Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #10726912

    törölt tag

    Üdv :)
    Régi álom karácsonyra, köszönöm itt is, ezt a fáradozásod is, hogy megyitottad ezt a topicot :R
    Hamarosan jön is majd egy élménybeszámoló, ami hifizésről szólt, magas szinten, figyelősen, lábrázással a 70-es évektől napjainkig terjedő zenékre Spendor és Canton dobozokkal és egyedi TMP DAC és Marantz NA 6005 kiséretével :) Hatalmas élmény, napokig vigyorogni fogok, nagy köszönet az ANT, a Classic gyártójának, hogy beengedett és szánt rám időt, azaz nagy köszönet Gál Tamásnak , alias Tompinak :R

  • #10726912

    törölt tag

    válasz salesman #12 üzenetére

    Holnap felhivlak és mesélek telefonon is :)
    tapaizo, téged is hivlak holnap :) :R
    A lényeg, igyekszem röviden:
    A Magnum végfokom sajnos meghibásodott. Ear001 javasolta (kammerert megelőzve), hogy keressem meg Debrecenben Gál Tamást, alias Tompit, a TMP audio frontemberét, az ANT, Classic stb erősitők egyik fő megalkotóját (a másik tudtommal Ear001 :) ). Elvittem hozzá a végfokot, holnap megnézi, s emellet megszervezte a Classic erősitőjének meghallgatását. 250 ezerért adja az alap verziót, 2-szer 35 watt, bőségesen elegendő erő.
    A lényeg: a saját kábeleimmel meghallgatva, a Marantz NA 6005-el, Canton dobozaimmal...egyszerűen zseniális erősitő, ha nem lenne a Magnumom, akkor azzal jöttem volna haza :) Hihetetlen részletesség, a Magnum erősitőm komolyzenénél egyértelműen megverte, szebb, részletesebb hangot tolt a TMP, a Magnum is ad jelenérzetet, de ez ebben erősebb volt, bár a Magnumot nem tudtam sokáig hallgatni a módositások után. Amiben hasonlóság van, az az, hogy a TMP és a Magnum hasonló karakter, tónusában megeggyező, sokszor gondolkoztam, hogy ezt akár a Magnum is produkálhatta volna (ugyanazokat az ismert zenéimet játszottam le), amiben erősebbnek érzem a Magnumot, az a mélytartomány, a Cantonom több mélyre képes a Magnummal, cserében a TMP részletesebben szól végig, térben váltakozó volt, hol a Magnum tudott volna többet, hol a TMP. Azt azért hozzáteszem, hogy ez kifejezetten a TMP dicsérete, hisz a Magnum egy 20 éve gyártott erősitő, angol, a Rega céghez átvonult, munkálkodó tervező munkája a Magnum, s azért az 1998-ban gyártott 1500 dolláros elő végfok akkor és most is jóhangú, minőségi darab, megspékelve azzal, hogy a biztositékok nincsenek a Magnumban, opampcsere volt, átkábelezés volt. A TMP-ben nincs pl tápoldali biztositék, abban sem vagyok biztos, hogy a hangoldalon van, tehát a tuningolt, annó középkategóriás, méregdrága árú (98-ban 1500 dollár nagy pénz volt a fizetésekhez képest is, de ma sem kevés), Magnumnak kell kapaszkodnia sok helyen a 250 ezer forintos TMP után, s ez hatalmas dolog, mégha pár dologban sikerül is neki :) Ha valaki HIFIT akar össze rakni, 250 ezerért, akkor a TMP Classic tökéletes, drágább erősitőkkel sorolják egy kategóriába hangja alapján, s tanusithatom, hogy hatalmasan jó dolog, amit Tompi csinált :)
    Szóval nagy vigyor van bennem, nagyon jó élmény volt, hifis, vigyorgós, néhol már majndem megható, pont olyan, amiért a hifizést akarom, szeretem :)
    Köszönöm Tompi, grat innen is a munkátokhoz :R :C :R

  • #10726912

    törölt tag

    válasz salesman #30 üzenetére

    Jó reggelt mindenkinek.
    kammerer 1
    dgyuri tőlem szintén 1 szavazat.
    Ki mit vár a hifi rendszerétől kérdésre válaszolnék.
    Tegnapi meghallgatáson Tompinál is ez volt az egyik legnagyobb érték az élményben: a felvételek izekre szedését, részletességét nem steril felhanggal, hanem természetességgel. S ezt fantasztikusan tudja a TMP Classic :) Nagyszerűen vissza adta a Canton dobozom a hangját, nagyobb hangerőn is dalolva, könnyedén, nem fárasztva. Nagyon szépen kiszolgálta a Marantz NA6005 forrásként és DAC-ként, nem hiányzott hangrészlet, komolyzenei műnél egysuerűen sziporkázott, csodálatos élmény volt hallgatni ezt a rendszert :) S mi az irányzatom? A koncert, ahangverseny, a stúdiófelvétel időpontjában a mikrofon legyen a rendszerem. Amit a mikrofon kapott hangokat, amit akkor, ott rögzitettek a hangmérnökök, azt a hangot akarom meghallgatni, ha erre képes a rendszerem, akkor leszek elégedett. S ezt egy varázslatnak hivom, ami hol könnyeket csal a szemembe, hol fülig ér a szám, mert olyan hangot hallok...s ha ez megvan, akkor már egy szóval fogom hivni ezt a varázslatot, hangélményt, amivel a felvétel helyét megjelenithetem a hifi rendszeremen.
    Múltidézés :)
    Remélem Tompi hamarosan talpra tudja állitani a Magnum erősitőm, s tovább tudom tesztelni annak hangját, mert sajnos nagyon kevés időm maradt rá a meghibásodása előtt. Most csend van, de az emlékek zenélnek :)
    lancerboy, örülök Neked :) :R

  • #10726912

    törölt tag

    válasz Ear001 #37 üzenetére

    Értem, úgy hallottam, hogy te is javasoltál meghallgatás után dolgokat, ezzel segitetted a munkáját, de köszönöm a felvilágositást, mindez semmit nem von le Tamás érdeméből sem és persze az erősitő tudásából sem :)

    [ Szerkesztve ]

  • #10726912

    törölt tag

    válasz Mathiask #43 üzenetére

    Nem csak átlagos hallgatónak nehéz ellenőrizni, hogy mi hangzott el, de nem is a tökéletes reprodukció a cél, hanem olyan részletező, teres, szellős, szinpad ábrázoló, tiszta effekteket felvonultató hangot kell hallani, ami miatt elhiszed, hogy sikerült a múltidézés :) S ahhoz, hogy az ember megtapasztalja, hogy mi az a rendszer, ami ezt képes vissza adni, ahhoz menni kell, és hallgatni kell. mások rendszerét, kiállitottakat, bármit, ami jó, még jobb, még több... Nem ezeket kell birtokolni, nem venni kell, lecserélni, hanem etalon hangot megallkotni magadban, hogy merre akarsz elmozdulni, mit lehet elérni rendszerépitésként és mit szeretnél ebből Te elérni. Ha megvan egy bizonyos szint, akkor zenélni akarsz onnantól, nem épiteni. Bennem már megszületett ez a szint, azon túl nem fogok semmit tenni vagy költeni. Csak a zene kell, és persze másokkal zenélni, beszélgetni, hallgatni, találkozni :) Mondják a hifi bogarat...van, de az is jóllakik egyszer :)
    A füled pedig ugyaúgy fontos, az továbbit mindent, nem lehet csak az érzelmeidre hagyatkozni, előbb vizsgálón, kérdőn kell hallgatózni, ahogy tettem én is tegnap...és ha ezt a vizsgálódást elmossa az élmény, akkor már valami nagyon jól sikerült :)

  • #10726912

    törölt tag

    válasz #71562240 #48 üzenetére

    Itt lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett. Nem művi térhatást keresek és kedvelek, nem erőltetettet, hanem olyat, ami a zenében szerepel, azaz ha a felvételen van, akkor hallatszódjon, azt a számot tele effektezték, sebaj, ez volt (elvileg) az akaratuk...de ha nincs, akkor a Kongresszusi központ leheletfinom akusztikája is hallatszódjon úgy, mintha ott ülnék a 10-ik sor feletti sor 5-ik ülésén (fene tudja mennyi az összesen). Az igaz, hogy össze nem tolnám (gondolom még) a dobozokat azért, hogy ez a térérzet csökkenjen, de pl a dobozok is a kisebb teret adó frekvenciamenet felé lett elhangolva (bár erről majd mondasz véleményt meghallgatás után). S ha úgy van felvéve a felvétel, hogy a hegedű vonójának a vége szurkálná a nemesebbbik feled, ha a mikrofon helyén lennél, akkor annak úgy kell szólnia, hogy a nemes feleden érezd a vonók végének szurkálását. ( :D ). Van olyan felvétel bizonyosan, ahol nincs ekkora térérzet, mert messzebbről lett felvéve (7-ik sor 3. ülés), ott a nemesebbik felek biztonságban vannak, s hosszú távon ezek a felvételek hallgathatók, nem kell, hogy minden pillanatban a képembe másszon egy-egy effekt, hogy a tér falat repesztve terjeszkedjen, mint egy sztereó virus (biztos sztereotipia fóbiában szenvedek, azért eme agymenés, veszek majd be monitipizáló tablettát), de ott a felvétel legyen olyan, ahonnan nem mászik bele annyi információ a fülembe. Igy vissza olvasva magunkat, lehet hogy kétfélét beszélünk mégis, de ugye nekem a hatalmas tér.sztereo-részletgazdag-tisztahang-valóságos ábrázolás még lehet fantasztikus hangprodukció, mig tapasztalt hifiseknek ez már megszokott alap dolog, mint pl ahová Te is tartozol. Majd kiderül a Bódi Guszti Aranyalbumnál, ott a 3-as tétel különösen vissza adja a rendszer erényeit és hibáit (Ha meghalok ne kérdezd meg, mért hideg a lábam.. superDSD 965097 gigabit/sec).

  • #10726912

    törölt tag

    válasz #71562240 #68 üzenetére

    Igen, beszéltünk ilyesmiről, de azt hiszem, ezt a szintet el kell érni, azaz előbb nevelődnie kell mindenkinek, hallani a sokat, s aztán lassan fordulni a kevesebb felé. Kicsit félreértelmezhető volt, de akkor csak elbeszéltünk egymás mellett. Bár hozzáteszem, hogy majd meghallgatod a dobozok mostani hangját, kiváncsi leszek, mennyire felel meg számodra, mert a Scan Speak magasokkal nayságrendekkel selymesedett a doboz tónusa (meg az átalakitások miatt), tehát most nagy hangerőn sem válik tolakodóvá a közép teteje-magastartomány. A mélytartomány ugye meg nekem másképp dolgozik, félnék tőle, hogy olyan szintű leszabályzásnál, mint a tiéd, már túl erős lenne a mélytartomány. De a meghallgatás sokmindent eldönt, s már mennék már :) ))
    Fapaci: igen, mondták, hogy nem ez a legleg, vagy ha igen, akkor alulról, de itt is lehetett hallani az élőzene varázsát. Vágyok Müpába, akarok sokat járni, ahogy az életem végre rendeződik :) :K

  • #10726912

    törölt tag

    válasz bta1 #97 üzenetére

    A hifi általánosságban topik jó topik, de nem HIFI magas szinten, kezeljük helyén a dolgokat. Itt pedig Minden ezitériának is minősithető dologról illik és kell vitatkozni, de nem sérteni, nem meghazuttolni, nem lehülyézni, nem mocskolni a másikat. Neked sodrott, nekem tömör és mindkettőnk véleménye férjen el a másik tisztelete mellett, leirtuk az eltérő véleményt, tapasztalást, de mindkettő HIFI gondolat. Az illúzió itt el kell férjen, mert sokszor sok illúzió tesz különlegessé egy hifi élményt (tudom, nem erre irtad). Szóval ez beszélgetős kéne legyen, nem helyretevős, hanem csak vitázós. És az kell, a vita jó, az gondolatok, érvek szeánsza, mindenki kapcsolja be a hifi bogarat a fejében a rendszerében, és gyújtsa a nemdohányzó is meg a képzeletbeli szivart a szájában, igyon a kedvenc italából, és beszélgessen, irjon bátran bántás nélkül. Fogadja el, hogy bár neki tetszik az mp3, nekem nem tetszik, neki pc, nekem nem, s én elfogadom hogy neki az, és elmegyek hozzá szivesen a nempécémmel. A hangulat legyen hifibarát, hisz a HIFI szeretete kell mindenkiben domináljon, s akit érdekel a hifi világa, az van itt, legyünk hifirajongó közösség, ez ennek a topiknak a célja. A másik topikban rég elveszett ez az irányzat, akarat, hangulat. A sötétség megvilágitható, vagy eltakarja(kilöki) a fény...nem bántólag irtam semmit a másik topikról, az maradjon általánosságban topik, ez pedig a haladók topikja. A másik topikban ezt nem tenném ki, nem akarnék ismét magyarázkodni, itt elfér ez is (úgy is, hogy javarészt nem arra válaszoltam, csak amellett, amit irtál). Üdv itt :)

  • #10726912

    törölt tag

    válasz dgyuri0123 #99 üzenetére

    Egyébként komolyan válaszolva: fenn áll az ajánlatom, Van aki tudja, mennyire komolyan gondolom:
    Bárkihez és mindenkihez szeretnék eljutni az ország bármely pontján, hallgatózni, hifizni, próbákat tenni akár, kinek milye-mivel hogyan szól, mit ért el, milyen zenéi vannak, oda vissza, azaz személyes Hifizős élményeket szeretnék, s mozdulok, megyek. Sajnálatos, hogy az végfok javitás alatt van, nem tudom, mikor lesz kész, a TMP audio mestere, Gál tamás dolgozik rajta :) :R , de addig is és azután meg azelőtt is, ha valaki tud időt szakitani egy találkozóra, akkor a meglévő cuccaimat nagyon szivesen elviszem egy hifizős nap erejére. Tapasztalat szerzés, élményszerzés, ismerkedés, beszélgetés. Tolakodni senkinél nem fogok, megértem, ha valakinek nincs kedve, gondolom ellenben, hogy fórumon belül is más lesz beszélgetni, ha személyesen ismerjük egymás rendszerét, ami sokat elmondd majd az azutáni fórumozáskor a fórumtársról, mennyire komoly a rendszere, a tudása, hol tart, mennyire alátámasztott a mondanivalója a saját rendszerével.
    Ha eljutok valakihez, arról a beszámolót is megtartom majd, s gondolom, hiszem, hogy egy fórumközösség is a személyes ismeretség után könnyebben kialakulhat.
    A hümmögésre pedig saját magamra levetitve:
    Irtad többször, hogy nagyon régi motoros vagy, értem és elhiszem, a rendszerem miatt viszont (én) joggal érzem magam haladó hifistának, hisz kammerer tudása is benne van a talán túlbuzgó, de mindenképp minőségben is hallható moddolásaimtól is haladó szintű hifi rendszeremben. Amig ezt nem hallod, nem tapasztalod, addig a bizalmat és a tiszteletet én is és mindenki megérdemli, utána pedig a hallgatódzási élménnyel gazdagodva lehet megérteni a másik mondandóját, munkásságát. A régi motorosnak is kell bizalmat szavaznia az újakkal szemben, hümmögés nélkül, főleg ha hifi mezsgyéjén igyekszik motorozni a tuningolt babettájával, ami nagyon fontos, mert csak ott tapasztalhatja meg a nagymotor előnyeit, mikor elhúz mellette.
    További kellemes HÜMMÖGÉSMENTES fórumozást:)

  • #10726912

    törölt tag

    válasz bta1 #108 üzenetére

    Alapjaiban jó, ahogy elindult az jó...hogy ott a hangulat miképp mérgesedett el, ezt a történetet ismerem, nem a mostani állapotra értem. A hifi általánosságban topik megmarad a szórakoztató készülékeknek, itt pedig lehet a klasszikus hifi irányzatról beszélgetni, igy annak a topiknak is helyre áll a békéje :) Nem az a topik felesleges ott, hanem a klasszikus hifi irányzat nőtte ki, talán már a kezdetektől. Igy értettem a jó topik jelzőt :)
    Lancerboy: az ésszerű határt a megépitett rendszered értéke, tudása adja. Ahhoz, hogy ezt az értéket megismerd, kell, hogy meghallgasd más emberek rendszerét. Iránymutató lesz. Másik variáció az, hogy vakon megbizol valakinek a tapasztalatában (neveket lehet sorolni, van ezen a fórumon is bőven), hiszen tudás nélkül VAK vagy a hifi világában, és annak az embernek a tudására bizva magad, vele megbeszélve, egyeztetve vásárolsz, épitesz. A kettő együtt a legszerencsésebb, miközben tapasztalatot szerzel, közben beszélsz valakivel, akinek van ehhez türelme és ideje, aki el tudja mondani a miérteket, ok-okozatokat, ökölszabályokat, azaz a saját tapasztalatod megbeszéled olyannal, aki Tudja, miért azt hallottad, tapasztaltad azon a rendszeren, amit hallottál.
    Jómagam ezen az úton mentem végig, s eljutottam egy rendszerhez, ami első hifim, rengeteg tanulás, gondolkodás, beszélgetés (kammererrel :R ) és munkám van, mire össze csiszoltam. A véget nem érő hifizés alsó határa?...na ez a csillagos ég :))

    [ Szerkesztve ]

  • #10726912

    törölt tag

    válasz Kiskokó #158 üzenetére

    Mindez nem akadály, a hifizés a lényeg, aztán hátha te is belefogsz.. :))

  • #10726912

    törölt tag

    válasz Alabástrom #172 üzenetére

    Magam részéről nem hiszek ebben, de ha ez neked segit jobb készülékeket választani, ezzel a filozófiával kiválasztot készülékeid jobbnak értékelni, akkor Tedd. A végső cél a hifi renszer épitésénél maga a zene hallgatás, annak érzelmi, tudati hatása Rád. Hogy ki, miképp éri el ezt, az mindenkinek saját joga eldönteni.
    Nekem például a tescos szemlélet épiti most a rendszert: a legkisebb is számit :) Számit a banándugó elhagyása, a készülék alátét, a hangváltó szellős épitése, a panel kihagyása a hangváltóból, a biztositékok kihagyása a foglalatokkal együtt, rengeteg apróság, ami miatt sokat dolgoztam a rendszeren és hallom a javulást. S ha megvan a letisztult rendszer, ahol most kb tart az enyém, akkor hallhatom meg azt, hogy zavar, fojtás nélkül mire képes a rendszerem. Sajnos most ezzel várnom kell...de már a kész vagyok érzéssel várom, ha vissza kapom a végfokot, akkor zenét akarok hallgatni, amikor csak tehetem, napestig, hallgatni, megismerni minden hangját. Erre várok teljes nyugalommal :)
    Hozzá teszem, hogy utolsó élményem a TMP Classic, saját rendszerembe kötve hallgattam...tehát össze mérés is lesz, mert ott hallottam olyan hangokat, amik kb örökre megmaradnak bennem :)

    [ Szerkesztve ]

  • #10726912

    törölt tag

    válasz python1 #193 üzenetére

    A rendszer épitést DSP használatával hogy lehet helyettesiteni? A szoba akusztika rendbe tétle mindenképpen fontos, de a tescos 2.1-el hogy lehet rendbe rakott akusztikájú (DSP vagy fizikai eszközök, mindegy) helységben zenét hallgatni? Az egyik sehogysem zárja ki a másikat, inkább egymásra épül, de a minimum szinten megépitett lánc (ahol nem küzd a hangdoboz kiemelésekkel és torzitásokkal, s minimum úgy van megépitve a rendszer, hogy bőven beszédhangerő felett lehet hallgatni klasszikus zenét olyan részletességgel, amiben nem mosódnak össze a hangszerek) kell a hifizéshez, akár DSP-vel, akár a hagyományosabb úton teszed rendbe az akusztikai problémákat. A mondanivalódból azt lehet leszűrni, hogy a rendszerednek olyan kiemelései, olyan problémái voltak, amik miatt nem tudtad a rendszered hallgatni és vélted, hogy ezeket kábelcserék, készülék cserék orvosolhatják, holott az akusztikai problémák okozták a problémákat, a lehallgató helység a rendszer része, most ezt tapasztalod, de ennek a problémának a megoldása miért teszi értelmetlenné a rendszered létezését? Miért kéne leépiteni? A tescos 2.1 emlitése természetesen csúsztatás, de meddig, hova lehet leépiteni egy hifi rendszert, mit tesz feleslegessé egy hifi rendszerben az akusztikai gondok orvoslása? Készülék alátétet? Kábeleket? Hangdoboz alátéteket? Fapaci hova, milyen szintre épitette le a rendszerét, és az akusztikai problémák miatt mennyit és miképp költött rá? Sokadszor olvasom ezeket a beszámolókat és kiváncsi vagyok a magyarázatra, hogy mi a felesleges költekezés, mik voltak azok a felesleges változtatások, amiket ki lehetett volna váltani a DSP-vel, mert jelen tapasztalatom szerint a kettő csak kiegészitheti egymást, de ki nem válthatja, mindkettőre szükség van: rendszer épitésre-hangolásra, és a lehallgató helység rendbetételére egyaránt.
    Félre ne értse senki, békésen, kérdőn kérdezem, nem kötekedve, komolyan szeretném tudni a kérdéseimre a választ :) :R

  • #10726912

    törölt tag

    válasz dgyuri0123 #197 üzenetére

    Biztosan ordenáré? Ha nem hallottad a másik rendszerét, addig nem tudhatod, csak fikció...s ennek az ordenárénak a mértéke, főképp iránya is erősen kérdéses(mik azok a hibák, amik elférnek belépő és haladó, esetleg nagyon felső szinten), nem mindegy, hogy defektes a gumi, vagy csak kinai 4 évszakos(azzal sem élmény autózás a 200-as tempó), s az sem mindegy, milyen kocsinál jelentkezik a hiba (A6 allroad simán lesétálta felnire a szintező miatt a gumit, mire észrevettük, hogy valami probléma van, mindezt 110-nél). Az ordenáré mindenképp rossz, ezt senki nem vitatja.
    python1 :R

    [ Szerkesztve ]

  • #10726912

    törölt tag

    válasz dgyuri0123 #211 üzenetére

    Még mindig azt érzem, hogy olyan dologról beszélsz, amit igazából nem vitatott senki, de te feltételezel, hogy az úgy van. Azaz neked van egy rendszered, 40 év tudásod, és ezen tapasztalati tudást és erőfeszitéseid eredményéből felépült rendszered hangjainak szépségét félted, emlited fontosságát a hifizés világában és azt érzem, hogy sokakkal szemben félted, feltételezed, hogy sokaknak ez nem számit annyira. Sokadik ilyen megnyilvánulásod, senki nem vitatja ennek fontosságát, erről szól a hifizés. A defektes autó is autó, nem azzal van a baj, ha valakinek olyanja van, hanem azzal, ha valaki azzal közlekedik, és azt mondja, az a jó, ezt is értjük, és nem vitatjuk. Itt még mindig hümmögés nélküli topikban vagyunk, hifi topik, ahol rendszert épitünk a minnél magasabb szintű zenehallgatás céljából. S Mi, rendszerépitők, hifizni akarók beszélünk ebben a hifi topikban, olyanok, akik nem akarnak deffektes kocsival autózni, bár azzal is elvinnék a gyereküket a kórházba, ha muszáj lenne, de csak kényszerből használják. Az, hogy DSP, kábelmánia, moddolás, gyári cuccok magas szinten válogatása kevés vagy sok pénzért, mindez egy célt szolgál: eljutni a kocsival, ahová akarunk. Ezt a bizalmat kell megadnod az itt fórumozóknak, és helyre billen minden. A youtube videó a minden kereke defektes autó esete, ezt sem vitatja senki, az már nem alkalmas autózásra, van bizonyos igényszint, de még azok is szólhassanak, ha nem lehet őket eljuttatni gumishoz, akkor ki kell őket kerülni, úgyis gyorsabb a kocsid. De ha egy is elmegy a gumishoz, megint van értelme, mig akik jó gumikkal autóznak, azok beszéletnek a valódi autózás örömeiről, rejtelmeiről. Ez nem csak neked fontos, hanem mindenkinek, aki ebben a fórumban beszélgetni akar. Kammerer pedig annyira nem megy defektes autóval, hogy repülővel szálldos ide-oda :Y

  • #10726912

    törölt tag

    válasz #56474624 #218 üzenetére

    Azt hiszem, nagyon jól megfogalmaztál nagyon sok mindent :) Hozzá tenném, hogy a hifi nálam csak eszköz a zene, a hangok világába, a zene és a hangok kellenek, s az a jó, mikor nem hivja fel semmi a figyelmet magára, tehát a részletező, teres, szinpadot adó, sehol nem tolakodó, bántó (a magas hangok sokasága és természetesen a mélytartomány túlzottsága is bántó), hanem olyan fokon minőség, ami megszokottá válik pár óra hallgatódzás után, nagy hangerőn sem fáraszt, és mindig örömmel kapcsolod be, nem akarsz állitgatni, nem akarsz cserélgetni. Az eszközök szeretete nálam ott merül ki, hogy minden eszköz, kábel egyedi dolog, minden változtatás, módositás jelentőségteljes egy letisztult rendszerben, és ezeket ismerni, meghallani, megérteni egy hobbi számomra, mosoly és vigyor a köbön, mondhatom, hogy 12 éves korom óta bújok bele tudatlanul (szakmai tudás nélkül) is a hangkeltők világába, nem tudom miért, de szólnak, nem vagyok műszerész, de a paneleket nézegettem gyerekként is, a kazettás magnók világában is, szétszedtem, össze raktam, fogdostam a paneleket, hangszedőket, egy rádió adás kedvéért órákig aggattam a szobában a különböző drótokat össze és boldog voltam, hogy újra bejött egyszerre az összes kedvenc adóm, miközben a szüleim attól féltek a sok drót miatt, hogy megüt az áram... :D ...de mindez csak hobbi, másoknál, mások rendszerét meghallgatni hobbi, a saját hifim viszont Kell, mert zenét Úgy akarok hallgatni, ahogy azzal össze nőttem :) Tehát nálam több részből áll a Hifizés: vágyok koncertekre eljárni, élő hangversenyekre, dzsezz, klasszikus, akusztikus előadásokra, felejthetetlen élmény :) Vágyok eljárni hifistákhoz, akiknek rendszerük van, megismerni a rendszerüket, mi alapján, hogyan választották azt, ami ott van és mit szólnak az enyémhez, több órás beszélgetés és hallgatódzás, tapasztalat szerzés, épitő jellegű kritika, ismerkedés emberekkel :) S vágyok zenét hallgatni, ugyanott uganúgy, elmélyülni hangokban, akkor bekapcsolni a rendszert, ha kipihent vagyok és jókedvű, akkor bekapcsolni, ha fáradt vagyok, és mindig, meghallani a hangulatom miatti különbségeket is :)

  • #10726912

    törölt tag

    válasz csocsoszán #235 üzenetére

    Boldog új Évet mindenkinek :)
    Ebből ami nagyon fontos, hogy a stúdióban felvett minőség jósága a fontos, fontosabb, mint a felbontások emlegetése. A többi szubjektiv, az LG-t ismeresm, a Note 8-at nem, az LG V30-at használták már rendszerbe kötve is..De mindent a maga szintjén érdemes kezelni, pl az LG sem képes csodákra, el tud vérezni hamar....forrásként nem értelmezhető mindenek felett állóként az LG és a Samsung sem, fülessel szól, de korlátai vannak a jóságuk ellenére is. Az USB kimenet sem a legjobb megoldás pc-ről forrásként, dedikáltan sem, a pc lehetőleg ne legyen a hálózat része, egy asztali lejátszó 100 körül DAC-kal egybe épitett megveri az általad emlitett eszközöket. A TIDAL jó forrás, legjobb megoldás egy Tidal képes asztali lejátszó beépitett vagy külön álló DAC-kal.

  • #10726912

    törölt tag

    válasz csocsoszán #238 üzenetére

    Bocsánat a késői válaszért, figyelmetlen voltam, elnézést kérek :R
    Nos: A Tidal képességet általában véve irtam, konkrét példát nem tudok felhozni rá. De hálózati lejátszóként a Marantz pl teljesen jó használtan 100.ért. Nekem az NA 6005 van, nem érzem hiányát a Tidal funkciónak, bár hárásó NOD2-je is felvette Tidallal hallgatva a versenyt a Marantzommal. (talán ez lehet Tidal képes példa is, használtan véve meg a Nodot, mint ahogy használt ár a 100 ezer a marantznál is). A NOD2-höz képest a Marantz semlegesebb hangú volt, de a NOD nem rosszabb, hanem másabb hangvételű, karakterű lejátszó és DAC is, tehát igy nézve az is megéri az árát, lejátszóként és DAC-ként is. A Marantz internet rádióját is meghallgattuk (teszten dicsérték), Bartók rádió, hárásó is azt mondta, hogy egész kellemes, hallgatható internet rádió létére. Konkrétan ennyi össze hasonlitási alapom van lejátszóknál saját hangdobozról hallgatva, Marantz NA6005-höz képest. (tehát ennyit hallottam úgy kötve rendszerbe, mikor más kábel, más hangdoboz, más körülmény nem vitte el a hangját a rendszernek olyan irányba, ami miatt a forrást-lejátszót meg tudtam volna itélni).

    [ Szerkesztve ]

  • #10726912

    törölt tag

    válasz cucka #450 üzenetére

    Az emlékezet kérdéskör pont olyan megfogható, mint valakinek a leirt tapasztalata egy rendszerre nézve. Ott bukik el a logika egy-egy ilyen kérdés megvitatásánál, ahol eddig is: mindenki a saját meggyőződését hajtogatja, és a másik ember eltérő véleménye, tapasztalata, gondolatai innentől nem igazak, s rengeteg energia elmegy ennek a nemigaznak gondolt gondolatmenetnek a megcáfolására. S ez csak az emlékezetre irányul: nem emlékezhetsz, mert mások megmondták, hogy nem úgy működik és én sem emlékszem 30 évre visszamenőleg egy hangra...tehát ha én nem, és más is megmondta, akkor NEM. Nincs elfogadás a másik eltérő emlékezetére, tapasztalatára: ok, te igen, emlékszel, én nem és igy van jól...ez az audio kultúra legfőbb logikai bukfence, hisz az egyik legfontosabb tényező egy-egy rendszerben maga az ember...a maga emlékezetével, hallásával, tapasztalataival, izlésvilágával. Ebben van logikátlanság, s igy a kvantummásodpercek néha óráknak tűnnek :)

  • #10726912

    törölt tag

    válasz cucka #453 üzenetére

    Úgy vélem, hogy egy konkrét élmény berögződése mellett nagy jelentősége van az élményhez kötődő memóriának, azaz nem elég magát az élményt (festményt, vagy a hangot) elraktározni, hanem az ehhez tartozó benyomást, megitélést is el kell tudni raktározni, bevésni, pont úgy, ahogy az ABC-t, a neved, vagy a telefonszámokat sokan, szorzótáblát...versekről nem is beszélve (pl Kamm Mária verseit ugye), s később a vissza idézésnél az emlékhez fűződő benyomások (az Orion HS282 nem ment túl mélyre, de ami mélyhang volt, az nagyon tetszetős volt, nem volt nagy hangerő, de a közép-magas hangok és összességében amit tudott, az kellemessé teszi a hiányosságai ellenére, a CAT5 kábel nyitott, levegős hangúvá tette a dobozt a mezei sodrott kábelhez képest, simább mélytónust adott, és ezeket sorolhatnám a végtelenségig) segitenek abban, hogy egy-egy emlék hitelessége megmaradjon, olyan emlékeké, amik sok éve történt események. Tehát az emlékek nem kizárólag hang és képfelvételek sokasága, hanem az ahhoz kapcsolódó tulajdonságok memorizálása, ami viszont nagyon sokáig megőrizhető, ha valakinek van hozzá képessége, s ugye az vitathatatlan, hogy az emberi memória fejleszthető és esetenként elképesztően erős, szinte végtelennek tűnő. A hangdobozok hangját is hasonlóképp raktározza el az agy, nem tud mikrofonos felvételt késziteni, de kapcsol annyi információt a hallott hanghoz, amivel nagyon részletes képet tud lefesteni, és a részletes tulajdonságok leirásával, vissza idézésével (mint egy vers, tankönyv, stb) behatárolja önmaga részére, hogy milyen hangot fog hallani. Mindez pusztán memória, készség és tanlás kérdése, innentől az emlékezet hitelessége, pontossága memória által behatárolható.
    Tehát egy hangdoboz hangja mélybehúzó, kiemelés mentes, testes, viszonylag visszafogott középtérrel, jól terjedő, részletes magastartománnyal, összességében meleg tónusú, de nem eléggé teres, nem vállik le a hangdobozról a hang, csak a kettő között rajzol sztereó teret, de mélysége kevés....ezt az információt elraktározod, s igy ha legközelebb találkozol ugyanezen tulajdonságokkal másik doboznál, vagy akár ennek a doboznak a hangjával, akkor a memóriád össze fogja rakni a raktározott tulajdonságok miatt az emlékképet, amit 30 éve elraktároztál magadban. Véleményem szerint ez teszi hitelessé az emlékezetet egy-egy embernél, ha ezt valaki elfelejti, akkor jönnek a tévedések, s igy működik sok dolog megitélése, memorizálása, emlékekké tétele. Mindez saját vélemény, nem tudományos, nem olvastam semmit a kérdésben, tehát szubjektiv, én ezért tudom elfogadni egy-egy saját emlékeire támaszkodó véleményét egy erősitőre, kábelre, hangdobozra vonatkozó véleményét. (bocsánat a túlbeszélésért, biztos erős volt a kávé).

  • #10726912

    törölt tag

    válasz #71562240 #485 üzenetére

    A Nuprime csak a sodrott tescossal az igazi... ;] :DDD
    Tavasszal meghallgatjátok,addigra hátha lesz futómű is, vagy előre lépés a Nuprime-n belül :))

  • #10726912

    törölt tag

    válasz #01758976 #488 üzenetére

    Elvileg az volt, nem ismerem, a Nuprime előző gazdája használta azt, majd kiderül mi lesz helyette :) Nem tudom, mi baj a hangjával, ha nem muszáj, meg sem akarom tudni annyiért, sok út visz már budára :) A zene szétszedése a Classic egyik csodája, ott hallottam először, ettől a fajta szétszedéstől lesz életszerűbb a hang, nem folynak össze a hangszerek, a gitárok hangjai, hanem mindent egyszerre hallasz, ha valamire figyelsz külön, akkor azt hallod...s majd meghallod tavasszal a Nuprime tálalásában is. Nem kell félned tőle, a dobozról leválló szinpadképpel együtt igazán élvezetes élmény :)
    kammerer: nincs annyi petákom, hogy suttyomkodjak, meg aztán akkor a DAC nélküliért settenkednék el az AVX-ről, ha hűbele suttyvágással huszaireskedni akarnék. De az messze áll most tőlem, mint mp3 a bakelitre vésett DSD-től :))

    [ Szerkesztve ]

  • #10726912

    törölt tag

    válasz #92251648 #515 üzenetére

    A Tidal-on a master meg a MQA zenék tele van az effekt is effektekkel, olyan magasságokban, ami a házimozikat is meghazuttoló mennyiségben boritja Rád a térérzetet, részletességet, hogy a mono is DTS Cinema lesz tőle és csak árad...sosem hallott csodákat hallhatsz Tidal-on. Hogy ez mennyire természetes, mesterséges, nem lehet tudni, csak szokatlan, hogy pont a Tidal az egetlen, aki ilyen minőségben jut hozzá a felvételekhez. Node minden témának, ágazatnak megvannak a profi szolgáltatói...csak kérdés, mennyire tudod elfogadni ezt a "profizmust" kételyek nélkül (egyszer sem irtam le a felszintezilált szót :B ). Az pedig megszokott már a hifisták körében, hogy ha valaki leirja egy tapasztalatát, akkor rákajabálják: általánosit!
    Azt pedig nagyon halkan kérdem meg, hogy szerinted miért olyan lehetetlen, hogy egy ilyen szolgáltató, aki nem 2 előfizetővel rendelkezik (azaz nem csak én és hárásó), tehát van bőven bevétele alkalmaz pár embert akik esetleg ügyeskednek..? (sok keresztet most hányom magamra, a gyanúsitás és kétely ördögtől való, gonosz dolog, nem akarok elkárhozni... :O ).
    Használom, kedvelem, nem gondolkodok rajta, miért olyan jó, ha valami túl sok, nem hallgatom (van ilyen), s nem kételkedek abban, hogy minden lehetséges. (Minden IS).

  • #10726912

    törölt tag

    válasz gelbelex #709 üzenetére

    Azt az apró gondolatot hozzáfűzném, hogy ha valami tetszik MP3-on, vagy egy tecskós tévén, akkor azt a tartalom adja el. De ott van igazi viszonyitási alap, ha meghallgatod jó felbontással, vagy minőségi kijelzőn nézed meg...és előjön a különbség. S akkor jön elő a jobb felbontás értelme, életszerűsége, jogosultsága, előnye mind vizuálisan, mind hangilag, ha a rosszabb és a jobb minőség közötti különbségnél emlékszel a rosszabbra (forditva is igaz) és látod-hallod a különbség miatti részleteket. Esetenként brutális tud lenni, de pl az mp3 vs cd (vagy akár dsd) vagy a 640-szer 480-as felbontás vs 4K között lesz annyi különbség, hogy utólag rájössz, a tartalom egy jó részéről egyszerűen lemaradtál.

  • #10726912

    törölt tag

    válasz fericske #725 üzenetére

    Ha egy bizonyos szint felett hallgatod a zenét, akkor el kezd zavarni, ha nem olyan szintű minőségben hallgatod. Megtanulod, megszokod a magas minőséget és hirtelen elkezd nem érdekelni a rosszabb minőség. Hallod a különbséget, mind a térben, mind torzitásokban, hozzászoksz, hogy az mp3 is térrel képes szólni a maga hiányos módján a jobb rendszeren, s zavaróvá válik, ha valami rosszul összerakott rendszeren szól. Minden zenére igaz, keresni kezded a jó felvételeket, amik egy minimum szinpadképet adnak, s keresni fogod azon rendszereket, amik vissza tudják ezt adni. A fejesek-fülesek nem tudják megközeliteni azt a szintet, amit egy hangdobozos rendszer ad, egyszerűen fizikai korlátai vannak, kezdve a legegyszerűbbel: a dobozok előtted szólnak 2.5 méteres átlag bázistávolsággal, a füles a fejeden, füleden van, egyiket magad előtt hallod, ott rakja össze előtted a zenét, másik meg a fejedben szól. s nem képes eléd pakolni a teret...a tartalom is fontos, de egy minőségi rendszeren a tartalom is változik, élvezetes hallgatni a jazzt, bluest, klasszikusokat, stb...amire egy füles kevésbé képes, egy belépő szintű hifi rendszer meg egyszerűen elvérzik. Hogy mennyire lehet élethű egy zenei felvétel ez természetesen magától a felvételtől is függ, nem érheti utol a valódi előadást, de meg tudja közeliteni. A DSD szintű felvételek már kezdik alulról karcolni a természetes hangzásképek világát, de kiváncsi leszek, 10 év múlva hol tart majd a technika...igény van rá...várakozzunk, addig pedig ne feledd: a jó zene megérdemli a jó hifi rendszert :)

    [ Szerkesztve ]

  • #10726912

    törölt tag

    válasz fericske #729 üzenetére

    Saját rendszerem csiszolgatásánál is folyamatosan az egyik legfontosabb visszajelzés a változtatások után a térhatás milyensége, mennyisége, a szinpadkép megléte és a hangkép levállásának megléte a hangdobozokról volt a minőségjelző számomra. Ha valamit változtattam, változtatok, akkor ezt figyelem meg a legjobban, erre vagyok a legjobban kihegyezve. Mindezt olyan mértékben el lehet érni, ami miatt a mesterségesen generált, felvételekben felnagyitott hanghatások már zavaróvá váltak, legyen szó DSD akusztikai felvételről, vagy éppen Tidal Masterről, de a normál felvételek éppen itt kezdenek élni, ezen a szinten, eljutottam odáig (megfelelő forrás nélkül, az még megoldásra vár), hogy olyan emberek, akik abszolút érzéketlenek a tér meglétére, a szinpadkép kifejezést hirből sem ismerik, és sosem hallottak mást, csak a saját zajkeltőiket...felkapják a fejüket és figyelnek, hallgatnak, elámulnak az összhatás miatt, pedig Vivaldit, Rag Time dixiland-et, stb teszek be, nem pedig egynyári felvételeket a Rádió 1-ről. Mindezt arra irtam, hogy egyesek vagy hallják, vagy sem...nos, hallják, nincs olyan, aki ne hallaná.
    A fejhallgatónak itt lenne nagyobb előnye (nem sok rendszert hallottam, fejhallgatóból sem, de volt pár), könnyű térérzetet, sztereó érzetet csinálni, csak levegős hangzás kell és kiemelt mélytartomány, ami azonnal a dobhártyád masszitozza...az irányhatások miatt a sztereó tér direktebb, közvetlenebb, hisz kétoldalról kapod az információt, viszont itt van egy nagy hátrány: nem lesz valódi hang, a minőségi szobai rendszer könnyedén hozza azt a sztereó hatást, de amig a fejhallgató rendszernél nem lesz előtted a szinpad, a szobainál Előtted van, fizikailag eléd pakolja ahangszereket, jobbra-ballra, előrébb-hátrébb, meghallod akár azt is, hogy a szaxofonos változtatta a helyét. Én vallom azt is, hogy a felhallgató 1 db hangszórója sem tud versenyezni a 2, 3 utas hangdobozokkal (minóségról beszélünk, nem belépő szint), a magassugárzó különléte a mélyközéptől eleve több minőségi szabadságot ad a zene hallgatásnál, mint a fejhallgató szélessávúja, persze ehhez is hozzá kell tenni, hogy a félmilliós vagy többe kerülő fejesek biztosan csodálatosan tudják szétbontani a zenét, de ehhez már illik a 2-3 milliós (vagy akár több) dobozokat szembeállitani, s még akkor sem arányos az ár-érték, a füles ugyebár kicsi, egy pár doboz pedig nagy, utanként külön hangváltó, vezetékek, stb..s itt is a fizikai elhelyezkedés és a részletesség megléte fog dominálni. A fejes-fülesekkel hamar el lehet jutni egy bizonyos szintig, de onnan nehéz tovább lépni, mindegyik egy bizonyos szinten teszi jól a dolgát, s mindezt olcsón, viszont a szobai rendszernél a jól kiválasztott (és iszonyatosan fontos, hogy jól kiválasztott!) kábelekkel, és minőségi eszközökkel, könnyedén tovább tudsz lépni, ehhez használt áron szakértelemmel, körültekintően 1 millió felett kell költeni, reálisan nézve tuningolt doboz hangárral számolva könnyen eljutsz 1.5 millióig is, ezen jól válogatott és tuningolt (opamp cserés-biztositékokat kiiktatott erősitő, hangdoboz hangváltó panelje kidobva, hangváltó alkatrészcserék, belső kábelek cserélve) eszközökkel és készülékalátétezve, hangdobozalátétezve olyan minőségű hangot kapsz, ami egyszerűen értelmetlenné teszi a fejhallgatón történő zene hallgatást, mert a szobai hifin megkapod, amit a fejhallgatón, de a fejhallgató korlátait túlléped a szobai rendszeren.
    A Youtube-n is és bárhol is meg kell hallgatni kedvenc zenéidet, ha máshol azok nem léteznek, van az a rendszer, ami a silány minőséget is hallgathatóvá teszi, vissza adja a kevéske sztereó hatást, de azért nem ez a jellemző, hogy ott kelljen válogatni, van bőven forrás.

  • #10726912

    törölt tag

    válasz fericske #735 üzenetére

    Ok, átbeszéltük, bár a bront megeszi a zenehallgatást, ha beszédhengerő felett kell szólnia :) ))
    Mindenkinek, egy kis érdekesség, avagy [éljen az MP3 sokadaszorra] . Jöhetnek vélemények :)

  • #10726912

    törölt tag

    válasz #71562240 #781 üzenetére

    Sóhaj.
    Az a legjobb, ha irás előtt empéhármasitják, az eleve sokatg dob a minőségén, utána kell az empéhármat sokszor átirni. Az a harmónikus, ha ugyanannyiszór irja át, ahányszoror kbperszekundumba van. Tehát a háromhuszast 320-szor, de elég oda a 80 kábé per szekundumos is, 80 másolással és a Tidal már rá is biggyeszti a Master jelet.

  • #10726912

    törölt tag

    Két észrevétel: Mi köze a stúdiófelvételnek a szobaakusztikához? A stúdióban felveszik az előadást a stúdió akusztikájával,, a hangversenyt felveszik az előadóterem akusztikájával, de ehhez miért kéne hozzá adódnia a szobád, a lehallgató helységed akusztikájának? Attól lesz eredeti a felvétel, mert a lehallgató helységed akusztikája megváltoztatja a felvételt? Ez az eredeti és valós, nem a süketszoba? Mi ez a süketelés:...??? :F
    Másik, és ez kérdés, nem állitás: Ha szabadtéren hallgatod a zenét, annak nem ugyanazon akisztikája van a hallgatói pozizióra nézve, mint a süketszobának? Hiszen nincs semmilyen visszaverődés... :U

  • #10726912

    törölt tag

    válasz salesman #930 üzenetére

    De csak süketszobában, mert akkor nincs szaga. Egyébként ezt normálisabb helyeken beszélgetésnek hivják. ;)

  • #10726912

    törölt tag

    válasz niof #938 üzenetére

    A minusz 20.3 azt jelenti, hogy 20.4 dB hangot kell kiadni, hogy 0.1 dB hang keletkezzen a hangvaakum térben? :Y :D

    [ Szerkesztve ]

  • #10726912

    törölt tag

    válasz Mathiask #980 üzenetére

    Az akusztikailag kezeletlen szoba az üres szoba. A TÖK üres szoba. Olvass, ne csak részleteket ragadj ki. Értelmezz. Ha akusztikailag kezeletlen szobáról helységről beszélsz, akkor mit keres egy polc a szobában, az nem csillapit semmit? Mit keres egy szőnyeg a padlón, az nem szól bele a magas hangba? Miféle logika az, hogy akusztikailag kezeletlen helységről megy a beszéd, méréseredményről a vita, miközben tele van olyan bútorokkal a helység, amik befolyásolják az AKUSZTIKÁT? Hogy lehet nem üres helységről beszélni, miközben üres helységről folyik a beszéd? És még neki kéne értelmeznie?
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Azt hiszem, megvan 5 darab. S ez csak egy brutális hiba ebből a katyvaszból. Nem, nem arról beszélek, hogy kinek van igaza, fingom nincs róla. Arról, hogy mennyire értelmetlenül félre magyarázottan ment a bájcsevej. Pont, mint a hifi topikban a kábelek értéke elleni támadások meg le lettem hülyézve, mert a kábelek értékét a rendszer többi részének ára határozza meg százalékosan...én meg mondtam, hogy a kábelek értékét önmagában kell vizsgálni, rendszer ártól és kábelártól függetlenül. De mindjárt jött az ellenharag, hogy de 100 ezres rendszerhez nem vehet valaki 300 ezerért kábelt...holott ki.aszottul nem mondtam ott ilyesmit...és most folytatódott tökéletesen ez a jellegű értetlen, értelmetlen félremagyarázós stilus. Szóval az 5 felorditó jelet be lehet rakni a normál hálószoba emlegetéséhez az akusztikailag kezeletlen fogalommal összefűzés esetén. kellemes újraolvasást és értelmezést.

    [ Szerkesztve ]

  • #10726912

    törölt tag

    válasz #92251648 #989 üzenetére

    Neked, szakembernek, pontosan tudnod kéne, hogy az akusztikailag kezeletlen fogalom mit jelent. Üres szobát, hisz mindegy miért raktak polcokat, szőnyeget egy szobába, az akkor is kezeli a szobát. A függönyt sem azért rakják az ablakra, hogy akusztikailag kezeljenek akusztikai hibákat. Pont Te nem ragaszkodsz a szakmai fogalmak helyes használatához? Nem érzed ezt számalmasnak? Nem érdekel, hogy más amatőrben nem esik le ennek a jelentősége, de te igy átlépsz rajta? Minden, ami beleszól az akuszztikába egy helységben, az akusztikai kezelést jelent. MINDEN! Hogy lehet akusdztikailag kezeletlen szobáról beszélni, ha polctenger van egyik oldalon, függönyök másik oldalon, vastag szőnyeg a padlón? És akkor, ha ezek NEM kezelnek akusztikát, mert csak bútorok, akkor mit csinálnak? Úgy viselkednek mérések nélkül, mintha ott se lennének?? S hogy lehet akusztikailag kezeletlen helységnek nevezni egy bebútorozott-szőnyegezett-függönyözött helységet és ezen helység méréseit úgy bemutatni, mintha az üres szoba lenne? Akkor az üres helység, ahol a csupasz falak vannak, az mi? Szuper kezeletlen helység? A bútorozott helységek akusztikailag KEZELTEK! Rosszul, mérések nélkül, de kezelik az akusztikát a bútorok és berendezések! Nem hiszem el, mintha...mindegy. Nem hiszem el, hogy ez a fórumszinvonal. S nem érdekel, ha sokan nem értik ennek jelentőségét. A sok nem jelenti, hogy helyes, sokáig Darwint is is kinevették, kigúnyolták.
    Mindenki más, aki engem emlegetett, azok kiolvashatják, ha akarják a nekik szóló részt.
    Tehát tömören: mindegy, mit tett és milyen céból a szobájába a hallgató, ha olyan anyagokat tett bútorf-szőnyeg-függöny-könyvek-Jézuskereszt-termplomi gyertyák-csillapitó szivacsok, panelek diffuzorok formájában, amik az akusztikát módositják, az akusztikai kezelést jelent. Remélem, elég érthető, hogy miért orditó hiba ez Tőled, aki szakemberként nyilatkozik. Másoknak megbocsájtható hiba, Neked kötelességed ilyesmire figyelni.

  • #10726912

    törölt tag

    válasz ozzy711 #985 üzenetére

    Tehát ha lakberendezési célból van a bútor, akkor nem kezeli az akusztikát, tehát kezeletlen. Ha akusztikai kezelés céljából rak valaki oda valamit, mérés és szakember nélkül, akkor kezelt, rosszul kezelt, de akusztikailag kezelt helységgé válik, mert azért tette oda a szőnyeget, függönyt, hogy ne legyen csörgő visszhang. értem én, csak nem tudom felfogni. S léyneges kérdés, mert a lakberendezett helység akusztikailag kezeletlen, tehát pont olyan, mint az üres szoba, ahol szintén nincs semmi olyan tárgy, ami az akusztikát jól vagy rosszul kezelné-módositaná. Megy a méregetős ember: az a szőnyeg jó, maradjon! és máris lakberendezésből lesz akusztikai kezelés-módositás-csillapitás.
    :F
    Ha akusztikailag kezeletlent ir valaki, akkor az AKUSZTIKAILAG KEZELETLEN helyésegt jelent.
    Azaz ÜRESET! A szakmai fogalmak téves használatát mióta illik köznyelvi tévedésekkel alátámasztani? :((( És én, meg kammerer vagyunk lámák, mert ez nekünk Nem mindegy? Hogy lehetne mindegy, és hogy lehetne lakberendezésnek minősiteni akusztikát módositó tárgyakat, anyagokat, ha AKUSZTIKÁRÓL van szó? Ha módositó anyagok vannak a helységben, akkor az kezel, akusztikát, tehát mindegy, hogy lakberendezés, az Akusztikát kezelő tárgy! Nem üres szoba, nem kezeletlen! Az akusztika pont telibe sz.rja, hogy nem szakember tette oda mérve, szakértve azt a szőnyeget. Szakmai fogalmakat helyesen kell használni, helyes értelemben, ezerszer kaptam már érte eme közösségtől, hát használja mindenki Helyesen ezt a fogalmat is.

  • #10726912

    törölt tag

    válasz Dorian #991 üzenetére

    Nagyon izzadságszagú és szánalmas a magyarázatod. Ha a falon festék van, akkor nem festetlen. mindegy mennyi festék van. Ne próbálkozz, felesleges, csak izzadsz. Ha tele van festékkel mindenfelé a szoba fala, akkor festett. Csúnya, ronda, de festett, hisz festék van a falon. A festetlen szoba fala festék nélküli. A fogalmakat használd helyesen. A rosszul kifestett szoba is festett. Ne izzadj. Menj inkább OKJ-s fogalomhasználati képzésre.

  • #10726912

    törölt tag

    válasz rukh #995 üzenetére

    Nem csak zene hallgatásnál van akusztika, de ez lényegtelen. Azt szajkózom jó ideje, hogy az akaratlan kezelés is kezelést jelent. Nem a gyakorlati értelemben vett kezelés az akusztikai kezelés, mert az akusztikai problémák feltárását és kijavitását jelenti, hogy ne legyenek olyan visszhangok, utórezgések-csengések hullámok, amik a hallgatási pozicióban károsan vagy bármilyen módon befolyásolják a hallgatási élményt. Ez nem akusztikai kezelés, ez Javitás, jobbátevés. Ezt mondjátok akusztikai kezelésnek, és aki nem rendeli meg az akusztikai szakembert, az akusztikai szakkezeletlen marad, de szakmaiatlan, amatőr, akaratlan módon még kezelve lesz a helysége! Nem azért rakod oda a bútort, lakberendezést, hogy az akusztikát kezelje, de akkor is kezeli! És erről folyik a diskurzusom, és ilyen szempont a szakmailag megfelelő (nem a mköznyelves), azaz az üres szoba a kezeletlen, mert nem a szakember kezeli az akusztikát, hanem a helységben lévő tárgyak! Ha csak megszólalsz, egy üres helyégben milyen lesz a hangod? A tv hangja? a lépteid hangja? Na az a kezeletlen akusztikai helység. A fogalom szakmai értelemben véve és a konyhanyelv értelmezésében egymással ellentétben áll, ami eszmecsere ment az üres szoba, azaz akusztikailag kezeletlen helységről, abba lett bele mosva a szakember által nem kezelt helység fogalmával. De szakember emlegetése sehol nem szerepelt, pusztán akusztikailag kezeletlen helység volt emlegetve. Az akusztikát a tárgyak kezelik, az anyagok, amikról vissza verődnek a hangok. És itt megy félre az egész.

  • #10726912

    törölt tag

    Azt hiszem, mindenki elmondott mindent a témában. A személyeskedés miatt elnézést kérek attól, akivel szemben volt, és kikérem magamnak azokkal szemben, akik velem kapcsolatban tették. Ez egy fórum, vonjuk le a tanulságokat a későbbiekre vonatkozóan (én megtettem), igyekezzünk az ilyen adok kapok végtelenjét elkerülni a közeljövőben (ezt fogom tenni magam is). A rossz az, hogy mindegy, kinek volt igaza, átment a végtelen "nekem van igazam és ezt el kell ismernie a másiknak!" történetbe. Mindenkinek meg kéne itt férnie. Kammerernek is karöltve Doriannal és fapacival. Akkor lenne sikeres fórum, ha ez igy működne és nem fajulna személyeskedésbe ellentétes vélemények miatt akkor sem, ha az egyik félnek nincs igaza. Elmondja az egyik, a másik, és továbblép. Ezt kéne gyakorolni. Itt.
    Minősitések helyett (és ez most vonatkozik fapaci minősitésére, kammerer minősitésére, általam történt jelzők osztogatására, vagy épp rám aggatottakra). Próbáljunk meg gyalázkodások nélkül, türelemmel fórumozni. Ha nem megy, arra is lesz megoldás, nem a fórumelhagyás és nem az idegevés.
    Nézzen mindenki magába (én is ezt tettem) és gyakoroljunk valamit, ami ott van a cimszóban.
    KULTÚRA
    Lapozzunk.
    Köszönöm.

  • #10726912

    törölt tag

    Kérdésem lenne a nagyérdeműhöz.
    Ki milyen forrást használ digitlejátszóként és miért? Lehet irni a hálózati lejátszókat, pc-ket mobil lejátszókat, DAC-kal és anélkül rendelkezőket, miket próbált ki mellette, mi szól ellene, ár-érték, stb...
    Kezdem én: Marantz NA 6005 volt, össze lett hasonlitva Bluesound Node 2 lejátszóval, a marantz világosabb, könnyedebb hang volt, a Node 2 izmosabb, kevésbé levegős hang, több mélyhanggal..néhol itt, néhol ott hallottam (hallottuk) jobbnak egyiket, másikat...aztán jött egy lehetőség egy Nuprime HD AVA személyében, nyomott áron megvettem, új ár 700 volt anno, hibás a kimenet (sub-center nem ad jelet), de van rajta USB B bemenet, Chord Silverrel van a Mezei HP Elitebook-ra rákötve és a Marantznak mennie kellett. Az USB bemenet DAC is egyben, teljesen szeparált a többi résztől. Jobb, teresebb, tisztább a hang, mint a Marantz NA 6005-el. Jelenleg tapasztalás lesz, futómű keresés (akár DAC-kal együtt, akár a Nuprime USB dacját felhasználva), meg akarom hallgatni a tizenezres lejátszókat is, és persze a másfélmilliósokat is...kérdés, ki hol tart, mi a lejátszója FLAC, DSD, MP3, stb lejátszáshoz? Jöhet javaslat is ha tapasztalaton alapul.

  • #10726912

    törölt tag

    válasz Ear001 #1038 üzenetére

    A TMP-t ismerem, alaposan megnyaggattuk hárásóval :) A Tompi által talpra állitott Magnummal összekötve és a kis Ant SE-vel is remekül szól :R De a MAC...bár lehet, hogy lesz alkalmam meghallgatni, na majd kiderül.
    kammerer: itt csatlakozom tapaizóhoz, ez lenne a legjobb.
    tapaizó: Örülök, hogy sikerült fejlesztened :) Kiváncsi vagyok a tudására és sok örömtelit :R

  • #10726912

    törölt tag

    válasz salesman #1044 üzenetére

    Második Mac...ennyire jó a hangja?
    fapaci: olvasgattam a Luxorrol, leirás alaőján sem hétköznapi darab...
    Dorian: Bodor-féléről is hallottam már, azt is lesni fogom.

  • #10726912

    törölt tag

    válasz salesman #1048 üzenetére

    Hallottam már mástól is, hogy a Mac jó forrás, itt is emlitettétek ketten, ezért kérdeztem. Volt más, ami ellen próbáltad, volt valakinek a forrásával össze hasonlitva?
    python1: A Cambridge, vagy a HTPC a jobb? A CD játszód más kategória, csak ugye azt használni egyre kényelmetlenebb. Nekem egyenlőre a FLAC és a DSD a forrás, a hálózatival nem bagyok kibékülve, a Tidalon sok dolgot nem találok meg, amit szeretek, és persze sok dolgot csak kisebb felbontásban. Spotifyt nem teszteltem még.

  • #10726912

    törölt tag

    Kösz mindenkinek :) Hárásónak igaza van, valóban a hang van nálam előtérben, kevés a tapasztalatom források terén (is), a hálózati lejátszást ha kell, megoldom a Nuprime-al, annak az USB DAC-ja és akár a laptop, vagy egy kinai 50 ezres lejátszó kombóval ki lehet váltva, viszont egy flac-dsd (192/24 már elegendő nagyon sokáig érzésem szerint) képes lejátszó akár a felsőbb kategóriából is érdekel (Naim, Linn, Auralic, stb), először korrekt meghallgatást akarok csinálni saját rendszeremben, aztán dönteni, hogy melyik mennyit hoz, mennyire éri meg...és egyáltalán mi hogyan dolgozik. Nem akarom feltétlen elkölteni az akár 600 ezret, ha nem hoz annyival többet a konyhára...ennek kideritése a cél, hogy hol a határ a rendszeremmel kapcsolatban forrás ügyileg.
    A rendszerem párszor leirtam, leirom megint:
    Canton GLE 490.2, hangváltón alkatrészek cserélve, Scan Speak magassugárzó, a hangváltó alkatrészek szét lettek pakolva a kb 3-szor nagyobb területre, a panel ki lett iktatva, lábtól lábig forrasztás, belső kábelezés uganaz, mint a külső, Taralabs Prism 2, a hangdoboz csatlakozó ki lett iktatva (át lett alakitva úgy, hogy a szoritó csavarok a belső és a külső kábelt szoritják egymáshoz), nincs banándugó (hallható változást hozott a Nakamichi és a Jantzen is), erősitő a Magnum Pm-Mf 160 páros, belső kábelek cserélve táp és hangoldalon, biztositékok kiiktatva hang és tápoldalon biztositék aljzattal együtt, készülék alátétezés liquipads 4 minden készüléknél, Nuprime-ból a biztositék kiiktatva, hangdoboz alátétezés még folyamatban. A Magnum előfokban Op-Amp csere is történt, a végfokban (TMP Audio javitásból származó infó), valaki a gyári Toshiba végtrazisztorokat kicserélte Hitachira, ez Tompi elmondása alapján jobb hangú a gyárinál, Ő is ezekkel szereli a saját erősitőit.
    A forrás kérdésén azért kezdtem el filozofálni, mert jelenleg egyre többször hallom nem természetesnek az akusztikus zenék szólását. Rengeteg tér lett, nagyon sok a lecsengés,(mindez nem üres szobában, padlón szónyeg, bútorok, 3-szor 5 méter a helység, 2.3 méter bázistávolság), sokszor netrádiónál is ezt hallom. Nem kellemetlen, nem kusza, csak soknak érzem. Kuszaság alternativ rocknál fellelhető, ott azért lehetne megfogottabb a hang. Reményem szerint egy forrás válltás még tisztábbá, megfogottabbá, részletesebbé tenné a hangot, emiatt kezdtem el gondolkodni a forráson, és ezért érdeklődtem. Jegyzeteltem erősen, pár hónap alatt igyekszem végigjárni az utat (sajnos külföldi munkám miatt nagyon nehézkes, talán nyáron lesz időm tapasztalatokat gyűjteni). Jöhet még ötlet, és persze mások saját rendszere is :) :R

  • #10726912

    törölt tag

    válasz Dorian #1070 üzenetére

    Persze hogy nem. Ha a Nuprime vonal marad, akkor a futómű nagyon nem mindegy. Ha másodlagos, szolgáltatás kiegészitő marad, akkor reális áron (50 ezer max) hálózati funkciók és nagyfelbontásű felvételek lejátszójaként fog szolgálni gyengébb hangminőséggel, mint a fődarab. De ez is csak egy lehetőség. A legjobb az lenne, ha szembesülnék, hogy nincs egetverő hangminőség különbség egy rassberrys forrás és egy Naim csúcslejátszó között, ennek főképp a pénztárcám örülne a legjobban :) Vagyha van köztest megoldás, azt is ki akarom tapasztalni. Jelenleg a laptop-usb-s dac páros jobb, mint a Marantz NA6005 volt, ezért a kérdés feszegetés, hogy mennyit lehet mennyiért nyedrni, mi a jó ár-érték befektetés és mi a minimum szint a jelenlegihez képest.

  • #10726912

    törölt tag

    Kis filozofálás.
    A hifizésbe azzal a gondolattal kezdtem bele, hogy akarok valamit hallgatni, amit jó hallgatni. Nem kicsit jó, legyen különleges :) Aztán beszélgettem kammererrel, olvasgattam Darvas cikkjeit, (pl a kábelekről), s rájöttem, hogy 100 ezerből megépitem életem rendszerét. Nem tévedtem sokat, csak egy nullát...kb annyi lesz a vége, vagy több a forrással, mindegy :)
    Lényeg, hogy végig ugyanazon vonal, gondolat mentén haladtam végig, igyekeztem egységet vinni a rendszerbe. Hangváltó rossz minősége beleszól a hangba? Hajrá, csere, nem szólhat bele, legyen jobb minőség! De akkor beleszól a panel is...ki vele, kuka, lábtól lábig forrasztás, nem kell az a vékony fémfólia a jhang útjába! Taralabs...mi az? Hm, vissza lágyitják, nagyszerű, próba...végre javult a hang, kellene dobozon belül is, hisz a Type 4 csak nem az hangminőség... A Canton magasát cserélhetnénk? Hajrá, 45 ezret megér a kategória váltás... Na próbáljuk meg a biztositékot kivenni, hisz tuningolnak azzal is, meg annak aljzatával is...és működik, istenem de hülye vagyok, hogy nem vettem ki előbb, én barom...ki volt az az ostoba, aki bele rakta tápoldalra, pláne a hang útjába... (a TMP audio pl nem ily ostoba, nem tesz bele)... Mi az az oppamp...opam...műveleti, értem...5 ezer postával? KELL, minden KELL,, ami befolyásolja a hangot, KELL a jobb hang...bejáratás, ok, hajrá...jobb forrás, próba a Nuprime-al...jobb, valóban jobb...
    Végig azt éreztem, hogy a Taralabs jobb minősége vissza köszönt tápoldalon is, hogy a zavaró tényezők kiiktatása (mint pl a hangváltó alkatrészek egymástól szétrakása a lábtól lábig forrasztással együtt, vagy a készülékeken belül a tápdrótok cseréje, stb) mind-mind hozott egy kis változást, kicsit jobb lett, tisztább lett a hang, a végeredmény...és mikor összeállt minden, ami rossz volt, az ki lett szedve-cserélve jobbra, és ezek össze értek, meglettek az utolsó hibák is, akkor jött elő olyan élmény, hogy már nem akarok ideális pozicióban ülni. Már hallgatni akarom akkor is a rendszert, mikor nem vagyok a szobában. És ott is hallom, hogy jól szól, sokszor vissza megyek, hogy halljam egy kicsit, persze teljesen más kellő helyen ülve...
    Amin filozofáltam a napokban, hogy vajon ez jelenti a csúcs minőséget, illetve a csúcs felé mutatást ez az irányzat jelenti? nem az én rendszerem az, nem tartom annak, bár nagyon jónak tartom...de a jó hangú cuccokat gyártók ezen szisztéma alapján indulhatnak el? minnél jobb minőséget adni pusztán a zavart okozó anyagok kihagyásával, részletes, meggondolt tervezés, aprólékos elhelyezése az alkatrészeknek, kapcsolások, stb...mi teszi a hifit hifivé, mitől lesz különleges egy rendszer?
    Nálam egyértelműen az alap szintű, vagy közepes szintű eszközöket emelte kategóriával feljebb a tudásukat a zavart okozó hibák kiküszöbölése, ezt teszik a gyári cuccokkal is? Jobb minőségű alkatrészek és anyagok használata alapjaiban változtatta meg a rendszerem, a magnum erősitő és a Canton gyári állapotában úgy szólt alap vezetékkel, hogy le akartam róla mondani, csapnivaló volt...
    Van más itt, aki otthoni tuningot csinált végletesen, aprólékosan, nem megelégedve az eredménnyel, hanem hibákat keresve és javitva, van másnak ilyen tapasztalata, hogy olcsóbb eszközökből épitett nagyon jó hangú rendszert gyári hibák kiküszöbölésével? Ha igen, szivesen venném, ha leirnátok a tapasztaltokat, élményeket :) Én többször képedtem el a rendszerem épitésénél a módositások hatásán (szó szerint a homlokom csapkodva a tápoldali biztositék kivételekor), de még mindig nem értem teljesen a végére, van még ötletem, hogyan próbálhatok nyerni a hangminőségen :) :B

  • #10726912

    törölt tag

    válasz migabi24 #1073 üzenetére

    Hifiösvényt akarok majd csinálni, villanyórától természetesen. Jó kábeélezés...talán az RCA-t érdemes lehet cserélni, a hf marad.
    Pazolini : A hangfalat vettem 70 ezerért (kb, Hollandiában). Kocsival járok ki dolgozni, ezért a szállitás adott volt. Belső kábelezésre költöttem 50 ezret. A hangváltóra költöttem-költök52 ezret. Magassugárzó 45 ezer. Ezeket össze adva 227 ezerbe került, legyen 240 a forrasztó plusz forrasztóón, meg volt másféle kábel benne, azt is erre költöttem.
    Össze lett hallgatva pár dobozzal, amik magasabb áron mozognak, nem éreztem kevesebbnek őket. Mélyhang terén nem tudja saját korlátait átlépni, de minden egyéb téren a tiszta és részletező hang jellemzi. Nem akarok nagyokat mondani, hallottam pár dolgot, nem akartam volna azokat ez helyett. Szóval megérte :)

Új hozzászólás Aktív témák