-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
PC4200 #76795 üzenetére
Par dologra figyelj oda.
En megcsinaltam az oskovulet Skodamat start-stop nyomogombosra de meghagytam az eredetit is es a kormanyzarat is.
Mivel egy vizsgan en nem tudom igazolni 128 papirral hogy a biztonsagi kovetelmenyeknek megfelel az elektronikam.
Valamint esetleges lopasnal eselytelen a hadakozas ha kiherelted, meghekkelted a gyari immot es a kormanyzarat.
Ugyanez okbol csak akkor indit ha kinyomom a kuplungpedalt.
Nem mintha nem biznek magamban de kellemetlen ha sebessegbe hagyom es barmi gixer miatt, pl. hamis taviranyito, ejjel oninditoval kimegy a kapun.Mivel en teljesen tök vagyok a pic es tarsaihoz, analog minden.
A lehetoseg igy adott lenne taviranyitassal inditani de a fenntebbi okok miatt elvetettem.
Kell visszacsatolas is hogy a motor beindult, ezt vagy a fordulatszamrol vagy a generator W kivezeteserol le lehet venni.
Es kell minden kotel szakad idozito is hogy barmilyen hiba eseten max. 5-6 masodpernel tovabb ne inditozzon es ilyenkor reseteljen es csak ismetelt inditasi parancsra reagaljon, valamint ha nem jon bissza fordulat jel, azaz all a motor, akkor 2 per utan mindenkepp vegye le a gyujtast. Es diagnosztikai, javitasi esetekben elegendo.Valamint megcsinaltam centralzarasra is, szinten cmos vezerlessel.
A fogyasztas.
Mostani csodakocsik kepesek 100-150mA feletti allando terhelesekre. Ez sok, ha varosi hetvegi auto akkor bizony hatareset.
En mindent cmos ic-kel csinaltam, igy a taviranyito vevo, az osszes aramkor es a radio nalam 30mA alatt fogyaszt keszenletbe.
Riasztom nincs. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PC4200 #76795 üzenetére
Elöljáróban megjegyezném, az akku védelme érdekében a járművek elektronikáinak össz. nyugalmi áramára a 100 mA alatti értéket mondják szokványosnak az akkus emberek, a netes oldalakon.
Saját autómnál 30 mA-t mértem, ami a riasztó éles vagy nem éles állapotában szinte ugyanannyi.
-
válasz
PC4200 #75449 üzenetére
Így sokkal másabb a lány fekvése
Ez egy 2S2P elrendezésű akku lesz, és ha jól értem, még készülőben van.
A legjobb az lenne, ha beletennél egy 2S BMS-t (a maximum terhelést figyelembe véve), és kihoznád az összes pólust egy balancer csatlakozóval, és azon keresztül töltenéd. [link]
Egy egyszerűbb, de nagyon odafigyelős(!) verzió, ha nem teszel BMS-t (RC mókáknál néha a nagy áram miatt költséges/problémás, vagy csak simán nem megengedhető, hogy a BMS egyszercsak beintsen és lekapcsolja a gépet) csak simán összerakod a pakkot, kihozod a balancer csatlakozót, és amikor használod az akkut, ráteszel egy cellaőrt. Ez elkezd visítani, ha valamelyik cella nagyon le van merülve, de rád fogja bízni hogy abbahagyd a merítését. Ilyenkor tölteni is csak a balanceren keresztül szabad. -
válasz
PC4200 #75425 üzenetére
Ja, oké.
Jó az csak legyen türelmed hozzá.
Vagy nézel/csinálsz egy combosabb töltőt, pl. step modulból amibe van CC/CV funkció meg egy régebbi PC tápból vagy laptop adapterből, de ez feltételez valami minimális balanszert vagy bms-t mert 2S a cella, kettő van sorba.
Vagy veszel egy félprofi-profi töltőt és abba bepattintva vagy adaptert használva töltöd a cellákat kívül.
Ez a legtutibb, de ha amatőr szinten maradsz akkor nem éri meg mert 15-20ropi körül kezdődik a normális, ha belelendülsz akkor mindenképp kell egy ilyen töltő. A fiam aktívan modellezik, saját építésű terepautó és elektromos repülő vonalon, neki 3 darab is van de őneki ez a hobbija 8 éve.A gyorstöltők sem töltik fel 100%-ra 1 óra alatt.
Valamint ha házi barkács töltőt építenél mégis, eléggé szigorú követelményeknek kell megfelelnie, ez nem vicc, könnyen lehet tűzijáték a vége. Ezért is írtam hogy mielőtt a 2 cellát párhuzamosan kötöd, egy szintre kell őket hozni mert ha 0,3-0,5V az eltérés, akár 50A kiegyenlítő áram is folyhat, lévén egy új cella belső ellenállása 20-50mohm (milliohm).Ha érdekel a litium akkuk működése, írtam egy cikket erről laikusnak is könnyen érthető stílusban.
Minden önreklám nélkül: [link] -
válasz
PC4200 #75421 üzenetére
2-2-őtpárhuzamosan kötsz, előtte mérjél fesz.t, ha 0,2V felett van eltérés akor külső töltővel hozd óket azanos szintre, nem kell csutkára feltölteni csak pl. 3,95V, 3,71V, az alacsonyabbat töltsd egy kicsit.
Majd ezt a két-két párhuzamos cellát beteszed az eredetiek helyére.
Ha valami überintelligens valami a kütyüd akkor lehet nem fog működni, mert elképzelhető bevitt-kivett kapacitásmérés de nem valószínű.
Valamint valószínűleg a duplájára nő a töltési idő vagy még kicsit többre is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Cisco vizsgák (CCNA, CCNP, CCIE)
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Tálaljuk a februári hardverlevest
- Beszántaná a marketingért felelős részlegét az Intel
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- vrob: Az IBM PC és a játékok a 80-as években
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Norvégia átmenetileg betiltja az áramigényes kriptobányászatot
- Milyen légkondit a lakásba?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- GAMER PC : RYZEN 7 5700G/// 32 GB DDR4 /// RX 6700 XT 12 GB /// 512 GB NVME
- GAMER MSI LAPTOP : 15,6" 144 HZ /// i5 12450H /// 16GB DDR4/// RTX 4050 6GB/// 1TB NVME
- Manfrotto 055 magnézium fotó-videófej Q5 gyorskioldóval
- Sony ECM-W2BT
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- Használt Intel procik - Core 2 - Dual Core
- 15" Workstation: Lenovo Thinkpad P1 gen1/gen2 // P52 // P52s // P15 gen1 // FHD, 4K oled touch
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z390 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest