- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 14 - tavalyi termésből főzve
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Telekom mobilszolgáltatások
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Lackooo84
nagyúr
válasz FireFox1996 #25254 üzenetére
Pontosan. És ne elégedj meg azzal, hogy az árát akarják visszaadni, főleg ha van nekik a termékből. Kötelező a csere.
The Truth is out there...
-
jeni
félisten
válasz FireFox1996 #25254 üzenetére
Ha van készleten vagy tudnak beszerezni pár napon belül, feltéve ha nem akciósan vetted.
Mert akkor a vételárat kapod meg ha nagy az eltérés Ft-ban.
Esetleg hasonlót felajánlanak neked. -
őstag
válasz Lackooo84 #25260 üzenetére
Egyrészt nincs olyan hogy "gari", ez nem jelent semmit, már itt borul amit állítassz.
Másrészt ha visszatérítésre kerül a vételár akkor semmis a tranzakció, nem lehet további követelés még jótállás esetén sem.
Ha már tanácsot adsz tiszteld meg azzal a topikot, hogy alap fogalmakat megtanulsz. De inkább ne adj, mert egyszerűen nincs meg hozzá a tudásod.cryptot minden termékemért elfogadom
-
Lackooo84
nagyúr
válasz LuckyL #25261 üzenetére
Szerintem mindenki tudja mire gondoltam gari alatt, nem kell belekötni élő fába is, de csak a kedvedért akkor
gariJÓTÁLLÁS. Te meg fogd már fel, hogy nincs olyan, hogy a bolt gondol egyet és visszaadja a pénzt, és ezzel a fogyasztó le van tudva. Ha akarom, akkor visszakérem a "javíthatatlan" termékemet is, mivel az enyém, azzal én rendelkezem, aztán ha jobban megéri akkor megjavíttatom. De megnyugodhatsz affelől is, hogy nekem biztos nem a pénzt adnák vissza, ha látnám, hogy ott virít a boltban a polcon a cucc. Persze mindenki azt csinál, meg azt hisz amit akar...[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
jeni
félisten
válasz Lackooo84 #25262 üzenetére
az a bibi,hogy boltra válogatva.
ha az adott bolt azt a terrméket később +20-30%-al többért sikerült beszereznie az nem biztos,hogy egy ilyen cserés dologba 1:1-ben bele menne.
pl.:
2021-be az adott cucc neki 25000Ft-ba volt
most az ELFOGADOTT CSEREUTALVÁNYRA az adott cucc már 32000Ft-ba lenne.
bele megy egy ilyen be egy bolt?
azt mondja inkább kifizeti az akkor vételárat a számla alapján.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Lackooo84 #25262 üzenetére
de ez a topik nem arról szól, hogy mindenki azt hisz amit akar, keresd meg akkor a vallási topikot
nincs olyan leírva semmilyen jogszabályban hogy kötelező cserélni és nem lehet visszaadni a pénzt
mutass egy bírósági itéletet ahol iylen ügyben döntés született és aztmondta a bíróság hogy nincs rendben a vételár visszafizetése
ha viszont nem tudsz, akkor ne csapj be másokat butasággal
ezt a megnyugodhatsz dumát meg hagyjuk már, óvodás színvonalcryptot minden termékemért elfogadom
-
Lackooo84
nagyúr
válasz LuckyL #25264 üzenetére
Pedig le van írva, köztudott a sorrend = javítás->csere->pénz vissza. Ha van nekik a termék nem adhat pénzt ha te nem akarod. De nem vitázok, te elfogadod a pénzt, én meg kicseréltetem.
De tudod mit? Tessék vitatkozzál velük is, te úgyis olyan okos vagy...
(szerintem ha ott virít a polcon a termék, az elég egyértelmű szitu, hogy VAN lehetőség a cserére, a többi csak duma... )
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
őstag
válasz Lackooo84 #25266 üzenetére
az a baj te is félreérted mi van leírva, ahogy előtted sokan mások a topikban
ennek az az oka hogy nem tudtok jogszabályt értelmezni
10 éve ezt nézem a topikban ahogy felheccelitek az egyszeri usert hogy joga van cseréltetni, szerencsétlen próbálkozik hetekig, aztán ugyis elfogadja a pénzvisszatérítést, mert rájön hogy hülyeséget mondtatok neki
tényleg ne vitázz olyanon amihez nem érteszcryptot minden termékemért elfogadom
-
Lackooo84
nagyúr
válasz LuckyL #25267 üzenetére
Nem, én teljesen jól tudok mindent, csak sajnos nincsen rendes hatóság, aki betartassa a szabályokat, és ezzel a boltok visszaélnek (mert ugyebár ez a békéltetős bohóckodás egy vicc). Érdekes módon, ha egy termék olcsóbb lett, akkor mindig van csere, fordított esetben nincs, de érdekes.... De szerencsére vannak normális boltok, akik nem szarakodnak, és ha cserét kérsz akkor azt kapsz.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz LuckyL #25270 üzenetére
Oké. (érdekes módon mikor felhívom őket a fogyvédők és a MKI is mindig megerősíti ezeket, amiket itt is leírok, de mindenki rosszul tud mindent, csak te tudod jól... a javításra visszaküldéskori postaköltség sem járt vissza, aztán ja kiderült, hogy mégis... )
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Topikgazda
Lackooo84 & LuckyL: a személyeskedést azonnal fejezzétek be! Már nem először szólok! Ti ketten valamiért gyakran elmentek ebbe az irányba...
A témához kapcsolódóan: pár éve megkérdeztem erről egy PTK-ban jártas ügyvédet, aki azt mondta, hogy jogszabály szerint szavatossági ügyben csak a fogyasztó állhat el a fogyasztói szerződéstől. Ha ezt a bolt teszi meg egyoldalúan, akkor perelhető kártérítésért vagy súlyosabb esetben a sikkasztás bűncselekmény is megállja a helyét. Cserére viszont tényleg nem kötelezhető a bolt, akkor sem, ha van a polcon neki ugyanabból a termékből. Ha nem akar cserélni a bolt, akkor három dolgot tehetsz, mint vevő:
1. elállsz a szerződéstől
2. mással kijavíttatod a hibát és benyújtod a boltnak a számlát (ezt nehéz végigverni)
3. gyártóval gariztatsz közvetlen, ha lehetségesNyilván az 1. pont a legkézenfekvőbb, mert nagyon ritka, hogy egy termék ára felfelé megy idővel, de van az az összeg szerintem, amiért megérheti a 2. vagy 3. pontot végigcsinálni.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Superhun #25272 üzenetére
Izé.... szerintem ő áll belém mindig, fordítva szerintem ez még egyszer sem történt meg... Nem tudom ő talán valami kereskedő, ezért védi annyira az ő érdekeiket.
Ha a cserére nem kötelezhető a bolt, akkor miért szerepel az a fogalom első helyen a jogszabályban? Ez is érdekes... Ha a jogszabály úgy fogalmaz, hogy "cserélni köteles", akkor csere, itt nem is értem mibe akarnak a kereskedők kapaszkodni, meg hát nem értem hogy nem lehet őket arra kötelezni, mikor ezt megteszi a jogszabály. Mert akkor én meg azt mondom, hogy engem meg nem kötelezhetnek arra, hogy a pénzt fogadjam el, és akkor sakk-matt.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
asdf_
veterán
Én meg írom sokadszorra, hogy ha a kereskedő akarja, az adott termék "véletlen" 2 hétig nem lesz elérhető sem a boltban sem a webshopon és problem solved, pénz vissza után 3-4 nap türelem, majd egy klikk és máris megveheti bárki.
Értelemszerűen ez csak akkor, ha az eladó is pénzvisszát kapott, ha kicserélik, majd benyeli és ezen nyerészkedik, akkor kössenek csomót a szerszámára... (az a szomorú, hogy a kisker ki van szolgáltatva az előtte levőknek, tehát ha valaki előtte ügyeskedik ilyennel, akkor a kisker is pont a háta közepére kívánhatja ezt)
Azt azért nem gondolja senki komolyan, hogy az is beletartozna az üzleti kockázatba, hogy egy anno 200 ezres termékért most kéne valahonnan keríteni egyet, aminek jelen ára mondjuk 265e, azaz bukni vagy 30-40 ezret rajta.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Lackooo84 #25273 üzenetére
"Ha a jogszabály úgy fogalmaz, hogy "cserélni köteles", akkor csere, itt nem is értem mibe akarnak a kereskedők kapaszkodni, meg hát nem értem hogy nem lehet őket arra kötelezni, mikor ezt megteszi a jogszabály."
Ja, köteles cserélni vagy javítani, de a jogszabály arra is kitér, hogy ha nem teszi meg, akkor te meg elállhatsz a szerződéstől vagy kijavíttathatod mással a terméket (vagy van még az árleszállítás de azt még sosem hallottam, hogy valaki élt volna vele mert elég ingoványos terület). Ha kijavíttatod mással és benyújtod a számlát a boltnak, akkor 99%, hogy perelned kell kétes végeredménnyel, gyakorlatilag ezért van az, hogy el kell fogadnod a pénzvisszát, ahogy a többiek is írták.
[ Szerkesztve ]
-
Kiskokó
veterán
Helló.
Gyors kérdés. Fogyasztóvédelmi bejelentéssel kapcsolatban tudna nekem segíteni valaki?
Nem csináltam még sose ilyet, illetve több nehezítő tényezővel is szemben állok.Leier Térkőről lenne szó, aminek a garanciális ügyintézése 3 éve folyik mindennemű siker nélkül, ügyvédek nem akarnak elvállalni, mondván nincs értelme.
Én azért egy fogyasztóvédelmi bejelentést csak megtennék utolsó erőfeszítéseimben.
Több milliós tételről van szó, gondolván ha nálunk a boltban 5ezer ft miatt képesek a fogyasztóvédelmhez fordulni, csak megpróbálnám már én is....Köszönöm
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
jeni
félisten
hello
az ügyvédek már ebben gyakorlatiasak,tehát tudják mi is lenne a végkifejlet ennek.
ezért nerm vállalják mert nincs arányban a megtérüléssel.
így biztosan csak együttérzési levelet kapnál a fogy.védőtől.
3éve folyik a diszkurzus köztetek vagyis a vásárló és az eladó bolt közt akkor nem sok remény lehet neked ebben a dologban. -
Kiskokó
veterán
válasz Superhun #25283 üzenetére
Helló, nem történt semmi, mert rögtön ügyvédhez fordultam, miután láttam, hogy egyáltalán nem partner a segítségben a Leier kft.
Viszont 2 ügyvéd sem vállata el az ügyet, már csak abból az okból kifolyólag sem, mert már maga a térkő rendes szakvéleményezett bevizsgálása is problémás.A 3. cég aki nagy nehezen vállaná a térkő hivatalos bevizsgálását szakvéleménnyel (ami cirka fél millió Forint)
Namármost fél milliót feleslegesen nem akarok elkölteni a szakvéleményre, ha közben nincs egy ügyvéd aki ezt tovább vinné nekem. Érdekes módon mindenki velem ért egyet és nyilván való, hogy a legyárott termékkel van baj, de mégis azt a választ kapom, hogy a bíróságon ez "gyenge lábakon állna". Nem értem ha van egy szakvélemény amely bizonyítja hogy hibás a termék miért gyenge lábakon állna ?
1-2éve jojózok ide oda, az építőiparban úgy látszik bárki bármit megtehet, mert a bürokráciának hála nincs mitől félniük...| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
válasz Kiskokó #25284 üzenetére
A panel házunkban kb. 6-8 évvel ezelőtt több mint tízmillió ft-ért csinálták a gyantázást a folysókon/lépcsőkön, és pár hónappal később tönkre mentek, mind, és azóta is csak futunk a pénzünk után, pedig volt még bőven garancia rá...
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
Kiskokó
veterán
Helló
A kopó felülettel vannak gondok több tekintetben is. Első körben már a lerakáskor 2019 május, 1/3-át kicserélték, de a maradék térkővel a helyzet tovább romlott.
Hosszú a story, nem akarnám túlzásba vinni.
Röviden :
- Hajszálreped a kopófelület évről évre, és az agyagzárvány a maradék 2/3 kövön, illetve ha nem agyagzárványos, akkor csak szimplán nem I. osztályú a minőség, a szélek nem tömörek, habosak.
A 2019 Dec - "IMG9265" képen, látszik egymás mellet a garanciális cserélt térkő jobbra, a bal hosszú sáv meg a régi, a ház mentén egyértelműen látni az eltérést
Azzal a térkővel nincs baj, az csak sárgul, de legalább nem annyira csúnyán.-Ezután kezdett el látványosan sárgulni a maradék 2/3-ad. 2020 év eleje
Most itt rögtön lehetne jönni a fentebbi "színbeli eltérés nem probléma"
Illetve tulajdonképpen ha nem is így, de a Leier ezt mondja,hogy ez így nem hiba.
Rögtön leszögezném, nem a szokványos salétromosodásról van szó, és nem egyszerű környezet általi behatásoktól való elszíneződés vagy kosz, én hülye az első évben még teljesen azt hittem, hogy biztos az öntöző rendszer miatt van, és a kútvízből jön valami, ami lerakódik a térkőre, de aztán hamar kiderült, hogy mindenhol ugyan az a hiba, nem csak ahol érte a víz a térkövet.2 helyen is van lerakva nekünk 20+ éve térkő (az egyik parkoló, nagy igénybevételű), azok nem néznek ki úgy mint ez 2 év után amink kocsi se jár
(Poén Badacsonyban a fizetős strand előtt ilyen térkő van 2021ben voltam ott, és az is kezdett sárgulni )Tehát én egyszínű Szürke térkövet vásároltam. Ami 2019 év elején lett lerakva, és 1 évig se volt szép. A képek nagy része amit láttok 2020 év vége, tehát 2 évet bírt ki 350m2 Leier térkő 5800ft/m2 áron. (Pár kép az újkori állapot 2019 nyara, csak nemnagyon van róla képem telibe 0709, 0713)
A helyzet folyamatosan romlik. Tudom az idő is nagyon eltelt már, de bizonyítani tudom a Leieres emailokkal, hogy a kezdeti csere problémán túl én már 2020-ban jeleztem, hogy a maradék kő is garanciális mint a többi.
Többször voltak kint, mintát vittek el, stb stb, egyik alkalommal még viccelődtek is, hogy "kettőt kaptam egy áráért" mert, ez szürke is meg őszi lomb is....Van dokumentáció egyesével az összes térkőt lefotóztam. 2022 nyár
Lyukas / agyagzárványos : ~25m2 (213kép)
Repedt /egyenetlen kopófelület : ~ 36m2 (303kép)
Sárga : ~120m2 (1090kép)
(ha érdekel valakit link szóljon, de azé nem teszem be )Nagyjából röviden ennyi.
3 éve baszakodok ezzel, és bárki aki eljön hozzám, az első kérdése, hogy miért ilyen ocsmány az udvar.(nyilván nem szó szerint) egy új háznál... gondolhatjátok... sok milliós kár...
Ügyvéd nélkül mit tudok tenni ? Van értelme így is megcsináltatnom a szakvéleményt?
Kicsit..... unom... már... :SKöszi srácok!
Helló,
Szabi[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
koby11h
aktív tag
-
Kiskokó
veterán
válasz koby11h #25290 üzenetére
Jaa nem azért idéztem, mert úgy hittem volna, hogy rossz szándékkal mondod. Simán egy tapasztalat megosztásnak vettem, tudom hisz nálam is ezzel kezdődött rögtön, hogy jaj színre nincs gari...
De aztán valahogy még erre se vállalnak... és még ügyvéd se akarja elvállalni. Nem értem.
Mert, hogy a bevizsgálásnál sok cég kihátrált, mert nyilván bedolgoznak a nagy gyártóknak és nem akarnak abba kézbe harapni, ami sok munkát ad nekik. Így az egyszeri valós károsult meg szépen nyugodjon bele.| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
adamkaa777
senior tag
Sziasztok !
Édesapám tavaly év végén rendelt egy Webáruházról egy láncfűrészt ami 2 használat után el is romlott . Az mennyire bevett szokás hogy ilyenkor neki kellene a termék postázását oda illetve vissza is fizetni ?El. Psy. Congroo.
-
4Grider
nagyúr
válasz adamkaa777 #25292 üzenetére
A 10 kg alatti cuccokat a vásárlónak kell eljuttatni a szakszervizbe. Attól, hogy házhoz rendeltétek a terméket, a jótállás még nem változik át szervizgaranciáról helyszínire. Viszont vannak olyan nevesebb gyártók, akik szervizei futárt küldenek a hibás termékért, így célszerű az eladót kihagyva közvetlenül a szakszervizhez fordulni telefonon, hogy mik a lehetőségek. (Már ha van a jótállási jegyen szerviz feltüntetve.)
-
Topikgazda
válasz adamkaa777 #25292 üzenetére
Szia! A boltot terhel minden jótállásal kapcsolatos költség a jogszabály szerint, amennyiben valóban hibás a termék. [link]
-
4Grider
nagyúr
válasz Superhun #25294 üzenetére
Az általad linkelt cikkben is szerepel a 10 kg vagy rögzített elhelyezés. Egy láncfűrész viszont se nem 10 kg-nál nehezebb, sem pedig rögzített elhelyezésű. Vicces (és igen drága megoldás) lenne, ha bármilyen termékhez a boltok/nagyáruházak küldözgetnének futárokat, amikor azok elromlanak.
-
st6969
őstag
válasz 4Grider #25295 üzenetére
Én úgy pontosítanék, hogy "Az általad linkelt cikkben is szerepel a 10 kg vagy rögzített elhelyezés" IS. De az is ott van a §6:166-ban, hogy A boltot terhel minden jótállással kapcsolatos költség. És itt nincs megszabva max. tömeg.
Én nemrég egy ilyen üggyel jöttem, és nem találtam viccesnek, hogy a megrendelt termék gyári hibás volt, így jeleztem jótállási igényemet, de a 3000Ft-os visszapostát nekem kellett kifizetni úgy, hogy egyetlen centimétert nem tudtam hegeszteni a géppel. Miért keletkezzen nekem plusz költségem annak következményeként, hogy hibás terméket kaptam? Hiszen én arról nem tehetek.
A fenti jogszabályokra hivatkoztam (itteni segítséggel ), amire a kereskedő első szóra engedett, és visszafizette a 3000Ft-ot. Való igaz, hogy ez a rész nem fekete-fehér, és a betartatása is kb. megoldatlan. -
4Grider
nagyúr
válasz st6969 #25297 üzenetére
A hibás teljesítés és a jótállás két külön dolog. Ha eleve hibás terméket kapsz, jogos az összes költség megtérítése. A jótállásnak viszont külön jogszabályi helye van, a szerint kell eljárni. És azt ugye nem gondolod komolyan, hogy a legolcsóbb helyről neten megrendelt termék ingyenes házhozszállítása azt jelenti, hogy onnantól kezdve a szervízgarancia helyszínivé válik? Minden gyártónál külön pénzt kell azért fizetni, hogy a szerviz helyett helyszíni garanciát biztosítsanak...
-
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Motorola Razr 40 - 8GB 256GB DualSIM Sage Green - Bontatlan - Garanciális
- Canon Ixus 285 HS
- Új! Bontatlan! Samsung 8TB 2.5 SSD eladó! Országos Szállítással