Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sörösló

    aktív tag

    válasz #24889344 #36790 üzenetére

    Nekem egy intelligens, elektronikus vezérlésű (sőt számítógépes!) autóm van, simán el van az egyszerű trafós TESCO töltővel. Le sem szoktam választani, mert akkor újra kell állítani az órát. Mást nem zavar. Az aksi akkora pufferkapacitás, hogy azt megzavarni csak nagyon brutális, barbár módszerekkel lehet. Nyugodtan használhatsz bármilyen töltőt, bár a régi orosz tirisztorosok tényleg nem ajánlottak manapság, csak ha le van választva a rendszerről az akku. Általában nem okoznak ezek sem problémát, de ha valami gebasz van, akkor lehetnek érdekes jelenségek ( zárlatos dióda vagy tirisztor miatti AC a szekunderen ). De nem jellemző. Sokan a töltőre fogják a saját hülyeségüket. Pár órára (percre) rárakják a töltőt, aztán sírnak hogy a tél végére kifeküdt az aksi. Télen legalább havonta egyszer egy egész hétvégére rá kell tenni a verdát töltőre. Városi forgalomban soha nem képes rendesen feltöltődni az aksi, pláne télen nem. Ha kezd pezsegni, akkor minimális töltőáramon (2-3 A) hagyni kell még egy napig. Akkor kiegyenlítődnek a cellák, beáll az elektrolitszint, ha kell egy kis víz (de sohasem sav)bele, akkor rajta, de csak a teljes feltöltés után!!!

Új hozzászólás Aktív témák