Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz JoolsNOS #56355 üzenetére

    Az utastér, vagy a motor? A motor valamivel előbb, mert plusz mechanikai terhelést ad neki, (sőt igazából ha a ventilátort beindítja, a generátornak elektromost is ami mechanikossá változik) viszont mivel a klíma kompresszor ha megy, és nem áll le a fagyvédelem miatt, akkor másodpercek után hideget nyom, a motor meg még hideg, nincs ami a radiátorba meleget adjon, eleinte sokkal hidegebb is lehet. Ha a fagyvédelem leállítja, akkor lehet hogy észre sem veszed, hogy nem megy a klíma, csak ekkor már nem beszélhetünk a plusz terhelésről.
    Máshonnan megközelítve, a klíma mindig csak hűtheti a hőcserélőjét, ha megy a kompresszor, a hűtővíz meg amikor már kering, mindig fűti a fűtőradiátort. A hőmérséklet állítás akár gomb, akár automata, csak annyit tesz, hogy az ezeken keresztülmenő levegőt keveri össze különböző arányban. Alapból a klíma hőcserélőn mindig keresztül megy a levegő, a fűtőradiátoron csak akkor ha melegre tekerjük. Ebből adódóan 3 üzemállapot lehet:
    1) megy a klímakompresszor, hőcserélő hideg, átmegy rajta a levegő, ezért lehűl és kiszárad, de a fűtőradiátoron nem, tehát marad száraz hideg a befújt levegő, pl. nyáron.
    2) megy a klímakompresszor, hőcserélő hideg, átmegy rajta a levegő, ezért lehűl és kiszárad, a fűtőradiátoron is keresztül megy, vagyis a hideg de száraz levegő felmelegszik, és ez megy az utastérbe, pl. üzemmeleg motornál ősszel-tavasszal
    3/a) nem megy a klímakompresszor, hőcserélő környezeti hőmérsékletű, átmegy rajta a levegő, de ugyanolyan marad mint amikor bement(nem hűl le és nem szárad ki jobban), a fűtőradiátoron is keresztül megy, vagyis a sima kinti hőmérsékletű levegő felmelegszik, és ez megy az utastérbe, pl. üzemmeleg motornál télen.
    3/b) az előző, csak letekert fűtéssel, a különbség, hogy a fűtőradiátoron nem megy keresztül a levegő (ez magyarul a sima hűtés és fűtés nélküli szellőztetés)
    Az 1-es és 2-es állapot a hőmérséklet szabályzóval egymásba átjárható, mondjuk automata klíma a beállított hőmérséklet elérésekor elkezdi átterelni a fűtőradiátor felé a levegő egy részét, így már nem teljes hűtéssel megy befelé a levegő.

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák