- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Itthon is kapható lesz a kerámia Xiaomi Band 10
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
darvinya #73886 üzenetére
"Apámnak van '95-ös Cordoba -ja, aminek már rádiója nem is tud működni, mert ha bekötjük egyfolytában gyújtáson van."
A rádióba belül vagy valahol a bemeneti csatinál összér az állandó és a gyújtás pozitív.
Ez lehet mechanikus hiba, vezeték kidörzsölődés és lehet elektronikus is, belül a készülékben.
Miért nem kötöd mindkét szálat, memory, battery az állandóra?
Annyi hogy ilyenkor a gyújtás nem kapcsolja ki a rádiót, kézzel kell.
Én egyébként ezt a funkciót rohadtul utálom, a saját autóimba azonnal kiiktattam. Leállítom egy sorompónál, vagy várom az aszonyt a munkahely előtt és csak gyújtáson van rádió, ez baromság.
Majd én kikapcsolom ha akarom. -
Speeedfire
félisten
válasz
darvinya #73877 üzenetére
Egy nagy kondi be van kötve hátra. Viszont lehet tényleg test lesz.
Hónapok óta szar, már kábel csere is volt. Tegnap mindent IS leföldeltem, erre csak hangosabb lett. Erre ma délután mikor jöttem haza melóból elmúlt. Lehet az eső miatt valahol jobb lett a testelés. Nem tudom. Tippre a motortérben kellene lehet keresni. -
válasz
darvinya #73494 üzenetére
PSP elég régi konstrukció.
Gondolom a PSP-ben sem akármilyen kapcsolót használtak, nem kis terhelést kapnak egy-egy idegesebb játékostól, aztán jönnek a dupla gombnyomások meg az érintkezési hibák.
Azt nem írtad, hogy ezek hangtalan kapcsolók, viszont azt sem, hogy mennyire tartósak (mondjuk az árukból ítélve kellene, hogy bírják az igénybevételt). Én meg azt nem írtam, hogy SMD nem jó.
Amúgy lehet, hogy önmagukban, a fülembe téve halkan kattognak, de ez esetben egy kitűnően rezonáló műanyag dobozban lesznek elhelyezve...
Szerk.: ezekre a PSP gombokra mondtad, hogy mikrokapcsolósak? 🤔 -
válasz
darvinya #73477 üzenetére
Pont abban a hozzászólásban írtam le, amire válaszoltál: "Sima tactile switch meg hangos lenne és nem is lenne túl tartós." Egyrészt a fene sem akarja hallgatni a hangos ropogást, másrészt ezek az olcsó membrános kapcsolók nem bírják azt az igénybevételt, amit egy gamepad-nek ki kell állni. Drágát meg nincs értelme venni.
-
válasz
darvinya #73450 üzenetére
Ez az egesz egy hulyeseg.
A feszito alkalmas a bejovo nullahoz. A kozepe acel az ero felvetelere, a kulseje aluminium az aram miatt. Szigeteles nem kell, minek, ugyis semleges potencialon van. Tobb millio bekotes van ilyen. Tobbek kozott az en hazamon is amit 4 eve cserelt az Elmu.
A fogysztonak koze nincs ehhez. Az hogy minden fogyasztonak halozati villanyszerelesbol es jogbol doktoralnia kell, ezt az orbitalis baromsagot honnan veszed?Az oszloprol bejon 1 darab nulla ami egyben fold is. Ez igy parasztosan fogalmazva, a szakneve PEN vezeto, azaz egyesitett PE, vedovezezo es N azaz nullavezeto.
Ez a PEN vezeto agazik a bekotes UTAN kulon PE es N vezetore. Az N lesz a nulla, a PE a vedovezeto, foldeles. A bejovo PEN vezeto szabvany szerint mindenhol meg van tamogatva egy levert foldeloszondaval.
Ez utan agazik el a nulla es a fold, az hogy van EV. rele vagy nincs attol fuggoen, ezzel most ne bonyolitsuk. -
Pubszon
veterán
válasz
darvinya #73450 üzenetére
Neki kell tudni a szabályt, jegyzőkönyv van róla hogy ki volt a kivitelező, ha valami nem jó akkor csak én panaszkodhatok, mert nem én vagyok a felelős az esetleges szabálytalan bekötés miatt.
A jogszabály nem ismerete nem ad felmentést jogszabály alól.
Emiatt vehetik elő a kivitelezőt.
A plomba nem csak őket védi, hanem engem is. -
Pubszon
veterán
-
Pubszon
veterán
válasz
darvinya #73431 üzenetére
Nem új ház, 89-es bekötés.
Itt annyira nem látszik, de a sodrony az egyik ami megy az órához.Viszont ami megy a melléképületbe, az is ekkori bekötés, egy fázis, nulla és föld.
Viszont a nulla és föld az közös, kimértem műszerrel.Anno lehet így kötötték be, hogy a sodrony az közösített nulla és föld?
Utánaolvasva van ilyen: Forrás.
-
mezis
félisten
válasz
darvinya #73346 üzenetére
Én egy Ren. Meg. GT-re és egy Citroen C3-ra szereltem hasonlót.
Már a szenzorok (adók) kialakítása is olyan volt, mintha lenne "föld" oldal meg "égbolt".
A Ren.-ra fel tudtam szerelni függőleges helyzetben és ritkán ad fals jelzést.
A Cit.-re csak úgy tudtam felszerelni, hogy kissé a föld felé "néz". Na az jelez minden fűszálra. -
PHM
addikt
válasz
darvinya #73206 üzenetére
És arra mi a garancia, hogy nincs mókolva a bekötés?
Netán ismered az összes gyártó és az összes egyedi építésű jármű
vezetékezését?
Az egyenirányító azért van, hogy ugyanúgy lehessen használni,
mint a hagyományos izzót.
Lehetne egyetlen soros védődiódát is beépíteni, amivel azt kockáztatja
a gyártó, hogy néhányan fölöslegesen cseréltetnek garanciában.
Így bolondbiztos, szerintem fölösleges ezen fennakadni. -
PitLee
őstag
válasz
darvinya #73190 üzenetére
PT4115
https://people.xiph.org/~xiphmont/thinkpad/PT4115E.pdfAPPLICATION NOTES
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/LED_Lighting/ConstansCurrentDrive/PT4115/PT4115_AppNotes.pdfItt találsz e valami értékelhetőt nem tudom
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/LED_Lighting/ConstansCurrentDrive/PT4115/ -
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
darvinya #73098 üzenetére
De jó a fantáziád.
Ez már egy moddolt verzió microUSB csatlakozóval 5V-ról 3,3V adapterrel.Nem erre irányult a kérdésem hanem hogy egy ilyen mini DC-DC konverter mellé illik tenni szűrő kondit?
Egy másik modder csak egy stepdown IC-t rakott bele hűtőbordával és kész. Semmi kondi.mezis: nem horpadt hanem ragasztó van rajta.
-
válasz
darvinya #73054 üzenetére
Én edigi tudásom szerint 2 módon lehet a bal-jobb csatornát összekeverni.
Az ellenállásos közösítés és aktív elemet, tranzisztor, ME.-t használva.
A végeredmény semmiben nem különbözik. A ké csatorna azonos vagy hasonló fázisú jelei , azonos vagy más zenei tartalma megjelenik a mono kimeneten.
Ha történetesen ellenfázisú a két jel az mindegyik megoldással kioltódik vagyis elvész a továbbiakban. Ez ritka eset, direkt effektezéssel lehet csak előállítani ilyet. Egy zenei felvételen ilyen sosincs.
Ha a két csatornát passzívan, 2 ellenállással korrekten méretezve kevered össze akkor mint az előző hsz.-ba írtam, nagyon minimális áthallás jön létre, pl. egy CD játszó képes 100dB csatorna elválasztásra, akkor ez leromlik 98-99dB-re. Lényegtelen a kolléga felhasználásában.
Valamint illesztési veszteség keletkezik, ennek mértéke nem haladja meh a 3dB-t. Ennyi tartalék ha nincs az utána következő berendezésbe akkor megette a fene.
Aktív keverés.
Történhet tranzisztorral és ME.-vel, a kimenetek ugyanúgy keverő ellenállásokon keresztül vannak egybekötve.
Áthallás romlása nulla, a veszteség az aktív elemekkel pótolható.
Hátránya, 2 ellenállásnál sokkalta bonyolultabb, segédtáp igény.Aktív keverés2.
Nem a két aktív elem kimenete van monósítva hanem vagy egy közös kollektor ellenállásra dolgozik a két csatorna bementi tranzisztora vagy hasonló ic-s megoldás, vagy a visszacsatoló körben beillesztve a két jelet.
Előnyét-hátrányát lásd fentebb. -
Teasüti
nagyúr
válasz
darvinya #73031 üzenetére
Találtam egy TA2024 nevűt, ez elvileg éppen 15W @ 4 Ohm.
Ebből ahogy nézem van kismillió kész megoldás NYÁK-tól egészen alu házas kompakt kis erősítőig.
Pár dollárért nézek vmi apróbb kivitelt. És dolgozni se kell vele KFORboy.WOW!! Ez jó! Tetszik! Köszönöm!
Itt viszont a kimenő teljesítmény a táptól függ, jól értelmezem?
Vagy 4 Ohm-os hangszóval nekem stabilizált 12V kell? Vagy hogy működik ez? Ha a vonali bemenet jelszintje állandó, de változik a tápfeszültség, akkor változik a teljesítménye? Mondjuk talán befér mellé egy buck konverter... -
JóGéza
aktív tag
-
Gyula84
veterán
válasz
darvinya #72895 üzenetére
"Sajnos a piacon megjelentek megfelelőségi jellel rendelkező LED autólámpák (fényforrások), melyek a hagyományos autólámpák helyére fi zikailag behelyezhetők. Ezek – bár jóváhagyással rendelkeznek – közúti használata nem jogszerű, ugyanis ezeknek az engedélyeztetése nem, mint fényforrás (UN ECE R37, R99, R128), hanem, mint elektronikai autóalkatrészként (UN ECE R10) történt. Közúton az ilyen lámpák használata nem engedélyezett!"
[link]de azt csinálsz amit akarsz
-
rednifegnar
senior tag
válasz
darvinya #72903 üzenetére
en nem vitatom hogy ha kicsereled a pislakolo gyari izzot akkor jobb lesz a vilagitas vagy inkabb a lathatosag.
de hiaba gondosan megcsinalt, nem vakit stb, ettol meg nem lesz legalis.
onnantol meg telleg csak atcsuszas van a vizsgan. a baj akkor lesz ha telleg baj van. mert a biztositotol kezdve (akik ugye nem szeretnek fizetni) a jardig mindenki rad huzza az illegalis atalakitast, barmennyire volt az jobb a gyarinal.en konkretan ugy jartam hogy az elso helyzetjelzo allandoan kiegett szetrazta a szalat a gep. a 4dik utan elegem lett, ezert kicsereltem ledesre.
egy kb 3w-os mezei kis izzorol van szo (es az annak megfelelo ledrol). kb a semmit nem szamit kategoria. de kibaxtak a vizsgarol. elso kerdes az volt hogy gyari e? ha nem akkor hol a gyartoi vagy hatosagi mubizonylat? nyilvan nem volt (homasitaban vettem, a honlapjukat mutogattam volna?). merges voltam, de joggal baxtak ki.szerencsere volt annyi lehetosegem hogy ha helyben tudom orvosolni a problemat akkor folytatjak a vizsgat. elmentem a szomszedben levo kutra vettem egy 50ft-os izzot betettem es kesz. lehetett volna vitazni hogy a led nem eg ki, meg sokkal jobban lathato, stb. de igazuk volt. en inkabb azt szeretnem ha mindenkivel hasonlo modon jarnanak el, mert sok ilyen fekete uveges lampaju, alulneonos, fust es rozsadbajnok ultetett tragacsot latni es azok valahogy atmentek a vizsgan, hiaba van kamera meg ellenorzes.
-
plömplöm
őstag
válasz
darvinya #72903 üzenetére
"A terméket a helyi jogszabályokkal és előírásokkal összhangban használja. A termék kizárólag közúti vagy közforgalom elől elzárt magánúton közlekedő gépjárműre szerelhető fel. A Vevő ettől csak saját felelősségére, az érvényes jogszabályok (pl. 5/1990. (IV.12) KÖHÉM rendelet) betartásával térhet el.
Az utólag beépített LED szettek a hatályos jogszabályok alapján közúti forgalomban nem használhatók!"érdemes legalább végigpörgetni a "teszt"videót, egy valami nem teszteltek, a vetítési képet
. picsába a részletekkel, világít mint a kurvaannya!
-
plömplöm
őstag
válasz
darvinya #72900 üzenetére
de, változtattál a fényforráson. egy halogén izzóban az izzószál körkörösen világít, egy led nem, így a vetített kép is változik. ez egy helyzetjelzőnél még nem annyira gáz, de egy precízen megszerkesztett reflektortestben igen, ezért olyan kajlák a tompított fények egy utólag ledesített lámpatestben. kohém. lásd még.
a tényeiddel nem vitatkozom, de azt pld kifelejtetted, hogy a fű zöld, ez is egy tény, és pont annyira számít, mint a tieid ebben az adott témakörben.
-
plömplöm
őstag
válasz
darvinya #72878 üzenetére
még egy példa: lumenet 5/21W12V
"Off-road termék, csak saját felelősségre: mint minden retrofit autó LED, az Osram 1557CW-02B is off-road termék, mely nem rendelkezik ECE minősítéssel, így hivatalosan nem használható közúti forgalomban. A két legnagyobb autóipari gyártó már évek óta dolgozik azon, hogy a retrofit autó LED-ekre Uniós szabvány készüljön, de jelenleg még nincs Európában hivatalosan közúton használható retrofit LED."
a saját felelősség az azt jelenti, segítek, hogy ha ilyen van az autódban, és hátulról beléd szállnak, és ezt észreveszi a rövidféktávos, akkor rád fogja húzni a balhét, mert azt fogja mondani, hogy az illegális átalakításod miatt nem voltak megfelelőek a féklámpáid, márpedig nem (jól) működő féklámpával nem vehetsz részt a forgalomban.
azoknak pedig a kurva anyját, akik a tompított izzóik helyére raknak ledes szarokat. a vetített kép csak hasonlít a megtervezettre."Én semmilyen módosítást nem végeztem lámpa testen, és gyári csatlakozáson."
bzmg, akkor lopj ferihegyről méteres reflektorokat és pakold fel az autót tetejére egymásra, kurva jól fogsz látni, hidd el. az, hogy a szembejövőknek kiesik a szeme, ne zavarjon, dögöljön meg mind
-
mezis
félisten
válasz
darvinya #72888 üzenetére
Azt tudom, hogy beszerezhető, beszerelhető, DE közúti forgalomban is használható ?
Nem szeretném ha érvényét veszítené a műszaki vizsga egy közúti ellenőrzésen.
Az internetes keresésből linkeltem két nevesebb gyártót, azok pedig külön felhívták a figyelmet arra, hogy "közúti forgalomban nem használható".
Azon nem csodálkozom, hogy a bóvli gyár nem szól ilyesmiről, úgysem fogod megtalálni károd megtérítése ügyében. -
PitLee
őstag
válasz
darvinya #72878 üzenetére
Suzuki Swift index nappali menetfény kombó
1. https://youtu.be/Sjm6zJtSIW0
2. https://youtu.be/aemR9XuRwpQ+1
Hordozható akkumulátoros forrasztó állomás a Banggood-tól - Quicko T12-942
https://youtu.be/AzaSUBtWuJk -
rednifegnar
senior tag
válasz
darvinya #72878 üzenetére
hat az egy dolog hogy atcsuszol, de elvileg gyartoi (marmint a jargany gyartoja altali) mubizonylat szukseges a biztonsagi es kornyezetvedelmi elemek atepitesehez (pl ha letezik a gyartoi masik kipufanto rendszer azt elfogadjak). engem tortenetesen ledes helyzetjelzo miatt bakktak ki vizsgarol. de mivel volt nalam hagyomanyos izzo, igy helyben kicserelhettem es akkor elfogadtak.
mas kerdes hogy egy esetleges balesetnel ha arra hivatkozik a masik fel v hatosag hogy atepitett autoval, nem megfeleloen kivilagitva kozlekedetel es azt is ervkent hozhatjak egy eljarasnal. -
PHM
addikt
válasz
darvinya #72875 üzenetére
"Arra gondoltam, hogy magába a LED-be beraknék sorba kötve 1000uF/16V elko-t.
Ez így működne?"
- Nem igazán értem, mire gondolsz. Ha párhuzamosan kötöd a leddel az elkót,
az lehet, hogy nem fog teljesen kialudni, míg a villogás üteme valószínűleg
csak minimálisan fog lassulni.
Ha viszont sorba kötöd a kondenzátort, csupán egy rövid villanást fogsz látni.
Egy szó, mint száz, ez így nem fog működni. Szerintem. -
-
-
-
-
válasz
darvinya #72794 üzenetére
Ha jól sejtem akkor a "kutya" egy nagyon régi még a csöves TV-k idejéből származó szakmai kifejezést jelent ahol a nagyfeszültségű részegységet zárták egy jól szellőző fém dobozba és azt hívták kutyaháznak "ha belenyúlsz megharap" vagy valami ilyesmire utalt.
A sorkimenő trafón a 17~20kV 4-5cm-ről is képes volt áthúzni a felé közelített csavarhúzóra. -
PitLee
őstag
válasz
darvinya #72769 üzenetére
Ha jól tudom kötelező a visszajelző pilács, műszakin nézik.
Itt egy Mondeo-s blogja a beszerelésről
https://www.ndsmondeo.hu/fitting/ufc/ufc.htm -
PitLee
őstag
válasz
darvinya #72767 üzenetére
Hmm utólagos beszerelésnek tűnik.
Az egyik ami eszembe jut az a reed relé.
Ezt lehet amolyan rejtett kapcsolóként üzemeltetni, kell egy mágnes hozzá.
De műkszik így is https://www.electroschematics.com/reed-relay/ui: közben eszembe jutott az utánfutó indexnél láttam ilyen hengeres dolgokat
gugli képekui2: itt a bekötési rajza
http://www.visszajelzo.hu/visszajelzo.html
ui3: uvv az lehet akkor a utánfutó villogó visszajelző a neve uiv utánfutó irányjelző visszajelző úgyhogy a fene tudja.
A másik a higanykapcsoló, amit régen autóba riasztók is használtak az emeléses vagy elmozdításos lopás ellen, de azt nem hinném, hogy így szerelték volna.
-
PitLee
őstag
válasz
darvinya #72760 üzenetére
Kicsit bővebben ?
Ultra Violet Visibility ?
https://www.rpibolt.hu/SI1145-Digitalis-UV-Index-/-IR-/-Lathatofeny-erzekelo
passz -
fgabor87
tag
válasz
darvinya #72745 üzenetére
Másik is rendben.. picit meg volt szorulva, nehezebben jött ki, de semmi baja. Kifújtam kompresszorral, kis fekete por jött ki, de nem vészes. Összeraktam, még egy próba, megint elégette a biztosítékot. Egyébként 10A-es van benne. Úgyhogy ez a motor megy szervizbe úgy látom. Köszi a segítséget!
-
fgabor87
tag
válasz
darvinya #72743 üzenetére
Köszi, akkor azt még megnézem... valószínű ki kell szedni hozzá a motort. Gondolom a két szénkefe egymással szembe kell, hogy legyen, egy van a felső oldalán, azzal szembe alul pedig a vezetékek mennek be... de ott csak tapogatni tudok így... nem nagyon éreztem semmit. Holnap kiszedem az egész motort, és megnézem.
-
#68216320
törölt tag
válasz
darvinya #72644 üzenetére
Oké, ezt értem. De tételezzük fel, hogy mondjuk az 1V esetemben tökéletes feszültség minden tekintetben. Azaz a legkomolyabb stress tesztek sem hasalnak el vele soha (LinX, Prime95, stb), mennek a játékok is, video encode, stb. Mintegy kijelenthetjük, hogy a cpu-nak 4GHz-en, maximális terhelésen elég az 1V. Mindez csak igazából a maximális terhelés eléréséhez kell, tekintsük úgy, hogy 1V-ot kell megkapnom a működéshez.
Térjünk vissza az alapkérdésre. Miért kérjek 1.2V-ot a VRM-től ahhoz, hogy 1V-ot kapjak meg, ha esetemben csak 0.1V-ot droppol. Nem volna elég 1.1V-ot kérnem?
De felőlem mondhatom azt is, hogy miért kérjek a VRM-től 1.5V maximumot, feltételezve, hogy 200mV-ot esik majd full terhelésen, ha esetemben csak 100mV esés lesz majd?
Ez itt az alapkérdés. Pontosabban az, hogy miért megy majd tönkre a VRM attól, ha nem 200mV-al többet kérek a valós szükségnél, hanem csak 100mV-al többet? Mert azt hallottam, hogy tönkre megy és nem tudom megérteni miért. -
#68216320
törölt tag
válasz
darvinya #72642 üzenetére
Uhhh, nem értelek pontosan. Bocsánat, talán nehézfejű vagyok
De ne add még fel, meg akarom érteni mire gondolsz.
Lekorlátozás alatt mire gondolsz? Mert a mindkét esetben jól működik, hozza a papírformát.
Az egyetlen különbség hogy az egyik esetben több energiát fogyaszt és nagyobb hőt termel, a másik esetben kevesebbet. Azaz mondhatni feleslegesen kér vcore emelést.
Ha jól tudom (javíts ki ha nem) ennek a teljesítmény alapú vid korrigációnak (tehát nem az órajel alapú vid állításnak, amit speedstep-nek szoktak intel esetében nevezni) az volna a célja, hogy korrigálja az adott feszültség esést. Azaz amikor mondjuk a cpu 4GHz-re kapcsol akkor ott a vid táblázatban, hogy neki ehhez mekkora feszültség kell. Legyen mondjuk 1V. (egyébként itt is lehet eltolni az értéket, de most ezt vegyük fix-re) Elkezd a cpu dolgozni. Mondjuk 10% terhelésen megy, ez fogyasztásban 10W legyen. A vrm minden gond nélkül teljesíti, tényleg 1V-ot is kap a cpu. Aztán felugrik mondjuk a terhelés 50%-ra. Ez mondjuk jelentsen 35W-ot. Ezt lehet, hogy a vrm-nek már hirtelen sok és a kért pillanatban az 1V-ból már csak 0.9V lesz. Ami esetünkben a gép lefagyásához vezethet. Legyen mondjuk 100%-os cpu terhelésnél 55W a fogyasztás. Ekkor az 1V már lehet, hogy csak 0.8V lenne, annak ellenére, hogy a cpu vid alapján továbbra is 1V-ot szeretne kapni és ezt küldi a vrm felé csak éppen 1 millió tranzisztor helyett már 10millió dolgozik ugyanazon sebességen.
Itt jön a képbe a cpu-ba integrált IA AC Load Line. Kalkulálva a jellemző feszültségeséssel, azt fogja mondani a cpu, hogy vid alapján neki 1V kell, de tudja, hogy 35W-os fogyasztásnál már alapban nem fog annyit kapni, mint ami kell neki ezért eleve rátesz egy picit. Azt mondja 1.1V kell. Ekkor a vrm megpróbál 1.1V-ot előállítani, de közelítőleg mondjuk 0.1V esni fog rajta így csak 1V-ad vissza. De pont ez kell a cpu-nak csak ő már eleve többet mondott.
55W esetén mondjuk már 0.2V esik majd szerinte és ezért ekkor eleve 1.2V-ot kér, hogy tényleg megkapjon majd 1V-ot.
Nem ez volna a működési elv?Kérdem én továbbra is... Miért baj az, ha én azt állítom be a cpu-nak, hogy mondjuk 55W fogyasztásnál 1V esetében ne 0.2V-al kérjen többet csak 0.1-el, mert nálam nem droppol akkorát a vrm?
-
#68216320
törölt tag
válasz
darvinya #72638 üzenetére
Oké, akkor megpróbálom másként.
Csak megközelítőleg, mert mérni nem tudom, szoftveres visszajelzések értékeit mondom. És ezek az értékek nem tényleges vcore értékek, hanem amik VID alapján kérések lesznek a VRM felé.
Adva van egy laptop egy processzorral. A processzor hivatalosan 45W TDP kategóriában van.
A fogyasztása maximum 28mp-ig lépheti át az 55W-ott, ezen túl csak max ennyit fogyaszthat. Ha ezen túllépne akkor visszaveszi az órajeleket és annak függvényében, hogy adaptív módban vagyok-e a VID tábla alapján a vcore értéket is.Namost esetemben számokkal ez a következőt jelenti:
legalacsonyabb órajel/feszültség: 800MHz/0.550V
legmagasabb órajel/feszültség: 4500MHz/1.520V (elméleti maximum az adott cpu-hoz, 1 mag használata esetén)Gyári 180-as ACLL értéken 4000MHz-en, terhelés nélkül cirka 0.988V-ot kap a cpu. Terhelés alatt ugyanígy 4000MHz-en kb 1.270V-ot. Vagyis az ACLL ~280mV-ot. Na ekkor melegszik veszettül. Mint kiderült, ha leveszem az ACLL értéket 180-ról 40-re, akkor csak cirka 1.050V körül lesz a feszültség (~60mV-ot dob rá az ACLL) és betonstabil így is a cpu. Tehát nincs szüksége ekkora emelésre és nagyon nem mindegy hogy a felesleges emelés miatt 95fokon throttling lesz a vége vagy 82fokon megáll az egész mutatvány.
A lényeg, miért probléma, hogy terhelés esetén 1.270V helyett csak 1.050V-ot fog kapni a cpu? Hol van itt a hardveres károsodás veszélye a VRM-re nézve?
-
#68216320
törölt tag
válasz
darvinya #72630 üzenetére
Oké, de most továbbra sem értem, hogy egy alacsonyabb cpu energiafelvétel esetén miért foglalkozom a psu-val. Az kellően felülméretezett (szerencsére).
A cél az lenne, hogy feleslegesen ne emelje meg ennyire terhelésnél a cpu feszültséget a gép.Itt van egy leírás angolul a dologról, de nem értem meg ebből sem hogy a vrm miért van veszélyben. Nekem pont a fordítottja jön le.
-
mzso
veterán
válasz
darvinya #72212 üzenetére
Ezzel az a baj, hogy úgy néz ki hogy van egy extra perem. Emiatt nem lehetséges benyúlni a menethez, még ha engedne is annyit a fém ház.
-
st3v3np3t3r
nagyúr
válasz
darvinya #72099 üzenetére
ja, azt elfelejtettem leírni, hogy a 2822 is produkálja a hibát... megszakítottam a KA-nak a tápellátását és kiszedtem a KA bemenetén lévő soros elko-t,hogy kizárjam... valószínű mind2 erősítő ic kuka lehet...
az ellenállásokat kiszedtem, mindegyik jó... a hangszórókon jön a cicergő hang, nem a panelről
-
mzso
veterán
válasz
darvinya #72046 üzenetére
Nem. Láthatóan körbeforog. Még meg is jelöltem a csavar egyik oldalát, nehogy az legyen hogy beképzeltem.
Se kifelé se befelé tekerve nem történik semmi...
Némi ellenállással forog. És soha nem is volt rendesen megszorulva.Gondolom cseszhetem, ha gyakorlatilag egy pecket raktak be csavarfejjel.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- CPU léghűtés kibeszélő
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Végleges a HDMI 2.2-es verziója
- M0ng00se: Hardvert áruhitelre?
- További aktív témák...
- ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti OC 12GB GDDR6X 192bit Videokártya
- RX570-es, RX580-as és RX5500XT eladó videó-kártyák - Garancia
- Canon EOS 1300D gép szettek, objektívekkel, kiegészítőkkel (1400 - 7900 expos gépek, újszerűek! )
- Macbook Air M2 8/256 100% akku
- Iphone 14 Pro fehér-ezüst 128GB nagyon szép
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- Robbanj a jövőbe egy új Ryzen 7 5800X-szel! Kamatmentes rèszletre is!!
- Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz LGA775 Processzor
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD GTX 1060 3GB Rampage SHIVA TT 500W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest