- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- iPhone topik
- Íme az új Android Auto!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
-
Mobilarena
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
arnyekxxx
veterán
Igen, adott beállítással készül egy modell, a tökéletes másolat arról az állapotról készül, de az utólagos gainállítást egy határon belül jól kezeli, az EQ az meg EQ. Komolyabb csomagokban egy halom verzióban megcsinálják a rögzítést valami semleges EQbeállítás mellett, aztán az ember kiválaszthatja mondjuk a 5150 red channel gain10 boosted maxxon od808 vezriót, kicsit finomhangolja és élvezi.
-
arnyekxxx
veterán
https://www.neuralampmodeler.com
van egy zenészszoftver, egy vst /stanalone app amibe betöltöd a kész modelleket és mint egy ampszimet használod meg van egy capture amivel bármit le tudsz másolni amin át lehet küldeni az oktató wav-ot. Ez lehet egy fej, egy pedál, egy komplett rig pedáltól a mikrofonozott hangfalig, de csinálnak namot mindenféle cuccok előfokából (klasszikus keverők, szalagosmagnók akármi) Ha van saját fasza cuccod akkor ezzel tudsz magadnak készíteni másolatot, meg vannak mások által elkészitett nam-ok amiket letölthetsz és használhatod.
ez a legnagyobb ingyenes gyűjtemény
https://tonehunt.org/all
de vannak fizetősek is meg ingyenesek máshol. -
arnyekxxx
veterán
a linkeden a tranzisztor vs cső a téma
itt van a jelen a neurális modellezéssel
tl,dr nem a real amp győzött
szerk. és az is a jelen, hogy ugyanezt tudja a NAM szoftverből ingyen.
-
arnyekxxx
veterán
Nem én csináltam hanem a Paul Gilbert
de holnap kipróbálom
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Mondjuk arra kivancsi vagyok, hogy tudsz riffelgetni az elso harom bundnal mondjuk a 4-5-6 huron, ha a bal labadra teszed gitart (igy a fej legalabb 20 centivel messzebb kerul a torzsedtol).
nekem vizszintes a gitar a jobb labamon es neha meg igy is munkas/nem igazan kenyelmes ott fent kapirgalni. -
Ctrl+Alt~Del
őstag
Az "erősen győzött" az 4:3.
Vissza fogod te tenni majd a jobbra...Amikor majd nem akkordokkal prüntyögsz.
Jobb kezesnek szerintem alapvetően a jobb láb az "adott". Az, hogy mást szokott meg valaki, egy dolog. De kényelmesnek biztosan a jobb láb az. Eleve a pengető kar a bal lábas pozícióban a test elé kerül, a jobb vállban egyből már feszültség lesz. Arról nem beszélve, hogy törzzsel balra ki kell fordulni, ami a törzsben hoz létre alapban feszültséget.
A nyak távolabbra kerülése újabb probléma. Ha valaki ebben a pozícióban próbálja a hüvelykujját a nyak mögé szépen eldugni, a csuklója garantáltan "törik", ami nagyon rövid időn belül fájdalmas lesz.
Ha valakinek hosszú végtagjai vannak, esetleg az kivétel, de szerintem egy átlagos alkatú embernek, pláne az alacsony, virsliujjasoknak a bal láb az nem jó választás.
Én 180 cm magas vagyok, sportos, vékony alkat, de a bal láb számomra kivitelezhetetlen.
Persze mindenki úgy játszik, ahogy akar, de alapvetően szerintem kézre a jobb lábas esik a jobbkezes embernek.
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Én is jártam úgy a FR-zal, nem is olyan rég. A G húr kiugrott, visszajátszani kicsit problémás volt, de nem gáz.
Én is néztem anno videokat, hogy úristen, ördögtől való, FR, óriás szopás a behangolás, és a húrsorrend milyen fontos, nem szabad egyszerre kiengedni őket, stb. Francokat. Tényleg kb. 5 perccel tart tovább, és a hangolás kicsit hosszabb, de ennyi. Semmi rémisztő nincs benne.
-
X2N
őstag
Metal gitár létére nekem meglepő hogy csak 22 bundos és rövid menzúrás...
Most ami a napokban felmerült bennem hogy van Buckethead gitárja 24 bund aminek a skála hossza 27", na most egy ilyen gitáron is be lehet állítani ugyanolyan jól az intonációt? Mert a tune o matic bridge-nél azért nem annyira tág az állítási tartomány.
Ha megnézek egy random multiscale gitárt, akkor itt 27"-25.5"-között változik a skála hossza, és a húrláb is elég rendesen el van tolva... -
Ctrl+Alt~Del
őstag
Persze, én nagyon szerettem a HB-t is, kevesebb, mint harmadába kerül a Snakebyte árának, és nem kell szégyenkeznie. Csak azért adom el, mert felesleges belőle kettő, és csökkenteni akarom a gitárok számát 4-re. :-D
Más a súlya a snakebyte-nak, jobb fából készül, a finish minőségibb, stb., de a HB jó vétel annak, aki ki akarja próbálni ezt a formát. Én azt is nagyon ajánlom.
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Szerintem is, sokkal szebb, Meg ez a fehér szebb mint a HB törtfehér, no meg az egész gitár.
Amúgy tök patika minden, kivéve a fogólap, oda azért sikerült bele-belemarni kicsit a bund csiszoláskor. Majd az olajozás eltünteti, de akkor is bosszantó, hogy ennyi pénzért nem képesek erre figyelni.
-
X2N
őstag
Gondolom újonnan kellett, akkor már értem miért ezt vetted. Én kihagytam pár évet de ~2éve amikor elkezdtem megint gitározni tudtam hogy Vintage LP-t fogok venni (2011-est), mert ezek voltak anno a legolcsóbb jó LP kópiák long tenor nyakillesztéssel. 2010-2011-ben gyártott szériák koreában készültek, Gibson perrel fenyegette őket hogy változtassák meg a nyakillesztést, szóval gondolom nem sikerült rosszul a másolás. Még ~10 évvel ezelőtt volt egy Vintage V100AFD Paradise gitárom ami nagyon tetszett, így mindenképpen ebből a sorozatból akartam gitárt miután szétnéztem pár boltban az új gitárokon már nem igazán találtam olyat ami tetszett volna, (rózsafa fogólappal leálltak, vékonyabb a test, könnyű, üregelt stb.) meg sokkal drágább is volt. Persze ezeknél se mindegy milyen évjáratot néz az ember, Hangmesteren ezt írták:
A közelmúltban volt szerencsém néhány V-100 modellt alaposabban szemügyre venni. Eddig még nem volt módom arra, hogy több V-100-at egy időben és egy helyen összehasonlítsak, de most összejött és több, számomra igencsak érdekes felfedezést tettem.
Az alábbi évjáratú gitárokról van szó:
1./ 2011.
2./ 2013.
3./ 2015.Meglepődve tapasztaltam, hogy az 1. számú gitár nyak és test találkozása teljesen más, mint a 2. és 3. hangszeré. Az utóbbi kettőnél a test ívesen meg van marva, míg az 1.-nél úgy illeszkedik, mint az eredeti Les Pauloknál.
A másik érdekes dolog az volt, hogy az 1. gitár 4,2 kg. súlyú, megítélésem szerint tömör testű hangszer.
A 2. gitár 3,9 kg.-ot nyomott, és teljesen más volt a súlyelosztása, mint az 1.-nek. Kíváncsiságból lekaptam az elektronikatakaró fedelet, amikor is meglepődve tapasztaltam, hogy a test alsó része (ami ülő gitározásánál a combon fekszik), a jack aljzattól, egészen a pu. váltó kapcsolóig végig ki van marva, ez a rész teljesen üreges volt. Ahogy lámpával bevilágítottam, simán lehetett látni a top belső felét. Olyan érzést keltett, mintha a test valami olcsó fából lett volna félig-meddig kimarva, és elöl, meg hátul kapott volna egy-egy juharnak/mahagonynak látszó top-ot, vagy hátsó fedelet. Úgy tudom a legegyszerűbben leírni, mintha egy szendvics lett volna. Két kenyér között egy fasírt.
A 3. gitár takarófedele alatt normálisnak, tömörnek láttam a faanyagot. Két lyuk volt az elektronika üregbe fúrva, ezen jöttek be a pu. váltó és a pu.-k vezetékei. Itt nem volt semmiféle hosszanti üreg marva, csakis annyi bemarás volt, amennyi a potiknak és az elektronikának kellet. Ennek a súlya is 3,9 kg. volt.
További megállapításom az volt, hogy a 2. és 3. gitár teljes hossza kisebb, mint az 1. Végül megoldottam a dolgot. A méretbeli különbséget az adta, hogy a 2. és 3. gitárnak egész egyszerűen rövidebb lett a feje, közel 1 cm-el az 1. gitárhoz képest.
Végeztem egy másik tesztet is. Annak az volt a lényege, hogy egy sima LP. kemény tokba egymás után beletettem a gitárokat. Az 1. és 3. teste kb. egyformán passzolt a tokba, míg a 2. alig tudtam belegyűrni. A testen külön mérést nem végeztem, de egyértelmű volt, hogy a 2. gitárnak nagyobbra sikeredett a teste.
A hangbeli különbségekről most nem írok, mert annak úgy lenne értelme, ha pl. azonos típusú és méretű húrokkal lettek volna szerelve, stb..stb.
Év végül, ha minőség szerint kellene sorba állítani a hangszereket, akkor aranyérmes az 1., ezüst a 3., bronz a 2.
-
Goose-T
veterán
Ráadásul jó eséllyel ugyanazon a gyártósoron készül ugyanazokkal a specifikációkkal.
Ja, és mielőtt valaki az anyaghasználaton rugózna: a merantit régebben simán mahagóninak nevezték bizonyos gyártók szemrebbenés nélkül. Meg talán még most is, amíg valahol valami fogyasztóvédelmi hatóság meg nem fenyegeti őket.
-
X2N
őstag
Kifutottam a szerkesztési időből, a 3 legfontosabb kérdés lemaradt:
-Hány kiló a gitár?
-A teste hány cm a gitárnak?
-Vastag-e a nyak?Nekem van egy apró festék/lakk megfolyás az SG DC-Custom White Harley Benton nyakon úgyhogy majd egyszer nekiesek és lecsiszolom selyemfényűre.
-
X2N
őstag
Szerintem ez csak ütődés, megpattant a lakk. Ha nem szereted a lakkozott gitárnyakat akár le is lehet csiszolni az egész nyakat és akkor selyemfénynél kevésbé fog látszódni. Ha írsz Thomannak talán még valamennyit vissza is utalnak.
A tune-o-matic on is lehet kicsit csiszolni az éleknél és akkor nem fog bevágni
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Nem néz ki rosszul ez a gitár amúgy, a legértékesebb rajta a tuner. :-D
A súlya se lesz olyan vészes, mert meranthi, kíváncsi leszek, a fretboard mennyire fogja bírni.
Nem is tudtam, hogy a Tesla gyárt hangszedőt.
Amúgy ha nem lesz jó, beledobsz egy SD Slash zebrát, 120-ból megvan a kettő tök újan, aztán hasíthatsz.
-
Nem értem mondjuk, Fender miért használja még ezt a szar megoldást. Ráadásul ezek a rugók nem is igazi rugók, mert ahogy össze nyomod úgy marad... vicc. Nekem is van bent egy rugó, de nem vagyok oda érte. A PRS-em sokkal jobban variálható. Van annyi jó megoldás a piacon. És oké, megértem, hogy a klasszikus vagy korhűbb darabokon ez van oké, de modern gitárokon erre semmi szükség szerintem. Plusz egy dolog ami elvész aztán szívsz vele. Ki hordozgatja keménytokban rajtahagyott tremoló karral?
-
Hacsak nem olyan ketyeréje van ami átmenő, azaz teljesen ki van fúrva
abban az esetben ez nem játszik sajna. Nekem anno a csőszerelő teflonszalagot mondták, de az meg kikoptatja/kitágítja a meneteket és lötyögni fog az egész egy éven belül, majd teszel rá még és még jobban, aztán nem lesz menet benne.
-
X2N
őstag
Goose-T - Ma is tanultam valamit...gondolom nincs értelme átrakni a vastagabb E húrhoz mert a húrvezető közvetlen ott van a satus leszorító előtt nem úgy mint egy vintage tremolós Fendernél.
-
X2N
őstag
Pickupok amúgy is a leg túlértékeltebb alkatrészek az egész láncban, de ez még nem jelenti azt hogy ne lenne érdemes egy kezdő gitárnál +20eFt-ot kiadni egy értelmesebb szettért...mert ha cserélni kell a gyári rossz szettet akkor ennek minimum a duplája 1! db normális...aprón lehet kifogni néha olcsó gitárokat ilyen komolyabb hangszedő szettekkel, ha ilyet lát az ember azt meg kell venni, többet érnek a hangszedők mint az egész gitár.
Ifjabb koromban ezt én is eljátszottam egyszer, hogy vettem egy koreai Ibanez SAS36FM gitárt majd beletettem 2db Seymour Duncan hangszedőt majd eladtam nyomott áron...
így utólag már látom milyen pénzkidobás volt...jól járt az aki megvette.
-
X2N
őstag
Nem érdemes 65-ért megvenni azt a csillogós kék gitárt a rossz kerámia hangszedőkkel meg a nomane kulcsokkal, 80-ért kapsz Alnivo V hangszedős gitárt grafit nyereggel, meg Gotoh kulcsokkal... B-Stock-ból még az acél bundos változat is vihető ugyanezért az árért. Ennyit megér, inkább mintsem hogy utólag kelljen mindent fejlesztgetni meg mókolni mert valami nem jó... A fekete 60-ezres meg elég semmilyen, most attól hogy van rajta valami noname aktív hangszedő én nem fogok hanyatt esni, egy EMG hangszedő szett 60-ezer., 1x kell megvenni. Nekem a napokban jön a Floyd Rose 1000-es akciós Harley Benton 106-ezerért, már alig várom
Még Guitar Rig 7 LE licenszkódot is küldtek hozzá.
-
X2N
őstag
Hát az a kérdés mennyivel akar többet rákölteni, mert én ilyen áron nem vennék semmi mást, te meg már egyből 65-ezres kategóriát céloztad be. Akkor már nyilván van más opció, mint ez a kék gitár is. Viszont erről az Artec hangszedőről nem tudok semmit csak h kerámia mágneses. Én egyébként látom értelmét felmenni 80-100eFt -ig akkor már grafit nyerget, jobb hangszedőket, grover kulcsokat, acél bundokat kap az ember az nem hátrány ha nem kell egyből mindent is lecserélni a gitáron...ez pl 80ezerért már nem kicsit jobb mint az 56ezerbe kerülő.
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
A kérdés az volt, hogy lehet a progressionöket fejben tartani, hogy jegyzem meg, mi mivel hangzik jól és mivel nem. Meg hogy tartom fejben a skála akkordjait. Mert egyelőre ez nekem minden, csak nem egyszerű.
Illetve, játék közben egy adott hangnemben nem gondolom, hogy van időd pakolgatni terceket meg kvinteket fejben, hogy tudd, hogy most akkor milyen akkordokat is kell játszani.
Ezzel azt akarom mondani, hogy papíron én is "kiszámolom", sőt, ha kézbe veszem a gitárt, nagyon gyorsan meg tudom mondani, hogy a hangnemben mik a dúr és moll akkordok és mi a diminished, csak hogy fogom ezt mind fejben tartani?
-
chaosmonger
tag
Én iphone-nal a Drum Beats+-t használom, valami 1500 Ft volt anno, nagyon szeretem, rengeteg ritmus, könnyű állíthatóság, jól szól.
-
consono
nagyúr
Garage Bandben vannak "dobosok", amiket tudsz paraméterezni elég sok módon, de igazán szerintem akkor működnek jól, ha van midi track amit tudnak követni. Persze egy dobgépet anélkül is kiváltanak. Mondjuk pont metál drummerre nem emlékszem, de Hard Rock meg punk meg alter tutira van.
-
X2N
őstag
Azért nem semmi nevek moddoltak neki erősítőket. Marshall SLP Master Volume - Jose Arredondo,
Marshall JMP 2203 - Ken Fischer [of Trainwreck Amps]
Mesa Boogie Mark IIC+
Most meg Diezel VH4-et használnak. -
arnyekxxx
veterán
Through the course of touring, James Hetfield’s beloved Marshall Super Lead (used on Kill ‘Em All) was stolen. The amp was a modded ‘70s Marshall Super Lead, and given the varying nature of vintage amps and one-off mods, it would prove impossible to replace. In addition to the lack of availability, one other factor made securing new gear problematic - the band was flat broke.
Metallica entered the studio in early 1984 to record Ride the Lightning, choosing Sweet Silence Studios and producer Flemming Rasmussen partially because they enjoyed his production on Rainbow’s Difficult to Cure, but the locale also had one additional advantage - it was a cheap alternative the band could afford. Borrowing amps, sleeping in the studio and living day-to-day, Metallica recorded and released Ride the Lightning in July 1984 with everyone in the metal community taking notice, including Elektra Records.
Elektra signed Metallica in the fall of 1984, and with the new label came the financial means to acquire new gear. The band received an advance (i.e., a lump sum of money upon signing the contract) and knew exactly what they wanted to purchase - new Mesa Boogie amps. Wanting to shy away from the Marshall based guitar tones that had become the standard for rock and metal, Metallica turned to local CA manufacturer Mesa Boogie, whose amps they had tried, but were previously unable to afford.
https://www.metallicagearhistory.com/post/mesa-boogie-crunchberries-amp -
X2N
őstag
Sokat segít ha érted hogy az adott erősítő hogy működik, a fenti Mesa Boogie ahol a 3 sávos eq az első erősítő fokozat után van, az 5 sávos meg hagyományos 3 sávos TMB eq helyett van benne sosem fog úgy szólni mint egy hagyományos 3 sávos erősítő mint pl egy marshall, vagy dual recto. Ennél a mesánál a Treble-mid-bass inkább azt állítja hogy ezek a frekvenciatoartományok mennyire legyenek torzítva, ha leveszed rajta a mélyet akkor lesz gyorsan induló feszes kevésbé torzított mélytartományod ami nyagyszerű gyors riffelésre, ha meg feltekered akkor ilyen lomhább, lassabban induló jobban torzított hangod. Hiába próbálnád leutánozni a beállítást nem fog úgy szólni mert más a kapcsolás. Az 5 sávos EQ meg más frekvenciákon mozog mint a hagyományos TMB tonestack. Ezt az erősítőt úgy lehetne megcsinálni egyébként budget szinten hogy vennénk egy ENGL E530-ast és a tiszta csatorna eq-ját bekötnénk az első erősítő fokozat után, vagy vennénk egy bármilyen marshall kapcsoláson alapuló cuccot, az eq-t bekötném az első erősítő fokozat után, az effekt hurokba meg bekötnék egy parametrikus eq-t.
-
AndyN84
csendes újonc
Köszi a gyors választ. Justin app biztosan jobb, de az fizetős, 7nap trialt látok csak.
Hangoló nála volt egy olcsó snark és drágább Polytune. Számomra így szemre pont az olcsóbbik volt érthettőbb megjelenítővel, és ugyanolyan pontosnak tűnt, de ez használattal mutatkozna meg gondolom igazán.
Akkor nálad lesz jó kis ajándék
Melyik modellt választottad?
-
AndyN84
csendes újonc
Igazad van, nekimentem a Justin Giutarnak, és szépen érthető. Legtöbb oktató dolog angol, megszokom és inkább nem fogom keverni.
Más - tuner témával hogyan álltok? Tényleg mostanra már elég egy app (van esetleg igazan jó?), vagy ajánlottabb egy kütyüt venni inkább, ami pontosabb?
-
AndyN84
csendes újonc
Ha már pont téma, ebből ugrott be, van minőségi magyar yt csatorna gitár leckékkel?
Angolból van jopár, ajánlottátok már a Justin Guitart itt, ami nagyon tetszik, de elején nem lenne rossz egy kis magyar is. Jó az angolom, csak a gitár "szakszavak" és szlengek még nagyon nem mennek. -
+1 Jól mondja a doki. Annyi kieg, hogy a sok bogyós kép, amit beraktál, a C-dúr / A-moll pentaton (azaz ötfokú) skála hangjait tartalmazza. Ugyanígy működik a dolog a többfokú skálákra is, csak ott több a bogyó.
A dobozok pedig más szóval fekvések, azt jelentik, hogy hol van a kezed a nyakon (melyik bundon van az első ujj). Bonyolítja majd később a helyzetet a különféle bővített fekvések sora, ahol a mutató és/vagy a kisujj két bundra van a szomszédos ujjtól. Pl. a C-dúr blues skála C hangról indítva úgy is játszható, hogy első ujj C hang, második D, negyedik E hang. Ekkor a mutató és középső ujj között "kimarad" egy bund, cserébe 3 hang is kifér egy húron (3NPS).
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Tehát a G moll pentaton csak akkor lesz az, ha a G-ről indulva az egyes dobot teszem rá. Ha ugyanoda már a második dobozt, az már nem az lesz.
De ki a vihar tudja fejben tartani azt, hogy mondjuk C# pentaton skála esetén melyik dobozt honnan kell indítani? Mert oké, megjegyzem a G-re az öt dobozt, de mondjuk D#-ről indítva az öt doboz ki se fér a vastag húron.
Nekem az nem áll össze, hogy amikor valaki játszik, tuti nem kezdi el a fejében ezeket a dobozokat pakolgatni, hogy oké, ha most a vastag húr 11 bundját lefogom, akkor oda hanyas dobozt kell tenni, hogy D# pentatont játsszak (egyes, ez még könnyű), de mi van akkor, ha a 11-bundra már a négyes dobozt rakom, az akkor milyen fekvés lesz?!
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Nem értem én még mindig ezt.
Ha az ötödik bundról elindítom a Position 1 dobozt, az A moll pentaton. Hangjai:
A, C, D, E, GHa ugyaninnen elindítom a Position 2 dobozt (E pattern), akkor az milyen skála lesz? Mivel A-ról indul, annak is A-moll pentatonnak kéne lenni, de itt a hangok már
A, B, C#, E, F# lesznek, ami eléggé eltér az előzőtől (nyilván, hisz más dobozt húzok rá). Akkor ez milyen skála?Azt nem értem, hogy az adott doboz forma csak abban a bizonyos pozícióban használható? Mert ha már adott dobozformát máshonnan indítok, akkor az egy másik skála lesz? De akkor mi határozza meg a skála milyenségét? A doboz formája?
Kurvára nem értem. MIért van egyáltalán 5 forma? Egy forma lenne, azt onnan indítom, ahonnan akarom, és mindig az alaphang határozza meg, hogy milyen fekvés.
Nem értem az összefüggést a doboz formák meg fekvések között.
Hs a G-ről elindítom az ötödik dobozformát, az milyen skála? És ha a negyediket? És ha a harmadikat?
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Persze, Sparkkal is megy a Garage.
Update:
A Katana ha kimeneti eszköznek van kiválasztva Garage-ben, akkor nem játssza le azt, amit rögzítettem.
Ha a Mac rendszer beállításában kimenetnek választom a Katanát, és elindítok egy YT videót, azt sem szól róla. Szóval úgy tűnik, hogy kimenetként az nem funkcionál nekem.
A Spark viszont lejátssza, amit Garage-ben rögzítek, szóval az működik kimenetként.
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
A katanát ezerszer használtam már usbn összekötve, biztos nem az a gond, hogy milyen operációs rendszer van fent.
Bármit változtatok 1-2-re a 3-4-et, mono, sztereo, midi input bepipa, kipipa, nem megy. A test hang átjön, de azt hallom, amire a katana van állítva, nem azt, amire a bias.Na ezért utálom a pc-n gitározzunk témát, mert ilyenekkel kell bíbelődni.
-
consono
nagyúr
A line in-be a Trio kimenete megy
Természetesen ebbe megy a gitár, de van rajta két kimenet: mixer és amp és ha van valami a mixerbe dugva (innen megy nálam a line in-be), akkor az Amp ágon nem jön ki a dob, csak a gitár hangja megy tovább. Szóval az Amp ág mögé vannak dugva az effektjeim, ez megy be végül az erősítő inputjába, a másik ág meg csak a dob+basszus.
-
X2N
őstag
Igen ezekkel a pedálokkal az a baj hogy ha elkezdez kisvasutazni különféle márkákkal nem biztos hogy azt kapod amit szeretnél, nincs szabvány, előírás a gyártóknak arra hogy mekkora kimenő/bemenő impedanciát kellene használjanak és milyen jelszintekkel, ez meg beleszól a hangba. Ahogy az elektromos gitár hangszedőnek impedanciájára sincs szabvány, ezért máshogy fog illeszteni, meg más lesz a frekvenciamenet egy bemenő fokozatnál ha 5K /15K hangszedő van, lejjebb van-e tekerve a hangerő potméter, vagy nem(állástól függően már 5kHz-nél elkezd magasat vágni a bemenő fokozat csöves erősítőben). Tone potméter is beleszól a hangba, és a jelszintet is leveszi, hiába van teljesen feltekerve úgyhogy én ki is kötöttem pont emiatt.
-
X2N
őstag
Kezdőként én is használtam multieffektet, Digitech RP-80-ast, meg volt audio interface is Line 6 UX2 amit 4 vezetékes megoldással használtam is egy ideig Bugera V55HD+2x12 félig nyitott épített ládával(úgyhogy nem vagyok akkora sznob amennyire gondoljátok, első komolyabb erősítőm is Line 6 Spider II 150 modellezős kombó volt a 10W-os Ibanez gyakorló kombó után). Akkoriban jött ki Line6 POD HD-500 széria mit nagyon kipróbáltam volna, hogy mennyivel jobb mint a Spider II, most már aprón kifutott darabként nem sokan kapkodnak érte. De ez már régen volt, nem ezt a hangot kerestem, a mostai setuppal megvagyok elégedve. Egyébként, már akkor teljesen átépítettem a Bugera erősítőt, először dual rectifier, aztán framus cobra kapcsolás került bele, elég meggyőzően szólt...
-
X2N
őstag
Ezzen teljes mértékben egyetértek. Az nagyszerű hogy most már ilyen áron ilyen minőségű dolgokat lehet venni. Sound keresgélésre kisérletezésre,(csak aztán mit teszel ha mondjuk kipróbálod a 70 féle erősítő modell-t és neked egyértelműen a Matchless Spitfire lesz a kedvenc? Akkor elkezdesz gyűjteni az igazira?) Ha az ember sok féle zenét játszik élőben sokkal jobb egy modellezős cucc mint cipelni a nagy cuccokat. Ezt csinálja ma már mindenki.
-
consono
nagyúr
+1 egyetértek veled. Én gyakorlatilag 90%-ban 1 patchet használok összesen a Zoomban, mióta rendesen kitekertem. Azt a gitár hangszedő váltójával, meg hangerő szabályozójával mindenre tudom használni, amire én akarom. Na jó, néha benyomom elé a kompresszort is
Meg ugye itt sincs egy abszolút igazság, elfér a csöves cucc is meg a szimuláció is akár ugyan abban a bandában is. Az tény, hogy a legtöbb gitáros "hagyománytisztelő", de attól még kezdőként nem a 100W cső + 4x12" a legjobb megoldás. Színpadon persze jól mutat, de cipelje az, akinek hét anyja van -
AndyN84
csendes újonc
Ettől félek
Pláne mikor ember felmegy netre, és olvassa az okos cikkeket, mi mindent ajánlott gitárhoz venni kezdésre... Aztán előjön csomó plusz cuccról irás, teljes káosz, és jönnek a rendelések.
Szóva egyenlőre még próbálom tartani magamat, és nem megrendelni egy teljes stúdiót -
AndyN84
csendes újonc
Köszönöm a válaszokat, és hogy ilyen segítőkészek vagytok. Mindig csak azt tapasztalom, hogy az ember néha már nem is kérdez, mert ha nagyon kezdő, akkor le van harapva a feje mindenért.
Tudom fokozatosan fogok okosodni a témában, csak a kezdeti csetlés-botlásokat akarom elkerülni, hogy összevásárolok marhaságokat, amik aztán nem is fognak kelleni. Idővel kombó a cél, most azt hiszem ez az irány kezdésnek jó lesz. -
cucka
addikt
A Vox ketyere és a kombó előnye, hogy bedugod és szól.
Tehát az idődet gitározással fogod eltölteni, nem a pluginek nyomkodásával meg a DAW szoftver kattintgatásával.
Ugyanez a bajom a multieffektekkel is kezdőknek. Egy multieffektben van tizenhat féle torzító aminek az összes paraméterét tekergetni tudod, és ez pontosan nulla mértékben fog ahhoz hozzájárulni, hogy jobban megtanulj játszani a hangszeren. -
arnyekxxx
veterán
Mert nem ugyanaz. Jobb minőségű benne az anyag, 2 órával többet dolgozott rajta a végén a humán erőforrás. Ez indokolhat akár dupla árat is. A maradék 9x szorzó nagy része a hit/érzés, hogy valami SOKKAL JOBBAT veszel, nem egy proli szart amit az utolsó csöves is megengedhet magának.
-
arnyekxxx
veterán
ott csak a festes kerult valami 20-30ezerbe 5-6 evvel ezelott
De ez nem a festőcég költsége hanem az amit te fizettél érte szép nagy haszonkulccsal, és abban a fényezőműhelyben gondolom nem napi Xezer elemet fényeztek le mint egy Cor-tek üzemben hanem napi 10et tehát máskép oszlik el a költség/db -
X2N
őstag
Nem panel, tégla lakás, de ez egy mítosz, simán használható itthon a 100W fullcső 4X12-vel, jól szól és nem kell megsüketülni se, a szomszédok se szóltak sose miatta, amikor újra elkezdtem gitározni vettem egy 1x12-es 50W-os csöves randall kombót hogy majd jó lesz az. Hát a nagy lóf@szt, 1X12 nyitott kombó sosem fog úgy szólni, mint egy rendes láda rockzenére. Nézegettem sokáig az aprót és sosem volt jó fajta 1x12-es zárt láda, mind ilyen 100-eFt körül ment aminek az árát én sokallottam úgyhogy inkább vettem egy 4x12 ENGl ládát V60-akkal 180-ért. Mekkora ötlet volt, most tudom használni a stereo effektekkel is, vagy ha esetleg átjön valaki akkor tudunk ketten játszani 1 ládáról, mert nem csak mono...
-
arnyekxxx
veterán
Pont a tömegtermelés miatt baromi olcsón lehet teljesen korrekt hangszert venni mig a bezzegrégen az olcsó hangszer tényleg a hulladékot jelentette. '95ben az akkori bruttó átlagbér duplájáért vettem az iba RG270-et ami az RG széria majdnem legalja volt, ma kéthavi bruttó átlagfizuból vérpofi gitárt lehet venni, egy R270 szintjén levő gitárt egy havi minimálbér harmadáért az ember után dobnak. De ugyanez van erősítőűgyileg is, 50ezerért tudtál venni egy leharcolt 20+éves laney fej-ládát, ez olyan másfélhavi átlagbér volt és ennél kevesebbért vermona erősítőket kaptál a duplájáért meg 100as marshall kombót tranzisztorral meg előfokcsővel, ma másfélhavi átlagbérből veszel egy vadiuj fejládát az általad szeretett márkától vagy a feléből egy olyan szimulátoros cuccot ami épphogy csak nem szop le játék közben.
szerk. paszmeg de sokáig írtam, nem kellene menet közben elmenni reggelit csinálni
-
FockeWulf
tag
Szerintem, és lehet hogy csak szerintem van így, de azt gondolom hogy a piacon, többek között a gitár is mint termék egy iszonyatbrutálisan túlárazott árucikk. Az ilyen termékeken tud a gyártó minimális befektetés mellett iszonyat pénzeket keresni. Kezdve az olcsóbbaktól, egészen a többmilliós kategóriáig. Hogy miért? Mert valójában még mindig csak egy darab fa, ami szárításon kívül (amit a természet javarészt elvégez) semmi szaktudást igénylő előkészítést nem igényel. Maga a legyártása sem igényel különleges szaktudást, egyszerűn mert a kivágáson, pár lyukon, furaton kívül mást nem kell vele csinálni, ezt is sablon alapján egyszerűbb gépek elvégzik. Nincsenek benne bonyolult alkatrészek, sőt pár zsinóron, potin meg a mágneseken kívül nincsenek benne alkatrészek. Kissé banálisan mondva, egy darab fa, 6 dróttal. Persze be kell festeni/lakkozni... de az megint egy filléres művelet. A nagy gyártók, sőt a kicsik is, aprópénzért hozassák' az alapanyagokat a legolcsóbb helyekről. Úgyértve ha most bármelyikünk rendelne a neten egy darab mahagónit, az kerülne X euróba, nagyba, külön kereskedelmi vonalakon..stb...a töredékébe kerül. Szóval egy akármilyen gitár sem kerülhetne 1-2 százezer forinttól többe, és már ezen is busás haszna lenneba gyártónak.
-
Más. TK és Ibanez. Én sem vagyok oda az Ibanezekért, nem az én formám, ennyi. Ettől függetlenül természetesen elismerem nagyságukat, szakértelmüket és nagyon szomorú lennék ha pl kivonulnának erről a piacról. De, visszatérve. Nekem TK gitárja pl nagyon tetszik azzal a hülye headstock-al. Igaz, SSS verzióban még talán kellene is.
-
DEHÁT ÉRTSD MÁR MEG HOGY Soft Reset nem fog Ibanezt venni.
Amúgy ez ilyen. Ha a 80as évek beli belépő gitárokat hasonlítod a maiakhoz, akkor ég és föld. A maiak színpad képes darabok, annak idején meg örültél ha egyáltalán egy dal alatt nem hangolódott el az amúgy intonálisan is fos szarod, amin a bundok tompították a húrokat olyan fosadékak voltak.
Ellenben meg egy csomó tök jó apróság amiket csináltak mára leváltotta valami olcsó megoldás. Ez egy mérleg effektus. -
A franken az sokkal szebb, Vai JEM gitárokért sem vagyok oda, de az új PIA az egy fokkal jobb, de biztos nem kellene.
Szempont, hogy egyedi meg feltűnj az igen, de attól nem lesz szép valami
Mondanám, hogy pl ilyen a hód arcú BMW, ocsmány de mindenki észre fog venni az utcán. Vagy azok a nők és férfiak akik nem feltétlenül szépek, de rommá vannak sminkelve valamiért. Nem tudod nem nézni a csúnya arcukat
Mindenkinek mások a preferenciái.
Ha már felmerült a szépségverseny akkor, az én preferenciám szerinti szépség listám valahogy úgy alakul, hogy
1. SSS Fender Strat, bármilyen hagyományos színben
2. Gibson LP valami jó custom shop goldtop, cherryburst, honeyburst vagy az apetite amber
3. PRS S2 Custom 24, kb bármilyen egy színűt el tudnék képzelni
4. Yamaha Revstar P90-el
5. PRS Mira, valami egy színű
6. SS Fender tele, butterscotch
7. ESP Eclipse, valami szép kék, BLUE NATURAL FADE
8. Gibson Explorer, piros talán
9. Gibson 335 piros
10. Gray guitars, emperor modelHogy ebből mi a használhatósági vagy "kellene" ranglétra az már teljesen más. Pl Gibson LP biztos nem kerülne a második helyre egyiken sem
amiket próbáltam baromi kényelmetlenek voltak mind.
-
Moleman
addikt
Szerintem azt is meg lehet jól csinálni, a Gibsonomban teljesen stabil, erővel sem tudom kibillenteni, nem tudom, hogy van megoldva, de jó.
Ezzel szemben az Aria superstratomban a testhez csavarozott single coil is ferdén áll, próbáltam alulról szivaccsal megfeszíteni, de még mindig ferde.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gitáros topic
- AMD Navi Radeon™ RX 5xxx sorozat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nintendo Switch 2
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Lenry: Windows 11 telepítése inkompatibilis gépre
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Apple MacBook
- Steam Deck
- Autós topik
- További aktív témák...
- 136 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Bomba ár! HP ProBook 450 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- A Panasonic Toughbook CF-54 i5-5300u i5-6300u TN, IPS touch Budapest, MPL Foxpost
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 13400F / 32GB DDR5 / RTX 4070 Super / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest