- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Hzsolt11 #25900 üzenetére
Hát itt több baj is van. Először is, bármilyen vásárlással kapcsolatos dokumentumot kötelességük pótolni (gondolom van nyoma a rendelésednek névre szóló számlával, nem csak egy blokkot kaptál). Másodszor, a garipapír NEM kötelező a jótállási igény érvenyesítéséhez, harmadszor meg hagyd a picsba őket és vidd/küldd a triwardenhez a számlával.
The Truth is out there...
-
habita
újonc
a következő problémám van...
vettem, egy robotporszívót kb 1 éve. 3-4 hibát produkált az utolsó héten, majd kifolyt belőle a víz és kinyírta az elektronikáját. 2 év grai van rá. visszakültem és nem akarják cserélni sem visszadni az árát mert szerintük nem volt karbantartva. adtak egy javítási ajánlatot ami kb a porszívó értékének a fele. de ha el is végeznés akkor sem működne mert a felsorolt hibákbók csak kettőt javíatana ki. most nem tudom hogy ilyen szellemi szinten állnak, hogy 5 sort nem tudnak elolvasni vagy csak engem néznek hülyének.
közeben megnéztem milyen karbantartást vár el a gyártó a (manuálban) alap dolgok, hap tisztítás, szenzor törlgetés stb amiket el kell végezni cc 2 hetente mert különben nem működik. ugyanakkor úgy hírdetik hogy az autómata ürírés miatt egy hónapig képes önállóan működni.
miután az összes hazug kifogásukat megcéfoltam a leírással és a honlapjukon levő információkkal gyakrolatilag nem válaszolnak a email-ekre. előtte kijelentették, hogy a fizetős javítást is megtagadják, miután kiderült, hogy nem hivatalos márkaszervíz és a porszívó szétszedésével megsértették a garanciális feltételeket.
se a készüléket nem küldik vissza, se nem utalják vissza a vételárat.
na ilyenkor fogyasztóvédelem és feljelentés lopás miatt a rendőrségen? most ez a porszívó 230.000ft.
-
luciferc
őstag
előtte kijelentették, hogy a fizetős javítást is megtagadják, miután kiderült, hogy nem hivatalos márkaszervíz és a porszívó szétszedésével megsértették a garanciális feltételeket.
Ez nem teljesen világos rész.
A hiányzó karbantartásnál megmondták, hogy melyik lépés hiányzott szerintük?
A fogyvédelem legfeljebb általános vizsgálatot indít a cég ellen, persze ez is kellemetlen lehet, ha ezt sorozatban játsszák. Meg lehet vele fenyegetni őket. Egyebekben ez nem lopás, feljelentésnek nincs értelme.
Ez a bolt, ahonnan vetted, vagy egy megbízott szerviz? Ha a bolt, akkor jelentsd be, hogy mivel nem akarják/tudják megjavítani, kéred vissza a vételárat. Ha nem adják, akkor adhatsz ki fizetési meghagyást, amire vagy fizetnek, vagy ellentmondanak és akkor per. Esetleg előtte ingyenesen megpróbálhatod a békéltető testületet, de a leírt mentalitás alapján ez nem tűnik esélyesnek.
-
habita
újonc
válasz luciferc #25905 üzenetére
szerintük semmilyen karbantarás nem volt. pedig még a csere hepa filer-ről is van számlám..
ez egy bolt. a probléma ott van hogy a garanciális kötelezettségeiket nem akarják teljesíteni. a proszívó tönrement mert kifolyt a víz a tartályából ami szerintük azért volt mert nem volt karbantartva. és erre küldtek egy képet a portartályról, amiben volt por lerakódás.
de ha nem adják vissza a javításra küldött porszívómat az józa paraszti ész szerint lopás.
olyan húzásaik vannak, hogy bár a készülékre 2év granacia jár ők 8 hónapot vállanak az akkumulátrorra. ami nem cserélhető csak a szétszedéssel. ami megsérti a fogyasztóvédelmi törvényt... és ezt nem olyan régen írták ki a honlapjukra, mivel tipushiba...egy ilyen putri kinai cég, egy pest környéki faluban de olyan webshopjuk van mintha világcég lene. hihetetlen hogy ezt meg lehet tenni magyarországon.
illetve az van, hogy mviel ez bolt, milyen alapon ad "szakvéleményt"?
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz habita #25906 üzenetére
A felháborodásod az ügymenettel kapcsolatban érthető, de azért van pár dolog amiben nincsenek pontos infóid:
"..olyan húzásaik vannak, hogy bár a készülékre 2év granacia jár ők 8 hónapot vállanak az akkumulátrorra. ami nem cserélhető csak a szétszedéssel. ami megsérti a fogyasztóvédelmi törvényt..."
Ha ez így lenne, akkor minden mobiltelefon úgyanígy megsértené.
Azokban sem tudsz akkut cserélni, és bukod a garanciát ha nem márkaszervizben cserélteted. Márpedig amíg a telefonra 2-3 év jótállás van addig az akkura ugyanúgy 1 év.
A garaciajegyen mi van pontosan? Ott szokták részletezni a korlátozásokat."...illetve az van, hogy mviel ez bolt, milyen alapon ad "szakvéleményt"?..."
Külső szakértőt szoktak alkalmazni. Ha vitatod a szakvéleményt, magad is kérhetsz biztosan független szakértőtől, de ennek költsége a tiéd.De ha tényleg megbontottad a terméket, és mondjuk ez kiderül valamint bizonyítható
(akár a nem eredeti akkuról ), akkor jogosan utasítja el a garanciális igényed sajnos.
Erre bármikor hivatkozhat, karbantartás ide vagy oda.Szerk:
Amennyiben a garanciális javítás elutasításáról már kaptál levelet,
visza kell szolgáltatnia neked a terméket ez nem is kérdés.Pontosan mi volt az utolsó leveledben ami te küldtél nekik, illetve mit reagáltak ők utoljára?
Ez kissé segíteni megérteni hol is tartasz..
[ Szerkesztve ]
-
habita
újonc
a mobiltelefon esetében se lehet külön időtartamú a garancia mint a készüléké ha nem cserélhető megbontás nélkül. eltérni csak a garancia idő hosszabításával lehet lefelé nem. és itt ad-hoc 8 hónapot vállatak... csak mert.. és nem a kapacitás csökkenéséről van szó, hanem cellahibáról ami miatt be sem kapcsol a cucc.
nem szedtem szét a proszívót, mert mivel garanciális nem akartam bajlódni vele. de egyébként lehet hozzá alkatrészt venni valami 6000ft a szívómotor és 38 az aksi.
emailt kaptam. de jegyzőkönyvet eddig nem... nyílván mert nem igazi szervíz csak egy sufni lehet és mindenkik a "szervíztől" az "ügyfélszolgálatig" ugyanazon az email-en kommunikál..
de egyébként megnéztem a boltot a google maps-el.. és sok felháborodott komment van a kepük mellett hasonló granacia elkerülési problémákkal. és ezek árulnak az emag-on is...
leutoljára azt írtam:
megcáfoltam pontról pontra a "szakvéleményüket" ami alapján elutasítják a garanciát. és hogy vagy cseréljék ki, vagy utalják vissza a vételárat vagy küldjék vissz a porszívót és akror jogi útra terelem. ez kb egy jó hete volt azóta semmi. de kb ugyanezt írtam le minden levél alján az utóbbi két hétben.
-
luciferc
őstag
Azokban sem tudsz akkut cserélni, és bukod a garanciát ha nem márkaszervizben cserélteted. Márpedig amíg a telefonra 2-3 év jótállás van addig az akkura ugyanúgy 1 év.
Milyen jogszabály engedi meg, hogy a termék egy kifejezetten fontos alkatrészére kevesebb jótállás vonatkozzon? Tudsz valami hivatkozást? Mert ha nincs ilyen, akkor ezek a kitételek semmisek.De ha tényleg megbontottad a terméket, és mondjuk ez kiderül valamint bizonyítható
(akár a nem eredeti akkuról ), akkor jogosan utasítja el a garanciális igényed sajnos.
Ez így nem igaz szerintem, ugyanis bizonyítania, vagy legalább életszerűen vélelmeznie kell, hogy a megbontásnak köze van a hibához. Természetesen ez hosszadalmas pereskedéshez vezethet, ezért merik megjátszani az automatikus elutasítást, de pusztán a megbontás ténye (hacsak kifejezetten nincs leragasztva/jelölve/kretén csavarral ellátva a termék és kikötve, hogy nem megbontható) nem elegendő automatikusan. Tehát ha kicserélem a robotporszívó kerekét, majd meghal a kijelző, akkor azért nagyon nem evidens, hogy egyiknek köze van a másikhoz. -
jeni
félisten
válasz habita #25904 üzenetére
1. hogy került egy olyan szervizbe a robotporszívó ahol az a szerviz nem volt jogosult annak felnyitására?
2.ha az adott bolt nem megfelelő helyre továbbította a hibás terméket javításra akkor az egyértelműen a BOLT sara!
3. ha másodszor is elvitted a szervizbe abba a szervizbe amelyek a valós gyártói szerviz akkor az első alkalommal miért oda vitted ahova nem kellett volna ,hiszen ez le van írva a jótállási feltételiben,hogy csak a kijelölt márkaszervizbe vagy szervizpartnerhez lehet bevinni és átadni?
4.hiszen napnál is világosabb a dolog,hogy illetéktelen beavatkozás esetén a gyártói garancia elvész!
5. fizetős javítást akkor tagadnak meg egy terméken ha igazolva van az illetéktelen beavatkozás és javítás során nem lehet rendeltetésszerű használatra megjavítani!
6.ha a márkaszerviz adott "szervizmunkalapot" amiben kifejtik az álláspontjukat ebben az esetben a leadott hibás terméket meg kell,hogy kapjad annak ellenére ha tudod igazolni,hogy a neveden van. nem birtokolhatják,kivéve ha bűncselekményből származik.igazából valami nem kerek a történetedben!
Semin
akkut a telóban akkor lehet cserélni ha roncsolás nélkül cserélhető benne az adott alkatrész. viszont ha emiatt bármi más kár keletkezik a telóban akkor az garancia vesztő lehet.
az aksira a második évében már nincs garancia,de a többi alkatrészre igen az 2 év ha ez van megadva mint bolti vagy gyártói garancia.[ Szerkesztve ]
-
jeni
félisten
válasz habita #25904 üzenetére
Még annyit,hogy az adott terméket fizetősként leadva is meglehet tagadni,ha az adott termék nem az adott régióban vásárolták!
Magyarán ha az adott termék nem az EU piacról lett megvásárolva.
Az Ázsiában vagy Amerikai földrészen vásárolt mobilt ,laptopot, TV-t vagy bármi más műszaki eszközt az itthoni márkaszerviz nem javítja meg hanem elutasítja (kivétel egyes szervizeknél lehetséges a saját hatáskörében) lévén az alkatrészt más forrásból nem tudja megrendelni,beszerezni és elszámoltatni.[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
az akkura nem csak 1 év vonatkozik mondjuk egy iPhone tekintetében?
Nem bizony. Komplett telefont vettél feltehetőleg az értékhatár fölött tehát megillet a fogyasztóvédelmi törvények szerinti jótállás az egészre. Más kérdés, hogy mi minősül hibának. A természetes elhasználódás valószínűleg nem. De ha az akksi egyszercsak fogja magát és kigyullad, az biztos.
Jester
-
habita
újonc
1. a boltba kültem vissza aminek a webshopjában vettem. és ők próbálják egy szervíz látszatát kelteni. de az egész vállakozás egy darab email cimet használ.. arról ír a "szervíz" meg az ügyfélszoláglat is. nyílván ugyanaz a kókler.
2. továbbra sem bontottam meg a porszívót. ahogy volt eredeti dobozában küldtem vissza, még a fóliák is benne voltak. (bár ez nem törvényi követelmény) ők szették szét.amióta megkérdezetm, hogy hivatalos márkaszervízként szedték szét (mert szétszedték és fényképet is küldtek) azóta nem válaszolnak egy email-re sem.
közben beszéltem az ügyvédemmel és sikkasztás miatt kell feljelentést tennem a rendőrségen, amennyiben nem küldik vissza.
-
jeni
félisten
válasz habita #25917 üzenetére
230ezer Ft nem kevés pénz. az biztos,hogy nem a márkaszervizbe küldték el javításra és az biztos,hogy nem hivatalos magyarországi kereskedésből ,hozták el,vették meg és adták tovább neked.
ha vissza küldik szétszedve, nem mész sokra vele ,ha nem téritik meg a teljes károdat.
ha szerencséd van adnak helyette vatta újat ha ezzel kártalanítanak majd de arra sem lesz gyártói garancia.[ Szerkesztve ]
-
sinick
senior tag
válasz habita #25917 üzenetére
Legyen meg egy tértivevényes adok-kapok, azán indíts egy békéltető testületi eljárást. Ott már valószínűleg puhulnak, mert 2015 óta a kereskedők rovására szigorítottak az együttműködés menetén (ld. pl. itt: http://panaszrendezes.hu/eljaras-menete)
-
Semin
senior tag
-
Ajándékok
aktív tag
válasz Jester01 #25922 üzenetére
Ebben biztos vagy?
Én egy telefont vettem, amivel telefonálni szeretnék egész nap, amíg hazaérek. Fele akku kapacitással erre nem alkalmas.
Ha a gar.időn belül válik használhatóból használhatatlanná, akkor az eladónak kell róla gondoskodnia!
Egy 3 év garos műszaki cikk, nem nyalóka, hogy gar.időn belül elfogyjon. Ha mégis elfogy, azt nevezik gyári hibának vagy hibás teljesítésnek.Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Ajándékok
aktív tag
Ha a garancia elvesztése nélkül cserélhetem otthon az akkut, akkor OK, de ha nem, akkor "hibás" terméket adtak el, hisz csak 1 évig használható.
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
jeni
félisten
válasz Ajándékok #25925 üzenetére
Nem hibás, hanem addig van garantálva a biztonságos használata a gyártói spec szerint.
Azt már el lehet felejteni,hogy egy termék 30 évre van tervezve. Ha eljön az az idő hogy az otthoni belenyúlást mellőzve a gyártó megadja az adott aksira az 5 évet akkor annak is eljön majd az ideje vagy ha törvényileg fogják meghatározni mint az USB-C esetén akkor az fog életbe lépni. -
Ajándékok
aktív tag
A gyártó nem adhat rosszabb feltételeket, mint, amit a törvény előír. 30 évet sajnos nem, nagyobb érték esetén 3 évet köteles adni.
[ Szerkesztve ]
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
luciferc
őstag
Tudsz jogszabályi hivatkozást, ami ezt megengedi? A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szövegében nem találtam ilyen jellegű kivételt, de máshol persze még lehet. Ha nincs ilyen jogszabályi kivétel, akkor ezek a korlátozások semmisek.
Ha az akku kapacitását (!!) kopó alkatrésznek tekintjük, akkor is csak a technológiailag indokolt kapacitás csökkenés esik kívül a kötelező jótálláson. Vagyis ha 1 év után 50%-ot sem tud, az jó eséllyel jótállási kategória, míg ha 80% a kapacitása, ott valószínűleg sikerrel lehet hivatkozni a kopásra. A kopó alkatrészeknek egyébként cserélhetőnek kell lennie úgy, hogy utána teljes értékű eszközöd marad, tehát nem fog a ragasztás elengedni (ami sajnos tipikus javítási hiba). De ez is csak a kapacitás, tehát ha 2 év után az akku teljesen meghal, az nem tekinthető természetes kopásnak. Szóval szerintem ez komplexebb mint simán egy fél mondatos kizárás.
-
kismanús
csendes tag
válasz luciferc #25928 üzenetére
Érdekes ez a téma követem is mert most nekünk is behalt egy telefon.
Viszont amikor megvásárolszh egy apple telefont akkor elfogadod a használási feltételeket mindent ezek nem lehetnek kizáró okok? Mert pont olvastam Én is apple csak 1 évet ad rá. Érdekes mert mindkét félnek igaza van a természetes elhasználódásnak is meg annak is hogy Te 3 év garival kell hogy megkapd itthon az értéke miatt. -
Jester01
veterán
válasz kismanús #25929 üzenetére
Az apple maga írja a fentebb már linkelt feltételeiben, hogy választhatod a 3 éves jogszabályi jótállást is. Nem is írhatnának mást mivel a fogyasztó kárára eltérni nem lehet, minden ilyen kikötés semmis: "semmis az a kikötés, amely e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek." (151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 1. § (5) bekezdés, szintén fentebb linkelve.)
Azt is mégegyszer ideírom, hogy ez csak meghibásodásra vonatkozik, természetes elhasználódásra nem. Az egy másik kérdés, azon lehet majd vitatkozni de azzal kapásból nem lehet az igényt elutasítani, hogy az akksira nem vonatkozik csak 1 év.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
luciferc
őstag
válasz kismanús #25929 üzenetére
Az apple a saját maga által vállalt garanciában vállal 1 évet. Ezt megteheti. A használati vagy garanciális feltételek egyébként nem lehetnek ellentétesek a vonatkozó jogszabályokkal. Bármelyik cég bármit beleírhat, azt is, hogy ő semmiért nem felelős és nem vállal garanciát, csak éppen fogyasztó esetén ezek semmisek.
Részemről a természetes elhasználódás rendben van, erre szokták jogászék azt mondani, hogy ez közismert, mindenki tudja, hogy az akkuk kapacitása romlik. Ez természetes kopás. De ez nem jelenti azt, hogy nem lehet olyan mértékű az akku leromlása, ami már ezen túl van. Ha egy autón a féktárcsa elkopik 40e km alatt, az nem jó, de beleférhet a normál kopásba, ha sokat nyomta valaki a féket. De ha mindez 15e km alatt történik meg, akkor azért életszerű a feltevés, hogy nem fékkel nyomta a padlógázt a tulaj hanem selejtes volt a féktárcsa.
-
jeni
félisten
válasz luciferc #25931 üzenetére
Én már cseréltettem aksit és a márkaszerviz 6 hónapot adott rá pedig eredeti gyári alkatrészt tettek bele.
Pár napja elolvastam a telóm garanciális papirját és benne van,hogy az akkumulátorra nem érvényes a 2 év vagy a 3 év a teló értéket figyelembe véve, hanem csak 1 év. A rendeltetésszerű használati elhasználódásra nincs gyártói garancia. A meghibásodásra van garancia a jótállási időn belül.Egyébként az autó vételnél van olyan lehetőség,hogy 5 év vagy 150ezer Km.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
Innentől ide szakjogász kellene. Szerintem az 1 év kikötés semmis. Ha 2,5 évesen hal meg az akksi, kötelesek cserélni. Ha csak csökkent a kapacitása a technológiailag szokott szinten, akkor meg nem, az a természetes elhasználódás. Ugyanakkor lehet itt is meg lehetne kapargatni, hogy ha csak márkaszervizben tudod cseréltetni rohadt sok pénzért, hogy megmaradjon a telefon garanciája, akkor kizárhatja-e a kopást. Egy autóban ha meghal az akksi, akkor kicserélem. Ha a féktárcsa kopik el, akkor bármely szerviz kicseréli és nem bukik a garancia (kivéve ha a futóműnél elbasz valamit a szaki, de az más). Ha meg szétkapom a szifont akku cserére, akkor marad a garancia? Egy kopó alkatrésszel szervizhez köt? Biztos jogszerű ez?
-
Semin
senior tag
Persze azt már nem nagyon szlogenezik, hogy a teljeskörű garancia sem teljeskörű…
Fedélzeti elektronikára pl csak 3 év.
Persze egy kis kutakodás után már pl megtaláltam a korlátozásokat. Igen korlátozások, mivel egy teljes oldal mire nem vonatkozik az 5 év. (Hyundai)[ Szerkesztve ]
-
kismanús
csendes tag
Sziasztok! Még egy kérdésem lenne ma felhívtam a vodafonet és azt mondták abban az esetben ha alaplapot cserélik telefonon akkor sem tolodik ki a garancia csak azzal a pár nappal amit ugye szervizben tölt. Max 3 hónappal. Ilyen alkatrész cserénél sem indul újra a garancia?
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Emag.hu-ról rendeltem egy terméket egy "külsős" kereskedőtől (tehát nem az Emag a forgalmazó). A termék meg is jött, viszont a számla román nyelvű. Írtam nekik, mire letereltek, hogy ők bizony nem adnak magyar nyelvűt, mert nem magyar kereskedő, és hogy ha Kínából rendelek, akkor sem magyar nyelvű számlát várok...
Erre a válaszom az volt, hogy Emag.HU-ról rendeltem, magyar weblapról, Magyarországról, magyar lakcímre, szóval én úgy gondolom, jogosan várom el, hogy magyar nyelvű számlát kapjak.Szerintetek merre van az igazság?
Nem különösebben érdekel a termék, csomagautomatában áll, nem veszem át, mert így nem tudom elszámolni, majd megrendelem normális eladótól (már a stílusa is bicskanyitogató, még ha esetleg igaza is lenne... - de szerintem nincs), viszont azért érdekelne, kinek van igaza, hogy a jövőben ahhoz tudjak igazodni.Köszi.
-
jeni
félisten
Tudtommal az anyagi és garanciális eseteket is a kereskedő intézi. Az Emag csak továbbítja.
Ha ez nem szimpi akkor ne vedd át a terméket.
Más boltban gondolom drágább.
Az Alza is hasonló mert ha bármi gond van az nem a magyar oldali szervnél lépsz kapcsolatba hanem ami Csehországban van. Ugyanis ők oda vannak bejelentve mint székhely. Az egy dolog,hogy itthon magyar nyelven kapod a számlát és a boltban adod le ha bármi gebasz van. Igaz ez bizalmasabb is. Ennek ellenére sose volt gondom az Alza-val.[ Szerkesztve ]
-
Taci
addikt
Rendben, köszönöm. Akkor simán nem veszem át a terméket. (Bár hozzáteszem, egy normális kereskedő azért nem egy kb. 4 kattintással megoldható valós igény miatt lesz lekezelő és bukik el egy üzletet - összegtől függetlenül. Szerinte nekem kellene lefordíttatnom magyarra a számlát - nyilván majd ezért megyek fordítóirodába és hagyok ott nem tudom mennyi pénzt, ami talán több, mint a termék, amit rendeltem...)
-
sinick
senior tag
Nincs előírás arra, hogy milyen nyelvű a számla. Vállalkozásba is el tudod számolni (ennek módja függ az ügylet módjától, számla adattartalmától, ezt a könyvelőd tudja).
Egy előírás van! Egy esetleges NAV ellenőrzés során magyar fordítást kérhet a NAV, amit alapból neked kell biztosítanod. És ez elvileg szakfordítás kell, hogy legyen (nem valami Józsi fordítása), gyakorlatilag meg revizor függő (elfogadják Józsiét is).
Szerk.: Te mint magyar vállalkozás is adhatsz ki akár vietnámi nyelven is számlát. Kivéve egyszerűsített adattartalmú számlát, mert azt az áfa törvény szerint magyarul kell kiállítani.[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
A román nyelvű számlát is el tudod számolni.
Áfa tv. 178. §
(2) Számla magyar nyelven vagy élő idegen nyelven egyaránt kiállítható. E rendelkezés alkalmazásától az (1) bekezdésben említett esetben sem lehet eltérni.
(3) Idegen nyelven kiállított számla esetében az adóigazgatási eljárás keretében lefolytatott ellenőrzés során a számla kibocsátójától megkövetelhető, hogy saját költségére gondoskodjon a hiteles magyar nyelvű fordításról, feltéve, hogy a tényállás tisztázása másként nem lehetséges. -
luciferc
őstag
válasz sinick #25948 üzenetére
Csak akkor kérhet fordítást, ha az feltétlenül szükséges. Tehát ha a számla adattartalma érthető, érthető ki az eladó, ki a vevő, látszik a termék, áfa kulcs, stb, akkor nem jogos fordítást követelni. Ha egy klasszik bolti számlát egy adóellenőr nem tud értelmezni, akkor ott vagy egy retardáltról van szó, vagy szándékos vegzálás van.