Hirdetés
- Xiaomi Mi 9 - egy híján
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Honor X8c - nem csap nagy cécót
- Vékony készülékházba nem fér a SIM-kártya?
Új hozzászólás Aktív témák
-
paljani
aktív tag
Értem. Szóval ugyan TE - a hivatkozott időtartamban - genenént váltottál (meg még sokan) és később meg már nem ez nem azt támasztja alá amit ÉN állítok, hogy a 2000-es évek elején (legyen 2000-2010) gyakrabban kellett váltani és később már nem kellett olyan gyakran (és mit ad Isten te se váltottál később olyan gyakran) hanem… őőő… mit is?!?
Dehogynem kellett*.10 év alatt kint volt 4 directx főverzió (most lassan 10 éves a 12-es…) a memória genenként duplázódott (32 MB-tól eljutottunk a Gigabájtig) nemritkán a teljesítmény is. A kártyák fizikailag is gyakrabban haltak (ezt nem tudom statisztikával alátámasztani de erős személyes és környezeti tapasztalatok mondatják velem) és még az AGP-t is lecseréltük. Mozgalmas időszak volt.
*szigorúan véve nem kellett. Lehetett passziánszozni is egy 5-6 éves kártyával de a legújabb játékokkal bizonyosan nem lehetett játszani. Ha más nem az aktuális directx támogatás hiánya vitte a sírba ezeket. -
paljani
aktív tag
válasz
Héraklész #420 üzenetére
Nem tudok mediánt adni mert az hivatalosan nem mérték anno (átlag vagy reálkereset) és most se tudok róla, hogy mérnék.
Szóval:
Radeon 9800 Pro (nem az XT azaz a csúcs) - 2003 - átlagbér 137K/88K, a kártya ára 75 ezer (0.54 havi bruttóbér / 0.85 havi nettóbér)
RTX 4080 (nem a 4090 azaz a csúcs) - 2024 - átlagbér 627K/ 432K, a kártya ára ~530 ezer. (0.84 havi bruttóbér / 1.22 havi nettóbér)Tehát 2003-ban 19 munkanapot kellett dolgozni egy 9800 Pro kártyáért 2024-ben pedig 27 munkanapot (22 munkanapos hónapot alapul véve, nettóban számolva). Továbbá látható, hogy az adó és járulékterhekben nincs számottevő különbség (~35.7% vs ~33%). Mindent felfele kerekítettem.
(Továbbra is tartom, hogy sokkal gyakrabban “kellett” cserélni anno mint most. El se indultak az új játékok egy 5 éves kártyán ma ilyen gond - szerencsére - már nincs. Egy majd 4+ éves 3080-on lazán fut ma is minden új játék, sőt!) -
paljani
aktív tag
válasz
Dragon3000 #416 üzenetére
Aki a 2003-as árakat sírja vissza (amikor az adott GPU árát 1-2 évente kellett kifizetni annyira ocsmány mód gyorsan avultak ezek vs. most egy 4080 ami alaphangon 5 évig kártya) az bizony biztosan 25 év feletti és picit almát a körtével hasonlítja.
Anno sokkal többet költöttem GPU-kra mint most, holott összegszerűen pont ennek az ellenkezője igaz. -
paljani
aktív tag
válasz
Dragon3000 #414 üzenetére
Kivéve ha 25 év alatt vagy mert akkor meg sokkal jobb a helyzet most mint akkor. Ebbe nem akartam belemenni, bruttó oszt’ kész.
-
paljani
aktív tag
-
paljani
aktív tag
Valahol olvastam, hogy lassan most már tényleg jönnek az MCM-ek, mert olcsóbb több kicsi (?) chipet hibátlanul legyártani aztán összeragasztani mint egy hatalmas monolitikust. Az AMD AI gyorsítója már most is MCM csak egyelőre drága a technológia a konzumer piacra (valamelyik fejesük szerint).
Nem lennék (nagyon) meglepve, ha az RDNA4-ből egyszer csak kiesne egy 9090XT amin két összedrótozott, leszedált Navi 48 figyel.
-
paljani
aktív tag
válasz
Dragon3000 #272 üzenetére
Akkor vegyük fel azt is a hitvány generációs frissitések listájára. Ettől még ez a GTX 480-580 nem lesz kevésbé hitvány.
(Van annak egy diszkrét bája, hogy azon merengünk egy új generáció bemutatása előtt, hogy mik voltak a leghitványabb váltások és ez az új vajon felér-e majd hozzájuk).
-
paljani
aktív tag
Érdemes eldönteni, hogy
- most a fejlesztőkön kéred számon, hogy miért nem fejlesztenek újdonságokat a játékaikba
- most az nvidián kéred számon, hogy az új kártyáik miért nem fejlesztenek újdonságokat a fejlesztők játékaibaA fejlesztő bármit be tud tenni a játékába szoftveresen, nem kell hozzá hardveres támogatás és főleg nem kell hozzá GPU támogatás. Ez utóbi opcionális.
Továbbra sem nem értem miért a GPU-n (gyártóján) kéred számon ami nem az ő dolga…
-
paljani
aktív tag
Sőt a tranzisztorszám még csökkent is (3.3%-al). A feldolgozók meg növekedtek 6.6%-al. Tehát illett volna odaírnom, hogy “kvázi” nem növekedtek.
Tehát mi a következtetés? Big success? Lószart… hitvány generációs update volt még annyi sem mint most a Superekkel amik ráadásul “ráncfelvarrások” nem full generációs update-ek. Ezt állítottam és tartom is magam hozzá.
-
paljani
aktív tag
válasz
Dragon3000 #230 üzenetére
A 20W fogyasztás előny az 250W-ra vetítve 8%, gyártástechnológia azonos, tranzisztorszám azonos stb. A leghitványabb generációváltás ever. Igaza van a kollégának, hogy valahogy az 5XXX(X) valahogy nem erőssége a zöldeknek.
-
paljani
aktív tag
válasz
Dragon3000 #224 üzenetére
A fogyasztási kvázi ugyanannyi volt (GTX480 -250W GTX 580 -244W) , a hűtőket cserélték jobbra. Nade akkor most neked nagy succes? Ugyehogyugye…
-
paljani
aktív tag
válasz
Dragon3000 #221 üzenetére
Dehogynem volt, majdnem ugyanaz a Fermi volt benne mint előzőben (GTX 4XX) sikerült is egy masszív huszonpár százalékot előrelépnie teljesítményben, mást meg semmit se tudott. Egy sima ráncfelvarrás volt, annak is hitvány.
-
paljani
aktív tag
Én úgy vagyok ezzel az új FG-vel, hogy ha egységnyi idő alatt nem 1 hanem 3 új framet generál, akkor igazából nem a natívhoz kell(ene) hasonlítani hanem a “sima” FG-hez hiszen pontosan ugyanazok a hátrányai de lehetnek előnyei is: pl. Eddig ha a sima FG-nek el kellett dobni a framet akkor kvázi lefeleződött (natív + generált) az fps ezzel az újjal meg lehet hogy a generált 3-ból csak 1-et kell dobnia (natív + 2 generált) és marad az fps 3/4 része.
De nemnagyon értek hozzá, valaki elmagyarázhatná, hogy jól gondolom-e. -
-
paljani
aktív tag
Oké, köszi! Már öreg vagyok, kompetitív meg sosem voltam (mínusz Quake3, Unreal 20éve) szóva az input lag fel sem tűnik, ha van. Pontosabban ha nem ingadozik akkor nem tűnik fe, hanem megszokom, hogy “az irányítás” ilyen. Valószínűleg azért is nem tűnik fel ha konstans nő egy adott szintre és ott beáll (FG ON/OFF).
-
paljani
aktív tag
válasz
adamssss #162 üzenetére
Én leginkább single player gémekkel tolom, a DLSS Quality módban egy LG B3- on G-Sync ON (max 120 FPS) egy 4070TiS-el. FG-t hol bekapcsolom hol nem (általában nem kell). Itt van mellette a PS5 is. Egyrészt a grafika ég és föld másrészt meg nagyon ritkán lehet észrevenni ezeket az apró hibákat, hogy pl. egy kis árnyékocska rezeg egy pillanatra valahol. Intenzív hentelésnél (Diablo4, Space Marine 2) meg semennyire. Bátran megveheted, ha csak ez tart(ana) vissza. Az FG se problémás (nekem), nem is tudom, hogy mi lehetne vele a baj.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az RTX 50-es sorozat asztali és mobil szintre is érkezik idén.
- Építő/felújító topik
- Xiaomi Mi 9 - egy híján
- NBA és kosárlabda topic
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- AliExpress tapasztalatok
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- LED világítás a lakásban
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- MSI RTX 4090 SUPRIM - 2.5 ÉV Garanciával!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF GAMING RTX 4090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! nVidia Founders RTX 3090 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! nVidia Quadro P4000 8GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Videokártyát, videokártyákat keresek, vennék!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest