- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Google Pixel topik
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- Magisk
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Mobilarena
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ACE-
addikt
Egyszerű a képlet, a főkártyád napi limitját akkora összegre állítsd, aminél többet nem szoktál kártyás fizetésre használni. Ez gondolom a család megtakarításának jelentősen kisebb összege. Bármi gond van max. a limit erejéig tudnak vele visszaélni. És ha ez a limit olyan 100ezer környékén van, akkor a bank az esetleges visszaéléseknél jóvá is írja neked a visszaélés összegét. Ugyanakkor pedig ha mégis többért vásárolnál, akkor ideiglenesen meg tudod emelni a legtöbb bankban a limitet. Ennél biztosabb módszer nincs. És ezért válik semlegessé az hogy az elsődleges kártyádat, vagy virtuálist használsz...
-
emeritus
tag
-
gzbotii
nagyúr
"Más cégnél (Revolut) ugye előfordult, hogy zároltak számlákat és napokig, hetekig nem lehetett hozzáférni."
Revolutnál is az oda feltöltött, a Revolut "számlán" lévő összeget zárolták, adategyeztetésig - hogy zárolná a Curve a te CIB banknál lévő folyószámládat?Curvere nem töltesz pénzt.
-
gzbotii
nagyúr
Curvenek leginkább az a lényege, hogy kiváltja a többi kártyádat, hogy ne legyen a pénztárcádban 5-6 kártya is. Most kicsit kezdtek eltolódni másik irányba, a virtuális kártya+mobilfizetés, de a lényeg továbbra is maradt.
Még a Wirecardos időben példa kettős terhelésre, de ezt 1-2 napon belül megoldották. Nekem sose volt ilyen, jelzem. És utóbbi időben nem is panaszkodott senki hasonlóra.
Lassan két éve használom, nem volt gond eddig. Kétlem, hogy lenne is a jövőben.+azzal is promózzák magukat, hogy ők egy extra security layer a vásárlónak: Is Curve safe?, What is Curve Customer Protection?, What is a Dispute/Chargeback?
-
emeritus
tag
Attól tartok, hogy senki nem tud erre a kérdésre hiteles választ adni, azaz nem tudjuk átvállalni a döntésed felelősségét még részben sem. A netes felületeken én prepaid kártyát használok és nem vitatom, hogy ez túlzott, mi több, felesleges óvatosság. Mások másképp láthatják...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Xbox Ultimate előfizetések
- Vállalom telefonok,tabletek javítását ,(szoftveres hibát is,frp lock-ot is)márkától fügetlenűl
- Csere-Beszámítás! Ajándék ROG Táska! Asus Rog Ally Z1 Extreme RC71L - 512GB SSD + 16GB LPDDR5
- Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 x HDMI (120Hz)
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3020, 91% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest