Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
Drizzt01 #12990 üzenetére
Egyik linked se jó.
Szerk: kitúrtam az URL végéről... Ez az akku?
Első körben azt mondanám, hogy túl szép, hogy igaz legyen.
Második körben meg ezt se tudod berakni, hiszen 7.5 cm magas.
(A 18650 ugye 1.8 cm x 6.5 cm méret, a 21700 pedig 2.1 x 7...)
Kitúrtam a gázkart is, háát.. Engem az ilyenekkel ki lehet kergetni
a világból, ezeket csak úgy hívom, hogy ergognómikus gázkarok... -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
Drizzt01 #12976 üzenetére
A link nem megnyitható. Amúgy milyen roller* akkora határ szar, hogy az
USB kimenet elrontja a gáz jelet? Csak hogy véletlen se vegyek olyat.
(Tudom én, hogy a feszmérés macera, ha elmászik a referencia, de na...)*: tudom, nem a roller hibája... A gázkaré. De akkor is meglehetősen gáz.
-
DigitXT
félisten
válasz
Drizzt01 #12968 üzenetére
Szinte biztos, de vannak kivételek.
Azonos cellákból egyértelműen.
Viszont 18650 létezik 2000mAh-3500mAh között, szóval lehetséges,
hogy adott méretű akkukpakk közel 75%-kal nagyobb kapacitású. És
amúgy az se biztos, hogy 18650! 21700-ból van 5000mAh cella, ami
fajlagosan nagyobb energiasűrűségű: kisebb, könnyebb lehet a pakk
ugyanakkora kapacitás mellett. Miért nem ilyen mind? Mert drágább. -
DigitXT
félisten
válasz
Drizzt01 #12963 üzenetére
Na ez az, amit nem tudsz berakni 6 cm mély taposóba. Álló cellás: 7 cm
Itt van még róla infó. Azért a magyar kiskereknek is van bőr a képén...Méretből, tömegből lehet következtetni hány párhuzamos cellából áll.
A 25A limitből meg arra, hogy ezek nem túl nagy áramú cellák lehetnek.
(Cserébe nem is nagy kapacitásúak: ezért tud olcsó lenni, mert gagyi...)Ui: valszeg 13s10p 2600-as cellákból, 19x7 rácselrendezésben. (Sokkal
kisebb, könnyebb lehetne, ha jobb minőségű cellákból rakják össze...)
-
DigitXT
félisten
válasz
Drizzt01 #12958 üzenetére
150-200 egy 13s6p? Az durva... A baráti ár relatív... Én 30-35K-s ajánlatot
kaptam a 13s7p hegesztésére (nem készítés, csak és kizárólag egyetlen
munkafolyamat), erre azt mondtam, hogy lófaszt, megcsinálom inkább...Elvileg a legdrágább része maga a cella, de ha 800 Ft/db áron megéri azt
akár eladni is akkor mégsem. Nekem az okos BMS dobta meg végül...
(Ami előtte volt, szintén Daly 60A, azt kiszórtam 7K-ért: annyiért lőttem, s
nem vagyok egy lehúzós típus, aki megvette jól járt, nekem meg nem kell,
az okos BMS előnye, hogy egy csomó infó kinyerhető belőle, ez megérte.)Összesen nem tudom mennyibe került. De anyag árban biztos 100K alatt.
Somatom: neked a régit szét kellene szedni, és újra építeni új cellákból.
Ez könnyebb, mint teljesen új pakkot összerakni a semmiből. Ott van már
minden készen, csak egy kicsit hegeszteni kell, meg forrasztani = sima.Persze ahogy előttem megjegyezték: én se vállalnék felelősséget, ha épp
meghibásodás miatt leég a lakás. Szerintem a kínai akkugyártók sem, lol.
A Shimano 670€-ért talán. Csak bizonyítsd be, hogy ők basztak el vmit.
(Láttam elég kínai akkut belülről, hogy tudjam, annál jobbat tudok magam
is építeni, ha meg valami elromlik, tudom, hol a hiba... Nincsenek illúzióim
azzal kapcsolatban, hogy a bazidrága gyári akku ugyanott készül-e...)
-
DigitXT
félisten
válasz
Drizzt01 #12954 üzenetére
Volt rá példa, de inkább nem.
Magamnak bármikor, occón.
(Mondjuk ahány ponthegesztőt elfüstöltem, már az occó se igaz, lol.)Ui: viszont egész jó barátságba kerültem azzal a Daly BMS-sel, végre!
Olvasom a Mátrixot. Hogy ez miért nem jött át Bluetooth-on, rejtély.
(Pontosabban tudom én, hogy BT 4.0-án nem fér át egyben. De akkor
igazán darabolhatta volna, vagy valami. Sebaj, jó lesz kanócon is...)
-
DigitXT
félisten
válasz
Drizzt01 #12952 üzenetére
A 6 cm probléma... Az összes akkupakk kiesik, amiben állított cellák
vannak (18650-ből, min. 6.5 cm magas).Márpedig olyan irányban
lehetne igazán kihasználni a helyet. 57x13 az jó, elférne nagy* pakk,
de ha fektetni kell akkor jelentősen szűkülnek a lehetőségek, sajnos.*: pl. 13s7p, igaz, hogy távtartókkal már nem triviális elrendezésben.
De senki nem mondta, hogy az összes cellának egymás mellett kell
lennie, csak úgy könnyebb házilag összerakni: vannak ilyenek is...
A fenti megoldás pl. egy 13s6p 21700-as pakk alapja... keskenyebb
kivitelben... de ha neked kell vágni a nikkelszalagot, ez macerásabb. -
DigitXT
félisten
válasz
Drizzt01 #12947 üzenetére
Legtöbbje átverés: óvatosan! Csak olyat vegyél, amiben tudod,
hogy milyen cellák vannak, és tesztelni is fogod, mivel ha köze
nincs a leírtakhoz, akkor ablakon kidobott pénz/reklamálhatsz.Ui: egy 48V 20-24Ah akku azért nem kicsi... Hova fogod rakni?
Nem rég építettem 13s7p-t tele van vele egy bazinagy doboz a
kormányon. Jó, hát kicsit más formában elfért volna, valahogy
a taposóban, de ott meg már lakik egy másik ~24Ah akku, LOL.Amúgy a kínaiak jellemzően fos 2000 mAh cellákból építenek,
de amikor címkét kell gyártani, nyugodtan ráhazudnak bármit!
Egyszer vettem egy 10Ah akkut, de csak a matricán volt annyi.
Zsugorfólia alatt már látszott, hogy 8Ah (4p volt 2x4=8), aztán
kb. tudott 6-ot? Mondhatni marha jó vétel volt. Amúgy ilyenkor
az akku nem csak nagyobb, de nehezebb is... szívás lehet vele. -
DigitXT
félisten
válasz
derrik #12899 üzenetére
Ugyanazért csinálja ezt feltöltés esetén, mert törött.
Amelyik cellacsoport szétesett, az hamarabb feltöltődik,
ezért a BMS megállítja a töltést. Zöldre vált a töltő, mert
nem folyik áram: ha bekapcsolod a rollert, írja, hogy 42V.
Igen ám, de ez nem akkufeszültség, hanem csak a töltő!
Kihúzva a töltőt, hopp lepereg 39.9-re = klasszikus törés.
Titanic ugyanezért: 1 vagy 2 cella kapja a 11A-t 3 helyett.
Az nem bírja: ha sokat megy így, az el is fog gyengülni.Ui: meg tudnám csinálni, csak kicsit sok meló van most,
(jó ideje) a nagy döggel.Ha gurulna újra, akkor talán...
A fenti képet pont ma kaptam hasonló gondokkal küzdő
kollégától. Elvileg meg fogja tudni csinálni magának...
Elvitte az egyik ponthegesztőt. Ha vállalja, privátban írok. -
DigitXT
félisten
válasz
FőDudu #12885 üzenetére
Meglehetősen nagy szívás, de ha van (nem biciklis) gumiszerelő vasad,
meg hőlégfúvód, és egy satu, akkor azért megugorható a dolog.
Illusztrációként egy kép, ezen még nincs bent a másik perem a helyén:Sajnos abban van valami, hogy a komfort rosszabb lesz, meg akár még
az akku meghibásodásához is vezethet a dolog (lásd ponthegesztések,
amik azért a Xiaomiban sem örökéletűek). Viszont szerintem "ócskább"
az a roller, amit tolni kell, mert defektes, mint ami kicsit zörög, de gurul:
egyéni preferencia kérdése. (Ahogy az is, hogy azokra hallgatsz-e, akik
valami nagyon más mozit néznek, vagy arra, aki látott már ilyet közelről.
Esetleg volt dolga vele, vagy van már némi tapasztalata a témában, LOL.
Semmi baj nincs azzal, ha valaki kezdő - csak ha szakértőként adja elő
a szemmel láthatóan hiányos tudását, az azért megmosolyogtató.)
-
DigitXT
félisten
válasz
derrik #12891 üzenetére
Mennyi kilométer van benne? Ha nem extrém sok, nagyon valószínű, hogy
még semmi baja a celláknak, hanem az a (típus)hiba ért utol, miszerint az
akku simán eltörik: a ponthegesztett nikkelszalag papírvékony, és elfárad...
(És/vagy a hegesztés adja meg magát. Attól függően, hogy melyik műszak
csinálta a gyárban. Láttam olyat, ami gyárilag már javítva volt, gyűrött, stb.)Győrben dolgozik egy srác ilyeneken, 15K-ért felújítja neked... Nem olcsó,
de utána tartósabb lesz, mert vastagabb nikkelszalagot használ... elvileg...
(A cellák ettől ugyanolyan szarok maradnak: 1800 mAh körül, jellemzően.)Másik opció egy sima megerősítés, amikor az ember felülhegeszti a gyárit
úgy, hogy nem szedi szét az egész pakkot atomjaira: én egyszer egy ilyet
5K-ért csináltam, de a megrendelő inkább lelépett a csere akksival. Vicc...
(Aztán eladtam a javított+tesztelt akkut, aki megvette boldogan használja.)Harmadik opció egy komplett akku vásárlása. Ugyanaz a győri srác csinált
50K körül nagyobb kapacitású cellákból, okos BMS-sel. Megéri? Passz.
Maga az akku biztos jó, de hogy a roller értékének több mint fele az baj.Végül, de nem utolsó sorban, lehet venni gyári akkut, aztán egy darabig jó!
(Ha szerencséd van, sokezer km belemegy, mielőtt megint eltörik, ill. ugye
az garanciális, ha előbb történne a baj: én anno így kaptam gariban akkut.)Még egy opció, hogy eleve Pro akkut veszel helyette, ugyanaz a méret, de
persze ugyanúgy eltörhet: a technológia ugyanaz, a cellái vmivel jobbak.Ui: használt akku is kifogható 15-20K körül, de a tartóssága kérdéses: azt
tudja az eladó garantálni, hogy most mennyit tud, pl. 5.9Ah, akkor az még
cellaszinten biztos jó, és lehet reménykedni, hogy nem fog eltörni.
Volt nálam pár ilyen akku. De múlt héten elvitték az összeset. C'est la vie. -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12871 üzenetére
Én is megdöbbentem rajta, mert motorból kiindulva ilyennek még csak léteznie
sem szabadna, de létezik, sőt, elterjedt, még drágább rollereken is előfordul.
Igen, a dobfék ebben az esetben abszolút racionális, karbantartásmentes.Casseius: még nem tudom, hogy megéri-e, de hát az egyetlen radiális abroncs
a piacon, ami rollerre kapható. Amit korábban tublessként használtam, az nem
igazán volt erre alkalmas, szép lassan leeresztett, de ami a nagyobb probléma,
hogy az első utamon defektet kaptam vele, aztán kb. a másodikon is...
Tudom, hogy ez csak pech, de ha erősebb az abroncs esetleg jobban bírja... -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12869 üzenetére
Sajnos, ezek az alap biciklis fékek mind ilyenek. Nem, ez nem úszónyereg:
a nyereg teljesen fix, a külső pofával a tárcsa görbítése árán lesz fékhatás.Nyilván annál kisebb lesz a görbület, minél közelebb van az a mozdulatlan
belső fékbetét a tarcsához: ha be van lőve fasza, de ahogy kopik elmászik.
Nem állítja utána magát, kézzel kell vele szarakodni. Ehhez képest egy fél-
hidraulikus nyereg maga a csoda, két oldalról fog, ahogy kell. Létezik csak
bowdenesből ilyen, csak két kar kell hozzá, nagyon nagy = nem az igazi.... -
DigitXT
félisten
Kaabo Wolf King GT: rácsavarozott LCD-vel.
Lehet, hogy napfényben
semmi nem látszik rajta, de igazából menet közben tökmindegy. Okés,
van egy csomó infó, amire a mérnök kíváncsi, de arra adatrögzítés kell:
nem igazán opció, hogy nyélgázon olvasod le a pici számértékeket...
(Azért megpróbáltam: 50A körül szabályoz le, az két motorral 100A, és
az elméleti max. feszültség mellett ebből jön ki 8400W. Amúgy 2000W.
Mármint egy motor névleges teljesítménye... de az nem sokat számít...)
Élménybeszámoló: no comment. Bővebben: no comment! (Ha nagyon
bele akarok kötni, akkor 90 km/h-nál lehetne stabilabb. Nyehehe.)
De most komolyan. Hihetetlen jó vas, bár nem roller, tök más élmény!
Motoros. Nem véletlen "full" motoros szerkóban próbáltam csak ki.
Nem kezdő roller. De sok motoros, tank-rolleres tapasztalattal élhető,
szerethető. Abszolút közútra van, járda/bicikliút csak kis fokozatban:
olyankor kezesbárány. Sőt, egy mororral még maxon is tök kulturált...
A tűzijáték két motornál van, durva csíkokat lehet húzni az elsővel.
Utóbbival az a baj, hogy csak technikás egyenesben jó, kanyarban ha
rácsapsz a hüvelykujj gázkarra... Veszélyes: félmarkolatost raknék rá.Nagyjából ennyi. Volt ott egy Mantis 10, az is kellemesen gurult, csak
a Wolf King GT után közvetlenül volt nagyon fura: könnyű, gyenge, lol. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
sandró60 #12841 üzenetére
De azért az megvan, hogy a másik fékkar nincs bekötve?
Mármint nincs rajta
semmi, ami féket üzemeltetne (bowden, fékcső), ergo kizárólag egy elektromos
kapcsoló, ami a motorféket kapcsolja: nem lennék benne biztos, hogy ez bármi
megbízhatóságot jelent magában, inkább "előkészítést" fékkel szerelt kerékhez.Ui: a sima Xiaomi hátsó fék (1 db fékkarral) szintén tartalmazza ezt a kapcsolót,
tehát kapcsolja a motorféket is (menüből állítható módon): ehhez nem kell 2 kar. -
DigitXT
félisten
válasz
janes1976 #12829 üzenetére
Itt az ok-okozat fordítva van amúgy.
Nem azért húzza le, mert nem
vette meg, hanem azért nem vette meg, mert rossz a véleménye róla.
Most az, hogy ez megalapozott-e, az más kérdés... Valóban baromira
nagy hatása van a közvetlen(nek hitt) tapasztalatoknak: ez nem pont
magyar sajátosság, hogy az ember mindig qrva okosnak hiszi magát.
(Jó hát magyar fórumokat olvasva azt hihetnénk, hogy, pedig dehogy.
Angol fórumokon is gyakran ugyanolyan kreténségeket lehet olvasni.)Alapvetés, hogy a marketing hazudik... De a talponállóban Józsi bá'...
Na ő tudja a tutit, és az elcsípett* rossz véleményére már egész szép
önigazoló elméleteket lehet felhúzni. Vegyük azt az első villát. Törik...
Legalábbis valakinél, valamiért eltört. Egyszer, vagy kétszer, mindegy.
Nem akarod, hogy veled is megtörténjen. Nem veszel olyat. Elkezded
az egész konstrukciót démonizálni. Végülis ha igaz, hogy a SOKADIK
törés jön szembe, valóban lehet konstrukciós hiba. De néha az ördög
a részletekben rejlik. Pl. ha meglazult a villa, a felhasználó meg szart
a jelekre, és addig hajtotta, amíg eltört... Bezzeg, ha meghúzta volna
a csavart! Lehet, boldogan ment volna még több ezer kilométereket...*: volt erre valami kísérlet is, hogy egy abszolút "meggyőzött" embert
egyetlen, spontán(nak tűnő) kis infóval azonnal el lehetett tántorítani,
mégpedig azért, mert ha a marketing hazudik, úgy érzi leleplezte. -
DigitXT
félisten
válasz
Horn Ákos #12790 üzenetére
ne hívjuk már rollernek ... létrejöjjön egy külön kategória
Fogsz majd csodálkozni, hogy ettől függetlenül rollernek fogják hívni őket?
(Nevezetesen a tervezet szerint ezek mind motoros rollerek, a pálcikák meg dettó,
csak ún. kis teljesítményű motoros rollerek. És attól, hogy egy huszárvágással az
SMKP szabályokat fogják ráhúzni, beteg - de ettől még nem lesz belőle SMKP.)
Ui: az összes FW-huszárnak menni kéne a levesbe, ~900W csúcsteljesítménnyel,
ha igaz lesz... nem tudom, meddig veszi be a jogalkotó, hogy az összes agymotor
csak 350W-os. Ahogy az összes pedelec 250W papíron. Aztán FW pöcköléssel a
"rásegítés" egészen 45 km/h-ig működik, pedig tudjuk, hogy oda teljesítmény kell.) -
DigitXT
félisten
Ezért kell kb. 2000W, hogy menjen 40-45-tel felfelé (is)...
Vagy hát a mellékelt ábra szerint 50-60-at... Nekem ezzel az az
egy bajom van, hogy 50-60-nál gyorsabban történnek a dolgok,
és ezeknek a lélekvesztőknek a menetstabilitása, khm... Szar...
(Kicsi a kerék, meredek a villaszög, jajj annak, akinek tempónál
beszitál a kormány. Kurvagyorsan lehet nagyon nagyot esni.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Drizzt01 #12767 üzenetére
Elhiszed, hogy baromira semmi izgalmas nem lesz ebben 45 km/h-nál sem?
Tudom, mert az enyém meg annyit megy végre, teljesen feltöltött akkuval... És?
Hosszú egyenes út és azért "izgalmas", mert 10 km/h-val többet mutat a mérő?Max. akkor izgalmas, ha mégsem annyira egyenes, attól megy fel az adrenalin,
hogy mikor fogsz elfirkálni egy gyökéren.Végülis az is egy szórakozás, LOL.
(A bicikliút rosszabb szakaszán 40 fölött menni istenkísértés, és az a Kirin klón
se lesz annyival masszívabb, hogy biztonsággal meg lehessen tenni. De vegyél,
húzd szét, csak ha bármi van, majd jusson eszedbe: én szóltam... Nyilván nem
vagyok szent a tankommal, s nagyon kíváncsi vagyok a 8kW-os teljesítményre,
de kb. egy teszt lesz, aztán le lesz csukva, mert csak kaparni fog, menni nem.)Ui: ez amúgy rámutat a dilemmára, hogy alkalmas-e "hosszútávú" közlekedésre
a roller, és hát úgy néz ki, hogy alkalmas, DE... De nem izgalmas. Meglepetés?
És akkor se izgalmas, ha 2x gyorsabb... Fasza egyenes úton állsz és mész.
Elvileg a közlekedésnél az a cél, hogy hatékonyabb legyen... Nem izgalmasabb:
gyorsabban mész, többet fogyaszt, ám kevesebb ideig tart az út... ez az előnye.
Már amíg teheted. Ha majd trafiznak a rendőrök, akkor nista bicikliút.Viszont
onnan tényleg izgalmas lesz, mert bármikor elsodorhatnak az autósok.Szerk: mondanám, hogy vegyél motort ha izgalmakat keresel, csak hát azok a
motorosok, aki közúton keresik, elég gyakran a Kék fénybe kerülnek, zsákban.
És általában nem arról szólnak a hírek, hogy egyenesben szálltak el! Hanem a
kanyarban, mert a kétkerekű élvezeti értékét a kanyarodás dinamikája adja. (Ill.
persze rolleren ebből kevés van, de akkor mondjuk a fergeteges gyorsulás...)
Jó, hát rolleren abból is kevés van, ezért szokták húzni a teljesítményt az égbe. -
DigitXT
félisten
válasz
Drizzt01 #12765 üzenetére
Amikor a motorvezérlő kivezérli végsebességre a motort, és az adott akkuval
adott fordulatszámot tud, akkor ott NINCS tartalék. Időzítéssel lehet "icipicit"
még növelni a tempón, de érdemben semmit, gyári vezérlővel meg pláne...
Amit írsz, max. akkor igaz, ha valami sz.r szoftveres korlát van, ami kiüthető.Ami könnyen hekkelhető bármilyen vezérlőn hardveresen, az az áramkorlát...
Xiaomi esetén szoftveresen is mókolható. Ezzel játszotok legtöbben, ill. ott a
végsebesség szoftveres korlátját toljátok ki... De amikor ott a motor vége, hát
ott a motor vége. Onnan nincs tovább, csak a feszültség növelésével. Amúgy
a Xiaomi vezérlő elvileg különösebb mókolás nélkül elviseli a 12s akkut, azaz
még 20%-ot tudnál rajta húzni különösebb erőfeszítés nélkül. De egy pálcika
rollerrel 40 km/h fölött repeszteni csak ideig-óráig buli: az első esésig...
Remélem mind full face bukóban nyomjátok, ha ennyire megszalad a szekér.így vissza tud menni a gyári a gari miatt.
Én kurvaélet, hogy nem gariznék le egy túlterhelt, leégetett vezérlőt...
Ha annyira elmelegszik, akkor annak fizikai nyoma is megmarad a NYÁK-on. -
DigitXT
félisten
válasz
Drizzt01 #12759 üzenetére
Hol kevés? Közúton megértem, bicikliúton viszont bőven jó az. (Ritka,
ahol 40 fölött lehet, vagy érdemes menni: szabályosan meg így se jó.)
Az 500W meg nagyjából 32 km/h-ra elég, légellenállástól függően.
Ha azt megfutja az a Mi3, akkor vagy sokat csal, vagy szénnéhúztad...Ha váltasz egy olyan vasra, ami éppen kiköhögi a 40-et, nem leszel túl
sokkal előrébb. Közútra tempó ÉS gyorsulás kell, 500W az oda lófütty,
főleg ha egy pici emelkedő is van: dupla motor, 2000W, az úgy okés. -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12746 üzenetére
Természetesen minden kétkerekű sz.pás esőben/hóban/fagyban. Nem is
indulnék neki rollerrel, de mondjuk motorral simán mentem: nem volt más.
Az inkább az autó addig opció, amíg "égetni való" pénzed van. (Ha költség
optimalizáció a cél, akkor a BKV még úgy is kedvezőbb, ha jegyet veszel...
Amikor lerohadt a motorom, és látszott, hogy nem egy napos, akár kétheti
bérlet is megérte, mert ugye menni muszáj volt: kényelmetlen, de "olcsó"...
Ehhez képest egy roller 180K-ért nem veszedelmes tétel: ha csak néha* ki
tudja váltani az autózást, már megtérül a vételár szerintem, és nem kukás
egy év után, max. akkut kell bele újítani, ha úgy van, de az se biztos.)
*: igen, nem feltétlen minden nap, ha olyan van még mindig mehet autóval,
nem növeli az eddigi költségeit. Idő spórolás necces, de a költség triviális... -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12744 üzenetére
Annyiban egyetértek, hogy ennyire korlátozott sebességgel nagyon (túl)
sokat kell rajta állni, úgy meg annyira nem nyerő.Viszont, autózáshoz
hasonlítani költségben: az is irreális.Napi 2000 Ft csak a parkolás,
ha nincs ingyenes. És általában nincs (Bp). (A dugó/benzin/amortizáció
járulékos veszteség: nekem a parkolás kizárta teljesen az autót. Viszont
a BKV elég sz*r volt, így tizen pár éve motorral járok dolgozni.) A roller
akkor jött a képbe, amikor 2x7 km-re bulinak tűnt. Végülis: az volt. Aztán
13 km-re költöztem, azt meg már nem bírta volna egy akkuval, meg fene
se akart sokáig állni felfelé: dupla motor, tripla akku, teljesen jó volt. Oké,
segített, hogy 35p körül legyen az út, hogy40 km/h volt a végsebesség.*
(Meg hát emelkedőn 1000W alatt nem is érdemes próbálkozni, túl lassú.)Ui: anno 350W-tal, külvárosi bicikliúton, kevés lámpával bruttó 24 perces
köröket mentem ~7.7 km-en, ami közel 20 km/h átlag, úgy, hogy annak a
vasnak vége volt 25-26 km/h-nál, tehát nem lehetetlen vállalkozás. Annyi
a probléma, hogy 3x ennyi távon egyszerűen fárasztó, és hát nem 1 óra...*: vagy mégsem, hiszen ezt is még a 36V akkuval mértem: 28 km/h max.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #12701 üzenetére
A régi típus 8", tömör gumi, de láttam már egy új típust is: a bumszli
akkujáról ismerhető fel. Az ilyen 10" körüli (elöl) olyan, mint a Tier.
De az is tömör gumis, szóval térköves bicikliúton egy nagy sz.r.Egyedüli általam ismert értékelhető bérroller a Bird. Az tömlő nélküli
felfújható 10" keréken egész jól gurul, de ezen felül az sem rugózik...
(Menetteljesítményben is a legbrutálisabb, de 25 km/h-nál falba áll.) -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12699 üzenetére
Van kolléga, aki Super Szopóval jár. Egynek biztos jó. De nekem az SMKP
teljesítmény nem a barátom, ha már motorozásról van szó. A városban is
kevésnek érzem, egyszerűen a forgalom ritmusát nem tudja felvenni. Oké
hogy a roller sem, de egyelőre nem kell neki (még féllegális bringaúton is).
Egy rendszámos vas átalakítása papírozás szempontjából se egyszerű.Ui: Karotta villany Porsche projektje nagyon tetszett, de az is egyedi dolog.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12696 üzenetére
Van egy 400-as nagyrobogóm, milliókat költöttem rá, de a karantén óta
gyakorlatilag nem használom. Ez a roller téma egy új hobbi, lesz belőle
haszon a motor felé is (programozás). Az is tele volt műszerezve anno,
volt is tervben fogyasztás mérés pontosítása Arduinoval: majd most.
Ahogy a gyorsulásmérést is szerettem volna pontosítani, meg mindent.Ui: régi, karbis vas, de lehet, egyszer injektoros lesz. (Elektromos nem...
Mármint semmi bajom nem lenne vele, de nem túl egyszerű átalakítás.)
Ráadásul 30LE-t házilag kihozni... Te se építed át elektromosra a HD-t... -
DigitXT
félisten
Nem igazán, mert árban sajnos túl vannak az ingerküszöbömön.
Nagydarab tesztelő Top5 listája: ránézésre (nevek) milliós cuccok.Ui: a magam részéről egy FLJ T11-et építgetek: szimpla motorosként
érkezett használtan, olcsón. Akku nélkül, 600W vezérlővel. Azóta már
dupla motoros, nagy akkus, "párezer" wattos. Jó is lesz, ha kész lesz!
Odébb lehet majd vele állni. Bár eddig se gyorsult nagyon szarul, LOL.
(Viszont az akkuval nem voltam elégedett: majd most, csak fejezném
végre be a különböző okosságok programozását... Sokat fog tudni.)
- pontos sebesség, gyorsulás, akku felhasználás, megtehető távolság,
pontos idő, kerék nyomás, hőmérsékletek, áram, teljesítmény, minden.
Amúgy elvileg 150 kg-ig jó a váz. Cserébe nehéz mint állat... (nem alu) -
DigitXT
félisten
Valami batáros dög, dupla tárcsafékkel, szerintem... Az a minimum.
Kisebb pálcika rollerek nem bírják az ekkora terhelést, törnek mint a ropi.
Vészfékezés az külön művészet két keréken. Gyakorolni kell sokat, és ha
van rá mód érdemes elkerülni (defenzív vezetés), adagolni kell a féket és
mindeközben keresni a menekülési útvonalat. (Ritka esetben a gyorsítás
is segíthet ha van lehetőség elslisszolni a baj elől, de ez inkább motoron.) -
DigitXT
félisten
válasz
Drizzt01 #12627 üzenetére
Nézd, én áttekercseltem egy motort, lejtőn ment 50-et, oké. Életveszély.
Szerencsére síkon saját erőből csak 36 km/h volt a vége*, s emelkedőn
leégett a francba. Örülök neki. Tényleg. Sok f.sságra képes az ember.
Oké, kíváncsi. De mások azért esnek pofára, hogy neked ne kelljen, LOL.
(Persze a tuning S1-em dupla motorral, 2700W csúcsteljesítménnyel.
Ment az rendesen emelkedőn is, de ugye két vezérlő/13s akku stb. Nem
az, hogy ratöltök vmi hekket, aztán 45 km/h. Ja, a mesében. Hátszéllel.)*: de nem a 11A gyári vezérlővel. Na ezt az áramkorlátot tudod te simán
átírni, amihez nekem forrasztani kellett. De magában az nem sokra elég. -
DigitXT
félisten
válasz
Drizzt01 #12618 üzenetére
Egy adott kialakítású BLDC motor maximális fordulatszáma az akku
feszültségével egyenesen arányos. Ha a levegőben pörgetve a kerék
adott sebességre áll be (és ennek nem szoftveres a korlátja) bármit*
hekkelhetsz rajta nem fog többet forogni. (Az "erősebb" vezérlő csak
abban segít, hogy ezt a konkrét sebességet el tudd érni, de sose lesz
ennyi valójában, mivel terhelés esetén nyomaték kell, az meg elfogy.)TL;DR: nagyobb feszültségű akkut kell használni. A gyári vezérlő egy
pici növelést tolerál átalakítás nélkül, nevezetesen 12s akkut elbír.
Ez 20% sebesség többletet jelent. De persze nem fér be a taposóba,
szóval ezt jellemzően külső akkuval szokták megoldani. Esetleg egy
olyan adapterrel, ami mind a gyári, mind a külső akkut lekezeli...*: egyetlen icipici lehetősége van még a (nem gyári) vezérlőknek, az
időzítésekkel való játék, amivel esetleg 1-2 km/h-t kihozhat, de mivel
nyomaték úgyse lesz, ebből a gyakorlatban semmi se érződne.
"Csak a nagyobb akku adhat neked erőt és mindent lebíró akaratot." -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #12598 üzenetére
Több, mint 1000 HSZ-t elkövettem már itt...
Egy részét azóta meghaladta az idő, magam sem voltam teljesen tisztában a rollerek pontos működésével az elején: tanultam... egy része viszont a mai napig releváns, hiába 1-2 éves írások. Kereső használata javasolt, hiszen ez egy fórum, nem "vásárlási tanácsadó". Részemről párezer km-nyi eredeti (nem Plus, nem Kirin) Kugoo S1 tapasztalatom van. Több balesettel megfűszerezve: tudok a váz gyengeségeiről = nem ajánlom jó szívvel senkinek, főleg nehezebb pilótáknak, hiába tud papíron 120 kg-ot.
Tudok arról, hogy mekkora baj, ha nem tud időben megállni (dupla fékerővel sem)...
A Xiaomi modellje rendkívül elterjedt, az ár/érték arány kiváló, mindazonáltal nekem voltak dolgai, amik nem tetszettek. Nekem. De legalább van rajta mechanikus fék. Ez fontos! Szóval, be tudok állni a bólogatók táborába, hogy vegye azt. Miközben a lapcsalád egyik korábbi szerkesztője járt ilyennel nálam tömör gumira váltani, mivel elege lett a sok defektből. Mások meg azt írják, hogy sose kaptak még defektet.
(Ja és azt is mondta, hogy venni kéne egy "normális" rollert... pedig ha úgy tetszik, neki aztán elég sok tapasztalata van. Hiszen számtalan vasat kipróbálhatott már...)
Nem lehet olyan összefoglalót írni, ami mindenkinek megfelel. Eltérőek az igények. Építettem egy 4000W-os masinát is. De nem sokat használtam (voltak vele bajok), többek közt defektek, meg az akku szarakodott (az is saját építésű), ilyesmi.
Az egész témakör tök érdekes: lehet "szakmázni" (noha minél többet tudok, annál inkább úgy érzem, hogy csak a felszínt kapargatom), de átlag felhasználót mindez nem érdekli. Őt az akciós modell érdekli, meg hogy rááll, és gurul: védőfelszerelés ki van zárva, mert kényelmetlen.* Aztán az első esés után, ami esetleg komolyabb fejsérüléssel járt, már meggondolják a dolgot: a mikromobilitás nem játék és mese.
Nekem alapvetően motoros tapasztalatom van, de hát natúrban kezdtem rollerezni. Mázli, hogy csak egy (feltételezett) bordarepedésem lett az első nagyobb esésnél: amikor elkezdtem tuningolni, rögtön az első utamon elüthettek volna, pedig semmi érdemi különbség nem volt a lejtőn, 28 km/h-val gurultam, az autóst nem érdekelte.
*: ad absurdum valakit az hajszol balesetbe lol... Nem tudom, a szemébe csúszik?
Ui: most készül a 8000W verzió... Csak kipróbálni akarom, de le lesz szabályozva: szinte biztos vagyok benne hogy az első kerékre nagyon sok lesz az a vezérlő.
Miért kell? Nem kell, csak érdekel. 2kW körül már megvolt az emelkedőn is a 40... Több meg nekem nem hiányzik. Nagyon max. 50. Ha autók között kell haladni. De amikor kezdők keresnek 60-70 km/h-ra képes rollert, akkor az szokott fájni. Hova? Minek? Menetstabilitás ilyen is kerekeken, ekkora kátyúk mellett, nagy tempónál?!
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #12580 üzenetére
Mint a vonatoknál a kalapácsos ember?
Ha rosszul szól, viszik pumpálni.
Viccen kívül, indirekt módon mérhető, dupla motoros roller esetén könnyen:
mind a két kerék fordulatszámát mérni kell, és ha eltér pedig azonos gumik
vannak fent (nem úgy mint nálam jelenleg, de az a legkevesebb), és mindez
nem pont kigyorsítás közben, ahol TC híján kapar az első kerék, ott gáz van.
Azt nem mutatja, ha mindkettő egyformán ereszt. De szimpla defektet igen.Egyébként meg az a tervem, hogy ráhangolódom a 433.92 MHz-re, lopom a
kijelzőnek szánt jelet a saját központi kijelzőmre: tudni fog mindent IS, csak
jó lenne, ha nem tartana nyárig, mire elkészül a sok ötlet: eddig a Hall alapú
sebességmérés, SD kártyára logolás, kommunikáció az egyik akkuval, óra...
A másik akkun más a BMS, más a Bluetooth: még nagyon work-in-progress!
A rádiózáshoz meg ma hoztam cuccot, kíváncsi leszek. Egy gyorsulásmérő
is lesz benne amivel, többekközt a centrírozást tervezem megkönnyíteni.
Aztán csak reménykedem, hogy a LCD napfényben is olvasható lesz max. a
sebesség kijelzőt majd bazinagy számokkal írom ki (érintős panel, végtelen
lehetőség van a GUI-ra, diagnosztikai menük/különböző módok rajzolására). -
DigitXT
félisten
válasz
fradi81 #12571 üzenetére
Nem jó ötlet: az ellenőrzés maga ereszteni fog a keréken rendesen.
És ha kevés nyomást mérsz, úgyis fújni kell, jó ha rajta a kompresszor.Ui: én TPMS-t raktam rá, de az se jó ötlet, mert a szelepsapka helyére
csavarozott szenzor belevert a villába. A kijelző meg bumfordi, vacak.
Aztán végül úgy oldottam meg, hogy beépítettem a felnibe, úgy fasza.
De ez csak tubeless megoldás esetén játszik, belsővel semmiképp. -
DigitXT
félisten
Azért a (már babakocsi nélküli) gyereket többeknek sikerül a kaja mellé
oda állítani, pedig ez kifejezetten tilos, csak az ülőke lenne használható:
ez pont ugyanannyira higiénikus, mint a rollert bele baszarintani.
(Vagy a kutyát bevinni az élelmiszer boltba, hadd szaglásszon körbe.)
Mi ebből a tanulság? Paraszt lehet a rolleres, a szülő, a kutyás, és bárki,
bármivel, mert ez alapvetően az adott ember hajlama, csak az indoklás
az eltérő, és hogy úgy mondjam a társadalmi elfogadottsága is változó.Ui: mivel én is dolgozom, sose fogok a nappal (kényszerből) babakocsit
tologató anyuka hordákkal találkozni a kisboltban. Messze nem érdekel.
Rollerest is baromi ritkán látok. Nagybevásárolni meg külterületi hiperbe
járok, oda praktikusan mindenki kocsival jár. Fel sem merül ilyen gond.Meglepő módon mindketten dolgozunk = nem munkaidőben vásárolunk.
Szóval kicsit azért sántít, hogy kényszer lenne babakocsival bevásárolni:
rollerrel se megy az ember egy karton akármiért. Nem foglalhat nagyobb
helyet, mint egy átlagos bevásárló kocsival. Tehát ez mondvacsinált vita.
(A másik ember létezése zavar: orvosi eset... Thanos did nothing wrong.) -
DigitXT
félisten
válasz
Grafiqs #12510 üzenetére
Srácok ez már nagyon OFF, de amúgy van arra valami kötelezvény, hogy
az egy éves gyereket magaddal kell cipelni bevásárlás közben? Véletlen
nem két szülője van neki, ahol az egyik otthon marad vele, a másik meg
elintézi a bevásárlást? Ugyanúgy a kutyasétáltatás feltétlenül egybe kell
essen a bevásárlással? Költői kérdések ezek, de látom a jogát mindenki
nagyon szeretné érvényesíteni. Cserébe mások menjenek a fenébe, LOL.
Társadalmi normákra hivatkozni egy kialakuló félben lévő területen: necc!Ui: a bolt eldönti, kit/mit enged be a magánterületére.
Ha kutyát/rollert,
horribile dictu babakocsit épp NEM, akkor oda nem mehetsz be kutyával,
rollerrel, ill. babakocsival. S nem vered előtte az asztalt, hogy neked JÁR!
Nem jár. Elég csak a TESCO-t megnézni: bazinagy bevásárlókocsikat tol
mindenki, mert úgy van kialakítva az egész, hogy elfér, és legtöbben nem
2 db zsemle miatt ugranak be (arra is van megoldás: kézi kosár). Viszont
ha kijöttél a TESCO-ból a cuccal, a legtöbb üzletsori boltba NEM mehetsz
be ugyanazzal a kocsival, mert azokba meg nem fér be: ez van, fogadd el.
Ha viszont beengedtek, akkor meg befoghatja az, akit ez csak úgy zavar...
Engem is zavar a MOM-ban SPAR elé sz*ró kutya... De sajnos ez a MOM
üzleti döntése, hogy odáig oké.* De pl. a SPAR-ba már nem viheted be, így
vagy kikötöd a bolt elé, vagy nem pont akkor mész kaját venni. Nehéz ez?*: Allee ételudvarból is ki vannak tiltva a kutyák, szerintem tök jogosan, de
egyes kutyások ezt biztos sérelmezik, hiszen nekik is joguk van enni. Sőt
konkrétan odáig mennek, hogy leszarják a szabályt: ők akkor is odaviszik!
Szerinted ezek után elfogadja az ilyen, ha a biztonsági őr kizavarja onnan?
Emlékeim szerint amíg egyáltalán NEM lehetett kutyát bevinni a bevásárló
központokba, nem volt tele előttük a placc kikötött kutyával. Megoldották...Ha nem vihetem be a rollert, nem viszem be. Vagy lezárom kint, vagy nem
ott vásárolok, vagy horribile dictu nem rollerel megyek, ha ott van dolgom...
Ha viszont beengedtek nem a fórumos trollok mondják meg, hogy oké-e. -
DigitXT
félisten
válasz
Horn Ákos #12478 üzenetére
Nekem nem vágtak ilyet a képembe soha, tőled olvasok ilyen okosságokat:
amíg kicsi rollerem volt, ahová beengedték, bevittem, ahová nem, oda nem.
Soha nem volt belőle konfliktusom senkivel. Amikor a bevásárló kocsi alsó
rekeszébe tettem, végképp nem köthetett bele senki: aki parasztba tolja az
simán berakja kutyaszaros kereket a kaja mellé, mert jól van az úgy.
Nagy rollert meg nem fogok bevinni sehova, tologassa a franc: lezártam.Ui: nem válaszoltál a kérdésre. Ha nincs rollered, miért jársz ide fröcsögni?
Ha meg van, ugyanmár leírhatnád, milyen tapasztalataid vannak vele, hogy
zárod le, meg ilyenek. Többet érne, mint az értelmetlen személyeskedésed.
Hogy téged idézzelek: ne te legyél az a balfasz, akit mindenki utál... -
DigitXT
félisten
válasz
Horn Ákos #12473 üzenetére
Te egyébként milyen rollert használsz, hogy egy egyszerű ténymegállapítás*
a szemedben értékítélet? Aki rollerezik, az a társadalom szemében szemét?Ui: kutyát mégis mi a jó francnak engedik be lassan minden boltba Bp-en?
*: jellemzően nem okoz dugót egy roller, ezen nincs mit megvitatni...
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #12464 üzenetére
Az a baj a nagy "jogászkodásban", hogy az autódat ellopó suttyó is azt fogja
mondani, hogy ő nem lopta el, csak egy kicsit autózni szeretett volna vele.
Innentől pedig egész más lesz a történet jogi megítélése. Szomorú... Viszont
rákerestem a kifejezésre, s örömteli, hogy némileg szigorították (Btk. 380. §.)
Mindazonáltal ezek csak a gépjárművekre érvényesek, a roller meg nem az... -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #12462 üzenetére
Hát én qrvára kíváncsi lennék arra a szitura, amikor ül az emberünk a moziban,
elkötik a vasat, de neki ugye nem került ki a látóteréből a GPS miatt, és utána
tud szaladni az utcán.Tolvajkergetőket csak felületesen ismerem, de sajnos
az rémlik, hogy pont beleszaladtak ilyen önbíráskodós garázdaságba párszor...Szerk a szerkre: átírtad a látóteret felügyeletre: ha és amennyiben a tracker az
egész útvonalat lejelenti, akkor végülis elképzelhető (hogy az elkövetőhöz visz),
de látván, hogy a Lime-ok GPS-e mennyire pontos, erre azért nem alapoznék... -
DigitXT
félisten
válasz
Horn Ákos #12457 üzenetére
Ezeken a szkenáriókon hogyan segít egy riasztó, vagy esetleg egy GPS tracker?
Mert ugye nem maradsz a roller közelében. Téged nem riaszt, más meg leszarja.
Ha meg már elvitték, akkor sokra mész vele, ha le tudod kérdezni merre jár (ha le
tudod), mert abból a jószág visszaszerzése a legritkább esetben várható, esetleg
egy kis önbíráskodásig eljuthat a dolog, de ennyi. Le kell lakatolni, ha úgy van.Persze erre mondhatják, hogy a lakatot levágják: az, aki felkészült, biztos, de az
aki annyira felkészült, valószínűleg nem szarja össze magát a riasztótól sem...
(Leggyakoribb tapasztalat a riasztókkal az ún. téves riasztás, amikor a tulaj szív.)Motoron azért áldás a riasztós tárcsafékzár, mert ha rajta felejted, és úgy akarsz
elindulni elkezd visítani, így nem esel pofára: motoros kollégának utcán volt, hogy
szóltam, hogy rajta maradt, mielőtt összetöri magát lelkesen nekilendülve...
A motor annyival jobban meg tudja védeni magát, hogy egy 65 kg-os c.gyereknek
esélye sincs felkapni, és elszaladni vele, ellenberger egy 10 kilós rollert elbír.
Ha viszont le van lakatolva a vas, és nincs erővágója, mert nem lopni indult, bukja.
Ha nem kifejezetten a te rollered akarják ellopni (márpedig egy tucat Xiaomi miért
lenne valakinek a listáján), akkor elég annyira védeni, hogy ezeket elkerüld szvsz.Amúgy én láttam anno a cégnél rollert tologató embereket a 4. emeleten.
Volt, hogy én is felvittem, de aztán megoldódott a tárolás/töltés a mélygarázsban. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #12449 üzenetére
3 km-re elég akármi, ha nincs benne hatalmas emelkedő...
Egyébként két motorra egy akku, az baromság: megdöglik.
(A gyári hatótávolság fele se lesz meg, és hirtelen halál.)
A nagyobb roller nagyobb távra, terhelésre, sebességgel.
Én most 40 kg körüli tankot építek, kb. 8kW lesz csúcsban.
Mondjuk szinte biztos vagyok benne, hogy az első keréken
sok lesz 4kW, szóval vissza kell majd venni, vagy TC-t írni...
Hatótávolság talán lesz 50-60 km: nem fogom kihasználni. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #12446 üzenetére
Sokkal jobb hegymászó képessége van. És sokkal jobban fékez:
ettől nem lesz rakéta. Valós végsebesség marad 28 km/h, de az,
hogy fele olyan távon megáll, és emelkedőn jóval gyorsabb, jó.Viszont most szólok, hogy gyenge szar a váz. Főleg az első villa.
Amikor kitörik alattad, lefagy az arcodról a száguldás mosolya... -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12414 üzenetére
Úgy érted, hogy egy lezárt aluljáróba, ahol nem sétál egy óvodás csoport,
meg három járókeretes nyugdíjas. (Ha nincs lezárva, honnan tudhatnád?)Elfelejtettem említeni a 3.5 mellett a +0.5 esésemet, ami egy gázolás volt
a járdán, <24 km/h-nál.... Nagyon nem ajánlott járdán "tempót" menni... -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12410 üzenetére
Nekem is tetszik, hogy fel lehet rántani, ha hátul hajt! Viszont amikor
megérkezik a hátsó kerék a padkára, az fáj... nehéz az agymotor...
De hát ez van. Összkerékhajtás esetén nincs más megoldás: láncos
rollert biztos nem építenék. Az a pedelec persze hogy más dimenzió!
Hatalmas kerekek, teleszkóp, teljesítmény. (De nem is 1-200K az ár.)Szerk: az olcsóbb G30 simán megérheti, passz: nem kardoskodom a
Xiaomi mellett, és nem véletlen offolok a témában, mert nincs ezekkel
közvetlen tapasztalatom, ami kicsi meg van, az is inkább negatív LOL.
Viszont, tudom, hogy népszerű modell, és rengetegen használják, így
az ár-érték aránya valószínűleg az egyik legjobb: ehhez képest nyilván
elemezni kéne, hogy megér-e a G30 belépő verziója annyival többet az
"M365" (nem tudok kiigazodni rajtuk) csúcs verziójához képest: annyi,
hogy M365-ből is kapható kisebb akkus, gyengébb, stb. olcsóbban.Szerk2: bunny-t csak elképzelni tudom, de szerintem teló kell hozzá,
elvégre a rugóban tárolt energiát nyered vissza, amikor ugratsz, nem?
(Amikor raktam egy nem rávaló rugót az FLJ-re... Na az kirugózott.
Olyan szinten, hogy az utcára ki se mentem vele, hiszen a legkisebb
fékezés is stoppie-ban végződött volna, ha nem arccal az aszfaltban.) -
DigitXT
félisten
válasz
Scarletiel #12405 üzenetére
Buckán taknyolás inkább akkor reális, ha nagyon erős a vas. Kolléga felhúzta
48V-ra a 36V-os masináját, ráadásul össz-kerekes is volt, első útján elrepült...
Túl erős lett hátul, és valóban megdobta a bucka... első kerekes ilyet nem tud.
Nyilván meg kell tanulni közlekedni vele, mert nagyon más, mint a bicikli.Amitől inkább félni kell, az a gödör, mivel az megfoghatja az első kereket, és...
Továbbá az ember ne nagyon akarjon padkákra fel/le ugratni, abból is lehet baj.
Ha mást nem előidézheti azt a műszaki hibát vele. A váz túlterhelésének okán.Ezeket betartva azért nem mindennapos fetrengés a rollerezés... 3.5-et estem
közel 3000 km alatt: ebből kétszer az ominózus első kerék kitörés, egyszer a
hátsó rugóstag szakadt el, de ekkor nem estem el, ez csak fél: a vas repült.Egy volt még az elején, amikor hátul kövér gázra elindult a segge a sárban...
Akkor még nem volt rajtam védőfelszerelés, de bukfenc után mentem tovább:
nem egy hirtelen történet volt, ki tudtam gurulni, s a szemüveg is fent maradt.
Amikor eltört a váz, akkor értelemszerűen jött a tolás, autós segítség kérése.
Ezen kívül többször rohadt le alattam, de hát magamnak építgettem.Szerintem ajánlott videó kezdőknek (esetleg haladóknak is) esés megelőzés.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12403 üzenetére
Igazából a Xiaomi-ra is fel lehet rakni a 10" gumit... Még tubeless is lehet...
Szerk: akkor van gond, ha valaki olyan gumit kezd belső nélkül használni, ami
alapvetően nem az: tubeless gumiba mehet belső (csak minek). Fordítva necc.
Ne kérdezd honnan tudom.A Tuovt 80/65-6 gumim nem tartja jól a nyomást.
Ja és az első utamon kiszúrta valami tüske. Aztán a másodikon is. Nagyjából.Szerk2: persze ha veszünk egy Pro 2-t, meg rá ezt a szettet... árban már nem
lesz kedvezőbb, mint a G30, azt aláírom, és még szerelni se kell. De azért az
egy nagyobb vas, mind méretileg, mind tömegében. Bár még "pálcikázzák". -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12401 üzenetére
A G30 az egy csúcs "pálcika". A 10" tubless tényleg sokat számít, de az ára...
Nem mondom, hogy nem éri meg, mivel jobb inkább kétszer annyit költeni, mint
többet szívni a defekttel, de biztos jönnek majd azok a kollégák, akik 2000 km-t
elmentek 8.5"-on, belsővel, defekt nélkül. (Nem mázlisták, a többiek pechesek.)Ui: nekem is 10" tubeless van, be is rendeltem egy szett PMT 10x3" gumit rá.
Nem akartam 19K/db áron venni, halogattam - erre azóta már 21K/db lett belőle:
mondom megveszem akkor most, mielőtt 30K/db lesz... Ki kell próbálni, na... -
DigitXT
félisten
válasz
Scarletiel #12399 üzenetére
Én műszaki hiba miatt estem egy olyat...
(Konkrétan elrozsdált az első villa,
és kitört az első kerék, a pillanat tört része alatt átrepültem a kormányon, mert
a roller egy leszúrt Rittbergert mutatott be - megfejeltem az aszfaltot. Mondják,
hogy miért nem rakja le az ember a kezét, hiszen az reflex. Aha: nem ér oda...
Konkrétan a kézfejem sérült, azaz a tenyerem nem is ért le.Hanem bukfenc
közben a kézfej. Meg közben a könyök. Ebből lehetett volna egy könyök törés,
de mivel motoros protektoring volt rajtam, megúsztam egy csúnya zúzódással.)A lényeg: full face, biciklis (!) sisak volt rajtam. Nem sokkal korábban röhögtek
ki vele, hogy rollerre "motoros" sisak, de hát azt se vágta az ember, hogy nem
motoros, hanem biciklis. És nagyon örülök, hogy rajtam volt: nem érdekel, mit
mondanak az emberek. Igen, egy pár éve szemüveges vagyok, és igen, le kell
vennem, amíg a sisakot fel/le húzom, de utána vissza tudom venni tökéletesen.
Szóval így látok is, meg valamennyire a szemet is védi. A menetszéltől.
Rákerestem, 22800 Ft volt, nekem megérte, hogy nem törtem össze az arcom.
Szerk: s még a szemüvegem sem esett le, ami ha törik, anyagilag is fájt volna.Teszem hozzá, hogy most egy ~8kW-os rollert építgetek. Szóval arra abszolút
indokolt a motoros felszerelés használata. Bár lassan menni azzal is lehet, de
nem azért lesz olyan erős, hogy lassan menjek vele: 45 km/h végsebesség se
durva, viszont az emelkedőn is tudni fogja: munkába 15 km (amíg van bicikliút).
Ha jön a jogszabály, akkor SMKP-ként lakotton nem lehet lesz majd használni,
de ezt amúgy magamra nézve elfogadom, mivel valóban nem való oda egy ilyen.
Ellenberger sajnálni fogom azokat, akik papíron 500W rollert használnak, majd
a KRESZ módosítás után már sehol se fogják tudni értelmes módon használni.
(Autók közé nagyon harmatos az a teljesítmény, főleg, ha felfelé kell haladni...) -
DigitXT
félisten
válasz
Scarletiel #12396 üzenetére
A guruljon napi 5 km-t síkon 95 kg alatt nem az a feladat, amely bármelyik roller
tudását meghaladná. A Xiaomi egy elterjedt típus, így minden sarkon van hozzá
akár alkatrész, akár szerviz. De egyikre se igényes. Kivéve a defekt kérdéskör...
(Viszont célszerű felfújható guminál maradni, mivel ha "felszenveded" rá a tömör
gumit, utána a rugózás teljes hiánya miatt nem csak kényelmetlen lesz, de még
tönkre is mehet az akku a rázkódástól. Persze minden javítható. De azért na.)
Szerk: a rohamosztagosnak való beöltözésről annyit, hogy nincs rá kötelezvény.
Csak ha valamit elkottázol (vagy téged gombáz el egy autós), akkor fog fájni, ha
gyalogosként, utcai ruhában állsz a vason. A legtöbb roller 25 km/h-nál nem tud
többet (jogszabály is lesz rá elvileg), de ekkora tempónál is össze lehet törni, ill.
le lehet húzni a lazúrt különböző végtagokról, meg el lehet veszíteni a fél fogsort.Ui: aláhúztam, hogy síkon. Amint hegymenet is képbe kerül, probléma lesz, HA
a teljesítmény nem elegendő. Márpedig a jogszabály 350W-nál húzza (majd!)
meg a határt, amíg roller a roller, ami pedig ha valódi csúcsteljesítmény, semmit
nem fog érni emelkedőn. A legtöbb roller kb. 2x ennyit lead. Amikor kell. Így tud
felvinni az emelkedőn értelmezhető tempóban: ha ez "belefér" majd a szabályba
akkor örömbódogság, de ha ettől már SMKP lesz, akkor jön a kötelező sisak, a
járda és bicikliút abszolút elfelejtése, és a többi. (Az már nem lesz olyan vidám.) -
DigitXT
félisten
válasz
Logapeti #12378 üzenetére
Egy csomó Ninebot modell működik a Somatom által linkelt külső akkuval.
Elég egyszerű felrakni, és leszedni, annyi, hogy azért a kirándulás közben a
felrakás mégse nyerő, mert mindkét akkunak feltöltve kell lennie hozzá...
(Kérdezik hozzászólásban, hogy hátizsákban több akku, és csere, de nem.) -
DigitXT
félisten
válasz
Logapeti #12376 üzenetére
Igazából az lehet az oka, hogy telefonoknál van rá igény, rollereknél meg nem...
Neked is viszonylag értelmes áron megoldanák a kormányra épített kieg. akkut:
most az, hogy ezt beépítettnek hívjuk... ám legyen. Igazából ugyanaz, mint egy
táskás kieg. akku, csak kemény tokban (és az a tok van rögzítve a kormányra).
Jó esetben még a vezetékeket is elrejtik a kormányoszlopban, az a legtutibb.(Vitathatatlan előny, ha esztétikusabb és stabilabb, mint az esetlegesen mozgó
táska, és a mindenfelé lógó/lengő kábelek: értem én amúgy azt is, hogy ha épp
nem kell a nagyobb hatótávolság, akkor nem feltétlen cipelnéd a kieg. akkut.
Mondjuk erre jobb lehet a gyári gyorscsatlakozós cucc, ahonnan simán levehető
az akku, ha éppen nem kell. Csak az már nem sima párhuzamos bekötés, mert
két akku összekötése csak azonos feszültségen lehetséges. Ha leveszed, meg
visszarakod, erre is figyelni kellene, nem életszerű: további elektronikát igényel.) -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12374 üzenetére
Igen, mert neked eleve egy korrekt akku van a vasban.
(De mit mondjon,
akinek 15 km se jön ki egy töltéssel? Mert mondjuk kici occó kínai roller?)OFF: vicces autóakku VS. kétkerekű élményem egy 74Ah akku szállítása...
elfért a hátsó dobozban, de olyan kilengése lett tőle a motornak, mint még
utassal sem. Nohiszen: 18 kg. Eleve a motorig elvinni élmény volt...És akkor ez csak egy 947Wh névleges teljesítményű akku volt, miközben a
leggagyibb 2Ah/cella Kugoo S1 akku is 216Wh, és kevesebb, mint 1.5 kg...
Az ólom-sav akku nem való rollerbe, sem hátizsákba, és amúgy egy fél óra
pihenő alatt 2A töltéssel 1Ah rakható bele az akkuba: halottnak a csók...
(Persze ha gyorstöltést csinál az ember, az érhet vmit, de jobb a "nagyobb"
akku. Ami egyébként nem feltétlen jelent nagyobb méretet, és számottevő
súlytöbbletet. Hiszen nevezett S1-be egy gyárival egyező méretű, csak épp
3.5Ah cellákból álló akku 75%-kal nagyobb kapacitású, extraköltség nélkül.
Nyilván maga az alapanyag drágább, ezért jellemzően az akku is az, de így
anélkül lehet kitolni a hatótávolságot, hogy az kívülről* hátránnyal járna.)
*: még a német rendőr se köthetne bele, ha az ember ilyesmit meglépne.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12372 üzenetére
Alakítasz ki magadnak?
Számtalan DIY két akkus megoldás közlekedik.
(Igaz, nem német rendszámmal, mert típusengedélyt biztos nem kapnak.)Minden szükséges alkatrész szabadon beszerezhető. XT60 csatlakozós a
legtöbb akku, nem rakéta technológia, szilikon kábel akár csak 14AWG, ha
kis áramhoz kell szintén nem vészes, kormányra táska és kész. Konkrétan
van cég, aki az egész átalakítást megcsinálja kompletten, akár M365-re.
(Utóbbinál még az is játszik, hogy nagyobb akku, a taposóba, kicsit lejjebb
engedve a hasmagasságot: mondjuk ez utóbbi nekem nem szimpatikus...) -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12370 üzenetére
Ez pont egy olyan második akkus megoldás, amit amúgy gyakran
szoktak alkalmazni hatótávolság növelésére. De hogy autóakkut?
Abszolút kizárható hátizsákos szállításra gondolva: nagy/nehéz...
A Li-ion energiasűrűsége sokkal jobb, azt inkább viszed táskában.
(De minek cipeled te, ha az a táska lehetne a kormányon is?)
-
DigitXT
félisten
válasz
Logapeti #12367 üzenetére
Biztos meg lehet csinálni, de kell rá töltésvezérlő, mert direktben nem
lehet rákötni másik akkut, akkora áramok indulnának meg.A 25.2V
nem sok, az egy 6 cellás akku töltési végfeszültsége. Viszont, ha már
hátizsákban elfér a pót akku, miért nem rögtön a rolleren van és fixen,
párhuzamosan kötve? Úgy alapból lehetne a kétszeres hatótáv... -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #11797 üzenetére
Fejlemény: eljuttattam "gariba"... Készségesen lefotózták a sérülést, és küldenék
vissza rögtön, hogy fel lett tépve a vezetősáv, máskor jobban vigyázzak rá.Azt már rég elfogadtam, hogy nekem nem jár semmi a kínai szar elfüstölése után,
habár azt picit bánom, hogy magyar áron vettem, de mindegy, viszont ha már bent
van vizsgálaton, ugyan már megállapíthatnák, hogy mi a tökömtől égett szanaszét.
Kicsit felbasz, hogy fizikai behatást feltételeznek, ha csak az nem fizikai behatás,
hogy éppen baromi nagy áramot vezetett, aztán elfáradt. Nem tudom... Elbasztam
hát elbasztam, buktam 20K-t, kit érdekel, csak hülyének ne legyek már nézve. -
DigitXT
félisten
válasz
Csigusz 1 #12345 üzenetére
Egyre jobbakat írtok srácok... Tök jó oktatófilmet lehetne csinálni belőle,
olyan Klaus a targoncás stílusban, hogy hogyan (ne) rollerezzünk.Klaus éppen dohányzik: egy kézzel vezet... beszitál, pofára esik, mentő.
Klaus agybadugós fülessel rollerezik, nem hallja a környezetét: elé gurul
a mentőnek, kórház. (Morbidabb rendezővel temető. De hát értitek.)
Klaus sisak nélkül rollerezik, és pont elcsúszik: lefejeli a padkát (mentő).
Klaus emelkedőn megy fel nyélgázon, a tetején elveszi, de nem számolt
a tempomattal, ami tartja a gázt, s a várt lassulás helyett tovább gyorsul:
kis késlekedéssel megtalálja a féket, ám addig történhet vele baleset.És akkor persze lehetne mondani, hogy nem kell elesni. Meg nem kell a
mentő elé hajtani süket idiótaként, de a tanulság mindig: a dohányzás öl.
A sisak meg hamis biztonságérzet, s amiatt kezd el mindenki esni-kelni.Ui: lehetsz akármekkora Valentino Rossi a rolleren, ha nem a vezetésre
figyelsz, előbb-utóbb megbosszulja magát. De ha teljesen felelősen, és
ésszel közlekedsz, akkor is bekövetkezhet műszaki hiba, törés, defekt,
vagy egy olyan hirtelen eléd lépős szitu, amire nem számítottál, s akkor
majd meggondolod, hogy nem-e lett volna jobb valamennyire rákészülni?Ennek a videónak már a bevezetőjét is fáj megnézni, de amúgy hasznos.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #12301 üzenetére
Sőt, Bubi állomásnak. Mondjuk most találtam a térképen egyet, kicsit közelebb
a Hallerhez... nade kérem... Ha lemásoljuk a tömegközlekedést (megállók), úgy
mitől lenne előnyösebb a roller bérlése, ha az se oda visz, ahova épp kellene?
"Kicsit elmész mellette, és akkor vissza kell jönni." Nem éri meg a szarakodást. -
DigitXT
félisten
Egy kis érdekesség a (bp-i) bérrollerek (leendő) parkolási rendjéről: [link]
Engem csak az érdekelne, hogy GPS alapon ezt hogy akarják menedzselni?
Rácsatlakoznak a szolgáltató hálózatára, és folyamatosan kérdezgetik, hogy
hol parkolnak a rollerek? Tök jó, de nem fogja 5m pontossággal megmondani.
Engem egyszer büntetett a fantasztikus Lime, amikor a Borároson raktam le,
de az über pontos GPS szerint a HÉV túloldalán voltam (ami akkor tiltott volt).
Volt olyan utam is a Borárosról indulva a Haller felé, amit jó 10-20 méteresnek
mért a szoftverük: ennyire tudta pontosan, hogy hol van az a roller: necces.Ja és a legszebb az egészben, hogy lerakod jó helyre, fotóval dokumentáltan,
ám akkor is megb*sznak, mert a GPS. Innentől, ha lerakod a parkolóba, majd
egy vicces kedvű, esetleg matt részeg járókelő odébb lökdösi, megbírságolják
a szolgáltatót, ami meg kikeresi az utolsó bérlőt... És még téged vesznek elő,
hogy rossz helyen hagytad. Hiába reklamálsz, hogy te nem. Szép kilátások...Ui: fix rögzítési pont nélkül semmi garancia, hogy ott is marad, ahol hagytad...
Ha meg eljutunk a Bubi szintjére, az is marha jó lenne, hogy van tárolója pl. a
Borároson, aztán a következő meg a Müpánál. Szóval ha épp a Haller felé van
dolgod, felejtsd el. Persze megértem, hogy zavaróan sok a roller: tícsák be.
Mármint eleve, ha ekkora gondot okoz, miért kell n+1.szolgáltatót beengedni?!
(Nem hinném, hogy engedély nélkül kezdték el a működésüket... akkor meg?) -
DigitXT
félisten
válasz
Becenick #12249 üzenetére
Azt pont azért írtam oda, hogy attól még nem rossz roller, ha egy szerviz
legtöbbet azzal találkozik, egyszerűen abból van a legtöbb az utakon...
Viszont igen: legtöbbet defekt miatt megy szervizbe, mert házilag picikét
macera átgumizni, olvastam itt olyat, hogy a bringaszerviz is szívott vele.Dave™: gratula, mázlid volt. Egy ilyen tapasztalat viszont nem statisztika.
-
DigitXT
félisten
Hangyafasznyit vastagabb egy autógumi futófelülete... Az a tüske, amit
az észre sem vesz, egy rollerkereket simán átszúr... Az első utamom én
is beszoptam egy szúrt defektet. Aztán megint. (Nagyon kényelmes tud
lenni a fújt kerék, de ugyanakkora szívás, ha defektet kapsz: nyilván egy
vastagabb tubeless gumi jobban bírja, de az azért jóval ritkább rolleren.)Törekedni kell rá, ha lehet, meg van ugye a slime, aztán vagy segít, vagy
nem. Mindenesetre árulkodó, roller szerviz statisztika, hogy a legtöbbet
javított roller az M365 (egyik legnépszerűbb típus), legtöbb hiba: defekt.Ui: egy csomó defekt becsípődés/kidörzsölődés miatt van, ezeket ugye
a tubeless alapból lekezeli, hiszen nincs benne tömlő, fel se merül.
Megelőzni meg úgy szokták, hogy nagyon keményre fújják, amikor már
nem sok különbség marad a tömör gumihoz képest, főleg, ha légcellás.
Ha már pneumatikus, megéri a tubeless. Pont a fentiek miatt nem kell
kőkeményre fújni, durrdefekt veszélye sincs. Azért rugózás jó mellette:
rugózatlan tömör gumi a legszarabb = abszolút nem ajánlott Xiaomira.
(Tönkreteszi az akkut meg szétrázza a csavarokat, a vesekövedet stb.) -
DigitXT
félisten
válasz
Kowi84 #12222 üzenetére
Abszolút előfordulhat. Amikor az akku egy része leválasztódik a többiről, az nem
tud dolgozni, emiatt a feszültségesés is nagyobb, rosszabbul is megy a roller, és
az akku töltöttséget is alá méri, de legalábbis nem fogja tudni a szokásos módon
becsülni. Viszont amikor töltőre teszed, akkor ugyanaz a cellacsoport, ami eddig
a merítésnél okozott feszültségesést, töltésnél hirtelen megszaladó feszültséggel
reagál, lévén kisebb kapacitású, pongyolán fogalmazva "nem veszi a töltést".Ezekkel a hibajelenségekkel mindenképp gariztatnám, csak akkor szedném szét
mérésre, ha már lejárt a gari, és olcsóbb a bevizsgálás / javítás, mint egy új akku.
Amúgy ha ilyen sérülése van, az azon is ki kellene, hogy ütközzön, hogy levéve a
töltőről rögtön elkezd zuhanni a feszültség, aminek az oka, hogy nem lett teljesen
feltöltve, mert csak a gyengébb cellacsoport lett kész. Annak viszont emiatt kicsit
túlszaladt a feszültsége, így a töltés már nem azért állt le, mert az akku 100%-os,
hanem azért, hogy ne gyulladjon ki a retekbe. (Mivel nem életbiztosítás túlfeszelni
a cellákat, az ilyesmit a BMS figyelni szokta, és letiltja a töltést, mielőtt baj lesz.)Amúgy az app egész véletlenül nem mutatja a cellák feszültségét? Xiaomi tudja...
Azon rögtön látszana, ha szét van csúszva a balance... A roller teljesítményét így
látatlanban nem ítélném meg, de a gyártói specifikáció 20% emelkedőt hazudik...
Ezt tényleg vedd hazugságnak, mert a 20% igen durva emelkedő, így egy "350W"
motor soha az életben nem fog rajta értelmes sebességgel felfelé haladni... ha ezt
mégis tudja, akkor a névleges teljesítményének sokszorosát adja le: nem szokás.
~2x teljesítmény abszolút szokásos, de 3-4x már nem, mert leégne a motor.Ui: a 20% nem egyenlő a 20 fokkal, ahogy a 10 fok sem valami gyenge emelkedő.
(Közúton igen ritka, hogy 20%-os emelkedővel találkozz. Ezért merik azt hazudni,
hogy felmegy oda is, de amúgy nem megy fel. 2000W-tal talán: az meg nem 350.)
Kerestem egy fotót, egy viszonylag durva emelkedőről, ami amúgy csak 8-10%-os:
Egy ilyenen egy ~350W-os roller abszolút vért izzad, keményen kell lábbal hajtani,
és akkor is meglehetősen szenvedős a felfelé haladás. (Pilóta súlyától is függően.)
Egy ilyen emelkedőn felfelé mondjuk 20 km/h-val, az alattad nagyjából 1500W...
Természetesen vannak rollerek, amik gyárilag tudják, de jellemzően dupla motorral. -
DigitXT
félisten
válasz
Kowi84 #12218 üzenetére
Ez akku sérülésnek hangzik: gari... Ki lehetne mérni, hogy teljesen
egyértelmű legyen, de amíg garis, felesleges szarakodni vele. Sőt,
ha megbontod, még rád fogják, hogy elrontottad, és bukod a garit.Ui: ha nem volt különösebb oka annak, hogy nem töltötted, szvsz a
jövőben inkább töltsd, egy-egy kör után. Eleve ugye rosszabbul tud
menni, ha kevesebb a fesz. De ami fontosabb, hogy minél kevésbé
merül le, annál többször tölthető. A formázást felejtsd el, ezeknél a
li-ion akkuknál kontraproduktív, elméletileg nincs memóriaeffektus. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
st6969 #12141 üzenetére
Volt egy helyi trollunk, aki biztos fogja újfent linkelni a fotóját, hogy hogyan
csinálja, mivel ezzel sokunknál kiveri a biztosítékot, hogy más meg a kaját
rakja oda, ez meg a koszos kerekét. De végülis igaza van! Hiszen a kretén
szülők is beleállítják a gyereket, mikor világosan le van írva, hogy erre hogy
alkalmas a bevásárlókocsi, és hova lehet ültetni, hogy ne dzsuvázza össze.És amúgy mit várunk, amikor a Lidl dolgozó beleáll a hűtő szélére natúrban
cipőben, mert úgy éri el a felső polcot... Az aztán a higiénia a köbön.Most az, hogy emiatt esetleg teljesen kitiltják a rollereket a boltokból: lehet!
Viszont van egy fordított trend. Lassan már kutyát is mindenhova bevisznek,
majd mikor épp oda akar szarni a bevásárlóközpont közepére van sikítozás!
Igazából a roller, mint közlekedőedény se való bentre, az autó is kint marad.
Annyi, hogy a biztonságos tárolást kellene megoldani. Az meg minimum az
U lakat, ami extrém esetben olyan nehéz, mint a fél roller. Kellemetlen vinni.Ui: a magam részéről a kis rollert keresztbe raktam a kis kocsi aljában, így
elfért anno, különösebb probléma nélkül.(A nagyot meg lelakatolom kint,
annál fel se merül, hogy be kéne vinni: tologatni se kényelmes méretű...)
És igen, ahol kisebb bevásárlókosár van, volt hogy ráraktam a kosarat, ahol
ezt megengedték... Másol meg már eleve be se lehet vinni - boltja válogatja.
Egyszer OBI-ban vettem valami pár csavart, viccelődött a pénztáros, hogy a
termékek mennyisége nem indokolja a hatalmas bevásárlókocsit: ja persze,
az nem is! Csak a kocsi aljában ott volt a roller. Mégpedig azért, mert az az
OBI amúgy autóval nagy kerülő, rollerrel meg át lehetett vágni a vasút alatt...
(És hát mi a fenéért indítsak be egy 1 tonnás dögöt azért a pár csavarért?
Gyalog túl messze volt. A rollerrel pont annyira nyílt ki a világ, amennyire...) -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #12130 üzenetére
De hát 200K-ból hol veszel új autót? Jahogy használt. Akkor meg rollerből miért
kizárólagosan csak új érdekel? Körülnézel a használt piacon, ott 60-70-ért lősz,
újonnan 2x annyiba kerülő vasat már ha szükséged van rá.* De ha felétek nincs
forgalom, s a családnak inkább autó kell, akkor autót kell venni, ennyi az egész:
csak ne azt mondd, hogy utána az autót ingyen** üzemelteted, mert az tévedés.Még ha nem is dugózol, meg nincs drága parkolás arrafelé, sőt még ha dörzsölt
nepper vagy, hogy még műszakira se kell költened soha, attól még a KGFB-t és
a súlyadót nem tudod megkerülni... Előbbi simán lehet 50K évente, utóbbi lófing,
de azért az is van. Ha meg bármi beszarik, akkor vagy megjavítod magadnak, és
akkor nem csak nepper, de szerelő is vagy - pacsi -, vagy sokba lesz a szerviz...
Vagy ha már nem éri meg javíttatni sem, akkor GTK. De azt ki veszi meg tőled?!
(Nem tudom, mennyire működik a roncsautók alkatrésznek való értékesítése.)
*: rájöttem már, hogy nincs, így azt is, hogy innentől téged nem érdekel a téma.
A magam részéről csak segíteni akartam a választásban.Újat, 100 alatt nem
tudok ajánlani. Főleg, hogy ami anno 80K volt, az most már 110K. Ez van.
(És az is egy szar alapvetően, de ilyen nagyon hobbi használatra elmehetne...)**: a roller sincs ingyen, hiszen elromolhat rajta ez+az, de ha megbízhatóbb, és
mondjuk defekted se lesz (ebben a tömör gumi verhetetlen), akkor a km költség
minimális. 1 kWh áram ugye 40 Ft alatt van, amiből bőven elgurulsz 15-20 km-t. -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #12126 üzenetére
De hát miért is kéne elvonatkoztatni? Pont erre jó: mikromobilitás.
Azt mondod, 100K alatt érdekel. Nincs. Majd azt mondod, hogy 150-ig,
maximum: van! Most meg azt mondod, nem ér 200-at.Attól függ.
Amikor egy időben kocsival jártam dolgozni, és 2K volt naponta csak a
parkolás költsége, hány nap alatt térült volna meg egy roller? (Jó, én se
csináltam ezt sokáig, értelemszerűen.De azért na... ~22 éves autóm
van, családi örökség, jelképes összegért került hozzám. Már több mint
2 MFt a teljes birtoklási költség: nem csak benzinköltség van, noha azt
látja a gyerek is a benzinkúton, de hogy mondjuk szerviz/KGFB? Ezeket
tételesen átbeszélte veled a faterod? Velem nem. Tudod, mennyibe volt
valójában az a sok olcsó használt kocsi? Hidd el, nem megvenni drága:
a régi autónkról egy két költség azért megmaradt az emlékeimben, vmi
200K volt csak a lakatolása, hogy ne bukjon a műszakin. Ezt 2000-ben,
amikor az a 200K picit többet ért, mint most: le kellett volna selejtezni.)Szerk: lassú vagyok telefonról. Hát. Meglátod majd, mi mennyi, miért...
(A 200K-s roller se annyira drága, ám elfogadom, hogy neked nem érné
meg annyiért, csak ne azt mondd, hogy azért, mert helyettesíti az autó.) -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #12124 üzenetére
Hátőő... nekem van egy 400-as robogóm, valóban messzebbre visz,
meg gyorsabban. Csak éppen nem ugyanarra való, mint a roller...
Az autó meg aztán végképp más kategória, képzelem, hogy 200-ért
milyen autónak látszó tárgyat lehet kapni... de ugye nem is ez lenne
a lényeg, hanem a dugók elkerülése, illetve az üzemeltetés költsége.
Nagyságrendi különbségek vannak. Ha volt autód, tudod.Ha még
nem, előbb számold ki, mert nem a majom a drága, hanem a banán. -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #12120 üzenetére
Az azért sokat javít a helyzeten... Több modell is megtalálható 100-150K közt.
Majd a többiek ajánlanak. Biztosan lesz a Xiaominak alternatívája. Viszont, ha pl.
napi közlekedés, én nem vennék mechanikus fék nélkülit: mégegyszer nem. -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #12118 üzenetére
Napi 6 km, az egy kisebb akkunak fele/harmada kapacitása: 2-3 naponta
így is tölteni fogod, szóval igazából érdemesebb otthon minden nap, mert
ezek az akkuk nem szeretik a nagyon nagy kisütést. Ha nem muszáj, jó
elkerülni a nagyon lemerítést, sokkal hosszabb lesz az élettartama.100K alatt szerintem teljesen kizárt, hogy értelmes rollert kapsz. Gyerek
alá játszósnak talán, de felnőttnek, napi szintű közlekedésre nehezen.
Volt nekem 80K-s rollerem, olyan is volt. (Minden IS elromlott rajta. Noha
nem bánom: megtanultam rollert szerelni... de ez nem mindenki hobbija.)Az egyik legnépszerűbb típus a Xiaomi Pro 2, közel kétszer ennyibe kerül.
Megbízhatóságára általában nincs panasz, hatótávolsága kitűnő, felfújható
kerekeit meg nem lehet görkorcsolya keréknek nevezni... Igaz, azért nem
is az a hatalmas méret, gyárilag (bár lehet rá nagyobb gumit rakni, amivel
még jobb). Szóval biztos fogják ajánlani! Csak ugye az ár...Én pusztán
azért nem ajánlom, mert nincs vele közvetlen tapasztalatom. (Ami kicsike
meg az elődmodelljével van, nekem nem teljesen pozitív, inkább vegyes...)Ugyanennek a típusnak a legolcsóbb verziója (Essential) kereken 100K-ból
megállhat, de alatta az sem. Az tényleg belépő szint, de lehet, neked elég.
Szerk: mit jelent a belépő szint? Kicsi akku, kevés hatótávolság, gyengébb
motor: utóbbi pl. nehezebb pilótának probléma, alattad elvileg nem az.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Óvodások homokozója
- Óra topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Philips LCD és LED TV-k
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- DJI AVATA 2 Fly More Combo 1 akku - drón szett DJI Goggles N3 FPV szemüveggel
- Karcos Amazfit GTS 4 okosóra dobozában
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett +128GB SanDisk SD
- DJI Mavic Air 2 Fly More szett Friss vásárlás, aktív DJI Care, újszerű állapot (AZ ÁR ALKUDHATÓ)
- Dji Mavic 2 pro - sok alkatrész
- Csere-Beszámítás! Számítógép PC Játékra! Intel I7 6700/ RX 580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 notebook - R7 8845HS 16GB RAM 512GB SSD RTX 4060 8GB Win11
- Apple iPhone 12 Pro Max 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest