- Google Pixel topik
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- 20 milliárd kameraszenzornál jár a Sony
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
Új hozzászólás Aktív témák
-
András12345
aktív tag
Na megvolt a 6 órás Le Mans, gondoltam írok egy kis beszámolót!
Ketten indultunk, Porsche 963 GTP-vel. Azért Porsche, mert a társamnak csak ez volt meg, én meg szerettem volna kipróbálni a Cadillac után valami mást is, hiába volt papíron lassabb egy kicsit
Az időmérő az enyém volt. Első körben hideg gumin sikeresen kaptam egy slowdownt Tertre Rouge-ban, nem baj hybrid kikapcs a körre, jó lesz bemelegítőnek, és legalább biztosan végig fog boostolni minden lehetséges pillanatban. A második kör egész jól indult nem tökéletes, de egy tizeden belül voltam az optimum deltának minden szektorban, 3.21.400 a delta idő. Majd jönnek a Ford sikánok, ahol véletlenül túl nagyot vágtam az utolsóban, slowdown, érvénytelen kör... Harmadik helyre lett volna elég a köridő, ehhez képest 22.-ről rajtoltunk...
Elindult a verseny, első körben jöttem fel 6 vagy 7 helyet, kapták a szokásos slowdownokat páran. Második kör, Dunlop sikán bejárat, korán fékez előttem egy Cadillac, kimegyek mellé jobbra, meghagyom a helyet bőven. Majd nekem jön, aminek később kiderült az oka, egy rendkívül értelmes egyén bedivebombolt mellé balra, és így már nem volt elég helye, elfékezte, és nekem csúszott... Ez sem gond, megyünk tovább, spotter szerint van wheel damage, de nem érződik semmi az autón. Egyenlőre. Majd jönnek a Porsche kanyarok, az első jobbosnál meg volt tapadás-nincs tapadás, autó bebicsaklik, satufék, forgás, éppen meg tudtam fogni úgy hogy ne menjek neki a falnak. Box, javítás, 2 perc 25 sec + kerékcsere, telitankolás. Mire kijöttem, az első 20 secre volt mögöttem, és körönként 3 secet hozott rajtam, plusz az összes GT3 is elment mellettünk a javítás ideje alatt, akiket hamar utolértem, és nem volt egyszerű átugrani őket, mert még mindig egyben voltak a rajt óta. Mire ez megtörtént, az első utolért, és el kellett engednem.
Ezen kívül nem történt nagy esemény az első stint alatt. Próbáltuk számolni, hogy hány kiállás lesz még, hogy osztjuk el. Dupla stinteket mentünk kb 2x45perc.Jött az első rendes box ideje, majd azt azt követő második körben Tertre Rouge előtt egy GT3-at utolértem, megy középen a saját íve helyett, bementem mellé balra, majd rámhúzta a kormányt, elkaptam balra hogy ne lökjön ki, autó felfeküdt a rázókőre, majd végighúztam a korlátot. (a Porsche kanyarok után a legrosszabb hely utolérni lassabb kategóriát...)
Sérülés bal oldalt spotter szerint, megyünk tovább... Végsebesség csökkent kb 5km/h-t amúgy szerencsére rendben volt az autó. A stint többi része rendben ment, a második helyezett lassan közeledett, boxkiálláskor 20 másodpercre volt. Ekkor vettük észre, hogy már nem 23.-ak vagyunk, hanem csak 19. Páran teljesen elhullottak, vagy sok javításuk volt.Box, pilótacsere, telitank, friss gumik, javítás...: 1 perc 12 másodperc .
A második körön megforgott előtte egy autó Dunlop sikánban, aminek az elkerülése miatt megforgott ő is, de sérülés nem történt. Ezt követően felvett egy stabil tempót, és folyamatosan közelítette az előttünk lévőket, de a távolság még mindig jelentős volt.
A második stintje közepe felé egyszer elfékezte az Indianapolist, és nekisodródott oldalasan a gumifalnak, kis sérülés, 22 másodperc javítás volt végül. Pár helyet ebben a másfél órás időszakban is jöttünk előre, miközben tényleges pályán történő előzés nem volt. 15. helyen voltunk itt már.Újra én következtem, többé kevésbé tiszta volt az első stint. A közepe felé kérdezi a társam, hogy nekem jött e valaki, mert el van görbülve a "hátsó lökhárító". Mondom WTF, nem volt semmi. Visszanézte a replayben az egyenes közepén egyszer csak megjelent rajta a sérülés. Később ez 4.5 másodpercnyi javítás volt, bármi is volt ez .
Közben jöttünk fel egy helyet megint, előzés nélkül.
A negyedik stint is egész tiszta volt, egy eseményt félretéve. Arnage kanyarban úgy szoktam meg a féktávot, hogy kirakom a bal kerekeket a rázókő túloldalára, majd szinte gurulva fordulok el, így jobb az ív, és a kigyorsítás is. Viszont ha nem megyek eléggé ki balra, akkor felfekszik az autó, és csúszik mint egy szánkó. Itt pontosan ez történt, megállni sem tudtam, már kint voltam a kavicságyban, ahol pont nem fordult el, satufék, és nekicsúsztam orral a falnak, pont annyira hogy volt egy koppanó hang, de sérülés nulla szerencsére .
Ezen a ponton 13.-ak voltunk már, és aktívan figyeltem, hogy már "csak" 1 percre van a 12, és körönként 2-3 másodpercet hozok rajta.Megint box, átül a társam, van vissza 1 óra, 38 perc, mondom oké, ha tudna annyi üzemanyagot spórolni, hogy mindkét stinten 13 kört menjen, 12 helyett, akkor csisszesen beleférünk egy full megállással, és mivel a verseny elejei hosszabb javítások miatt el volt csúszva 3-4 körrel a boxkiállásunk a többiekhez képest, pont jó lehet hogy még egy helyet behúzzunk
Sajnos csak az ötödik stintben sikerült elég üzemanyagot spórolni egy plusz körre, ráadásul az első az idő lejárta előtt pár másodpercel indult el a legutolsó körre, így 7.5 litert az utolsó körben kellett tankolnunk.
Ennek ellenére valamelyik kiállás alatt az előttünk lévő elé kerültünk. 12. hely... Vagyis nem. 11. hely a vége , ugyanis kihullott mégvalaki előlünk valamikor.Mindenféle extra hud meg overlay nélkül némileg nehéz nyomon követni, hogy kivel mi történik a versenyben rajtunk kívül, ha ekkorák a távolságok.
Összességében unalmasnak tűnhet, hogy ennyit mész egyhuzamban, meg Le Mans, egyenesen mész folyamatosan stb. stb. Igen, csak emellett ott van, hogy számolod az üzemanyagot, a stintek idejét, folyamatosan figyelni kell a lassabb kategóriákra, akik ugyanúgy szétszóródnak az első stint végére, hogy szinte minden egyenesben utolérsz legalább egyet (LMP2 nem volt a splitünkben). Figyelni kell, hogy hogy mozog, látja-e hogy jössz, be tudsz-e menni elé még a kanyar előtt, vagy meg kell várnod a kanyar végét, stb stb.
Erre rájön az is, hogy a setup amit használunk (VRS) valószínűleg 19 fokban működik a legjobban. A verseny reggel 9-kor indult ingame idő szerint, 18 fokban. A végére 27 fok lett. Porsche kanyarokban sokkal instabilabb volt az autó már az első óra után, és ezzel párhuzamosan romlottak a köridők is. Az elején 3.23 körül mentünk relatív tiszta kör alatt, a végén 3.27-29... Ezzel is számolni kell az üzemanyag/stintidő miatt.Erre még rájön egy általános fáradtság, az elején egy óra után hirtelen nagyon fáradtnak éreztem magam, majd átestem a holtponton. A végén az utolsó fél óra szintén nehezebb volt már. Ebből is adódtak kissebb hibák, vágások, slowdownok stb.
Nagyon jó verseny volt összességében, csak sajnálom hogy elrontottam az időmérőt, 3. helyről indulva még izgalmasabb lett volna az egész, ténylegesen "versenyezve", ahelyett hogy üldözzük a mezőnyt végig, bár ennek is megvan a maga varázsa.
Ezen a héten 3 óra Sebring, lehet hogy azon is indulunk
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Zalman ZM650-EBT (hibás) eladó
- Újszerű ASUS OLED Zenbook! Csak 1 kg! 13,3 coll/i5-1135g7/512SSD/16GB 4267Mhz RAM
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 9 5900X + RTX 3060 12GB GDDR6! GARANCIA/SZÁMLA!!!
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest