Keresés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Stauffenberg #30216 üzenetére

    Ha a fotó alanya nem felismerhető, akkor azzal nincs mit tenni, legális (hajrá, most kell kihasználni, hogy mindenki maszkban mászkál).

    Jogilag nem így működik. Nem bárki számára felismerhetőség a lényeg, hanem ha saját magát felismeri a fotón már jogilag bukta a fotósnak a dolog. (sok évi jogalkalmazói pályafutásom alapján írom ezt, ami jó sok év fotózással párosul)

    Másik kivétel még a "tömegjelenet", de ez nincs definiálva, hogy honnantól tömeg a tömeg. Lefotózol egy épületet és előtte kolbászol egy csomó ember, az például már a bírói gyakorlatban annak minősül. Illetve a sajtótörvény is megenged kivételeket, ha a kép elkészültéhez közérdek fűződik.

    De. A tömeg fogalma definiálva van. 3 főtől gyülekezés, 10 főtől tömeg.. A tömegből telével történő kiemelés is már jogilag sértő. És el kell különíteni a kép elkészítését, és annak felhasználását. Maga a kép elkészítése is törvénysértő, a publikálás pedig még súlyosbítja is.

    Ezért írtam hogy Mo-n lassan 6 éve nincs olyan hogy legális streetfotózás.

    Közszereplők fotózása is legális volt. Amig közszereplőként fotóztuk őket. De ahogy lejött a politikus a szimpadról, már nem ebben a szerepkör vonatkozik rá.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Teasüti #30207 üzenetére

    A válsz nagyon egyszerű.
    Mo-n a pár éve megváltoztatott szabályozás miatt mivel ELŐRE kell engedélyt kérni a fotó elkészítéséhez, nem létezik streetfotózás.
    Aki mégis úgy dönt hogy lefotóz valakit az utcán és utána megmutatja neki hogy ilyen lett, szeretné megtartani akkor lehet mázlija... de azt is tudni kell hogy nincs mr ráutaló magatartás, nincs olyan hogy lefotózom mert mosolygott és akkor jó vagyok.
    Minden publikálás előtt külön kell engedély a modelltől.
    És bármikor visszavonhatja az engedélyt utólag is.
    Aki ennek ellenére mégis fotózik az utcán, és önmaga számára felismerhető módon ábrázol a fotón egy természetes személyt azt nagyon könnyű utólérni. Ugyanis nem kell bíróságra mennie a modellnek. Ügyvéd által küldenek egy fizetési felsülítást... 50.000 Ft- t bármikor megitélnek. De ha nagy nyilvánosság elé került kia kép (fb, insta...) akkor ez százezres nagyságrend lehet egy full civil esetében is. Ha pedig nincs szerencséje a fotósnak és pl úgy jár mint az egyik fotós aki országgyűlési képviselőt és annak ne, legális párját fotózta le egy téren a padon ülve mert jól mutattak a képen akkor nyugodtan el is adhatja a felszerelését. Abból futja a nem vagyoni jellegű kártérítésre.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Stauffenberg #30170 üzenetére

    Alapból Godox rendszer a fő vonal, azokban mindben van X vevő.
    Ha kitelepülésnél pl nagy térben több vaku kell, akkor a régi vakurendszerbe X1(N) vevőt rakok (jack), itt csak a villan- nem villan opció elérhető, de 10-12 vakus megoldásnál, vagy főként két egyidejű berendezett témánál már ez is segítség.

    A vezérlést szerintem ha ilyen ritka dolog akkor bármilyen középérintkezős manualt tudó vakut használhatsz a kioldáshoz.

    Ez a második a Photix Aster vevőrésze. W = rádiós L = fény kioldású.
    Használtan fillérekbe kerül. (bár ez nálam olyan 10 éves cucc.. )

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Stauffenberg #30166 üzenetére

    Az általam ismert vakuk 99%-a tud infra érzékelést. Gyanítom hogy egy normális stúdióban van hagyományos, ezer éves, infra kioldó. Ami minden középérintkezővel működik.
    Kényelmetlenebb mint a jó rádiós vezérlés, mert magán a vakukon kell beállítanod a teljesítményt, de kb ennyi a hátránya.
    Másik olcsó de kényelmetlen megoldás a vakusaruba csúsztatható pc csatis szinkronaljzat.
    Ott egy 5m-es kábellal a legközelebbi vakut vezérled, az pedig a villanásával elvezérni a többi vakut.
    Illetve ha van bármilyen rendszervakut, akkor manuális módban pl menyezetre villatva 1/128 teljesítménnyel szintén el tudod villantani a stúdióvakukat.
    (nálam a stúdióban alap az X Pro kioldó. Ha elromlana akkor ott a Photix Astra aki nem ttl-s rádiós kioldó. És plusz tulajdonásga hogy a vevőt tudja infrán is nem csak rádión vezérelni. Olcsó, 1/160-ig működik. Hsaználtan néha beszerezhető. Ha ez is meghalna, van belőle még egy szett :) Ha az is elromlik akkor volt infrás nagy kioldóm, de azt pár éve odaajándékoztam a helyi fotósikolának. De van még vakusarus pc aljzatom is... lehet hogy túlbiztosítottam magam :) )

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #30100 üzenetére

    A Mikrosat egyik hírlevelében pár hónapja valóban az volt hogy ha van matrica tőlük a terméken akkor javítják- szürke cucokat nem. És utána jött a módosítás hogy mégis.
    Szűkül a piac. Mindenhol. .. muszáj volt bevállalniuk.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #30098 üzenetére

    Akkor én félreérthetően írtam :) Arra utaltam hogy gyanúm szerint Kína nem ad alkatrészt (plusz nagyon időigényes lenne a beszerzés) így a náluk forgalmazott termékek egy része eleve alkatrész kategóriába sorolandó, és abból ilyenkor gyorsan össze tudják rakni a fizető vendég termékét. Így az amúgy kuka közeli állapotú pl elektronikai hibás vakujuk elemei új éltre kelnek. És visszajön egy kis zsé. Mindenki jól jár.

    Egy akkora cég mint a Godox mindegy hova szállít, max nevet változtat. AD600 pl USA-ban teljesen más néven fut (Flashpoint) . De attól a méret, minőség pont megegyezik.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #30096 üzenetére

    Egy haverom fotós webáruházat működtetett monjuk kb 10 éve. Kínai import vakuk... alapból úgy számolt hogy a behozott vakuk fele kuka. Ha volt energiája kipróbálta, majd mehetett a vevőhöz ha működött. A szervizelést úgy oldotta meg hogy a fél raklap gyárilag kuka cuccokból gariztatta a többit.
    Nem mondom hogy a Mikrosat ezt csinálja, de pl FV150-es LED vaku megjött, még aznap ment is vissza mert hibás volt. Pár napra korrektül jött a másik. A Mikrosat a Kínaiak szemében pont olyan kis cég mint a haver volt. Nem hiszem hogy megéri nekik bármit visszaküldeni a drága posta miatt. Inkább a hibásakból tudnak garanciálisan javítani. Ez nem tákolás, ez szakszervíz.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Teasüti #30079 üzenetére

    A válasz bonyolult.
    A +-100 Kelvin szinte egyetlen vakunál sincs meg (kivéve a mostanában megjelent drága pro sorozatnál pl Godox vonalon)
    Broncolor tudja még de munkára is kevesen vesznek közel 3x áron 800 Ws-s akkus cuccot, méregdrága fényformálókkal.
    Godox pl tesztek alapján (nem pro, hanem pl az AD200 vagy AD 600) akár 800 Kelvin eltéréssel is dolgozik. Ez két dologtól függ. Hss mód vagy normál, illetve villanási erő.
    A nem akkus vakuk ennél kisebb szórást mutatnak- igaz nem is nagyon tudnak mondjuk 5Fé teljesítményáfogásnál többet.
    A másik rész amire utaltam a fényformáló szinezési tulajdonsága. Egy szoftbox ha régi, sárgul. A pro kivitelek jobban bírják... de amelyek pl napfényben voltak használva kültéren sokat... vagy egy szekrényben álltak más-más színhőt fognak mutatni azonos vaku azonos teljestményénél. Van olyan cég aki külön kiemelei- hűtőrő a diffúzor. És drágább is a sima alapváltozatnál.
    Harmadik tényező pl a modell ruházata. Egy piros melegítős sportfotózáson mindenképp ott lesz a modell arcán a felsőruházat színe- mint visszavert fény. És az hogy árnyékos rész van derítve vakuval kültéren az sem azt jelenti hogy ott csak a vaku fénye van jelen.
    A nap színhője napszakonként eltér. Plusz időjárási eltérések is befolyásolják. Köd, felhő...
    Így az hogy a vaku elvben 5600 K környékén dolgozik nem azt jelenti hogy az arcon 5600 K a helyes érték. (erre való a kalibrációs ábra- azzal jó eséllyel be lehet lőni utólag a pontos értéket) (én pl termékfotónál kültéren ha fontos a színhelyesség csak így dolgozhatok)


    Másik kérdésedre a válasz. A BD-ben a belső kupak kifelé kell hogy domborodjon. Van jópár vaku aminél a beállító izzó be sem férne a befelé fordított megoldással. De a fény szóra szempontjából is a máködési elv az hogy az ívelt kupak befelé szórja a fényt a nagy külső palástra ami onnan kifelé szóródik.
    A BD és a parabola pl hasonlít is meg nem is... a körforma mindkét esetben szép szemfényt ad. De a bd esetén a szemben a fény kívül kör alakú, de belül lesz egy sötétebb kis kör (ez a kupak). A világítási szöge miatt kisebb távolságból is könnyen világít félalakot. A kicsit nagyobb parabola jól látható árnyékot produkál pl félalaknál is azonos távolságnál. De a szemfény ott is kör alakú- belső ki kör nélkül.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Teasüti #30077 üzenetére

    A videoban elhangzottak igazak- de csupán egyféle megközelítése a témának.

    Vegyünk alapul egy 120 cm-es okto vs parabolát. Az egyszerűség kedvéért pl a Godoxét.
    Átmérő/átló 120 cm. Az okto mélysége 50 cm, a paraboláé 75cm. Nem az a 25 cm fog zavarni egy fotózáson.
    Súlyban sem jelentős az eltérés, arányaiban kisebb mint a 1.5X testhossz.
    Plusz változattól függően van fém és üvegszálas pálcás kivitel. Van összerakható és nyitható megoldás.
    A kilépő fény a front diffúzot miatt szinte teljesen azonos. Gyanítom a vakuból kijövő fényveszteség is kb ugyanannyi a vaku- modelltávolság esetén.
    Ár? 120-as parabolát simán lehet venni 30e-ért. Oktoból is minőségtöl függően ennél vannak lcsóbb és sokkal drágább példányok.
    Az a baj hogy egy stúdió nem 1 fényformálóból áll. És nem 1 vakuból. (illetve nem baj) és ha a fotós elsőre eltalálja mit is szeretne akkor többet tud spórolni mint amikor megvesz mindent, majd használtan sokkal olcsóbban túlad a felesleges dolgokon.
    Szerintem azt kell venni ami tetszik. Külsőleg. Ha fekete parabola piros varrással, akkor azt. Ha meg egy fekete okto, akkor azt.
    A fény az fény. A szoftbox meg csak lágyítja/irányítja. (a gagyibbak meg el is szinezik)
    Néha sokkal kisebb az eltérés mint ahogy sokan várnák. Pont mint egy új váz megvételekor...
    A Mikrosat letesztelt egy halom fényformálót. A weboldalukon régen (talán még most is) látható volt hogy egy 220-as parabola (Broncolorból 2.2 milla- igaz ők nem azt használták) alig ad mássabb fényt, mint egy 15 ezres nagy ernyő.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Teasüti #30073 üzenetére

    Minden nagy fényformáló nehéz. A 220-as oktobox is. Az hogy mélységében egy para terjedelmesebb az tény. És a fizika miatt mivel az alátámasztási pont a bajoneten van jobban csavarja a vakut mint egy okto ami súlyban kb azonos de a tömegközéppontja közelebb esik az állítása valós... de egy alu házas masszív stúdióvakunak egyik sem okoz gondot. (amig nincs pl szél)
    A véleményem inkább az hogy mindenki azt vegye ami neki tetszik és örömet okoz. Én inkább veszek elő egy 70-es parát a szekrényből vagy egy ekkora beauty-t mint egy 90-es oktoboxot.
    Régi mondás hogy nem elég profinak lenni- annak is kell látszani :D
    Sokszor semmi értelme 6-7 vakuval világítani... mégis a megrendelő ha belép a stúdióba ezt várja el látványban.

    Ezt pár hete raktam be egy másik fórumba. Vamn olyan hogy minden fényformáló kicsi... vagy annak látszik. (a hátterek a szabvány 272-274 szélesek)

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Teasüti #30071 üzenetére

    Én speciel kb 5 éve félredobtam a ring lightot. Sminkeseknek jó, de én nem feltétlenül érzem jónak ha árnyékmentes egy arc.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz kacsento1 #30068 üzenetére

    Karl videoja egy ponton sántít, de ott nagyon. Közeli portréknál nagyon sokat számít a fényformáló alakja. Így ott nem mindegy hogy egy tökéletes kör (ez a legszebb) egy okto alakzat (elviselhető... de nem az igazi) vagy egy nagyon ronda esernyő és pálcái látszódnak a szemben.
    A stúdió mérete pedig ilyenkor elhanyagolható. Sőt... akkus cuccokkal nem csak stúdió létezik. Oké, egész alakos fotózásnál főként kültéren a szemben látszódó fény senkit nem érdekel.

Új hozzászólás Aktív témák