálja. -
DigitXT
félisten
válasz
Because #5071 üzenetére
A dollár is bemehetne 300 alá, követné a G Booster, hidd el.
1000 dodó körül vehető Geekbuying-ról, csak a forint olyan, amilyen. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
haruspex #5041 üzenetére
A Razor A5 is többet szerepelt a topikban emlékeim szerint. Valóban.
Nem kell kézben vinni az elektromos rollert, lehet azt tolni is - ha pl. a
helyzet megkívánja. Aluljáróba meg le lehet szaladni a Lime-mal is.
Pedig az aztán végképp nem összecsukható, és nem is túl könnyűek.Hogy ez nem "kényelmes" azt aláírom! De a hidd el, hogy az sem lesz
kényelmes, amikor bedurran a lábad a hajtástól, de nincs rásegítésed.Szerk: én kettéválasztanám a közlekedést és a sportolást. Nem olyan
jó megizzadva megérkezni a munkahelyre. Persze, ha van zuhanyzó...Szerk: és az a 32K szerintem egész jó ár. Az olcsóbbat nem ismerem.
(Az A5-öt sem tapasztalatból, csak innen a topikból, mint egy jó jelölt.) -
DigitXT
félisten
válasz
haruspex #5034 üzenetére
Bármilyen roller veszélyes lehet, ha úgy tetszik... De tény, hogy minél kisebb a
kereke, annál könnyebben akad el bármilyen kis úthibában. Márpedig úthibából
van bőven kis hazánkban, járdán is. Ezen kívül az alacsony hasmagasság, ami
ezzel jár, bár kényelmes hajtás szempontjából, amúgy hátrány, ha puklin mész
át, felakadhat a váz rajta, aminek hatására jó eséllyel pofára esel. (Nem jó buli.)
Jártam már így gyerekrolleren. Azért is gondolkodtam a nagyobb, pneumatikus
kerekű verzión, de nemhogy cserélni nem lett volna egyszerű (elfér/nem fér el?),
kereket se kaptam, sőt, biciklisboltban néztek rám, mint a hülyére. Rég volt na.A Kugoo S1-en nem nehéz a kerékcsere, csak nem igazán kapni hozzá jót.
Keskeny a hátsó villája. E-Twow kereket érdemes bele venni, azt mondják. Én
is akartam olyat, csak két baj van vele: tavaly annyira népszerű volt a típus, és
annyira sz.r volt a gyári hátsó, hogy hirtelen mindenki ilyen kereket akart venni
csak hát erre nem volt felkészülve a forgalmazó, és hetekig nem volt kapható...
A másik meg, hogy ha kivártad, akkor is nagyjából 15K lett volna csak a kerék.Szóval ha 30 alatt veszel rollert (az S1 ilyen 90-100 volt anno), nem éri meg.
Amúgy 10 kg alatt nem lehet csodát várni. Ezek egyik legnehezebb része épp
a kerék meg az akkupakk. Ami nagyon kicsi és könnyű, az (túl) kicsi kereken,
harmatos akkuval gurul, és ezek miatt pont nem alkalmas arra, amire szánod,
nevezetesen felnőttnek, tömegközlekedés kiváltására. (Gyereknek játszani jó.)Ui: még a Kugoo esetében is rezeg a léc. Főleg a megbízhatósága kérdőjeles.
Van akinek régóta megy hiba nélkül, más meg kb. az első útján, vagy az első
esőben beszopta, s annyira nem boldog (mondjuk én). A mostani rolleremben
több, mint 700 km van, de ebből csak kb. 200-at raktam bele én, közben "tört"
akku, ázott be vezérlő, és amúgy (szórakozásból) kereket is cseréltem rajta...
És amúgy nyeklik, nyaklik az egész. Testalkat paramétereink hasonlóak. -
DigitXT
félisten
válasz
haruspex #5027 üzenetére
Kugoo S2 mini? Konkrétan egy gyerekroller, szóval nem az a baj, hogy nem kapni.
Kugoo S1 se olyan hatalmas, pont fel lehet(ett) vele ugrálni villamosra, bár ha nem
muszáj nagyon messzire menni, én inkább végigcsapatnék vele (ha bírja az akku),
főleg a mostani, karanténos történetben. Írod, hogy a tömegközlekedés kiváltására
is gondolsz, azért arra a lábbal hajtós szerintem nem a legkényelmesebb dolog.
Sportolni lehet egy elektromossal is, főleg ha lemerül. Olyankor extra nehezítés.Pont ma vettem elő, kerekeztem kicsit az utcánkban: tényleg fel lehet húzni hátsó
kerékre (mert ugye nem a szokványos verzióm van, hanem átépítettem). De ennyi.
Jó buli. Viszont van egy játékroller beütése, szóval nem igazán ajánlanám.Ha már lábbal hajtós, én valami pneumatikus kerekűt keresnék. Tudom, hogy van
kockázata a defektnek! De kényelme szvsz összehasonlíthatatlan. Meg a feeling:
amikor jön egy ilyen műanyagkerekes a térkövön, kb. fél kilométerről lehet hallani.
Ha nem lenne már meg a Kugoo, akkor én ilyenre neveznék be legszívesebben. -
DigitXT
félisten
válasz
Because #5020 üzenetére
ezek a tömör gumik "kellemesen" átadnak minden úthibát
Nem véletlen akartam már tizensokévvel ezelőtt (még egyetemistaként)
pneumatikus kerekű rollert, de valahogy nem sikerült beszerezni.
A sors iróniája, hogy a Kugoo S1 is egy szar zörgős sárkány gyárilag...
Kritikán aluli az a hátsó kerék. Viszont be lehet erőszakolni felfújhatóst!Sajnos, a 200x50-es gumi egy kicsit szorul, szóval azt inkább a Pro-ba. -
DigitXT
félisten
válasz
devil-k #5016 üzenetére
A szó, amit keresel: motorkerékpár Biciklin pl, miért nincs index?
Pont jól elférne a rendszám mellett...Na épp azért nincs.
Ui.: KRESZ szerint a kerékpáros az irányváltást karjelzéssel jelzi.
Az életben meg 100-ből 1 esetben látsz ilyet. De legalább akkor
a saját jól felfogott érdekében, hogy a hátulról jövő ne vasalja ki.
Nem mindenkinek ilyen jó a felfogása (inkább bízik a csodában).Ahogy egyébként majdnem ütöttek már el engem motoron totál
egyértelmű szituban: balra indexelve felezővonal mellé húzódva
csak rám előzött a paraszt. (A tükör mentette meg az életem.)
Ne aggódj, ha a roller SMKP, majd lesz rajta, kötelezően index is.
(Meg tükör. Akik sokat nyomják városban biciklin is használják.) -
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #5013 üzenetére
Teljesen értelmetlen az a kormány végi index. Ha már valami,
akkor a hátsó kerék mellé lenne jó egy bazi erős LED.ON@devil-k: ha mást nem, házilag megoldható, lásd pl. ezt.
-
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #4988 üzenetére
Akkor biza elírás, és akár úgy is értelmezhető, hogy 10" széles, LOL:
Ennek ellenére magyar webshop átvette, sőt továbbment (hibát hibára
halmoz), mivel az a felniméret lesz (a 6.5), véletlenül sem 6.5 cm...ilyen gumim van amúgy most az építetten is.
Na pont arra mondják, hogy peresebb.Kép jöhet, ha lesz.
Szerk: tudom vótmá, de ezen se látszik, hogy oldalról milyen az a gumi. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #4986 üzenetére
Néztem a manuált, azzal kezdik, hogy 10", a végén meg felkerekítik 11"-nak.
A videóban látottak alapján végülis hihető, hogy nem tudják: 60/90-6.5 az 10.8",
de ugye a videó pont arról szól, hogy milyen másfajta kereket érdemes rá rakni.
A hozzászólásokban egymást szapulják, hogy peresebb gumi kell arra a vasra!
Franc essen bele, hogy még mindig nem tudtam megnézni, pedig érdekelne na.Megjegyzem "váltóméretet" ír, talán nem véletlen: 100/55-6.5, de állítólag nem jó
ha túl széles, mert belever az index a karterba... akarom mondani a sárhányó.Szerk: olyan nincs, hogy ugyanaz a gumi, csak szélesebb. Peresebb is, az tuti.
Ha nem, akkor nő a kerékátmérőd, és esetleg nem fér el a "kerékívben" a cumó:
oldalról lőtt fotód nincs róla?Szerk: vagy inkább róluk/összehasonlításként.
-
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #4979 üzenetére
Most komolyan azt akarod sugallni, hogy nagyobb(!) kereke van, mint egy tipikus
SMKP-nak? Mondjuk Yamaha Jog, vagy Honda Tact a jó kis 10"-os kerekeken.Valójában nem csak arról van szó, hogy dübörög a rollermarketing?
A nagyobb
számokat könnyebb eladni, mivel amúgy mindennormálisjárművön a kerékméret
gumiszélesség/oldalfalarány és a felni átmérője adja meg. Példának okáért az én
motorkámon az a 13"-os kerék 120/70-es első és 140/60-as (váltóméretek!) hátsó
gumival megy, szóval a kerék teljes átmérője jó közelítéssel számolható.Kijön, hogy 19.6" a teljes kerékátmérőm, "marketinggel" rámondhatjuk, hogy 20"!
Ui: rákerestem a Dualtron Thunderre. Az mondják, 10 inch + 65 mm széles gumi,
de már a saját manuáljukban se jutnak dűlőre, mert a végén meg 11 inch-et írnak!
Az a vicc, hogy szerelhető a felni, tehát jogodban áll más gumit rakni rá (ha elfér):
emlékeim szerint te is tuningoltad az OXO-t így, szóval a végén utána kell húzni a
kalibrációs értéket, hogy ne összevissza mutasson az óra. Akkor mit "túloznak"?Számoltam egyet a régi Jog adatai alapján: 80/90-10 roller számokkal 15.7... 16"!
Hogy ne legyen teljesen OFF, anno mértem, hogy a Kugoo is túloz a maga kis 8"
adatával: a teljes átmérő jó ha megvolt 7.4". Ehhez kellett átállítanom a menüben.Én el tudom fogadni, hogy "rollerberkekben" ez norma! Csak amikor arról van szó,
hogy mennyire biztonságos csapatni vele a Hungárián, már összehasonlíthatatlan.
(Igen, egy nagyobb kátyú a Jogot is elnyeli szinte keresztbe, akkor egy rollert?)
Szerk: találtam egy videót (megnézni még nem tudtam), de az indexképen ott virít,
hogy mit rakott rá: 90/60-6.5 Valahogy úgy érzem, nem ér fel a 80/90-10-hez.Szerk: a 250-es Maja, a maga 12"-os kerekeivel is brutál nyomvályú érzékeny volt.
Mondjuk azon ballonosabb gumik voltak, szóval átmérőben csak nem volt miniatűr. -
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #4974 üzenetére
Azt a leborult szivarvégit!
Csókolom, ez még SMKP?
Amúgy
engem konkrétan nem zavarna, hiszen megy, mint állat, nem tart fel.
Csak el ne potyogjon egy nagyobbacska kátyúban, ekkora tempónál.
(Vicces, amikor egy 13"-os motor kerékre mondják, hogy KICSI, ezen
vajon mekkora kerék lehet? Oké, egy 10"-is SMKP sem életbiztosítás
mondjuk a Hungárián, olyan nyomvájúk vannak, de azért na: satu fék
esetén se vagyok biztos, hogy felül maradna a pilóta és alul a vas.)
Szerk: budin ülős robogóról is talpaltam le kellemetlenül satu fékre...
Nem tudom elképzelni, mihez támaszkodik, ha hirtelen kell megállni?
A magam részéről a robogót is csak lábbal előre hajtom. (Stabilabb.)
Mármint meg tudom magam támasztani, ha fékezni kell, és persze a
döntögetést is biztonságosabban tudom kivitelezni. Rolleren necces.Mondjuk a Kugoo megoldotta: olyan jó fék, hogy kb. Hajdúszoboszlón
kell kezdeni a féktávot, hogy aztán Berettyóújfaluban épp megálljon.
Jelige: első a biztonság! Száguldunk és félünk! Azaz "száguldunk"... -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #4964 üzenetére
Nálunk is 4000W-ot írnak, az barátok közt is 4kW, szóval nem a 7+ üti meg...
Szerk: ez a húzott SW-vel többet tud, elég szar érv. Motoroknál is vannak ugye a
teljesítmény kategóriák ill. a jogosítvány kategóriák adott kW teljesítményig, és a
belsőégésű motorok karakterisztikája bőven nem olyan lapos, mint a villanyosé...
Mi következik ebből? Nem ülhetsz Hayabusára "M" jogsival azt állítva, hogy okés,
én ezt nem húzom soha 2000 rpm fölé, akkor nincs is vele semmi gond: SMKP.Viszont ez az egész SMKP biznisz rákfenéje, hogy a 45-re "fojtott" gyöszök is ha
kikapják belőlük a fojtást, máris viszik a 60-70-et. Erre mondják, hogy ha tuningolt,
akkor bukó az SMKP minősítés (és elvileg le lehtne vizsgáztatni nagymotornak).
A Te rollered ugye nem tud (saját erőből) 45 km/h fölött vánszorogni? Költői kérdés.devil-k: nem panaszkodom neked, pont leszarom ezt az SMKP mizériát, asszem
vannak komolyabb problémák is az életünkben. (De csinálok 700W-os Kugoot, és
motoros jogsit mellé. Ja bocs, az már van: úgy tudom, BLACK-nek is, szóval nem
kell aggódnia, max. a papírozás kérdés, hogy kap-e típusengedélyt az épített vas.) -
DigitXT
félisten
válasz
devil-k #4962 üzenetére
De mégis mi alapján minősül annak? Eddig csak "véleményt" hallottunk, amit
jó magyar szokás szerint semmi nem támasztott alá.Pont ez a röhej, hogy
amíg nincs rá szabályozás, mégis mi alapján büntetnének? Dolgoznak rajta...Köze nincs a segédmotoros kerékpárhoz a legtöbb kis "gyösznek", maximum
azoknak, amik bőven 300W fölöttiek: az M365 úgy tudom nem véletlenül csak
250W (papíron ugye 300W a limit) még ezen a portálon is volt róla egy cikk.Ui: tudom, a Kugoo 350W-nak hívja magát (bár nem sokkal veri az M365-öt).
Viszont mondjuk BLACK fórumtárs épített 7kW körüli gépe meg már az SMKP
definícióját is üti: akkor az mi? Motorkerékpár, és csak A jogsival vezethető? -
DigitXT
félisten
válasz
Ezekiel Ston #4952 üzenetére
Legkézenfekvőbb lenne bevinni oda, ahol csinálták, és rákérdezni,
hogy miért lötyög, ha azelőtt ezt nem tapasztaltad: erre van a gari.
Ha meg lejárt, akkor meg csavarhúzó, és belenézni, rögtön kiderül. -
DigitXT
félisten
válasz
Ezekiel Ston #4945 üzenetére
Sajnos, vagy nem, nekem csak Kugoom van, szóval nem tudok segíteni.
Szedtem szét a gépet atomjaira, és tudom, hogy hasonlít a TWOW-ra, de kici
kínaiak csak annyi rögzítést alkalmaztak, hogy nyomtak bele egy szivacsot.Ez mondjuk gátolja a mozgását. Ha lötyög az akku, az nem jó, mert nyírhatja
a kábelt: én megnézném, hogy mi van... Nem hiszem, hogy más típusú akkut
bele tudnának berhelni. Viszonylag kötött méret van a 18650-ek + a hely miatt.Lehet, hogy kifelejtették belőle azt a távtartó szivacsot, feltéve, hogy eredetileg
is csak ennyi volt, ami gátolta a lötyögést, és az akkujaink egyforma méretűek.chatran: nincs tapasztalatom az adott típussal, de "általánosságban" jobbnak
tartom a hátsó kerék hajtást, Kugoonál is átalakítottam a gépet, és jobb úgy... -
DigitXT
félisten
válasz
joergie #4944 üzenetére
Szerintem a nyitó HSZ-ed magában kimeríti a trollkodás fogalmát, mivel van egy
jelen lévő közösség, akik adott témában megnyilvánulnak, erre berobbansz úgy,
hogy nem írsz ide évek óta, de meg akarod mondani, hogy akkor mi se írjunk!Jópofa, tényleg! Az, hogy évekkel ezelőtt "kis roller topik" volt, ma NEM számít:
2 évvel ezelőtt is (már) az elektromos rollerekkel kapcsolatban írtál, ill, egyetlen
"szakmai" HSZ-ed az volt, hogy akkor te vettél Oxelot. És azóta a néma csend.
Semmi tapasztalat vele kapcsolatban (semmi pozitívum, negatívum két év alatt).Kettős mérce akkor lenne, ha én azt mondanám, hogy te nem kérdezhetsz itt...
Vagy arra buzdítanálak, hogy "váljál ki te innen", mert zavarsz: szó nincs erről...
Ha simán feltetted volna a kérdésed, biztos lett volna, aki megválaszolja (idővel).De hát muszáj volt ÚGY kérdezni, ahogy. Aztán megsértődni, mert hülyeségnek
gondolják egyesek... (Én ebben a kérdésben amúgy nem foglaltam állást. Még.)Tudod mit: hülyeség!
Ha akkora igény van roller témában másra (lehetséges),
akkor a legegyszerűbb ezt kideríteni úgy, hogy nyitsz egy topikot, és oda várod
a kizárólag lábbal hajtós rollerekkel foglalkozókat. Mert szerinted ez így helyes!Tedd meg, senki nem tiltott le erről. Mások szerint meg elfér egy témában, pont
te vagy az, aki szerint nem, így menjen el a többség. Még jó, hogy nem fosod a
HSZ-eket, mivel ha ilyen stílusban fosnád mindenhova, több topikban állna a bál.Szerk: ne csak OFF-oljak, íme keresőkifejezés, fasza lábbal hajtósra: Xootr MG
Megjegyzem, nincs tapasztalatom vele, én a Hudora Big Wheel-t szemeltem ki...
(Aztán az élet úgy hozta, hogy azt sose vettem, ellenben egy Kugoo-t meg igen.) -
DigitXT
félisten
Mert mázlista vagy.
Ha a szögletes nyakán ázik be, megy a vezérlő
a levesbe. És azon nem segít a zacskó a kijelzőn. Sem az akku külső
szigetelése. (Megjegyzem, az akku elég jól le van zárva, nem szokott
tönkremenni, hiába áll a vízben. Korrodálódik a váz, de az akku bírja.)Ui: a kerék is beázhat. Valamit csináltak is vele már gyárilag ez ellen.
Nem sokat, de láttam picike szigetelő anyagot, amikor szétszedtem:
lehet, ha késői szériás példányod van, egy-két hiba már elkerül. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #4899 üzenetére
Na én pont azért írtam azt, hogy nem fekete/fehér a történet.
Amíg nem jön elő egyik hibája se, addig mondhatjuk rá, hogy "király". De miután összefosta magát, onnantól "szar". Schrödinger macskája - ne vedd ki a dobozból, ha nem muszáj.
Nem isteníti, aki le merészeli írni, hogy hibátlanul használja "x ideje". Neki bevált. Sőt, simán meg is spórolhatta vele a vételárat, szóval LEHET jó ár/érték aránya... (Nekem mondjuk, akinek ~1 napot bírt, nem tűnt ennyire jó vételnek, annak idején.)
-
DigitXT
félisten
Igazából az a nagy büdös helyzet, hogy nagyon jó kis roller, amíg be nem szarik. Utána teljes joggal mondják rá, hogy szar. Nem lehet mindenkinek szerencséje... Nehogy megfordítsátok, hogy csak peche van, akinek beszart, típushibái vannak. Ezt elfelejteni nem elegáns, és az sem menti fel, hogy az M365-nek is van ilyen.
Valaki írta, hogy próbából venne ilyet: én lebeszélném. Nagyon örülök, hogy több pozitív tapasztalat van a topikban, de én konkrétan egy vadiúj példánnyal 2 napot se tudtam nyugodtan menni, a vétel másnapján beszart a kijelzője. Oké mondjuk visszakaptam a pénzt végül, anyagi kár nem ért, így vettem másikat használtan.
Egyrészt olcsóbb volt, másrészt 600 km már benne volt ("bizonyított"), alattam is elketyegett egészen az első megázásig. Tudom, itt senki sem használja esőben, érdekes mód más meg írja, hogy napi szinten munkába jár, s mennyit spórol vele. Tök jó! De! Gurul hazafelé a rolleren, és elkapja az eső, mit csinál? Nem arról van szó, hogy dafke kimegy az ember az esőbe csapatni... Én is próbáltam megúszni!
Mondom: nem lehet MINDIG szerencséje az embernek. Ilyen szempontból sajnos simán kijelenthető, hogy ipari hulladék cucc, hiszen totál normál használat mellett egyik pillanatról a másikra képes összefosni magát. Az IP54 "minősítésbe" (haha) azért egy fröccsenő vizes történet csak bele kellene, hogy férjen, de nem így van...
Illetve igen, ha mázlid van. Nekem is volt már megázva az akku, túlélte, és az nem azért szart be.
Az azért romlott el, mert konkrétan elpattant az egyik nikkelezett átkötő, ami amúgy olyan vékony, hogy nincs mit csodálkozni ezen... Örüljek, hogy addig bírta. Mentségükre legyen szólva, hogy küldik gariban az alkatrészeket, tehát ha van hozzá affinitásod, megjavítod magadnak ingyen. Ilyen szempontból az ár/érték aránya lehet jó, amíg megy, de aki alatt beszart, az esetleg másképp látja.
Megjegyzés: Vaterán láttam Pro-t elkelni 65KHUF-ért. Sajnálom, hogy lemaradtam róla, mert szerintem ANNYIT megér simán, de a kétszeres árat SZERINTEM nem. Akkor már inkább az M365, noha az kevésbé csukható össze (böszme nagy dögnek érződik), viszont inkább közlekedési eszköz, mint játékszer: ha kell, meg is lehet vele állni. Kugoo-val nagyon nem.
Persze, moddolhatod (dobfékes pneumatikus kerék), de az megint plusz pénz, idő és kockázat. A sima S1 SZERINTEM azzal a vékony hátsó kerekével egyenesen rémálom, ha úthibákról van szó (minden megvezeti), és amúgy pár nap alatt le is lehetett padkázni. Oké, defekted nem lesz, csak szétesik. Szóval nem fekete/fehér a történet. A 15A vezérlővel gyorsult, meg a végsebessége jobb volt, mint az M365-é, de ennyi...
A 11A vezérlővel már ez az előnye is elveszett, méginkább játékroller lett belőle. Arra jó, hogy az ember kitapossa a belét, és eldobja, ha beszarik, vagy gariztassa, javítgassa: minél tovább ússza meg hiba nélkül, annál jobb az ár/érték aránya.
-
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #4803 üzenetére
Ahogy előttem írták, beállítás kérdése. Érzékeli, hogy fékezel, s ha úgy állítottad
be, rásegít.Nem is keveset amúgy! (A Kugoohoz képest, a 2 fékjét kombinálva
iszonyat rövid féktávokat tud, mindenféle extra féktárcsa felszerelése nélkül is.)
Ha jól emléxem, olyan beállítás is van, hogy ha elveszed a gázt, akkor rögtön tölt,
ami annyiban idegesítőbb, hogy nem tudsz kigurulni. Nekem jobban tetszik, csak
a fékrásegítős megoldás, alapból hadd ne fékezzen már.Több fokozat van amúgy. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #4738 üzenetére
Nincs azzal semmi baj.
Nekem sem véletlen van csillió műszer a motoromon.
Teljesen tökfelesleges, rengeteg pénzbe is került, de ahogy írod ez is egy hobbi.Ui: ha van valakinek egy Kugoo S1 Pro-ja elfekvőben, ne legyen rest megkeresni...
Hulladék ide, vagy oda, csak abból akarnék egy duplamotorosat, nem a Xiaomiból.
(A sima S1 motor és a Pro motor kombinációja az eltérő kerékátmérő okán necc.) -
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #4731 üzenetére
Amelyik boltba nem engedik be, oda nem kell rollerrel menni,
vagy ott kell hagyni az őrnél, ha épp az a követelmény: ahol a
kocsi ilyen gagyi, hogy nincs alsó tartója, ott (kézi)kosár, és a
roller tolása. Ez a bekúrom a kocsi közepébe sehol se frankó.
Nekem inkább az a fura, hogy ezért nem szólt még be az őr...Ui: normális kocsiknál az ásványvíz tartó helyére mehet, azért
senki nem szólhat meg, s még a kerék se ér hozzá semmihez: -
DigitXT
félisten
válasz
Ezekiel Ston #4578 üzenetére
Hátsó kerék hajtásúként kiváló tapasztalataim lettek.
Aztán sikerült megfelelő
finommenetes M12 csavart szereznem, így aztán előre is egy agymotoros kerék
került (sima S1). De vezérlő híján azt csak úgy próbáltam meghajtani, hogy Hall
szenzor nélkül, szolgailag másolja a hátsó kerék mozgását. Amivel az a baj, ha
el is kapja (terheletlenül simán), terhelve (a már említett kerület-különbség okán)
kiesik a szinkronból, és hajtás helyett fékez. Szóval használhatatlan így.
A minap egyszer "kihúzattam" az utcában, de atom para, durván be tud fékezni.Annyi van, hogy kell egy másik vezérlő, és csak a parancsokat párhuzamosítom,
akkor fog hajtani mindkét (nem teljesen ugyanolyan kerék). Ha 2 egyforma lenne,
így is hajtana... de nem lenne sokkal erősebb, mert a vezérlő lekorlátozza a max.
áramot, szóval a két vezérlő mindenképp jó megoldás, de akkor meg felmerül, ha
egyetlen akksi van, akkor az azon lógó kínai BMS lesz a korlát. Szóval két akksi.
Ha egyetlen akksi maradna, csak nagyobb BMS-sel, úgy meg a 6Ah lenne kevés.És akkor nagyjából ott tartunk, mint az Futurer DualDrive, csak épp nem annyiért.
Nyilván ők egy kész megoldást kínálnak, ez meg "occó" barkács ill. hobbi projekt!Szerk: kép még a hátsó kerék hajtású verzióról készült, meg az akksiról. (Azóta
nem sokat foglalkoztam a dologgal, akksi az ugyanúgy van, a kerék meg kerék.) -
DigitXT
félisten
Ha korán jár dolgozni, akkor azért harapósabb.
Mínuszok befigyelnek,
de ez attól is függ, hogy hol él az országban, szóval ezen kár rugózni.Hideg van = rosszabbul teljesít az akku, ez oké. De amúgy bármikor be-
szarhat, szóval érdemes odafigyelni, ha hirtelen összeomlást produkál...
(Utána nem érdemes bízni benne, habár javítható, magától nem gyógyul.)Ui: az egyvezérlős, két motoros megoldásom USAV kategóriás lett...
Minap kipróbáltam, és mivel nem egyforma a két kerék kerülete, kiesik a
szinkronból, és ciklikusan gyorsít, vagy befékez, totál használhatatlan.
(Majd veszek valahonnan külön vezérlőt a másik motornak, és jó lesz.)
-
DigitXT
félisten
A hideg is okozhatja, de el is pattanhatott a ponthegesztett összekötő: utóbbi
esetben nem csak kevesebbet bír, hanem nagyon hirtelen omlik össze a pakk.Tapasztalatom szerint ha csak "simán" lemerül, azaz egyre kevesebbet segít,
mutatja végül a 29V-ot, de még fékez, világít, mindent tud, csak már nem hajt,
az normális. Ha 29V alá megy, hirtelen kikapcsolva, akkor viszont akku hiba...Ez utóbbira utalhat az is, hogy töltés után nem marad a fesz ~42V-on, hanem
rögtön esik, álló helyzetben is csak attól, hogy lehúzod a töltőt, látványosan...
(Ha terhelésre esik, az normális, a mértéke nem mindegy a dolognak...)
-
DigitXT
félisten
Talált tárgyak.
Mondjuk arról nem kifejezetten a Lime üzemeltetés tehet,
hogy egyes ... (ide mindenki képzelje a megfelelő jelzőt) embertársaink
ezeket a rollereket úgy "helyezik el", ahogy.Láttam már pl. a sövénybe
bedobva, meg ilyenek (kompletten széttörve is): lehetne akkor már azokat
is gyűjtögetni, akik ezt elkövetik? (Akár a kutyaszart is összeszedhetnék,
mint talált tárgy, avagy talált trágya: esetleg a kutyatulajdonost is utána...)Hajrá!
-
DigitXT
félisten
válasz
Darellus92 #4525 üzenetére
köd utáni nyirkos betonon is kész műkorcsolya bemutató
Ezt nekem ma a motor is előadta.Bár azon (annyira) nem lepődtem meg,
mert kopott nyári gumi van rajta... Viszont amikor az autó kezdte keresztbe
tolni az orrát egy kanyarban gyorsítva, az már gáz volt. Rendes téli gumival!
Szóval ha vki azt mondja, hogy tök jó, rolleres este volt (esővel), az tud vmit. -
DigitXT
félisten
válasz
joysefke #4498 üzenetére
Tök egyszerű. Kipróbálod a Lime-ot, és meggyőződsz róla, neked mennyire megy.
Azt senki nem fogja tudni megmondani, hogy neked mennyire egyszerű használni.
Max. a buszra felszállóst: nem mindegy, mekkora az a roller. Az OXO-val mondjuk
ne akarj buszra szállni.(Jó, azzal nem is kell: én néha villamosozok, de ha már
kihagyod a BKV-t, akkor nem probléma a 7.5 km "letekerése" sem. Próbáld ki.)
Szerk: ami gyalog 25p, az rollerrel 5-6p (saccperkb). Ha ilyen kisebb Kugoo/M365
kategóriáról van szó. Nagyobbakkal lehet gyorsabban csapatni, de úgy már nem a
járdán, mivel járdán 25 km/h környékén eléggé életveszélyes a mutatvány.
(Nem feltétlen csak a rolleresnek, hanem a gyalogosoknak is: joggal utálják ezt...) -
DigitXT
félisten
Karácsonykor max. a fa körül.
Legalábbis a mostani jegesedésből kiindulva.
ON@djadji: azok a csavarok nem a cellákat fogják össze, hanem az összekötő
elemeket szorítják le. A cellákat a műanyag kupakok tartják össze, szorosan...
Azok között is van pár extra csavar! Szóval szétcsúszni biztosan nem fog tudni,
más kérdés, hogy még kéne valami vízszigetelés is, meg a BMS, töltőkábel stb.
Épül ez, csak lassan, nem is voltam itthon a hétvégén, erre leszakadt a hó is.Szerk: és mivel még mindig nincs két (működő) vezérlőm, ezért ezt a "második"
pakkot (ha elkészült!) első körben hatótávolság növelésre fogom tudni használni. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #4470 üzenetére
Én éppen ezért nem is forrasztottam.
Amúgy a ponthegesztésnek
se volt semmi baja, viszont az összekötő papírvékony, törik, szakad.
És messze nem olyan masszív az a műanyag burkolat, mint kéne.Ebben az összeállításban jobban terhelhető lesz, de nagyobb méret:
(Így nem férne a taposóba, azért a kompromisszumos gyári forma.) -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #4462 üzenetére
Én speciel egyáltalán nem unatkoztam: egy kis érdekesség (rövid) videóban.
Épülget az akkupakkom is, bár az sem túl gyorsan. Azért ezt az egy vezérlőről
párhuzamos hajtást nem fogom erőltetni. Működik, de nem ez a cél, hanem az,
amit itt GIF-en mutatsz.(Jó, hát akkora erő sose lesz benne, de azért érted.)
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #4442 üzenetére
Röviden a hátsó kerék hajtásról. Érzésre nincs sok különbség, de pl. kevésbé
nyeklik miatta az első villa, ill. picit biztonságosabban lehet vele fékezni. Akár
kanyarodás közben is nyugodtan... eddig az első fék hajlamos volt borítani az
egész hóbelevancot kitekert kormánnyal, pl. a Lágymányosiról lekanyarodni a
MüPa felé eddig kicsit lutri volt, most sima liba...Vagy bicikliúton lámpához
beállni derékszögű kanyarban, lépésben, ott nagyon észnél kellett eddig lenni,
mert tényleg bebicsaklott azonnal, ha ráfékeztél, hiába nem volt nagy a tempó.Aztán: padkára jobban fel lehet vele lépni, mert amikor elemeled az elejét nem
szűnik meg a hajtás, sőt! Kerékre is lehet húzni, ezt kb. kétszer követtem el...
Egy picit ijesztő élmény, de persze "fun", ha direkt történik. Nem egy Dualtron,
nem kell félni, hogy elfüstöli a gumit, csak a súlyponttal lehet játszani.Viszont: a fellépés után közvetlenül a hátsó kerék megérkezése sajnos sokkal
kellemetlenebb mivel most már nem is olyan könnyű a hátulja, és ugye nem is
pneumatikus a Pro motor. Odaverődik, na, szóval ez azért nem akkora a előny.
Térkövön is egy kicsit jobban ráz, mert nagyobb a súly a hátsó keréken, ami a
pneumatikus hátsóhoz képest jóval kevésbé rugalmas: kényelemben rosszabb.(4 barra felfújtam a kereket. Ugyanúgy 24 km/h a vége, Lágymányosira ~15-tel
tud csak felkúszni, de ilyen a vezérlő, az eredetivel pár km/h-val gyorsabb volt.)Amit a dupla motortól várok: jobb hegymászóképesség, jobb gyorsulás/fékezés
továbbá picivel nagyobb utazósebesség. Ha kb. 30 km/h körül fog tudni, nekem
az teljesen okés, főleg ha értelmezhető idő alatt el is éri. Ja és a hatótávolsága
is sokkal jobb lesz, mivel nem csak egy 6Ah akku fogja etetni, hanem 2 db 6Ah
akku. Ez sem sok, tudom, de kis pénz, kis foci. A semminél azért jobb lesz. -
DigitXT
félisten
válasz
NandorHUN #4441 üzenetére
Nekem van motorom, mégis el tudnék képzelni egy Dualtron Spidert. Just for fun.
De mivel annyi zseton nekem nincs erre a hobbira, egyelőre RWD Kugoo teszt jön:
Nyilván innen már csak egy macskaugrás az AWD, kár, hogy még nincs vezérlőm,
meg a hibás akku pakk tényleg hibás, át kell még építenem azt is. Meg pl. egy 2K
értékű gyári hosszabbítóval semmiből nem állt volna az RWD. De arra várni kell...Szerk: igen, a cucc prototípus*, nincs előfúrva a villa a gyári csavarokhoz, ezért a
kábelkötegelő, ami tartja a műanyag burkolatot... (Amúgy van egy gyanúm, miért
voltam lassabb sokkal: 1 bar volt csak a kerékben, azért az megfoghatatta picit.)*: ez egy eufemizmus arra, hogy gányolt, amit itthon találtam cuccokat jeligére...
-
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #4397 üzenetére
Mi a tökömről hadovál ez az oldal? Miféle KRESZ módosítás született meg?
Az, hogy a belügyminiszter elmondja a véleményét, az még NEM törvény. Oké,
ott követi el az ember az első hibát, hogy úgy véli, hogy jogállamban élünk...Ui: az, hogy a rendőrség a jogszabályok alapján köteles eljárni, semmitmondó
frázis, főleg egy olyan témában, amiben a jogszabályok is kb. semmitmondók.
Mindjárt ott van a kerékpár definíciója: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet
emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. Hol élünk?Bővebben: 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
B-L-A-C-K: csak annyi? Kettőt kérek...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI AVATA 2 drón - 2026.05.20-ig DJI garancia
- SEIKO NEO SPORTS CHRONOGRAPH SSB303P1
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI Mavic 3 Pro RC - drón szett új állapotban - 2 akkuval
- DJI Mavic Air 2 Fly More szett Friss vásárlás, aktív DJI Care, újszerű állapot (AZ ÁR ALKUDHATÓ)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA FSP 650W
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest