- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
arnyekxxx #84 üzenetére
Úgy meg pláne jelentős a csökkenés trendje. Továbbra sem az az állítás, hogy senkinek nem lesz és lehet autója, hanem hogy a jó tömegközlekedéssel rendelkező nagyvárosokban nincs értelme - nem a villanyautónak, hanem magának az autózásnak. Stájerországra ez ugyanúgy nem vonatkozik, mint Bács-Kiskun megyére ahol nem lakótelepeken tartják az autókat miközben a ház előtt 5 percenként jár a villamos.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
arnyekxxx #77 üzenetére
Illetve újra gyerekek fognak játszani a lakótelepi utcákon, megszűnik az egész napos zaj, felszabadul egy csomó parkoló amit közparkká lehet alakítani és az emberek is egészségesebbek lesznek, ha nem autóval ingáznak. Hmmm, vajon melyik a fontosabb, az autógyártók profitja vagy a környezet? Nehéz választás!
Különben nem azzal riogat, hogy jön apokalipszis és megszűnik a közlekedés, hanem az az állítás, hogy majd hatékonyabb helyettesítő termékeket vesznek hozzá igénybe az emberek. A Daimlernek, Volvónak, VAG-nek (MAN/Scania) nagyjából mindegy, hogy autóval vagy busszal járnak a panellakók, ők a személyes- és tömegközlekedésen is meg tudják keresni a maguk betevőjét. Hogy ez mennyire nem utópisztikus elképzelés arra jó példa Bécs, ahol az elmúlt 10 évben ~10%-al csökkent az egy főre eső autók száma (abszolút mértékben is csökkent, tehát nem a növekvő lakosságszám torzítja a statisztikát). Főleg a belső kerületekben volt nagy az esés, ahol utcán parkolnak az emberek, de van sok társas házas-lakótelepes kerület is ahol szemmel látható a változás - tudomásom szerint Párizs vagy Barcelona nagy népességsűrűségű területein is hasonló a trend. Valószínűleg 30-40 év múlva mire odajutunk a budapesti paneldzsungelek is el tudnák engedni az autótartást, ha tényleg megoldhatatlan volna a villanyautó töltés (amiről persze szó sincs, csak ha felmerül egy probléma azt az akadékoskodók egyből felnagyítják és megoldhatatlan akadálynak állítják be). -
tibaimp
nagyúr
válasz
arnyekxxx #63 üzenetére
dabadab, arnyekxxx: "2017-ben a világon 13511,2 millió tonna olajat termeltek ki (forrás: BP Statistical Review of World Energy)." Tehát ennyit kellett finomítani.
Amúgy tök mindegy, látszik, hogy az EV-ké a jövő, de attól még a két technológia meg fog férni egymás mellett, mert ahogy írtátok is, kell másnak is a finomított olaj.
-
tibaimp
nagyúr
válasz
arnyekxxx #59 üzenetére
OK, biztos.
de: "Lenne elég áramunk feltölteni minden autót ha abbahagynánk az olajfinomítást. Átlagosan 5 kWh energia kell minden gallon benzin finomításához, ezzel az 5 kWh-val a Model S 20 mérföld megtételére képes. – mondta Elon Musk"
szerk: "Az Energetikai Szakkolégium egy 2015-ben készült tanulmánya szerint a százhalombattai Dunai Finomító évente 660 GWh elektromos áramot fogyaszt, ami lássuk be, nem kevés."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- REpont és hulladékgazdálkodás
- Vigneau interaktív lokálblogja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Filmvilág
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- VoLTE/VoWiFi
- További aktív témák...
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 notebook - R7 8845HS 16GB RAM 512GB SSD RTX 4060 8GB Win11
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged