Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
válasz
frankstork #22086 üzenetére
Ezt használom fotók utómunkázására - az átlag DeltaE-je 0.3: meg vagyok elégedve vele. 45 körül ér használtan tekintve, hogy ~2-3 éve tele volt vele a használt piac, mert Németországból hoztak egy refurbished szállítmányt 1 év garanciával. Arról lehet őket megismerni, hogy ezüst színű a kávájuk, a más forrásból származóknak meg fekete (mint pl. az enyém is, én régebben vettem - mármint konkrétan az enyém nem eladó, csak a modell ajánlott).
-
*Ropi*
félisten
válasz
KelemenUhr #22041 üzenetére
Volt. Jobb esetben csak nem hozza le a koszt.
-
*Ropi*
félisten
válasz
KelemenUhr #22039 üzenetére
Pl. nem sérti fel a frontlencsédet és nem foltosítja a bevonatát.
-
*Ropi*
félisten
válasz
mouser1 #22006 üzenetére
Itt már leírtam régebben. Meg van még a Práter...
-
*Ropi*
félisten
válasz
DonRazzino #21971 üzenetére
Itthon vettem egy ismerőstől, mert előtte vagy egy évig vadásztam de fehér holló kategória.
-
*Ropi*
félisten
válasz
_seth_ #21959 üzenetére
Better Beamer a becsületes neve (van nekem) és atomvillanás fényt ad az 580EX II-vel - konkrétan tilos belenézni mert időleges látáskárosodást okozhat.
-
*Ropi*
félisten
Az, hogy a telefon fénymérését elhúzta a nadrág sötétje, így a csillagos egekig feltekerte a kép világosságát (felülexpózta, plusz még a fehéregyensúly sem stimmel: kicsit zöldbe húz).
Tipikus példa erre a szürke szín: túlexpóval akár fehéret, alulexpóval akár feketét is lehet csinálni belőle.
-
*Ropi*
félisten
válasz
jjeahh #21849 üzenetére
A Haida ND1000 is elég korrekt és árban nem Hoya.
Van a "Párizsi blendesor", ami a mértani sorozat (1.4142x):
1 - 1.4 - 2 - 2.8 - 4 - 5.6 - 8 - 11 - 16 - 22 - 32 - 45 - 64 - 90,és van a "Berlini blendesor" (a klasszikus):
1.6 - 2.2 - 3.2 - 4.5 - 6.3 - 9 - 12.5 - 18 - 25 - 36 - 50. -
*Ropi*
félisten
válasz
szmayer1 #21827 üzenetére
Igen.
Ezért csalókák azok a weboldalak ahol leméretezik a képeket, mert akkorában eltűnik a zaj nagy része, így vállalhatóvá válnak az egyébként kukára esélyes képek is. FHD méretben azért már rendesen látszik az élességen, hogy helyén van-e a fókusz, meg mennyire zajos, stb...
-
*Ropi*
félisten
válasz
szmayer1 #21816 üzenetére
Gondold végig logikusan: kevesebb pixel kevesebb részletet rögzít - itt már eleve bukott a történet.
Az meg egy másik kérdés, hogy nagy kép leméretezésénél milyen algoritmussal méretez le az ember, hogy kedve szerint élesítse.
De még akkor is több részleted lesz egy több MP-es szenzorról leméretezett képen, mint ha eleve a kisebb kimeneti méreten lőtted volna meg (feltételezve, hogy jó minőségű szenzorokról beszélünk).
-
*Ropi*
félisten
válasz
szenesember #21744 üzenetére
A fotós kollégák tapasztalatai nálam csapódnak le: sok légy nem téved.
(A második bekezdés közepétől.)
A másik nagyon gagyi a Silicon Power régi (piros-arany) sorozatai (az újabb (fehér-kék-rózsaszín már jobb egy fokkal, de az sem 100%).
-
*Ropi*
félisten
válasz
AMD Power #21737 üzenetére
Futkorászó gyerkőcköz beltérben nem elég, ha gyors záridőt tud a gép, mert a hozzá szükséges fénymennyiséget is el kell érni valahogy: pl. natívan egy fényerős objektívvel, vagy "ISO-mból" (3200+ ISO érzékenységgel). Innentől meg már inkább 100k környékéről indul a történet, valami MILC - m4/3 formájában.
(#21736) Fandango: A Transcend nem nagyon, a Kingston meg nagyon nem ajánlott (egyébként egyetértek)!
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz
jani_gy_22 #21695 üzenetére
Ha tud videó közben is fókuszálni, akkor menet közben átfókuszálsz a háttérre (vagy ahova akarsz). Ha nem tudja akkor nem fog menni.
-
*Ropi*
félisten
válasz
buci30 #21653 üzenetére
Arra figyelj, hogy amíg le nem fordul a látása (kb. 2+ hónapos koráig, előtte ugye fejjel lefelé lát) ne vakuzd direktben! Ha vakuznád is csak úgy tedd, hogy legyen valami folyamatos fényforrás, ami nagy fényerővel világít (Pl. napfény erejű - az asztali lámpa vagy csillár nem elég!) és mellé csak kicsit deríts: így a pupillájának nem kell akkora fényerőváltozásra hirtelen összeugrania.
-
*Ropi*
félisten
válasz
pFEFErohni #21643 üzenetére
De aztán ne csodálkozz, ha valami túlszaturált "eyecandy"-t kapsz eredményként!
-
*Ropi*
félisten
válasz
pFEFErohni #21638 üzenetére
Ja igen: azt kifelejtettem, hogy a TV-kben vannak olyan, (részben) kikapcsolhatatlan képjavító funkciók, amik problémássá teszik a normális képszerkesztést. Pl.: dinamikus kontraszt, zónadimmelés, mozgásjavítás, stb...Csak akkor lehet TV-n normálisan képet nézni, ha ezek kikapcsolhatók (vagy alapból nincsenek benne), magyarán le van butítva egy átlag monitor szintjére.
-
*Ropi*
félisten
válasz
pFEFErohni #21628 üzenetére
Eleve nem laptopot: egyrészt mert egyetlen laptopnak sincs képkidolgozásra normálisan használható kijelzője (attól még, hogy IPS és nagy színterű, nem biztos, hogy lefedi akárcsak az sRGB színteret is, mint ahogy már kiveséztem ezt múltkor a monitorkalibrálós topicban) - tehát emiatt úgyis rendes monitorhoz kell kötnöd, másrészt meg a legerősebb laptop CPU-k teljesítményben épp', hogy elérik az asztali középkategóriát. Harmadrészt laptopban nem tudsz redundáns adatbiztonságot megvalósítani: ha meghal az SSD vagy a merevlemez nem mondhatod az ügyfélnek, hogy "c'est la vie, vis maior" - vagyis mondhatod, de az ügyvédje fog rá reagálni egy nagyon sok számjegyű számlával...
De, hogy érdemben válaszoljak is a kérdésre: erős CPU, dual LUT-os VGA (Tehát Intel HDxxxx nem játszik!), minimum 8GB RAM, 2 SSD...Az általad behatárolt árkategóriájú laptopokban nagyon kevésben van hely 2. SSD-nek, ha van is akkor csak SATA2-őn csatlakozik, így elveszted a sebességelőnyének a nagy részét. Külső meghajtóra meg nem dolgozik a Lightroom: mindenképpen fel kell másolni a gépre az anyagot.
-
*Ropi*
félisten
válasz
pruzsi #21535 üzenetére
Több Sony váznak van problémája a külső vakukkal ami abban mutatkozik meg, hogy késik a zár. Szóval elég nehéz jó vakut mondani hozzájuk: konkrétan csak a YN560 II-őt tudom, hogy biztosan működik vele (de az meg ugye manuális vaku). Az A58-on a Multi-Interface vakusaru van, amihez adapter kell ha régebbi iISO (Minolta) sarus vakut szeretnél rátenni TTL működéssel (jó megoldás lehetne, csak a vaku + adapter együttes ára már túl van a kereteden).
-
*Ropi*
félisten
válasz
Mr President #21540 üzenetére
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz
jasonka #21449 üzenetére
Inkább ne nyúlj hozzá: egyrészt olyan hajszálvékonyak azok a lamellák, hogy egy rossz mozdulattal könnyű megsértened őket, másrészt az étertől hamarabb alszol el mint, hogy meg tudnád tisztítani.
Harmadrészt ott senkit sem zavar szvsz: csak Te tudod, hogy ott van.
Egyébként miért kellett a tüköraknában nyúlkálni? Nemnyúlkapiszka! -
*Ropi*
félisten
válasz
Dyingsoul #21446 üzenetére
Elhiszem, hogy nem titkosítottak, csak rémlett egy cikk ~10 évvel ezelőttről, amikor felhördült a fotós világ azon, hogy a Nikon titkosítja a nef fájlokat, vagy legalábbis egyes részeit (meg is találtam, közben már a folytatással együtt).
"Kezdetnek azért elég ismerni a RAW fájlok felépítését: többek között van benne egy header rész, ami alapból tartalmazza a bájtsorrendet, egy fájl azonosítót és még a fő adatrész kezdetét is. Itt már alapból be lehet azonosítani azt, hogy big vagy little endient használtak a tárolásra.
Átugorva az alacsony szintű architektúrális sajátosságokat ezek után már mondhatjuk azt, hogy "trükk" az, hogy a számításait egy merész feltételezésre alapozza (ami a legtöbb esetre igaz) és Bayer szűrő esetén ismert Bayer mintákat, CYGM szűrő esetén CYGM mintákat illeszt a képre, ezzel meghatározhatja a szűrő pontos felépítését és ez után alacsony szinten feldolgozza a fájlban tárolt információkat majd megjelenítésre alkalmas formában továbbítja a felhasználó fel azaz számodra a monitorra. Ez így nagyon pontatlan megfogalmazás, de dióhéjban ennyi."
Értem mire gondolsz: gyakorlatilag a brute force szótárazós módszer átültetése.
Egyébként valami valóban van a Nikon fájlokkal, mert ugyanazon a gépen ~3x lassabban nyit meg a Lightroom egy nef-et, mint egy cr2-őt. Többszörösen teszteltük, több gépen. A cr2 fájlok egyébként relatíve jól tömörítettek, mert csak 3-4%-ot lehet rajtuk külső tömörítő programmal (7zip, ultra fokozat) faragni. Szemben mondjuk a psd-kkel vagy a bmp-kkel, amiket akár az 1/3-ukra is össze lehet nyomni. A jpg szintén rosszul tömöríthető, tehát már eleve jól van összerakva...Csak eszembe jutott, bár nem kapcsolódik szervesen a témához.
Egyébként milyen felhasználásra tervezed ezt az online alkalmazást? Masszív, kötegelt munkára combos internet kell a rawok feltöltéséhez (ugye aszinkron netkapcsolatban mindig a feltöltés húzza a rövidebbet), ami a Digi 1000-et kivéve még nem nagyon van hazánkban és az is csak kevés helyen.
(#21447) JohnyBlue: Ő már a v2-es verzió.
-
*Ropi*
félisten
válasz
estikornel #21422 üzenetére
Nem olajozni kell, hanem teflonzsírt használni.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Colonel993 #21416 üzenetére
Nekem működik, igaz Canon fájlokkal etetem és egy 3 éves vason fut...
-
*Ropi*
félisten
válasz
Colonel993 #21412 üzenetére
Hogy ez miért dupláz...?
-
*Ropi*
félisten
válasz
Colonel993 #21412 üzenetére
Lightroom.
-
*Ropi*
félisten
válasz
jjeahh #21403 üzenetére
"Image/mode rgb color-on van, ha erre gondoltál, de mostmár mindegy, megoldódott a probléma
."
Nem arra gondoltam, de az jól van beállítva.
"Az volt a gond, hogy dng-t próbáltam vele feldolgozni (bár fogalmam sincs mi a gondja vele), jpg-vel nem hisztizik, ugyanúgy néznek ki a képek a ps-ben is mint képnézegetőkben."
Az hogy rosszul van beállítva a program és importálásnál nem rendeli hozzá a megfelelő színprofilt a dng-hez. Jpg-vel azért nem hisztizik, mert az már eleve be van állítva, ráadásul nem látod az eltérést, mert a jpg 3x8 Bitjében színcsatornánként 64x kevesebb információ van mint a rawban / dng-ben.
-
*Ropi*
félisten
válasz
BigBlackDog #21402 üzenetére
Ja, ha csak az van akkor ne töröld! A lényeg, hogy a 7zip Ultrán durván tömörít.
-
*Ropi*
félisten
válasz
BigBlackDog #21400 üzenetére
Eleve nem tárolnám DNG-ben a képeket: csak egy plusz konverzió, amivel információk vesznek el. A rendes rawok is tömöríthetőek 7zip-pel (ultra fokozaton és combos gép kell hozzá) és évek múlva is olvashatóak lesznek a megfelelő programokkal, mivel a gyártói formátumoknak mindig meg lesz a támogatottsága, a keresztplatformosoknak viszont koránt sem biztos.
Nálam például egy teljes esküvői nap anyaga 80-100 GB, tömörítve 50-60 (igaz, hogy elég sok PSD is van benne).
-
*Ropi*
félisten
válasz
Akos1994 #21374 üzenetére
Képfeldolgozáshoz VA panelt vennék, mert vannak feketéi az IPS-ek tejfölösszürke masszájához képest.
Az említett Dell 2709w például S-PVA paneles. Nem tudom, milyen CRT monitorod van, de gyanítom, hogy az élettartamából adódóan a foszforréteg már elkopott benne és kontrasztdinamikája egy szál se.
Simán lehet, hogy azért nem veszed észre a változást rajta, mert együtt öregedett veled és megszoktad.
Volt kalibrálva valaha? Lehet nagy meglepetés érne, amikor mellé tennél egy mai korrektebb monitort.
LR-ban ezt nem tudod megcsinálni: csak a Library nézetet tudod másik monitorra kitenni.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Akos1994 #21372 üzenetére
Szerintem marhára lényegtelen a képaránya: az legfontosabb, hogy milyen panel van benne és az mennyire kalibrálható színhelyesre.
Nekem Dell 2709W-m van: most már 60 alatt megkapod.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Fotonhámozó #21347 üzenetére
Én azért megnézném azt a 660Ti-t a helyedben, mert emlékeim szerint minimum párban van a 750Ti-vel, de talán még el is fenekeli.
(#21350) Retro11: Nem csak a Quadro-k támogatják a 10 Bitet (csak az nV nem tud róla
): én is úgy használom a GTX460-amat.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Fotonhámozó #21343 üzenetére
Mindenképpen nVidia (az LR & PS az nV CUDA-ra van kihegyezve), pl. GTX660 minimum.
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
Nem akarok vitatkozni: konkrétan itt van előttem 3 és mindegyiknek van valami beütése (ettől függetlenül, mivel ismerem a képességeiket tudom használni őket a munkám során).
Mint említettem: vannak professzionális felhasználásra szánt megoldások amiket leginkább filmezéshez használnak és ott tökéletes bőrszínt kell visszaadni, de az nem a konzumer árkategória: egy olyan tábla 2-300.000 Ft-nál kezdődik.
Egyébként honnan tudod, hogy neki milyenje van?
-
-
*Ropi*
félisten
válasz
stereodead #21281 üzenetére
A L.E.D.-eknek sávos a spektruma, így csak nagy fényveszteséggel lehet őket fóliázni és még úgy is lesz némi zöldes / lilás beütésük. Kivéve a széles spektrumúakat (CRI >98.5), de azokat nem lesz kedved megvenni.
Egyszerűbb, ha RGB L.E.D.-es fényforrást veszel, aminek a kívánt színhője beállítható (bár az sem olcsó). Vagy alternatív megoldásként kevert fehérpontú L.E.D.-ekből összeállítani egy armatúrát, amin a fényerő arányukkal szabályozható a fehéregyensúly.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Fotonhámozó #21277 üzenetére
A kalapácsot ajánlom célszerszámként.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Fotonhámozó #21273 üzenetére
Lesz az még több is (végtelen): kezd meghalni az expógomb. Ha ügyes vagy és vannak szerszámaid szétszeded és kipucolod, vagy "B" tervként (E-Bay-ről veszel bele másikat és) kicserélteted valakivel.
-
*Ropi*
félisten
válasz
phedi77 #21259 üzenetére
"...egy alap fotóstanfolyam elvégzése után..."
Nem kötözködésből, de meddig jutottatok azon a tanfolyamon, hogy hogyan kell bekapcsolni a gépet?
Hómező esetén ~2+ Fé-el fölé kell expókorrekciózni a helyes fénymérés miatt. Más konkrét választ nem lehet adni a kérdésedre, mert nem ismerjük a felszerelésedet, sem a kép készítésének körülményeit, vagy, hogy mit szeretnél kihozni belőle.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Zoli bácsi #21257 üzenetére
A Sony mindig is híres volt az antiszabvány (saját szabvány) csatlakozóiról és bekötéseiről: gondolom most sincs ez másként.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Retro11 #21245 üzenetére
Az átlag laborok a kompaktos képminőségre vannak beállva,így a gépeiken előre beállított korrekciók is ehhez igazodnak: ha beadsz egy normális anyagot, nagyon meglepődsz a kézhezvételénél (mint ebben az esetben is).
Egy dolgot lehet tenni: ki kell kötni, hogy semmilyen képjavító (ez esetben romboló) eljárást nem alkalmazhatnak.
(#21246) Lassú Víz: "8 bit SRGB-t kértek ők, csak nem azt mondták."
Ez így van: ha egy labor nem jelzi külön, hogy Adobe RGB vagy más színterű és a 8-nál nagyobb Bitmélységű forrást is elfogad, akkor 8 Bites sRGB-ben kell küldeni.
(#21247) Retro11: Gép és gép, kezelő és kezelő közt is van különbség.
(#21242) doc: Szenzorhiba = gazdasági totálkár.
-
*Ropi*
félisten
válasz
fotobolond #21240 üzenetére
Passz, nem emlékszem...Pár hét, talán 3.
-
*Ropi*
félisten
válasz
fotobolond #21238 üzenetére
Megrendeled a neten a gyártótól (én is így vettem).
-
*Ropi*
félisten
válasz
fotobolond #21236 üzenetére
-
*Ropi*
félisten
válasz
Lassú Víz #21229 üzenetére
#21210-től idáig megválaszoltam a monitorkalibrálós kérdéseket a monitorkalibrálós topicban, mivel oda tartoznak: kérlek ott válaszoljatok!
-
*Ropi*
félisten
válasz
maxika2004 #21194 üzenetére
Ha ugyanaz a szűrő van ott minden esetben akkor vajon változik a képminőség?
-
*Ropi*
félisten
válasz
maxika2004 #21191 üzenetére
Kérdezhetek én is? Szerinted?
-
*Ropi*
félisten
válasz
maxika2004 #21189 üzenetére
A HD minimálisan több (~fél Fé) fényt ereszt át, meg könnyebben tisztítható a felülete.
Új hozzászólás Aktív témák
- Külföldi csomagszállítás Packeta csomagpontokon keresztül!
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- AKCIÓ! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- BESZÁMÍTÁS! MSI A320M R3 4100 16GB DDR4 120GB SSD 500GB HDD GTX 1050Ti 4GB Zalman T7 NBASE 600W
- LG 55C2 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest