- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Google Pixel topik
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- Magisk
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát az effektek minősége sosem az API-n múlt. A DOF egyébként nekem bejön, bár annyira tényleg nem észrevehető. A Metro 2033 igazából csak arra kellet, hogy legyen valami indok az SLI-s Femi rendszerekhez. Be is pakoltak két DX11-es erőforrászabáló effektet. Ha ezt tényleg komolyan gondolják, akkor jobban is meg lehetett volna oldani.
Bici: Tesszellálás után kell textúrázni. Ez is viszi a teljesítményt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elég gyengus a Metro 2033-ban a tesszellátor. Érdemes azzal kezdeni, mert enyhén elmossa a textúrákat a modelleken. Sajnos erre nem figyeltek a fejlesztők, pedig az AMD doksikban ott van, hogy a textúrákat a tesszellált modellekre kell szabni, ellenkező esetben homályos lehet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze. Valós probléma volt, de már rég nem az, mert az multi-GPU algoritmusokban ott a kezelés rá. Ellenben az input lagról sosem beszélünk, ami azért valljuk be sokkal komolyabb dolog. Függetlenül attól, hogy erről nem lehet színes grafikonokat gyártani. Ja és ráadásul kezelni sem lehet, mert nincs rá megoldás. Illetve az AFR leváltása, de hát ez még ebben a generációban nem téma.
-
VaniliásRönk
nagyúr
2.3V-tal már nekem is sikerült DDR2-t gyilkolni
, de csak az egyik modul szenderült jobb létre, a másik bírta a gyűrődést, szóval szerintem csak meggyorsítottam a folyamatot, előbb vagy utóbb segítség nélkül is elhalálozott volna. (és nem évtizedekre gondolok
)
Normális minőségű chipeket feszültségemeléssel is nehéz kivégezni, persze a melegedésre figyelni kell. -
janos666
nagyúr
Ugyan már, ha pusztán software-es órajel (órajel, és nem feszültség, ventilátorfordulat, memóriaidőzítés, és bármi anyámkínja) állítgatással kárt tudsz tenni egy VGA-ban, akkor megtarthatod falidísznek, amit kölcsönadok, és még nyersz is egy üveg bort.
Nem tudom mennyire működik már jól (írtak valami újítást most ezzel kapcsolatban, lehet eddig a GPU nem tudta az CRC-zést, csak a GDDR5, viszont a HD4 slideokon is jól mutatott...), de nekem 4870-en jól látszott, hogy kezd hibázni a RAM, mielőtt villódzani kezdett, ha lentebb vettem picit (még stabilról stabilra...), akkor a teljesítmény is lentebb ment valamivel, ott kezdett csak lassulni, ha már szemetelt is.
Ez a memórialimit viszont érdekes, mert az 5800asokon is 1000-1200Mhz tájékán mozog az órajelük, és ugyan a 256bit dupla annyi, de az SP-k száma is közel dupla, tehát hasonló a szitu. (vagy mérte már valaki azt is, csak én nem láttam a szomszéd topicban? Mondjuk remélem jövőhéten már itthon mérhetem.
)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Teljesen egyszerűen működik a dolog. Ha van az utasítások között egy MUL és egy függő ADD, akkor azt mostantól nem külön, hanem egy VLIW szóba fordítja a meghajtóprogram. Ez a szó majd lefut a szuperskalár procin. Jobban ki lesz használva a nyers shader power.
Igen a rendszer teljesítményére gondolok. A szuperskalár procik munkafolyamata igény esetén bármikor elmenthető és folytatható a mentett állapottól. Minden a nagysebességű globális tárba kerül, amit rövid időn belül el lehet érni. Ésszerű volt meglépni az emulált interpolációt. Ennél a rendszernél ez nem okoz hatalmas kiesést, viszont jóval jobban fekszik a dolog a manapság nagyon eltérő igényekkel rendelkező motoroknak. Úgymond következetesebb lehet a teljesítmény. Az új NFS Shift-ben sem valami combosak a HD 4000-es karik, de a HD 5000 már kegyetlenül teker.
Nem hiszem, hogy az árak nagymértékben csökkennének.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem, mert az extra MUL-t nehéz volt használni. Itt arról van szó, hogy néhány esetben a szuperskalár shader procik SP-i, akkor is dolgozhatnak párhuzamosan, ha a futtatott utasítások függnek egymástól. A régin ez nem volt lehetséges.
Ha a shder power nagyon ki van használva, akkor buksz vele 5-6%-ot. De ha van szabad kapacitás, akkor nem jelent sokat. Ettől függetlenül, ha interpolátor limites a program pl.: COH, akkor nyersz ezzel a megoldással nem is keveset. A mai motorok annyira eltérőek, hogy ez inkább kedvező. Kevesebb a limit lehetőség.
Ezek a kártyák családon belül készültek. A HD 5750 HD4850, míg a HD 5770 HD 4870 teljesítményre képes. Az árazás is hasonló lesz. Persze ott van a DX11 előnye, amiből +20-30% elvárható a szebb képminőség mellett (pl.: BattleForge tesztek). Plusz ott a tesszellátor, amit sajna tényleg csak a Dx11-ben fognak használni, hiába van ott a fícsőr a régi karikon. A Dirt 2-ba sok grafikai effektet tesszellátor csinál.
-
FragMaster
addikt
Értem. Hát meglátjuk, ahogy látom a magórajel nem annyival nagyobb, hogy ne tudja legalább úgy kiszolgálni a kártyát a memória sávszélessége, mint a 4850-et. Legalább is magasabb a sávszél az 5750-en alapból, mint amennyire fel lehetett húzni a 4850-en értelmes körülmények között (~2100mhz effektív).
-
csatahajós
senior tag
Hát igen, de józan paraszti laikus ésszel
gondolkozva, ha a Juniper 180mm2-en 14 SIMD akkor a Cypress kb 380mm2-en 28-ra jön ki, tehát még redundanciával is mondjuk 24-26 (1920 - 2080 SP) tömb aktiválható. Persze ez egy legjobb eset forgatókönyv, de szerintem az 1920SP-s forgatókönyv hihetőnek hangzik.
-
rocket
nagyúr
Fuad, Charlie (Groo The Wanderer@B3D), Theo, Florian (KonKort@B3D) a 4 musketas
Par eve amikor INQ volt az egyetlen FUD oldal nem gondoltam volna ekkora uzlet lesz FUD/BS siteokot uzemeltetni, ez is azt mutatja mennyire befolyasolhato az emberek tobbsege, kepesek barmit elhinni ami levan irva egy oldalon, es ezzel eltartjak ezeket az oldalakat.
Ehez jon meg Vr-Zone es a Nordichardware es kesz a pletyka apokalipszis
Charlie jo arc, annak ellenere, hogy sok zoldseget osszehord, a sok 1000 szavas agymeneseit az NV-vel kapcsolatban mindig fun olvasni -
gyiku
nagyúr
akkot itt a konkurencia:
Nvidia GF100: 128 TMUs und 48 ROPs -
Ricco_hun
senior tag
1120SP/56TMU/128bit 700/1150, GDDR5
"ez a variáns az E3-as kísérletemnél egy kicsivel gyorsabb"
Hát én meg úgy látom, hogy inkább az E1 és E2 variánsok közé tehető (az órajelek miatt). Az E3 variáns már 192 bites, hogy lenne attól gyorsabb? Abba a vgaspeed-es találgatós táblázatba be tudnád illeszteni ezekkel az órajelekkel is? Kíváncsi vagyok, hogy mit mutatna így, mert az E1 variánstól magasabb a mem órajele, de viszont az E2 variáns 850MHz-es gpu-jához képest nagyon kevés az a 700Mhz.
Talán befogja a HD4870-et, ha ez lesz a HD5750 és nem lesz több 120$-nál még jó vétel is lehet, más egyéb esetben csak a fejemet tudom csóválni.Az a kúler hasonlít a HD4770 hűtésére, csak a kártya vége felé ennek hosszabb a műanyag burkolata. Hát nem egy szép darab.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elnézést, hogy meggyanúsítottalak azzal, hogy nem próbáltad ki.
Igazából a PhysX az, amit azért szeretne az ember bekapcsolni. Amúgy a Batmanes stratégia elég rossz irány is lehet. Felteszed 1680x1050-be teszel rá egy kis AA-t, Very High PhysX be, és már veheted is a GTX 285-öt.
Nekem ez nem gyere be.
-
rocket
nagyúr
"DX9/10-ben ez mindig fájni fog, és szerintem DX11-ben is, hacsak a tesszeláció nagyon durván el nem húzza a jelenlegi egyensúlyokat..."
Tesszalacionak befelegzett abban a pillanatban amikor kiderult, hogy az NV GF100-ban nincs hardveres tamogatas, a jatek fejlesztok nem nagyon fogjak hasznalni, igy az AMD lehuzhatja a 6. generacios tesszalaciot (R200-nal indult a tortenet 8 evvel ezelott), es mivel ez a lelke az Evergreen generacionak, igy megint ok huztak a rovidebbet.
Valahogy sose sikerul kitalalni nekik melyik a helyes lepes, vagy ha mar mas utra lepnek, akkor nem artana szoftver szinten NV szintu tamogatast venni a hardver melle. (mondjuk erre mibol lenne penz azt nem tudom)
DIRT2 nem fogja tudni egymagaban megdonteni a vilagot, Crysis 2-vel meg valoszinuleg ugy jarnak mint az elso resszel, tobbi B+ kategorias jatek mit hoz nekik majd arra nehez tippelni.Egyebkent nem is PC szinten zajlik az igazi csata a jovo meghoditasaert, konzol fronton kell lepni, aki ott elorebb lesz az nyero helyzetbe kerulhet PC-s jatekok kapcsan, ilyen szepontbol jol all az AMD ha ok fogjak szallitani az X-Next lelket, ami valoszinuleg az elso Nextgen konzol lesz. (A Wii HD az a mostani generaciohoz fog inkabb felzarkozni.)
-
nkmedve
őstag
Az E3 nekem is nagyon szimpatikus, úgy nagyjából a 4890 szintjére jönne azonos áron, de kicsit meghúzva már nem lesz távol az 5850-től. Az E4 nem tűnik életképesnek a mem-órajel miatt. Az 1.2GHz-es memókat kétlem, hogy a felsőketgórián kivül bevetné az AMD. Ez érthető is lenne, mert valószinű, hogy jóval többet esznek mint 1GHz-es társaik (192biten pedig elég lenne 1GHz is).
-
Ricco_hun
senior tag
Na, akkor legyen az E3. Dehát 199$-ért egy HD4890-nél (kicsivel-3%) gyengébb kártya?
Ezzel az árpolitikával még többe fog kerülni a gémernek egységnyi fps, mint 1 évvel ezelőtt. Azért a számítástechnikában nem ezt szoktuk meg, hogy egy-egy generációváltáskor többet kell fizetnünk a lassabb cuccért. Ennyire meg akarja fizettetni az AMD a júzerrel a dx11-et? Akkor intézzék el, hogy holnaptól kezdve minden játék dx11 támogatással jöjjön ki. Ja, nem megy? Akkor mire fel a nagymellény? -
Ricco_hun
senior tag
Írtam az 1500Mhz-es GDDR5 után, hogy ezt kétlem. Látszik, hogy a HD5870-re is tettek volna ők gyorsabb ram-ot, de ennyit tudnak a jelenlegi GDDR5 chip-ek. Szóval egyetértünk.
Tehát vagy egy nagyon gyér teljesítményű HD5770-et kapunk 128 bittel 1000-1200MHz-es GDDR5-tel vagy egy éppen megfelelő teljesítményű, de ár/teljesítmény arányban előrelépést nem mutató HD5770-et az AMD által még sosem alkalmazott 192 bites memóriabusszal.
Egyik sem tesz jót majd a pénztárcánknak. Mivel ár/teljesítmény arányban nem fog előrelépni az AMD (ugye legjobb esetben is egál a HD4890-el, mindezt 40$-al magasabb áron), ezért nincs oka annak, hogy csökkenjen a HD48xx széria ára. Pedig 1-2 hónappal ezelőtt sokan ilyeneket írkáltak, hogy ne rinyáljak az árak miatt, mert majd októberben 25k-ért fogják szórni a HD4890-eket. Aha, úgy bevannak betonozva 50k környékére az árak, hogy öröm nézni. Mindegy is, mert akkor is inkább az új szérából vennék az alacsonyabb fogyasztás miatt.
Én örülnék a legjobban, ha az AMD ezen spekulációk ellenére villantana valamit. Vagy a HD57xx széria teljesítményét maximalizálnák (192 bit, de az elérhető legnagyobb órajelű gddr5-tel + a legjobb eshetőség tmu-k és rop-ok terén + magas core órajel) vagy azt 200$-os árat csökkentenék mondjuk 169$-ra és akkor maradna hely egy esetleges HD5830-nak.
Azért vagyok ennyire letörve az árak meg a spekulált gyenge specifikációk miatt, mert nekem valószínűleg "megint" egy HD5670 vagy legjobb esetben is HD5750 fog jutni, mert egyszerűen ez fér bele. Na szóval, ha a HD5770 ilyen gyenge lesz 200$-ért, akkor semmi jóra nem számítok a 100-120$-os kategóriában. Egyszóval a teljesítmény ugyanolyan messze marad a kispénzű játékosoktól, mint eddig, pedig az AMD ezt eddig mindig közelebbhozta.cszn: "Még nincs semmi biztos infó ha jól tudom."
Persze, hogy nincs, de ez a találgatós topik. -
Ricco_hun
senior tag
Elszomorít a HD5770 várható teljesítménye. Bár én is hasonlóan kalkuláltam. Tisztán látszik, hogy a mai játékok pont lexarják, hogy 800 vagy 1120sp van a kártyában. Ez a teljesítmény nagyon kevés lesz 200$-ért, amikor a HD4890-et már 160$-ért is lehet kapni. Nem tudom miért mániája az AMD-nek, hogy a 256 bites memvezérlőt csak a 800-asok kaphatják meg. Szvsz az AMD nem fog ilyen "korcs" 192 bites buszokat alkalmazni. A 128 bit meg nagyon sovány lesz. A legjobb az lenne, ha 256 bites busszal jöhetnének a HD57xx-ek is. Az eddigi tapasztalatok alapján azt sem hinném, hogy a 128bitet megpróbálják ultramagas órajelen járó GDDR5-el kompenzálni. Alacsonyabb órajelen fog az a GDDR5 járni még a HD5850-en memóinál is (max ugyanúgy 1000MHz-en). Szóval hacsak nem cáfolnak rá az eddigi hülye politikájukra, hogy a 256bit csak a 800-as szériának jár, akkor legjobb esetben is kapunk egy vgaspeed-es HD5770 E2-t, ami nagyon rossz vétel lenne 200$-ért (itthon legalább 50k). Teljesítményben a HD4870 és a HD4890 között lenne, árban meg ezek fölött jócskán. Azért nem ezt szoktuk meg az AMD-től, hogy egy-egy generációváltáskor a régebbi kártyát egy rosszabb ár/teljesítmény arányú kártyával váltja le. Úgyhogy itt a megjelenésükig valaminek változnia kell. A 128bitet el kéne felejteni végre, az maradjon meg a HD56xx szériának. Mondom, szerintem a 192 bit nem valószínű az AMD-től. Vagy akkor tegyenek rá 1500Mhz-es GDDR5-öt, amit megint csak kétlek. Vagy akkor nincs mese, olcsóbban kell adni. De akkor meg mi fog jönni 200$-ért? Hát ideális esetben oda jött volna a HD5850, de még így odaférne egy esetleges HD5830 1280sp-vel, 256bittel, 1000MHz-es GDDR5-tel, 64 TMU-val, 32 ROP-pal. Én szívesebben látnám a 200 dodós kategóriában ezt a HD5830-at, mint egy agyoncsonkított HD5770-et.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem muszáj 24 ... lehet 12 is. Nem feltétel, hogy egy vezérlőhöz dupla ROP-blokk tartozzon, mint a Cypress esetében.
Amúgy a 192 bitet abból gondolom, hogy a Computex-en állítólag a Juniper tekert. A waferen is a juniper volt, szóval reális lehet a pletyi. Na most a gépen amin használták 32-bites win volt, így a 4 GB-os korlát miatt csak 3,25 GB memória volt. Tehát 768 MB-ot vitt a VGA. Persze ez elmélet, de két volt róla.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Synology NAS
- Milyen autót vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Kiemelkedően csendes ASUS VGA jött a Noctua közreműködésével
- Milyen egeret válasszak?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Korábbi vezetője szerint 40 milliárd dollár kell az Intel versenyképességéhez
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 256GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2048, 96% Akksi
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R3 3100 16GB DDR4 120GB SSD 1TB HDD GTX 1050 Ti 4GB ZALMAN S2 TG Chieftec 500W
- 138 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest