- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
- Yettel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fotók, videók mobillal
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jester01
veterán
válasz Lackooo84 #25501 üzenetére
Most arról volt szó, hogy azért kell szakemberrel szereltetni mert veszélyes. Erre mondtam, hogy a jótállástól ez független. A jótállás pedig attól függjön, hogy ténylegesen helyesen lett-e beszerelve, nem pedig attól, hogy ki szerelte be. Ha szakember rontotta el, attól még ugyanúgy nem lesz jótállás csak mehetsz leverni a szakembert de ez már a te magánügyed.
Jester
-
allein
addikt
Sziasztok. Zsír új készülék esetében, amennyiben nincs számla, csak garijegy, nem lesz problem a jövőben ha garizatni kell? Nem szolgáltatónál lett vásárolva, állítólag egy ismert itthoni webshopon.
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=allein
-
asdf_
veterán
válasz allein #25503 üzenetére
De lesz, mert nem tudod honnan származik, valamint ha esetleg garis ügyintézésnél oda alakul a helyzet, hogy se javítani se cserélni nem tudják, akkor a vételár járna vissza, amiről ugye nem tudod mennyi. Nem mellesleg egyes boltok szeretnek istent játszani, és ilyen esetben kizárólag az eredeti vevőnek hajlandók pénzt visszafizetni. És akkor van még olyan is, hogy ha mondjuk a kötelező jótállás 1 év, ami jár a készülékre, akkor az önként vállalt +1 évet köthetik az "ellenérték megfizetését igazoló bizonylat" bemutatásához.
A lényeg, hogy az ilyet gondold meg hatszor, és számold át, mennyire éri ez meg neked, hogy papíron nincs a neveden. -
Lackooo84
nagyúr
Azért ne olyan forrón azt a kását... van, ahol a garijegyen több infot vezetnek fel, mint a számlára, sőt általában mindenhol. Mostanában már a vételár is szerepel rajta. A jogszabály szerint is elsődleges doksi a jótállási igényhez a kitöltött jótállási jegy. Ha vételárat kell visszafizetni, akkor azt annak, akinél van a termék/papír, nem jöthetik személyhez, mivel a jótállás a termékre van, nem az első tulajdonos rendelkezik vele. Ha netán nincs számla és a szerviz csereutalványt ad, akkor ugyanolyat kell adjon a bolt, illetve hasonló tudású készüléket, annak hiányában meg a vásárlás kori kisker listaárat kell visszaadni.
The Truth is out there...
-
-
Dare2Live
nagyúr
Egy olyan kérdés merült fel, hogy ha egy termék "új csak kicsomagolt" és 250.000Ft felett van az ára akkor arra 3év garit kell e adni?
konkrétan az eset. [link]
A konkrét szöveg:
"Új, nem használt termék eredeti csomagolásban. 100%-ban működőképes és kopásmentes. Teljes, legalább 2 év garancia. Az árukat megvásárolták, kicsomagolták és nem használt állapotban visszaküldték más vásárlók, vagy kizárólag a webáruház számára ellenőrzés vagy fényképezés céljából kerültek kicsomagolásra."don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Repsol600
addikt
Ez csak bolti szabályzat, hogy nem utalhatják nekem mint X. tulaj? Ha jól tudom nincs jogi akadálya, hogy nekem utalják vissza az árat. Legalábbis én nem találtam infót, hogy csak az 1. tulajnak adhatnak vissza pénzt.
-
,
addikt
válasz Repsol600 #25512 üzenetére
Régebben, amikor gyakrabban vásárolgattam használt hardvereket, mindig a legelső kérdésem az volt az eladóktól, hogy ugye nem céges vásárlás volt? Azzal elég sok helyen volt probléma, így inkább az ilyen hardvereket meg se vettem. Mert adásvételit vagy számlát persze egyikük se akart nekem adni a részemre kiállítva. Nem hát, mert már kiszámlázták másnak, így hogy hivatalosan kinek is a tulajdona volt éppen az adott termék, nem lehetett tudni. Annyira meg biztosan nem voltak hülyék, hogy csak úgy fogták, és eladták valakinek a cég tulajdonát, mert egy NAV ellenőrzés során ebbe egy az egyben belebukott volna a cég, hisz a papírok szerint még náluk kellett volna lennie az adott terméknek. Tehát biztosra vehető, hogy valaki részére már kiszámlázták, és pont emiatt nem tudott soha egyikük sem sem adásvételit, sem számlát, sem semmit adni, amikor nekem eladták az adott terméket.
-
Tomi0703
őstag
Hali!
Euronicsnál rendeltem egy tévét, üzletbe. Visszaigazoló mail megjött. 2 nap múlva kaptam tőlük egy email, hogy késni fog a tévé, mert nem tudják áruházi készletről kiszolgálni, a központiból fogják küldeni.
Eltelt 1 hét, majd írtak egy email, hogy törlik készlethiány miatt. Azóta már csak 5-6 üzletükben van készleten. Írtam nekik, hogy miért törölték, mikor a szállítás késésről írtak nemrég (ez nálam már visszaigazolásnak minősül).Ezt írja az ÁSZF-ük:
A Felek között a szerződés akkor jön létre, ha a Szolgáltató – az Ügyfél ajánlatának megérkezését visszaigazoló e-mail üzenetet követően - a raktárkészlet ellenőrzése után, a megrendelés teljesíthetőségéről visszaigazolást küld újabb elektronikus üzenetben (e-mail-en) az Ügyfélnek.
Az email amit küldtek, hogy csúszik a szállítás tekinthető visszaigazolásnak, nemde? Ezáltal ki kellene, hogy küldjék. -
Lackooo84
nagyúr
válasz Tomi0703 #25515 üzenetére
Persze az már visszaigazolás, nem törölhetik. Nekem is ez volt, pár nap után írták, h késik mert nem tudják áruházi készletből kiszolgálni, közben láttam, hogy pont az általam átvételre választott áruháznál írta az oldaluk, h azonnal készleten. Nem állt össze a kép, írtam nekik emailt, h wtf, érdekes módon másnap szó nélkül átvehető volt a tévé.
The Truth is out there...
-
Tomi0703
őstag
válasz Lackooo84 #25516 üzenetére
Mar toroltek. Irtam nekik, felvettek panasznak, 1 honapon belul valaszolnak. Ez mar 2 hetes sztori, csak gondoltam rakerdezek, koszi a megerositest.
Az igazsaghoz hozzatartozik, hogy elarazott teverol van szo. De nem irrealisan, hanem a mostani arhoz kepest 55%-kal. De gondolom tudod mirol van szo.[ Szerkesztve ]
-
roliat
csendes tag
Sziasztok!
14 napos elállást követően nem érkezett meg a pénz 14 napon belül.
Ápr. 3-án történt meg a termékellenőrzés, miszerint a termék megfelel a visszaküldési feltételeknek. Azóta csend.
Emag rendelés, de Edigital volt a forgalmazó, nem tudom hogy ez változtat-e bármin. Mindenesetre az Emag fiókban szépen követhető a folyamat a Visszaküldéseim menüpontban.Mi a teendő ilyenkor?
Nyilván ügyfélszolgálattal beszélni stb., de a kérdés inkább arra irányul, hogy a vételáron felül nyerhetek-e még bármit a késedelem miatt? Ha igen, megéri-e egyáltalán erre plusz időt fordítani? -
Tomi0703
őstag
válasz Lackooo84 #25518 üzenetére
Valaszoltak is:
2023. március 23-án: Elektronikus levélben tájékoztattuk rendelés rögzítéséről
• 2023. március 26-án: Elektronikus levél útján jeleztük, miszerint rendelését
központi raktárunkból fogjuk kiszállítani, előreláthatólag 1-2 napot fog igénybe
venni.
• 2023. április 3-án: Elektronikus levélben tájékoztattuk rendelésének törléséről,
készlethiány miatt.
• 2023. április 3-án egy újabb elektronikus levél útján jeleztük, miszerint a
rendelését készlethiány miatt töröltük.Szerintuk jogos a torles, mert a szallitas visszaigazolas szerintuk nem visszaigazolas. Kozponti keszleten persze mar nincs a teve, de vannak meg uzletek ahol van belole keszelten.
Plusz meg megemlitettek az elarazast:
Ha a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül egyes Termékek mellett
felültüntetésre különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert,
általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, feltűnő értékaránytalanságot
is...De most tenyleg? 45%-kal volt kevesebb a teve, mint most. En ezt nem mondanam elarazasnak, inkabb egy erosebb akcionak. Ki hatarozza meg, hogy mi az irrealis ar? Majd a fogyivedelem.
Felajanlottak egyebkent egy 25k-s utalvanyt, de nekem a teve kell... Mondtam, hogy igenyt tartok a tevere, kulonben a fogyasztovedelemhez fordulok. Nem tudom mennyire hatasos mostansag ezzel fenyegetozni.Kivancsi vagyok mi lesz. Eddig mindig annyiban hagytam a dolgokat, de ebbe a tevebe most beleeltem magamat.
[ Szerkesztve ]
-
st6969
őstag
válasz Tomi0703 #25521 üzenetére
Hát igen, ezzel a résszel van a baj:
"Ha a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül egyes Termékek mellett
felültüntetésre különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert,
általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, feltűnő értékaránytalanságot
is..."
Nehezen megfoghatónak tűnik. Szerintük a 45% feltűnően aránytalan (szerintem is határeset egy tv-nél, majdnem félár, persze nem lehetetlen... nyilván egy 30ezres mikrónál hamarabb elképzelhető lenne). Ha szándékosan 45%-ot akartak volna engedni, akkor valószínűleg most nem aggatnák a körmüket.
Ne értsd félre, veled vagyok, neked szurkolok, csak annyi ilyen elárazásból származó rendelés törlésről olvasni mostanában, aminek az a vége, hogy a vásárló nem tud mit tenni, hivatkoznak a fenti pontra...miért pont ez lenne kivétel.
Érdemes végig vinni a témát, legalábbis addig, ameddig nem kerül neked aránytalanul sok energiába. Hátha a fogyvédelem bemondása változtat a hozzállásukon (bár szerintem gyakran van ügyük velük, olyan, mint kisvárosban Kolompár Rómeó, tegeződik az összes rendőrrel, naponta találkoznak, nem ijed már meg tőle...). -
Lackooo84
nagyúr
-
koby11h
aktív tag
válasz Tomi0703 #25521 üzenetére
Nyisd meg az arukereso.hu-t
Rögtön a kezdőoldalon
"Áresett termékek
Termékek, melyek ára az elmúlt két hétben csökkent!"
-48% - 46% -47% -46%
nem olyan kirívó a 45%, hogy ez neked fel kellene tűnjön!Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
,
addikt
Hibás teljesítés (nem teljesen azt a terméket küldte a webshop, mint amit rendeltem) esetén ha a termék visszaérkezett a webshophoz, utána hány napja van a termék vételárát visszautalni?
-
,
addikt
Privátban megírom. Azért csak privátban, mert egyébként a bolt korrekt módon kommunikált velem, így feltételezem, hogy ha idéznék nekik a jogszabályból egy konkrét idevágó részt, amiből egyértelműen látszana számukra is, hogy már túllépték a határidőt, akkor (feltételezem) egyből utalnák is a pénzt.
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
Felmerült bennem egy kérdés.
Kamerarendszerek, illetve riasztórendszerekkel kapcsolatban.
Ezek ugye, többnyire pár ezer, illetve pár tízezer forintos eszközökből állnak. Ha egy cég telepít egy ilyen rendszert, akkor a kapott számlán kamerarendszer, vagy riasztórendszer kiépítése szerepel. Végösszegként meg ugye lesz rajta mondjuk 350eft.
Ez ugye 250 felett van, így 3 év gari lenne. De ha a számlán tételesen fel vannak sorolva a komponensek, amik pár ezer, illetve tízezer forintos tételek, akkor már a komponensenkénti 1 év gari a mérvadó?Ilyen esetben mennyi garival kell számolni? A végösszeg a lényeg? Vagy ha tételesen fel van sorolva, akkor az tételenkénti ár/ársáv?
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
De a kérdésem lényege az lenne, hogyha a számlán nem szerepel részletesen, tételesen a beépített eszközök felsorolása, csak úgy egyben. Nem tudom erre milyen előírás van, hogy kell-e részletezni. Mert ha nem, és a számlán nincs részletezve, akkor én úgy gondolom a végösszeg a mérvadó.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
Khadris
csendes tag
Sziasztok, az emagon keresztül, de egy másik forgalmazótól rendeltem két terméket, de a csomagban csak egy darab volt, a másikat nem küldték. Írtam az emagnak, és felajánlottak egy 3.000 ft-os emagos vásárlási utalványt a kellemetlenségekért. Az általam rendelt termék ára 5.000 körül volt.
Szerintetek elfogadjam és törődjek bele, hogy lehúztak, vagy érdemes ezzel tovább bírkózni? Azt sem tudom, hogyan lehetne biztonyítani, hogy az általam rendelt termék nem érkezett meg. -
asdf_
veterán
Elérhető-e még az adott kereskedő az emagon? Tippek itt rosszindulatúan arra, hogy esetleg nem az első voltál és már kizárták. Amúgy ha nem libatollat rendeltél, akkor csomagsúly alapján beazonosítható, hogy egy vagy két terméket tartalmazott a csomag.
-
,
addikt
válasz Khadris #25534 üzenetére
De miért nem annak a cégnek írtál, akitől vetted?
Tehát aki a rendelést fogadta, aki a terméket csomagolta/küldte, és a számlát kiállította. Én évekkel ezelőtt rendeltem utoljára külsős cégtől, de akkor az egész folyamat teljesen független volt az Emagtól. Nem tudom jelenleg hogy zajlik a dolog, de ha ugyanígy, akkor az Emagnak semmi köze az egészhez, ők csak egy hirdetési felületet biztosítanak.
Kb mintha a jófogáson vennék egy telefont, és utána a jófogásnak jelezném, ha nem működne. -
Josi
aktív tag
Hát ha rendszer kiépítés szerepel, akkor az szolgáltatás.
A megrendelő szempontjából nem szerencsés, viszont a kivitelezőnek nagyon jó az ilyen számla, mert nehéz rajta utána bármit behajtani, ha valami meghibásodik.
A főbb tételeket illene tételesen számlázni.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
st6969
őstag
A 14 napos visszaküldésbe az elektromos szónikus fogkefe nem tartozik bele, ugye? Gondolom, higiéniai termék (a kefefej ki lett bontva sajnos).
-
Jester01
veterán
válasz st6969 #25542 üzenetére
Veszel egy pótfejet külön és azzal küldöd vissza? Vagy megkérdezed mennyivel adnak vissza kevesebb pénzt ha anélkül. "A fogyasztó tehát felel azért, ha a használat miatt csökkent értékű terméket küld vissza a webshop részére, ha a kipróbálás során kárt okoz a termékben, és köteles az ebből eredő értékcsökkenést megtéríteni a webáruháznak." forrás
Jester
-
ArN!
csendes tag
Sziasztok!
Április 14-én hozták ki a telefont, amit rendeltem. Használtam néhány napig, de nem tetszett így éltem a 14 napos elállási joggal. 20-án el is küldtem a szkennelt képet, vissza is írtak, hogy tudomásul vették, feldolgozása folyamatban van, addig is türelem...Na most már 25-e van és azóta semmi válasz, és ha jól értelmezem akkor a 14. napig vissza is kell juttatni a készüléket!? Mert maradt 3 napom és kértem futárt is! Sürgessem meg vagy várjak még? Kicsit azért kezdek aggódni (nagyon nem olcsó telefonról van szó, és nekem nem kell)!?
Szerk.: Pont ebben a percben hívtak! Tárgytalan....
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
A 14 napban elég közölni az elállást és utána 14 napon belül feladni. Beérkeznie nem kell. Ha jól értem a futárt pedig az eladótól kérted, akkor pedig még ez is van: "A vállalkozás akkor nem tarthatja vissza a fogyasztó részére visszafizetendő összeget, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza, azaz a termék visszaküldéséről nem a fogyasztónak kell gondoskodnia." (forrás) Eszerint a bejelentést követő 14 napon belül mindenképp vissza kell kapnod a pénzt, függetlenül attól, hogy meddig szöszmötölnek a szállítással.
Jester
-
ArN!
csendes tag
Értem, köszönöm! Csütörtökön jön a futár.
-
Repsol600
addikt
válasz Repsol600 #25509 üzenetére
Sikerült megoldani az ügyet, szerencsére megtaláltam az ereteti tulajt és volt olyan kedves, és segített elintézni, így ma megkaptam a pénzt. Nagy gáz lett volna, ha nem segít vagy nem elérhető, mert csere termék nincs és csak első tulajnak utalnak vissza pénzt. Igazából nem is tudom, hogy mi van ilyenkor ha valaki nem tudja előkeríteni az első tulajt, erre nem kaptam választ a bolttól...