Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LordX

    veterán

    válasz Kiralybali #52 üzenetére

    Gyakorlatilag a DV szabvány verziói. A kettő jobb :) Hacsak nem találkozol olyan progival, ami nem tudja a type2-t megnyitni (valószínűtlen..), akkor legyen az :)

  • LordX

    veterán

    válasz Kiralybali #50 üzenetére

    Bitrate modulation: ez valami olyasmi cucc, hogy mennyire ugrálhat a bitráta - ha hirtelen kis komplexitású képről nagy komplexitású képre vált a videó (nagy mozgás), mennyire ugorjon a bitráta is utána. Ha nagyon mozgalmas a tömörített videó, akkor high felé told egy picit, ha nincs sok mozgás általában, akkor a low felé. De én ezt nem szoktam piszkálni, jó az középen is, és minden videóhoz kisakkozni, hogy mi a jó beállítás felér egy rémálommal.. Szívjon vele az, aki akar..

    Source pre-processing: ha zajos a videó, akkor zajszűrő filtereket rakjon-e be a kódolás előtt. A kódek filterei szerintem nem olyan jó minőségűek, ha Gordian Knot-ot használsz, akkor inkább azokat a szűrőket használd, amit az felajánl, simán csak VirtualDub(Mod)-ot használva is van egykét zajszűrő, bár azok használata közel pilótavizsgás. Ha nincs zajszűrés a kódolás előtt, és zajos a videó és alacsony (<1200-1500) a bitráta, akkor próbálgasd meg, mit eredményez (kísérletezni kell vele, annyira nem egyértelmű, milyen eredménye van)

    Psyhovisual: az emberi látást vegye figyelembe: amit nem fogsz látni a mozgóképben, azt dobja ki, és a megtakarított biteket máshol használja fel. High-ra szerintem nem érdemes rakni (azért próbáld ki..), de a low ajánlott. Viszont vigyázat: ha lepauzálod a videót, rosszabb lesz tőle az állókékép minősége, de a mozgókép az jobb lesz. Egyébként ezért hülyeségnek tartom képkockák alapján össehasonlítani videokódekeket.. Csak mozgókép alapján szabad

    Interlancing: soha ne de-interlance-olj a DivX-el! Nagyon szar a deinterlance szűrője. Egyébként legyen olyan, ami a forrásod (ha persze tömörítés előtt külső szűrővel de-interlance-ot csinálsz, akkor legyen progresszív)

    Quantization type: milyen quantizer mátrixot használjon (Xvid-nél is van ilyen beállítás - csak ott saját mátrixot is lehet csinálni). Az MPEG2 és H263-as szabványok szerinti mátrixot használja-e. A H.263 Szabvány újabb, szerintem jobb képet ad.

    Egyébként rakd fel a DivX Fusion-t (=5.3 beta), jóval jobb minőségű, mint az eddigiek: labs.divx.com

    DV az olyan 720x576 képpont, interlaced, ezt vedd figyelembe. Azt mondják, hogy olyan 0,2 bit / pixel / FPS körül jó a minőség, de ha nem egy célméretre kódolsz, kódolj ''single-pass quality-based'' üzemmódban, és a Q az legyen 2-3 körüli.

    [Szerkesztve]

  • LordX

    veterán

    válasz Kiralybali #42 üzenetére

    AS@L5 : azt mondja meg, hogy melyik MPEG4 profilt és szintet használja. AS@L5 a legjobb, amit az Xvid támogat. A profil az legyen AS, mert ott van a kódeknek a legtöbb eszköze (pontosabban vannak már magasabb szintek is, de azt az Xvid nem tudja), a szint (L5) az igazából mindegy, az csak egy javaslatot ad a felbontásra, FPS-re, de nem befolyásol semmit a kódolásban.

    Full quality first pass: alapból Q=2 kvantálással csinálja az első menetet az Xvid, ennek bepipálásakor Q=1 lesz. Túl sok értelme nincs, úgyis a 2. menet eredményezi a végső videót, viszont lassít.

    Motion search pecision ls VHQ mode: mindkettő a mozgásbecslés pontosságát (illetve kicsit mást, de ebbe most ne menjünk bele) befolyásolja. Magasabb beállítás: lasabb kódolás, de a mozgást jobban tudja követni ekkor - így kisebb a fájl és/vagy jobb a minőség.

    croma motion: a színinformációt is használja-e a mozgás detektáláshoz. Lassítja a kódolást, de (főleg rajzfilmek, renderek esetén) javítja a minőséget.

    Turbo: fogalmam sincs :) vmi egyszerüsítés a mozgásbecslésben, nem tudom pontosan mi..

    Frame drop ratio: ha le van maradva, akkor dobjon-e el képkockát, és ha igen, mennyit. Ha nem realtime kódolsz (pl. analóg forrásból veszel), akkor legyen 0.

    Max I-frame interval: milyen messze legyenek maximum egymástól a kulcs-képkockák. Ezeket minden más nélkül lehet dekódolni. Régebbi lejátszók (és talán asztaliak, de ezek közül is az újak már tuti nem..) csak ezekhez tudtak tekerni gyorstekeréskor. Minnél nagyobb, annál kisebb tud lenni a fájl de érzékenyebb is lesz a hibákra. 300 (ami 12s) egy jó beállítás..

    min/max I/P/B quantizer: adott típusú képkockákra milyen kvantálást használhat. Ne állítsd át, és akkor nem korlátozod a kódeket a lehetőségeiben. (Egyébként minnél kisebb a kvantizer egy képkockán, elvileg annál jobb a minősége)

    Trellis: a kvantálási algoritmusban egy javítás, jobb minőséget eredményez (bár nem tudom pontosan, mit csinál)

  • corlagon

    senior tag

    válasz Kiralybali #42 üzenetére

    Ezek a finomhangolásra szolgáló lehetőségek. Jótanács: hagyd őket alapbeállításban. Ha akarod, én leírom mindet, de hidd el, az alapértékektől csak akkor érdemes eltérni, ha tudod, mire szolgálnak. A speckó funkcióknak, pl. chroma motion amúgy is kicsi a hatásuk a végeredményre.

    Ami fontos: 2-pass-nál ne legyen a ''discard 1st pass'' beikszelve, mert így törli a codec, pedig az majd kell a 2. lépcsőhöz!

    A divx5-ből van shareware verzió, az asszem nem időkorlátos.

  • corlagon

    senior tag

    válasz Kiralybali #41 üzenetére

    Az xvid-et az asztali lejátszóknak gyanúgy vinniük kell elméletileg mint a divx5-öt.

    A beállításoknál a lényeg a bitráta (1.pont), meg dvx5-nél a kódolás sebessége (2. pont, a leglassabbra állítsd). A többinek a doom.org-on vagy doom9.hu-n utánaolvashatsz, de nyugodtam hagyd az alapbeállításon mindet, jó az úgy.

    A 2-pass (ez tényleg 2 db lépcső, 1.pass és 2. pass!) és 1-pass kódolás kb. ugyanakkora méretet eredményez (jó esetben), csak az 1-pass-nál bitrátát adsz meg, a 2 pass-nál meg a végső méretet.

  • corlagon

    senior tag

    válasz Kiralybali #26 üzenetére

    1. codecek
    Mindenféle MJPEG tömörítés (mpeg1 -> pl. video CD, mpeg2 -> pl. svcd, mpeg3 ->mp3, mpeg4 -> pl. összes divx és xvid; de még a jpeg képformátum is) veszteséges. A tömörítés mértékét (ezzel a veszteséget is) te választod meg. Így pl. high quality -> kisebb tömörítés, jobb minőség, de nagyobb file. Medium quality -> erősebb tömörítés, rosszabb minőség, de kisebb file stb. A ''quality'' lényegében egy átlagos hang- és kép-bitráta (+ pár minőségjavító funkció) megfelelője.

    2. VDub és VDubMod
    A VirtualDubMod egy módosított (nemhivatalos) VDub változat, a GordianKnot rippelő & kódoló programcsomaghoz fejlesztik. Ugyanazt tudja, én azért írtam a VDub 1.6.2-t, mert a Win Media Maker által készített DV-avi type 2 csak ezzel kezelhető normálisan (VDubMod-nál probléma lesz a hangsávval).

    3. xvid-mp3 (vagy akármilyen) codec páros
    Persze hogy megadható! VDub-ba betöltöd a fájlt (file/open video file), beállítod a hang tömörítését, azaz kiválasztod a codecet (audio/full processing mode, audio/compression, azon belül pl. mpeg layer 3-ból a neked szimpatikus), utána a kép kódolást is (video/full p.m., video/compression, mondjuk divx 5.2.1, configure). Itt vagy minőséget, vagy bitrátát kell választani (legyen mondjuk 1-pass mód, 1500 kbps). Utána f7, és mehet a kódolás a beállított paraméterekkel.
    Millió-egy finomhangolása van a VDub-nak (filterek, deinterlacing, többmenetes kódolás stb.), ez csak a legegyszerűbb példa.

    3. Ha jól értem, akkor átszedem valamivel a kamerából a cuccot DV avi formátumba, majd valahogy (még nem tudom hogy) ráengedem ezt a VirtualDub-ot, ami szépen összetömöríti nekem

    - Windows Media makert elindítod, dv-avi formátumot választod (nem a wmv-t!) és szépen átmásolod a szalagot vagy a kívánt részleteit vinyóra.
    - Megnyitod a fájlt a VDub-bal, és innen lásd 3. pont.

  • corlagon

    senior tag

    válasz Kiralybali #22 üzenetére

    Jól sejted! Írom a választ, csak előbb tápolok.

    Na tehát:

    Kaptam karácsonyra egy Panasonic NV-GS11EG típusjelű DV mini kamerát.
    A hozzá adott USB kábellel és software-el csak állóképeket tudtam leszedni a számítógépemre.


    A legtöbb kamera Firewire (jobbanmondva IEEE 139valahány) porton visz át mozgóképet, USB-n nem.

    Némi görcsölés után beszereztem egy firewire kábelt és Windows Media maker segítségével már le is tudtam szedni a felvett anyagokat DV avi formátumba. Ezek mérete azonban mellbevágó.

    A Media Maker alapból tömörítetlen DV-AVI-t (abból is asszem 2-es fajtát) hoz létre a vinyódon, vagyis egyszerűen átmásolja szalagról. Lehet tömöríteni is, a MM wmv-t is gyárt elég egyszerűen, de én hanyagolnám, a divx avi jobb.

    Az alaplaphoz kaptam egy WIN DVD Creator Platinum 2 software-t. Azzal még nem próbáltam ki a letöltést a kameráról, de gondolom az is kb hasonló méretű avi-t produkálna. /Azért gondolom ezt, mert ezzel a progival összevágott filmecske is olyan hosszú, mint a movie maker-rel összebarkácsolt./

    Ha nincs tömörítés, pont ugyanolyan hosszú lesz.

    Ez után találtam egy számítógépes újság CD-jén egy Dr Divx progit (15 napos verziót), amivel sikerült összetömöríteni az avi-kat, és még a képminőség sem romlott.

    Sosem használtam Dr.Divx-et, de mivel az is veszteséges tömörítés (bár persze maga a DV is az), romlik a minőség, de persze te választod meg, mennyire.

    - Van-e ebből a Dr Divx csodából valahol ingyenes verzió?

    - Van-e esetleg más olyan ingyenes progi, ami kezelésében hasonlóan egyszerű, és divx, vagy xvid formátumba tömöríti a DV avi-kat?


    Tisztázzuk: a divx és xvid az codec, az .avi az formátum (kép és hang együtt). A Divx 5.2.x kereskedelmi codec, de van ingyenes (majdnem full) verziója, az Xvid 1.0.x ingyenes és kb. ugyanazt tudja. ''Keret''programnak (amin keresztül a codeceket használod, azaz tömörítesz) jó az ingyenes, félmegás VirtualDub. 1.6.2 a legújabb, ez már kezeli a DV-AVI type 2-t.

    - DV avi-t milyen más formátumba érdemes még tömöríteni, milyen ingyenes progival?

    Lásd előző pont, én a xvid (kép) és mp3 (hang) kombinációt szeretem.

    Húh ez jó zavaros lett, meg hosszú (éhes vagyok :) ), ajánlom a köv. alapvető linket:
    Bővebben: link

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés