Hirdetés
Köszönjük a sok biztatást, támogatást! Egy rövid ideig még féláron tudsz hirdetni, előfizetni!
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz
#98221312 #162818 üzenetére
Szerintem egyértelműen hozzáértő, aki szakmaként foglalkozik ezzel a témakörrel és tervező/kutató/kivitelező feladatokat végez. Az újságíró/marketinges/influencer/* is lehet szakértő, ha az előbbi hármasból érkeztek, de ők már az eladásban érdekeltek, esetükben lehetséges, hogy a fizika néha kicsit máshogy működik.
Utána jövünk mi, a hozzá nem értők, akik a megvezethetőség különböző lépcsőfokain állunk.
-
Quetz
őstag
Ezért is szeretem pl a hypex modulokat. Ott totál korrekten leírnak mindent: https://www.hypex.nl/documenten/download/911
Max output: 8ohm, 350Wrms - The stimulus signal is a continuous 1 kHz sine wave. The true rms output voltage is measured across a load resistor. Max output power is time limited due to thermal properties.
Continuous output: 100Wrms - Typically, this is 1/5 of the peak output power. Apply sufficient cooling.De ilyen cég tényleg kevés van, gyakorlatilag csak az OEM beszállítók.
-
Quetz
őstag
Ha már felmerült, hogy mit bírnak az elektronikát, egy haladóbb setup:
-
Quetz
őstag
válasz
Khaosz55 #162778 üzenetére
Elnézést, szerintem elbeszéltünk egymás mellett. Én a 1120-ra néztem teszt eredményeket, mert azért az jobban illik az Arcamhoz. A videón elmondja az ember, hogy a surround back kimenetek 60W-t tudnak, vagy 60W-al kevesebbet mint a többi - sajnos nem olyan jó a németem - és utána nem egyértelmű, hogy melyik csatornákat méri.
-
Quetz
őstag
válasz
xerobyte #162776 üzenetére
GIK acoustics ingyenes tanácsadással szolgál - https://gikacoustics.co.uk/acoustic-advice/
Master handbook of acoustics - minden le van írva, amire szükséged lehet, sőt még több is.
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #162741 üzenetére
Bbéci, mint te is jól tudod, az ajánlás 85dB folyamatos hangnyomást vár el a normál hangszóróktól, 20dB tartalék mellett és 95dB-t a mélynyomóktól, ugyancsak 20dB tartalékkal. Tehát a mélynyomóknak 115dB-t, minden más hangsuárzónak 105dB-t kellene tudni a hallgatási pozícióban.
Ez az elmélet, gyakorlatilag pedig aki csak AVR-t használ, az jó ha 95dB-t tud reprodukálni. Mélynyomók tekintetében az SVS Ultrák 2m távolságig tudják elérni a 115dB-t.(#162742) exception:
Amiről te beszélsz, az egy olyan film lenne, amiben végig 105dB pink noise lenne a zenei aláfestés, a szereplők ordítva suttognának, stb... Ez nyilvánvaló nonszensz. -
Quetz
őstag
válasz
Khaosz55 #162726 üzenetére
Szövegértelmezési hibába futottál. A feltüntetett érték "typical load", ami az áltagos felhasználás esetén-nek fordítandó, nem pedig maximális teljesítménynek. A dokumentációban feltüntetett értékekkel ezek a problémák szoktak előfordulni:
- Nem tudni, hogy átlagos vagy maximális értékről van-e szó
- Mekkora torzítás tartozik hozzá
- Milyen időtartamra vonatkozikAz egyetlen módja, hogy megtudd, mire képes az AVR, ha megméred. 7 csatorna esetén 0.1%-os THD mellett az Arcam 86.1W, az Anthem 69.6W leadására képes. Ez egy átlagos házimozis hangfal esetén 0.9dB hangnyomás különbséget jelent, ami a békafing kategória. Nem mellesleg mindkét AVR teljesítménye szegényes egy haladó házimoziba, mert ~ 97dB-t tudnak kihozni magukból, ami messze van az elvárható 105dB-től.
-
Quetz
őstag
válasz
robi-k #162624 üzenetére
A végfok lekapcsolásának ez az értelme:
A bal oldali csatorna esetében le van kapcsolva, a center-nél meg nem is lehet.
Az eddig végzett mérések alapján a Denon X3600 áll a második helyen, megelőzve nem egy processzort is:
A probléma csak annyi, hogy ez az érték csak jobb/bal csatornákra érhető el, még. Viszont a 3700/4700 esetében lehet, hogy olyan AVR-t kapunk, ami versenyképes lesz a processzorokkal is, jóval alacsonyabb áron. Már csak annyit kellene tennie a Sound Unitednek, hogy támogassa a saját mérőmikrofonok használatát, és akkor versenyképes lenne a Dirac megoldásokkal.
-
Quetz
őstag
Denon has announced the upcoming prices and availability of the industry's first 8K-Ready AV Receivers - the AVC-X6700H, AVC-X4700H, AVC-X3700H, and AVR-X2700H.
A legfontosabb hír talán ez:
A new ‘Pre-amplifier’ mode previously only seen in the flagship AVC-X8500H, disconnects internal amplifiers when the receiver is used as an AV processor and all speakers are powered by external amplifiers. This is only available in the top three models in the X-Series.Aki végfokozik, az jelentős minőség javulást érhet ez által.
-
Quetz
őstag
Megvan a legújabb audi javító eszköz, csak be kell dugni a lejátszó/avr usb portjába
5g-bioshield:
PROPRIETARY HOLOGRAPHIC NANO-LAYER TECHNOLOGYThe 5GBioShield is the result of the most advanced technology currently available for balancing and prevention of the devastating effects caused by non-natural magneto-electric waves, particularly (but not limited to) 5G, for all biological life forms.
The 5GbioShield makes it possible, thanks to a uniquely applied process of quantum nano-layer technology, to balance the imbalanced electric oscillations arising from all magneto-electric fog induced by all devices such as: laptops, cordless phones, wlan, tablets, etc.
The 5GbioShield brings balance into the field at the atomic and cellular level restoring balanced effects to all harmful (ionized and non-ionized) radiation.
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #162560 üzenetére
A számítógép nullák és egyesek halmaza. A képet matematikai transzformációval állítja elő a kompresszált forrásból. Hogy ez a A -> B átalakítás más eredményt hozzon, ahhoz a a számítási eredményeknek kellene változni pusztán azért, mert más tápegységet raksz be. Ez azt jelentené a gyakorlatban, hogy a 2x2 néha 5, ami viszont ahhoz vezetne, hogy a számítógép nem lenne képes megbízhatóan ugyanazt az eredményt szállítani, tehát nem működne számítógépként.
És itt vége a tápegység tuningnak, mert a számítógépek igen megbízhatóan működnek, leszámítva a kismillió egyéb nyavalyát, ami miatt nem, de az már más témakör.Audió oldalról nézve a Hypex, Icepower, Pascal végfokok bebizonyították, hogy kiváló minőségű végfokokat lehet csinálni kapcsoló üzemű táppal. Jobbára csak hit kérdése, hogy a lineáris táp, vagy a kapcsoló üzemű ad jobb eredményt. Az olcsó gagyi mindkettőnél pocsék kimenetet fog okozni, a tisztességesen megtervezett és összerakott cuccok meg nem lesznek olcsók. Én ugyanezt olvasom ki Robi-k hozzászólásából is.
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #162557 üzenetére
Attól félek, átverés áldozata lettél. Simán csak kivették a tápot, hozzáraktak egy külső egységet és ennyi. Külön aggasztó, hogy a hivatalos oldalon sincs semmi információ róla. A tápegységről ami képet találni, az pedig a virtual live sound cimkét viseli, ami elég tvshops marketing duma.
-
Quetz
őstag
válasz
VoidXs #162519 üzenetére
Igen, én is többször beleestem már ebbe a csapdába, hogy HDMI bemenetenként mások voltak a beállítások. Aztán csak lestem, hogy ez a múltkor még jó volt...
(#162520) alphamooncam A madvr envy, ami dedikált HW a madvr-hez , nem tudom hol tart jelenleg. Mindenesetre elvárható lenne, hogy az lesz az ultimate megoldás, csak hát az 5-1000 USD ár mellette...
-
Quetz
őstag
válasz
Vikthor #162471 üzenetére
.. mikor egy 203-as Oppo-t reverse engineerelnek és a silány alkatrészeket ...
Viccesnek találtam, ahogy elképzeltem, hogy egy 900 euros bluray lejátszó silány alkatrészekből állé és még a 3x-t kell ráfizetnem, hogy ezt korrigálják. Miközben az ajánlott Kodi hardware 80-100 usd körül beszerezhető.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #162465 üzenetére
Szerintem elég ha lerakod a lejátszót a pincébe és onnan optikai vagy HDMI over ethernet kombóval hozod át a már feldolgozott streamet.
-
Quetz
őstag
Ha valakit érdekel, Dirac bass management webinar meghallgatható egy gyors regisztráció után: https://register.gotowebinar.com/rt/8043050009869528846
-
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #162359 üzenetére
Irigyellek benneteket! Annyi tartalom van, amit meg kellene nézni, hogy nem is látom a végét.
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #162290 üzenetére
Amire gondolsz, az a Rythmik Audio Direct Servo technológiája: http://www.rythmikaudio.com/DirectServo.html
A JL Audio D.A.R.O. egy szimpla parametrikus EQ:
The D.A.R.O. system self-generates a series of calibration tones, measures the frequency response at the listening position, and automatically configures an 18-band, 1/6 octave equalizer for a flat end-result.Linkeltem a részletek, hogy el tudd olvasni, ha érdekelne
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #162279 üzenetére
A sub DSP rendszere az AVR-től független dolog, saját maga generálja a mérőjelet. Beállítja magát egy optimálisnak gondolt állapotra és örülünk. Ezután jön az AVR, megküldi a beállított Subot a mérőjellel, és beállítja a saját DSP szrendszerét egy otpimálisnak gondolt állapotra. Ha szerencséd van, akkor nem nagyon piszkálja meg azt, amit a Sub rendszere alkotott, ha peched és nagyon félre mér, akkor egy random káosz lesz a vége. Egy olyan kimeneti jel, ami két egymástól független forrásból van EQ-zva, amik nem tudnak egymásról és megjósolhatatlan eredményt okoznak.
Ennél nagyságrendekkel jobb eredmény érsz el, ha jelút így néz ki:
AVR - AVR DSP - MiniDSP - Sub. Ebben az esetben megméred, hogy mit alkotott az AVR és a miniDSP-vel belenyúlsz, ahol még kell.A subba épített korrekciónak akkor van létjogosultsága, ha más DSP nincs a rendszerbe kötve, minden egyéb esetben csak kolonc, amire fölöslegesen költöttél.
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #162272 üzenetére
Kalibrált mikrofont 100 euroért kapsz, 20 csatornás DSP-t 200-ért és tovább tudod upgradelni Dirac-ra ha szeretnéd, a zongora lakk felület meg csak türelem kérdése, a hangzásba nem szól bele.
A sub DSP-t haszontalan, mert az AVR szobakorrekció a bemérés után kinulláza azt. A DIY megoldás ebből a szempontból is jobb, mert az AVR által elkövetett korrekciót tudod finomítani.
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #162270 üzenetére
Az árat nem nézném, mert pl az említett JL Audio F113 V2 ára $5000, a benne levő hangszóró (13W7AE-D1.5) meg csak $1500. Az 1500W-os végfokuk $700 körül van, szóval 100% haszonkulccsal számolhatunk. Összehasonlítható minőséget lehet elérni $1000 elköltésével.
Zárójelben jegyzem meg, hogy az elmélet és gyakorlat találkozásának szépsége, hogy visszaszámolva a gyári sub méretéből a liter térfogatot 79.6l jön ki, WinISD-vel modellezve pedig 78.2.
-
Quetz
őstag
válasz
Ear001 #162264 üzenetére
Tehát miután körbejártuk a témát, a konklúzió az, hogy ugyanarról beszélünk:
- A jó mélynyomó drága
- A reflexes mélynyomó a tuning frekvencia környékén jóval magasabb hangnyomást biztosít azonos teljesítmény felvétel mellett. Kb 50 Hz+ ugyanazt hangnyomást tudja biztosítani egy zárt, mint egy reflexes.
- A zárt láda hangnyomás esése kevésbé meredek, ezért a szoba kiemelő hatása miatt mélyebb frekvenciák megszólaltatására alkalmas, bár nem akkor hangnyomással mint a reflexes
- A zárt ládák kevesebb helyet foglalnak el
- A hangminősége mindkét típusú mélynyomónak ugyanolyan jó, ha megfelelően tervezték és készítették el.Miután a jó hangminőség adott, a többi tulajdonság figyelembe vételével mindenki ki tudja választani mire van szüksége.
Én például zárt subokat építettem a moziszobámba, mert
- Egyerű modellezni és szinte lehetetlen elrontani
- A cél az 50Hz körüli chest slam volt, a többit rábíztam a roo gain-re, lesz ami lesz
- Olcsóbb volt mint egy SVS sb2000 pro, miközben egy SB16-al vetekszikAz eredmény teljesítette az elvárásokat, sőt volt aki rákérdezett, hogy bass shakert-t raktam a kanapéba, vagy csak a subok működnek.
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #162255 üzenetére
Igen, közismert tény, hogy a T/S paraméterek alapján tervezik a mélynyomókat. Az ökölszabály pedig az, hogy az EBP mondja meg, zárt vagy reflexes legyen.
EBP > 100 - reflexes
EBP < 50 - zárt
50 < EBP < 100 - mindkét fajta láda megfelelőAz általad lefitymált "rajzocskákon" pont egy olyan hangszóró szerepel, aminek az EBP-je 69, tehát összehasonlítható.
-
Quetz
őstag
válasz
Ear001 #162250 üzenetére
Érdekes, a mérések amiket látok, ellentmondanak neked. Gyakorlati mérés eredménye, ugyanaz a hangszóró zárt illetve bass reflex dobozban:
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #162214 üzenetére
Hogy állítod a lecsengési időt? Illetve mi köze a lecsengésnek a hangnyomáshoz?
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #162236 üzenetére
Én azért vitatom a zárt dobozok felsőbbrendűségét. Vegyük pl. a Quiet Place című film hangsávját, ami referencia minőségű hang keveréssel rendelkezik és nézzük meg a mély szekciót:
Majd nézzük meg, hogy viselkednek a különböző típusú mélynyomók:
Jól látszik, hogy 3-4 zárt láda kell, hogy kiválts 1 bass reflext-t. A zártakat azért marketingelik manapság, mert egyszerűbb azokat tervezni és legyártani, a vevőknek meg jobban bejön a kis méretű doboz. De aki kicsit is rajong a mozikért, az ilyet használna, ha tehetné:
-
Quetz
őstag
Szó volt a beszéd érthetőségéről. A Denon x8500 dialog enhancer funkcióját megmérték, mit csinál:
-
Quetz
őstag
Megtaláltam a méréseimet az időzítés korrekcióról.
Az első képen a mélynyomó, a center, illetve a késleltetéssel korrigált mélynyomó + center grafikon van. A mérőjel bekapcsolt Audyssey és 80Hz crossover beállításokkal mindig a center csatornára ment ki. A mélynyomót, illetve a center kihúztam, amikor nem kellettek.
A második képen az eredeti illetve a korrigált átmenet látható. Nyilvánvaló, hogy az Audyssey nem kezeli jól a késleltetést, hatalmas beszakadás van 86Hz-en és 117Hz-en. Ezt a késleltetés finomhangolásával szépen meg lehetett szüntetni.
-
-
Quetz
őstag
válasz
mettek #162131 üzenetére
Ezt csak akkor tudod meg, ha kiméred. Az összes DSP csak egy becsült grafikont rak ki, hogy majd milyen lesz az átmenet a beállítás után.
#162132) BBéci : minden AV eszköz állítja a késleltetést, szoba korrekciótól függetlenül. A probléma, hogy a beállítást tökéletlenül végzik, külön csatornánként, aminek az eredménye, hogy a mélynyomó + X hangfal szummázott eredménye hibás lesz a váltási frekvencia környékén. Eddig is ajánlott volt haladó szinten kézzel korrigálni a hangfalak illesztését, ez az eszköz csak megkönnyíti a dolgunkat.
-
Quetz
őstag
válasz
mettek #162125 üzenetére
Ez a REW alignment tool. Kiválaszthatsz 2 mérés, és utána a csúszka segítségével modellezheted, hogy mit okozna a késleltetés beállítása. Nekem 21ms-t kellett tolnom a SUBon, mire normális átmenetet kaptam. Az időt távolságban is megadja, azt pedig betudod már állítani az AVR-en.
A SUB fázisállítása ugyanezt okozza, csak ott rengeteget kell mérni, itt meg jó esetben a modellezés után egy ellenorzó mérés kell és kész.Az alap grafikonokat úgy kapod meg, hogy megvolt a bemérés, be van állítva a crossover. Ekkor csinálsz 3 20-200 Hz mérés, egyikben a SUB, másikban az adott hangfal van kikapcsolva, a harmadikban pedig mindkettő működik. Ez az utolsó az a referencia, aminél jobbat akarsz kihozni.
-
Quetz
őstag
válasz
Tamoo #162122 üzenetére
100Hz-nél látok egy hatalmas beszakadást a sub+hangszóró görbéden, ami nem látszik se a SUB, se a hangszóró méréseken. Ez arra enged következtetni, hogy a mélynyomó és a hangfalak egymás ellen dolgoznak. Néztél már olyan grafikont, ahol a sub, center illetve sub+center görbék voltak kirakva?
-
-
Quetz
őstag
válasz
repvez #162092 üzenetére
A hivatalos FAQ alapján a maximális hossz ami teljesít mindent amit a HDMI 2.1 kínál: 2-3m
The specification does not indicate a cable length. Cable length depends on the cable manufacturer. It is likely the maximum lengths for passive cables will be approximately 2 to 3 meters.
-
Quetz
őstag
válasz
gab1ka #162082 üzenetére
Ez akkor is igaz, ha nem akarod bitstreamelni a hangot? Én REW-el mértem, ASIO4ALL-al, az akkor működik töbcsatornás módban, ha a windows is arra van állítva. De szerintem mindketten ugyanarra gondolunk, hogy HDMIs laptop esetén szoftveres beállítási hiba van, ha nincs többcsatornás hang. Viszont az innentől egy másik topik témája.
-
Quetz
őstag
válasz
Grabovszki80 #162078 üzenetére
Ha van HDMI kimenet a laptopon, akkor kell lenni 5.1 hangnak is. Ehhez át kell állítani sztereóról 5.1-re vagy 7.1-re.
-
Quetz
őstag
válasz
gab1ka #162074 üzenetére
Ha jól vettem ki, akkor a probléma a magyar szinkron esetén jelentkezik. Erre a megoldás, hogy eredeti hanggal kell nézni a filmeket, a szinkront pedig elfelejteni.
Megjegyzem, ahogy fejlődött a rendszer nálam, úgy váltak egyre elviselhetetlenebbé a rossz forrásanyagok, mint például a TV filmek, ahol szimplán kiszűrik a mély tartományt, a dinamika kompresszió miatt pedig pedig ugyanolyan hangosan kiabálnak, mint ahogy beszélgetnek.
Ha van az AVR-n parametrikus EQ, akkor a 400-4000Hz tartomány kiemelése hozhat javulást, ide koncentrálódik a beszéd. De ez akkor is csak toldozgatása egy pocsék forrás okozta problémának.
-
Quetz
őstag
válasz
Grabovszki80 #162042 üzenetére
A tördelés életeket ment és választ is ad.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #161972 üzenetére
Sehol sincs szükség a réznél jobb vezetőképességre.
-
Quetz
őstag
válasz
Callisto #161934 üzenetére
Én csak arra voltam kíváncsi, hogy dekóder és dekóder között van-e különbség.Munka közben láttam már példát, hogy lebegőpontos számítások esetén egy OS csere vagy dll váltás okozott különbséget a végeredményben. Ez jelen esetben nem áll fenn.
A következő feldolgozási láncot véve:
input stream -> dekóder -> post process -> HDMI transport -> megjelenítő
eltudok képzelni lejátszó és lejátszó közti különbséget, a post process különböző megvalósítása miatt.
A HDMI transport rész elérve maximum viszont csomagvesztés jellegű problémát találhatunk szerintem. Mivel a HDMI szabvány csak hiba detektálást tud a video streamen, korrekciót nem, a végberendezésen múlik, hogy kezeli azt, pl eldobja a hibás csomagot, vagy interpolációt végez. -
Quetz
őstag
válasz
Hohocali #161927 üzenetére
A bitstream az kódolt formátum, ha a lejátszó belenyúlna a bitstreambe, akkor ki kellene kódolnia, módosítania majd újrakódolni. Samsung esetében találtam olyat, hogy bitstream(re-encode) funkció, ekkor DTS-re kódolja vissza a hangot. HD és objektum orientált hangra nem találtam opciókat.
Szóval szerintem felejtős, hogy egy lejátszó belenyúlna a bitstreambe. -
Quetz
őstag
válasz
Hohocali #161910 üzenetére
A bitstream az bitstream, veszteségmentes hang esetén a kibontott hang ugyanaz. Ami változik az már a processzor után van.
Kipróbáltam, hogy ffmpeg version 3.4.2-2 és ffmpeg version 4.2.2-vel png-be mentettem ugyanazt a frame-t, md5sum azonos eredményt produkált (az elsőt linuxon, a másodikat pedig windowson futattam). Pedig várhatnád, hogy egy veszteségesen tömörített videostream amit 2 különböző főverziójú programmal dolgozol fel, más eredményt fog adni. Te is kitudod próbálni:
ffmpeg -ss 01:23:45 -i filmneve -vframes 1 -q:v 2 filmkocka.pngA doom9 fórumon is írják, hogy a decoder ugyanazt az eredményt kell adja, különbséget a post processing okozhat, pl deinterlace, debanding, stb...
A hang különbségre meg csak annyit lehet mondani, hogy az agyad tréfál meg sokszor. Például ha most otthon munka közben zavarnak, hogy ki kéne vinni a szemetet, azt ritkán hallom meg, viszont amikor párom érdeklődik, hogy kérek-e kávét...
-
Quetz
őstag
válasz
dualcore #161817 üzenetére
Én ezt a videót találtam, sajnos csak Samsung TV-vel.
https://youtu.be/HoGeeyS_ELQ -
Quetz
őstag
Mozgó mikrofonos bemérési technika a jobb basszusért: https://youtu.be/6RiuwqzjqlQ
-
Quetz
őstag
válasz
mettek #161687 üzenetére
Ezt a videót érdemes megnézned, Hogyan illesszünk 2..3..4... mélynyomót: https://youtu.be/_A6gPCczhuU
A REW szimulációra túl sokat az esetedben nem érdemes adni, a nyitott szoba miatt. Amit tudsz tenni, hogy kb 38%-ra lövöd be az ülési pozíciót kezdetben, és onnan kiindúlva próbálkozol mérésekkel megtalálni a tutit. Tippre az első/hátsó faltól 1.5-1.9m távolságra lehet majd jó.Néztem, hogy spotify hangmintát használsz bejáratásra, a kérdés, hogy minek? A REW olyan hangmintát generál neked, amit csak kívánsz. Mondjuk csinálsz egy 20-100Hz pink noise-t wav-ba amit végtelen ismétlésre állítva játszol le.
-
Quetz
őstag
válasz
mettek #161495 üzenetére
A 2x4HD kell hozzá. A sima verzió csak 0.9V leadására képes, ami kevés a mélynyomónak. A másik problémát a SOC okozza, lebegőpontos számításokban tud hibázni a sub frekvenciákon, ami negatívan befolyásolja a hangminőséget. Ezeken felül a 2x4HD több filter hellyel rendelkezik és késleltetésben is többet tud.
-
Quetz
őstag
válasz
bodza32 #161484 üzenetére
A válasz attól függ, hol kérdezed. Itt a kábelhívők vannak többségben, ezért itt ég és föld különbségekről fogsz hallani. Ha ugyanezt felteszed egy olyan fórumon, ahol dedikált moziszobákat építenek évtizedes tapasztalattal, akkor pedig azt a választ fogod kapni, hogy kb semmit.
A tényállás az, hogy kimérni még sosem sikerült a tápkábelek transzfer funkcióra gyakorolt hatását AVR-ekben, viszont többen hallották már. Magam részéről én inkább költeném filmvásárlásra a pénzt, mint tápkábel tuningra.
-
Quetz
őstag
válasz
mettek #161465 üzenetére
Próbáld ki ezeket a Dirac célgörbéket: https://mehlau.net/audio/dirac-live-2/
-
Quetz
őstag
válasz
Joshi #161372 üzenetére
Én az erősítő hátuljáról olvastam le. Élek a gyanúval, hogy tavaly még ment a firmware.marantz.eu, csak azóta leállították, vagy félre konfigurálták. De weboldaluk egy kalap kaki. Magyar oldaldról válthatsz angolra, de az angolon már nem szerepel a magyar... Magyar support elérhetőség nincs, csak külföldi...
Az amerikai fórum félhivatalosnak tekinthető, jdsmoothie aki ott írja az információkat D+M viszonteladó. Szerintem annál többet amit kirakott, hivatalos forrásból sem kapnánk. -
Quetz
őstag
válasz
Joshi #161343 üzenetére
A Marantz weboldala Amerikában széria számot kér: https://www.us.marantz.com/en-US/support/productupdates
A http://firmware.marantz.eu/ pedig átirányít. Tipikus példája az AV szektornak, hogy tehetségtelen IT állományt alkalmaznak. -
Quetz
őstag
válasz
Joshi #161336 üzenetére
Majd kapok, hogy megint linkelek, de talán megbocsátható
Firmware Update Information for the 2016 Marantz NR/SR models -
Quetz
őstag
válasz
BBéci #161230 üzenetére
Ezek a netről levadászott okosságok vezettek oda, hogy az Emotiva új firmware-t adott ki, mert hibás volt firmware de csak egy független tesztelő vette észre. hasonló mérés hatására ismerte be a Yamaha, hogy elszúrták az uj 5200-es procit, és a hangminőség jelentősen romlik XLR kábelek használatával. Ez utóbbi hiba javíthatatlan, majd az 5300-ban jobban odafigyelnek.
Nem hallottam ezt a kombinációt, de nem is abból élek, hogy audiofil eszközökről írjak pozitív hangvételű kritikákat. Értelemszerűen hátrányból indulok, ha a mennyiséget nézzük. De azért pár tíz milláig már sikerült hallanom eszközparkot és sosem a kábeleken múlt a végeredmény, sokkal inkább a gondos tervezésen és a megfelelő kivitelezésen.
-
Quetz
őstag
válasz
Squirrel #161223 üzenetére
Kábelezés helyett inkább csináltam egy moziszobát, ahol referencia hangerőn tudok mozizni. Itt voltak/vannak érezhető és mérhető különbségek
Ezek után mondom azt, hogy "mintha lenne valami különbség"-ért megmozdulni sem érdemes. Azt a pénzt/energiát/időt sokkal jobban is fel lehet használni.
-
-
Quetz
őstag
Szerintem is ezen az árszintem már nem érdemes AVR-t venni, azok sosem fogják tudni kihozni a maximumot a rendszerből. kivéve talán ha ilyesmi hangszórókat használunk:
- Factory Tour of JTR Headquarters with President Jeff Permanian
- The most EPIC Home Theater I have EVER Experienced! JTR with DBOX Cinema -
Quetz
őstag
Ez állítólag egy Dayton 18" sub
-
Quetz
őstag
válasz
Tamoo #161085 üzenetére
Ezt egyébként rengetegszer félremagyarázzák, mintha az egész film alatt ez menne:
Ha valaki megnézi a Driver c. film bankrablós jelentét, ahol sokáig csak egy óra ketyegést hallani, hogy aztán hirtelen a másodperc tört része alatt 30dB-t ugorjon a hangerő... ez teljesítmény leadásban 1000x szorzót jelent. Ha valaki megteheti, akkor ezekre a dinamika csúcsokra érdemes tervezni. Ez olyan mintha a vidámparkban ülnél a hullámvasúton.
-
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #161079 üzenetére
Én nem átlagról beszélek, hanem csúcs értékekről. A THX ajánlás is 85dB átlag + 20dB tartalékról szól. Nekem úgy tűnik, hogy ti arra gondoltok, aki referencia alatt 10-20dB-vel mozizik.
Én azt az érzést kerestem, amikor koncerten mellbe ver a lábdob. Ezt 50-60Hz tartományban 110+ dB hangnyomással kaptam meg. -
Quetz
őstag
válasz
Dorian #161076 üzenetére
Mekkora SPL-t mértetek?
Azért kérdezem, mert kiszámolták, hogy 'legrosszabb esetben' a THX ajánlást követve a következő hangnyomás szükséges(itt a kalkulátor):
- LCR vagy surround csatorna: 105dB
- LFE: 115dBEddig ok, most jön a fekete leves:
- LFE + 5 csatorna átirányított basszus tartománya: 123dB
- LFE + 7 csatorna átirányított basszus tartománya: 125dBMindezt 3-4 méterre a mélynyomótól, azaz durván 8dB-t még rá kell dobni. Ha sarokba rakod, akkor nyersz 12dB-t, azaz 121dB-t kell tudnia leadni a mélynyomónak.
Természetesen nem mindenki akarja ilyen hangosan hallgatni a rendszert, de én már csak ilyen vagyok, szeretek maximumra tervezni
-
Quetz
őstag
válasz
zsistvan #161071 üzenetére
Akkora a tér, amiben moziznál, hogy az Elac 2050 elveszne benne. Még akkor is ha négyet veszel.
Neked 2db reflexes mélynyomóra van szükséged, a legjobban akkor járnál, ha DIY úton csinálnád. Egy Dayton ultimax 18"-as 420 euro. Még ha csináltatod is, két 18"-as hangszóró, munka és anyagköltség + végfok kijön 2 Elac árából, az eredmény amit kapsz az meg állva hagyja azokat. -
Quetz
őstag
65nm-en két 18"-os reflexes mélynyomó erősen ajánlott.
16nm-en használok két 18"-as zártat... -
Quetz
őstag
válasz
#98221312 #160941 üzenetére
Az a baj, hogy hiába is jó a hangkeverés, utána "mp3-masítják" a codec választással. Azt látom, hogy mostanában már E-AC3 768Kbit/s codeccel tömörítenek, De tavaly még sokszor csak mezei AC3 384Kbit/s volt a hangsáv. Ezeknél nekem pedig tipikusan a basszussal volt problémám.
-
Quetz
őstag
válasz
python1 #160741 üzenetére
RTA méréssel kezdtem az újra kalibrálást. Körbejártam a szobát, miközben TRON klub jelenet ment, ami basszusokban erős. Amikor megtaláltam a mellbevágó pozíciót, megmértem RTA-val. Kijött, hogy 50-60Hz tartományban 115dB csúcsok vannak szinkronban az érzéssel.
Ugyanez a jelenet a hallgató pozícióban 100dB körüli értékeket mutatott. Ez egybevág az angol fórumokkal, ahol szintén azt írják, hogy a mellbevágó érzés az frekvencia és hangnyomás függvénye.A szokatlan egyenes csak azon múlik, hogy van-e elég tartalék a rendszerben. Egy kísérlet volt részemről, hogy megtudom-e csinálni. Szerintem az USA monster subokkal még csúnyábbat is tudnánk
A bridge üzemmód miatt 500W-ról 1500W-ra ugrott a leadható teljesímény, ami ~dB tartalékot jelent. Ez is számít, de szerintem sokkal inkább nyom a latba, hogy megszüntettem a beszakadást parametrikus EQ-val. -
Quetz
őstag
Volt ma egy kis időm és gondoltam tuningolok a moziszobán. Lógtak a surroundok egy kicsit, úgyhogy fogtam a mellékelt csavarokat és szépen kiegyenesítettem mindet. Íme a hatás:
A viccet félretéve, a következőket lehet látni:
- A vörös grafikon, ami a SUB + Center frekvencia görbéje, van egy csúnya beszakadás 50Hz-en és 80Hz-en, utóbbi a Center crossover pontja, látszik, hogy az Audyssey nem igazán tudta összhangba hozni a két hangsugárzót.
- A kék grafikon már REW EQ utáni állapot. 10dB-vel magasabb a mért hangnyomás, mert ezt az LFE csatornán mértem. Látszik, hogy az 50Hz beszakadás szépen kisimult. Tegnap az IMAX-ban megnéztük a Birds of Prey-t, és ütős, mellbevágó basszust kaptunk. Rájöttem, hogy nem kergetem tovább a 20Hz alatti tartományt, fontosabb számomra az 50-60Hz, ahol a mellbevágás történik. Ezért a 10Hz-es HPF-t átraktam 20Hz/24dB esésűre, ezzel is adva némi tartalékot a rendszernek.
- Zöld grafikon: A távolság variálásával minimalizáltam a crossover tartomány beszakadását. A sub eredeti távolsága 18.1feet volt, ezt 1 feet/mérés változtattam az AVR-ben, és végül 22.1 feet lett amit választottam. a 23.1feet még laposabb átmenetet adott, viszont okozott pár nem kívánt beszakadást 100Hz felett.
Még egy változás történt a rendszerben, már 2db Crown XLS1502 hajtja a mélynyomókat bridge módban. Ez 1500w/4ohm maximális teljesítmény jelent. EQ elött pedig -19dB a minidsp-ben és -4 az AVR-ben, azaz -23dB csillapítás adott 85dB-t a hallgatási pontban. EQ után -7-re változtattam minidsp beállítását. Ezzel 120+dB hangnyomást mértem RTA-val a 60Hz környékén. Megjött az IMAX érzés.
-
Quetz
őstag
válasz
mettek #160704 üzenetére
Plusz a költségvetésből ne felejtsd ki a kábelezést amivel úgy számolj hogy a kábel métere a frontokhoz és a centerhez kb 2-3.000ft/méter, a hátsókhoz 500-1000ft/méter.
Ilyen drága kábelekhez már kellenek a shakti kövek és a kábel liftek a padlóra, ezeket hogy felejthetted ki?Szóval a realítások talaján maradva 500-1000 Huf/m 2.5mm^2 kábelekkel bőven elvan egy átlagos hazimozis.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Fujifilm X
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Vezetékes FEJhallgatók
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Motoros topic
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Lopakodva befutott a Radeon RX 9060
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3074, 100% Akkumulátor
- DELL Precision 7540 i7-9850H Quadro T2000 16GB 512GB 1 év garancia
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Thinkpad X230 legenda: i7 CPU, IPS kijelző, 12 GB, dupla SSD, magyar villbill, webcam, fingerprint
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest