- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lackooo84
nagyúr
Boltot sem értem izmozni egy izzón, aztán csak elégedetlen vevőt kap érte aki terjeszti az igét róluk, akik valszeg szintén nem vásárolnak ott...
The Truth is out there...
-
Dreimus
senior tag
válasz Lackooo84 #25141 üzenetére
A javított gari időről is majd szépen leszoknak, mert a fogyvédelem ezt is bünteti (tapasztalatból tudom), mert jelenleg Magyarországon sávos a jótállási idő megállapítása. A gyártói részhez meg a boltnak semmi köze és nem írhatja a jótállási jegyére azt az időt, mert az szabálytalan, plusz a bolt a gyártó jótállási jegyét sem bélyegezheti, mert nem a bolté. Amennyiben többet akar adni akkor bele kell írnia a jótállási jegyére, hogy miért adja, viszont az onnantól minden termékére érvényben lenne, így ilyen sem várható.
Erre írtam korábban, hogy a jelenlegi szabályzás nem mindenki használja megfelelően, sajnos nem is életszerű és ez a sávos idő is csak több gondot hozott, mint hasznot.[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Dreimus #25156 üzenetére
Miért büntetné? Ha egy terméket "60 month warranty" felirattal árulnak, akkor nem adhatják gari nélkül (ez egy példa volt az egyik emagos pár ezer forintos pendrive-ra). Valamiért sok nagyker úgy adja tovább a termékeket, hogy nem biztosítják a gyári gariidőket, inkább ezt kéne büntetni! A gyári garilevelet meg a bolt pecsételi le, ahol vetted, ki más pecsételné le?
The Truth is out there...
-
őstag
-
Lackooo84
nagyúr
válasz LuckyL #25158 üzenetére
Már miért ne lenne? Akkor mégis kinek van lol, főleg, hogy sok gyártónak nincs is magyar képviselete... Nekik is úgy kellene tovább adni a terméket, ahogy azt a gyártó biztosítja. Tehát ha van egy termék örökélet garival, akkor úgy, ha ezerkétszáz hó garit vállal a gyártó, akkor úgy. Nem lerázni, hazudni, kitérni, ha gyári gariidőn belül van a termék szó nélkül cserélni a vevőnek, neki meg a gyártóval lerendezni. Ha valaki vállalja egy termék magyar piacon való forgalmazását akkor az minden a gyártó által biztosított feltétellel történjen meg. Ennyi.
A szót sem kell elfelejteni, csak írd be a fordítóba mit dob ki a "warranty" szóra... (tudod a gyártók ezt használják a dobozokon is ) de igazából tök mindegy minek hívjuk, a lényeg a jelentés, ami mögötte van.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
őstag
válasz Lackooo84 #25159 üzenetére
szavatosság van meg jótállás Magyarországon
a többi humbug, fantázianév"örökélet gari" ez bármit jelenthet, akár azt is hogy holdtöltekor fejenállva kell átadnod a boszporusz partján egy kínainak, ilyet nem tud senki "továbbadni", ezt rendezd a gyártóval közvetlenül, a boltnak, nagykernek semmi köze hozzá
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Lackooo84
nagyúr
válasz LuckyL #25160 üzenetére
Ezek csak a KÖTELEZŐ, törvényileg biztosított fogalmak. Ezektől függetlenül a gyártó biztosíthat többet, kevesebbet nem. Egy szabály van, a fogyasztó számára kedvezőtlenül nem térhetnek el, kedvezően el lehet térni. De mi az, hogy a nagykernek nincs semmi köze hozzá? Ne vicceljünk már... pont ezzel a felfogással van a baj. Ők is úgy veszik át a terméket a gyártótól, hogy örökélet garis, akkor úgy adják tovább! Hiszen ha hozzájuk visszakerül egy hibás termék, akkor azt a gyártó nekik ingyen bérmentve cseréli! Csak trógerek ahhoz, hogy elintézzék. Ha nincs Mo-n gyártói képviselet, akkor mégis hova forduljon az ember?? Nem mindenki tud angolul, meg tudja hová irkáljon külföldre emaileket.... Ez egy vicc.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
st6969
őstag
Nem igazán tartozik ide, de érdekességképpen leírom, hogy jártam. Állateledelt rendeltem, 20kg-s kiszerelésben. A webshopban oda volt írva, hogy bolti átvétel esetén érvényes akciós ár, nem szállítható. De az is ott volt, hogy ezt a márkát (és még pár másikat) Magyarország egész területén ingyen házhoz szállítják. Így hát mégiscsak betettem a kosárba, ki kellett választani, hogy az ingyen szállítós márkák közül rendeltem, így a rendszer el is fogadta a rendelésem.
Majd jött a bolt tulajdonostól az üzenet, hogy nem jót rendeltem, mert ezen az áron nem fér bele, hogy házhoz is szállítsák, így küldött egy másik lilnket, amin egy 1000Ft-tal magasabb ár van. Meg is írtam, hogy rendben, akkor küldje 1000Ft-tal drágábban.
Pénteken jön is az e-mail értesítés, hogy érkezik a futár, de csak készpénzzel lehet fizetni. Csodlákoztam, hogy létezik még ilyen futárszolgálat, fodrászon, piacon kívül szinte sehol nem készpénzezek, nem is szokott itthon lenni. Nem tetszett, hogy el kellett menni külön ezért levenni.
Jön a futár (egy óriási dobozos hosszú teherautóval egy vékony 20 éves csajszi ), ujjal aláírós tablettel...mondom ilyen technika van, de kártyával meg nem lehet fizetni? Azt mondja, dehogyisnem, természetesen náluk lehet, de az én esetemben az eladó letiltotta ezt a lehetőséget. Azt mondj ritka, de még mindig előfordul pár esetben.
Értem én, hogy minden vállalkozó megpróbál minden fillért megfogni, de nem túlzás ez? Nem tudom elképzelni, hogy a kártyás fizetés felára (már ha van ilyen) szabad szemmel jól látható legyen...
Épp meg is jött az automatikus üzenet, hogy értékeljem a boltot. Gondoltam, ezt majd megemlítem. Aztán felbontottam a csomagot, és látom, hogy számla sincs benne. Így értelmet nyert, hogy miért csak készpénzzel lehetett fizetni
Gondolom kockázatot elemezett: másodjára rendeltem onnan, így nem lehetek ellenőr... -
őstag
válasz st6969 #25162 üzenetére
kártyás fizetésért 1% körül számolnak fel a futárok, egy tételnél nem számít, sok száz, ezer tételnél igen.
attól hogy a futár készpénzben szedi be a díjat még jó eséllyel utalással továbbítja az eladónak, tehát számlaadás szempontjából semmi jelentősége hogy te kp val vagy kártyával fizetsz, ugyanúgy van tranzakció történetcryptot minden termékemért elfogadom
-
4Grider
nagyúr
válasz st6969 #25162 üzenetére
1-2 % között van a kártyás fizetés pótdíja a hazai futárszolgálatoknál. Nyilván magáért az utánvétkezelésért is pénzt kérnek, ez a pótdíj afölött van. 20 kilónyi cucc feladása olyan nettó 1000-2000 Ft között van utánvétkezeléssel.
Nekünk van termékünk (szerencsére nem sok), amin 3% az árrés, ebbe a kártyás fizetés felára már nem szokott beleférni az utánvétkezelés mellé.
Ezeket mind (és még sok mást is) le kell kezelni a webáruházakban, hogy ne legyenek ilyen kellemetlen helyzetek, mint a te esetedben is. -
Lackooo84
nagyúr
válasz LuckyL #25164 üzenetére
"mi az hogy "örökélet gari" ?" - Itt nagyon szépen meg van fogalmazva mi az.
De tessék itt egy gyártó fogalmazza meg mit jelent nála a "Lifetime warranty".
Amúgy most miért kötöd az ebet a karóhoz? Miért kell, hogy jogszabály legyen róla??
Már leírtam, a jogszabályban foglaltaktól a fogyasztó számára POZITÍVAN el lehet térni. Az örök élet garancia pedig szerintem több, mint a törvényileg biztosított mondjuk egy RAM kitre az ára alapján...De nem vitázok már senkivel ezen, amíg egy állítólag tudatos fogyasztóval nem lehet megértetni miről van szó, addig tök felesleges...
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
GZoli7
senior tag
válasz Lackooo84 #25167 üzenetére
Amennyiben nem jutsz dűlőre az eladóval és érvényesíteni szeretnéd a jogaidat a bíróságon, akkor leginkább a jogszabályokra tudsz hivatkozni. Persze ilyenkor lehet a fogyasztó javára eltérni, de arra már a jogszabályban leírtaktól eltérő feltételeket is megszabhatnak, ami nem evidens. Itt már a fenti Boszporuszos példa megáll.
Amikor garanciát írnak, akkor legtöbbször a jótállást értik alatta, de ez sem biztos, hogy evidens. Jobb pontosan fogalmazni, akkor nem érheti szó a ház elejét. -
Dreimus
senior tag
válasz Lackooo84 #25157 üzenetére
Igen megbüntette a cégünket a fogyasztóvédelem, mert a jótállási jegyre a gyártó által adott jótállási időt írta fel a kolléga. Tehát a kereskedővel vagy szerződésben és a kereskedőnek az ár sávos jótállási időket kell használnia, de a gyártó/forgalmazó adhat többett amiről, Ő ad tájékoztatást a saját jótállási jegyén és érvényesíteni is Nála lehet. Természetesen ha a kereskedő jóban van a szervizzel és vagy forgalmazóval akkor rajta keresztül is intézhető, de magyar jog nem kötelezi a kereskedőt erre.
Erre írtam, hogy két éve érvényben vannak a változások és kevesen használják jól és nem is sok értelme volt így. Sajnos ez ilyen és el kell fogadni, tökéletes rendszer nem lesz az tuti[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Dreimus #25171 üzenetére
Oké de te kevered a dolgokat, eredetileg arról volt szó, hogy a gyári jótállási jegyet a bolt nem töltheti ki, dehogynem. Te most arról írsz, hogy nem gyári jótállási jegyre a gyári jótállási idő lett ráírva, igen az nem biztos, hogy helyes. Szóval a magyar jog nem kötelezi a boltokat, akkor minden ársávon felüli garival hirdetett termék, valamint ilyen "x year warranty" feliratot tartalmazó dobozban árult termék a fogyasztó megtévesztése, az én értelmezésem szerint.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
jeni
félisten
válasz Dreimus #25171 üzenetére
Számla ellenében a gyári jótállási időt bármikor felvezetheti az eredeti meg nem kitöltött jótállási papírra. Elvileg ha van a boltbak erről számlája, esetleg email akkor nem kell a blokk az igazoláshoz. De biztosabb ha meg van a blokk.
Az A4 papírra írt garanciális megnevezés az nem egyenlő a gyártói jótállási papírral.
A kereskedőt akkor kötelezi a javítandó garanciális termék átvételét ha a jótállási papíron nincs felvezetve a hivatalos gyártói vagy szerződött szerviz partner.
Akkor a legrosszabb ha se bolt se szerviz nincs többé.
Az lenne az igazi, hogy nagykereskedés is fel lenne tüntetve. Így aztán a kisebb boltok megszűnése kevésbé lenne trauma.[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
válasz Lackooo84 #25157 üzenetére
Hiába van a dobozon "60 month warranty" felirat, ha a bolt nem olyan forrásból szerezte be, ahonnan ő is ezt megkapta. A saját szakállára senki nem fog bevállalni x év garanciát (jótállást). Az emagos párezer Ft-os pendrive jó példa, pont ezért nem adnak rá semennyi garanciát sem. Amelyikre meg igen, az eleve más beszerzési forrásból származik. A kereskedő is csak azt a garanciát tudja továbbadni, amit ő is kapott (ha 1 évet, akkor azt, ha 3 évet, akkor azt). Persze a sávos jótállást be kell tartania mindenképpen (feltéve, ha fogyasztó részére értékesíti az adott terméket), de erre is láttam már "megoldást": bizonyos termékeket nem értékesítenek fogyasztók részére, hogy ne kelljen bebukniuk az adott terméket alkalomadtán (meghibásodás esetén).
-
őstag
plusz azt nem érti meg a jóember hogy lehet hogy külföldre kell küldeni hozzá, de az hogy a bolt "továbbadja" az nem azt jelenti hogy neki kell saját költségre külföldre küldözgetni, mert a gyártó vállal közvetlenül a fogyasztóknak "élettartam garit"
-egyébként kiborító, hogy oylanok adnak itt tanácsot, akik ilyen fogalmakkal dobálóznak hogy "élettartam gari" és nem képesek agyilag felfogni hogy nincs ilyen jogi fogalomcryptot minden termékemért elfogadom
-
4Grider
nagyúr
Ezzel csak az a gond, hogy jogszabály van arra, hogy a gyártói garanciát tovább kell adni. Azaz neked mint viszonteladónak kötelességed, hogy olyan nagykertől szerezd be a terméket, aki ezt biztosítja. Ha nem így jársz el, akkor joggal kopogtat a végfelhasználó nálad (annak ellenére is, hogy esetleg olcsóbban szerezted be/adtad el neki a terméket).
-
daver88
aktív tag
válasz 4Grider #25176 üzenetére
Ez szerintem nincs így...ezer meg ezer példa van erre például az Emagnál is, hogy a weboldalon keveri a román piacos termékeket a hivatalos, magyarországon kapható - hivatalos importból származó magyar készlettel. A román piacos készletet nem fogja a magyar hivatalos importőr által szerződött szerviz garanciában javítani..miért is tenné. Emiatt azok a termékek forgalmazói - és nem gyártói - jótállással kerülnek értékesítésre itthon.
-
Dreimus
senior tag
válasz Lackooo84 #25172 üzenetére
Nem, nem keverem. Nem tölthetem ki a gyártó jótállási jegyét, ha megtenném akkor a fogyvéd birságolhat, ha olyan a kedve.
A dobozon csak akkor érvényes az ilyen feliratok, ha az magyarul jelenik meg, így szól a törvény.
Sokan csak a vevői oldalról dobáloznak, hogy milyen szemetek a kereskedők (van ilyen is természetesen), de kereskedői oldalon is nagyon nem egyszerű az élet, főleg az ilyen nyakatekert törvényekkel főleg, hogy a jótállást több törvény is szabályozhatja, például gondolok a gázüzemű készülékekre, amit nem csak a fogyasztóvédelmi törvény szabályoz.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz 4Grider #25176 üzenetére
Ezzel csak az a gond, hogy jogszabály van arra, hogy a gyártói garanciát tovább kell adni. Azaz neked mint viszonteladónak kötelességed, hogy olyan nagykertől szerezd be a terméket, aki ezt biztosítja.
Meg a lónak a cerkáját.
Azt kell továbbadni, amit a beszerzési forrás biztosít a kisker részére, nem azt, amit a gyártó a legelején. A jog mindössze annyit ír elő és biztosít, hogy a magyar kisker garit benyelni/elsikkasztani ne tudjon, amit ő kap, azt adja is tovább.
A kedves vevő meg ne kopogtasson, amikor mondjuk tök egyértelműen ott van a random webshopban, hogy mittudomén, Samsung 980 pro SSD 3 évvel megy. Nem, nem 5-tel, mint a nem szürke , Samu garijegyes termék (ami amúgy meg nem 5 hanem 1+4, eltérő feltételekkel).[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
-
4Grider
nagyúr
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:
1. § * (1) A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
(2) A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
(3) Az e rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a vállalkozás az e rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
(5) A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. -
Lackooo84
nagyúr
válasz Dreimus #25179 üzenetére
Ja ehhez még annyit, hogy akkor menj be mondjuk egy MediaMarktba, és kérdezd meg tőlük miért kapnak és miért van nekik ott a pult alatt kötegével a gyártóktól kapott szűz Samsung, Sony, LG stb gyári jótállási jegyek, ha nem tölthetik ki. Gondolom nem azzal tüzelnek...
The Truth is out there...
-
válasz Lackooo84 #25183 üzenetére
Nekem volt mikor LG dokut a bolt (Euronics) nem töltötte ki és szervizes jött a TV-t elvinni javítani és ő ment be az Euronicsba kitöltetni a hivatalos "garijegyet" , mert azt ők "elfelejtették" termék eladáskor. /2010-ben volt vásárolva 5 év LG gari volt rá/
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
,
addikt
válasz 4Grider #25176 üzenetére
Nem a gyártói garanciát kell továbbadni, hanem azt, amit kapott a viszonteladó. Ha megkapta pl. a 10 év gyártói garanciát, akkor azt, de ha csak kevesebbet kapott, mondjuk 1 évet, akkor meg azt. Természetesen a sávos jótállás betartása mellett, tehát hiába kapott csak 1 évet, ha egyébként 3 év járna az összeg nagysága miatt (ilyenkor van az, hogy nem fogyasztóknak értékesítenek bizonyos termékeket, hanem cégek/vállalkozók részére).
A viszonteladónak nem kötelessége x nagykertől vásárolni, attól a nagykertől vásárol, amelyiktől akar, sőt, még csak nagykertől sem kötelező vásárolnia, eleve szoktak a kiskerek egymástól is vásárolni pl.
-
őstag
válasz 4Grider #25184 üzenetére
áhh csalódás hogy a törvény nem említi az "örökgarit", pedig biztos voltam benne hogy ott lesz
jótállás NEM "örökgari"jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
a jótállás lejártával szíveskedjék a kedves fogyasztó "örökgariért" a gyártóhoz fordulni és vele rendezni a továbbiakat, ha tudjacryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
válasz 4Grider #25184 üzenetére
Az a baj ezzel -maradva a Samsung SSD-s példánál-, hogy a gyártó azon feltétel mellett adja az 5 évet, ha:
- van hozzá Samsung Magyarországos jótállási jegy
- a terméket a Samsung Magyarország importáltaEzek egyike sem áll fenn egy "szürkeimportos" terméknél. Így kényszerűen az 5 év sem tud (szerintem).
(és egy 22-es csapdája, hogy a vállalkozást megillető jogok között sincs az 5 év, mert a random számtech webshop gyári számos beszerzési számlát és hozzá tartozó jótállási jegyet tud villantani a termékhez, hogy ő azt mondjuk 3 évvel vette, így értelemszerűen a vállalkozást megillető jogok között az 5 év nem szerepel, így azt átadni sem tudja. Extra extra 22-es csapdája, mivel a forgalmazó cég cég, és a cégeknek nem jár az, ami a fogyasztónak, a céget megillető jótállási jogok -amit elvileg tovább kéne adni- eleve környékén sincsenek annak, ami a fogyasztót illeti meg).
[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
válasz Lackooo84 #25181 üzenetére
Beszerzési forrástól függ. Nem az a lényeg, hogy a gyártó valahol valakinek hány év garanciát vállalt, hanem az, hogy akitől te veszed, neki az ő forrása mennyit adott. Ha az a bolt, akitől te vetted, már csak 3 évet kapott az 5 év helyett, akkor ő is csak 3 évvel fogja tudni továbbadni.
Járt már nálam olyan termék, aminek a dobozán 3 év szerepelt, és csak 1 évet kaptam rá (fogyasztóként), meg olyan is, aminek bár szintén 3 év szerepelt a dobozán, mégis 5 év garancia járt mellé. -
Lackooo84
nagyúr
De ki az aki valahol a beszerzési láncban kevesebb garival veszi át és adja tovább?? Mert akkor ennek kell történnie, máshogy nem lehet. Ha te egy nagyker vagy, és ott virít a dobozon mondjuk a 60 hó gari (illetve köztudott, hogy annyit vállal a gyártó), akkor ugyan miért vennéd át úgy a gyártótól, hogy neked csak 3 év garid van amit továbbadhatsz, vagy a gyártó miért adná kevesebbel? Na mindegy ezt én sosem fogom megérteni...
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
,
addikt
válasz daver88 #25178 üzenetére
Pontosan. Vettem már én is úgy laptopot, telefont, stb. az Emagtól (is, meg máshonnan is), hogy bolti garancia volt rá, így márkaszervizbe nem is vihettem volna. Amikor tönkrement, rájuk írtam, hogy mindenképp nekik kell-e visszaküldenem vagy vihetem a hivatalos szervizbe is? Megírták, hogy nekik kell visszaküldenem, bolti garanciás a termék, ők maguk intézik a továbbiakat, Lenovo szerviz itt Magyarországon nem fogja fogadni.
-
,
addikt
-
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #25191 üzenetére
De ki az aki valahol a beszerzési láncban kevesebb garival veszi át és adja tovább??
Bárki. És nem is kell, hogy itt az országban legyen, ugye EU, szabad áruáramlás van, simán lehet, hogy már a külföldi dealernél is 3 év van, tehát már az országba úgy lép be az áru, hogy csak 3 év van rajta.
Na mindegy ezt én sosem fogom megérteni...
Pedig halál egyszerű:
3 év nagykeres garival pl. nettó 25 ezer Ft. a termék
5 év gyári garival, a magyar gyári mportőrön keresztül pl. nettó 26,680 Ft. És tekintve, hogy eladásra ebben az országban kerül, ahol utolsó előttiek vagyunk az EU-ban az egy főre jutó átlagkeresetben, bőven van olyan vevő, aki azt mondja, hogy én megspórolom azt a pár ezret, úgysem lesz semmi baja. Ez pont olyan vevő indukálta dolog, mint a neppergsm-es ajtógaranciás olcsó telefonok, ahol sw frissítéssel "javítanak", sőt ahol a szoftvergarancia szót is feltalálták, a max 150e km-es női nemdohányzó tulajdonostól származó használtautóhegyek meg anyámkínja. Nyilván ha senki nem venné így, akkor ez nem élne, és minden termék a magyar importőrön keresztüli lenne. -
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #25198 üzenetére
A nagyker is eleve 3-mal veszi. És (a végfelhasználóhoz hasonlóan) szintúgy olcsóbban, mintha a magyar importőrtől venné, ebből adódóan esetleg jobban is pörög a termék. Ha azzal is lehet üzletelni, akkor miért ne venné fel a "szürkeimportost" a kínálatba? Nem azzal lehet eladni egy terméket, hogy mi van ráírva, hanem hogy mennyibe kerül.
[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
Hol és hogyan lesz az 5 évből 3 év gari, erre válaszolj kérlek, mert még mindig nem értem! Kijön a gyártósorról a termék... ott rohad a gyár raktárában eladásra várva....(a gyártó honlapján ott virít, hogy minden ilyen termékére vállalja az 5 év garit)... és? Tovább...?
Eleve logikátlan is lenne kevesebb garival adni/venni, hiszem a gyártó minden egyes terméket ami lejött a szalagról bármikor RMA-zik.... szóval ezért nem értem én ezt az egészet.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Villanyszerelés
- Dell asztali gépek
- EAFC 24
- További aktív témák...