Hirdetés
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Google Pixel topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
válasz
szimi57 #48390 üzenetére
Ez nagyon jó cikk volt, hiába, az ember mindig tanul valamit.
A régi szép időkben nagyon sokfajta gumim volt, de soha egy se volt berepedezve még 8-10 év után se.
Az utóbbi időkben viszont a legfőbb gondom az idő előtti bekeményedés.
Focvis: ha jól láttam, a tiéd nem SnowProof volt. Nekem a régi szép időkben szinte csak Nokian (Hakkapeliitta) téli gumijaim voltak, de akkor most lehet, hogy kihagyom (erre megveszem valamelyik másikat, a Splash-en meg majd meglátom hogy bizonyít?).
TommyY
-
-
MC Pite
veterán
válasz
szimi57 #48323 üzenetére
Hivatalos statisztikában ez mind mind gyorshajtás
Az pl szar gumi, amivel ha 2-3 másodpercre követtél valakit, és mégis belecsattansz/pont elütsz vagy elsodorsz kicsit valamit/valamit (kutya, stb).Nekem azóta télies 4S a téli kerékszettem, mióta 22⁰os levegőhőmérséklet mellett februárban satuzott előttem egy S60 (egy csúnyán bevágó A4 miattt), amin nyári volt.
Én 3 secre követtem (Bp-n, Szentendrein befelé, kb 60nál ez már giga ráhagyás), mégis kb 60-70 centire álltam meg mögötte a végén a Picassoval, kenődött a Wintersport mint a ***. Sz*r érzés volt, hogy majd elgörbítettem a pedált, de a távolság csak csökkent közöttünk -
2ozzmexy
senior tag
válasz
szimi57 #47730 üzenetére
Ha szar gumin okozol balesetet, általában csak a helyszínelő tesz a jelentésben róla egy megjegyzést hogy "nem megfelelő abroncsokon", de a baleset okának nem ezt szokták megnevezni, hanem valamilyen KRESZ szabály áthágását, vagy nem az út és látásviszonyoknak megfelelően közelekedett, vagy rosszul megválasztott sebesség stb.
De ebben is van valami, sajnos erről nincsen statisztika hogy a balesetekben résztvevő járművek milyen műszaki állapotban voltak és ha mondjuk rendes gumma vagy normális futómű lett volna a vasak alatt akkor elkerülhető lett volna e a baleset... Pedig nem ártana lassan.
-
-
válasz
szimi57 #43975 üzenetére
Futásteljesítményed ha alacsony akkor jó döntés a 4 évszakos, de 20+ év vezetés alapján amiből kb 16 volt a téli nyári cserés, nekem még nem volt olyan gumi amivel 5 év után elégedett lettem volna (még a tesztgyőztes prémium sem). És soha egyetlen gumim sem elkopás miatt lett kuka, mindegyikkel az elöregedés végzett (azaz az hogy nekem már nem volt elég jó). Szóval szerintem 8 évre bátor tervezni (a 2 gumiról nincs tapasztalatom, bár Kornél ha jól emlékszem 70 ezer + felett ment quadraxer gumin és jó értékarányúnak találta).
-
MC Pite
veterán
válasz
szimi57 #43856 üzenetére
A Nokian WRD4 2,1 baron kb olyan, mint a GY 4SG2 2,7-en. A PC6osom is 'keményebb' mint bármi amit eddig ebben a méretben próbáltam, gyakorlatilag nem javult a komfort 17>16"ra váltáskor. A másik friss váltás a Dynaxer és a 4S²; érezhetően komfortosabb az utóbbi, úgy, hogy gyakorlatilag ugyanolyan direkt. Azért az ajánlott videót még nézd meg légyszi mielőtt sokat reklámozod hogy nincs különbség azonos méretű esetén. 12 év alatt a 10 gumi a saját két Xsara Picassomon volt.
Részemről ennyi -
MC Pite
veterán
válasz
szimi57 #43854 üzenetére
Röviden, van köze a gumihoz. Eleve az eco, a normál és a sportosabb vonal sem egyezik egy gyártón és egy méreten belül sem; és gyártó és gyártó között is akadnak szépen különbségek.
Még a korábbi 185/65ös ill 195/60 méretemben is (használtam 12 év alatt 4 téli és 6 nyárigumit) olyan mint ha két gumi között 0,5-0,6b különbség lenne (nyilván azonos nyomáson). Ott van az Asymmetric tesztje is amit küldtem, ott is látod a komfort részt, vagy ajánlom figyelmedbe a tyrereviewsos videókat, szerintem nagyon jók! Az idei négyévszakos vagy kb bármelyik videóját nézheted, többet mond el a videóban int egy-egy szám a grafikonon. 'Ahh, this must be the Bridgestone!' -
MC Pite
veterán
-
MC Pite
veterán
válasz
szimi57 #43812 üzenetére
Röviden, szerintem, nem jó megközelítés. Nyáron meg emiatt fogod be**ni. Hiába engeded lentebb a nyomást, nem leszel vele aszfalton előrébb.
Normális gumi kell mindenhova. Lehet középnyárias, ha 3 évnél nem tolod tovább és nem jársz sűrűbben havas/jeges helyen, akkor nyárias is jó rá.Nézzétek értelmezve a teszteket, az eredményeket. A helyedben Quatracot dobnék a gépre, de ezt már beszéltük. Súly az üléstámla közelébe nem hülyeség; csúszós úton, most csak normális gumi kell.
-
válasz
szimi57 #43790 üzenetére
Ne felejtsük el, hogy az utak most a legalattomosabbak. Gondolok itt a nyálkás, vizes, sáros és száraz részek váltakozására. Annak ellenére, hogy ma aztán volt szél itt bőven (meg még van is), a nap is sütött, mégsem száradtak fel az utak, főleg, ahol árnyék is van. De ha én normálisan megyek, VSA békén hagy (Honda) (Nexen N'blue 4S, 225/45 R17).
Nem volt gond. Igazából ezeken a nyálkás, szutykos utakon még sosem volt ilyen jól tapadó gumim. Annyi, hogy induláskor néha kipörögeti a kereket a 140 ló, de ez belefér. Finoman is el lehet indulni. -
tboldi
nagyúr
válasz
szimi57 #43790 üzenetére
Nekem most apum WagonR-ével vannak tök friss élményeim, a sónedves úton többször is kapcsolt az ABS, pedig egyszer sem nyomtam olyan nagyon a pedált, nem volt vészhelyzet, csak nyugodt megállások. 2,5-3 éves Hankook W452-k vannak rajta.
Egyébként kissé ijesztő, ahogy a WagonR-ben nem csak pulzál a pedál ilyenkor, hanem be is esik egy kicsit. A Jazznél csak a lüktetés van meg, amiatt nem is ijedek meg.
szerk.: Mondjuk a WagonR súlyelosztása nagyon szar, saccra elöl van úgy a 70-80%-a, úgyhogy el tudom képzelni, hogy annyira elkönnyülnek a hátsó kerekek, hogy egyből triggereli az ABS-t.
Fékből is elöl már a 3. szett van fent, a hátsó dobfékek még mindig a gyáriak, alig koptak valamit 186k km alatt, ebből is látszik, hogy alig terhel a hátuljára. Kb. majd a 20. első szettnél kell majd őket cserélni. -
MC Pite
veterán
válasz
szimi57 #43581 üzenetére
Laufennből csak pocsék gumival találkoztam(mondjuk majdnem mind téli volt, meg három éves nyári), pont a négyévszakos ahol ha vacak a keverék, már nem is nevezhető négy évszakosnak. Rá se keresek, de van egy tippem milyen újonnan, arra pedig egy havi fizetésem fel nem rakni milyen lesz két év után...
Ez a magyar Hankook szókapcsolat nem tudom mennyire helytálló, de szerintem ne használjuk, azt hiszik még, hogy rendes gumi.
-
MC Pite
veterán
válasz
szimi57 #43555 üzenetére
Erre miért erősen télies négyévszakost ajánlunk akkor?
Tyrereviwes.co.uk, meglehet nézni az eredményeket, élőben nekem nagyon rossz tapasztalatom volt vele, főleg nyáron.
Vredestein (csak a sima Quatrac), Hankook ha egész évre kell, vagy CC nyáriasabbra, GY téliesebbre véve a formát.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- OTP Bank topic
- PCI Express 6.0-s SSD-t demonstrált a Micron és az Astera Labs
- Motorolaj, hajtóműolaj, adalékok és szűrők topikja
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Synology NAS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Blu-ray lejátszók
- Kingdom Come: Deliverance II teszt
- iPad topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest