Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mycso

    veterán

    válasz malisonX #78245 üzenetére

    Szia, milyen magasságú láda férne el a pótkerékben?

    Nekem a K Norbi által ajánlott Eton Res 12 van, szerintem kellemesen szól (bár nincs tapasztalatom más pótkerék ládával).
    Az igényeimet abszolút kielégíti (még). 16,5cm magas.

  • norrberth

    addikt

    válasz malisonX #78243 üzenetére

    Hát én nem akarom elvenni a kedved a pótkerék mélynyomótól.
    Tettem a golfomba JBL Bass Pro HUB ot.
    És elég gyorsan vissza is küldtem :D

    Pocsék mélytartomány.
    A kasztnit rezgette kb ennyi.
    Focal mélyem körbe hugyozza 5x
    Pedig nem nagy szám, 45 ezer forint volt, 30L zárt ládában van.

    Szerintem olyan pótkerék mélyet nézzél ami felfele néz a csomagtartóba.
    Pl Eton Res12

    Most eladtam a Focal szettem
    Focal car ps 165 v1 le
    Kristály tisztán szólt, iszonyat erővel.
    De semmi közép nem volt. Olyan élettelen volt az egész.

    Adom el az erősítőt is.
    Focal car fpx4.800 - 4

    És Pioneer TS-Z65CH szettet fogom ki próbálni, Pioneer erősítővel.
    Hmmm [link]

  • zs198

    aktív tag

    válasz malisonX #78243 üzenetére

    Szia! Pont ezeket a Blam szetteket nézegettem én is. Bár nem tudom, hogy egy 3-as Superb kombinál elég-e? 5 m-es batár… :D

  • Lite

    őstag

    válasz malisonX #75943 üzenetére

    Az elfüstölés nem biztos, de azért könnyen előfordulhat, hogy a 2 Ohm megzavarja.
    Ezekhez pici erősítő is elég lesz, mert borzasztó érzékenyek. Inkább az lesz a kérdés, hogy a fejről van-e alacsony jelszintű kimeneted (rca pléldául), vagy csak nagyjelszintet ad ki a fej (azaz a hangszórók kivezetéséről kellene átmenni az erősítőbe).
    Utóbbinak két kiegészítése van:
    1. vagy olyan erősítőt veszel, ami kezeli a nagy jelszintet, 4 csatornás, és akkor minden funkciód működik tovább, vagy veszel egy jelcsökkentőt, onnan osztod tovább a jelet, ez főleg akkor érdekes, ha szubot is akarsz (de az a 4 zenélő ajtóval kb. összehozhatatlan lesz, inkább kiolt majd, mint szól, fázisokról meg ne is beszéljünk). Nagy jelszintes, kicsi, műszerfalba tehető erősítőben Match 54DSP, Focal Impulse 4320 darabokat nézném, az első még megoldás is lehet a DSP miatt a kettes pontban lévő "problémára"
    2. a gyári fej rendelkezhet bizonyos DSP-jellegű beállításokkal, hogy a gyári hang elfogadhatónak tűnjön. Azaz basszuskiemelés, csatonánként más frekvenciamenet, késleltetés, stb. Nem biztos, hogy lineáris átvitel jön ki mind a 4 csatornán, ha nagyjelszintet használsz, ez megjelehet. Ha lenne vonalszintű jeled (nem a lecsökkentett hangszórókimenet!), az lienáris lenne, akkor lehet igazán erősítőzni, DSP-zni, akkor lehet jobb eséllyel nagy csodákat kihozni a rendszerből. Ellenben, ha egy nagyjelszintes DSP-s erősítőt kötsz rá, amit fent írtam, azzal sokat lehet majd javítani a hangon.

    De egyenlőre a legtöbbet az ajtószigetelés fogja hozni, még gyári hangszórókkal is. Ha szabd javasolnom, kezdj azzal, lehet, hogy a végén még hangszórót sem fogsz cserélni, mert tetszeni fog a végeredmény.
    A 7-es Golfhoz a Focal-nak is van mókolás-mentes direkt szettje, IS VW 155/165/180 néven találod, hangszórómérettől függően, gyári beépítőkeretben. Azokat többen dícsérik (én egy Passat B8 hangjának feljavításán agyalok), a BLAM-ot sehol sem írták.

  • Lite

    őstag

    válasz malisonX #75941 üzenetére

    Ajjajj... Szakértők árulják az okosságot... :Y :W
    Szóval:
    1. fejről hajtanád, nincs erősítőd? - ha tényleg 95 dB érzékenységű, akkor nagyon könnyen hajtja majd a fej, feltéve, hogy bírja a 2 Ohm-ot (ez nem olyan biztos, ha van gépkönyve a cuccnak, ellenőrizd le)
    2. egyedül hallgatod, vagy rendszeresen többen? - a hátsó ajtó valóban rontja a hangképet, ha egyedül vagy, egyszerűen a fader-t tedd előre, egész más világ lesz (plusz, egy szett árát meg is spóroltad). Ha többen és számít a hátsó hang megléte, akkor, ha a gyári kialakítás komponens szettre van kitalálva, ne rontsd el koax-szal! Akkor már a legjobb, ami tehetsz, hogy egyforma az első-hátsó szett és kiszigeteled bitulappal mind a négy ajtót. Az még egész emélszthető produkcióra fog vezetni.
    3. hogy miért kezdtem úgy, ahogy? - Mert senki sem nézte meg a gyári adatlapot. Ez áll benne:
    "System includes two 165 mm (6.5”) woofers, two 20 mm (3/4”) soft dome tweeters, two 2-way crossovers: 12 dB/octave high pass and 6 dB/octave low-pass with adjustable tweeter level: +3 dB, 0 dB or attenuated -3 dB." - azaz a váltási freki és meredekségek adottak, ott nincs választási lehetőséged (a magas 12 dB/oktávval halkul, a mély 6 -al, a váltási pont felé közeledve, ahol számukra egyre nehezebben lejátszható frekvenciákat kellene megszólaltatniuk). Amin tudsz változtatni, hogy a magas hangereje milyen legyen, ott van a 0-hoz képes 3 dB erősítés, vagy 3 dB halkítás.

    Szumma: ha bírja a fej a 2 Ohm-ot, akkor ilyen szettet vehetsz, és szigelteld ki az ajtókat. Ha elöl 2 Ohm-os szett lesz, hátul pedig a gyár 4 Ohm-os, akkor borzasztó hang lesz a kocsiban, majd jó eséllyes füst is, mert a fej az ilyen bekötést nem tolerálja a végtelenségig. Azaz hátul vagy lehalkítod nullára, vagy dupla szett + 4 ajtó szigetel. Az mondjuk még tényleg jó is lehet!

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés