- Azonnali mobilos kérdések órája
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- DIGI Mobil
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz MaxxDamage #25418 üzenetére
Írtak ma, meglepődtem, mert a korábbi maileket rég töröltem.
"Jó napot kívánok,
adatait továbbítottuk a számviteli osztálynak.
A pénzt 7 napon belül visszatérítjük ugyanazon a fizetési módra hitelkártyára/paypal-ra/payU-ra, mint amit a rendelés leadásakor használt, ha kézbesítéskor fizetett, a pénzt visszautaljuk az IBAN-jára.
Kérjük, ellenőrizze, hogy a tranzakció sikeres volt-e bankszámláján.
Üdvözlettel,
*******"◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
tobias88888
őstag
válasz tobias88888 #25421 üzenetére
Emag plusz pont, szoftverfrissítés ellenére a termék ugyan annyira hibásan érkezett vissza szóval megy az újabb kör. Lehet arra játszanak hogy lejár júniusban a garancia vagy abbahagyom? (most is 1.5 hónap volt mire lezajlott a dolog)
-
IzI
senior tag
Szerencsére elutaltak mindent.
Így aki 14napos elállása van aqua-ba, ne lepődjön meg ha nem azonnal fizetnek.Nekem utolsó napra hagyták,igaz 5tételből állt és komoly összeg volt.
Mivel betartották, amit kell,így nincs mire panaszkodni,csak leírtam mire lehet számítani. -
tothferenc
senior tag
Sziasztok. Ha jol tudom, 2021. Januarjatol valtozott a termek javitasanak/cserejenek feltetele, 8 napon belul javitania kell a termeket a vallalkozasnak, illetve ha ez nem sikerul, 30 napon belul cserelnie kell. Ez pl egy huto-futo klima eseten, kinek a feladata? A vallalkozase, aki beszerelte/nala vettem, vagy a gyartoe (LG)??
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
v2
senior tag
válasz tothferenc #25454 üzenetére
Aki beszerelte. De csak ha kaptál számlát és regisztrált klimaszerelő csinálta. Mi baja a klimának? Szerelő vagyok ezért érdekel
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
tothferenc
senior tag
Van szamla, van minden. Nem kapcsol be. Tavaly aug vege ota nem mukodik. Felvettem az Lg-vel a kapcsolatot, felvettek a hibajegyet. Ket het utan hivtam oket ujra, kozoltek, hogy lezartak, mert nem nekem kell jelenteni a hibat, hanem a vallalkozasnak. Jeleztem a vallalkozasnak, szerintuk ez hulyeseg, mert a gyarto felel a garanciaert. (Es en is igy tudtam) Kozben kiderult, az LG mar nem a felhasznaloval kommunikal hiba eseten, hanem a beszerelo vallakozassal, aki az Lg fehervari szervizcegetol megrendelheti nekem az alkatreszt. Januarban hoztak is, de nem mukodott a klima rovabbra sem, Lg support szerint rossz alkatreszt kuldtek. A turelem meg elfogyott. Jeleztem a vallalkozasnak a 2021-es valtozast, de szerinte hiaba probalkozom a fogyvedelemnel, vis majorra fog hivatkozni az LG.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
v2
senior tag
válasz tothferenc #25456 üzenetére
A vállalkozás a felelős. Mond neki, hogy jelented a planing and tredingnek a regisztrációs számát. Mi az, hogy nem kapcsol be? Ha gondolod küld el a számod, egyszerűbb élő szóban
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
donbig
tag
válasz tothferenc #25456 üzenetére
Vis major??? Besz..ok. Szemét trógerek, igenis fordulj fogyasztóvédelemhez, békéltetőtestülethez bárhova. Üsd a vasat, mindenről legyen papír, karbantartásra is figyelj, sokszor feltétele a garanciának.
[ Szerkesztve ]
"Ember, most jövök ki a templomból!"
-
tothferenc
senior tag
Karbantartas? 2021 novemberi beszereles, 2022 augusztusaban hibasodott meg. Szeptemberben szervizeltettuk volna, mert nyaron eleg surun nem tartozkodunk itthon, de elotte elromlott. Egyelore most kuldtem nekik egy levelet, a hetre kapnak meg haladekot, viszont aprilis 1 utan felveszem a kapcsolatot a fogyvedelemmel.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
v2
senior tag
válasz tothferenc #25460 üzenetére
A gari füzetben mi van írva?
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
v2
senior tag
válasz tothferenc #25462 üzenetére
Az LG mit ír a kabantartásról a füzetben?
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
tothferenc
senior tag
Karbantartastol annyi, hogy a garancia ervenyesitesehez legalabb evente egy karbantartast el kell vegezni hivatalos klimassal, szamlasan.
viszont:
“Jelen jotallasi jegy alapjan a termekre a forgalmazo es/vagy a gyarto (importor) az ebben a jotallasi jegyben meghatarozott feltetelekkel jotallast vallal. “
viszont van egy masik resz, hogy a vallalkozas mentesul a jotallas alol, ha a hiba a teljesites utan keletkezett.[ Szerkesztve ]
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
v2
senior tag
válasz tothferenc #25464 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de az én olvasatomban nincs karbantartás a gépen. Remélhetőleg a P-T rögzítette a hiba bejelentést. Pontosan mit csinál a készülék?
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
tothferenc
senior tag
Mit kellene karbantartani szerinted egy 15 hónapja felszerelt, kilenc hónapot hasznalt, de jelenleg nyolcadik hónapja nem üzemelo kliman?
másrészről pedig a fogyasztóvédelmi törvény kimondja, hogy a hibás készüléknél megáll a garancia idő.A PT nem foglalkozott velem, mivel nem vagyok partner. Csak az LG vette fel a hibát, de le is zárta, azzal a címszóval, hogy kopogtassak a forgalmazónál. Ez egy wifis klíma. A diagnosztikánál CH09-es hibát dobott, amire azt írta, hogy van belső nyák hiba, vagy külső motor. Külső motort vezérlővel cseréltek, de csak annyi javulás lett, hogy a beltéri bekapcsol, de nem hűt/hűt, ventillál, semmit nem csinál. A kültérin a ventillátor sem indul el.
[ Szerkesztve ]
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Egy 2019/12-ben vásárolt ~400k-s TV esetén, amire tippre 2 év volt a garancia (*) amiben valamikor 2021/10 körül cseréltek kijelzőpanelt halott pixelek miatt, abban a cserekijelzőre meddig érvényes a garancia ismételt hallott pixelek esetén?
* A számlán nem látom az eredeti időtartamot, csak tippelek, hogy 2 év volt, mert 1 és 2 éves kora közt volt javítva. De már fogalmam sincs, hogy pontosan mikor, mert nem találtam meg, ha kaptam róla jegyzőkönyvet (azon gondolom rajta lenne ez, is).#25464 -> A garanciális klímatisztítás egy "garancia adó". Nálam annyit csinált, hogy egy ablaktisztítós flakonból belespriccelt kettőt a beltéribe. Mikor hüledeztem, akkor azt mondta "ez professzionális, erős szer, amit egy nagyobb flakonból töltögetek át" és "nem, nem kell szétszedni, csak ha már nagyon öreg". Onnantól hagytam is érvénytelenedni a kiterjesztett garanciát. Végül pont 5 év és pár hónap múlva romlott el.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
goldister
tag
Ha a német Mediamarktban veszek egy DJI drónt, itthon tudom garanciáztatni, ha valami baj lenne vele?
-
BB9000
senior tag
válasz goldister #25469 üzenetére
Meglepne, ha bevinnéd egy itthoni MM-ba és intéznék neked a garit, mivel ez nem egy cég, csak a logójuk ugyanaz. De meg lehet kérdezni őket. Nagyon udvarias és jó ügyfélszolgálatuk van: e-mailben: mmonline@mediamarkt.hu Telefonon: +36 1 358 6600
-
nyozo
aktív tag
Sziasztok,
Alza garanciázással kapcsolatban lenne pár kérdésem, adott egy Gigabyte RTX 3070 Eagle OC, jelenleg szeretném eladni, de zörög egy picit valamelyik ventilátora (relatív, hogy mennyire számomra picit, nekem nem volt zavaró) Mivel még garanciás 8 hónapig, azon gondolkoztam megéri-e legariztatni? Mennyire macerás az Alzával a garanciális ügyintézés, illetve mennyi időt szokott kb igénybe venni? Illetve nagyobb részt mi szokott lenni ilyenkor a menete, csere, javítás, vagy jóváírás? Előre is köszönöm a választ!
Egy nagyon bölcs ember mondása! "A haverok olyanok mint a krumpli ha megeszed meghal"
-
Repsol600
addikt
Sziasztok.
Van garanciában egy vga-m, írtak, hogy sem javítani sem kicserélni nem tudják, pénzt utalnának vissza, viszont az eredeti számla az előző tulaj nevén (cég) van és csak meghatalmazással utalnák nekem vissza. Ez már egyébként egy cserekártya volt ami már az én nevemen volt. Ha nem tudok meghatalmazást szerezni mit lehet tenni?[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Repsol600 #25476 üzenetére
Nem az eredeti számla kell, hanem egy olyan, amivel az eredeti vevő eladta számodra. De továbbra is jolly joker szerintem a szóban kötött adásvételi szerződés. Hogy az eredeti tulaj meg hogyan csal áfát, az meg érdekelje a NAV-ot, ne a kiskert (amely amúgy az Alza vagy az Euronics?).
Annyiszor jön ez elő, az lesz a vége, hogy egyszer megkérdezem a NAV-ot erről. Vagy egy könyvelőt... -
Topikgazda
válasz Intruder2k5 #25478 üzenetére
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
"29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
...
c) olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;"Ennyi szerepel a jogszabályban. Az, hogy ez vonatkozik-e az adott esetre, tudnunk kéne, hogy milyen termékről van szó pontosan.
[ Szerkesztve ]
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz Superhun #25479 üzenetére
Semmi speciális, egy autóalkatrészről van szó, egy Opel Astra index-kapcsolóról. Ezért is gondolom, hogy ezt nem teheti meg a webshop.
Mondjuk csak elméleti a kérdés, nyilván nem akarok hadakozni velük emiatt, csak megláttam és gondoltam negkérdezem, mi a véleményetek róla.
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz Intruder2k5 #25478 üzenetére
Nem vagyok ügyvéd szóval az alábbiakban csak a magánvéleményem írom le.
A jogszabályban kivételnek csak ez van:
olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
Ez szerintem nem vonatkozik rá. Továbbá:
E rendeletben foglaltaktól a fogyasztó javára a felek megállapodása eltérhet.
Eszerint a fogyasztó hátrányára eltérni nem lehet. Ha nem tetszik a vállalkozásnak akkor nem köteles eladni neked semmit, viszont ha eladja akkor utólag erre a lemondásra szerintem hiába próbál hivatkozni.
Jester
-
Topikgazda
válasz Intruder2k5 #25480 üzenetére
Azt biztosan nem a te kérésedre gyártják le a gyárban, hanem előre gyártott, így nem alkalmazható rá a kivétel. A joszabály szempontjából az irreveláns, hogy a kisker honnan szerzi be a terméket (gyártó vagy nagyker). A fogyasztó hátrányára pedig a jogszabálytól eltérni nem lehet. Viszont ha a bolt köti az ebet a karóhoz, akkor nagy eséllyel perelni kellene, amit egy index-kapcsolóért nem valószínű, hogy bevállal az ember. Inkább rendeld meg máshonnan, ha ez zavar.
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz Superhun #25483 üzenetére
Nem zavar, csak elvi szinten merült fel a kérdés. Mondjuk a garanciát is érdekes feltételekkel vállalják, azt írják, hogy csak szakember által beszerelt alkatrészre vállalnak garanciát, amit számlával kell bizonyítanom. Na most mi van olyankor, ha nekem történetesen autószerelő a szakmám? Akkor szakember vagyok, de számlát sajnos nem tudok mutatni nekik arról, hogy beszereltem a saját autómba.
-
,
addikt
válasz Intruder2k5 #25484 üzenetére
Amikor én garanciáztattam autóalkatrészt, tőlem is kérték mindenhol a számlát a beszerelésről, amivel igazolni tudtam, hogy nem én szereltem azt be, hanem a szerviz (nem kis boltok voltak, hanem országos szinten rengeteg bolttal rendelkező hálózat).
De ugyanezt eljátszották laptop esetén is (SSD/RAM bővítés), csak ott még azt is feltételként szabták meg, hogy csak és kizárólag ők csinálhatják meg a bővítést. -
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz Lackooo84 #25486 üzenetére
Szerintem autónál sem oké, ezt a jogot már az autógyártókról / forgalmazóktól is elvették.
Garancia: nem kötelező a márkaszervízbe járnunk!Ha külön is forgalmaz alkatrészt egy olyan cég aki egyben szerviz is, akkor semmi köze ahhoz, hogy hol szerelteted be. Persze a "szakértő általi beszerelés" igazolását kérheti, de ez is problémás ugye, mert amint fentebb is írtam, mi van ha én magam autószerelő vagyok?
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Intruder2k5 #25487 üzenetére
Autónál a számlakéréssel azt váltják ki szerintem, hogy a meghibásodás nem szakszerűtlen használat következtében állt be (és akkor így feltételezem, minden számlanélküliről feltételezik, hogy ő cseszte el?). Aztán csendben halkan jegyzem meg, hogy az első 6 hónapban amúgy rajtuk minden bizonyítási teher, tehát mire fel is?
De lehet, hogy volt ide írva valami jogszabály, ködösen rémlik, hogy egyszer kommentáltam egy ilyenhez, este előkeresem majd. -
asdf_
veterán
válasz Intruder2k5 #25489 üzenetére
Pont ezért nonszensz az egész (az első 6 hónapban mindenképp). No meg persze attól, hogy valaki számlával csinál valamit, az egy grammnyit nem bizonyítja a szakszerűség meglétét.
[ Szerkesztve ]
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
"az egy grammnyit nem bizonyítja a szakszerűség meglétét"
Persze persze, ez is jogos, de ebbe a részbe már nem akartam belemenni. Nyilván bizonyítvánnyal is lehet olyan, aki a papírtól függetlenül nem sokat ért hozzá, de most induljunk ki abból, hogy amiről papír van, az úgy van.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Intruder2k5 #25487 üzenetére
Nem kell márkaszerviz, de autószerelő szakember kell, hogy beszerelje, ez azért érhető. Ha meg te autószerelő vagy, akkor úgyis annyival olcsóbban kapsz kedvezményesen minden alkatrészt, hogy pont lesz...od.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
Hát de, mert mondjuk kókány józsi szarul szereli be, és egyből tönkremegy, akkor arra miért kéne, hogy éljen a gari? Ha te elviszed egy szerelőhöz, és ő kókányul rakja be, akkor ha megvonják a garit akkor nem az ügyél sara, hanem a szerelő kicsengeti.
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Intruder2k5 #25494 üzenetére
Oké, akkor most ezt miért nem probléma a klimáknál? Vagy a gázbojlereknél, vagy bárminél, aminek a gariját kötik szakember általi beszereléshez? Ugyanaz a szitu.
The Truth is out there...
-
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #25497 üzenetére
Nem, mert a gázfűtést a veszélyessége miatt kötheti be kizárólag gázvizsgás szerelő, a klímát meg az üvegházhatású töltőgáz miatt. És ezzel a kettővel amúgy azt hiszem ki is vannak végezve a beüzemelésköteles eszközök. Valamint bárki is köti be, él rá a jótállás, csupán a bekötés nem jogszerű (ami nem feltétlenül vonja magával azt, hogy egyben szakszerűtlen is). Csak ugye ha egy ilyet gariztatna az ember és elkezd keménykedni, akkor a fekete beszerelését esetleg bejelentik a gázszolgáltatónak, ők meg jönnek, nem szabályszerű bekötés miatt meg leveszik a gázórát, leplombálják aztán lehet majd jelentkezni frankó gázterv meg gázmeo meg kéményes papírral, ha valamelyik hiányzik, vagy épp egy egyszerűsített készülékcseréssel, hogy akkor felszerelné az ember, de most már úgy, ahogy engedélyezett is, közben meg kockára fagyni, ha épp tél van.
[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
Ez sem igaz, mert még ott vannak a tűzhelyek is... Szerinted az nem veszélyes, ha mondjuk egy féket egy nem hozzáértő szerel be? De nem is kell, hogy fék legyen, mondjuk bármilyen futómű alkatrész stb. Ráadásul ezek miatt ugyanúgy másokat is veszélyeztethetnek, nem csak önmagukat.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...