Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz nandow #51492 üzenetére

    Milyen autó? Ja már közben látom.
    Vannak típusok amelyek automatikusan állítják be a kéziféket, ha minden jól működik, de van aminél kézzel utána kell állítani ahogy fogy a betét. Ma már ez ritkább. Érdemes lenne valakivel megnézetni, hogy elég vastag-e a betét, rendesen felfekszik-e teljes felületen, nincs-e nagyon beragadva a betét a vezető sínekben, esetleg a kézifék mechanikája és a rugó környéke nem nagyon rozsdás-e. Ezeket egy alapos drótkefézés és kézzel megmozgatás meg szokta oldani. Ha esetleg kissé szorul, akkor a vezetősín kitisztítása, hőálló zsírral óvatosan történő kenése sokat segít. Néha nem árt megmozgatni a dugattyút is hogy elforog-e a helyén. Mindazonáltal nagyon nagyon meredek lejtőn nem minden kézifék tudja megtartani a kocsit, végülis olyankor a hátsó betétpárból mechanikus hagyományos kéziféknél csak a belső fog elvileg. Vagyis a 4 kerék 8 betétjéből csak 2.

    A kuplungnak elvileg ennyitől nem kéne nagy baja legyen, ilyen masszív csúsztatásnál kissé meg szokott üvegesedni (megégni) a felülete, és utána pártíz kilométerig hajlamos csúsztatáskor megremegni és berázni a kocsit, de idővel lekopik ez a réteg, és normális lesz. Több nagy sebességű, magas fokozatú váltás vagyis országúti, városközi üzem jót tesz, a városi üzem, lámpától indulgatások, dugózás meg kifejezettten rosszat. Ha nem nagyon kopott öreg még a kuplung akkor ennyit ki kell bírnia. Szaga az valóban a megégéstől lesz, amíg nem kopik vissza, néha lehet majd érezni.

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák