- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Google Pixel topik
- Milyen GPS-t vegyek?
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Itthon is kapható lesz a kerámia Xiaomi Band 10
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
Aktív témák
-
Drizzt
nagyúr
"Miért lenne megkérdőjelezve? Egy teljesen logikus lépcsőfok amit már rég be kellett volna vezetni, mert a Low Poly tesszalált modellek a jelenlegi erőforrásigény töredékét használják. A Raszterizálás meg akkor is alacsony hatékonyságú lesz ha nem tesszalált felületekkel érünk el magas poligon számot."
Én azt nem értem, hogy miért jó nekünk elkezdni mondjuk simítgatni a lopoly modelleket, ha rögtön betölthetjük helyette a hipoly-t, vagy ráhúzhatunk bump/normal/parallax mappinget a lopolyra, ami ugyan csak közelítő megoldás, de gyors. -
Drizzt
nagyúr
"A Raszterizálás hatékonysága, a tesszalált felületek alapján drasztikusan megnövelt poligonszám miatt, nagymértékben csökkenni fog."
Ezzel kb. meg is kérdőjelezed a tesszelláció értelmét. Én max. fizika során valós idejű tárgyfeldarabolásra használnék ilyen lehetőséget, másra nem. -
Bundás22
őstag
elhiszem h jobban vágod a témát de honnan tudod mi lesz az nv-nél pár év múlva? vagy te már 2003-ban láttad h a 8800gtx nevű kártya tarolni fog?
pár év minimum 2-3 év szal honnan tudod mi lesz 2-3 év múlva milyen fejlesztései lesznek az nv-nek leht h az amd addigra már csődbement és az nv fog kaszálni monopol helyzetében, nehogymár megmondd mi lesz a jövőben, és az nv se arról híres h ne fektetne a k+f-bemondom már érzem h pofára fogtok esni a gt200-zas vs r770 témában kábé mint anno a g80nál
persze lehet h nem de az nv nem fog kilépni, és azt honnan tudjátok h a gt200-zas nem dx10.1-es lesz? és ha az lesz?
-
rocket
nagyúr
Azert mert tenyekre alapul?
Vagy szerinted az AMD a vilag legjobb cege, es termekek tucatjai allnak sorba a megjelenesre varva amivel legalabb versenykepesek lesznek?Bit-tech is leirta a lenyeget:
"It's hard to argue that what Kirk's saying is wrong as the task ahead for AMD is pretty massive considering it is just bleeding money every quarter at the moment. It doesn't make great reading for AMD and ATI fans out there, but it'll be interesting to hear what AMD has to say about the dull future outlined by Kirk." -
Bundás22
őstag
na azért én ebben nem hiszek, egyenlőre úgy néz ki h a gt200 gyosabb lesz és a g92 gyorsabb mint a konkurrencia, nyertes helyzetből pedig senki se lép ki, inkább kifejleszt egy újat
szerintem túloztok ezzel esze ágában sincs az nv-nek kiszállni, és nem is fog mégha pár %ot veszít is a piacból -
leviske
veterán
A DX11 szerintem nagyon jó indok lenne egy teljesen megújult nV arch.-ra...azt gondolom, hogy a R800, vagy R900 -vagy nem tom, hogy mi lesz már addigra- nem fog olyan vészesen elkanyarodni az R600 által bájárt úton, de azért lesz jó pár újítás is.
Az nV-nak illene valamit alkotni. A játékfejlesztőket nem tudja majd sokáig a tupírozott DX9-en tartani...erre a legjobb példa az Assassin Creed. Ha a DX11 megjelenik még Vistára, akkor megúszta a DX10.1-et, de a DX11-nél ők is jobban teszik, ha lépnek.
(szvsz)
-
Drizzt
nagyúr
Izgi. Kiváncsi leszek a fejleményekre. Gondolom XP alatt volt élesebb az árnyék? Az lesz a megnyugtató nekem, ha 1 hónapon belül kijön egy olyan dx10.1 patch, ami ugyanúgy gyors lesz, s már hibátlannak minősítik, vagy ha megmondják, hogy pontosan milyen megjelenítési hiányosságra is gondoltak.
-
janos666
nagyúr
Nem értem miért hagynak az ilyen képekben apró kételyeket.
Pl. a 4 kép (2x2) közül 3-on tök ugyanoda néznek, de a geforceos SP1-es lépen picivel el van fordítva a gyerek felye felfelé. Mondjuk ez kevésbée érdekes,
Másrészt a 2 radeonos és 2 geforceos képen kitudják nagyítani ugyanazt a 2-2 pontot, de ezek a pontok nem egyeznek a georceos és a redonos képeken.
Tudom hogy semmit se számít de miért csinálják így? Mindkettő olyan hiba ami csak figyelmetlenség, nem isgényelne túl sok plusz munkát rendsen csinálni.Azzal meg szerintem csak a szemem vagy a montirom csal, de mintha picit mindkét (geforce és radeon) esetben változna a pillérek textúrájának minősége. Az SP1-es képeken mintha picit halványabbak lennének az apró kis karcolások/árnyékok. És erről a képről nem is tudom megitélni hogy azért mert finomabban rajzolódnak ki, vagy mert elmosódnak egy picit.
-
janos666
nagyúr
Azóta figyelem, a mondatszerkesztésed mióta olvastam a DX10-es kártyákról szóló, cikked.
És nemtudom figyeled, e mire akarom felhívni a, figyelmed? Esetenként vagy rossz helyre rakod, de többségében inkább csak van egy felesleges vessző is olyan helyen a mondataidban ahova szerintem nem csak hogy nem kéne, de zavaró is mint itt az UE3 után.
Eddig azért vonakodtam ezt megemlíteni mert én meg gyakran elhagyom a vesszőket. (de célzatosan annak érdekében hogy úgy olvassák ki ahogy mondani akarom) -
Nemtom, az Assassin's Creed történetesen teljesen jól néz ki az én kártyámon maximális AA-val, nem tudom, hogy DX9-ben a bedrótozott MSAA-t használja, vagy mást. Szerintem az év végi játékdömping előtt nem billen még a mérleg az alternatív eljárások felé, úgyhogy piacilag tökönszúrta magát az ATI a HW MSAA kihagyásával, hiába volt műszakilag helyes döntés...
-
rocket
nagyúr
Attol mert no a piaci reszesedesuk meg csokkenhetnek a bevetelek, igy lehet veszteseges. (NV hasonlot produkalt 2007Q4-ben, csak naluk osszesegeben meg mindig boven volt nyereseg)
Az ATi sose volt uzletileg nagy ceg, anno amikor jol ment nekik is csak nehany millio dollar hasznot termeltek negyedevenkent, amivel sose tudtak uzletileg egyrol a kettore lepni, mostmeg 0.1-nel allnak, csikszelesseg elonyukbol se tudtak semmit alkotni beveteli oldalon. -
Power
senior tag
A mondatod válasz a felvetésre. Azért 90nm a chip, mert a 45nm messze volt. Ergo nem tudták volna 45nm-en gyártani.
Ez pusztán a tervezési idő hossza miatt adódik.
Szerinted 2009-ben a rockot is azért gyártják 65nm-en mert a TMSC 2009-ben is csak ott fog tartani?A GPU-knál problémássabb a helyzet.
A G92 és G80-nál is sokkal rengeteget adtak el hibás egységekkel, többet mint hibátlant.
Az ATI-nál meg eleve van redundancia.Azért nagy a selejtarány az Intel-nél, mert már be vannak jelentve a fele mérető cache-el kiadott Wolfdale chipek.
Ha nagy lenne a selejtarány, akkor a kiadáskor már eleve jöttek volna és így hibás chipeket eladták volna, ahogy a G80 pl. az nv.
Azóta nem javult, hanem még romlott is a selejtarány??? -
Power
senior tag
A cache miatt miért is lenne redundáns a chip???
A cache redundáns, de ettől maga az egész chip nem lesz az.
A GPU-knál lényegesen több redundanica van.
Nem azért 90nm-es mert nem tudnák 45 nm-en gyártani, hanem azért mert a tervezés sokkal tovább tart és nem lehet beláthatatlan gyártástechnológián gyártani, amikor tervezték akkor a 45nm nagyon messze volt még.
Ugyanígy 2009-ben a Rock is 65nm-en jön alá TMSC, talán akkora már a TMSC-nek is lesz 45 nm.
Az 55 nm-es gyártás a 65nm-es gyártósorok módosítása, mire a a TMSC-nek lesz 45nm-es gyártása addigra az intel már Dunnington-okat fog ontani az intel. 45 nm ~ 500 mm^2.
Nem tudom honnan veszed, hogy az intel nagy selejtaránnyal gyárt.
Ez egyáltalán nem felel meg a valóságnak.
Miért lenne király? Egyszerű dolgokat gyárt, egy GPU minden szempontból egyszerűbb.
Azért lenne király, mert a pletykák szerint xenost még mindig nem sikerült 65nm-en legyártani? -
ulveczkii
tag
Nemlehet hogy egy kicsit túl gyorsan lépnek egyre kisseb és kisseb csíkszélességre és ezért egy adott szélességnek nincs ideje hogy rendesen kifinomodjun? Gondolom az ati is azért tendál a dupla magos karik felé mert tudja hogy a nagy chipeknek rosszabb lenne a kihozatala de biztos vagyok benne hogy a köv karit már 45nmre tervezik.
Az ide nem illő hozzászólások törléséhez csak ennyit tudnék hozzátenni
-
P.H.
senior tag
"A Larrabee felépítése azért baj, mert marhára nem lesz redundáns, az Intelnek pedig kb. nuku tapasztalata ilyen körülmények közt a top gyártástechnológiáján, 300mm^2 fölötti chipeket gyártani." + "Ráadásul a cache méret miatt baromi jó a rendundancia."
Az biztos, hogy az Intel nem jöhet ki x magos mellett x-1, x-2, ... magos megoldásokkal, ez nevetséges lenne. Ennek a hsz-nek az első pontját írva pont erre a másfajta redundancia-lehetőségre gondoltam. Bár az Atom esetén végül ennél is sokkal elegánsabban oldották meg a dolgot: végletekig egyszerűsített mag, hyperthreading és anélküli változatokkal. (Zárójelben: gondolom, nem csak nekem jutott eszembe az Atom- és a jövőbeni Larrabee-magok közti lehetséges hasonlóság.)
-
Power
senior tag
A GPU-k nagyságrendekkel nagyobbak a CPU-knál...
Egy frászt. pl. a montecito 580 mm^2 hol van ekkora GPU?
Az intelnek van a legfejletebb technológiája és ez nem csak a csíkszélességből adódik.
Egy CPU gyártása/tervezése még akkor is bonyolultabb, ha feleakkora, mint egy GPU. -
rocket
nagyúr
Mi ebben az ujdonsag?
Senki nem mondta holnaptol az AMD FAB38 45nm-es GPU-kat fog gyartani, ettol meg mindig igaz, hogy ha lehetosege lenne az AMD-nek sajat hazon belul GPU-kat nem csak tervezni hanem gyartani is, sokkal jobb helyzetbe hozhatnak magukat.
Megint sikerult olyan osszefuggeseket osszehoznod aminek semmi koze egymashoz, mint pl. a jelenlegi Intel fronton TOP gyartastechnologia es a Larrabbe viszonya ami jo esetben is majd 2009 vegen erkezik.Tapasztalatuk lehet nincs meg, de idejuk meg boven van, egyebkent ha minden halad a jelenlegi utemterveknek megfeleloen, mire megjelenhet legkorabban a Larrabbe (2009Q4) a TSMC mar 32nm-es GPU-kat is kepes lesz gyartani.
Azert gyartat az ATi es NV a TSMC-vel mert mas nincs, IBM leszerepelt anno mar NV40 kapcsan, az UMC meg minosegileg joval kisebb szinten van mint TSMC vagy az IBM.
UMC csak azert kerul a kepbe altalaban, mert a TSMC-nel sokszor elofordult nincs megfelelo kapacitas GPU-kat gyartani, ezert van, hogy neha az UMC-hez kerul 1-1 GPU gyartasra. -
rocket
nagyúr
Attol mert komplexebb egy GPU a CPU-nal, meg mindig sokkal egyszerubb "hazai" palyan megvalositani.
Nem ertem,hogy miert probalsz meg osszefuggest keresni a 45nm-es 100mm²-es Wolfdale jelenlegi kihozatali aranya, es a majdani 45nm-es 300mm²-es Larrabee kozott, semmi koze egymashoz a ket dolognak, nem lehet ebbol elore josolni.TSMC-nel se minden fenekig tejfel, eleg csak a 80nm-es HS nodeon keszult R600 orajeleire es fogyasztasara vetni egy pillantast, nagy szerepe van a kialakult helyzetnek a TSMC-hez is (persze a 16TMU meg a shader based AA nem a TSMC hibaja), az R600-zat az ATi-nal sokkal magasabb orajelekre terveztek.
-
leviske
veterán
Az AMD SM kódokhoz való hozzáállása nekem ésszerűbbnek tűnik...az nV-nak érdeke, hogy a régebbi SM kódokkal dolgozzanak a játékfejlesztők? Hiszen az ő kártyái is támogatják a legújabb sm kódokat... nem értem.
Egyébként akkor a Crysis-ben mit "szúrtak el" annyira, hogy inkább csak tesztprogram lett belőle? És mennyire lett volna nehéz ezt kiküszöbölni?
Bár gondolom direkt lett tesztprogram... ilyen játékokkal jobban be lehet robbanni a köztudatba.(#678) rocket: ÁÁÁÁ!!!! Amilyen lassan haladok a gépvásárlással
... lehet, hogy még ezek is becsusszannak az új konfigba!!!!
-
így már érthető
viszont emlékeim szerint ilyet nem csak a shader compiler tud, hanem limitált mértékben az UTDP is, rosszul emlékszem?
cube map: aha, ez így logikus. akkor viszont azt kell megoldani, hogy hierarchikusak legyenek a tömbök, akár már 2 szinttel is egész nagy területet lehet lefedni. és akkor itt is lehet alkalmazni valami LOD-szerűséget, és talán van is egy ésszerű kompromisszomunk némi extra memóriafogyasztás árán. viszont, hallod, ez már nem shader-programozás
-
Nekem is nagyon tetszett a cikk, gratula!
Viszont 1 dolgot nem értek: azt írod, hogy "A meghajtó az egymás után következő utasításokból, optimalizált végrehajtási sorrend felállítása után, hosszú és komplex 512bit-es VLIW mintákat hoz létre". Ez alatt azt érted, hogy az egy shader tömb által egy ciklus alatt végrehajtandó 5x16 elemi utasítás egy VLIW utasításként állítja elő a shader compiler?Ill. egy kis filozófia. Nagyon impresszív az R600 sebesség-fölénye a Global Illumination demo-ban, de ennek feltehetőleg főleg a cache megfelelő mérete az oka. Felmerül a kérdés, hogy ha nem egy 4x5x2.5-es (vagy mekkora) szobának a cube mapjét kell tárolni, hanem pl. a Bioshock víz alatti összekötő folyosóiét, akkor hogy fog a dolog működni a dolog? Van olyan hatékony a cache elő-töltése, hogy a shaderek továbbra is a cache-ből dolgozzanak, vagy az R600 is a memóriaolvasásokra kényszerülne ilyenkor?
-
7600GT
senior tag
"Ez majd nagyon jót fog tenni a Parallax Occlusion Mapping sebességének."
De a POM egy hihetetlenül erőforrás zabáló dolog, ha jól tudom a displacement mapping hivatott levaltani. Szóval egy elavult technikát polírozni szerintem nincs értelme.
Mikor fog ez elterjedni? pl. a Frostbite már fogja használni az egyéni szűrési eljárásokat?
-
7600GT
senior tag
Lenne még egy nem teljesen ide vágó kérdésem, csak már olyan jól benne vagyunk az architektúrák elemezgetésében.
Szóval még anno említetted, hogy az AF-nek nem lesz szerepe, mert szinte semmit sem fog javítani a képminőségen, de azt elfelejtettem azóta, hogy ez miért is lesz. Nem akarod esetleg kicsit kifejteni? -
janos666
nagyúr
Az is lehet, én még azt is oda tudnám képzelni hogy azért késett a játék mert tárgyaltak az nvidiával és az atival is, aztán most zsarolásképp előbb így adták ki a játékot...
De valaki letesztelhetné hogy van-e képminőségbeli különbség ha SP1-es vagy anélküli Vistáva tolja ugyanazzal a DX10.1-es kártyával ugyanazokon a beállításokon. Mert a linkelt kis hsz azt is mondja hogy az a baj a jelenlegi cuccal hogy kihagy egy post processing lépést. Ha ez igaz akkor elvileg romlik a kép DX10.0-ról DX10.1-re (ebben a játékverzióban...)
-
7600GT
senior tag
Zseniális lett ez az írásod is, gratula!!
Csak azon csodálkozom, hogy nem hoztad ki az R600-t győztesnek.
Jajj még egy nagyon fontos kérdesem lenne. Már kérdeztem korábban is csak senki nem reagált, szóval gbors szórakozgatott valami progival, ha jól tudom Crysis volt, lényeg, hogy mutatta a GPU kihasználását. Lényeg, hogy 60%-os shader limitbe futott, de várj megpóbálom megkeresni.Szerk.: Megvan: link Tehát a kérdésem: hogy a rákba lehet ez? Eddig mindenki azt mondta, hogy a kevés TMU limitálja a teljesítmény. Szóval akkor most mi van?
-
rocket
nagyúr
Gyakorlati teljesitmenyben meg majd 20-30%-kal gyorsabb lesz a GT200-ra epulo leggyorsabb kartya ott ahol egyatalan mukodik vagy skalazodik a CF R700 eseteben, R700 nem hasznal megosztott memoriat ugytunik(mint ahogy azt itt megalmodtak anno), igy marad az AFR megoldas.
Ettol fuggetlenul meg nem vagyok 100%-ig meggyozodve arrol, hogy a GT200 1 corebol all, ha igen es hasonlo megjelenesi ciklusban vannak akkor nem sok vizet fog zavarni az R700, hiaba az elmeleti teljesitmeny.
-
7600GT
senior tag
A GT200-nál milyen adatokkal dolgoztál? Ugyanis kiváncsi lennék arra, hogy a 2db RV770 miért kap textúra mintavételezésben olyan sokat vagy másik oldalról megfogva a dolgot a többi textúrás dologban miért kap olyan keveset? Persze a GT200 viszonyítva sok vagy kevés.
Szerk.: A DX10-es cikkedet nagyon várom, rakjad ki minél hamarabb!! (léci
)
-
no igen, a lightsmark az tényleg jobban fut a GeForce-okon, tekintve, hogy elég komoly mennyiségű textúrázási feladat van benne. úgyhogy, ahogy Abu is írta, elég mérsékelten nextgen a dolog. de legalább jól néz ki
és akkor a másik oldala a dolgoknak a Persson-féle GI demo - ezzel meg annyi a gond, hogy ténylegesen csak techdemo, mert elhiszem, hogy modern a technika mögötte, de látványban semmi extrát nem nyújt.
-
és tegyük hozzá, hogy az értékes shader órajelciklusokat lopkodja mások elől.
a másik oldala meg az, hogy megnéztem az ATI tesszelátoros demóját, és ha azt mondom, hogy unimpressed vagyok, akkor enyhén fejeztem ki magam. utánakerestem az említett Carmack interjúnak, és ugyan mondott pár fura dolgot, de abban 1000%-ban egyetértek vele, hogy az ultrafancy új technológiákhoz nem ártana vmi demo, ami megmutatja, mitől is lesz olyan qrva jó mindenkinek...egyébként meg nem értem, mi a bajod azzal, hogy egy 2600XT 15x olyan gyors valamiben, mint egy 9600GT
-
janos666
nagyúr
Azt is mondta nem kell több csak SM 1.0 OpenGL alól. Engem a DOOM3 motor már megjelenéskor se nyűgözött le, néhány SM3.0-ás cucc viszont tetszett (HDR, meg miegymás...) Nameg az OpenGL azóta végleg kihalt a játékokból, de multkor néztem hogy már az AutoCAD2009 se OpenGL-t hanem Direkt3D-t használ hardveres gyorsításra.
-
arra gondolsz, hogy 32 címző + 32 szűrő? lehet, az nV-nek is bejött.
amúgy nekem is az ugrott be, hogy a 800 ALU inkább 2 GPU-ból jöhet, úgy már elhiszem a 800M tranzisztort / RV770...
7600GT: a ROP-ba (vissza)drótozott MSAA resolve-ot hiszem, ha látom - az RV670-nél is volt ilyen pletyka...
-
Nem vitatom, hogy vertex oldalon nagyon hasznos lenne a tesszelátor, mert:
- CPU kapacitást takarít meg, amit lehet mondjuk fizikára használni
- Több helyen is fog sávszélességet (bár nem annyit, mint amennyit a prezentációk sugallnak)
- Sokat segít a LOD algoritmusok egyszerűsítésébenCsak szerintem sajnos ezek így együtt nem annyira ütősek, hogy valaki a kisebbik GPU-gyártó kártyáihoz külön codepathot csináljon miattuk...
-
-
rocket
nagyúr
Soha ne mondd, hogy soha, Battlefield TWIMTBP jatekok listaja
Battlefield 1942 Electronic Arts Digital Illusions
Battlefield 1942: Road to Rome Electronic Arts Digital Illusions
Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII Electronic Arts Digital Illusions
Battlefield 2 Electronic Arts Digital Illusions
Battlefield 2: Special Forces Electronic Arts Digital Illusions
Battlefield 2142 Electronic Arts Digital Illusions
Battlefield Heroes Electronic Arts Digital Illusions
Battlefield Vietnam Electronic Arts Digital IllusionsSzerintem hagyuk az offolast, maradjunk abban majd meglatjuk, egyszer ugyis kiderul az igazsag, ha csak csodbe nem megy az EA es torlik a Battlefield 3-mat, vagy az AMD megy csodbe es nem lesz hardver megvasarolhato formaban az igazi (legalabbis szerinted) DX10 jatek ala
-
-
Abu, rocket:
A maximum kihozásáról szó sincs, ott van az ominózus 16 TMU esete, nem hiszem el, hogy ne tudták volna az RV670-ben megduplázni őket. Bár mostanában munkál bennem a kisördög, hogy nem is ez a legfőbb probléma, hanem esetleg a szuperskalár egységek nem megfelelő kihasználása? Vessétek össze a 9600GT és a 3870 elméleti teljesítményét, ha teljesen szekvenciális float2 PS kód fut rajtuk. Hmmmm...És hát igen, azt elhiszem, hogy az ATI architektúrája a DX11-et is képes magáévá tenni, csak éppen azt nem értem, hogy jutott eszükbe egy ilyen kártyát kihozni egy olyan piacra, ahol még DX10-es játék sem volt, és mennyiségben nem is volt várható...
-
rocket
nagyúr
Mar megint leragadtal az elvi sikon, leragott csont ez a tema, aki latja a fatol az erdot tudja mikent mukodnek a dolgok, nem a felhasznalok feladata kene legyen remenykedni hatha megvaltozik a helyzet, az AMD-nek kene tennie ellene, ha nem tudnak akkor menjenek kapalni, nem mondom egyszeru a helyzetuk, de azert 10 honap alatt semmit nem tudtak elerni az R600 es tarsaival azert az mar kinos.
Regebben is azt gondoltak majd a shaderek atveszik az uralmat, R520 ota leragadtak a 16TMU-nal, mikozben inkabb azt kene novelni, nem megtobb shader teljesitmeny kene a cel legyen.
-
ulveczkii
tag
Nem a Microsoft-nak kellene tenni valamit? Támogatni vagy legalább megvédeni azokat akik az altaluk kitalált eljárásokat használni szeretnék? Vagy az ATI is szánhatna egy kicsit támogatásra pénzt bár tudom hogy elég szarul áll az AMD de gondolom nagyságrendileg nekik nem nagy pénz.
-
Abu85: mutass már 1 nem CPU limites tesztet 1-1.5 évvel ezelőttről, ahol a 88GTS sokkal kevesebbel volt lemaradva a GTX-től, mint manapság
az elején persze, hogy elaléltak tőle, mert felmosta a padlót az 1900XT-vel és a 7900GTX-szel, de világ életében 30-40% lemaradásban volt a 88GTX-hez képest.
7600GT: egyáltalán nem biztos, hogy az alacsonyabb textúrázási igénytől rondább lesz a játék. kedvenc példám a levelek megjelenítése - meg lehet őket csinálni textúrával 1-2 poligonból, vagy textúra nélkül kicsit többől. a második eset -TMU, +CPU és +shader.
rocket: hidd el, nem korai feszegetni a kihozatalt. simán lehet egy 1md+ tranzisztoros chip halála - a manapság pletykált G92 kihozatali arányokon drasztikusan kellene javítani, hogy egy duplaakkora chipnél elfogadhatóak legyenek.
ALU:TEX téma: az egész konfúzió a G80 miatt van, ahol az SP-k a diszkrét egységek, és rögtön 4:1 körüli ALU:TEX arányról beszélünk, holott mind a korábbi pixel shaderes kártyákkal, mind az R600 szuperskalár számolóival összevetve a G80 4:1-e 1:1-nek számít.
Vagy ha a G80 4:1, akkor az R600 16:1 vagy 20:1, ízlés szerint. -
7600GT
senior tag
"A Crysis nem túl magas ALU:Tex arányt használ és az eredmény őrületesen lassú futás."
Ezt két oldalról lehet megfogni:
a, lecsökkented a TMU kihasználtságot
b, megnöveled a shader kihasználtságotAz a verziótól csúnyább lesz, a b verziótól meg még lassabb.
Szóval akkor hogy is van ez most? -
7600GT
senior tag
Látom nagyon véded a magas ALU:TEX arányt. Csak az a baj, hogy még egyetlen egy ilyen játék sem jött ki... Nem lehet, hogy soha nem is fog? Szerintem az elkövetkezendő játékoknak is sokat fog számítani az a plusz valahány TMU.
Szerk.: ez a 262-re ment volna, de kb mindegy. Amugy milyen dx10-es játék van ahol az ATI kártyák annyira jók?
-
-
rocket
nagyúr
40-50% nagyon karcsu lenne alapesetben az RV670XT (3870) kepest es a 8800ultra telejsitmenyet is figyelembe veve, de az RV770 ahogy a neve is mutatja nem highend GPU, highendbe egyeduralkodo lesz az NV amig single core GPU-kat tud csinalni a dual megoldasok ellen amerre az ATi elindult. (persze lehet a pletykak tevednek, es lesz single core R7x0 highend GPU
)
GT200-nak (ha igy hivjak egyatalan) mikoze az RV770-hez? nem is egy kategoria, kihozatali aranyt meg korai elovenned, raadasul single core kartya normal esetben jobb teljesitmenyt fog nyujtani osszesegeben mint a dual GPU/vagy dual core R7x0, es ezzel megint 3 utcasarokra kerul az AMD az NV-tol a diszkret grafikus piac tetejen.
Jelenleg ugytunik RV770-nel az NV a 55nm G92-vel kivanja felvenni a versenyt, felso kategoriaba meg jon majd a GT200 ahol az ATi dual GPU/vagy dual core GPU megoldassal probalkozik.
-
ulveczkii
tag
Ott a pont. Azt tudom hogy egy rv670hez elég a PCI-E 1 is semmi teljesítménynövekedés nem lesz max 1-2% de vajon 2-t is ki tud e szolgálni? Össze kéne vetni egy 3870et 8xos és 16xos slot beli teljesítményét.
Nameg csúnya is ez a nemtudom milyen tokozású batár nagy chip és rengeteg helyet emészt fel.Illetve azt szeretném megkérdezni hogy ezt az új PLX chipet az ati fejleszti?
Vagy valami külsős cég ígyisúgyis megcsinálja?
Mivel olyan pletykák is vannak (voltak) miszerint az R700 már két darab egy lapkán elhejezkedő chipből fog állni és közvetlenül a chipek fognak komunikálni egymással meghogy közös megosztott memóriájuk lesz.
De ha az az új PLX kifejlesztése tetemes pénzbe és energiába kerül akkor ez cáfolni látcik a fentemlített pletykákat mivel akkor nem fektetnének bele pénzt és enedgiá.
Te mit tudsz gondolsz erről? -
7600GT
senior tag
És kisebb teljesítmény?! Egyébként nem hinném, hogy rögtön 4db mag egy fedél alá való integrálásával kezdenék. Amugy egy hihetetlenül jó megoldás lenne ez, már ami a kihozatalt és az előállítási költségeket illeti. De akkor nem fognak 3 magos vidkarit csinálni?
Szerk.: Egyáltalán jól értelmeztem most a dolgokat? Egy szilicium lapkán lesz ez a 4db mag vagy "csak" egy fedél alatt?
-
ftc
nagyúr
4,8,12,16 magosrol...
Azaz elképzelseim szerint.
Lesz egy alap egység ami a megjelenítésért felel ezt nem tudjuk lekapcsolni.Itt taláhato energia managment feladat eloszto...
A többi viszont egyfajta számolási tömbök lennének mely ringbuson kapcsolodna a többihez...S han icn rájuk szükség ala csak netezek akko r lekapcsolhatóak
Aktív témák
Hirdetés
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Spórolós topik
- Fájdalmasan gyenge kijelzőt válaszott a Switch 2-höz a Nintendo
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Samsung LCD és LED TV-k
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Linux kezdőknek
- Jogász topic
- Revolut
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Wacom Cintiq DTK-2260 - Digitális rajztábla
- AKCIÓ! HP USB C G5 Essential (5TW10AA) dokkoló hibátlan működéssel garanciával
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged