- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- MIUI / HyperOS topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
koby11h
aktív tag
Sziasztok!
Bútorgyár, egyedi bútor.
Megrendeltük, 6 hét gyártás, leszállították. Egyik szekrényen az ajtó minden egyeztetés után is rossz irányba nyílik. Újragyártják. Másik szekrénypárnál az ajtó nyílik, alatta a fiók nyílik, de ha kinyitom az ajtót, akkor a fiók elakad az ajtó aljában. Szerintem sima szerelési hiba. Szerintük vízszintezés, vagy beállítás. Fotókat küldtem, hogy vízszintezve van, össze van fogatva. Kijöttek ők is. Nem tudják jobban vízszintezni, mint a vízszintes. Nem lehet rajta állítani, illetve akkor a felső ötödik szekrény ajtajával akad.
68 napja itt áll 5 szekrény és ebből 4 szekrénnyel gondok voltak és mi, mivel nem tudjuk, hogy az ajtót akarja a gyártó újragyártani vagy a fiókot vagy mit szeretne, egyik szekrényt használtuk csak.
Felajánlottam a kereskedőnek, ahol vettük, hogy én kijavítom a szekrényt azzal, hogy átfúrom az alsó polcok síntartóit lentebb 2-3 mm-el, hogy a szekrény kívánja és legyünk túl rajta, de kártérítési igény szeretnék benyújtani. Ezt már korábban is jeleztem.
Végül a kereskedő beleegyezett. Én kijavítottam a hibát, átraktam a síneket. Minden szépen vízszintes, minden nyílik, semmi sem akad.
Jeleztem a kereskedőnek, hogy a gyártótól kérek kártérítést: NAV-os késedelmi kamat számító oldal kb. 25000 Ft-ot számolt a több mint 700000 Ft-ra 68 napra, illetve az én 3 órai munkámra én 10000 Ft-ot.
Szerintetek jogos, túlzás? Minden meg van fotózva, videózva, nem nyíló ajtók, fiókok. A levett fiók sín alatt 1 furat helyett 3-3 furat, ahogy próbálgatták felrakni a gyárban... csak nem jól.
Van vagy 15 fotóm, videóm és 20 emailem a 68 nap alatt. Tényleg próbáltam kompromisszumkészen állni a dologhoz, de a 2-3 hét helyett 6 hét, majd az újabb 2 hét helyett 4 és még mindig nem volt megoldás, itt már elfogyott a türelmem.Szóval túlzás ez a kártérítési igény? Ha nem túlzás és nem lehet a gyártóval egyezkedni, akkor Békéltető Testület?
Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
BB9000
senior tag
válasz koby11h #25652 üzenetére
Szerintem nem túlzó az igényed, de itt nem az én véleményem számít. Ha a gyártó elfogadja és megfizeti a kártérítést, akkor ok, de ha nem, akkor a békaetető testülettel se leszel előrébb. Nekik is lehet véleménye, de kb ugyanannyi hatása lesz a gyártóra, mint az én véleményem. Semmi.
Marad a polgári peres út. Az meg elég rögös. -
BB9000
senior tag
válasz HolloW #25647 üzenetére
Az Alza számlán szereplő cég írjon egy meghatalmazást amivel meghatalmaz téged, hogy a processzor garanciális ügyeit intézd. Ennyi elég kell legyen az Alzának.
A meghatalmazáson szerepeljenek a te adataid, a cég adatai, a processzor adatai, a számla adatai és legyen két tanu + céges aláírás is.
Az adásvételi nem haszontalan, azt azért kellett volna írni. -
luciferc
őstag
válasz koby11h #25652 üzenetére
Abban nem vagyok biztos, hogy a gyártótól kérhetsz-e te kártérítést. Illetve eléggé biztos vagyok, hogy nem. Te ugyanis velük nem állsz szerződéses kapcsolatban. Neked a kereskedőtől kell követelni, ő meg majd lejátssza a gyártóval, akivel ő szerződéses viszonyban áll.
Egyébként nem túlzó az igényed, sőt, még igen visszafogott voltál. Szóval a kereskedőtől kérd. Ha ő mutogat a gyártóra, akkor mondd neki, hogy te tőle rendelted, nem a gyártótól. Ha nem akar fizetni, akkor vagy ügyvédi véleményt kérsz először vagy simán fizetési meghagyás, aztán ha ellentmond, akkor ügyvéd (vagy magad viszed, ha biztos vagy a dolgodban). -
koby11h
aktív tag
válasz luciferc #25656 üzenetére
A kereskedő elég normálisan állt mindenhez, a gyártóval végig kommunikált, jelzett felém is. Nem ő rontotta el a gyártást sem, így bár én is így tudom, hogy ő számlázott, és vele állok kapcsolatban, de valahogy rossz érzés, hogy őt csesztessem...
Most várok 30 napot, mivel elvileg az a válaszadási határidő, aztán megkérdezem a Békéltető Testületet is. Itt vannak a szomszéd utcában. Köszi a véleményeket!!!Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
koby11h
aktív tag
válasz luciferc #25660 üzenetére
Van írásos nyoma, mindenről tájékoztattam a kereskedőt előre is, utólag is. Majd meglátjuk. A gyártóhoz is a kereskedőn keresztül fordultam minden esetben, így a kártérítési igényről szóló levelemet is nekik küldtem el.
Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
prime_adam
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis történet: vettünk egy Logitech egeret kb. 8 hónapja az MM-ben cégre, ami meghibásodott. Megvizsgálták, egyből ki is adták a papírt, hogy hibás, de ami utána történt az nagyon furcsa volt. Az ügyfélszolgálatos elvette a hibajelentést, a garancia papírt (?) és a számlát, majd minden kérdés nélkül átadott egy ajándékkártyát. Amikor megkérdeztük ez most mi, azt mondta a termék nem cserélhető, mert nem működik a raktárrendszerük és örüljünk, hogy kapunk ajándékutalványt, mert erre a termékre nincs jótállás jogi személynek.
Szóval igen, nincs nekünk jótállás, de mi van a szavatossággal? Céges termék másnap szétesik, akkor senkinek semmi felelőssége? Eddig ilyennel sose találkoztunk. Meg elveszi az összes papírunkat? Úgy kellett győzködni, hogy adjon egy minuszos számlát, hogy legyen valami nyoma a dolgoknak. Odaáig el se jutottunk, hogy akarjuk-e az ajándékkártyát (amivel most náluk ráfizetve megvehetjük ugyanazt a terméket), mert egyszerűen odaadták és kész.
Holnap megkérdezzük a fogyasztóvédelmet. Szerintetek helyesen járt el a cég vagy ez megint valami átverés?
Szerk.: azt sem tudom papíron volt-e valami jótállás vagy egyéb dolog, mert olyan gyorsan történt, hogy meg se tudtuk nézni (plusz elvették a papírt). Egyébként 10k felett volt
[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
válasz prime_adam #25662 üzenetére
Cégként vásárolva 1 év jótállás van. Szóval igen csak hazudtak.
The Truth is out there...
-
,
addikt
válasz prime_adam #25662 üzenetére
Jótállás valóban nincs cég részére (csak szavatosság van).
Fogyasztóvédelemhez való fordulás esetén fontos tudnivaló, hogy ti nem fogyasztók vagytok (céges vásárlás volt).
A 10ezer Ft-os értékhatárnak nincs jelentősége, az csak a kötelező jótállás esetén számítana, ami viszont csak fogyasztókat illet meg (céges vásárlókat nem).
Hogy a MediaMarkt szokott-e jótállási jegyet kiállítani, azt nem tudom, de ha szokott is, céges vásárlóknak nem jár az sem, pont amiatt, mivel jótállás sem illeti meg őket. Ha esetleg ennek ellenére is adtak, amin x év jótállást vállaltak, akkor onnantól kezdve viszont ahhoz kell magukat tartaniuk. -
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni. Vásároltam 2021 decemberében egy Gigabyte alaplapot három év garanciával az Aq*ánál, amely két hónappal ezelőtt meghalt. Karinthy utcai üzletbe adtam le személyesen javításra. Elsőre nem sikerült, átvételt követően ugyanaz a hiba jelentkezett (sötét képernyő, ventik pörögtek). A többi alkatrész más lappal jól működött/működik. Ezt követően következő munkanapon vittem ismét leadni. Innen jön a csavar.
Személyesen leadásnál átnéztük az ügyintézővel, nem találtunk fizikai sérülést, rendben találta az alaplapot. Átvételi jegyzőkönyvre is felkerült, hogy "Nem látható" fizikai sérülés. Három hét múlva jött az értesítés, hogy a lengyel, gyártói szerviz visszautasította a javítást, mivel fizikailag sérült. A küldött képek alapján az egyik chip/IC tetejéből jól láthatóan hiányzik egy gombostűfejnyi rész. Szerviz szerint zárlatos táp miatt. Viszont emiatt nem javítják, nincs garanciális ügyintézés és mivel ők sem és a szerviz sem üzemelte be, nálam keletkezett a hiba. Említve volt, hogy a jegyzőkönyvön is szerepel, hogy nem volt látható sérülés leadáskor, viszont ezt csak annyival reagálták le, hogy a munkatársuk felületesen nézi csak át az alkatrészeket átvételkor, mivel nincs lehetősége alaposabban átvizsgálni.
Némi nehezítés, hogy a számla nem magánszemély nevére szól. Mit lenne érdemes tenni szerintetek?
-
prime_adam
aktív tag
Értem, köszönöm! És ezt szavatosság nevében megteheti, hogy a raktárrendszerre hivatkozva nem ad csereterméket (ami egyébként 10 méterre ott volt a polcon) és pénzt se ad vissza, csak ajándékkártyát? És azt is csak "szívességből"?
#25664 Lackooo84: Szoktál onnan vásárolni, ez az 1 év jótállás biztos? Sajnos elvették a papírt és az online felületen nem látom, hogy milyen garanciát vállaltak rá.
-
,
addikt
válasz prime_adam #25669 üzenetére
Céges vásárlás során eddig nekem csak olyan garanciáztatásom volt, ahol az adott bolt jótállást is vállalt (papírom volt róla jótállási jegy formájában). Az így vásárolt, majd garanciáztatásra leadott terméknek a vételárát kaptam vissza, meg egy mínuszos számlát a cég nevére kiállítva.
(Ugyanez a bolt jelenleg már nem ad jótállást cégek részére, csak magánszemélyek részére. Ez a legutóbbi vásárlás során derült ki, ahol is a magánszemély részére vásárolt termékhez járt számla+jótállási jegy is, míg a céges vásárlás mellé csak számla járt. Külön rá lett erre kérdezve, hogy mi az oka ennek, és ekkor közölték, hogy cégek részére már nem vállalnak jótállást, ők csak szavatosságot tudnak érvényesíteni a számlával.) -
prime_adam
aktív tag
Az még mindig a jobbig eset. A pénz bárhol elkölthető, de ez az ajándékkártya nem. Máshol olcsóbb a termék és egyébként se akarunk még egyszer tőlük vásárolni.
De nem adom fel, mert nekem még mindig nem tűnik ez korrektnek. Bár nem vagyok jogász, de most így olvasva abban van igazság, hogy azzal, hogy elismerték a terméket hibásnak és nem kértek tőlünk bizonyítást, az pozitív. Bár hozzáteszem a gyakorlatban ilyennel sosem találkoztam, mert nem lenne egy céges ügyfelük sem. Viszont ha már belementek a szavatosság érvényesítésébe, akkor csinálják normálisan és adják vissza a pénzt pénz formájában vagy cseréljék a terméket. Ajándékkártyát nem kértünk és nem akarjuk elfogadni sem.
És persze az is kérdés, hogy volt-e jótállás egyáltalán rajta. Remélem a napokban az is kiderül.
[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
válasz prime_adam #25671 üzenetére
Az ajándékkártya mindenképp jogsértő, a jogszabályban ez külön ki van emelve, hogy a levásárlás nem okés (mert ez a kártya végülis arra korlátoz), visszafizetésnél csak kp jöhet szóba (illetve visszautalás). Én semmiképp nem hagynám ennyiben.
The Truth is out there...
-
luciferc
őstag
válasz prime_adam #25671 üzenetére
Céges vásárlásnál szavatosság van, ami
21 éves (fogyasztónál 2 év) időtartamú. Tudomásom szerint a szavatossági időszak első 6 hónapjában az eladó akkor mentesül a helytállás alól, ha ő bizonyítja, hogy te tetted tönkre a cuccot, vagyis az első 6 hónapban az az alapfeltevés, hogy a termék nem a vásárló miatt hibásodott meg. A szavatosság további részében viszont a vevőt terheli a bizonyítási kényszer, vagyis a kereskedő mondhatja, hogy te rontottad el, bizonyítsd, hogy nem. Ti 6 hónapon túl vagytok, szóval alapvetően azt kell mondjam, hogy az ajándékkártyával jól jártatok, mert mondhatták volna azt is, hogy szerintük ti tettétek tönkre, ha nem értetek egyet, bizonyítsátok.[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
-
prime_adam
aktív tag
Egy kis fejlemény. Remélem nem untatok senkit és akik keresgélnek a fórumban azoknak hasznos lesz a jövőben ez a beszélgetés.
Szóval megkérdeztem az MM-et, hogy mi a helyzet a céges jótállással. Kb. fél oldalon keresztül jogszabályt idéztek, hogy ki számít fogyasztónak (pedig nem ezt kérdeztem, de mindegy).
A lényeget az utolsó bekezdésben írták le:
"Kérjük tehát, hogy a céges számlára vásárolni kívánt termék jótállási idejére, valamint feltételeire vonatkozó pontos információkért legyen kedves a gyártóval felvenni a kapcsolatot, ugyanis bár jogi személy vásárlókat a fentiek szerint a jogszabály alapján nem illeti meg a fogyasztókra vonatkozó sávos jótállás, a gyártó dönthet úgy, hogy törvényi kötelezettség hiányában, önkéntesen mégis biztosít jótállást."Szóval, ha jól értem, akkor vagy náluk érvényesítem a szavatosságot vagy elmegyek a Logitechez kérni cserét? Mert akkor azért erről is jó lett volna tájékoztatniuk mielőtt kérdés nélkül megcsinálták az ajándékkártyát, mert a Logitech-el jók a tapasztalataim és lehet simán cserélték volna.
Logitech-nél ezt találtam: "2 év korlátozott garancia a hardverre"
[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
válasz prime_adam #25676 üzenetére
Logitech esetében a Fixit Hungary Kft. az illetékes, ingyen viszik és hozzák is a javított terméket (futárt küldenek érte):
https://rma.fixit-service.com/Itt tudnál garanciális igényt bejelenteni, ha esetleg visszakapnád az egered+a számlád (ha esetleg nincs róla másolatod):
https://rma.fixit-service.com/add -
Semin
senior tag
Sziasztok,
egy kis állásfoglalásra lenne szükségem. Sajna az airpods 3-am beadta a kulcsot, (szakadozott, nem konnektált stb stb.) ezért beadtam javításra az iStyleba.
Meg is állapították, hogy a podok hibásak, mindkettőt cserélték. (a tok maradt az eredeti)
Amikor ma mentem érte két problémám is akardt:1. Arra a kérdésemre, hogy mi a szitu a garanciával, azt a választ kaptam, hogy 90 nappal meghosszabbodik, vagy ha az eredeti tovább tart ( 2023.10 egyébként) akkor az marad érvényben.
Itt nincs olyan szabály, hogy mivel cseréltek benne dogokat újra kéne induljon az 1 év?2. Direkt felhívtam a figyelmüket, hogy karcmentes, tokban hordott cucc. Megkértem a srácot munkafelvételnél, hogy alaposan nézze körbe és írja rá a munkalapra hogy karcmentesen, eredeti csomagolásban adom át.
Amikor visszakaptam tele volt hajszálkarcokkal, illetve valami ragacs nyoma is van rajta, amit a kérésemre az eladó törlőkendővel sem tudott letörölni: [kép] [kép]
Nem vettem át, folytatás pedig jövő héten az üzletvezető jelenlétében várható.Mielőtt beadtam javításra alaposan körbefényképeztem, hogy totál karc ragacs és sérülésmentes volt. [kép] [kép] [kép]
Jól gondolom, hogy nem vagyok köteles így átvenni? de akkor hogyan tovább?
(ebben a formában ez nem kis érték csökkenés)[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
Mennyibe kerül ez, hogy csak 1 év van rá? Egyébként mivel csere újraindul a teljes jótállási idő, csak legyen róla papírod, hogy cserélték.
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
Akkor újraindul(na) az egy év, csak mivel a gyári garid tovább tart... bár nemtom ilyenkor az új kötelező gari lejártától kell e indulnia a gyárinak, ezt passzolom. Mondjuk én ragaszkodnék inkább a kötelező újraindulásához, mivel az jóval több jogot biztosít, ha megint bekaksizik.
(gari= jótállás még mielőtt vki belekötne, csak nincs kedvem ezerszer begépelni)
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
luciferc
őstag
válasz Lackooo84 #25686 üzenetére
Nem nem, egyáltalán nem biztos, hogy értelmetlen, sőt. A törvényi védelem erősebb. Ha 10 hónap múlva a csodás almás cucc megint meghal, akkor ismét újraindul a kötelező alapján, míg a gyári alapján nem. És vannak még egyéb előnyei a törvényinek.
szerk: a gyári jótállás egyedi feltételek alapján van, nem kell neki újraindulnia, csak ha a gyümis cég akarja.
szerk2: na, közben jól átírtad te is
[ Szerkesztve ]
-
akom
senior tag
Sziasztok!
Egy kis tanácsot szeretnék kérni, hátha valaki már járt így. Történet:
Itt HA-n eladtam egy eszközt, amit MPL csomagautomatába adtam fel.
Ennek 1 hónapja. A csomag nem mozdul június 5-e óta. Feladás után egy héttel érdeklődtem telefonon többször is. "utána néznek","majd megsürgetik","visszahívnak" -persze nem hívtak-...
Párhuzamosan írtam több e-mail-t az ügyfélszolgálatra, amire csak a sablon válasz e-mail-ek jöttek. "Elektronikus üzenetét megkaptuk, melynek feldolgozását hamarosan megkezdjük..." -semmi válasz-Természetesen vevőnek már visszautaltam a vételárat+postaköltséget, de vissza szeretném kapni legalább az eszközt vagy annak ellenértékét... Mik a lehetőségeim szerintetek? Úgy érzem a postánál nem hajlandóak megfelelően kezelni a felkereséseimet. Fogyasztóvédelem?
-
koby11h
aktív tag
Itt tettél panasz?
https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/webform/panaszNem tudom ez-jó-e még:
https://www.posta.hu/static/internet/download/EASZF_I_MPL_UCS_fuvarozas_ASZF_1_fuggelek.pdfEzt kinyomtat, kitölt, postára bevisz és lead. Ott helyben kérsz kerestetést, illetve egy átvételi igazolást a leadott nyomtatványról. Lehet azt kéri, akkor Miskolcra kell beküldeni.
[ Szerkesztve ]
Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
akom
senior tag
válasz koby11h #25690 üzenetére
Köszönöm, ezt a linket még nem próbáltam.
Ma azért még egy utolsó telefonhívást megejtettem, persze visszahívás ígérete...
Meglepetésemre vissza is hívtak, és azt ígérték holnap kiszállítják a csomagot. Hogy mi történt hirtelen azt a telefonos kisasszony sem tudta megmondani...Ráírtam a volt vevőre -valószínű már nem érdekli az eszköz így egy hónap után- , reménykedhetem hogy visszaküldi... Ja ugye ez nekem megint plusz költség...
Nagyon durván lezüllött a posta is sajnos..
-
jeni
félisten
Van olyan is,hogy üzleti haszon elmaradása vagyis anyagi kár keletkezése miatt károd volt. Kérdés lehet -e erre hivatkozni? Lévén nem sikerült az eladása ami egyértelműen a magyar POSTA a felelős!
Ha pedig fizikailag nincs meg a csomag akkor ha volt ilyen kitöltve,hogy árú érték biztosítása,akkor annak az összegét megkapod elvileg.
Nekm már volt ilyen csomagom amiben egy Nokia N82 volt és azt útközben elhagyták. 25ezer Ft helyett kaptam 50000Ft-t. Biztosítva volt, persze a másik oldalt is megkérdezte a POSTA ,hogy mi volt benne.[ Szerkesztve ]
-
Ajándékok
aktív tag
Ha veszek egy komplett/fél számítógépet 1 boltból 1 számlán 250k felett, amit 100k-nál
olcsóbb alkatrészekből válogattam össze, arra 3 év garancia van vagy 1?
Esetleg fizettem is a gép összerakásáért, ami szerepel is a számlán az alkatrészek mellett.#25699 Lackooo84
Akkor ha egy új mosógépet adok el és a számlára azt írom, hogy
1db mosógép 90k
1db jobb első láb 90k
1db jobb hátsó láb 90k.....
Arra 1 év van?[ Szerkesztve ]
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Marvel Snap
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kupon kunyeráló
- Politika
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Napelem
- További aktív témák...