- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- iPhone topik
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Légies iPhone halvány színei
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
sellerbuyer #1241 üzenetére
legyen benne sok átméretezés, meg egyéb gpu által számolt effekt
a gpu nem enkódol, hanem effektet számol.
-
rlazol
veterán
válasz
sellerbuyer #1102 üzenetére
engem is érdekelne a magyarázat.
készítek egy felvételt, felrakom egy szerverre és megosztom a vágóimmal/effektelőimmel, így megtehetem, hogy olyan munkaerőt alkamazok egyidejűleg, akiket infrastruktúrális okok miatt eddig nem lehetett, vagy csak súlyos időveszteséggel.
Pl a hangtechnikusom Kanadában van, a speciel effect team meg LA-ban, mégis tudnak együtt dolgozni, mert valós időben látják egymás munkáját, és nem kell arra várni, hogy az adathordozók átérjenek.
Ha a technika képes rá, hol itt a gond, főleg a jogi probléma? -
Roachy
senior tag
válasz
sellerbuyer #1102 üzenetére
Még mindig nem értem a jogi problémát, kérlek magyarázd el. Nem osztasz meg semmit senkivel, nincs semmilyen nyilvánosság, nincs senki és semmi amit sértenél vele. Max kiberbűnőzők, a hatóság, meg a szolgáltató férhet hozzá, vagy egyáltalán tud róla bármit is, mit csinálsz.
Nem bánnám ha kicsit bővebben kifejtenéd az álláspontodat és nem csak lerendeznéd egy egyszerű "nem értek egyet"-el. Lehet megúsznék pár óra keresgélést, olvasgatást. Kíváncsi vagyok arra is, miért gondolod, hogy eleve baromság? -
Roachy
senior tag
válasz
sellerbuyer #1098 üzenetére
Ok, de nem arról van szó, hogy megosztod a nagyvilággal a videót. Senki nem látja, nem is tud róla. Miért lenne ebből jogi probléma. Sőt azt is biztosan meglehet oldani valahogy, hogy csak a render engine működik a felhőben. Magyarán neked fizikailag külön föl sem kell töltened semmit. A szoftver megoldja a háttérben, föltölti azt amit számol, majd vissza is küldi a már leszámoltat. És nem tart meg semmit a szerveren, nincs nyoma. Hol itt a jogi probléma?
A feltöltési sebesség papíron 20mbit/s, ami meg 2,5mb/s. Egy 2,5gigás fájl ~17perc alatt fönt van. Ez azért már elég lehet. A kábel alapú és hálózat alapú (digi) internet, azért elég stabilnak mondható. És a névleges értékekhez is elég közel áll a sebessége. És ha jön majd egy csomag ahol a feltöltés már papíron 40mbit/s lesz, az a 20-at már biztosan tartani tudja állandóan.
A telefonos és mobil internetek esetében már más a helyzet. A dsl meg amúgy is már a múlt, alapból sem képes értelmes sebességre, a mobilnet meg térerő függő, az nagyon lutri.És még annyit a témához, ha megnézed a render farm cégeket, az egyiknél már ott figyel az after effects logója. Gyakorlatilag már él is a lehetőség. Azt persze nem tudom mennyire használható.
Most már csak kíváncsiságból is utána fogok járni, pontosan hogyan is működik ez a cloud render. -
Roachy
senior tag
válasz
sellerbuyer #1092 üzenetére
Pedig úgy tűnik ez az irány. Más cégek már elérhetővé tették, (pl autodesknek van már ilyen szolgáltatása). De az nvidia is gondolkodik benne, és cégek alakultak már a 3D-s alkalmazások köré, akik úgynevezett render farmokat üzemeltetnek. A technológia már alkalmas lenne rá. Játékok esetében is tervezik ezt. Olvastam már, hogy a konzolok halálát jelenti majd, amikor egy internetre kötött tévén megy a játék mindenféle célhardver nélkül. Már van is ilyen, de most nem jut eszembe a weboldal. Nem tudom miért vetne föl komoly jogi problémákat, videó esetében? Az internet sebessége is már több mint használható. Upc-nél 240/20mbit/s akár már alkalmas is lenne erre.
-
Roachy
senior tag
válasz
sellerbuyer #1087 üzenetére
Ha van rá keret, egy megoldás van, hogy gyorsítsd a munkát. Összeraksz mégegy gépet ami renderelésre van optimalizálva és hálózatba kötöd őket. Ahogy haladsz a munkával, bizonyos időközönként az addig elkészült anyagot (én általában 3 készre vágott percenként szoktam) átküldöd a másik gépre, és ott elindítod a rendert. Közben haladsz tovább a vágással. Majd ha elkészült visszahívod a már végleges formátumba leszámolt fájlt és azzal dolgozol tovább. Nem mellesleg ez magát a vágás folyamatát is gyorsítja. Így a végén lesz x darab a célformátumba leszámolt clip. Ezeket már többszörösen gyorsabban megcsinálja, mint egy nyers szétefektezett teljes anyagot. Így tudsz gyorsítani, mert bizony van amikor a renderelésnél csúszik ki az ember a határidőből. Elég csak arra gondolni, hogy egy akármilyen hiba miatt megszakad a 8 órája elindított render, amiből már csak 10 perc van (pl egy idióta részeg vágó megszokásból áramtalanít amikor vége a pókerpartinak). És generál a premiere egy használhatatlan megnyithatatlan fájlt (vagy nem és kezdheted elölről...), amit kis szerencsével és sokkal nagyobb elszántsággal (és még 4-5 sörrel) újabb 2-3 óra fórum böngészés, és még 2 óra szarakodás után működésre bírsz (vagy nem és kezdheted elölről...).
A cuda-ról már volt szó, a renderelést az nem igazán gyorsítja, szerintem egyáltalán nem. A vágás folyamatát viszont igen! Ennek a hatása egyébként kimondottan érezhető, emiatt érdemes esetleg az nvidiát választani. Bár amúgy nem sokára az Ati kártyákat is teljes körűen támogatni fogja.
-
rlazol
veterán
válasz
sellerbuyer #1087 üzenetére
szerintem pénzkidobás lenne ezt a hardvert cserélni, lényeges gyorsulást nem fogsz elérni. Fogadd el, a videorenderelés ilyen szakma.
Nézd meg az én gépem az adataimnál, HD filmeket vágok vele, és igen, van, hogy egész éjszaka renderel egy 30 perces anyagot. Ha egy hétig fel se állok a gép mellől, akkor szvsz édesmindegy, hogy 3 óra vagy 7 óra - nem azon múlik, hogy időben kész lesz-e.
Ugyanez nálad is igaz, nyersz vele 10 percet, 15-öt a 3 órából, nem mindegy, ha előtte 2 napig vágtál?amit megpróbálhatsz, hogy tömörítetlen formában rendereled ki, aviba pl., az elég gyors, és utána átkonvertálod a neked jóba.
-
rlazol
veterán
válasz
sellerbuyer #1085 üzenetére
lényegesen nem lesz gyorsabb.
a beépített effektektől, a tömörítés jellegétől sokkal jobban függ, mint a videokaritól.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kaspersky, McAfee, Norton, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Sea of Thieves Premium Edition és Egyéb Játékkulcsok.
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Beszámítás! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- LG 77G4 - 77" OLED evo - 4K 144Hz 0.1ms - MLA - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Apple iPhone 13 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B550M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 Ti 8GB Rampage SHIVA FSP 700W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest