- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple Watch
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mégsem kap tükröződésmentes kijelzőt az iPhone 17 Pro
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Fotók, videók mobillal
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
juliensorel
őstag
Igen, bár a Leica és a Zeiss ZM optikák élőben kifejezetten könnyűek és aprók korabeli slr társaikhoz képest. Meg gondolom a voigtlanderek is de még egy se volt a kezem ügyében.
Viszont van nekem egy 7artisans 28 1.4, na az kb nehezebb mint maga a Konica Hexar RF váz, konkrétan egy "masszív tömör nehéz kő", pedig a gép sem könnyű egy Leicahoz vagy Minolta CLE-hez képest
-
juliensorel
őstag
válasz
LeadZeppelin #40574 üzenetére
Nyilván nem egyszerű, mély a nyúl ürege, de szerintem valami középutas megoldást kéne találnod, ajánlottak itt jó dolgokat, ez a két véglet közti csapongás nem jó irány (1.2milla keret és legyen jó 10 évig, aztán meg 200ért egy ősrégi darab nem túl jó optikákkal=tévút)
Az ilyen X-T1 jellegű régebbi, vagy valami okból ikonikus esetleg retro, youngtimer stb. gépeket más célközönségnek ajánlgatják youtubeon, ill. más közönség fogyasztja, sztem nem te. Azok szoktak visszanyúlni ilyen masinákhoz akiknek van modernebb, jobb stb gépük, akár több is (pl van egy modern sony/canon/nikon igáslova, de unalmas mint a fene) és valami izgalomra, egy kis vérpezsdítésre, kihívásra, kisérletezésre vagy esetleg valamilyen retro design-ra, esztétikára vágynak, vagy csak akarnak egy "játszós" mára már olcsó de mégis fun gépet, amit nem sajnálnak elvinni buliba, streetre, kocsmába, strandra stb. Ettől függetlenül sztem megtanulni fotózni és ráérezni a dolgokra tökéletes lehet egy x-t1, sőt inkább valami régebbi x100 modell, de te azért említettél konkrét igényeket és amiatt ezek kiesnek.
Továbbá nyilván vannak az x-t1-nél jóval régebbi, butább de ikonikus gépek amik mai napig többet érnek mint sok modern, újonnan kapható masina. -
-
juliensorel
őstag
Én is hasonló cipőben járok, eldöntöttem, hogy leváltom az X100F-et 2 év után. Anno kaptam kölcsön egy V-t, két hétig használtam, közben csomó tesztet néztem az F-ről és úgy voltam vele, hogy a V nem érte volna meg a felárat, főleg amilyen áron használtan mentek. De itt egy lényeges ugrás lesz már, ráadásul a VI már elérhető újonnan, garival, az se mindegy. Az F-et eladva pénzeben sem vészes.
Cserélhető obis digire nálam nincs igény, XT-2 + 3 optika után vettem az x100f-et és egyáltalán nem bántam meg, (így is van 2 komolyabb analóg cserélhető obis gépem, meg egy canon 50D régről)
Sokat gondolkodtam mindeféle leica kompakton is de mindig a Fujinál kötök ki valahogy. Ricoh GR vonal is kilőve, mert nincs VF, az nálam kötelező, 80%ban azt használom, Lumixok, Sonyk sose tetszettek, volt egy a6300-am anno, egyetlen f.gép volt amit egyszerűen nem tudtam szeretni.
Szerintem ha az ember tudja mire kell neki, akkor nem lehet mellé lőni az x100 szériával. -
juliensorel
őstag
válasz
turbulencia8 #40533 üzenetére
Köszi! Egyébként a városka neve alapján megtaláltam a weblapjukat. Az gyanusan egy csak egy leica m6 lesz ahogy p_adam írta.
-
juliensorel
őstag
válasz
turbulencia8 #40531 üzenetére
A hanyatló nyugaton...
Saját fotó? Ott vagy még?Nagyon kíváncsi lennék, hogy a jobb sarokban alul az az X-Pan (szerintem az de lehet, hogy csak egy Leica, fölötte tuti az van) mennyibe kerül?
-
juliensorel
őstag
Így gondolom én is, sőt úgy általában az alkalmazott fotógráfiát sose tartottam semmire, sajnálom ha ez sokakat sért. Nyilván rengetegen azzal keresik a kenyerüket, de ennél többre nem tudom tartani.
A rommá sminkelt modell/divat pics@ fotók mellett a kedvencem amikor a youtuber a 3 millás leicaval rajta 2 millás optikával a kutyáját meg a gyerekét fotozza a lakásban, és ezeket tartalomgyártásban megjelenteti. -
juliensorel
őstag
Anno 2010 körül mi tanítás után minden nap jártuk a várost bringával (egy műveszeti suliba jártam akkoriban film szakra), a legdzsungább környékekre is bementünk rendszeresen, valahogy nem féltünk semmitől, közben persze ment a sörözgetés stb, azt hittük mienk a világ. Az volt az igazi street fotózás az én felfogásomban.
Soha nem kötöttek belénk sehol, sőt a kisebbségek sokszor egészen barátkozóak voltak Mindig volt valami olcsó analóg gépem, néha a digit is elővettem, de alapvepvetően az analóg volt a nagy szám akkor, suliban volt labor is, magunknak hívtuk, nagyítottuk a fekete-fehér filmeket. A képek nagy része már nincs meg scannelve, de a filmek megvannak, egy ideje tervezem, hogy majd csinálok egy szkennelő archiváló maratont egyszer végre. Ma már ezt nehezen tudom elképzelni 3 gyerekes apaként, de azért még vágyom rá mai napig, hogy ilyen felszabadultan elmenjek fotózni ahova csak akarok. Na mindegy majd ha nagyobbak lesznek a gyerekek
-
juliensorel
őstag
válasz
kerobi #40495 üzenetére
Nyilván ezeknek az optikáknak nem túl részletes a focus skálájuk...
De 12mm-en 15,26m tárgy távolságnál már olyan nagy mélységélességed van (a te hasra ütős példád esetében ez kb. 12m) még f2-ön is, hogy kis túlzással majdnem mindegy 3 méter fölött hova húzod az élt skála szerint, szűkebb rekesz esetében meg aztán főleg.
Közelebbi témáknál már nyilván számít, de ott meg tegyük fel akár már monitoron is jobban látható az éle.
(egyébként a lencse végétől nem szokás mérni, arra van a filmsík (szenzorsík) jel minden gép tetjén, onnan kell mérni, különben teljesen pontatlan lesz a mérés) -
juliensorel
őstag
válasz
kerobi #40489 üzenetére
Hogy érted ezt, hogy kinőttél belőle?
A filmek 100%-a mai napig úgy készül, hogy a focus pullerek távolságokat mérnek, ha nem is mindig szalaggal és lézerrel(vagy ugyebár cine RT, cine tape), de főleg ilyen nagylátószögű optikáknál muszáj, ahol minden élesnek tűnik monitoron és a focus asisstok elvéreznek.
A neonos jelenséget még mindig nem értem, mi villog, mi köze az optikához? Az inkább flicker lesz, nem optikai dolog. -
juliensorel
őstag
válasz
Stauffenberg #40452 üzenetére
Ja akkor valszeg a Szilas beteg volt vagy ilyesmi abban az időszakban, mivel mondom minden boltból hozzá viszik a mozifilmet.
*(úgy tudom ő az egyetlen aki nagy tételben hív C41-el ) - értelemszerűen ecn-2-re gondoltam csak eltévesztettem -
juliensorel
őstag
válasz
Stauffenberg #40447 üzenetére
Én a Strucc Fotónál veszem 2 éve a Budachrome által kazettázott verziókat, és ott adom le hívásra is, 1 hét alatt meg van mindig. Péntekenként elviszi Szilas Szilárd és kövi hétre hozza az előhívottakat vissza a boltba. (úgy tudom ő az egyetlen aki nagy tételben hív C41-el, minden fotós boltból hozzá viszik a leadott mozifilmet, sőt super 8at és 16mm-t is hív akár reklámoknak is. Ez persze lehet változott az utóbbi években és a café analog máshogy oldja meg, ennyire nem vagyok benne a közegben)
gorgo
Én most az új fuji RF kapcsán tévedtem ebbe a topikba, eddig eszembe se jutott, hogy rákeresseka ph! nekem inkább gaming meg pc-s fórum szinten volt jelen mindig is
Amúgy 4 éve vettem egy xt-2-őt, az meg volt egy évig 3 optikával, aztán 3 éve váltottam x100f-re, én csak ilyen hobby fotós vagyok annyira nem követem napi szinten az ilyen fotós tech tartalmakat. -
juliensorel
őstag
válasz
Stauffenberg #40445 üzenetére
Nem minden esetben jelentkezik a klasszikus halation azért.
Ez mind 500T:
-
juliensorel
őstag
válasz
Mr.Csizmás #40441 üzenetére
Pont lemaradt a hsz-emből, hogy milyen analóg gépet használsz amúgy, de látom tárgytalan
Én egyébként a fuji film szimeket sosem azért szerettem mert olyan mintha analóg lenne néha, hanem a fujik color science miatt.
Mivel én analóggal kezdtem és a digire átállás mellett (óta) is szinte végig fotóztam filmre, mai napig (persze volt pár év kihagyás amikor annyira nem izgatott, de mindig volt valami analóg gépem, nikon F100 kb 13 éve meg van), szóval ezt az igényemet inkább valódi nyersanyaggal elégítem ki. -
juliensorel
őstag
válasz
Mr.Csizmás #40434 üzenetére
500T, 250D itt is akad de, hogy ON is legyen sokszor egyszerre használom a két gépet ugyanott, ha olyanom van
(Fuji X100F / Konica Hexar RF)
Íme néhány példa, nyilván a fujinál ilyen-olyan film sim-ek váltakoznak.
(minden kép sooc)
X100F
250D
X100F250D
X100F
250D
X100F (+Tiffen blue streak filter
)
500T
X100F
500T
X100F
500T
-
juliensorel
őstag
válasz
Stauffenberg #40340 üzenetére
Mondhatni minden tényszerű és számszerűsített állításod igaz, ettől függetlenül valszeg máshogy látjuk azt, hogy manapság hogyan állnak hozzá az ilyen technikákhoz az átlag fogyasztók és milyen gondolkodás mentén kritizálnak egy-egy terméket. Én azt gondolom, hogy a Fujinál nem idióta mérnökök dolgoznak, és meg van az oka annak, hogy ez miért lett "csak" f4-es optika, és sajnos nem tudom jó szemmel nézni John Smith facebook felhasználókat, akik annyit tudnak odaböfögni egy cikk alá, hogy "only f4?...shit". És ennek kapcsán vontam egy párhuzamot, miszerint néhány évtizede ez trend az átlag/amatőr user fejekben, hogy vannak a hulladék 3.5-5.6-os kitobik, meg az 50 1.8 amivel a faszagyerek művészfotókat tudja készíteni.
Miközben a valóság az, hogy kb a létező összes drága és valóban jó optikának van egy sweet spot-ja iris tekintetében és az soha nem a teljes nyílás. Nyilván ha mondjuk egy 1.4-es üvegnél f2 a sweet spot, akkor az még mindig jobb 2 blendével mint az ami f4-ről indul eleve, de itt arra próbálok utalni, hogy a túl kicsi mélységélesség a legtöbb optika esetében nem szép.
Tudom, hogy ezek sarkított példák jó adag előítélettel, de én így tekintek ezekre, ez van, ilyen degradáló az attitűdöm. (egyébként nem szoktam kommentálni ezeket semmilyen közösségi fórumon, read onlyként vagyok jelen ezekben a csoportokban, csak a ph-t használom, szóval nyugi nem szoktam leállni vitatkozni senkivel meg a lelkükbe tiporni)
Számomra ami érdekesebb mint az f4-es optika és nem tudtam, az az amit gorgo írt:
"GFX: 102mpx/3,76um
APS-C: 26mpx/3,76um
Egy pixre jutó fény u.annyi. "Egy szó mint száz, mind tisztában vagyunk vele (remélem!), hogy valójában nem attól lesz jó vagy rossz egy fotó/mozgókép, hogy milyen géppel és optikával készült
-
juliensorel
őstag
válasz
Stauffenberg #40334 üzenetére
Vegyuk ugy, hogy ez az egesz kifejezetten ennek a medium format fuji optikanak a vedelmeben szolt, hogy sztem legyen eleg az f4.
Te lehet, hogy pontosan tudod a szorzokat mert te szakember vagy de aki felroja gyengesegkent egy medium format optika eseteben azt, hogy “csak” f4 az hidd el egyaltalan nincs tisztaban a temaval.
Tovabba pontositok lehet felreertheto volt. Termeszetesen nem a nagy fenyeros optikakkal van baj, vagy azok hasznalataval(sőt!) hanem azzal, hogy az amatorok meg az onjelolt de eszetlen “alkotok” ha kell, ha nem teljes nyilason hasznaljak ezeket, mert van egy ilyen divat par evtizede, meg ez a felfogas, hogy ami f4 et tud csak az biztos valami szar gagyi.
Hoytema szintjen fel sem merul az, hogy nem tudatosan valaszt rekeszt az adott planhoz vagy jelenethez, erre irtam, hogy profik szintjen ez nem tema, de az ilyen netes fotos kommentszekciokban ez a szinvonal, hogy fikazzak az f4-et, mikozben azt se tudja mi a kulonbseg a medium meg egy 35mm szemzor kozott pl.
Ja, hat igen az Oppenheimer (egy full egyedi macro optikan kivul) kizarolag egy 50 es egy 80mm-es Pana 65 optikaval forgott amiknek a teljes nyilasa T2.8, de elvileg a Hoytema atalakitatta ezeket jobb fenyerosre, en is olvastam ezt anno, de volt is boven soft meg eletlen a filmben…ettol fuggetlenul megneznem a film camera riportjat, mert az esetek tobbsegeben biztos, hogy inkabb T4 korul vagy afelett mentek. Amugy imaxen is T2.8 az mar rommá mossa a hatteret nem kell ahhoz 1.4, ott inkabb bizonyos jelenetekben elore tervezett keves feny miatt kellett. -
juliensorel
őstag
Mióta hiba egy középformátumú optika esetében az F4?! Akárhány cikket néztem meg ma erről a gépről, minden kommentszekcióban jelen van ez a tipikusan amatőr, hozzá nem értő kritika. A DOF teljesen más egy medium format film/szenzor esetében mint 35mm-en vagy apsc-n stb...
Ez az egész "high speed" mánia az elmúlt évtizedekben egy rosszul értelmezett és ész nélkül használt divatként terjedt el mind a fotózásban mind a mozgókép világában. A mélységélességet tudatosan kell használni, hiába a rengeteg 1.4-es, 1.2-es stb. optika, wide open-en olyan kicsi a mélységélességük, hogy az a legtöbb témához használhatatlan, viszont van amikor tudatosan választanak ilyen rekeszt és olyankor, de csakis olyankor van értelme.
Csak, hogy egy neves példát is említsek, Zsigmond Vilmos az összes filmjét T4 és T5.6 között operálta, egy régi Filmvilág-os interjúban beszélt erről, amikor a high speed optikákról kérdezték...Sztem ha neki elég volt a 4-5.6-os blende akkor #youtuberhülyegyerek02-nek meg #hipszterfujifotósvagyok05-nek miert is nem elég az F4-es optika, ráadásul MEDIUM formaton?! És nyilván ez csak egy kiragadott példa, professzionális szinten ez nem is téma vagy kérdés.
Persze egy jelenetet rendesen bevilágítani az nagyon drága, így jött divatba a low budget filmezében is ez a teljes nyílás mánia.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Videós, mozgóképes topik
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Hobby rádiós topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Parci: Ég veled, KEndre! :(
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- DELL Thunderbolt Dock - WD19TB modul 02HV8N (ELKELT)
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Külföldi csomagszállítás Packeta csomagpontokon keresztül!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest