- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Yettel topik
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
veterán
válasz
ANDROID??? #36088 üzenetére
Jackalt bojkottálom mercsak :-D Manfrotto legalább jó és kész (Benro, Sirui szintén), oszt legalább van hozzá támogatás mindenhol meg idehaza is. Most voltam hülye, mikor nem vettem meg a pár hete 50ezresre akciózottat... Iszonyat mit kibírnak azok a cuccok ésha körbenéztél bőven erős a választék is. K&F sok van a környéken, bár egy havernak most sikerült hamar leamortizálnia, nem tudom mennyire a cucc hibája és mennyire volt erős a haversrác :-D
Én Manfrottonál most cserélem a talpakat arcásra, azzal küzdök kicsit de még lehet idén meg lesz. Ezer éve nem volt más választás, arca vagy drága vagy gagyi volt, rászoktam a 200PL talpakra, viszont teljesen feleslegesen van a gépen, ha amúgy fixen rajta van az arca keret és többi kis állványom arcás. Egységesítem azt is, pár rohadék G9-re nem találok L-es arcát, szóval abból flexelés lesz
Manfrotto gömbfej meg szimpi cucc, ahhoz is K&F állványt nézegetek.
-
Jahno
veterán
válasz
ANDROID??? #36086 üzenetére
Erre írtam, hogy haverok elég sokan használják Nekem jónak tűnik.
-
Jahno
veterán
válasz
ANDROID??? #36084 üzenetére
A K&F az nem Lenspen, szóval melyikre és mi a kérdés?
-
Jahno
veterán
Kb. minden gépnél van védőréteg a szenzor felett szóval igazából nem is a szenzort tisztítod, hanem ezt. A többi már érdekesebb, ezer+1 videó van róla, hogy mennyire erős és mindennek is ellenáll, ennek ellenére láttam pár mikrokarcos gépet meg sérültet. Olyat is, aminél egy kis szösz ment a szenzor és a védőréteg közé.
MILCnek miért nem érdemes nekilátni? Könnyebb, mint a tükröset, mert ott van szabadon az egész.
Hivatalos Nikon lassan ezt sem csinálja meg max. kampányszerűen szakmai napokon, a szokásos helyek meg egyre jobban emelik az árakat. Én régebben Tripontba is vittem, vagy ahogy útbaesett és akciós volt. Fotóparadicsom, Megapix, végig kell kérdezni amúgy meg nem egy nagy kaland, mindenki retteg tőle de egyszer neki kell látni.
-
Jahno
veterán
válasz
sarasota123 #36071 üzenetére
Camera Kft a márkaszervíz. Aztán kíváncsi leszek a folytatásra.
-
Jahno
veterán
válasz
csabyka666 #36060 üzenetére
Az a + file nem RAW és JPG?
-
Jahno
veterán
válasz
csabyka666 #36058 üzenetére
Pedig kb. FV-5 meg opencamera, Mi bosszant? Igazából expókorrekción meg színhőn kívül kell több?
-
Jahno
veterán
válasz
p_adam #36054 üzenetére
Ki lehet nőni, de akkor miért nem fejlődött a tükröshöz képest?
" és már az sem igaz, hogy a Sony rendszer olcsóbb/jobb volna mint a Canon,"Hasonlítsunk össze két konkrét modellt, vagy nézzük meg mire van szükségünk, írjuk össze egy Ekcel táblázatba. Főleg ha van amivel használt piacba is belenyúlhatunk.
-
Jahno
veterán
válasz
p_adam #36052 üzenetére
De hát az RP a belépő szint legalja occsó váz, hagyjuk már mindenben is. Egyszerűen nem összehasonlítási alap, így lehet valaki örölre Canonos, hogy megveszi mert olcsó, aztán vakarózik, ha haladna akkor hamar ki is növi és vége a dalnak, már több pénzt rakott bele, mint más platformba. Akkor már inkább a 6D pedig azt sem nagyon szerettem
-
Jahno
veterán
válasz
Warton #36050 üzenetére
"hogy hova lehetne képminőség terén fejlődni"
Ha nem is képminőség terén, de azért van szélső és követő fókuszpont, az nekem mondjuk pont elég volt a front/backfókusz marhaságok után. Élő nézet, ahol a 6Dnek már fogalma sincs semmiről, ott egy újabb gép még lát és fókuszál.
Madarászásnál most azt sem tudom, hogy a 6D és társain be lehet-e konfigni, hogy milyen tartományban keressen, de előző 5Dken meg ami a kezemben volt azon nem sikerült. Újabb gépeknél sorozat, prefókusz, csomó állatság amiről itt már szó volt és kezed alá dolgozik, de azért zajban/dinamikában is mennek felfelé. Most megy megint színházba kölcsön az összes létező gépem, MILCeken sokkal többet kell kiválogatni, mert gyorsan nyomja a sorozatot, gyakorlatilag pontosabb a fókusz és sokkal több képet lehet vele kihozni. Haversrác évek óta csinálja, tükrösekkel egész este után napokig válogat és pöcsöl. hogy mi adja ki, most szinte aznap beletekerve lesz kifejezetten jó kép is belőle. Ja és tükröset jobban el kell rakni, szívni a hangtompító burkolatokkal és mindenfélével. MILCen lekapcsolom a hangot és nyomom a gombot ész nélkül. Ez is számít és biztos van egy csomó minden ami nem jut eszembe.
-
Jahno
veterán
válasz
p_adam #36048 üzenetére
"hanem sokkal korábban, amikor sokkal többen olvasták az oldalt."
Ugyan, hullik itt minden, ember nem akar 2 dollárt sem fizetni, ha mégis akkor úgyis kevés és kevesen vannak.
Idehaza mikor talán a Gamestar magazin megdőlni látszott akkor jóóóóóó nagy volt a felháborodás, minden fronton ment az adok-kapok és igény elvileg lett volna. Nem tudom a pontos számokat, de 2-3ezer előfizetőre lett volna szükség, összes retró csoportban verték az asztalt, majd kiadták, hogy okés, csinálunk egy szezont és ha kb. 200 előfizető összejön, akkor tárgyalunk. Végén semmi nem jött össze, visszautalták a pénzeket, kész, béke poraira.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36035 üzenetére
Ez is olyan, hogy Illustrator meg Indesign kellene, az alapban 60 Euró. A teljes csomag meg 80 Eurós. Most az első év 40 Euró, meg persze itt is olyanok vannak, hogy X euró, de 1 évet ki kell fizetni, akkor jön ki havi 40re.
Éppen elég volt most ezt autóbérlős cégekkel csinálni. Van naponta ennyiért, de minimum bérlési idő 10-30 nap. Nyádpics.
-
Jahno
veterán
"hogy szétmossa az eredeti textúrát, majd rak rá az Éjjájjj valami pontozott mintát, amitől 20 méterről úgy tűnik, mintha lenne benne részlet."
Ezt próbáltam mondani, hogy szarok lettek, de legalább félrementek. 1-2 évig nem is sokat tákoltak rajta, hagytam a fenébe. Néha ránéztem, szerintem a következő verzió néha szarabb lett, mint a bétás volt. Bár nem portrézok, szerintem olyat akartak csinálni, mint a Portrait pro meg Ashampoo/Sherif szoftverek 10+ éve, csak jobbat, viszont rosszabbul sikerült, mint azoknak 10+ éve. Inkább az volt a bajom, hogy látszólag ezt az irányt erőltették, nekem meg pont nem erre lett volna szükségem, meg karcsúsítás, meg egy gombnyomós mindenféle.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36032 üzenetére
"bár újabb vázakat már nem hiszem, hogy támogat, de nem tudom biztosra)."
Ráadásul túl régit sem, szóval okosan ki lett találva, hogy mihez adják, mit meddig támogat.
" akkor örökre megy a levesbe az "örökérvényű" licenced."
Persze, ebben melózom 20+ éve, nincs új a nap alatt. Ott volt régen prémium cuccoknál az "élettartam garancia". Az mit jelent? Kb. 3-5 évig fut a termék a piacon, addig garis míg fut. Vagy el nem adják a céget és más lesz a termék neve. Örök licensz is ilyen mindenből és egyre nehezebb jól kijönni ami online.
Azon mondjuk meglepődtem, hogy most elindítottam egy szerintem legalább 8 éves Pinnaclét (este lehet meglesem melyik volt), abból pld. eltűnt pár alap kodek, kulcsot nem találom, ami akkor ingyen járt és leszedte online most nincs. Viszont indításkor még simán csatlakozott valahova és felajánlott olcsó frissítést az aktuális verzióra. Általában nem ez szokott lenni, de minek regisztrálni ahhoz, hogy ha HDban akarok elmenteni egy bármit?
Viccesek az online szolgáltatások is, PlayStation is állít le szervert és kész, nem tudsz játszani a játékoddal, újabbakhoz már lemez sincs, baromi érdekes kérdéskör ez is. Vagy csak egy régebbi szoftver megzavarodik és dobálja az ablakot, hogy nem megy, nem elérhető, nincs frissítés, vagy nem tölti le és nem installja fel a telepítőt (asszem Nikon NX viselte nehezen a névváltást is, de már tudja a fene).
Panánál volt egy Pana klub kb. 10 éve, valami felhős szolgáltatás ami nagyon megelőzte a korát, szerintem nem is nagyon használták, vagy azok sem tudták mit akarnak vele. Gépről egyből oda tudtál képeket küldeni. Az is egyszer csak megszűnt, mert csak. Engem mondjuk most sem érdekel, furán is nézek a hasonló igényekre, de kinek mi. Én még felmásolom a gépre, átválogatom, megnézem, szerkesztem, mittomén. Tököm sem akar kapkodni meg minden egyből gépről küldeni mert világvége lesz ha az ott azonnal nem megy, arra ott a mobil meg a messenger. Lehet ezért is zárt be, sok cég meg most hozakodik elő hasonlókkal.
Az óriás nem fog bedőlni, veheted bérletnek hisz ha inflációt nézed, most egy adobe előfizetés hosszabb távon jóval olcsóbb, mint annó bármi. Itt olyanok vannak, hogy nekem a PS nem is kellene mellé, grafikus havernak meg több kellene és az utolsó dobozos LR-t még máig elég rendesen hajtom egy régi vasamon, aztán majd azzal együtt cserélem.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36017 üzenetére
Egyre szűkebben mérik a próbaidőt. Én annó az Affinityt vettem meg valami állandó licensszel örök pénzért de a többinél is nyomtam az akciós kisnyugdíjast. Mikor a Nik/Google/Dxo kavarodés volt, akkor szintén valami 20 dollárért behúztam önmagában a Dxo-t, külön a Nik pluginokat, csóközön. Csak figyelni kell. Fujihoz is járt Cone express, legalább ki lehetett próbálni. Már nem jár.
Luminarban ezek az automata meg mesterséges intelligenciás dolgok előbb kezdődtek, mint Adobenál, de legalább szarok voltak és félrementek, ha jól emlékszem rá.
Aztán mindenben LRnél maradok, túl sokat nem is variálok dolgokon. Timelapse videókat szeretnék majd csinálni, most jó lenne rendesebb felbontással ahhoz minimál küzdés árán találtam kicsi ingyenes cuccot szóval már csak képet kellene csinálni és ennyi :-D
Héten akartam hajnali madarászni meg mindenfélét, de egyelőre autóm szerelőnél, az éppen mellédumál, mint állat most év vége felé mást nehéz lesz találni aki fogadja, itt tépem a hajam, hogy mi lenne a jó döntés miután mindenkit is elküldök a picsába akkor legalább értelmes költséggel tudjak kiszállni az egészből, így ezer éve nem voltam semerre, max. kicsit városban tekeregtem.
-
Jahno
veterán
válasz
gboszi #36021 üzenetére
Kb. ennyi van, közgyűrű, Raynox előtétlencse vagy occsó TTArtisan makró, valami 40 vagy 60mm-es manuális és megy APSCben. Küzdős lesz, de ki kell próbálni.
Közgyűrűkkel összességében semmire sem mentem, jövőre van egy makrós tervezetem. Végig kell menni, hogy kinek mi, még manuális régebbi Canikonpentax obi is jó lehet, 105mm klasszikus.... Pöcsölős egy történet, nekem legtöbbször ez sem adja ki, mer' béna vagyok, de majd jövőre.
Mélységélesség szinte semmi lesz, rekeszelni kell és világítani, azt gondolom már olvastad itt-ott. Automata obihoz automata közgyűrű kell, ilyesmik.
Ez meg egy mini lepke feje, keresőben jól néz ki, minősége nem annyira és nem is túl érdekes:
-
Jahno
veterán
Ki kell próbálni, szerintem eléggé hülye irányba megy de inkább PS alternatíva, mint LR. A lifetime meg azért nem olyan, hogy 5 évig jó lesz, mert úgyis jön az új verzió. Ha PS alternatíva kell, akkor inkább Affinity.
LR helyett tán COne, de annak is megkérik az árát, szerintem 79 Euróért ott nem is köszönnek
-
Jahno
veterán
-
Jahno
veterán
Kipróbáltam az 1937ben gyártott doboz kamerát, aminek azt sem tudtam mennyi a zárideje, mivel számoljak, csak akkor nézegettem Wikipédiát, mikor már beadtam hívni. Ez teljesen jó lesz, meglepően :-O
Van fehér, éle a kéménynek, részletek, oszt csak 1-2 elkapkodott tesztet nyomtam. 1ezer forint/kattintásért:
Ezzel még tuti művészkedni fogok.
-
Jahno
veterán
válasz
Aaron14 #35992 üzenetére
Bááááz egyszer filmeztem egy sminkest, kérdezi, hogy odébb is lesz -e kép, mi a terv, hol mozgunk milyen háttérrel. Megegyeztünk mi legyen, Ő meg mondta, hogy azért mert ott más a szinhő és másképp kevertek a fények, másik helyen meg másképp árnyékos és akkor a jelenetek közt igazít rajta a körülményhez viszonyítva. Én meg csak pislogtam, hjvy hát ilyen is-e van-e, mert ez nekem scifi. Mondjuk azóta sem volt és inkább értetlenkedve néztek egyszerűbb dolgokra, csak meg ránézett a színházi spotokra és mindent tudott a fényről :-O
-
Jahno
veterán
válasz
Aaron14 #35989 üzenetére
Na, így mentem el most év elején egy portrés valamire, de ott aztán nem vol idő, úgy tekergett a kiscsaj. Meg a szituval sem bírtam mit kezdeni, nem is éreztem a csít, rendesen ki sem volt találva. Persze lett ezer képem, mert megnyomtam a sorozatot, aztán most párat ki kellene szelektálni, ha meg már helyzet adott és szívunk akkor még utoljára nagylátóztam mielőtt eladom, meg 1 tekercset elvertem analóggal is.
Asszem ezt adtam oda, hogy felőlem tegye ki Instára, túlzottan ez egész sorozathoz sem nyúltam:
Na majd tavasszal haver szervez egyet és nekirontok, de koncepció is kellene meg körítés, szemem sem áll rá, hátamittomén. Mindig ott kötök ki, hogy gyakorlat kellene, de az, hogy sokat fizetek egy szervezett kiscsoportoson és valami fehérneműs csajt felfektetnek a zongorára és lekattintjuk ugyanazt, az nekem kevésbé adja. Más meg nincs. -
Jahno
veterán
válasz
Aaron14 #35988 üzenetére
D90 is fent van listámon, ami tetszik, de eddig nem volt, most meg már kb. nem is lesz.
Bejött az a vas nagyon, fent talán emlegettem, hogy ezekhez és sokkal modernebb tükrösökhöz képest már minden űrtechnika. Bár legtöbb csoport és teszt ezen szokott elmenni, amit itt az adapterekről mondunk, hogy egyesek szerint teljesen jó és ugyanúgy működik, mint a tükrösön. Néha az sem, de ha ugyanúgy működik akkor pont ez a baj, mert a Z-s vázak sokkal többre képesek. Egy natív obival. Csak aztán fog a kezébe egy közepes vagy közepesre butított űrtechnikát és nem értik, hogy ennél sokkal jobb is lehetne akár árában, vagy tényleg nem nagy befektetéssel.
-
Jahno
veterán
válasz
Aaron14 #35985 üzenetére
Használsz mellette egy nagyobbat és akkor menet közben jönmegy az étvágy. Ez még a Nikon fejlesztések eleje. Meg kicsik a gombok és pont nem jó szögben vannak, de ez lehet csak az én bajom, de megfogtam és egyből lenyomtam szerintem az összes gombot is meg pluszban még két nem létezőt
-
Jahno
veterán
válasz
Grillo #35979 üzenetére
Azt mondtam, hogy nekem hol zavarodik meg, de nagyon? Vízfröcsögés és kész, fogalma nincs néha a világról. Csak az a baj, hogy ezt más géppel sem tudtam kipróbálni, lehet más is elhagyja a haját. Leszáll egy kacsa vagy fürdik és kész, akkor nagy eséllyel bele lehet futni. Majd visszamegyek valamelyik vadasparkba és kipöcsölöm
Ugyanez a madár vagy valamilyen alak felismerésével, tökre nem tudom, hogy ez hibaszázalékon belül van, vagy mondjuk hasonszőrű gép, rendesebb Z sorozat mennyivel nagyobb százalékban teljesít pld. egy sima úszó hattyút, ami a G9 szerint nem is madár. Nem tudom hány ezer expót baxtam el a kacsa fürdős próbálkozásra, de mit lehet csinálni, ha nincs rá fejezet, hogy ilyen feladatnál pontosan mit kellene csinálni és beállítani.
Persze lettek képek, sok is, de mikor ott vízcseppeken hol árnyék, hol napsütötte csillogás, akkor elment a világba borért.
Lehet annó mutattam, ha találok képet akkor berakom csak ezek is sorban archiválódnak, főleg erős shiftdeles módszertannal.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35978 üzenetére
"Oké, te kézzel tekergeted, faszagyerek vagy."
Én aztán nem tekergetem, de legtöbb ismerős sem. Csak ezért átlag videós csoportokban alapban beszólnak
De már a GH2re is rábíztam amit lehet, teljesen jó volt, oszt az nem mai csirke. Ott cseréltem be az 5D-t, de gyorsan, aztán meg már nem is csinálok szinte semmit, Panával meg teljesen más bajaim vannak. De ezt le is írtam.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35972 üzenetére
Én sem feltétlen beállított távról, hanem sebességről.
Ha csak úgy oda ugrik az más. Még fiataloknak való, én vén pócs vagyok, ifjúság meg lefilmez egy álló kavicsot és olyan sűrűre vágja és ugrál, hogy azt sem látom mi van rajta vagy mi történt.
És ezeket manuálisan is tudod húzni gimbalon ha olyan az igény, gyorsgombon meg ott van, hogy egyenletes vagy gyors legyen-e. Többit nemtom, látni kellene ésvagy azért S5 is már rendben bír lenni ilyesmiken nem mindig akadt fent bár annyira ez a gép sem a gyengém, most láttam 300ezer alatt is, annyit azért megér.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35970 üzenetére
Azért beállítás mert az élezésnek van sebessége, most vagy kézzel huzodt, vagy előre vannak presetek. Ezért írtam a rendes kamerát, azon ezek kézre esnek és előre összerakod. De ha nem ez hanem single, hogy csak odaugrik a fókusz az nem éppen átélezés, olyannal meg azert van tele a YT szinte az összes márkával, hogy hú de jól csinálja. Azt, hogy rábökök kijelzőn vagy egy gombnyomással a Pana fókusza is ugrik két térbeli objektum közt, abban meg hiba nem lesz. Nagyon hülye körülmény kell, hogy tévesszen vagy pukzáljon ott még majdnem mindegy. Ennyit Fuji nem volt videóban a kezemben, de hát minek ha fotóban normál körülmények közt is inkább megy mellé, mint a G9.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35968 üzenetére
Szaksajtó fórumok meg YT azzal van tele, hogy videózni meg csak manuál fókusszal mert az a menő :-D De akkor kinek lesz igaza?
Mondjuk ha Fujinál és Sonynál is mondod, hogy hol találom a beállítást, akkor kipróbálom.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35965 üzenetére
"Meike, TTArtisan és társai meg elkezdtek ráfordulni arra, hogy APS-C után már egyre több Full Frame autofókuszos objektívet adnak ki eléggé olcsón."
Vagy ha manuális is, próbálj meg mondjuk tükrös Nikonra valami 8mm környéki halszemet vagy kis manuális makrósat venni és próbálj meg újabb MILCre. Egyikre kvázi nincs, másikból már szép a merítés, mert legalább gyártanak, új is van, használt is akad.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35964 üzenetére
" nagyon sokszor fordult elő, hogy még álló témán is eltévedt a Panasonic és beállt mögé,"
Egy pontossal ki van zárva, többi meg fény és hasonlók kérdése, de abban más hasonló sem lesz jobb. Átélezést meg ember csinálja, itt most Panánál nekem gőzöm sincs miképpen lehetne a gépel. Vagy manuál, ami minden gépnél ugyanaz vagy rendes videókamera oszt jóvanaz, majd húzza gombnyomásra. Követés meg már a GH2ben is jobb volt bár az a jóval ritkább, ha nem mozog. Álló témán gondolkoznom kell, de csak így, hogy lerakok egy embert és gépet, ahhoz baromi szar körülmény kell, hogy nekiálljon pulzálni vagy elmenjen a fókusz. Egy hülye templomom volt nulla fényben a G6al, amit leraktam fixen és csak kb sejtettem hova fognak állni, nyomgomb, bevonul, kész. De azért ez sem mindennapos, miközben sima ülős mindenféle interjút százával gyártottuk és ezzel pont nullát szívtunk. Ezeket meg szintén nem lehet rendesen összehasonlítani, most Fujit is vittem volna reptérre, de nincs hozzá tele. Annál erősen kíváncsi lennék mit lép mikor naplementekor vagy kék óra környékén sziluettes vasak vannak, vagy szembe jön a gép. Ott írtam, hogy G9 jobban megdöglik és többihez is vagy létrát viszünk vagy minimum APSC vázat fényerősebb obival.
-
Jahno
veterán
válasz
p_adam #35961 üzenetére
S5 nem rossz, de ár-értékben még tudja a fene, az 5XII ellenben baromi jó lett mindenfélében, inkább ha összeírod egy Ekcel táblázatba, hogy milyen obik kellenének hozzá, akkor lesz nyűg, mire azokat bevezetik a piacra és megjelenik, meg persze az árával.
Most megy lefelé, nem tudom, hogy annyi környékén inkább A6600 Sonyt vennék-e vagy adott keretből mi legyen. 6600ban erősebb a fókusz, kb. zajban sem rosszabb, de itt nincs mérvadó összehasonlítási alapom. Majd tán lesz. Jön a téli időjárás, ezt tavaly kicsit elbénáztam, most konkrétan gyúrok egy ilyen képre, ezeknél elég látványos bír lenni minden is:
Keresők sok gépben olyanok, régebbi Olynál a színe zavart, zöldsárga az egész, vagy fakó, valamelyik Sony furcsán vibrált. S5nél nem tudom, azzal nem volt bajom, de lehet nem vettem észre. -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35960 üzenetére
" ez nem vásárlási szempont a többségnél, hogy valamit fél fényértékkel tovább tekerhetsz ISO-ban ugyanahhoz a zajszinthez. Az egyéb fejlesztések lesznek, amik végül eladják az újabb gépet."
Tudja fene, nem lehet felmérni. A mintát meg bármerre el lehet húzni, attól függ, hogy asztró vagy sportfotós csoportot olvasol-e
XT3 tökre nem követ úgy fókuszban, mint a Pana. Meg az előzőnél megállapításnál is rezeg a léc. Főleg mert megint nem tudjuk mit hasonlítsunk össze és állítsunk be, ha G9nél még mindenféle madár meg egyéb követése is van, egy átlag mozgó témát könnyebb vele megoldani az biztos, elve a variálható mezők és minták miatt.
Sportfotósok meg egymás közt is vitatkoznak, mondjuk egyre több Sonysat látok, mint Fujit de megint nehéz összehasonlítani. Terepen már találkoztam, A7-III feletti sorozatot csuklóból leköpködte, hogy még stúdióban is szar a fókusza mert 10ből 7szer megy félre, de bezzeg a békebeli tükrös Canon az. Nem is mondtunk rá semmit, minek? Valamit benézett, nettó szélsőséges hülyeség.
Fujiból meg a T5nél is FW-re várnak, amit ígérnek, de legtöbb Fuji fotós Sonyt sosem látott, lehet csak hallott valamit, nekem meg mondjuk egy T5-valamit ki kellene próbálnom, de mivel nincs, így marad megint ugyanaz a mantrám, hogy meg kellene nézni de nem lehet, ha meg valakinek azt mondom mutassa már meg mit lehet vele csinálni, akkor vakarja a fejét és nyomja a sztrítfotós meg filmszimes dumáját az X100V-ről, hogy azzal mekkora érzés.
Én meg háromszor is lefárasztottam egy agarat, hogy megfejtsem melyik milyen.
-
Jahno
veterán
válasz
p_adam #35956 üzenetére
" sejtem, hogy a fénymérő alapján mit fog csinálni "
Fénymérő? Hétvégén amivel rohangáltam az volt a legnagyobb bajom, hogy nem tudtam a záridejét sem :-D Ráadásul több oldalon összevissza írták a formátumát, látszik, hogy nem gondolkoztak, nem ismerték, vagy csak ugyanazt a szöveget másolták ugyanonnan. Alig találtam meg a gyári értéket, de minden leírásban ott volt, hogy ilyen meg ilyen típusú zár van benne, jajjdejó. Mint egy rossz marketinges, csak a zár lefutási idejét nem tudtam meg a típusból sem. Valószínű el is barmoltam és sok lett bele a 400as film, de hát utólag könnyű okosnak lenni :-D Majd jövő héten meghajtom még.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35955 üzenetére
Nálam azért a G5-6-G9 és A7-A7III meg egyebek közt bőven érződik a különbség még kategórián belül is. Az, hogy 50 évvel ezelőtt nem fejlesztettek ilyen ütemben, max. azért van mert nem sikerült, de sokkal jobb vagy érzékenyebb filmek most sem nagyon vannak. Szenzorok megapixelben is ugrottak nem kicsit, de most ha tippelnem kellene, hogy milyen pont 10 éves vázakat tudnék összehasonlítani lehet nem is menne, bár a 6D-t pont 10 éve vettem, 5D-t meg kicsit előtte, aztán habarodtam meg a Pana vonallal, ami filmre akkor ott jó volt, fotóról meg már írtam sokat, hogy mi a merre.
Az, hogy ez egy szem faktor, az egy dolog, majd mindenki megnézi a faktorokat, hogy mi alapján válogasson és kész. Ezért vettem occsó Fujit "jó" szenzorral, csak aztán a többi faktor vágott keresztbe. Olyan meg úgysem lesz, ami mindenre is jó, de azt kijelenteni, hogy semmi új nem történik és nincs a képminőségben különbség, az elég meredek kijelentés, legfeljebb megint ott kötünk ki, hogy jaaaa, hát repteret sem fotózunk, meg hajnali ködös tájat, meg ezt sem meg azt sem, nem feszegetjük a gép határait csak kihúzzuk a mellünket, hogy ez nekünk bőven elég. Én meg 5 évet elszórakoztam vele, mire megfejtettem, hogy csupa olyat szeretnék, amire a gép alkalmatlan
Persze lehet, hogy ki sem próbáltuk de akkor ne írjunk olyan csacsiságokat, hogy nincs különbség a szenzorban, vagy fogd meg egymás mellett a G6ot és a G9et, ami közt nem is 10, hanem 5 év van és látni fogod a különbséget. De az A7 kontra III közt is látni fogod, vagy szerintem E1/2-T3 közt is kb. 5+ év lehet (majd ellenőrzöm Wikipédián), ott is látványos a szenzorbeli különbség mellé meg ott van a maradék amit mondasz, hogy milyen más szolgáltatásokkal és funkciókkal bővült. Egy újabb APSC gép meg lehet lezabál képminőségben egy öregebb FF vázat és rögtön rezeg az az elmélet is, hogy mer' az FF biztos jobb. T1-T3 közt is látszódik, ami azonos sorozat, van köztük 5 év. Ha 1 hónappal előbb emlegeted, akkor E1-2-T1-T3al volt azonos körülmények közt készült sorozatom, azt most meg lehetett volna nézni, de archiválom a világot és minden ilyen sallang áldozatul esik:
Mondjuk gépek még akadnak, akár ki is próbálhatjuk.
Haverral másik haver esküvőjén mondtam, hogy garantálni nehéz, de vettem vagy 10ezresért csillagszórót, ketten 5 géppel kipróbáljuk, meglátjuk mi lesz belőle (ez sem lett életem képe, de Nekik bejött):
Itt még azt is megmondtam a képről, hogy melyik volt Viltrox és melyik Fuji obival ugyanazon a vázon. De legalább azt is tudjuk, hogy térben másképp kellene elhelyezni és háttérben kellene lenniük a csillagszóróknak, fényerősebb obival ÉS előtérbe belógva is, de nem a fejüket kitakarva. E1-2vel azért egy átlag rendezványsátorban is volt küzdés, T3 egész kellemesen vette ugyanazt.Analógnál meg pont nem kell a /4000, mert olyan körülmény nem nagyon létezik. Nem fotózunk vele fecskét, nincs rá olyan obi, nincs váz, nincs film, korlátos az egész, sehogy nem fogja kiadni, hogy /4000 környéki vagy felette záridőkre legyen igény.
-
Jahno
veterán
válasz
p_adam #35951 üzenetére
"Pentax-nál csináltak vele valamit,"
Pentax tök jól csinálja, csak másra való. Asztróra nem kell ennyi FPS, másra kell, meg a prefókusz is jól jöhet. Igaz azt sem próbáltam soha :-D
Asztróra pont elég lett volna a lassú Fuji, aminek jó érzékelője van és kb. 2 kép/másodperc a gyors sorozat. Elég lett volna, ha tudja tartani a beállított záridőket meg a hosszúkat stabilan.
-
Jahno
veterán
Összeraktam az analóg sorom, amibe 1-1 filmet majd nyomok és megnézem hol hibáznak vagy melyiknek nem értem a működését vagy csak korlátosabb, mint azt várnánk. Szmenából van még egy 8as ami hiányzik a képről, de kb. ennyinél tartok:
Cafe Analógban van ilyen retro film. Poénnak is jó, nem tudom a bele is más-e vagy csak a csomagolás. de egész jó áron adják: -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35940 üzenetére
Visszanyúlnék, de most vettem 6500-ért egy tekercs filmet, hát fakk.
Éppen rendezgetem az analóg sorom, hogy Zenit E megy elfekvőbe, többit tesztelem, kicsavarom a polcon lévő filmeket és megnézem, hogy mi az a sor amit használok is, meg mire. Egyelőre az a bajom, hogy világ fasza pénzét ott lehet hagyni hívásra és mindenre és akkor még finoman fogalmaztam. A tükrös nekem ugyanúgy eszköz, mint a MILC, ha azt nézem ezek is 20 éves technológiák, simán retró :-P
Csütörtökre lesz kész az egyik tekercs, bár lehet abban a gépben ISO400al fölé lőttem ilyen szép naposabb időben. Ha az működik, akkor max. mutatom a sort, hogy mire jutottam mi marad meg, de ez egyértelműen játszós hülyeség.
Jövőre egy ilyesmit nézek magamnak: [link] De ezzel is azért 3 tekercset elég hamar el lehet játszani, az is 25-30ezer forint az olcsóbb filmekkel is.
-
Jahno
veterán
válasz
philoxenia #35943 üzenetére
GX9nél gondolom elmérte a fényt is, ezt RAWból még kicsit ki lehet gépészkedni, amúgy jahh, záridő éppen majd nem mozdul be, rekeszen nyitni nem tudsz, marad az, hogy ha ide mérte a fényt, akkor emeled az ISO-t és húzod felfelé a korrekciót.
Itt egy letömörített telefonos, de az is egy iPhone 11 Pro. Enyém itt már semmit nem látott, amikor erőltettem akkor lettek szép lila zajos négyzetek. Este 10 után, aug végén:
-
Jahno
veterán
válasz
p_adam #35942 üzenetére
" szinte mindent adott gomb vezérel"
Ez sem olyan egzakt, hogy mer' a DSLR olyan ez meg nem. Ezeknél is van felirat, a gomb meg konfigható, DSLRnél is sorban jöttek a funkciógombok amik dedikáltak, aztán szép lassan ott is átváltott egy csomó szabadon konfigurálhatóba. G1emen még nem ilyen volt, pedig az is MILC :-D
Érintőképernyő miért takarná el a képet? Akkora, amekkora, rajta van a kép, nem értem ezt sem. Felület takarja ki? Azt rakok ki rá amit szeretnék, ez is a MILCekkel jött, hogy keresőben is látom, variálom amit szeretnék, sokszor még a helyét is meg tudom mondani ha kell. Aztán lehet hisztogramot nézegetni, én pld. azt sem használom.
Funkció és beállítás az van gazdagon, nem is értenek hozzá egy csomó helyen, gyártói leírás is elég homályos tud lenni, oszt én is csak vakarom a fejem, hogy mikor mire mit. Viszont havercsaj most váltott D7500ról A6700-ra, haversrác felkonfigott Neki egy csomó dolgot, hogy szerinte ez így jó, azóta fizeti a sörünket, hogy mennyivel egyszerűbb minden és gyorsan lehet funkciót váltani, szopiknyalik a gép és keze alá dolgozik.
Aztán lehet magyarázni, hogy nem a technika számít, kutyás versenyen simán lefekszem a fűbe, kisállat/arc/emberalak prioritás és kész, nem nagyon fog a belógó fűszálakra fókuszálni, csak ha azt szeretném. Tükrössel azért gépészkedni kellett rendesen, meg előző szériás Olykkal és mindenfélével. Sokkal kevesebb expó kell, abból sokkal jobb lesz a kihozatal. És egy csomó mindent amivel nem tudok mit kellene kezdeni, vagy miképpen műxik (csókoltatom is az összes influencert meg márkanagykövetet, akiknek még arról sincs fogalma amiről nekem van és nem is fotóznak ilyen széles körben), pedig jó lenne, váz is tudná, lehet hatékony lenne, de ez van. Valamerre fejlődni kell, nem kötelező mindent is használni.
-
Jahno
veterán
válasz
p_adam #35941 üzenetére
Nikonnál nem tudom, de ha a nyers kép nem lett jobb, akkor bekaphassák. Más gyártük azért virítottak valamit, még Canon is meg szinte mindenki.
Az obin kívül is van még sok minden, ami a technológiával jött de én Nikonnál sem látom, hogy visszafelé menne a képminőség. Sőt. Meg ott vannak a nagyobb szenzorok, abból még vágni is jól lehet, megspórolod a telét :-P
-
Jahno
veterán
"bár Z9-et még nem fogtam"
Nagy, nehéz, nekem szerencsére teljesen reménytelen lenne főleg obikkal együtt. Ha az árát nem nézzük akkor is.
Többit nem tudom, baromi jó cucc lehet, de ezekre írom mindig, hogy rendesen nem lehet kipróbálni szinte egyik vasat sem. Volt kb. 2 éve egy Nikon országkerülős bemutató banzáj, előtte Fujis, pár percre meg lehetett szerezni valami vasat és ott a teremben nyomkodni, azzal én nem vagyok előbbre.
-
Jahno
veterán
Én meg ezekkel úgy voltam, hogy ha nem használom, akkor szobadísznek értelme nincs, arra ott egy sor Zenit E, ezek meg menjenek el, míg egyáltalán van rá vevő. Haverok tartogatták, most jó lett volna sokadik gépnek és ott van a gép megdöglött belső és egyéb akukkal, alig használhatóan.
-
Jahno
veterán
Van hirdetés ami 3 hónapja kint van garis zárcserével 200ezer alatt. Néha nézegetem, D750ből kezd dömping lenni, ahogy nézem olyan 130-150-ért elég hamar elviszik, aki 200ezer körül árulja az néha ad lefelé az árból, vagy sokat vár. Aki megkíméltet vasért 200ezer felett (akad aki 300-ig megtolná) kérne szerintem az is várhat jó darabig. Marketre be kell nézni, aztán kiderül. Csak most akkor vegyek 200ezer körül, vesz rá pár obit és 3 év múlva cseréli az egész hóbelebancot, ha addig kibírja?
Most gyorsan rákeresve láttam egy 450ezer expós Z6ot, az mondjuk masszív
Tudja fene, Z6-II már tetszett, ha sok pénzem lenne és most adná ki, akkor a IIIas verzióval lehet Nikonos lennék, de az embertelen. Mikor az első Z6 bejött és kaptam volna kölcsön akkor a két kártyát nem bírtam bele megfinanszírozni poénból, most már legalább ezek olcsóbbak és nem csak XQD megy bele.
-
Jahno
veterán
válasz
philoxenia #35924 üzenetére
GX9re templomban vaku kell, mert felruházhatod fényerős obikkal, az is kevés. De ez is kb. benne van a hozzászólásomban, nem teljesen erre való. És akkor jön a kaposvári templom, ahova ilyen foltosan süt be a nap és meg kell oldani:
Újabb vázak már Panánál is jobbak, mindig mondom példának, hogy családban ez-az amaz szembejön és jajj fotózzam le a gyerek jazzbalett fellépését, meg kézilabdás meccsről "kellene 1-2 jó kép", akkor azokat nem lehet megcsinálni. -
Jahno
veterán
válasz
Aaron14 #35917 üzenetére
Mi az, hogy "nem vonz"? Ki kell próbálni, aztán úgyis ez a jövő vagy nekem már lassan a múlt, mert kb. 12 éve van MILCem, D90 egy elég klasszikus darab, de békebeli cucc, mondjad milyen obik vannak és mit csinálsz, utána lehet okosabb lenni de ha a klasszikus vonal bevált és nem ugranál nagyot, vagy ilyenek akkor APSC teteje nekem a D7500as Nikon, lehet tolni és kész. Stúdió tök más, mint amit én művelek, oda a 10 éves cuccom is még teljesen jó lenne.
-
Jahno
veterán
válasz
smallmer #35915 üzenetére
Első körben azok. Elég lehet valami olcsóbb sima vagy RGB49: [link] vagy VL66 ami kicsit hajtogathatóbb: [link]
Aztán majd meglátod mi lesz az irány, mert nem olyan egyszerű, hogy egy darab lámpával majd egy irányból valamit megvilágítasz.
Meg persze a tárgyfotóról nekem mindig a bonyolult bemutatók jutnak eszembe:
-
Jahno
veterán
válasz
Pékmester #35904 üzenetére
JPGnél alapban van benne hely, még sima win is jobb gombbal megmutatja és írja:
Eddig a kereshetőségével volt baj. Kisebb Synom még akkor is lerohadt ha nem használtam ezt a funkciót, de azt már többször is kijavították benne :-D
Kíváncsi leszek rá. Itt még feldolgozásnál valami kötegelt kulcsszavazás lehetne jó, arra ACDSeenél rákeresnék, lehet tud ilyen okosságokat. Majd elmondod és akkor végre láttam élő embert aki használja is :-P
-
Jahno
veterán
-
Jahno
veterán
Na, előszedtem. Mesterséges intelligenciás indexelés. Mármint ameddig tud. Ilyenkor jön az, hogy még át kell nézni, vagy persze van hiba, de akkor is gyorsabb, mint ha kézzel csinálnánk, de vajon mennyire releváns?
Első: [link] Baromi sok a kulcsszó, látszik, hogy a férfi meg hasonló az man/egyébből több angol megfelelővel is szerepel.
Irreálisan sok ennyi kulcsszó, nyilván ami ember az testrész i lehet, de sosem tudni. A virág totálisan félrement, de ültetvény, kerék és egyebek kifejezetten nem viccesek.
Második [link] itt kevesebb a kulcsszó, viszont a kocsma/bíróság és hasonlók érdekesek, a belsőépítészet meg aztán mindenre joker, viszont én azt mondom, hogy a Videoton felirat az kellene rá, helyszín/rendezvénynél is összesíthető lenne ez alapján.
Szabadon bele lehet lapozni a többi képbe, olyanok is akadnak mikor ugyanaz van minimálisan más szögből valami csendéletes kompozíció lefotózva, vagy szűkebb kivágással és teljesen más kulcsszavak vannak hozzá.
Esetleg fordítsuk meg, ipodot keresek és ilyenek jönnek sorba, mert ott tvan [link]
Tudom, ismerem az alap droid meg alma és egyéb megoldásokat, hogy képen szerepló szöveget, helyszínre is lehet keresni, felismerni a betanult személyeket, aztán van mikor nem és nem úgy.
Persze most a fél világ leteszi az arcát az AItól, ismerős cégek a képfeldolgozást rég feladták, nincs is benne akkora biznisz, mint amennyi meló aztán majd kiderül mert elvileg most a Fortepan adatbázist is majd automatán megokosítják.
-
Jahno
veterán
Írta is, hogy azt ajánlották. Kipróbálhatná és remélem megírja, hogy milyen lett :-P
u.i: "Take your photo collection management to the next level with AI Keywords. The locally supported AI analyzes your images and automatically assigns keywords to photos in your library," Erre mondtam, hogy mutatok példátmennyire fos tud lenni, szóval inkább megadná, kézzel. Viszont 5ezer képnél, háááááát.
-
Jahno
veterán
válasz
Pékmester #35893 üzenetére
Néha fotós csoportokban csak a kérdést látom, de sosem született eredmény, akik tanácsot adnak azok sem használnak ilyesmiket. Néhány ismerős LR katalógusban csinálja, csak ott sem gyűlhetnek végtelenségig a képek, vagy jelentősen kevesebb képe van, azt minden fotózás után becsülettel végigtolja.
Ha most több ezer, nézd azt, hogy legyen csak 5 perc/fotó amit eltöltesz vele, van mondjuk 3ezer leltározandó képed? Sok 100 óra és nem tudom, hogy ennyire érdemes-e. Néha már erősen gondolkoznom kell mikor és hol készült valami a múltban, de még egyelőre a 2024_Budapest_MadárláttaOkt07 mappázásból tudom, meg azt, hogy vagy lesz benne templom vagy nem, de ha nem akkor az nem mérvadó. Tematikus pályázatoknál már megy a vakarózás, aztán sokan emlegetnek automata módszereket, azokról megírom a litániát mennyire megy félre, weben keresek 3 példát ahol véletlenszerűen kiválasztott képre irreális baromságot mond és a felülvizsgálata hosszabb időt vesz igénybe, mint kulcsszavazni, aztán megint én vagyok a hülye mert leszóltam az AI-t. Még odahaza vágólapon van, mutatok két érdekes képet.
-
Jahno
veterán
Azt mondjátok meg, ha már barkácshoz béna vagyok akkor vegyek-e 40 ezresért ilyen megművészülős képeket gyártós lukkamerát:
-
-
Jahno
veterán
válasz
Tin_Shield #35874 üzenetére
"Az én képeimmel nem hiszem, hogy romlanának bárki esélyei "
M365ön kb. turistaképekkel szerepeltem, bár nyilván nem csak fődíjat nem hozott el, de semmilyet :-D Legalább itt-ott kiállították. Éves MAFOSZ meg egyéb katalógusokban szerintem az összes képem egy alap kittel készült, de másról is szólt az egész.
Szinkronúszást haversrác műveli, az már azért alakul és most jönnek majd az esti ködös képek. És ott kötünk ki, hogy célhoz az eszköz, csak ha összehasonlítunk akkor legyen ez is benne.
-
Jahno
veterán
válasz
Tin_Shield #35870 üzenetére
Ja, meg ilyen egyszerű dolgok, klasszikus a gyerek jazzbalett fellépése, utána kézilabdázni kezdett és jött a "csinálj rólunk már egy jó képet". Bár ezeket itt régebben képekkel is illusztráltam. Mondjuk még érdekelt is volna, de jazzbalettnél még az akkori APSCm is lófütty volt, meg a körülmény is vacak, pár próba után inkább eltettem a gépet, kézinél és focinál körbe engedtek a pályán ott lehetett helyezkedni. Foci az jó volt, mert délután 1kor játszottak, szabadtéren. Amcsi foci már zűrösebb, egyik meccs májusban volt késő délután, másik asszem augusztusban. Meg elsőre csak a fejem kapkodtam, játékmenetet sem értettem abba is bele kell jönni.
Voltunk is hárman kb. 8 géppel, hamar eldőlt a dolog, itt az EM1 széria fókuszával is szívtam rendesen, de lehet csak én voltam a béna, ez az amit senki nem fog vagy tud leírni, megmondani és helyszínen kellene kibogozni, bár fényhiány miatt úgyis megdöglött kb. az összes kisebb gép. Még G6al is nekimentem, olyan bátor vagyok
Annak a fókuszával nem volt baj, csak a többivel. 7 évig hajtottam azt is.
Aki fotómasinával rohangál, azt előbb-utóbb letámadják ilyesmikkel, bár a családi fotózásokat eddig egész jól kikerültem, aztán most már lassan 5 méterenként futok bele abba, hogy háááát erősebb vas kellene mert nem bírja ezt meg azt, de hát járom a várost, kimegyek a reptérre napi giccset fotózni és ott is vagy belelátszik a kerítés vagy létra kellene, vagy.... Mindig meg tudom magyarázni miért nem megy
Max. irigykedni lehet, ha nem érzed a korlátait mert akkor így sokkal olcsóbb és nincs egy végtelen Ekcel táblázatod, hogy mire szeretnél beruházni
-
Jahno
veterán
válasz
Tin_Shield #35870 üzenetére
Saját magad szórakoztatására ha így nappal a városban turistáskodsz akkor nem nagyon van különbség. Délután, erdőben, reptéren meg pont az a "nem sokkal jobb" fog hiányozni. Mondanám azt is, hogy pályázz nyugodtan, nem az ördögtől van, meg párunknak a cuccai is megtérültek de akkor romlanak az esélyeim :-P
Ha nem érezted akkor nem jártál a reptérre naplementét fotózni, van ez így. De ez átlag koncerten is megdöglik.
FF más színt megint, azt is leírtam, hogy kb. a látószögek miatt jó cucc és melóra. Erdőmezőre nem is nagyon vinném, csak most éppen arra van obim, így mégis viszem míg kialakul a helyzet :-D
-
Jahno
veterán
Nem képeket kell nézni, azt megbabrálják mindenhol, sem a körülményt, sem semmit nem tudsz meg. Mindegyiknél jól néz ki, Olyval és manuállal is lejátszottuk milyen képek vannak koncerten, de egyik sem klasszikus ahol nagyon mozog az előadó és fény sincs.
Utána meg elismert szakemberektől is jönnek az ilyen demagóg fasságok vagy az értékek, ami mindenkinek más és két MFT váz közt is van már 2 FÉ különbség.
Amikor ilyen képeknél kell kihúzkodni, hogy a versenyzőnek legyen arca, vagy a fény/árnyékok kicsit rendben legyenek akkor látod majdi a különbséget (bár itt sokszor a "facéra mindegy" merzió szokott menni):
Ez is jó hatástanulmány volt, mindenki mindig mondja, hogy legyen jó objektíved és gyengébb vázad, mint.... Ja. Vittem az Oly 40-150 prot, az éppen 600ezer pénz és pont többet értem egy ugyanolyan szériás, csak 2-3 évvel újabb vázon kitobival, mint ezzel a pro cuccal, mert szenzor kicsit jobban bírta a zajt és atom pontos gyors fókusza volt, obiban a stabival meg főleg, ahogy sötétedett legalább én tudtam tartani. Aztán ez megint kinek mi és még elképzelni is nehéz, lehet akár tévedek is, okosságokat mondani mindig könnyebb volt, mint kipróbálni :-P Én kipróbáltam.Ha levonom azt, hogy az első verseny nyilván nekem is új, azt sem tudom merre áll a fejem és mit lehet csinálni, ott is látszik a képeken, hogy egyiken 6ezer expóból kb. jó 300at tudtam beadni, most a 2ezer expóból 500 felettit és ennek nagy része a gépeknek köszönhető, aztán sok helyen egy jobb APSCvel még előbbre lettem volna.
-
Jahno
veterán
Gondolom arra, hogy a 6700hoz képest lehúztam az Olyt, de nem az volt a kérdés. Csomó minden ebből a 6300ra is áll, de ezt írtam is. Ahhoz képest is le lehet húzni, mert hiába van a 6700ban szem követés az Olyhoz képest, a 6300 sem lesz rosszabb benne, viszont a szenzor jobb.
-
Jahno
veterán
6300at sem cserélném, meg ahhoz még obid is van, pont jó lesz 2. váznak a 6700 mellé :-D Pár 10ezer expót elkövettem azokkal az Olykkal és éppen ez volt a baj, hogy párhuzamosan más gép is volt a kezemben, de hát akkor éppen ez volt. Mondjuk Sonyra is szoktam mondani, hogy utcára nem áll annyira kézre , mint melóra (volt egy időszak mikor a 6xxxx sorozat eleje sem volt szimpatikus, valószínű ezért).
Többi meg a szokásos, mikor egy álló lovas embernél súrló fényben férement a fókusz, vagy madaraknál akkor nyilván én vagyok a hülye és nem tudom használni. Panánál meg nem ment félre, azt biztos tudom használni, csak külön jó mikor egy délután belecsavarok a vázba 3ezer expót madarakat kergetve, aztán lehet elrontom, csak hasonlítsuk össze, próbáljuk ki. Olyankor senki nem érzi magáénak a problémát, aki megmagyarázza arról általában kiderül, hogy teljesen más a kivitel vagy éppen soha életében nem kergetett madarat vagy lovakat. Úgy meg nehéz :-D
Olynál mindenki a live compositra van rányáladzva, én azokat úgyis mindig beszívtam volna és inkább kézzel megigazgatom a képet, de hát minden márkánál kell valami egy darab irreális kapaszkodó amivel népet kábítanak. Másik a stabi, sorban rakják a képeket, hogy jaaaaaaj 1-3másodpercet kitartok. Legtöbb homály takony is volt, rövidebb zárnál meg a Pana jobban stabilizált csak nem verték a nyálukat. Minek. Bár egy adott táv felett kell az a stabi az biztos és meg van a jelentősége. Ha vázban meg Obiban is van, akkor az elég rendesen összeadódik. Csak ne nézz az ég felé és ne mindig madarássz, mert ott hátrányában lehetsz. Fujinál a filmsim ilyen nyálverés és évek alatt nem fogják fel, hogy Nikonra is van ugyanaz csak egyszerűbb használni és több lehetőség akad benne. Akkor azzal mi van? Van, csak nem ugrál rajta napi szinten valami márka nagykövet és egy fél csoport. Sony meg pld. nem tud multiexpót.
Nekem pld. látószög kell (ezelet írtam fentebb sokszor), amit FF Sonyra meg tudok venni az Olyra nem is létezik, APSCre egy Sigma 10-18as 290ezer pénz, Olyra a 7-14es 550ezer pénz. Max. megkapom, hogy mert a Sigma szar és nem időjárásálló és ne hasonlítsuk össze :-D Sonynál egy használt váz belefér az árba és sokkal jobb képminőséget kapok, éjszaka stabi sem kell. Ezért vettem annó Fujit, az vázzal együtt olcsóbb volt, mint a Panámra egy obi. Akkoriban az a Pana a hosszú zárat sem bírta, de ez erősen a múlt,2 éve nyugdíjaztam. Csak vicces, mikor 2+ éve a csoda márkanagykövetek magyarázták, hogy nincs hátránya és milyen jó gép stúdióban én meg ott álltam derékig az Ipolyban és emlegettem az anyjukat, hogy most akkor jöhetnének ide, tessék meg is tudom mutatni, hatástanulmány. Még lehet van 1-2 képem, este előszedem.
-
Jahno
veterán
Ízlés kérdése is, előző Olykat sokat hajtottam, ha fókuszrendszeren sokat fejlesztettek a Sony akkor is jobb az újaknál ez meg 4 éves és inkább hagyjuk, képes egy ágon ülő mozdulatlan madárnál a háttérre fókuszálni, ha a madár kitölti a kereső nagy részét akkor is. Meg mire kell és miért váltanál? Nekem pld. látószögben is kell az APSC-FF egy csomó mindenhez, Olynál ehhez képest rengeteg fény kell és szenzorban sincs annyi tudás/tartalék. Mikor egy égbolt pont kiég fehérre, azt Sonyval visszagépészkedem utómunkában és meghúzom a sötét részeket, az kevésbé zajosodik. Oly nagykövet is addig magyarázta évekig, hogy mindenre elég a MFT és felesleges nagyobb vázat venni, csak drága meg nehéz és felesleges, míg hirtelen FF Sonyra váltott
Párhuzamosan csináltam az Oly meg régi Fuji T1, E2 képeit, ott is egybő látszott, hogy Fuji kilóra megeszi minőségben és akkor az egy 2014es váz volt (később lett E1em, az is megette képminőségben, ha másban nem is)
Egy legújabb OMD-t ki kellene próbálni, arra is van söröm, hogy így 4 év után sem sokat fejlődtek 6700ról meg aztán végképp visszalépés lenne egy korábbi darab. Zajban, fókuszban, mindenfélében. Abban egyedül az USB-C csati a hátrány, hogy nem mennek vele a kábeles kioldóim.
-
Jahno
veterán
válasz
Thunderzolee #35857 üzenetére
Előhívó. Oda van írva:-D Ezüst s9t vagy mit alakít fém ezüstté.
-
Jahno
veterán
válasz
Gaben92 #35844 üzenetére
Fotóztam most egy Leicával:
Érdekes állat és kult gép, de ennél sem tudom értékel az árát. Mondjuk gazdája elég kattant. Mondja, hogy van egy feketefehér filmhez meg egy másik a színeshezAbban ki lehet egyezni, hogy egy műszer. Már ahogy felhúzod és működik a mechanika az olyan lazán siklik, mint valami léghajó.
Nekem most a MOM boxomat kellene pótolni, abban akadozik a zár és szerkezet. Ez az átka az ilyen régi vackoknak.
Amit analógra szívesen nyomkodok az kétféle Szmena, Pajtás, MOM box, Ljubitel 166, Zenit 12XP és hasonlók. Zenit E-t pld. nem csipázom.
Így kell ezt nyomni, de előzőleg elhülyültem a filmes kivitelezést, most majd tavasszal rendesen rákészülök, átgondolom, mittomén.
-
Jahno
veterán
válasz
Gaben92 #35839 üzenetére
Van haverom aki rá van pistulva a FEDre, párat fel is újított. Én azt sem értem. De kinek mi, fura vidéki srác, Zenit az jó, olyan kötelező KGST darab, hogy egyszer mindenki próbálja ki, ha mást nem.
Canonból meg nyilván AE-1, más nincs is
Zenitem van idehaza pár darab. Lehet megszámolom, hogy egyáltalán 20 alatt vagyok-e még esetleg felette
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35828 üzenetére
"akkor legyen manuális minden (nagyon maximum rekeszprioritás engedélyezett),"
Nekem ezek fullfufflok, meg úgyis mindegy. Van fénymérős Oly, meg manuáltárcsás, de én nem mindet élem meg.
Az LCd kijelzős műanyag vázaknak értelmét nem látom.
-
Jahno
veterán
válasz
Gaben92 #35835 üzenetére
Pentax analógok egész megbízhatók, nem egy fostaliga Zenit és amúgy Pentax vitt bele a fotózásba, meg azzal szereztem pár havert és sok ellenséget. Ezer éve jobb volt a kitobijuk, mint egy átlag fix 50es Canon, szóval itt a "kitobi szar" típusú izéket is döntögettek, meg mondjuk az első ócskavas 6 megapixeles Pentax vázaim is cseppállóak voltak. Meg szériahibásak
-
Jahno
veterán
válasz
Gaben92 #35827 üzenetére
A némelyik olcsóbbat már rég kiszórtam, volt pár, de mivel egyéb problémák is akadtak egy szint alatt, inkább hanyagolom.
K&Feket meg felette kb. állandó jelleggel használom. Volt egy csomó Exa obim is, de muszáj racionalizálni, kipróbátam, ugyanolyan, mint a többi, mehet a háztól. Adapter meg azért volt sok, mert Panán kívül nem nagyon volt állandó gépem, aztán ha járt nálam gép meg jó obi, akkor használni is kellett, vagy kipróbálni, hogy okosabb legyek. Okosabb nem lettem, de legalább kipróbáltam :-D
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35817 üzenetére
Tartózkodni.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35815 üzenetére
Pld.
-
Jahno
veterán
válasz
Speeedfire #35801 üzenetére
"Aztán évekig fotóznék vele."
Múlt hónapban 100ezer felett volt a filmes költségem és ez csak nőni tud, szóval mittomén
A7 első széria azért elég régi, nem is olyan tartósak, elektromos zár nincs, mondjuk nem egy világ pénze a következő sem, annak is legalább bírja az akkuja, vagy ha occsó kell akkor ASPC. Viszont Nikonon könnyebb beállítani mindenféle filmes profilokat, akkor is ha Fujisok vergődnek ezzel meg a flmszimekkel és Sonyn elég bonyás, kvázi nincs is, Fujisok meg sosem fogják felfogni, hogy nem ott találták ki.
-
Jahno
veterán
válasz
pibácsi #35795 üzenetére
Hátnem,. de értelme nincs, mert rétegcucc lenne és ott max. az obi miatt működne az egész, amit akármire is felteszel. Akkor meg minek egy digitális hátfal, ami csak arra a gépre és úgy jó.
Aki meg mindenfélét fel szeretne csavarni a gépére az is csatlakozhat hozzánk, jövőre is lehet lesz nemzetközi Barkács- és családi nap:
Egzotikus képek garantáltak, feltéve ha látszik belőle valami -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35793 üzenetére
A Bolond Lány ja
Jól emlékszel, most mikor ott voltam akkor is mondta, hogy ne lepődjek meg mert valamelyik kígyója napok óta kóborol a lakásban és hazafelé nézzem meg jól a táskáim is mert ki tudöja. Mikor lecsaptam valami bekóborló lepkét, akkor is mondta, hogy kár volt mert valamelyik békának jól jött volna.
Patkány, kígyó, béka nem kis mennyiségben de ha éppen kellene egy UVban világító skorpió váz, akkor szeme sem rebben, max, megkérdezi, hogy milyen színű legyen :-D És néhány dolog úszik spirituszban is, vagy csak szomorkodik kiszáradva a polcon. Most éppen patkányokat tanít kávézni.
Csoda csoportba kellett kisállatos képet beraknom, azt gyorsan meg is trollkodtuk a híres Budai Sajt salátával :-P
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Autós topik
- Anime filmek és sorozatok
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPhone 16 Pro MAX 256GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
- Eredeti Lenovo 300W töltők - ADL300SDC3A
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest