- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Huawei Watch 5 - okosóra érintőlegesen
- A Samsung bemutatta az Exynos 2500-at
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- iPhone topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Élő adás Utazómajommal és Kerek Istvánnal az AI kapcsán
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Z10N
veterán
válasz
lezso6 #34229 üzenetére
"Ebben mi az újdonság?"
Ez a lenyeg, hogy semmi."Most a Vega 32 van soron."
A CES elmult komoly bejelentes nelekul es semmi sem nyert megerositest.Ha nincs informacio, az is informacio. Nincs leak az orosz szivargas ota.
Ekozben a custom vega24 hivatalos lett, az amd meg nem csinal semmit.
Az RTG-nel megy a tovabbra is "ulunk a nem letezo baberjainkon".
Ui: Egyedul a cpu reszleg az ami uti a vasat es megy elore rendesen.
-
Petykemano
veterán
válasz
lezso6 #33961 üzenetére
A node maga lehet, hogy nem sokkal jobb, lévén csupán továbbfejlesztés, ám ha HD lib helyett HP libet használnak a client piacra, akkor eltűnhet, tompulhat az a meredeken felívelő fogyasztási görbe, amit ryzennel 3.3 és 3.7 , végül 4.1ghz töréspontoknál tapasztaltunk. És hát a Vega is hasonlóan működött: 1500-1600MHz alatt még 200W, 1650-1700 körül 400W.
A ryzen esetén ennek használata örvendetes lenne. Nem Mondom, hogy ez lesz, mert 12 esetén is használhatnak HD libet, csak az elviekben nem passzol a client only nyilatkozathoz.
Ha a Vega 10 egy jack ot all trades, and winner of none, akkor a vega20-ról DP támogatással és 4096bit memória sávszélességgel még kevésbé tudom elképzelni, hogy működőképes termék lenne a gamer piacon. Ezzel együtt, ha a sávszél miatt kelendő lenne a blockchain piacon, akkor biztos ki fogják hozni.
Ebben szerintem már csak akkor lesz változás, ha az amd megcsinálja az mcm gput és az AZ évi 2-3 architektúra, amit ki tudnak hozni, nem méretbeli különbségek lefedesére megy el, hanem a különböző piacok eltérő igényeinek lefedésére. Ha ez a navi, akkor az. Ha semmi, akkor bukta.
-
stratova
veterán
válasz
lezso6 #33957 üzenetére
Szerintem itt Titan V verés nem lesz, csak egy olcsóbb alternatíva (de még viszonylag drágán adható), szintén magas DP-FP teljesítménnyel, ha marad az eredetileg tervezett 64 CU. Esetleg akkor, ha Titan V 3072 bites busz mellett szávszélesség-limites. Mert elvileg Vega 20 16/32 GB HBM2 memóriát használ 4096 bites buszon. Itt talán az xGMI lehetősége érdekesebb, kérdés hogy a következő Vega FE (ha lesz) támogatja (nem pedig RadeonPro) is támogatja.
NV szerintem Titan V multi-gpu képességeit azért is korlátozza, hogy ne kannibalizálja a Quadro GP100 piacát. -
Petykemano
veterán
válasz
lezso6 #33957 üzenetére
A vega is 14LPP-n készül. Ha hihetünk a pletykáknak, a ryzen a process miatt ütközik 3.7-4GHz között frekvencia plafonba. A process maga low Power, és high density library.
A vegáról ha jól emlékszem azt nyilatkozták, hogy többlet-tranzisztorok felét arra költötték, hogy magasabb órajelet el tudjon érni. Már nem pontosan emlékszem, de volt nagy hőbörgés, hogy azt nyilatkozták, milyen sok tranyót erre költöttek, és alig volt előrelépés.
Ha a ryzen esetén a process limitáló tényező lehetett, akkor nem kizárt, hogy a Vega esetén is: a sűrűn ültetett tranzisztorok miatt lehet, hogy hamarabb ér el olyan hőfokot, mert nem tud hűlni a tranzisztor, és így hamarabb vált karakterisztikát egy meredeken emelkedő fogyasztás és feszültség igényűre.Ha a korábbi 14LPP (cpp =78, 9T) helyett a 12LP (cpp=84, 10.5T) valóban high performance formában kerül az amd által gyártásra befogva, akkor szerény 10-20%-nál esetleg magasabb frekvencia növekedest is láthatunk.
Mindazonáltal Abu azt mondta, a Vega10-et nem portolják, pedig ennek lenne leginkább értelmie. Márpedig a custom vegákat most mutatták be, nagy ostobaságra vallana most lecserélni. A Vega20 meg pont nem client célpiacra készül. Úgyhogy marad a Vega 32.
-
#45185024
törölt tag
válasz
lezso6 #33957 üzenetére
Nem érzem hogy mellélőttem én arról beszélek hogy mint csíkszélesség ez a mostani nem nagy dolog, ezért a Gaminget a 7 erősebben fogja érinteni teljesítménynövekedésben.
Én még csak azt se mondom hogy a Volta rossz lenne , csak azt mondom a Deep Learningben sokkal hatalmasabb lesz az előrelépés mint Gamer szektorban. A technológia akkor fejlődik ha nem a shaderszám növekedésével arányos hanem valódii új technológia áll mögötte. Az a térmátrix amivel dolgozik nevezzük így az izgalmasan hangzik bár azért mi tudjuk hogy az csak egy mátrix leképezés 9 elkülönülő egymással kommunikáló egységgel. Az hogy a PR majd mit hoz ki belőle az érdekes lesz, de legalább a szakma tudja hogy mint olyan mesterséges intelligencia nem létezik. -
#45185024
törölt tag
válasz
lezso6 #33955 üzenetére
Nézd Te majd megveszed az új 'Aszaszin Kríd szpész 2200' gyűjtői kártyádat 3000 dollárért nincs ezzel baj.
Jön a Vega 20 ellene de valósan aki a 12-es csíkszélességen megint 50% teljesítménynövekedést vár (Gamer szektorban a 14-16 hoz képest) az nem a realitás talaján áll. Persze ez azonos shaderszámra vonatkozik, ha valaki trükközik a nevekkel és feljebb tolja a kategóriákat az árakkal együtt akkor bármi előferdülhet. -
válasz
lezso6 #33247 üzenetére
Ez már nagyon off, de:
- Az 1070 órajele papíron alacsonyabb az 1080-nál, viszont az első tesztekben az 1070 FE-k magasabb órajelen mentek, mint az 1080-ak
- Szerintem az 1060 és az 1080 közötti különbség rendben van - így a midrange a highend kb. 2/3-át hozza, kevesebb, mint fele áron.A 480 csak a ROP-okból kevesebbet profitálna - sőt, lehet, hogy alig valamit, mivel a Radeon ROP-ok a legtöbb színformátumot sima rajzolás és blending mellett is 1 op / clk sebességgel tudják. Ha 3 SE lenne benne, akkor 48 pixel / clk lenne a raszter is meg a ROP is, az már jó lenne. Vagy ha 1 SE 16 helyett 24 raszterműveletet tudna.
-
válasz
lezso6 #33243 üzenetére
Valami nem teljesen OK azzal a TPU teszttel - a 960 és a 970 között jellemzően 50-60% szokott lenni, ebben meg 73%. A 960 és a 980 között durván 80% az eltérés, ez direktben sajnos elég kevés tesztben látszik, csak következtetni tudok abból, hogy a 980 cca. 15%-kal van a 970 előtt.
A Pascalnál valószínűleg a memória miatt választották a 3db backend modult - az 1060 profit marginját agyonnyomta volna a gDDR5X, meg marketingben is elég visszás lett volna az 1070-nel szemben. Ha meg marad a 128-bit + 8Gbps, akkor ugyanolyan béna kacsa lett volna, mint a 960, és a Polarisok ledarálják a p***ába
A plusz ROP-ok valamennyit biztosan érnek, de ez limitált, mert raszterműveletben csak 32 / clk a GP106.
Az utolsó mondattal maximálisan egyetértek
-
válasz
lezso6 #33240 üzenetére
A dupla backend a ROP-okat és a memóriát jelenti együtt, és egy tesztből meglehetősen nehéz szétválasztani, melyikből profitált többet a Hawaii.
Ha megduplázod a GPU-t, akkor a 85% feletti teljesítménynövekedés már igen jónak számít. A Titan X a GTX 980-hoz képest 50%-kal nagyobb (setupban is), és azonos órajelek esetén 40-42%-kal tud előzni (ld. itt). Ez nem a setup miatt van, hanem egyrészt valamennyire a platform is belejátszik, hiába van közel teljes VGA-limit, másrészt a kártya "infrastruktúrája" (command processor, belső buszrendszer, stb.) sem bírja minden ponton a dupla feldolgozási sebességet kiszolgálni.
Nem akarom magam ismételgetni, de még egy dolgot tudok ide írni - az kiderült, hogy a Tahitinek nem volt a setup szűk keresztmetszete. Akkor a minden tekintetben duplázott, architektúrálisan javítgatott Fijinek mitől lenne?
-
válasz
lezso6 #33231 üzenetére
Ha itt nézed, akkor a 390 gyorsabb 41%-kal a 380X-nél, ebből 3% a core clock, tehát a 25%-kal több ALU/TEX, valamint a dupla backend hozott 38% extra teljesítményt - sokkal többet, mint az ALU-k magukban.
Ráadásul a tesztben az is látszik, hogy a 380X 4%-kal gyorabb a 380-nál, a 14%-kal több ALU/TEX ellenére. Valahol gond van, és a Tongánál az végképp nem lehet a setup.(#33236) namaste: igen, ez jogos, és így már csak a tesszeláció nélküli draw esetben marad értékelhető különbség - ezt meg akár a sávszél-különbség rovására is lehet írni. Szóval akkor about face, ACE-kat dobtam
A Tonga kb. ugyanazzal a tri / clk kapacitással rendelkezik, mint a Hawaii és a Fiji - viszont ez nem nagyon segít rajta a Tahitivel szemben - így a Tahiti nem tűnik setup limitáltnak. Viszont akkor a Fiji, ami majdnem pontosan a Tahiti duplája, mitől lenne az?
-
namaste
tag
válasz
lezso6 #33206 üzenetére
Tudták mi a gond, ezért az asynchronous compute irányába mozdultak, így munkára lehet fogni a kihasználatlan ALU-kat és meg lehet kerülni a ROP-okat.
(#33210) gbors
Az ACE a compute feladatokat ütemezi, a Shader Engine-ben van a Geometry Processor ami a primitíveket dolgozza fel. -
válasz
lezso6 #33221 üzenetére
Nem tudok már a lentieken túl további érveket, bizonyíték-láncokat hozni - egyértelmű bizonyíték meg azért nincs, mert nem tudok olyan azonos architektúrán ülő két GCN kártyát, ahol csak a ROP-ok számában van jelentős diff. Ha egy ilyet felkutatsz, az segít előremozdulni
A Polarisban a 64 ROP a sávszélesség miatt lett volna overkill, ahogy le is vezetted - szerintem 10-15% extra teljesítményt úgy is hoztak volna, azt viszont nem tudom, mennyi tranyóba kerültek volna, és hogy befolyásolják a fogyasztást, merthogy azokat aligha lehet kihasználatlanság esetén power gate-elni.
Okosítani meg mit tudnának még rajtuk? Az összes 32-bites színformátumot 1 op / clk sebességgel tudják, blending mellett is. Szerintem a nyers sebesség a gondjuk, elsősorban az INT8 / FP10 / FP16 vonalon blending nélkül, az meg órajel x darabszám. -
válasz
lezso6 #33209 üzenetére
Aki annyira gipsz, hogy nem figyeli a híreket, annak tök mindegy, mekkora az upgrade. Itt alapvetően azokat a vásárlókat veszti az AMD, akik hajlanak az AMD vásárlásra, de feladják, mert aaaaaannnnnnyyyiraaaaaa lassan történik valami.
ROP : önmagában nem következik, de nekem ez a legjobb tippem, mert minden más nagyobb területet ki lehet sorban zárni. Sávszél esetében a Pitcairn - Tahiti páros cáfol, a frontendet meg azért nem tartom általánosan valószínűnek, mert a Tahiti 2 ACE-je után a Hawaii-ban 8 van. Ha a chip infrastruktúrája gyenge, és ez látszik a Pitcairn és a Tahiti viszonyán, akkor a Hawaii sem tudott volna akkorát ugrani a Tahiti-hez képest - a 390X közel 60%-kal gyorsabb a 7970-nél, pedig csak 37.5%-kal több benne az ALU és 1/3-ával több a mem sávszél. Szóval, ha nem ROP, akkor mi?
-
válasz
lezso6 #33206 üzenetére
... és amíg nem jön az egy nagy, addig folyamatosan nő a bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy mi jön egyáltalán, és az emberek megveszik a zöldséget.
Bűzlik vagy sem, hasonlítsd össze a Hawaii-t a Fijivel, vagy a Pitcairnt a Tahitivel. A kevés ROP régi gond az AMD-nél, már a Cayman is ezzel szenvedett, és valamiért azóta sem változtattak rajta. Nyilván nem azért, mert nem vették észre, lehet egy vagy több limitáció a háttérben, de ettől ez még probléma marad. -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
lezso6 #24967 üzenetére
A PresentMon önmagában nem rossz, hiszen a presentek közötti időt méri, ami addig jó, amíg minden present a grafikai parancslistából van meghívva. De ha nem, mint a Doom esetében is, akkor a CPU fps jelentősen eltér a GPU fps-től, amit már a PresentMon sajnos nem lát.
Általánosan az a szabály, hogy ha van a játékban beépített mérő, akkor low-level API-val azt kell használni, mert az GPU fps-t jelez vissza, ami ezeknél a multi-engine API-knál kritikus. Mérés szempontjából ez a low-level irány nagyon nagy szopás. Mindent el kell felejteni, ami a DX11-ben bevált.
De egyébként a PresentMon is fejlődik majd, csak ma még nem alkalmas mindenre, konkrétan Doomot és Deus Exet mérni nem jó. Aztán ki tudja, hogy mikor jön az új verzió, amivel meg jó lesz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
lezso6 #24945 üzenetére
A régi motorokkal nem lehet mit kezdeni. Azok pusztán a működésük miatt nem felelnek meg egyetlen modern architektúrának sem. A GCN-nek különösen. Van egy nagyon széles nézet arról, hogy ma mit lehet megvalósítani ezekkel a leképezőkkel. Emiatt a mérnököknek is dönteni kell azzal kapcsolatban, hogy melyik nézetekre helyezik a hangsúlyt. A tiled resources például kétpofára zabálja a sávszélt, tehát ennek 200-300-400-500 GB/s-ok kellenek, de máshol ennek nincs akkora haszna. Dönthetsz úgy, hogy elég a 200-300 GB/s is az erős kártyákhoz, de ha jön egy játék tiled resources funkcióval, amire nagyon épít esetleg, akkor ezeknek a kártyáknak fejfájást fognak okozni a 400-500 GB/s-os megoldások. Ezért opcionális a tiled resources a Gears of War 4-ben. Ki lehet váltani a sávszéligényt 10 GB körüli VRAM-mal, és úgy 25 GB körüli RAM-mal
-
uzerto
tag
válasz
lezso6 #24945 üzenetére
Hát ha az RX480 36 CU-val nem tudja beérni a GTX1060-at, akkor a 40-44 CU kevés lesz a GTX1080 ellen. A másik kérdés meg a fogyasztás/hatékonyság. Ha az eddig pletykákból indulunk ki, akkor közel duplázni kell a Polaris 10 hatékonyságát, amit egy kicsit erősnek érzek.
RX480 38,67 GFLOPS/Watt
GTX1080 50 GFLOPS/Watt
VEGA 10 (14TFLOPS, 225 watt) 62,22 GFLOPS/Watt
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Eredeti játékok OFF topik
- ASUS routerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Norvégia átmenetileg betiltja az áramigényes kriptobányászatot
- PlayStation 5
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Vezetékes FEJhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Lítium-ion/Li-ion akkumulátorok
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ASUS Radeon RX 7600 V2 Dual OC 8Gb - Aqua gari 26.12.12 ig
- DELL PowerEdge R730xd 26SFF rack szerver - 2xE5-2680v3 (24c/48t, 2.5/3.3GHz), 64GB RAM, 10G, H730p
- Apple iPhone 13 Pro , 128GB , Kártyafüggetlen
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest