- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 14 - tavalyi termésből főzve
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Telekom mobilszolgáltatások
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
kóóó
aktív tag
Na szóval, köszönöm a válaszokat.
Viszont kikerestem a garancia füzetet és 2x romlott el, nem 3x. Ez a mostani a 3.
Nem tudom ez befolyásoló tényező-e.De ugyanaz a hiba, ott van a garancia füzetbe, zsilip hiba [kép]
Üdv.: kóóó!
-
őstag
Sziasztok!
Véleményét kérnék a következő szituációról:
Van egy pár bontatlan 980 pro 2tb SSD, amit hardverapron hirdetek, adom. Eddig kb 40-50db -t eladtam, probléma nélkül. Most hívott az egyik vásárló, h amit két hete vásárolt bontatlan SSD doboza üres volt. Eddig állítólag csak a szekrényben állt nála.
Hogy kéne ehhez állnom? Létezhet olyan, h tényleg üresen csomagolja gyártó?AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!
-
tag
-
Gyuri27
félisten
válasz fricz19 #25755 üzenetére
Azt a súlyból is érzi az ember, hogy üres vagy sem. Egyébként veszek valamit ha beépiteni, tesztelni nincs idöm akkor is ránézek. A gyárban belekerül az. Ha valóvan nincs benne az útközben tünik el. Ha csomagban adtad fel nézd meg a súlyt. Az nem hazudik.
Amd - Radeon - Ryzen
-
őstag
válasz Gyuri27 #25757 üzenetére
Személyesen vette át.
Én súlyban nem éreztem különbséget, de pár gramm egy SSD nem hiszem h éreztem volna különbséget.Igazán fura, h két hét után szól, oké nem lehetetlen, h tényleg parkolt a szekrényen, de túl sok a véletlen.
Telefonban mikor jelezte akkor is elég agresszív, követelőző volt, majd mikor mondtam, h ezzel nem tudok mit kezdeni kedves szavakkal elküldött és jelezte, h vegyek belőle koporsót
AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!
-
Gyuri27
félisten
válasz fricz19 #25758 üzenetére
Fogj két üreset majd két rendeset.
De ha személyesen is veszi át miért nem nyitotta ki?
Nem mondom, hogy lenyulta, de ez is benne lehet.
Ha salamoni megoldást akarsz egyet adj neki ingyen. Legyen ez tanulópénz neked is. Ott bontsa ki, nézze meg. Benne van vagy sincs, az-e vagy nem.
Én ha veszek valamit, de nem tudom egyböl "tesztelni" ezt meg is mondom. Amikor megjön a termék, kibontom, megnézem. Megy üzi, hogy ez megtörtént eddig jó. Majd próba. De akkor se húzom az egészez 2 hétig.Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
Bolti se gari. Újra eladott termék amit visszaküldtek pl. Nem ez a baj nyilván. De pl mikor okos letör róla valamit, lábakat megsérti a lapon, fontos drága tartozékokat kilop belöle stb stb. És ez csak a bolt és közted. A gyártónál is lehet bibi. Szóval ha más nem min megnézni a holmit. És mihamarabb próba. De ez csak az én véleményem.
Amd - Radeon - Ryzen
-
koby11h
aktív tag
válasz fricz19 #25759 üzenetére
2 hét után még net-es vásárlásnál, webshopnál sem tudna elállni a vásárlástól.
Én azt mondanám, hogy neki tanulópénz. Ha eddig képtelen volt legalább megnézni, hogy nem egy 80 mm-es vonalzó darabot vett...Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
Ajándékok
aktív tag
Szerintem:
Ha ez típushiba, akkor hibás készüléket kaptál eredetileg vagyis nem teljesítették a szerződést. Ha a hiba a zsalu-ban van és ezért romlik el, akkor hibás alkatrésszel javítottak. Ha máshol van a hiba, ami miatt tönkre megy a zsalu, akkor nem javították ki a hibát, csak a tünetet kezelték. Pl egy szoruló szekrény fiókról rendszeresen letörik a fogantyú. A fogantyú csere nem segít, de ha megjavítják a fiókcsúszót, többet nem lesz vele gond.#25765 Superhun
Ezt milyen minőségben írtad: Jogász, topikgazda vagy gyakori eladó?Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Gyuri27
félisten
válasz Superhun #25765 üzenetére
Sajnos az eladó se tudja bizonyitani. Mert ö se látta, mert nem volt lemérve stb stb.
Nemtudom milyen értéket képvisel ez a dolog. De ha születik belöle némi irás negativ reklám az biztis nem jó az üzletnek.
Nekem legutóbb a vevö komplett gépnél kitalálta, hogy fogja a bedobozolt vasat és csók. Kérdeztem tudunk próbálni. Tudtunk. Gép oldala levesz, átnéz majd inditás. De ha bekapcsolni nem lett volna lehetöség akkor is megnézettem volna vele. Itt hibázott az eladó.Amd - Radeon - Ryzen
-
jeni
félisten
válasz Superhun #25767 üzenetére
+1
Amit a Gyuri27 megfogalmazott előttem az is igaz lehet.
Tény eladás előtt nem lett megbizonyosodva az eladó részéről,hogy a dobozban benne volt a termék mielőtt személyesen bontatlanul átadta.
A 40-50 darab eladás után az sem garancia arra,hogy az 51. doboz még ha bontatlan abban is benne lesz az SSD.
Patt helyzett van.[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
Ezen mi a patthelyzet? Személyes átvételnél a vevő felelőssége, hogy csekkolja mit is vesz, nem? Azért vicces lenne, ha mindenki 2 hét után kitalálná, h üres volt a doboz... azért na... Ha postával adok is el valamit, akkor is felhívom a figyelmüket, hogy csináljanak unboxingot, és csak azzal fogadok el reklamációt.
The Truth is out there...
-
Ajándékok
aktív tag
válasz Lackooo84 #25770 üzenetére
Az eladó felelőssége meg az, hogy a pénzért adjon árút. Ahol az eladó nem foglalkozik ilyesmivel, azt önkiszolgálónak nevezik.
Superhun:
Egy józan paraszti eszű ember minőségben. Ha nem fordítod meg a dolgot (ergó csak a vevőnek kellene bizonyítani), akkor totál hülyeség jönne ki belőle, mert akkor mindenki üres dobozokat kapna a boltokban, nem gondolod?Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Lackooo84
nagyúr
#25771-re ment volna ez a hsz, most már mindegy.
Oké, akkor vegyél valamit mondjuk a médiában, személyesen, ne online, és 2 hét múlva vidd vissza, hogy csak most volt időd kibontani, és üres volt a doboz. Kíváncsi vagyok hogy fognak rád nézni. Úgy elhajtanak, hogy öröm nézni. Az eladó mégis hogy a francba bizonyítsa, hogy nem üres a doboz, ha a vevő NEM AKARJA kibontani a terméket?? Nekem is volt már olyan, hogy személyes átadásnál kérdeztem "nem bontod ki?" "á nem megbízok benned". Na most pisztolyt nem foghatsz senki fejéhez, hogy márpedig bontsd ki. Ha az eladó maga kibontja, és a drága vevőnek mégsem kell, akkor meg már nem tudja újként eladni.
Ettől függetlenül ezért kell mindig unboxing videót csinálni mindenről, és akkor legalább van bizonyíték (én mondjuk kötelezően ehhez kötöm a reklamációt, ha eladok valamit). De ez a 2 hétig bele se szagolok a dobozba nekem nagyon életszerűtlen, főleg ssd-nél, azt nem a polcra tenni veszik az emberek.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Topikgazda
válasz Gyuri27 #25768 üzenetére
Az eladónak nem kell itt bizonyítania, mert a vevő állít valamit. Ha tudja bizonyítani az eladó, hogy nem volt üres a doboz, akkor bevédi a magát a negatív véleménytől. Így sajnos a negítív vélemény benne van a pakliban.
Itt egyébként valaki biztosan kifizeti a tanulópénzt. Ha az átvételkor kibontják a terméket, és üres a doboz, akkor a vevő nem veszi meg és az eladó bukja a beszerzési árat, mert ő sem fogja tudni már visszavinni a nagykerbe vagy ahonnan szerezte azzal, hogy üres a doboz... Ez bizalmi alapon megy, és a lánc elején a gyártó van. Ha sok ilyen üres doboz jön ki a gyártótól, akkor nem fog venni onnan senki.[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
Üdv,
Tavaly nyáron vásárolt babakocsi idén tavasszal megmakacsolta magát, becsukni-összehajtani lehetett de kinyitni már nem.
Elvittük jótállás miatt a Brendonba ahol vásároltuk, ők a szervíznek továbbították.
3 hét után ma szóltak, hogy átvehető a babakocsi, készen van.
El is mentünk érte, majd miután hazaértünk és kiakartam venni a kocsiból és kinyitni - megint nem lehetett. Jó nagy hülye vagyok, hogy ott helyben nem próbáltam ki ....
Viszont a problémám az,
Hogy felhívtam az üzletet és azt mondták csak ugyanazt tudják csinálni, elküldik a szervízbe.
Na nekem megint ülnek rajta 3 hetet a semmiért akkor mit csinálok? MEg egyébként sem úgy szól a jótállás hogyha nem tudják megjavítani akkor kérhetek cserét v levásárolhatom?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
luciferc
őstag
Azért pár kérdés, szempont felmerül itt.
1. Az eladó rendesen számlával mindennel adja el a dolgokat? Merthogy ilyen mennyiség az már bőven üzletszerű. Ha nem, akkor az eladó helyében nagyon lapítanék azután, hogy most közölte itt ország világgal, hogy nagyban tolja.
2. Gyári lezárású volt a doboz? Ebben az esetben az eladó jogosan mondja, hogy ellenkező bizonyításáig az az életszerű feltevés, hogy a dobozban volt termék. Ez persze csak akkor áll, ha egyéb módon nem tudhatta, hogy üres, például a tömegből.
3. Ezekkel a negatív értékelésekkel azért óvatosan kell bánni, mert ha leírja a vevő (és le kell írnia), hogy azért negatív, mert nem volt benne termék, akkor konkrétan csalással vádolta meg az eladót, amiért az fel is jelentheti. Persze ha nem igazán legális (pl. adóügyileg) a biznisz, akkor nem fog ilyet tenni.
-
jeni
félisten
válasz Vismajor01 #25777 üzenetére
A probléma,hogy hogyan szervizelték ha le sem tesztelték?
Milyen szervizbe küldhették?
Mekk Elek szerviz?
Elméletben az első évben meghibásodás esetén jár a teljes csere vagyis az új termékre való csere. A második év csak javíthatóságig mehet a dolog amennyiben legalább 2év garancia járt hozzá.[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
Elméletben az első évben meghibásodás esetén jár a teljes csere vagyis az új termékre való csere. A második év csak javíthatóságig mehet a dolog amennyiben legalább 2év garancia járt hozzá.
Ezt honnan szeded? Törvényi jótállás esetén ilyen nincs, önként vállalt esetében meg általánosságban nem jelenthető ki.
-
jeni
félisten
válasz luciferc #25780 üzenetére
Csak példának,általánosságban van ez. Az,hogy mivel ,miként vette meg a babakocsit mi azt nem tudhatjuk.
Ez kimaradt pedig a szerk oda tettem.
"Elméletben az első évben meghibásodás (nem javíthatóság miatt ,vagyis rendeltetésszerű használatra nem alkalmas,nem használható) esetén jár a teljes csere vagyis az új termékre való csere."[ Szerkesztve ]
-
-
jeni
félisten
válasz Vismajor01 #25783 üzenetére
a gari papírját nézzétek át.
ha külön ezt nem részletezik akkor a törvény által megkövetelt jótállási teendőkre kötelezik őket. -
Vismajor01
addikt
Kb tok ugyanaz van benne mint a jogszabályban.
Annyit írjon,
Ha elso javitast kovetoen a vallalkozas altal megallapitasra kerul hogy a termek javithatatlan akkor 8 napon belul ki kell cserelnie
Na de ugye miert mondana ilyet egy szerviz onkentesen? Nyilvan azt mondjak h megjavitottak, visszaadjak ha meg visszahozzak akkor ujra kezdodik. Erről annyit mond a torveny hogy hogy a harmadik javitast kovetoen ki kell cserelniuk de nem nyilatkozik arrol h ugyanaz a problema 3x..
Persze a legelso mondat a tajekoztatoban az az, hogy
Jótállás keretebe tartozó hiba esetén a fogyasztó- elsosorban- választása szerint- kijavitast vagy kicserelest követelhet.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
luciferc
őstag
válasz Vismajor01 #25785 üzenetére
Kérhetsz kicserélést, legfeljebb megpróbálják elutasítani azzal, hogy a csere aránytalanul drágább nekik. Erre te mond azt, 3 hétig ültek rajta majd visszaadták hibásan. Újabb heteket várni aránytalan érdeksérelem egy babakocsi esetében, mivel így gyakorlatilag egyben több mint egy hónapig használhatatlan lesz. Ha ellenkeznek, akkor add be javításra jegyzőkönyvezve az álláspontod és fordulj a kormányhivatal fogyvédő osztályához. Ha mást nem, hát megbüntetik esetleg őket.
Ez van a PTK-ban, ez érvényes jótállásra is
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet
.
.
.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.Egy babakocsi esetén a jogosult által elvárható rendeltetésbe egy babakocsi esetén nem fér bele, hogy 1-1,5 hónapig nélkülözi. Legalábbis szerintem.
-
Jester01
veterán
válasz Lackooo84 #25774 üzenetére
De ez a 2 hétig bele se szagolok a dobozba nekem nagyon életszerűtlen, főleg ssd-nél, azt nem a polcra tenni veszik az emberek.
Nekem is itt van 2 hete az SSD és a memória mert még nem volt időm beszerelni. De azért azt megnéztem, hogy benne van a dobozban.
ui.: az enyém nem fricz19-től van
[ Szerkesztve ]
Jester
-
jeni
félisten
válasz Jester01 #25787 üzenetére
Vannak páran akik megveszik és akár 1 hónapig bele se szagolok és felteszik a polcra. Sokan nem egyszerre ,nem egyidőben veszik meg az új gépre valót.
Én sem szoktam azonnal beépíteni,mert többször keresem hol olcsóbb a boltban. Van mikor egybe olcsóbb és kényelmesebb is.
Ennek ellenére nincs kizárva,hogy a vevőnek tényleg nem volt benne a vásárolt alkatrész a bontatlan dobozban. Mikor kibontotta akkor derült ki,hogy még sem tartalmazza. -
cserewarrior
csendes tag
Sziasztok!
Van egy Lenovo Legion 5 pro laptopom, amit december végén vásároltam.
Márciusban küldem először szervizbe és azóta már harmadjára megy vissza a TMX műhelyébe.
Már nagyon unom az egészet mert munkára is használnám...
A kérdésem az lenne hogy írjak a cégnek ahonnan vettem és kérjem vissza a pénzem, vagy ez csak akkor megy ha negyedjére is vissza kell küldenem szervizbe?
Köszönöm a segítséget. -
Lackooo84
nagyúr
válasz cserewarrior #25789 üzenetére
Fuh, hát nekem Legion 5-öm van, de a TMX-be az életbe nem küldeném be. Mi volt a hibája, valamint mennyi időket töltött szervizbena gép?
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
cserewarrior
csendes tag
-
Lackooo84
nagyúr
válasz cserewarrior #25791 üzenetére
Tudom, de akkor inkább megoldanám, hogy osztrák vagy német szervizbe kerüljön. Nincs ott ismid, mert onnan háztól házig viszik hozzák -s rendesen meg is csinálják. Ezekhez a kóklerekhez semmiképp nem vinném, inkább vinném normális fizetős szervizbe.
The Truth is out there...
-
cserewarrior
csendes tag
Nincs ismerősöm ott sajnos
Már abban bízok hogy visszakapom a pénzem, nagyon elegem van belőle. -
Lackooo84
nagyúr
válasz cserewarrior #25793 üzenetére
De mi a hiba, h mindig alaplapot kell cserélni?
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz cserewarrior #25795 üzenetére
Én nem hinném, hogy valóban cseréltek alaplapot. tuti rafináltkodnak vmit. Szerinted mennyi az esélye, hogy minden "kicserélt" alaplapnak ugyanez a hibája?!
The Truth is out there...
-
GZoli7
senior tag
válasz cserewarrior #25795 üzenetére
Most már harmadik meghibásodásnál lehet kérni a cserét, vagy a vételárat vissza.
-
Topikgazda
válasz cserewarrior #25789 üzenetére
"Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék a harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket, tehát negyedik alkalommal már nem ragaszkodhat a javításhoz a vállalkozás. Amennyiben nem lehetséges a vételárat 8 napon belül köteles visszatéríteni a fogyasztó részére."
[link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- Projektor topic
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen NAS-t vegyek?
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Motorola Razr 40 - 8GB 256GB DualSIM Sage Green - Bontatlan - Garanciális
- Canon Ixus 285 HS
- Új! Bontatlan! Samsung 8TB 2.5 SSD eladó! Országos Szállítással