Hirdetés
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Hosszabb távon lenne érdekes, hogy mit tud. A kopás is fontos lenne. De az egy ilyen új guminál nem fog kiderülni. Pont ezért érdekel engem egy olyan négyévszakos, ami már bizonyított.
Nem egy és nem két gumi típusról derült már ki, hogy márka ide vagy oda, 3-4 év alatt lekopik a futófelülete. Ezért mondtam le pl a Quatrac Pro-ról is, mert az Quatrac 5 gyorsan kopik. Meg mert csupa rosszat olvasok róla. -
veterán
válasz F_Zolee #40864 üzenetére
Ha hó nem is, de hideg azért szokott lenni. Napi max 0 fokos hőmérsékletben egy nyárias gumi rendesen elveszti a tapadását. Azért voltak komolyabb hideg időszakok is az elmúlt években. Elég csak a vízóraelfagyásos esetekre gondolni. Akkor több, mint egy hónapig volt bőven fagypont alatt a hőmérséklet. Napközben is.
-
veterán
Láttátok a mai műhelyprn adását? Azon a Kia-n milyen gumik voltak, édes jó Istenem... Gyerekeket cipel ilyen gumikon... Gyakorlatilag minden egyes út azokon a gumikon felér egy haláltánccal. Mondhatni orosz rulett.
-
veterán
válasz 2ozzmexy #40884 üzenetére
Elvileg nehéz dolgokat szállított. Ha ehhez még hozzájött az is, hogy nem a megfelelő nyomásra fújta fel a gumikat, akkor meg is van a megoldás. A videóban többször el is hangzik, hogy túlterhelés is okozhat ilyen berepedezéseket. Mert amúgy a profilmélység jó.
Elmondta a fickó, hogy az előző autóján ezek a gumik voltak fent és nehéz dolgokat szállított. Aztán rakta át ezeket a gumikat a mostani autójára. Már csak azt nem értem, hogy simán el tudom képzelni, hogy ezek a gumik már akkor is így nézhettek ki, amikor átrakta. Hiszen azóta alig mentek vele, ezt ő mondta. Magyarul életveszélyes gárnitúrát rakott át a Kiára. És idézem "jövőre gondolta a cserét".
Vannak bajok... -
veterán
Akkor már inkább a Nexen N Blue 4S. Én arra fogok cserélni nem sokára. A teszteken mindig jól szerepel, kiegyensúlyozott gumi, talán a legjobb ár-érték arányú. És az egyik legcsendesebb több teszt alapján. Jól is kopik, úgy értem nem kopik hamar...
Igaz nekem 225/45 R17-es méretben kell.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Anaren91 #40924 üzenetére
Én ilyen autó esetében (660Nm) egyáltalán nem spórólnék a gumival. Sőt ha ilyenre telt, akkor nekem telne évente (2 évente) új gumira is. Főleg ha kihasználod a gyorsulásokat. Bár magyar viszonylatban biztosan nem lehet egy ilyet kihasználni sehol. De ha a német autópályán mész, akkor előfordulhat, hogy max kihasználod az autód. Értem amúgy a dilemmád, hogy nem akarsz olyan gumit, ami hamar elkopik, de egy ilyen teljesítményű autón (milyen autó is ez?) bármilyen gumi hamar elkoptatható... A te helyedben én a Kumho-t elfelejteném, az egy középkategóriás gumi.
Ajánlani nem tudok megfelelő gumit, mert nem vagyok eléggé kompetens az ügyben, csak a véleményemet írtam le. Majd a hozzáértőbbek ajánlanak gumit.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szabonagyur #40945 üzenetére
Anaren91 írt 660 Nm-t. Neki amúgy E60-as BMW-je van, dízel. Zsombe-nek hibrid Toyotája van és sosem írta, hogy 660 Nm-es nyomatékú autója van.
-
veterán
válasz szabonagyur #40948 üzenetére
Jól van, elnézzük, végülis ikertestvérek.
-
veterán
válasz Anaren91 #40954 üzenetére
182 lovat akartál írni szerintem... A Toyota legerősebb hibridjei 182 lovasak a Corollákba és a CH-R-ekbe is teszik ezeket a motorokat.
Az meg a másik, hogy attól, hogy valami "csak" 132 lovas, még egy kanyarban kell a tapadás. Vagy vizes úton. Sőt simán ki is lehet ezeket is pörgetni.
Összességében egy eléggé buta megjegyzés volt ez a részedről.Amúgy is sokkal előbb venném azt a " lenézett" hibrid Toyotát bármennyi lóerővel, mint valami lefingott, nyugaton levetett, ócska német uning"prémium"-ot.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Anaren91 #40958 üzenetére
Még annyi megjegyzésem lenne a "nem kell a drága gumi a hibridre" című szösszenethez, hogy azért azt ne felejtsük el, hogy az, hogy mennyibe kerül egy adott típusú gumi, nagyban befolyásolja az, hogy milyen méretben kell. Nekem pl 225/45 R17 esetében kerül egy gumi mondjuk 30 ezerbe/db, addig lehet, hogy ugyanabból a gumiból valami malomkerék méretű bömösgumi kerül mondjuk kétszer annyiba. Miközben ugyanarról a márkáról, típusról beszélünk. Nincs kizárva, hogy te találsz olyan gumit magadnak ami neked, a te méretedben 100 ezer/db, nekem az a gumi mondjuk 50. Vagy nincs is a méretemben. És akkor még a 14-15 colos 185-ös méretű gumikról nem is beszéltem, pedig azok esetében is vannak prémium márkák és típusok.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a Toyotára sokkal olcsóbban megkaphatod ugyanazt a gumit, mint a bömösre. De ha tévedek, majd kijavít valaki jártasabb a témában.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Sziasztok. Kiegyensúlyozott, kopástűrő négy évszakos gumit keresek. 225/45 R17-es méretben.
Első jelöltem a Nexen Nblue 4S. Mi legyen a második? A Hankook Kinergy 4S-re gondoltam még. Ár szempontból nem szeretnék elszállni. -
veterán
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
-
veterán
140 lovas autóra lesz. De ha sikerül Nexent venni, nem hiszem, hogy ez esetleg visszatartana. Nem minden a lóerő. Nem vagyok szakértő, de egy gumi teljesítménye sok minden máson is múlik. Meglátjuk, de ár-érték arányban messze ez a legjobb választás szerintem. Még a Continental abroncsa szimpatikus, viszont az már egy drágább árkategória.
-
veterán
válasz rothfb #41094 üzenetére
Nexen Nblue 4S 4 db megrendelve. Hétfőn felszerelik és a futóművet is beállítják. Új guminál nem árthat.
Valaki esetleg meg tudja mondani, hogy mi különbség a Nexen NBlue 4S és az ugyanilyen, csak WH17 jelzéssel ellátott gumi között? Van olyan, hogy Nexen Nblue 4S WH17 és WH17 nélküli is. Mi a különbség köztük, mit jelent a WH17?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szabonagyur #41123 üzenetére
Ezekből a Continental Allseason volt még nekem szimpatikus a Nexen mellett, de drágáltam és sokszor teszteken is megverte az olcsóbb Nexen. De én ebből a választékból a Contit venném. A CC valahogy nem, a Bridgestone többször bőven a Nexen mögött végzett, viszont olyan drága, mint a Conti, a GoodYear Vectorról nem sokat olvastam.
A Conti talán a legkiegyensúlyozottabb ezek közül, én azt venném. Ez a saját véleményem.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tboldi #41124 üzenetére
A télies körülmény nem csak a havat jelenti. Hanem a hideget is, ami azért gyakrabban van télen. Ha hó nincs is annyiszor, mint régen, hideg, nyálkás, jeges utak azért vannak és ha valamikor veszélyesebb közlekedni, akkor az nem nyáron a melegben fordul elő, hanem télen a vizes, nyálkás, jeges, zúzmarás utakon. Ott a CC talán nem a legjobb. De ez is csak magánvélemény.
-
veterán
válasz tboldi #41128 üzenetére
Nem akartam drámai lenni.
De pl itt van ez a cikk is, mennyire érdemes a nevesebb prémium márkákat venni.
linkNagyjából nincs sok értelme. Ha csak nem azért, mert valaki attól lesz elégedett és nyugodt, hogy kifelé a környezete felé azt mutatja, hogy ő már pedig drága gumit használ és büszke erre.
Ha pedig van olyan szituáció, ahol tényleg valamelyik drágább gumi jobban is szerepelt, ott is nüansznyi a különbség a kevésbé nevesebb gumi és közte. Viszont árban sokkal drágább. Négy guminál már nem mindegy, a bő 13-14 ezres különbség/db. Főleg, ha az olcsóbb még jobb is.
Ja és fontos, hogy én az első 10 helyezett gumiról beszélek. Azért az nekem is fontos volt, hogy onnan válasszak.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nem az lenne a cél a 4 évszakos gumiknál, hogy legalább nagyjából minden évszakban helyt álljanak? Mert ha a téltől "parázik" valaki, vegyen téli gumit, ha inkább nyáron "csapatná", vegyen nyárit. 4 évszakosból meg azt kell venni, amelyik a legkiegyensúlyozottabb. Amit a lehető legjobban lehet használni hidegben és melegben is. Hiszen nem ez lenne a célja?
Csak próbálok logikusan gondolkodni... -
veterán
válasz rbalint88 #41142 üzenetére
Azért szeretném megjegyezni, hogy télen egy zúzmarás (a hóról már nem is beszélek) csúszós úton akkor is az árokban köthetsz ki egy nyári gumival, ha egyáltalán elindulsz és tojásokon lépkedve mész. Persze vezetési tudás függvénye a dolog. Nyáron viszont nagyobb sebesség kell, hogy érezd a téli gumi hátrányát. Igaz, ha ott elszállsz, jó esényed van a túlvilágra kerülni.
-
veterán
Na megvan a 4 db Nexen Nblue 4S WH17 94V, 225/45 R17-es méretben. 27 ezer volt/db, dot szám alapján 2020 első hetiek. Kaptam rájuk 1 év garanciát is a helyi gumisnál. Örülök nekik.
-
veterán
válasz szabonagyur #41230 üzenetére
Azért még reagálhatok, vagy az is meg van tiltva? Nem akarok senkire semmit sem ráerőszakolni. De egy beszélgetés úgy zajlik, hogy valaki mond valamit, a másik reagál. Nem kell a reakciónak egyetértőnek lennie. Végülis nem vagyunk egyformák. Még az a jó. Mi ezzel gond?
-
veterán
válasz Kornel #41231 üzenetére
Ha így le van írva, mi a gond, így már értem. És hozzátenném, hogy az Ufo még ráadásul "orrtolós" is. Viszont kemény a futóműve, ami kanyarokban (jó úton persze) jól megfogja az autót. A rövid áttételezésű, érzékeny kormányról már nem is beszélek, alig kell forgatni, hogy kanyarodjon. A váltó meg... Honda váltó. A hangja meg pörgetve... A sportosság nem csak a VSA rendszerről szól.
Egy suvról (mert ugye az S-Cross az), nehezen tudom elképzelni, hogy sportosabb... Már a magas építése is ennek ellenkezőjéről árulkodik. De legyen úgy. Ahogy mondtam, nem vagyunk egyformák. -
veterán
válasz Kornel #41235 üzenetére
Nekem nem kopog.
Passátokkal? Lelked rajta... A futómű más lesz, cserébe egyéb problémákat kapsz a nyakadba, de mindenkinek joga van mazochistának lenni.
Minden autónak vannak hibái. Az a nem mindegy milyen és mennyi. Ki kell próbálni ezt is azt is, aztán majd rájössz, mi jön be neked valójában. -
veterán
válasz szabonagyur #41238 üzenetére
Nem mondtam, hogy tökéletes.
De egyébként naésakkormivan, ha én mondok valamit, valaki meg mást mond? Valakinek a traktordízel "prémium" német pénznyelő a tökéletes, nekem meg más. Mi ebben olyan fura. Ha valakinek van egy véleménye valamiről, nekem meg más ugyanarról a véleményem, akkor te közbeszólsz, hogy én ne erőltessem másra a véleményem? Miközben nem is veled beszélek. Ha majd azt a másikat zavarja, szól. Én se szólok bele, ha te beszélsz valakivel. -
veterán
válasz Kornel #41299 üzenetére
Én egyelőre meg vagyok elégedve a Nexennel. Pont a Vredesteinről mondtam le, mert csupa rosszat olvastam már róla. A Totalcar gumidoktor rovatban is volt nem rég egy Vredestein Quatrac, ami 2-3 év után hosszantilag berepedezett, pedig normál használatban volt. És nem ez volt az egyetlen rossz amit olvastam róla. Szóval így lett a Nexen.
-
veterán
Megpróbáltam külföldi oldalakon keresni a Nexen négyévszakos gumikkal kapcsolatos panaszokra, de nagyjából semmit sem találtam. Szóval erről ennyit.
Itt két fórumozó van, akinek "üt" a gumi. Egy harmadik pedig ezt úgy illusztrálja, hogy "egyre több a panasz".
Nekem most már Nexenem van, nem üt. Nem rezeg. Jó választás volt. Illetve majd meglátjuk hosszabb távon, de első körben semmi bajuk. -
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel