Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • Gyuri27

    félisten

    Hát pasz. De így nekik marad egy bontott (használt) notijuk. Azt meg új áron eladni nem nagyon lehet.

    Amd: Radeon-Ryzen

  • Scenic

    tag

    Sziasztok!
    A kezdő hsz-ben azt olvastam, hogy a javítási időre már nincs törvényi korlát csak a "törekedni kell 15 napon belül" szöveg. Leírom a rövid sztorit, ha nem haragszotok:
    Acer Liquid mobilt vettem a PartNero GSM-be, 2 hét után bekrepált, visszavittem 2010.02.22-én, átvették és elküldték szervizbe (gondolom a SpeedShop-ba, mert ők az importőrök). Teltek-múltak a hetek, én folyamatosan érdeklődtem, de csak annyit tudtak mindig mondani: "talán ezen a héten kész lesz". Nem lett... :(((
    Most tartunk ugye 1 hónapnál, a 30. nap holnapután lesz és nem tudok/akarok többet várni, nekem ez a telefon munkaeszköz! Hivatalosan felléphetek valami jogszabályt lobogtatva, hogy 30 nap után jár nekem csere, pénzvisszafizetés, stb? Ha nem, mit tehetek? Tényleg várnom kell amíg egyszer csak kész nem lesz és addig is b@szogatni őket? :F

    Köszi a segítséget előre is!

    XPERIA Z2

  • Ariadne

    őstag

    Ha nem online vettétek, és nem hibás, akkor nem kötelesek teljesíteni, így jártatok. Próbáljatok megegyezni velük, hátha hajlandóak, de nem hinném. Nem is gondolom, hogy indokolt lenne...
    Ha online, akkor 8 napon belül el lehet állni a szerződéstől indoklás nélkül (ha erről a lehetőségről tájékoztattak), de postaköltséget bukjátok.

    Scenic: Ha még olvasgatsz a topikban, meglesznek a jogszabályok. Úgy pár tucatszor linkeltük csak be őket. ;)

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Scenic

    tag

    Köszi, használtam a keresőt és olvasgattam is, de ott nem találtam konkrét választ, mind az 5000 hsz-t pedig had ne... :R

    Mint írtam az első hsz-ben meglenne a válaszom, de tényleg nincs garis javítási időkorlát? Ha pedig van, akkor kérnék egy jogszabályt is! Ennyi lenne, please! :B

    XPERIA Z2

  • Ariadne

    őstag

    Figyelj, csak annyit írtam be a keresőbe a topikon belül, hogy "jogszabályok", és legalább öt-hat hsz-t kiadott, amiben szerepelnek a jogszabályok. Tessék, itt az egyik klikk.

    Törekedniük kell a 15 napra, ha nem megy, elállhatsz és a pénzed visszajár, persze ezt érvényesíteni is kell, ami nem egyszerű. Sufni gsm-nél meg általában még annál is kevésbé egyszerű... "Használt 0 perces készüléknél" meg még azon felül plusz nem egyszerű.

    mod: Megnéztem a honlapjukat. Ha jósolhatok ez alapján, akkor nehéz lesz bármit is elérned. A "bolti garancia", mindenféle tájékoztatás hiánya és a borzalmas helyesírás meg a feltűnően alacsony árak nem sejtetnek sok jót...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Scenic

    tag

    Köszönöm, de úgy gondolom, hogy a törvény az törvény, a garancia, pedig garancia. Ha rákarmolják a papíromra, hogy 1 év, akkor felőlem Kazahsztánba is vihetik szervizelni, akkor is vállalják amit leírtak és lebélyegeznek. Nem is ez most a kérdés, az utolsó 5-6 telefonom tőlük vettem és 3 szervizem is márt volt náluk, 1 héten belül mind készen volt, igaz egyik sem ACER márkájú volt...
    Állításuk szerint az ACER szervize az egyik legrosszabb a mobilosok között és a Speedshop, ahová ők is visszaküldték nem tudnak mit mondani. Utánanéztem és Francia honban van az európai szervizük, lehet kint van a kütyü, de várnom kell nekem arra 1 hónap után, hogy visszakaphassam vagy írhatok a Speedshop-nak, mint importőrnek egy kérdő/felszólító levelet?

    [ Szerkesztve ]

    XPERIA Z2

  • Ariadne

    őstag

    Csak a kereskedővel állsz kapcsolatban, neki kell megoldania, a tennivalók: vásárlók könyvébe beírás, békéltető testület, fizetési meghagyás, per.
    De a sufni gsm-ek általában tojnak a jogszabályokra (tisztelet a kivételnek - bár kétlem, hogy létezne ilyen...), szürkén/feketén hozzák be a készülékeket, szóval nem hiszem, hogy sok esélyed lenne arra, hogy maguktól megtesznek bármit is. Igazából egy pernek sem adnék sok esélyt, szerintem inkább felszámoltatják a céget addig (de ne legyen igazam). Szóval a törvény az törvény, de ettől még messze nem mindegy, milyen cégnél vásárolsz.

    mod: Nézd meg a számlán szereplő cég nevét, és a www.e-cegjegyzek.hu-n keress rá, hogy egyáltalán létezik-e még. Ha már törölték vagy felszámolás alatt áll, akkor innentől eleve bukta, jogi úton nem kényszeríthető ki tőlük semmi, és mindenképpen egyezkedni kellene megpróbálni velük.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    Ha az üzlettel egyező nevű kft. az eladó cég a számlán, akkor jó hír, az létezik és nem áll felszámolás vagy végelszámolás alatt.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Scenic

    tag

    Megint elkanyarodtunk! Szó nincs felszámolásról és eltűnésről még akkor sem ha sufni GSM és még akkor sem, ha nem tudnak helyesen írni! :D
    Írtam: korrektek és már nem egy készüléket vettem tőlük, az elmúlt 3 évben, SŐŐŐT gariztattam is, de nem írom le ismét...

    Nem szürkén/feketén jött be a mobil, hanem az importőrtől, aki a Speedshop és nem sufni cég! Igaz 0%-os ÁFA-val vettem, de könyörgöm senki nem mondja azt jelen pillanatban, hogy eltűnik, vagy az én egy szem mobilom miatt felszámolja a belvárosi boltját, vagy nem akarja megjavíttatni, stb. Hagyjuk már ezt!

    A kérdésem mindössze annyi (és akkor maradjunk nevek nélkül): ha van egy 2 hetes műszaki cikkem ami elromlik, van-e törvényben maximalizált idő ami alatt köteles megjavítani a szerviz, illetve mennyi idő múlva "csaphatok az asztalra", ha ezt nem teszi meg!? Erre keresem a konkrét választ, semmi többre! Köszönöm! :R

    [ Szerkesztve ]

    XPERIA Z2

  • bitblueduck

    aktív tag

    Helló!
    Volt egy XFX 8800GT Alpha Dog Edition 1GB videokártyám. Ezt gariba elküldtem és egy Gigabyte 9800GT 512MB-ot hoztak vissza tegnap vagy pénteken, most értesítettek a boltból. Mivel ez nekem egyáltalán nem felel meg, szeretnék segítséget kérni. Az azonnali kérdések topikban kaptam segítséget eddig:
    Na, ha olyan kártya döglik be, amit már nem tud beszerezni, akkor kell felajánljon eg ymásik kártyát, amit te nem vagy köteles elfogadni. Akkor az jönne, hogy akkor vásárold le a 8800GT számláján szereplő összeget Tehát ha anno 60K-ért vetted., elvileg most is egy 60K-s kártyát kéne kapnod rajta, hiába az nem az a teljesítmény... Ha pedig nincs ínyedre egy kártya sem, a pénzt is visszakérheted. De ezek csak akkor érvényesek, ha nem tud ugyanolyan kártyát adni, amlyet vettél!
    1) Azt szeretném kérdezni, hogy mennyi ideig húzhatják a cserét? Február 20 előtt vittem be a kártyát, de majdnem 2 hét volt, mire eljutott oda, ahol cserélik, addig a boltban volt.
    2) Mondhatom azt hogy pontosan egy XFX 8800GT Alpha Dog Edition 1GB-t kérek vissza?
    3) Ha nem szeretnék várni még 1 ilyen kört mit tehetek? Tényleg levásárolhatnám az árát?
    Köszönöm.

    An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.

  • stifi

    senior tag

    ha nem tetszik és nem online vetted, csak a kereskedő jóindulatán múlik, hogy visszavásárolja-e
    attól, hogy másikat vennél az még visszavásárlás

    akkor van a legtöbb esélyed, ha szépen írsz egy levelet nekik (bármelyik cégtől is vetted), és őszintén elmondod, hogy csalódtál a gépben és lenne másik amelyik tetszik és legyenek kedvesek visszavenni (rosszul döntöttél ez van)

    jogszabályokra nem hivatkozhatsz, mert egyik sem téged véd ebből a szempontból, ha pedig erőszakosan kezdesz, nem lesz esélyed...
    ha gyári állapotú és sértetlen, valószínüleg megoldják a cserét, de nem kell felháborodni ha nem tudják megoldani, vagy csak értékcsökkenéssel tudják a gépet visszavenni - a nagyker szokásai eléggé kötik a kiskereket, és nem mindig veszik vissza..

    Nincs időm kedvesnek lenni!

  • stifi

    senior tag

    pontosan ugyanolyat kell adjanak
    ha mást akarnak adni, ahhoz neked hozzá kell járulnod, vagy a pénzt kell visszakapnod

    ha azt hallod, hogy
    - visszaadják a pénzt, de a legutolsó forgalmazott árat (pl 30k)
    - adnak egy ugyanolyan teljesítményűt, és kussolj
    - adnak egy jobbat, ami most 30k-t és, és kussolj

    akkor írj be a vásárlók könyvébe

    ha azt mondják, hogy fogadj el egy jelenleg 40k-t érő kártyát ami jobb mint ami elromlott, akkor döntsd el, hogy jó-e az neked.

    ha nem, akkor pénz vissza

    Nincs időm kedvesnek lenni!

  • bitblueduck

    aktív tag

    Azt esetleg tudod, hogy ezzel csak a boltos szív, ha a pénzt kérem, vagy ő is tud valamit érvényesíteni a nagyker felé? (mert nem szeretném nagyon szivatni). Meg még a határidők érdekelnének.

    [ Szerkesztve ]

    An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.

  • Ariadne

    őstag

    #5007-ben leírtam, jogszabályokkal együtt. A többit azért írtam, hogy tudj róla, hogy a 0%-os áfás számlával egyáltalán nem biztos, hogy tudod érvényesíteni a jogaidat akkor, ha maguktól nem teszik meg, amit kell és kényszerítened kell őket. De ne legyen igazam, remélem összejön így is.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • celf

    őstag

    kosz a valaszt emberek, valoban nem akartak visszavenni a laptopot. egyebkent igy utolag nem ertem, mi az, hogy nem kotelesek. technikai cikkrol reven szo, ha hazaviszem a boltbol, es rajovok, hogy szamomra nem megfelelo a gep, akkor 3 napon belul egy csere a minimum.
    mindegy, vegul nem szivoztunk, ok felajanlottak, hogy 10k-val kevesebbert visszaveszik, azt ok. kurvara flegmak voltak, rohadtul nem ereztem, hogy en vagyok az aki miatt az egesz bolt letezik. kis faszcibalo szoros gnom uzletvezeto nem is akart csinalni semmit amig azt nem mondtam, hogy akkor vegyuk fel a kapcsolatot a tulajdonossal, mert o az aki ilyen kerdesekben igent vagy nemet mond... ezutan nyomban beleegyezett.

    na mindegy.
    notebookstore.hu mammutos uzletvezeto meg a masik nagydarab okostojas elado is leszerepelt.
    pl. angliaban mennyire mas a customer service....

    lenyeg; azert koszi a helpet innen :)
    szerk:
    ja, es bocsanat a cifrabeszedert. nem fogom kicsillagozni sem. megerdemlik ezeket a szavakat.

    [ Szerkesztve ]

  • localhost

    Közösségépítő

    Mondd utánam szépen: nincs olyan, hogy 3 napon belüli csere, azért mert nem tetszik... ismételgesd, nincs olyan, nincs olyan.
    És ez a minimum!

    [ Szerkesztve ]

    ¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1

  • Ariadne

    őstag

    Szerintem ok nélkül szidod őket. Mielőtt veszel valamit, találd ki pontosan, mit szeretnél, az ilyen üzletekben még meg is tapogathatod legtöbbször. Vagy rendeld neten, akkor szó nélkül visszaküldheted és visszajár a pénzed. De ez így szerintem elég gáz, és egyáltalán nem hiszem, hogy általános lenne máshol Európában ennek ellenkezője laptopokra és hasonló értékű műszaki cikkekre, kötelező jelleggel legalábbis egészen biztosan nincs ilyen...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • sasa311

    veterán

    Nem tud a kisker ilyenkor a nagykerek 70%-a felé érvényesíteni semmit. Egyszerűen azért, mert a nagykerek görények és erőfölénybe vannak. Ergo ezzel a bolt szokott az esetek többségében szívni, de ezt hívják üzleti kockázatnak.

    SZERINTEM a legkorrektebb eljárás (váráslói részről), hogyha nem tudnak ugyan olyat adni, akkor te választasz helyette egy másikat, ami egykategória vagy max. egy kicsit jobb, mint ami a tied volt. Te jól jártál, mert lesz egy új kártyád, új garanciával, adott esetben egy kicsit erősebb is, mint a régi és a bolt is kevesebbet bukott rajta, mert nem az X hónappal / évvel ezelőtti árat bukja.

    Sose tartottam korrektnek, mikor jogszabályon lovagolva a user 3 év garival vesz high-end kártyát, aztán 2,5 év után ha elromlik (vagy roszabb esetben direkt megsüti...) akkor az aktuális high-end kártyát szeretné helyette cserébe. :(

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • sasa311

    veterán

    Aha, értem.

    És ha te mikor bemész a boltba egy felbontott, Lakatos Pistike névre beregisztrált, vírusos, zsíros kézzel összetapicskolt notit kaptál volna egy celluxxal összeragasztott dobozba új áron, gondolom akkor fel lettél volna háborodva.

    Mert mit gondolsz, amit te hazavittél és kipróbáltál azt ki fogja újként megvenni a boltból? ..... :(

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • luciferc

    őstag

    Sose tartottam korrektnek, mikor jogszabályon lovagolva a user 3 év garival vesz high-end kártyát, aztán 2,5 év után ha elromlik (vagy roszabb esetben direkt megsüti...) akkor az aktuális high-end kártyát szeretné helyette cserébe.

    Ennek azért lehet egy olyan olvasata is, hogy ez a szabályozó piactisztító hatású, ugyanis ha egy gyártó kártyáiból túl sokat visznek vissza pár hónappal a gar lejárta előtt, vagyis a korábban beárazott kereskedői kockázatot túlhaladja a bukta, akkor az a gyártó nem megbízható cuccokat gyárt, tehát a kereskedő nem fogja tartani, és el is mondja az azt kereső vevőknek, hogy miért nem tartja, plusz ajánl másikat. Így a sok gart kínáló de gyenge minőségű cuccok kihalnak szépen lassan. Nemcsak vásárlói bizalom van, hanem kereskedői is.

    A direkt megsütés az sajnos olyan dolog, ami a kereskedő kalkulálandó kockázata.

    Minden igazságot könnyű megérteni, ha már felfedezték; a cél felfedezni őket. - Galileo Galilei

  • Ariadne

    őstag

    A kisker tudna, ha akarna, és ha a többi kisker is akarna, ezt már sokszor leírtam. De persze ez nem megy, tudom, ez jön vissza mindig a kiskerektől. Akkor viszont ne legyen panasz, a jogi lehetőség megvan, ha csak sírni tudnak, ahogy sok vásárló is ("jaj mér' nem oldja meg helyettem állam bácsi"), akkor így jártak. A kisker akkor is köteles a 3 év jótállásos javíthatatlan cserélhetetlen kártya teljes eredeti vételárát visszaadni, ha a vásárlóval nem tud kompromisszumos alapon másképp megegyezni. Ezzel nem mondom azt, hogy tessék minden vásárló mindig kérje vissza, ezt is leírtam többször, sőt én sem ezt szoktam tenni általában, de nem tagadhatjuk le, hogy joga van hozzá. És ha a kereskedő pofátlan, hülyének nézi a vásárlót (ami szintén nem ritka), akkor bizony különösen nyugodt lelkiismerettel követelheti a pénzét a vásárló.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • sasa311

    veterán

    Ezzel az a baj, hogy visszanyal a fagyi.

    Pl. pár hete az NVidia kiadott egy hibás drivert, ami WOW alatt megsütötte a legtöbb Nvidia kártyát.
    Kb 20 millióan wowoznak a viágon. A fele legalább Nvidiás.

    Ebből nem lehet leszűrni, hogy akkor az Nvidia gagyi.

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • luciferc

    őstag

    Ugye te sem gondolod komolyan, hogy ez az a kategória, amit írtam? Ezzel a kereskedő is tisztában van, a nagyker is, meg az nvidia is, van ilyen, helyt áll az nvidia. Ez elég tiszta eset, vagy azt állítod, hogy ilyenkor sem áll helyt az nvidia és a nagyker és nem fizetnek mint a kisangyal a kereskedőnek?

    Minden igazságot könnyű megérteni, ha már felfedezték; a cél felfedezni őket. - Galileo Galilei

  • Gyuri27

    félisten

    "A direkt megsütés az sajnos olyan dolog, ami a kereskedő kalkulálandó kockázata."
    Miért is?
    Mondjuk te festő vagy. Eljösz kifested a házam. Mikor tartod a markod kapsz két nagy pofont. Akkor ez a te kockázatod?

    El kellene jutni európáig. Mert ebben a balkáni állapotban senkinek nem jó.

    Én is azt vallom, ha egy boltban korreketek nem kezdem az asztalt verni, hogy vissza a lét. Lehet olyan megoldást találni ami mindenkinek jó. Jelen esetben a 8800 csere 9800-ra nem megoldás én úgy gondolom. Egyrészt mert ez van és így jártál hozzá állást tükröz (magyarul az user nem dönthet, választhat), másrészt teljesitményben nagyjából nincs difi. Erre én is azt mondom adják vissza a pénzt.
    Ha a boltos azt mondja: ecsém gyere és nézzünk neked valamit. Akkor azt mondom illik elfogadni. Hiszen legközelebb ha megyünk oda vásárolni mindenkinek jó lesz a szájíze. Az meg nem mindegy szvsz.

    A lenti eset meg jól pédázza az nv és hasonló nagy cégek egészhez való hozzá állását.
    Én is olvastam olyan emberről akinek a vga-ja meghal a driver miatt. Mivel gari nincs már rá mehet a sunyiba. Egyes totyikokban meg azt írják, hogy milyen jófej az adott cég, hogy szólt a driver hiba miatt és azt levette a honlapjáról. Szerintem meg akkor korrektek, ha fenti szerencsétlen usert valami módon kárpótolják.

    [ Szerkesztve ]

    Amd: Radeon-Ryzen

  • luciferc

    őstag

    "A direkt megsütés az sajnos olyan dolog, ami a kereskedő kalkulálandó kockázata."
    Miért is?

    Azért, mert ma Magyarország sajnos ilyen. Nem mondtam, hogy ez jó, de ettől még tény, hogy ezzel kalkulálni kell egy felelősen gondolkodó tulajdonosnak. Sajnos, de ez van.

    A többivel meg teljesen egyetértek. Ha visszaolvasol, én is ugyanezt írtam korábban. Ha a kereskedő korrekt, akkor én is az leszek, mégpedig úgy, hogy neki és nekem is megfelelő legyen, ha magas lóról kezdi, akkor viszont én továbbra is korrekt leszek, csak épp a jogszabály alapján.

    Minden igazságot könnyű megérteni, ha már felfedezték; a cél felfedezni őket. - Galileo Galilei

  • Scenic

    tag

    A PartNero GSM felajánlotta, hogy holnap (a 30. nap leteltével) beszámítja a még el nem készült telefont és kapok helyette egy más márkájú vadiújat. Elfogadtam... :R

    XPERIA Z2

  • Ariadne

    őstag

    Helyes, jól tették. Ne felejts el azért új jótállási jegyet kérni, plusz valamilyen papírt, ami igazolja, hogy csere történt, és tartsd meg az eredeti számlát. Ha ugyanis később ez az új is elromlana, szükséged van papírokra egyrészt a jótállás kezdetéről, másrészt arról, hogy mennyit fizettél (ami nem 0, hanem az eredetileg kifizetett vételár). Enélkül nem szabad belemenni, szerintem.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • sasa311

    veterán

    Ez egy kiragadott példa volt.

    PONT azt mondom, hogy attól, hogy az Nvidia elcsesz egy drivert vagy az Intel kiad egy rosszul sikerült, gyárilag gyenge / hiába hajlamos sorozat processort még nem lesz maga a gyártó vacak.

    Tehát ha teszem azt az intelnek véleltlen bekerülne 2 raklap E8400-a, aminek a 25%-a gyáriselejt a piacra attól nem mondaná egyik magyar bolt sem, hogy kukába velük, én mostantól csak AMD-t árulok.

    De mondok mégegyszerűbbet. A Kodegány tápok milyenek, aztán mégis tele van velük a piac.

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • Scenic

    tag

    Ez nekem is fel van írva a kis cetlimre, köszi a segítséget! :)

    XPERIA Z2

  • luciferc

    őstag

    Nem érted. Ha 2 vagy 10 raklap gyári selejt jön ki, az egyszerű ügy, hiszen nem gar vége előtt 2 hónappal fog meghalni. Ha mégis, mert olyan jellegű a hiba, akkor meg elvileg tudja a gyártó, és helyt áll. Ha nem áll helyt, akkor jönnek a gondok, és nyilvánvaló, hogy ha az intel szemétkedik, akkor nem fog a kisker csak amd-t forgalmazni, de ha az igen sok alaplapgyártóból az egyiknek a cuccaival rendszeresen vannak gondok ÉS a nagyker+gyártó nem kezeli ezt megfelelően ÉS ennek következtében veszteség van az adott termékeken (összességében), akkor nem kell forgalmazni. Kodegány tápokkal valószínűleg nincs ilyen gond, mert
    - a gyártó cseréli szakmányba gar időn belül,
    - azért annyira nem szar, hogy gar időt ne húzza ki,
    - megfelelő a haszon rajta, hogy az esetenkénti buktát is megérje.

    Ha végeredményben vesztesége van a kiskernek, akkor meg minek forgalmazza? Nehogy már sajnáljam azért, mert képtelen egy üzleti döntést meghozni.
    Tehát ha egy kisker forgalmazott egy adott gyártótól adott fajta terméket 2,5 éve, és még mindig forgalmazza, akkor azt hiszem életszerű feltételezés, hogy összességében nincs ezeken vesztesége, tehát az én garanciális igényem (még ha az a pénz visszakérése is) a normális kereskedelmi kockázatához tartozik a cégnek, amire fel kell készülnie. Ha nem talicskázta ki a pénzt a cégből, akkor nem is lesz semmi gond.

    Minden igazságot könnyű megérteni, ha már felfedezték; a cél felfedezni őket. - Galileo Galilei

  • stifi

    senior tag

    ha jogosan kapod vissza a pénzed tőle, akkor ő is meg kell hogy kapja a nagykertől a visszatérítését...
    törekedni kell a 15 napra.

    Nincs időm kedvesnek lenni!

  • stifi

    senior tag

    nincs olyan hogy 3 napos csere, CSAK abban az esetben, ha a termék HIBÁS

    3-ból 2 ember keveri a szezont a fazonnal
    miért nem rendelsz neten házhozszállítással? akkor 8 napod van elállni
    személyes szerződéskötésnél nincs ilyen jogod, ennyi

    innentől örülhetsz a 10k-s levonásnak is, mert ha rendelésre hozták neked a cuccot, a nagyker bontottan minimum 5% minusszal veszi vissza, de több is lehet
    szóval senkinek sem öröm a téves vásárlás, kérdés ki hogy oldja meg.. a nbstorenak van olyan forgalma hogy egy vevőt aki problémázik magasról leszarjon
    majd ha emiatt elfogynának a vevők, más lesz

    Nincs időm kedvesnek lenni!

  • celf

    őstag

    ez nyilvan all mas helyzetekre, ezert nem szivoztam en sem tovabb a boltban es bolintottam ra a 10ezres vesztesegre.

    csakhogy:
    1. a gep amit visszacsereltunk jobb allapotban volt mint a display-be kirakott parja (amaz tenyleg zsiros volt es poros.)
    2. a laptop egy eleve ujraertekesitett darab volt (HP Renew, tehat vagy kiallitasi darab, raktaron fentmaradt aru, vagy stb.)
    3: a windowst ujrapakoljak amikor ilyen tortenik, ezt az eladocsajszi elarulta, meg az elejen. volt mar erre pelda, nem veletlenul tudta a csajszi sem.
    4: tehat ha online vasarolok laptopot, osszezsirozom felrakom ra a legjobb trojanokat, aztan visszakuldom akkor meg jofej vagyok? jogilag korrekt, nem? de meg is, háló ....

    persze a srac mondta, hogy meg igy is vesziteni fognak vele.... meg a feneket. legyaluljak
    a wint rola es kirakjak ugyanannyiert, szevasz....
    ha esetleg tonkremenne kesobb valami masik tulajnal, ugyaugy megy vissza gariba mint a tobbi. rengeteg problemas javitott cucc van. tudom. olyan is van amit megjavitanak es megy vissza ujkent. vinyoknal lezarnak szektorokat, es megy az 500-as 250-eskent vissza a polcokra stb.

    es igen, pl. angliaban van egy olyan hozzaallas a vasarlokhoz, hogy tisztelik oket mert bizony, az o penzukbol kapja a fizeteset a sügér a pult mogott, de nem csak o, hanem a bolttulajdonos is.

    na mindegy. ugy tunik ez itthon mar csak ilyen.

    [ Szerkesztve ]

  • Gyuri27

    félisten

    A renew újnak minősül. Ezt ők le is írják. A hp áll az egész mögött mintha nem is renew lenne. Semmilyen hátrány nem ér. Sőt. Jóval ólcsóbban kapod meg a notit.
    Én is vettem tőlük notit. Kiváló darab. Párom is egy hp-t használ. Nem tudom mi bajod vele, de én (mi, hugom és párom) meg vannak elégedve vele.

    Angliában a boltost is tisztelik a vásárlók és nem próbálkoznak okosságokkal mint itthon.

    Egyébként tényleg nem értelek. Ott a boltban megnézed nem tetszik nem veszed meg.

    Tegyük fel festő vagy. Kifested a házam babakékre. Kifizetlek. Majd három nap mulva hivlak, hogy nekem babarózsaszín kellene mert közben változott a véleményem. Te ingyen kifestenél mégegyszer?

    Amd: Radeon-Ryzen

  • celf

    őstag

    a boltban nem tudtam teljesen megnezni, megvizsgalni a laptopot. rajta volt vedofolia, nem lattam, hogy a hatlapja milyen muanyagbol van, stb.
    ha a festo olyan szinre festi a falam amilyenre akartam akkor nem fogom ujrafestetni vele ingyen, ez termeszetes.
    de ha a laptop amit megveszek a boltban kiderul, hogy gyenge akkor had csereljem mar le egy jobbra. ez az uzletvezeto szemelyes elbiralasan mulik. es az uzletvezeto meg tojaskepu kigyurt elado egyaltalan nem voltak megertoek.
    szoval notebookstore: fuck off.

  • Psychonaut

    addikt

    szoval notebookstore: fuck off.

    Saját figyelmetlenséged és kapkodásod miatt ítélsz el egy üzletet. Ez nem a boltot minősíti, hanem téged.

  • stifi

    senior tag

    azért a boltokat sem kell a szárnyaink alá venni, megvédik azok magukat
    amúgy egyetértek

    a legegyszerűbb, ha nem vásárolsz ott többet, és ennyi

    Nincs időm kedvesnek lenni!

  • Gyuri27

    félisten

    "kiderul, hogy gyenge" nem ismerted a paramétereit?

    Nem volt miért megértőnek lenniük. Hiszen sem emberileg, sem törvényileg nem tartoztak neked semmivel. Az, hogy te egy terméket megveszel puszira. Ami 3 nap múlva nem tetszik a te dolgod. De nekik ettől nem kell hasra esni.

    Én vásároltam náluk. Semmi gondom nem volt. Igaz én tudtam mit akarok és alaposan meg is néztem azt.

    [ Szerkesztve ]

    Amd: Radeon-Ryzen

  • localhost

    Közösségépítő

    Csak és kizárólag annyit szeretnék kérni: a mi boltunkba sose gyere ilyen mentalitással: vásárló fuck off!
    De szíved joga a pénteken vásárolt marhahúst hétfőn visszavinni, hogy nem ízlett a marhapörkölt, ami belőle készült! Kezdj nagydarab hentesekkel! Előbb-utóbb eléred a kívánt hatást!

    [ Szerkesztve ]

    ¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1

  • Ariadne

    őstag

    No igen, így hirtelen én sem tudok elképzelni semmi olyan paramétert, amit a gép alkatrészeit ismerve (amit ugye megnézés nélkül is lehet) és a boltban megtapogatva ne tudna megnézni, ellenőrizni az ember vásárlás előtt, szóval szerintem is túlzásba esett... :U

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • celf

    őstag

    elismerem, hogy nem ez a legjobb mentalitás a részemről mint vásárló, viszont elvárok egy kicsit többet a flegma hozzálláson kívül egy üzletvezetőtől is. ez jobb helyeken úgy működik, hogy az eladó mosolyog, az eladó felettese kezet is ráz, az üzletvezető meg mindez, és még elnézést is kér. Ezt hívják vevőkiszolgálásnak. Ez most persze túlzás, de remélem szemlélteti, hogy mit akarok mondani. Ebben a hozzállásban nincs semmi rossz, this is what he signed up for, amikor aláírta a munkaszerződését. A kissrác a pult mögött az üzletvezető, nem jogász, a vevővel nem tárgyalásokat folytat, hanem megprobálja eladni a laptopokat. Mindezt kedvesen és barátságosan. Megint mondom, nincs ebben semmi rossz. En is dolgoztam a kiszolgáló szektorban, egészen addig amíg a vevő kedves és kultúrált, tőlem is megkapja respektet. Mi a barátnőmmel nagyon kedvesek voltunk, elmondtuk szépen, érthetően, kultúráltan hogy mi a bajunk a laptoppal, cserébe kaptuk a hideg tekinteteket.
    Előző nap mesélte az eladócsajszi (aki egyébként tök rendbevolt), hogy egy gyerek visszahozott egy probookot, mert nagyon melegedett. Nem volt semmi baja, de mondta, hogy nagyon melegszik, tökmindegy mi van, de cseréljék ki neki valami másra. Ez az apple probookokra nagyon is jellemző, az egyik eladósrác is mondta, azért van, mert az egész egy egybefüggő fémvázból van, nincs rajta venti nyilás sem, mint a többi pc notebookon.
    Tessék, a noti nem volt hibás, a srác utánnanézhetett volna, hogy a probookok ilyenek, megnézhette személyesen is a boltban, mégis megvette, és késpbb probléma nélkül kicserélték neki. Jogilag ez ugyanoda sorolandó, mint a mi problémánk, az üzletvezető mégis különbséget tett. Hiba.
    szóval nem vátloztatok a véleményemen. Hacsak nem lesz a jövőben valami kihagyhatatlan jó akció, vagy ajánlat, amiért hajlandó vagyok elnézni, hogy sügér volt a staff, akkor én máshol fogok vásárolni. end of story.

    [ Szerkesztve ]

  • Ariadne

    őstag

    Azért azt szögezzük le, hogy a példabeli notebook melegedett, ami kifejezetten potenciális hibaforrás lehet, sőt mint kiderült, konstrukciós hiba. Ez nagyon más eset, mint nálad, ahol egy teljesen hibátlan gépnek nem tetszett a borítása... :U

    Harcosan védem a fogyasztók érdekeit, de téged, már ne haragudj, én is elküldtelek volna, ha a pult túloldalán lettem volna. Persze lehet mosolyogva és kedvesen, de akkor is elküldtelek volna, mert teljesen indokolatlan és alaptalan volt a kérésed, és ráadásul egyedül a saját figyelmetlenségedből eredt... :(

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Gyuri27

    félisten

    Ariadnével értek egyet. Amúgy az eldó feltételezem tudja mit lehet egy üzletben és tudja mit nem. Az meg, hogy te a semmire a cégvezetővel akarsz társalogni meg marhaság. Az eladó is beszélhetett volna a szüleiddel, hogy nem tudod merre vagy arcal.

    Amd: Radeon-Ryzen

  • net84

    őstag

    Huh! Mi minden okosság van itt :DDD Jó régen jártam erre.
    A fent elhangzottak tipikus példa arra, hogy mennyire nincs és nem is akar képbe lenne egy vevő az informatika világáról. De ezt köszönheti magának ugyanúgy a vásárlói társadalom és az eladói társadalom.

    Kedves Celf! Erősen tévedsz! Azon cégek, amik régóta vannak a piacon, nem a kereskedelemből élnek meg. Attól éhen halnának. Az általad felhozott Apple példa olyan messze áll mint a trabant végsebessége egy ferrari végsebességétől. Nálunk volt már példa arra, hogy a vevőnek mégsem jött be a vásárolt termék (nem notebook, aztén sem veszem vissza), de előre jelezte, hogy nem tudja, hogy megfelelő lesz-e vagy sem. Az pedig, hogy a burkolata miatt nem tetszik, azt ilyennél egyáltalán nem tudom megérteni. Láttad ott voltál, személyesen vetted át. Renew esetén az utolsó csavarig érdemes átnézni. Ha nem akarsz bunkó lenni, akkor megkéred az eladót, hogy a burkolatról húzza már le a fóliát, hogy meg tudd azt is nézni...

    Más! Adott X márka, amit vásároltak nemegészen 2 évvel ezelött. Garancia már lejárt, de szavatosság él még rá. Elismert, hogy szériahibás a teljes termékcsalád. Szakszervizek is tisztában vannak a problémával, sőt a garanciaszerviz is. A kérdés: a szavatossági igényével hova fordulhat a tulaj? A gyártó Mo.-i képviseletéhez, a garanciaszerízhez, hogy beazonosíthassa a hibát vagy független szakértőnél kezdhet és kezdődhet utánna a pereskedés és az egyezkedés?
    Féligmeddig hozzá kapcsolódik: elutasíthatja-e az a szerviz a szavatossági vagy akár a garanciális igényt annak ellenére, hogy hivatalos nemzetközi márkaszerviz, de a termék garancilapján nincsenek feltüntetve és eddig "fizetőként" végezték a hibalokalizálást és bevizsgálást. Majd később kiderült, hogy az ügyfél szavatossági/garanciális igénnyel élne.

    Read only...

  • celf

    őstag

    ez tenyleg kezd elmenni kicsit mas iranyba :)
    lasd: szobafestes, trabant, marhahus, husleves... meg, hogy en a fonokevel akarok beszelni o meg a szuleimmel? ne szemelyeskedjunk mar legyszives. en a tulajjal nem a beosztottaval kapcsolatban panaszkodtam volna, hanem az ugyet szerettem megoldani.
    szoval ezek a parhuzamok hogy jonnek ide, gondoljatok mar at.
    hogy marhahusert is fizetek es a szamitogepert is.... aha. ezek a hasonlatok nem hogy santitanak, jaraskeptelenek.

    en megertem, hogy 3 szamtechboltban dolgozo forumtarssal vitatkozok, nyilvan ha en is a pult mogott ulnek, vagy allnek, ugyanugy nem cserelnek szivesen egy notit, bar az elvarhato, hogy segitokeszen megprobalom megoldani a problemat, hogy joljarjon mindenki es ne ugy menjen ki a vevo a boltbol, hogy ide se jon tobbet. de ha nem megoldhato rafizetes nelkul, mert a fonokseg mindent argus szemekkel figyel, es megnyuznak minden eladot aki segiteni akar, akkor egyutterzoen elnezest kerek, es mondom, hogy sajnalom, de ez igy nem lehetseges, ha gondolja a vevo, felhivom a fonokot, o is el tudja mondani ugyanezt.
    ennyi.
    ezt nem kaptuk meg, sot...

    es sajnalom, de emmelett sem tudok elmenni: a probook melegedese pentencialis hibaforras. ok. egy karcolodo, bovli muanyagbol keszult noti hatlapja ugyanugy potencialis hibaforras. megrepedhet, meghajolhat, etc.
    attol, hogy nem hangzik jol, ha azt mondom nem vagyok megelegedve a noti kulso boritasaval, mert maszatolodik, karcolodik, meg ugyanugy egyenrangu, potencialis hibaforrasnak minosul. illetve tech-expert legyen a talpan aki megmondja, hogy melyik a potencialisabb... innentol kezdve mar bohockodas az egesz, ergo: a boltosok korrektsegen mulik a dolog. ebben az esetben az inkorrektsegukon mult.

    tovabbra is alazattal:
    celf

    [ Szerkesztve ]

  • celf

    őstag

    najolvan egybkent mar a fenebe az egesszel, annyira nem tortent nagy dolog, elismerem, hogy jobban atnezhettem volna a notit, de megbiztam a hp-ban. nem kellett volna.
    az uzletben dolgozok meg olyanok amilyenek. nem voltak szemetek, de jofejek sem. ami szerintem nem eleg, foleg, hogy mi nem voltunk se kovetelozoek, vagy idiotak. egyszeruen csak szar notit vettunk.
    de ez csak az en velemenyem.
    a jovoben ossze kene hozni egy jobb torvenyt, ami jobban vedi a vevoket.
    foleg, ha mar ugysem a konszumer elktronikabol elnek meg a nagycegek....

  • sasa311

    veterán

    Figyelj, mesélek egy történetet (teljességgel a fantázia szüleménye):

    Józsi: Milyen volt a napod Gézám?
    Géza: Ne is mondd. Tegnap benn volt egy fazon, választott egy notit, megnézte, kifizette, elvitte. Erre ma jön vissza, hogy neki ez mégse kéne, mert nem tetszik a burkolata és cseréljem már ki neki egy másik fajtára.... Próbáltam burkoltan a tudtára adni, hogy ez nem igazán lehetséges, mert a felbontott notit nem tudom visszatenni a polcra, a nagyker meg 10% difivel veszi vissza, ami 20K bukó, amit az én 80K fizumból vonna le a főnök. De nem vette a lapot és elkezdett balhézni meg a főnököt hívni. Aztán tudod milyen a Karcsi, utálja, ha napközben b@sztatjuk mindenféle ügyfélpanasszal, ha odahívom vagy kiadom a mobilszámát akkor meg jól megszopat és egész jónapra beoszt zárórásnak...

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • Gyuri27

    félisten

    Nem volt mit megoldani! Ezt magyarázzuk itt egy páran. Ha nem gondoltad meg jól a vásárlást és elkapkodtad, adtad volna el te a notit. Ez lett volna az üdvözitő. Semmi közöd a cégtulajdonoshoz. Miért is lenne? Remélem így a 20-ik hsz körül ezt megérted.

    A baj padig az, hogy itt kicsit fellengzősen előadod a sztorid és szidod a boltot. Egyrészt ez a totyik nem azért van. Másrészt kicsi utánna olvasással kiderithetted volna mire vonatkozik a 3 nap. Harmadrészt amikor itt elmondtuk mi a törvény menned kellett volna isten hirével. Ehhez képest még mindig a te történetedről szól a totyik. Holott neked a totyik cimében szereplő témára történeted nincs!

    Van aki ott dolgozik és van aki nem, van aki magánzó, van itt jogot végzett.
    Az meg, hogy a totyikot beállitod hülyének és inkorrektnek kikérem mindenki nevében.

    ui: ilyen vásárló szerintem egy boltból sem hiányzik. Legyen az számtechbolt, pékbolt, vagy ruha üzlet. Ill rá kéne jönnni ennyi irkálás után, hogy a bolt tett neked ebben az esetben szivességet (és nem te nekik)!

    [ Szerkesztve ]

    Amd: Radeon-Ryzen

Hozzászólok Aktív témák