- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Megosztok veletek egy érdekes storyt.
LIDL-ben jártam úgy, hogy vásároltam vaniliás cukrot 10db-ot 110Ft/db-ért, a kasszánál már 150Ft-db volt. Jeleztem a néninek, azt mondja, biztos elfelejtették kicserélni a kollégák. 400Ft-ért nem állok neki kioktatni, hogy annyiért oda kell adni, amennyi ki van írva, otthagytam inkább.
Hétvégén ismét a LIDL-be vetett az utam. Leemeltem egy fokhagymanyomót a 999Ft-os termékek közül. Pénztárnál 1999Ft lett. Szólta, hogy ez így nem ok. Hívták a boltvezetőt, valami belőtthajú unszimpatikus gyerek volt aki megmagyarázta nekem, hogy valaki oda letette, ez nem az a kód (márkája, csomagolása teljesen olyan volt mint a többi "konyhai segédeszközé") és nem a ő hibájuk, hogy "valaki odatette". Mondom neki akkor mutassa meg már hol a helye, mert máshol nem találtam. Bolyongtunk egy kicsit a sorok között, de természetesen nem találta (mert nem is volt már máshol ilyen).
Semmibe nem került volna neki, hogy elnézést kér, és odaadja annyiért amennyiért ki volt téve de beragadt neki a "valaki odatette, nem ők tehetnek róla" lemez én meg otthagytam a francba. Két nappal később visszamentem másvalamiért, és az 1db fokhagymanyomó ugyanoda vissza volt téve ahonnét én levettem, ugyanúgy felette a 999Ft-os árcímkével. Ekkora bohócokat rég láttam...Az már csak ráadás, hogy a vásárlásokért kapható jutalom termék általában mindig "sajnos elfogyott" azaz hiába költöttél el náluk két talicska pénzt amit kaphatnál érte az sajnos nincs és lepörög az akció és bukod a kupont.
Szóval figyeljetek oda ha a LIDL-ben vásároltok...
-
,
addikt
-
koby11h
aktív tag
Lidl-ben vettem állateledel konzervet. Nem az akciós volt amit elvettem, mert mellette is és a helyén is más termék volt, az akcióstól eltérő cikkszámmal. 40*130 Ft, nekem nem kis pénz, így vissza akartam adni. Nem voltak hajlandóak visszavenni, csak ha én letöltök egy Lidl alkalmazást (nem, nem a Lidl Plust!) és ott regisztrálok minden adatommal és utána a generált QR kóddal... na itt közöltem a hölggyel, hogy ez nem kicsit megy szembe a törvényi megfogalmazással, mert neki kutya kötelessége visszavenni a pénztártól el sem vitt terméket, ha rossz helyen volt (ezt el is ismerték, több 20-as kartonnal volt ott) és én nem kérem. És ehhez elég megadnom bármilyen formában az adataimat, nem köthetik semmilyen regisztrációhoz! De neki akkor is kell az a QR kód! Ok. Felhúztam magam, elvittem a konzervet, majd 5 levélváltásba tisztáztam a Lidl ügyfélszolgálattal, miszerint:
"Tisztelt X Y!
Az applikáció használata nélkül is lehetőség van az adatok megadására a visszáruzáshoz, azonban amennyiben lehetősége van, kérjük, használja az applikációt a visszáruzás meggyorsítása érdekében.
További szép napot kívánunk!"
Ezzel és a 40 konzervvel visszamentem négy nap múlva reggel és visszáruztattam a boltvezetővel. Megkérdezte, hogy megérte ennyit mászkálni vele? Mondom megérte ennyit kekeckedni? Egyébként útba estek, nekem nem kerülő, kb. 2 cl benzin... Mindezt alkalmazás nélkül, bediktált adatokkal - mivel igazolványt nem kérhet el, nem hatóság! Ezután még megkértem a Lidl ügyfélszolgálatát, hogy a nevezett boltban erről tartsanak oktatást, mert rendszeresen szoktam ott vásárolni és lesz még erre példa, ahogy ismerem őket! Nem várom a lehetőséget, de nálam van a kinyomtatott email a kocsiban.
Nem szabad hagyni! Nyugaton és keleten (messzebb keleten) is sokkal öntudatosabbak a vásárlók, nekünk is fejlődnünk kell!
[ Szerkesztve ]
Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
5150head
senior tag
Sziasztok!
Ha ügyfélkapunk keresztül teszek panaszt egy cégre, az olyan mintha a vásárlók könyvébe írnék?
Garanciális ügyintézéssel van gondom, emailban úgy néz ki nem tudjuk rendezni a vitát az érintett céggel.
Nem szeretnék 250km-t utazni csakhogy beírjak a vásárlók könyvébe.
Köszönöm! -
bexinho23
őstag
Termék garanciás javítása 30 napon túl
Sziasztok! Egy erollert (segway) küldtem garanciás javításra közvetlenül a gyártóhoz. A termék javításának állapotát egy felületen keresztül tudtam követni. 20. Napon emailben értesített a segway magyar ügyfélszolgálata, hogy motorhibát állapítottak meg, a hibás alkatrészt viszont nem tudják beszerezni, így csere terméket küldenek 04.29.-ig. Amennyiben nem érkezne meg 04.29-ig (szombat), abban az esetben a következő héten visszautalják a vételárat. Mivel nem érkezett semmi szombatig, illetve az utolsó napokban is levélváltásban az ügyfélszolgálat a korábban írt forgatókönyvet írta, így rendeltem egy másik terméket, mert munkába járás miatt szükségem van a rollerre. 05.02. (kedd) dél körül írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy mi a teendőm a sikeres visszatérítés érdekében, amire még nem kaptam választ. Viszont ma láttam a webes felületen, hogy a javítást a mai nappal lezárták, a termék visszaküldésre kerül.
Ilyen esetben mit tehet a vevő, aki emailes beszélgetés szerint téves információt kapott az ügyfélszolgálattól? Köteles vagyok elfogadni 30 napon túl visszaküldött terméket? Köteles-e a gyártó esetemben visszatéríteni a termék árát így, hogy 30 napon túl küldené a javított terméket? -
Lackooo84
nagyúr
válasz bexinho23 #25559 üzenetére
Írd meg nekik szépen, hogy a jogszabályban rögzített maximális javítási idő azaz a 30 nap letelt, így téged egy új csere termék illet meg, illetve a vételár. Ha nem megfelelően reagálnak akkor békéltető testület, illetve az üzletben be lehet írni a vásálók könyvébe, mert ugye azt hozzátenném, hogy te nem a szervizzel vagy szerződésben, hanem azzal a forgalmazóval, ahol vásároltad a terméket.
The Truth is out there...
-
-
Topikgazda
válasz bexinho23 #25559 üzenetére
Szia! Ahogy írták előttem, ez a történet azért lesz érdekes, mert a gyártói szerviznek küldted közvetlen a terméket és nem vontad be a kiskert, ahol vetted a terméket. Te viszont a kiskerrel állsz fogasztói szerződésben, így a kiskeren tudnád csak érvényesíteni a jotálláshoz köthető jogaidat. Első körben én a kiskerrel lépnék kapcsolatba, hogy egyáltalán tudjanak az egészről.
[ Szerkesztve ]
-
bexinho23
őstag
válasz Superhun #25564 üzenetére
#25562Lackooo84
#25564Superhun
#25560Repsol600Köszönöm a válaszotokat. A történethez hozzátartozik, hogy a viszonteladót kerestem meg az ügy kezdetén, ők irányítottak a Segwayhez, mondván korábban a gyártó kérte őket, hogy a vevők közvetlenül feléjük (Segway) forduljanak a problémájukkal, mert úgy gyorsabb. S valóban, tényleg gyors volt. 3 nap alatt már fel is vette a UPS a terméket, amit a csehországi szervízközpontba vittek.
Az ügyben viszont előrelépés történt. Noha a webes szervízfelületen visszaszállítási dátummal, illetve 'sikeres javítással' zárták az ügyet, a Segway ügyfélszolgálata a keddi levelemre reagálva tegnap megírta, hogy a termék a gyártónál marad, a vételár visszatérése érdekében viszont a viszonteladónak kell elküldenem a válaszlevelüket. Ezt követően a viszonteladó fogja felkeresni a Segway munkatársait.
Remélem a mai napon választ kapok az üzlettől is, hogy mikor fog megtörténni a vételár átutalása. Ugyanis nekik a 30 napot követő 8 napon belül kell teljesíteniük (május 07. vasárnap).
-
jeni
félisten
Szia,
Mi a jogszabály,előírás a pénzutalásra arra nézve ha a bolt,szerviz visszaigazolva írásban közli,hogy a termék javítását nem tudják vállalni,sem cserélni egy újra? Így elkérték a folyószámla számomat a pénz visszautalasara, emailban (bolt és központi email) és ezt is nyugtázták. Még telefonon is felhívtam őket.
Erre mennyi a köteleségi idő a vissza utalásra?
Én 14 naptári napról tudok.[ Szerkesztve ]
-
bexinho23
őstag
Én úgy tudom, hogy 8 naptári nap. A kormányhivatali oldalon is megtalálható.
[ Szerkesztve ]
-
draco31
veterán
Hello!
Nem garanciás kérdésem lenne, csak nem találok megfelelő topicot.
1 hónapja akartam vásárolni egy magyar webshopból, már többször vásároltam onnan, nem volt gond sosem.
Pár nap múlva érdeklődtem, hogy miért nem jön a rendelésem, azt mondták, átalakítás zajlik.
2 hete kértem a rendelésem törlését, és a pénzem visszautalását, kb 3-4 naponta újra kérdezem, hogy mikor történik már meg, de még mindig csak annyi a válasz, hogy még tart az átalakítás.
Fogyasztóvédelemhez fordulhatok, vagy a rendőrséghez?ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
jeni
félisten
válasz draco31 #25571 üzenetére
Írj oda többször és várd meg mit írnak majd arra.
Telefonon is elérhetőek?
Ha vissza igazolták a termék törlését akkor a pénzt kell nekik utalniuk vissza.Nekem a Konzolvilág/Compker szarakodik a vissza fizetéssel.
Mindig azt mondják a pénzügyön van a dolog,
Hamarosan megkapom a pénzt. Ez már 2 hete tart,holott 8 napon belül kellett volna nekik már vissza utalniuk.
A jövő hetet megvárom ,ha nem jön meg a pénzem , akkor megyek ismét személyesen a boltjukba és elkérem a vásárlói panaszkönyvet.[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
Nem tudom mi van a kiskerekkel (annyira sz@rul állnak anyagilag, hogy nem bírnak fizetni?), mert azért korábban ez nem volt ennyire általánosan jellemző, hogy nem bírják a pénzt visszaadni. Nekem is lóg az egyik, e-mailes megkeresésekre mindig korrekt módon válaszolnak, de a pénz csak nem akar megérkezni tőlük...
-
jeni
félisten
a dolog hátterében az van,hogy egy hibás bolti/gyári garis tápegységet nem javítanak meg a márkaszervizben és nem küldik vissza a gyártónak,hogy kicseréljék egy újra. önként ajánlották fel,hogy adjam meg a számlaszámomat és arra utalják vissza a pénzemet.
nekem az az érzésem,hogy nem hivatalos úton szerzik be a pc cuccokat és trükköznek a boltosok.
kisker-nagyker itt már nem oszt szoroz.
miért lenne nehézkes nekik elküldeni a gyártónak a gyári hibás terméket,hogy ehelyett kapjak egy zsír újat?
adják oda a pénzt és majd maguk között rendezzék le a pénzügyi dolgokat.
ne a becsületes vásárlókat,ügyfeleket basztassák ezzel.
nem én állok a nagykerrel szerződésben. legközelebb keressenek más beszállítót a boltosok ha a jelenlegivel nincsenek megelégedve.[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
Na de ez eddig is így volt, mégis tudtak fizetni a kiskerek. Kb 3% haszonkulccsal mennek, ha valaki mégis árelőnyre akar szert tenni, akkor muszáj még ez alá is lemennie, ami csak úgy lehetséges, ha megkerüli a magyarországi nagykereket. De eddig ebből nem volt semmi gond, tudtak fizetni. Most meg már a sokadig embertől hallom ezt vissza, hogy nem bírják neki visszafizetni a garanciáztatásra leadott termék árát.
-
bexinho23
őstag
válasz bexinho23 #25565 üzenetére
Választ nem kaptam a viszonteladótól két emailemre se (2 külön emailcímükre írtam). Fura, mert amikor először felvettem velük a kapcsolatot garancia ügyintézés indításával, fél órán belül válaszemailt kaptam, hogy ne őket keressem, hanem a gyártót. Mindenesetre a webes chatfelületükön is rájuk írva pár órán belül egy rövid, kissé sértődöttnek tűnő üzenetet írtak, hogy a vételár visszatérítését megkezdték. Noha 8 napon túl, de megérkezett az összeg a számlámra. Meglehetősen körülményes és zavart volt az egész garanciális ügyintézés, pedig nem egy kis üzletről és nem egy ismeretlen gyártóról van szó. Ha nem vagyok zavaróan rámenős/nyakukra járós, akkor szerintem a mai napig nem zárult volna le az ügy.
-
Pá
addikt
Nem pont garancia kérdés, de nem találtam jobb topicot, remélem elfér.
Egy szolgáltatás szerződésnél milyen hatósághoz lehet fordulni, ha úgy érzem, hogy a szolgáltató egyoldalúan és jogtalanul módosítgatja a futó szerződés feltételeit?
Amúgy Medicoverről van szó és az egészségbiztosítási csomagukról, ha ez számít valamit.''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
berbatov2
senior tag
Sziasztok!
Telekom webshopos rendelésnél nem azt a terméket kaptam, amit megrendeltem. Ügyintéző arról tájékoztatott, hogy csak a 14 napos elállási jogom van ilyenkor, nem kérhetem azt, hogy küldjék ki a megfelelő terméket. Javasolta, hogy rendeljem meg újra(nyilván azóta felment az ára). Ez így rendben van szerintetek vagy van értelme kardoskodni vagy valamilyen jogszabályra hivatkozni és panaszt tenni? Kösz előre is! -
Lackooo84
nagyúr
válasz berbatov2 #25583 üzenetére
Félrebeszélnek. Ez hibás teljesítés amire más szabályok vonatkoznak, mint az elállásra. Ennél az eladót terheli a visszaküldés költsége is, és elsősorban ki kell küldeniük a megfelelő terméket, ami a számlán szerepel. Ha erre nincs mód, akkor az egész összeg visszajár (gondolom még kapható a webshopban a termék, szóval ez nem játszik)... Anno ismimnek sem azt a terméket küldte ki a T, hanem egy hasonlót, sokkal jobb tulajdongásokkal rendelkezőt azaz jóval drágábbat, ő nem reklamált... Ja, még annyit, hogy a T szeret saját jogszabályokat alkotni, náluk pl. a 14 napos elállásnál 30 nap van az összeg visszatérítésére... és mai napig ezt mondják mindenkinek, és még nem kaptak bírságot.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
prime_adam
aktív tag
Sziasztok!
Nem tudtam melyik topikba lenne a legjobb az írásom, de félig-meddig ide is kapcsolódik. Szóval Ti is szoktatok találkozni gyanúsan bontott árukkal? Rendbe bele futok olyanba, hogy azt veszem észre, hogy a dobozt leragasztó matrica túlságosan könnyen lejön, vagy akár a dobozon is van "feszegetés" nyoma. Belül meg minden celluxozva van. Például a közelmúltban 4 rendelésemből 2 is ilyen volt, ami durva arány. És ami még furcsa, hogy hiába nézek ujjlenyomatot vagy ilyesmit, de valahogy minden tökéletes belül, leszámítva, hogy az ilyen termékeken sokszor kisebb karcokat találok.
Mivel új termékeket veszek és elvárnám, hogy ezeket újszerű állapotba kapjam, elég idegesítő, amikor kiveszem és, ha nem is feltűnően, de karcosak. Felírnám a gyár számlájára, hogy így jött le a szalagról, de sokszor a fentebb említett körülmények miatt nem tudom eldönteni, hogy vajon ezt a terméket már kiszedték és akkor karcolták össze vagy még a gyárban.
Visszatérve a kérdéshez, szerintetek mi a helyzet ezekkel? Ti szoktatok ilyet tapasztalni? Vagy van itt a fórumon egy névnélküli bennfentes, aki el tudná mondani mi történik itt?
[ Szerkesztve ]
-
jeni
félisten
válasz prime_adam #25587 üzenetére
Sokan vissza küldik meggondolatlanságból.
Megunva 14 napon belüli elállást gyakorolva élnek is ezzel. Amihez vették nem passzolt és vissza küldik. Ha nincs olyan mértékben használva ,hogy látható is lenne akkor újra csomagolják. Az Alza bolt ők fel is tüntetik,hogy bontott termék és ez miatt olcsóbban adják. Ez így korrekt.[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
válasz prime_adam #25587 üzenetére
Alap dolog. Sajnos.
-
qqzs
őstag
Sziasztok. Van valami sulyhatar amikor a szerviznek kell hazhoz jönni, ha garancialis gond van? Egy elpumps hazi vizmu 20 kg, telepitve a kutaknaban. Azt mondjak vigyem be a szervizbe.
Eladó: GTS450
-
Lackooo84
nagyúr
"Amennyiben a hibás teljesítés folytán a kijavítandó dolog elszállítása vagy visszaszállítása szükséges, erről - a melléklet 4. pontjában felsorolt járművek, továbbá a 10 kg-nál kisebb tömegű és tömegközlekedési járművön szállítható dolgok kivételével - a vállalkozás köteles gondoskodni. Amennyiben az el-, illetve visszaszállítást a vállalkozás elmulasztja, azt a vállalkozás költségére a fogyasztó is elvégezheti vagy elvégeztetheti."
The Truth is out there...
-
BB9000
senior tag
A Medicover a szolgáltatási szerződésében szabályozza annak módosításának eseteit is. Nézd át, hogy mit írnak benne.
A szerződések egyoldalú módosításáról általánosságokat itt olvashatsz: Link
Ha úgy érzed, hogy számodra jelentős hátrányt okozott az egyoldalú módosítás, akkor először ezt a tényt jelezd a szolgáltató felé, és javasolj megoldást is, pl. díjcsökkentést, vagy akár az elállást.
A Medicover hatósáégi felügyeletét a területileg illetékes kormányhivatalok látják el. Lásd 16/2019. (VII. 30.) EMMI rendelet. Nekik jelezheted, hogyha jogszabálysértés történt. A szerződés egyoldalú módosítása nem minden esetben jogszabálysértő!
Ha vita van a szerződött felek közt, akkor a polgári peres út is ott van. -
tibz03
őstag
Sziasztok!
Vettem használtan egy telefont, csak a jótállási jegyet kaptam meg hozzá, számlát/nyugtát nem. A jótállás a First Phone-hoz szól.
Most érvényesíteni szerettem volna a jótállást, így bevittem az üzletbe a telefont a jótállási jeggyel, azonban nem akarták elfogadni, mondván, hogy nekik számla/nyugta is kell. Két eladó is válltig állította ezt. Mondtam nekik, hogy ez nem igazán törvényes így, mert nem feltétele a jótállásnak a nyugta megléte, csak a jótállási jegyé.
Kötötték az ebet a karóhoz, meg én is, végül átvették, de hozzátették, hogy "a szervizes kolléga valószínűleg úgysem fogja megcsinálni számla nélkül".
Azon túl, hogy egészen elképesztő, hogy ennyire tudatlan a cégvezetés, hogy követelik a vevőn a számlát ilyenkor (mert nyilván nem a két értékesítő hibája ez), szeretnék felkészülni arra az esetre, hogy ha "visszadobják" a telefont javítás nélkül a számla hiányára hivatkozva, és tudni szeretném, hogy mi a konkrét idevágó paragrafus, amit az orruk alá tudok majd dugni. Már 1 órája keresem, de eddig csak olyasmit találtam, ahol az áll, hogy a jótállás érvényesítéséhez szükséges a jótállási jegy vagy számla. Az konkrétan nem volt leírva sehol, hogy elegendő csak az egyik.
Valaki tudna ebben segíteni, hogy hol találom az idevágó paragrafust?
Köszi előre is!
-
aktív tag
Üdv!
Aqua-ban vásárolt Asus videokártya céges számlával egy év garancia a három helyett ezzel tisztában vagyok. Asus-nál lehet érvényesíteni a további éveket ha gond lenne a kártyával? -
berbatov2
senior tag
Csak partner van a közelben, őket meg ilyen ügyekben nem zaklatnám korábbi tapasztalatok alapján.
A panasz levélre gyorsan válaszoltak postai úton. Elismerték a hibájukat: küldjem vissza a hibásan kiküldött terméket, rendeljem meg újra és a különbözetet postaköltséget és a vételárat visszautalják.
Köszi a segítséget Lackooo84 -
pingu22
tag
válasz berbatov2 #25598 üzenetére
Sziasztok!
Rendeltem egy notebookot Konzol Stúdió-tól vidékre, nem vette a töltést így visszaküldtem és cserélték, most megjött a csere, de ezen meg nincs kép. A visszaküldést ilyenkor én vagyok köteles fizetni? (Még a 3 napos cseréről van szó.) Elsőre én fizettem, nem is néztem utána, de most már nem szeretnék újra kiadni azért pénzt, hogy használható terméket kaphassak. Illetve az első visszaküldés költségét visszakérhettem, vagy annak utólag már annyi?
Ui.: nem válasznak szántam, bocsi.
[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
válasz pingu22 #25599 üzenetére
Egyiknél sem neked kell fizetni, mivel ez mindkét esetben hibás teljesítés, de a "natúr" jótállási igénynél sem neked kellene állnod (a jótállási igény érvésesítésekor a fogyasztót semmilyen plusz költség nem terhelheti). Csakis a 14 napos "meggondoltam magam" visszaküldésnél terhel téged a visszaposta ára. Szóval mindenképp verd le rajtuk az előző árát is, mivel az neked jár.
The Truth is out there...